TCA700, ale jest trudno dostępny i drogi, lepiej wsadzić LM 7810, tylko trzeba zamienić miejscami nogi in i out
Zalecają wypalić paliwo na zimę, ale ja zostawiam, na wiosnę dolewam do pełna nowe i kosi.
Tak, zimne luty często występują w tych zegarach, na stabilizatorze napięcia(dla wskaźników paliwa i temperatury) i na złączu.
Witam, czy do wymiany gumy stabilizatora tył Doblo 2002 r. trzeba zrzucić zbiornik paliwa?
Skoro silnik 2.0 to pompa paliwa powinna być za tylnym prawym kołem. Złe wskazania poziomu paliwa - uszkodzony stabilizator napięcia 10V, znajdujący się z "tyłu" na zegarach.
http://www.vectra-unlimited.pl/modules.p...
uszkodzenie stabilizatora skutkuje nieprawidłową pracą wskaźnika paliwa i temperatury a o temperaturze nic nie wspominasz więc nie brałem tego pod uwagę. Bez wyjęcia zegarów się nie obejdzie poprawisz wtedy ewentualnie luty na płytce i sprawdzisz czy dochodzą napięcia do wskaźnika jeżeli dochodzą to sprawa jasna wskaźnik leży
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
rozbierz zegary i sprawdż stabilizator napięcia .często wystarcza jego wlutowanie / fabrycznie jest wsunięty w "oprawkę" w formie pinowego złącza .stabilizator jest na 10 volt
Można podać napięcie na wskażnik paliwa poprzez stabilizator napięcia obniżający napięcie o np. 2V. Obniżenie napięcia powinno zmniejszyć wskazania.
Gaźnik do wymiany. Regulować to tam nie ma co. DOKŁADNIE!!! Można nawet podpowiedzieć wymianę silnika!!! W zasadzie, to przy każym tankowaniu paliwa powinno sie wymieniać zbiornik paliwa i gaźnik. :( Ktoś inny sobie go wyczyści z ewentualnych osadów i wykrystalizowanych 'brudów' z paliwa pozostawionego w zbiorniku i gaźniku na okres zimowy. Paliwa...
Dobrze że nie triada ;-). To się nazywa stabilizator.
cześć i co dalej? co ci wyszło z tym licznikiem? domex32 straszne kwasy pisze ,mam nadzieje że nie szukałes tego stabilizatora :)
W licznikach czesto zamontowany jest stabilizator napięcia aby uniezależnić wskazania (np poziomu paliwa) od napięcia akumulatora. Miałem kiedys podobny przypadek w seacie. Przyczyną były zimne luty właśnie na tym stabilizatorze.
Ja bym szukał raczej jakiegoś zwalonego stabilizatora napiecia
Tak jak większość przypuszczała, uszkodzony był stabilizator...
Skoro paliwo i temperaturę przekłamuje uszkodzony stabilizator napięcia.P http://obrazki.elektroda.net/99_12220100...
Wskaźnik temp. i poziomu paliwa jest zasilany ze stabilizatora napięcia w zegarach
gdyby padł stabilizator to i wskaźnik paliwa by nie działał
Też się dziwie że to przeszło i wszystkie żarówki się podnosiły i test zegarów był ok. Dziwne do mnie to jest. Teraz będe próbował ruszyć w liczniku moze jakiś stabilizator poszedł od paliwa w liczniku. Pozdrawiam
juz mam uszkodzenie. Walniety jest uklad wlanczania kontrolki rezerwy oraz stabilizatora wskazania poziomu paliwa jest on zbudowany na scalaku L9190D czy mozna gdzies taki uklad dostac
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
czytałem na forum że jego uszkodzenie powoduje brak wskazań temperatury silnika oraz ilości paliwa ( był to licznik od B3) . Czy przy liczniku od B4 uszkodzenie tego stabilizatora będzie także brakiem wskazań temperatury i paliwa . Jeżeli tak to gdzie dokładnie znajduje się ten stabilizator i jak wygląda (wtedy go sobie wymienię) .
Jest jeden stabilizator od wskaźników paliwa i temperatury i on działa, bo został sprawdzony. Jest jeszcze jeden ale to podobno jakiś tam cały układ i nie wiem jak to sprawdzić, czy działa. Jak mogę jakoś sprawdzić czy to może jest jego wina?
Podczas odpalania, spadek poniżej 10 V odbija się na zasilaniu płyty wskaźników. zbyt mały zapas napięcia podany na stabilizator nie pozwala mu na utrzymania poziomu koniecznego do wysterowania np wskaźnika poziomu paliwa, temperatury etc. Proponuję nic z tym nie robić jeżeli nie ma innych objawów a pomiary poziomu paliwa temp i inne dokonywać po ustabilizowaniu...
Autko jak w temacie w desce rozdzielczej jest stabilizator napiecia do wskaźników paliwa i temperatury silnika, może któryś z kolegów wie jakie daje on napięcie? 12 volt czy może niższe? Poniżej zdjęcie tego ustrojstwa.
nie tyrystor tylko stabilizator,ale jeżeli paliwo dobrze to nie tu przyczyna.
Y2 to +5V ? Tak na szybko: https://obrazki.elektroda.pl/7705579300_... Domyślam się, że tu dużej dokładności nie potrzebujesz, więc te pomiary 0,38V/2,02V wystarczą? Dlatego też Vref jest tworzone w prosty sposób - dzielnikiem z Vcc=5V - mam nadzieję że w układzie licznika jest ono stabilizowane jakimś stabilizatorem? Potencjometr to...
Czy tylko wskaźnik poziomu paliwa tak sie zachowuje czy też wskaźnik temperatury? Jeżeli razem , to masz uszkodzony stabilizator napiecia w liczniku!
Jest to stabilizator na 10V
Temat bardzo wiele razy poruszny . Należy poprawić luty złącza licznika i przy stabilizatorze.
od czego te zegary masz? stabilizatory w licznikach siedzą różne 10V, 11V, ale i tak są one podłączone tylko do wskaźnika poziomu paliwa i temperatury.
jakas kostka przy zegarach traci kontakt lub poszedl o ile jest w tym liczniku stabilizator napiecia pozdrawiam
wskaźnik paliwa i wody mają ten sam stabilizator :?: jaki to model i czy trudno go wymienić :?:
Sprawdź część 2- to powinien być stabilizator.
Mam problem ze wskaźnikiem paliwa w tym samochodzie.Samochód jest zatankowany do pełna a wskażnik paliwa po zapłonie ustawia się na zero.Dopiero w trakcie jazdy po kilku minutach stopniowo podnosi się by pokazać o.k 3/4 stanu paliwa.Czujnik temperatury działa bez zastrzeżeń. Co może być ewentualną przyczyną takiego zachowania (czujnik stanu paliwa,stabilizator...
Ptaszek, na Boga ojca i wszystkich świętych ze wszystkich litań świata-to stabilizator 10V
Może sprawdź najpierw stabilizator napięcia.
Bo tylko w atosie to rozwiązanie występuje . Co gorsze nie ma o tym wzmianki nawet w oryginalnych schematach. Najlepiej zmienić wskażnik poziomu paliwa , bo ten stabilizator jest jego częścią. Wyregulować uszkodzony jest trudno , ale da się.
Chodzi o taki licznik że nie ma wyświetlacza, zegar jest analogowy po prawej, na górze są osobne wskaźniki kierunkowskazów lewy i prawy. O dziwo dzisiaj wszystko wróciło do normy. Chyba jednak coś tam nie łączy. Kiedyś przylutowałem ten stabilizator? od poziomu paliwa, od tamtej pory wszystko było dobrze, aż do wczoraj.
Witam,czy ktoś wie jaki ma symbol stabilizator napiecia do opla astry f 94r, ktory jest odpowiedzialny za wskaznik paliwa i wody
Nie masz węzła przy D1, napeno Ci program wygeneruje poprawną netlistę?? Dodałbym jeszcze małego (4u7-20u) elektrolita (lub tantala) za stabilizatorem.
Zimny lut na płytce wskaźników. Wyciąg wskaźniki, obejrzyj dokładnie płytkę, czy jakiś element nie "puścił". Popatrz najpierw na stabilizator. Ja mam cordobę 1,4 94r i właśnie jedna z jego nóżek puściła i wskaźniki chodziły kiedy chciały :D
Stabilizator napięcia!!!
Tak z ciekawości chciałem sprawdzic gdzie niby mialby być ten stabilizator a ze mam pod reka licznik od sunny 2.0D93r sterowany w pełni elektronicznie rozkrecilem i bankowo nie ma tam zadnego stabilizatora przeszukałem cały wskaźnik paliwa jest tam 1trymer i 2 oporniki wiec raczej niebardzo aby był on sterowany przez stabilizator. :D
a stabilizator ten zasila też wskażnik paliwa -działa on poprawnie?
sprawdz stabilizator napiecia
Po wcześniejszej zmianie płytki z wadliwym epromem, po połataniu druku, wymianie wypalonych gniazd bezpieczników, watowanych bezpieczników, wymianie wypalonych pinów oraz uzupełnieniu nieistotnych wczesniej przekaźników elektronika działa poprawnie. Zaraz po odpaleniu świeciły diody od prawego tylnego stabilizatora i wstępnej pompy paliwa, która fizycznie...
zmiana czujnika pomogla:) wskaźnik paliwa mam pod stabilizatorem od diesla a wskaźnik temperatury i czujnik oryginalny pod model benzyny i licznika ale ze stabilizatorem dorobionym od benzyny
Sprawdź stabilizator zasilający wskaźniki cieczy i paliwa, ma dawać 10V
tak kolega radzi szukaj masy kiedyś to przerabiałem w transporterze, a jeśli by padł stabilizator to niebyło by wskaźnika paliwa
ECU nie ma nic do tych wskaźników... podświetlanie jest na 5V czy na 12V? Może jest zasilane z tego samego stabilizatora co czujniki temperatury i paliwa i uszkodził się ten stabilizator. Układ prosty jak budowa cepa, można bez problemu uruchomić na stole, dysponując zasilaczem 12V i potencjometrem. Wskazówki mają być nasadzone tak, by się trzymały,...
Zazwyczaj zimne luty są powodem przekłamywania wskaźnika temperatury i paliwa, najpierw przelutuj stabilizator który ujrzysz po rozebraniu deski rozdzielczej. A jak dasz radę to najlepiej wszystko. A jak nie będzie działać prawidłowo to będziemy dalej myśleć.
Sprawdź czy nie ma zimnych lutów na płycie licznika i czy jest podawane napięcie ze stabilizatora. Pozdrawiam.
Czy jest możliwość samemu sprawdzić ten stabilizator?
spawdż stabilizator we wskażnikach
Albo przy stabilizatorze. (3 nóżki, czarny, wygląda jak tranzystor).
Nie ma tam żadnego stabilizatora.
Czujnik wody nie przekłamuje bo to też wskazywało by na brak stabilizacji na 10v a napięcia po czujniku paliwa nikt nie sprawdza to kto ma ci to podać. Sprawdź tak jak koledzy piszą napięcie na kablu od czujnika wody na silniku jak jest 10v to czujnik paliwa do wyjęcia jak 12v to stabilizator w liczniku.
Siema mam taki problem, odnośnie zrobiłem w tamtym roku w wakacje remont silnika góry quada 125. Wszystko super chodził w październiku go postawiłem stał. Będzie wymagane ponowne czyszczenie gaźnika. Dłuższy okres postoju kiepskiego paliwa z dodatkiem alkoholu (teraz wszyscy dodają methanol) powodujący wytrącanie się i krystalizację osadu węglowego...
W liczniku masz stabilizator zasilania sprawdz go
Jedno z drugim (wskaźnik z sondą) nie ma nic wspólnego. Klemy nie trzeba zdejmować a przy diagnozie termostatu nie kierować się wskazaniem temp. na desce w przypadku gdy przekłamuje wskaźnik paliwa bo może być uszkodzony stabilizator w zegarach
Stabilizator zasila tylko wskażniki poziomu paliwa i temp.cieczy chłodzącej. Nie ma nic do lamp i kontrolek. Usterka jest w obrebie alternatora-albo regulator,albo mocno zużyte szczotki.
Jeżeli problem dotyczy wskaźnika paliwa i temperatury to winny jest stabilizator
Sprawdz przedewszystkim stabilizator napięcia. On odpowiada za zasilanie zegarów /temp i paliwa / Powodzenia
Witam serdecznie.Mój kolega z pracy dostał od braciszka Renaulta Kangoo i po jakimś czasie padły mu wskaźniki.To znaczy, że nie ma wskazań temperatury,poziomu paliwa i obrotomierza.Podejrzewam stabilizator napięcia ale nie wiem jak dalej się do tego zabrać.Był już u elektryka, który kiedyś pracował w serwisie tej marki ale nic mu nie pomogli.Po ich...
Jeżeli fałszuje jeszcze wskaźnik paliwa to można się czepiać stabilizatora Zapewne 10V ale głowy nie dam
Witam. Kolego Crossmann a jak zachowuje się wskażnik temp silnika bo jeżeli i on przekłamuje to masz prawdopodobnie uszkodzony stabilizator napięcia w zestawie wskażników.
ten stabilizator obsluguje oba wskazniki
Cudowne rozmnożenie. :-) Uszkodzony stabilizator napięcia w zegarach.
ok postaram się wrzucić fotki, ale z tego co pamiętam stabilizator nie jest lutowany do płyty tylko wkładany w piny(ma swoje gniazdo) nie wiem czy dobrze kojaże, ale jeżeli z ten sam stabilizator zasila także wskaźniki temp i paliwa, to stwierdzam, że nie może to być to, bo paliwo pokazuje super, nie ma z tym problemu, ale wrzucę fotki, może kolega...
Powiem Ci tak nie wiem jak wygląda to dziadostwo, bo go nigdy nie robiłem. Ale w tym, o którym mówię tak jak napisałem jest zero zabezpieczeń od strony czujników i trzeba cholernie uważać :!: Zwłaszcza czujnik paliwa. Jest tu błąd fabryczny, który usuwam diodami. Jest to nagminna usterka i w 99% leci procesor. Nieprawidłowości w instalacji powodują...
Usterka stara jak świat. Przelutuj stabilizator, ma trzy nóżki i radiator.
Sprawdź stabilizator napięcia w liczniku.
Jest szansa,że coś nie tak ze stabilizatorem,ale wtedy by też oszukiwał termometr.
A nie jest to wina stabilizatora w liczniku skoro wodę i paliwo zaniża?
Witam. Ne koniecznie wymienić! Ja mialem juz 3 takie przypadki i trzeba było tylko poprawić luty na tym stabilizatorze i wszystko zaczęło działać. Tak kontrolki jak i wskażniki.
Macie zimne luty przy stabilizatorze>Jest on w prawym górnym rogu deski.Dostęp po zdjęciu zegarka albo obrotomierza (zaleznie od wypasu,co kto ma)Albo tam bedzie TCA700Y,wywalic to barachło i wlutować LM7810 (achtung-masa na srodku,wejscie i wyjscie zamienione),albo bedzie tam LM 2940T,może zostać. Co ciekawe-usterka ta jest baaaardzo częsta w samochodach...
OK, przy oryginalnym stabilizatorze 10V w desce rozdzielczej od jakiegoś czasu wskaźniki pokazują wszystkiego (temperatura, poziom paliwa) "za mało", a komputer pokłądowy pokazuje dobrze. Po zamianie na stabilizator 12V wskaxniki wracają do właściwych wskazań, a komputer głupieje. W serisie nie wiedzą co jest przyczyną. I to naprawdę dla mnie nie jest...
Ten "tranzystor " to stabilizator 10V-zasila wskaźnik paliwa i temperatury,można dać zamiennik za 2 pln,gdyż oryginalny kosztuje około 70 pln.Lepiej wymienić i wszystkie luty poprawić.Zamiennik ma inaczej wyprowadzenia,ale w sklepie sprzedawca powinien poinformować o tym,w razie problemów służę pomocą(jakimś np. odręcznym rysunkiem).
Raz na jakiś czas gaźnik wypada wymyć, zwłaszcza w sprzęcie używanym sezonowo. Przerabiam to co rok jako motocyklista i użytkownik kosiarek, zdziwiłbyś jaka galareta potrafi wytrącić się z paliwa. Kup sobie preparat do mycia gaźników i poszukaj dostępu do sprężarki. Jedyny skuteczny sposób to po sezonie opróżnić zbiornik i wypalić paliwo z gaźnika ale...
Przepraszam, że tak póżno ale urlop. U mnie był uszkodzony czujnik prędkości jazdy, który oczywiście odpowiada za wskazania prędkościomierza oraz gdy jest uszkodzony wyłącza układ stabilizatora pływaka. Stąd te śmieszne wskazania poziomu paliwa. Pozdrawiam
przełącznik zespolony się wypalił a co do stanu paliwa i temperatury to pewno stabilizator w zegarach pada bodajże 10V)
Na początek możesz sprawdzić czy stabilizator na liczniku działa.
Na chybił trafił postawił bym na stabilizator napięcia zegarach. Najlepiej jak zainwestujesz w interfejsik. Najtańsza opcja w Renault to coś około stówki, tylko programik jest wyłącznie po francusku. Wszystkiego nim nie zrobisz, ale zegarami pobujasz.
W nowszych autach wskaźniki zasilane są poprzez stabilizator napięcia, np. Opel Astra ma 8V
kolego a wskaźnik poziomu paliwa dobrze wskazuje? może być uszkodzony stabilizator napięcia przy liczniku a te dwa wskaźniki to po prostu woltomierze i gdy będzie uszkodzony stabilizator (10V) to tak będzie
Postanowiłem sprawdzić dokąd biegną przewody. Idą do jakiegoś nieznanego mi modułu, który został umiejscowiony w pobliżu zbiornika paliwowego. Zagadkowy przewód czerwony i żółty z czarnym paskiem biegną w wiązce 1. (W tej wiązce przewód brązowy jest podpięty do cewki, biały - nie wiem, niebieski chyba do sondy) Czy ktoś z Was wie jaką pełni funkcję...
Właśnie próbuję naprawić taki sam licznik od Audi 80 B4 mam różne wskazania na wskażnikach temperatury i paliwa, na wejściu stabilizatora TCA 700Y przy włączonym kluczyku jest ok 14V, na wyłączonym ok 12V, na wyjściu ok 9V, czyli działa stabilizator, z tym że nie wiem czy jest to właściwy bo w liczniku było coś grzebane. barjammm mogę ci powiedzieć...
A wskaźnik paliwa jak pokazuje?? Często uszkodzeniu ulega stabilizator napięcia 10V w desce rozdzielczej (o ile pamiętam TCA700).
gdyby to był stabilizator to dlaczego nie działają lampki kontrolne?? stbilizator zasila wskaźnik paliwa i płynu a te działaja prawidłowo To jest stabilizator a na swoje ostatnie pytanie odpowiedziałeś sobie sam.Zacznij od sprawdzenia zasilań i mas licznika, a potem dłub w środku.
Czujnik temperatury pracuje prawidłowo? Jeżeli , nie , to stabilizator napięcia w zegarach.
Uszkodzony stabilizator napięcia jak się nie mylę 11V
przelutować stabilizator oraz rezystorki mocy
jeśli wskaźnik paliwa też chodzi źle to może być stabilizator w liczniku ale raczej to będzie czujnik
Pompa daje Ci za dużą dawkę paliwa, stąd falowanie. Uspokaja się pod obciążeniem czyli światła, klima, bo zapotrzebowanie na paliwo odpowiada wtedy rzeczywistości. A podczas falowania sterownik wysyła duży prąd do zaworu SPV i stąd spalenie elementu. Chyba masz po prostu nadmiernie zużytą pompę, bo nie wiem czy jest tam możliwość regulacji dawki.
Amerykańce ... części dosyć niedostępne. Dla mnie to akurat ważne, zaraz po łatwości/trudności napraw, zużyciu paliwa. W moim V-W/MPI :) wymieniłem ostatnio 2 końcówki drążka stabilizatora i gumę przegubu, 1 dzień zamówienie, 3 h roboty. w sumie niecałe 100 zł. i uciecha po pachy.
Witam, zrobiłem dokładnie tak jak opisałeś wylutowałem oryginalne złącza, tylko że wlutowałem oryginalny stabilizator wg twojego poradnika no i była euforia ale tylko chwilowa. Wskaźniki paliwa i temperatury zaczęły działać, natomiast padło podświetlenie zegarów, tj. prędkościomierza i obrotomierza. Żarówki są nowe, pozostałe kontrolki (ręczny, kierunki,...
Przy stabilizatorze napięcia pękają ścieżki lub luty nic innego.
sprawdż cujniki ale chyba to jest stabilizator napięcia/ przebity/ to on zasila te dwa wskażniki
stabilizator napięcia poziom paliwa stabilizator służyć stabilizator służyć zamiennik stabilizator
eprom radmor programatorem rt809f pralka blokada polar
Alternatywne silniki do Kia Sorento 2.5 CRDi Sonoff Basic a kontrola temperatury wody w basenie