Wszystkie diody działają według tego schematu: [url=https://www.elektroda.pl/calculator... Opornik ma za zadanie ograniczyć prąd diody. Czasem diody są połączone szeregowo. Czasem diody są połączone równolegle, albo każda ma swój opornik i wtedy są równolegle włączone do zasilania. Czasem rolę opornika przejmuje...
Jeśli pobór prądu poniżej 1A to spróbuj stabilizator 12V np.7812, jakiś kondensatorek do masy i zobacz czy działa.
To nie jest dobry układ. Stabilizator prądu na Q1-Q2 będzie bardzo niedokładny ze zmianami temperatury (w samochodzie temp. zmienia się od -30stC do +60stC). Mierzyć napięcie nie na R5 ale wprost na rezystancji czujnika 30-240 Ohm zasilanego ze stabilizatora prądu wykonanego np. na LM334, to napięcie wzmocnić i "odwrócić" w układzie wzm. różnicowego...
(at)slawo12311 Normalne, że będize się grzało. Na tym stabilizatorze, przy podanych przez ciebie wartościach prądu i napięcia musi się odłożyć ponad 1,5 W. Sporo jak na tak małą obudowę. Rozwiązaniem jest zewnętrzny stabilizator + radiator, 1,5W rozproszy nawet stosunkowo niewielki, aczkolwiek i tak może być problem latem, bo w samochodzie robi się...
A kto powiedział że spadek napięcia musi być stały ? W końcu chodzi o ograniczenie mocy traconej w stabilizatorze a ta będzie największa dla maksymalnego prądu.
Tyle że nie wiem czy mu potrzebny stabilizator na 12v , w samochodzie przy włączonych światłach , lub jakimkolwiek innym odbiorniku prądu, napięcie wynosi max 13v a przez taką odchyłkę nic się nie stanie napędowi.Musi "skombinować" tylko napięcie +5v .Kolega który napisał pierwszy post jest raczej początkujący i przedstawienie schematu z dwoma układami...
Jak dołączysz drugi akku to nic nie da Według mnie wina leży po stronie alternatora. Myślę, że to on generuje te piski. Musiałbyś sprawdzić w drugim takim samym aucie. Kolego po co Ci przetwornica 12>230 do laptopa? Zrób poprostu stabilizator na 12V. Podciągasz drugi kabel od gniazda zapalniczki, dajesz stabilizator, gniazdko na końcu przewodu i musi...
Prądowo zasilacz łańcuchy diod dużej mocy. Prądowo to taki skrót myślowy na zasilanie stabilizatorem prądu. Dioda, w miarę nagrzewania obniża napięcie przewodzenia. Gdyby była zasilana stabilizatorem napięcia, to ten by dążył do utrzymania napięcia i zwiększałby prąd, dioda nagrzewałaby się bardziej i znowu obniżała napięcie i tak do zniszczenia diody...
A zmierzyłeś może jeszcze napięcia? Odczytaj z nalepki na cd-romie wymagane prądy dla poszczególnych gałęzi zasilania i porównaj z danymi stabilizatorów jakich użyłeś.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
A to niby dlaczego? Stabilizator równoległy w tym zastosowaniu to bzdura tak wielka jak zapał, z którym kolega go próbuje go nam wmówić. Zakładając min. Uzas=12,4V, to musielibyśmy zgubić na szeregowym oporniku napięcie 0,4V co oznacza jego wartość R=0,4/1,8A=ok.0,21 Ohm - a z tego wynika, że przy Uzas=14,5V prąd płynący przez R wyniósłby (14,4-12)0,21=11,9A,...
Nie rezystor, tylko źródło prądowe (stabilizator prądu).
Typowymi stabilizatorami są stabilizatory na napięcia 5V, 6V, 8V, 9V, 10V, 12V, 15V, 18V, 24V. Mógłbyś zastosować 7805 na napięcie OUT 5V. Nie ma to różnicy, bo i tak musisz zastosować rezystorki ograniczające prąd. Stabilizator 7812 bedze stabilizował 12V. Przy włączonym silniku napięcie wzrośnie do ok 14V, wiec stabilizator wyrówna je do 12V. Jezeli...
Napięcie diody jest zależne od prądu przez nią płynącego, a są także stabilizatory LDO, można też zrobić taki na tranzystorach
Ok, wzór znam, napięcie podaje 12V czy takie jak w samochodzie jest czyli koło 13 ? Skąd mam znać wartość, prądu na modułach nie mam podane jaki prąd
Z tego co widzę, to jest 3s10p :) Nie przepalają się te diody? Zmierz prąd jaki pobiera jedna gałąź 3 diodowa i zamiast rezystory zastosuj najprostsze źródło prądowe. W samochodzie wcale nie ma stałego napięcia. Waha się od 11 do 15. Źródło prądowe sobie z tym poradzi. Poczytaj tutaj: http://robotykadlapoczatkujacych.pl/lekc... Możesz...
7812 to nie prostownik a STABILIZATOR pradu stalego i tutaj ma prawidlowo dzialac gdzie napiecie waha sie w instalacji samochodowej w zaleznosci od obciazenia alternatora. No trochę Kolega za dużo oczekuje od tego elementu. Przede wszystkim to głównie stabilizator napięcia. Można go wprawdzie połączyć jako stabilizator prądu ale tu nie o tym mówimy....
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Robilem uklad na ATMEga 8 do samochodu (sterowanie dodatkowymi bajerami+pomiar temperatury) calosc jezdzi od kilku lat w maluchu i nie ma zadnych problemow... Witam 1. Jaki stabilizator? 78L05 ma wystarczający Imax ale pobór prądu ma rzędu 5mA, wydaje mi się że to duża strata. Zasilanie calosci rozwiazalem poprzez polaczenie 2-ch stabilizatorow: najpierw...
Masz chyba pomyłkę w pytaniu , nie 100k tylko 100R , tak sądzę . Powinien być zastosowany minimalny rezystor 136R 1W przy napięciu max 14.4 (alternator) i prądzie 0.08A . Grzanie to norma . Aby uniezależnić się od zmian napięcia lepiej zastosować najprostszy układ stabilizatora prądowego , LM317 + rezystor .
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Chyba najprościej będzie jednak, jak kupisz np. taki adapter: http://bit.ly/SBIdfw rozetniesz mu obudowę i podłączysz przewodami. Będziesz miał 2 gotowe gniazda USB. A stabilizator 7805 przy poborze prądu rzędu 500mA będzie się grzał niemiłosiernie. Lepiej zastosować mała przetwornicę. Na znanym portalu aukcyjnym są.
Cześć, Szukam stabilizatora napięcia do samochodu który zostanie podpięty bezpośrednio do akumulatora i będzie zasilał stacjonarny komputer. Zależy mi aby stabilizator miał wejście prądu 11-14V lec oddawał jedynie 12-12,5V i aby miał filtr skoków napięć spowodowanych pracą samochodu, alternatora, radia, świateł itp... Obciążenie ok 200w ( komputer +...
Jak ma być to odpowiednik baterii 9V, to tutaj wystarczający będzie układ zbudowany w oparciu o scalony stabilizator napięcia model 7809. Jaki pobór prądu ma ten drugi zestaw?
Miedzy out a adj ma byc 240ohm a na diody daj potencjometr 5kohm i wyreguluj Dlaczego kolega doradza błędnie? To ma być stabilizator prądu a kolega radzi stabilizator napięcia.
Kondensatory w samochodzie są na 16V i przyjmij że tyle wytrzymają jego wszystkie układy. Pobór prądu zależny od samochodu i jego wyposażenia. Ale spokojne te 30A można liczyć. Z tymi stabilizatorami to nie masz do czego startować.
Stabilizator 7805 generując +5V o takiej wydajności prądowej w najgorszym wypadku wytracałby 12W - to dość sporo. Opłacałoby się tu zbudować przetwornicę obniżającą, może być na MC34063. Pobór prądu z -12V jest na granicy możliwości MC34063, więc wypadałoby dać jakiś tranzystor zewnętrzny. Można też poszukać specjalizowanych układów do takich prądów...
A spróbuj obciążyć układ rezystorem o wartości np. 100Ω i wtedy zmierz napięcie. Niektóre stabilizatory do poprawnego działania wymagają niewielkiego prądu obciążenia.
Słyszałem o podłączeniu szeregowo/równolegle albo też w przypadku diody w stronę przewodzenia/zaporową. O podłączeniu oporowym nie słyszałem. Mam wrażenie, że mówisz o połączeniu tej diody równolegle zaporowo- tak się podłącza diody zenera w celu stabilizowania napięcia(musi tworzyć dzielnik z rezystorem). Problem polega na tym, że 7805 jest ulepszoną...
Jta, nie wiem czy masz rację z tym przerywaniem prądu przy ładowaniu akumulatorów, gdyby tak istotnie było, to alternator razem ze stabilizatorem napięcia w samochodach pracowałby w sposób cykliczny. Spotkałem się kiedyś z układem pracującym na podobnej zasadzie, tylko w czasie przerwy akumulator był rozładowywany prądem 10X mniejszym niż ustawiony...
Ja bym na twoim miejscu zasilił to przez jakiś stabilizator 12V... Przecież w samochodzie masz z akumulatora prąd... a to nie jest zasilacz niestabilizowany. Co do pobieranego prądu, przecież rozrusznik w samochodzie (maluchu :) ) pobiera ok 50A, a odbiornik radiowy będzie pobierał tyle ile mu trzeba...
Jesli chcesz użyć rezystora to musisz znać wartość prądu płynącego w obwodzie. Stabilne to będzie tylko wtedy gdy wartość prądu będzie w miarę stała. Może lepiej będzie zastosować stabilizator 5V.
Na nie obciążonym układzie nie zrobisz pomiarów. Musisz podłączyć obciążenie, czyli 2 obwody diod, wtedy dopiero zmierz napięcie na diodach i prąd jakie przez nie płynie. Jeśli masz miernik uniwersalny, to koniecznie prąd mierz amperomierzem, (zakres z mA ma w obwodzie diodę prostowniczą, na której jest spadek napięcia). Obciążenie jest konieczne, bo...
Miernik jest zasilany z 5V (ze stabilizatora, zjada z 2mA, resztę mikrokontroler-wyświetlacz), który jest jednocześnie odniesieniem dla pomiaru. Nie ma tam rezystorów miedzy wyświetlaczem a mikrokontrolerem, jasność jest ustawiona programowo. Pomiar napięcia można zrobić osobnym przewodem; w dwu przewodowych jest zwora. Pomiar można zrobić na stałe...
Witam Napięcie przewodzenia trzech szeregowo połączonych diod krzemowych z serii 1N400x wynosić będzie ok. 1,8-3V w zależności od wartości płynącego prądu. Ze względu na nieliniowość tych elementów połączenie takie jak na rysunku jest nieprawidłowe i spowoduje zwarcie źródła zasilania diod LED, co może być przyczyną jego uszkodzenia. Diody powinny być...
Z tytułu tego iż nie lubię jak deska rozdzielcza wali mi po oczach w nocy to mam ściemnione tym właśnie potencjometrem a co za tym idzie zmieniam jasność wszystkich pasków które odbywa się całkiem płynnie Do czasu :cry: . Bo oryginalny ,,ściemniacz" podświetlenia deski rozdzielczej samochodu jest obliczony na konkretny pobór prądu , a nie na dokładanie...
Witam Chciałbym zastosować stabilizator AMS1117 do zasilania układu elektronicznego w samochodzie napięciem 5V. Pobór prądu waha się od 60 do 100mA, czyli moc tracona na układzie to jakieś 0,56-0,94W przy tradycyjnym stabilizatorze. Układ mi się ostro grzeje przy takim zastosowaniu. Jaką maksymalnie moc może oddać ten układ? Ewentualnie czy jest inny...
Jeżeli problem jest przy rozruchu i podłączaniu urządzeń to sprawa jest prosta. Ładowarki USB to stabilizatory impulsowe. Syfią i to słychać. Rozruch to pracujący silnik prądu stałego. Iskrzy komutator i masz gotowe zakłócenia. Wiszący kabel zbiera te sygnały a wzmacniacz je po prostu wzmacnia. Najprostsze rozwiązanie ? Obniżenie impedancji wejściowej....
Nie mam już dzisiaj siły analizować całego wywodu ale jedno co się nasuwa że ta rezystancja wyszła Ci ujemna. Przy założeniu stałych wartości obwodu T1 faktycznie zależy ona od rezystancji DZ2 i β T1, chociaż zmiany prądu T2 będą powodowały zmiany Ube a tym samym napięcia na R1. Przy większych prądach może to mieć znaczenie. Jakoś nie widzę abyś...
Ja spróbowałbym na 7805 tych na większy prąd -tanio i prosto .
Rezystor czujnika prądu powinien być w źródle tranzystora. Dobry przykład realizacji takiego źródła prądowego jest podany w tym wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Oczywiścje należy użyć elementów wykonawczych odpowiednio większej mocy. Przy okazji - naprawdę wierzysz w cuda, że ten generator HHO który zamontowałeś w samochodzie...
Jaki jest sens stosowania sterownika stało prądowego, skoro sterownik RGB poprzez PWM reguluje prąd aby uzyskać odpowiedni kolor. Jedyne co jest tu potrzebne to ogranicznik maksymalnego prądu do tych 350mA.
Witam. Hmm, czyli w takim razie sam stabilizator i kondensatorki wystarczą Zapominasz, bo nie piszesz - bardzo ważną rzeczą jest radiator do tego stabilizatora i to nie jakiś kawałek blaszki jak tam gdzieś ktoś pisał. Zasilanie, to ok. 14V, wiec odłoży się na nim jakieś 9W. Nie dawaj takich dużych kondensatorów, bo to nie jest potrzebne, a tylko spowoduje...
Jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika poza samochodem? Jakim napięciem powinien być zasilany (bezpośrednio 12V, czy w centralce parktronika jest stabilizator), jaki powinien pobierać prąd pojedynczy czujnik? Jakie napięcie powinno być na wyjściu sprawnego czujnika?
Musisz wiedzieć ile prądu ( nie napięcia ) pobiera taki silniczek, powinno pisać na nim ile ma Watt ewentualnie ile Amper. Co do dobrania zasilania to transformator na wtórnym 12-14V po wyprostowaniu wyjdzie około 14-19V za mostkiem prostowniczym dajesz stabilizator napięcia na 12V, stabilizator i mostek prostowniczy (mogą być diody) dobierasz stosownie...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
W puszeczce jest zasilacz impulsowy obniżający napięcie z 230V AC powiedzmy na te 12V DC i nie nadaje się on do zasilania z samochodu. W samochodzie jest już napięcie DC i zbliżone do 12V, należy je tylko wystabilizować np przez jakiś stabilizator LM7812 lub inny w zależności od prądu pobieranego przez dvd. Można odczytać z zasilacza 230V ile wynosi...
Może to zrobić regulowany stabilizator LM317. Pracuje do 1.5 A (z chłodzeniem). Aplikacja jest bardzo prosta (1 rezystor + potencjometr + 2 elektrolity). http://www.geocities.com/tomzi.geo/lm317... Nie wiem jaki prąd pobiera konsola, ale jeśli potrzeba więcej niż 1.5A to zastosuj LM350. Układ ten sam a prąd do 5 A. Tylko pamiętaj o radiatorze....
Witam A jaki jest pobób prądu przez ten wzmacniacz zasilany napięciem 9V? Schematów jest masa na forum, wystarczy poszukać zwykłego stabilizatora.
Prąd ok 1A, myślę że więcej płyta ITX nie będzie pobierać.
Witam Te układy różnia sie przedewszystkim obudową i wydajnością prądową. Do CD-romu można użyć i tego i tego , chyba ze CD pobiera więcej niż 1.2A na 12V. Przeczytaj na obudowie CD romu, jest tam napisane jaki pobór prądu jest na szynie 12V i jaki na 5V. Pozdrawiam[/img]
Jeśli LM7805 jest dobry to powinno być dokładnie 5V +/- 0,2V a nie aż 1V róznicy. Jeśli CD ciągnąłby za dużo prądu to miałbyś spadek nas napięcia i grzał by się stabilizator. SławeK
sprawdź jakie masz stabilizatory może mają zbyt mały prąd i urchamia się zabezpieczenie przeciw zwarciowe, zamontuj te stabilizatory na radiatorze - wskazany wentylatorek (musi zadziałać bo sam tak robiłem)
Ta wersja stabilizatora, którą zastosowałeś ma dop. 1,5 V spadku dla pełnego obciążenia, tzn. że minimalne napięcie na wejściu to 13,5V. Jak sam zapewne wiesz, takie napięcie występuje w instalacji pojazdu tylko podczas pracy alternatora, nie na postoju. Na postoju w sieci samochodu będzie 12,5 V. Przy rozruchu spadek napięcia w instalacji może wynieść...
podłącz stabilizator na 12V do akuma, a do stabilizarora radio powinieneś znać pobór prądu pobieranego przez radio. W tym celu oblicz z prawa ohma I= moc/12V bo stabilizator musi ci taki prąd dostarczyć warto dodawć też opornik w szereg międze + akuma oraz wejściem stabilizatora, żeby ograniczyć napięcie wejściowe stabilizatora wartość opornika powiinna...
Kolega ma już diodę z opornikiem, więc należy go uwzględnić w obliczeniach. Zmierzyć się go nie da, pozostaje oszacować jego wartość: zakładając iż dioda ta (czerwona) ma napięcie przewodzenia Uf= ok. 2V, to R=(12V-Uf) /If=(12-2)/20=0,5kOhm= ok. 500 Ohm. I tak, dla dwukrotnie mniejszego prądu If=10mA, oporność całkowita powinna wynosić R=(12-2)/10mA=1k,...
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
Jeśli zaczniecie nazywać rzeczy po imieniu, to od razu będzie wiadomo, dlaczego nawigacja z janosikiem zasila się z wbudowanego akumulatora lub baterii akumulatorów zamiast z zasilacza przyłączonego do gniazda USB. Jeśli urządzenie do pracy potrzebuje prąd np. 1A, a zasilacz dostarcza standardowe 0,5A, to urządzenie zacznie korzystać z wbudowanego akumulatora...
Witam, Podłączenie diod LED do wszelkich źródeł bateryjnych/akumulatorowych (latarki, samochody, jachty, itp.) wymaga zastosowania układu regulatora prądu. Regulator taki powinien bez względu na wahania napięcia na baterii/akumulatorze utrzymywać stały prąd zasilający diody LED. Brak takiego ograniczenia prowadzi do tego, że w najlepszym wypadku diody...
aha stabilizator jednak trzeba do małego radiatora przymocować, zawsze jak pilot nie będzie pobierał prądu to i tak będzie on płyną po stronie wejścia ;)
Witam. Potrzebuję zasilić 3 wentylatory komputerowe 12V w samochodzie do lodówki samochodowej. Przy pracy alternatora napięcie w gnieździe zapalniczki to nawet 14V, przy zgaszonym już 12.5V. Lodówka działa również z zasilacza i tam na wyjściu jest równe 12V. Czy jest jakiś prosty sposób, na obniżenie napięcia do 12V jeśli jest za wysokie, a przepuszczenia...
Witam! Z tym UPS-em to najprostszy sposób ale na każde 10W pobieranej mocy z akumulatora będzie pobierany 1A prądu... Czyli jeśli komputer miałby rzeczywistą moc np. 100W to prąd pobierany z instalacji samochodu wynosiłby 10A. Przy takim prądzie obciążenia mogą być problemy z odpowiednim ładowaniem akumulatora. Co do drugiego sposobu to oczywiście możesz...
Kondensatorów ceramicznych 100nF nigdy za wiele. Dławik przy stabilizatorze może mieć indukcyjność od 10µH do 100µH na prąd jaki może płynąć maksymalnie w układzie.
Największą sprawność uzyskałbyś na przetwornicy z układem do którego link podałem, jednak jest troche z tym roboty. Przy dostawieniu stabilizatora liniowego do takiej przetwornicy Step-Up z Allegro (12V -> 15 ... V) sprawność spadnie - coś trzeba zrobić z tymi (15V-12V)*3A (max) = 9W (max) - to już troche ciepła do rozproszenia Napewno nie LM7805 czy...
A może zrobić stabilizator 12V low-drop i przez niego podłączać akumulator 12V (z samochodu, jak na wypadzie samochodowym)? Akumulator 50Ah powinien wystarczyć na 12h projekcji, tylko trzeba uważać, żeby go za bardzo nie rozładować, bo potem samochód nie ruszy. Podwyższania napięcia z powerbanku 5V, czy z ogniwa 3,7V nie warto robić, bo przy niskich...
Stabilizator liniowy przy prądzie 40A :O Jak to się mówi, małe nieporozumienie? :) Tylko przewinięcie transformatora ma sens. Najlepiej byłoby porobić po stronie pierwotnej odczepy do regulacji prądu ładowania. Dodano po 10 Prąd 0,3C nie jest szkodliwy dla akumulatorów kwasowych. W samochodach prąd ładowania na wpół rozładowaniego akumulatora zaraz...
Witajcie! Zapewne niejeden z Was ma w samochodzie zamontowaną kamerkę. Kamery takie są zazwyczaj zasilane z małych zasilaczy impulsowych, przetwarzających napięcie 12 V instalacji samochodowej na 5 V. Z kolei tanie zasilacze impulsowe często wytwarzają zakłócenia, które są np. utrudniają odbiór CB (słyszalny głośny szum). Zastanawiam się nad zamianą...
Dioda prostownicza nawet 1 amperowa przy prądzie ok 40 mA nie ma prawa się grzać bardziej obawiałbym się grzania stabilizatora (prąd na wyjściu bez obciążenia wynosiłby nie całe 40mA).
Witam!!! Potrzebuję schemat ogranicznika, który zamieni napięcie w instalacji samochodowej na 12,3 [V] przy prądzie 10 [A]. Myślałem o jakimś stabilizatorze LM7512, ale niestety potrzebuję dokładnie 12,3 [V];
Na zdjęciu kolega pokazał zasilacz 8V/0,2A. Podłączenie w jego miejsce zasilacza 12V (napięcie z instalacji samochodu) wiąże się z większym wydzielaniem mocy w układzie ładowania (ładowarce) wbudowanym w urządzenie. Skończyć się to może uszkodzeniem ładowarki. Może się spalić opornik ograniczający prąd ładowania, może są jakieś kondensatory elektrolityczne...
Prawdopodobnie jest tam regulacja napięcia za pomocą PWM. Filtr RC, po nim stabilizator 5V 7805 i przekaźnik 5V. Opornik w filtrze dobrać tak, aby przy pełnym zasilaniu na wejście 7805 trafiało ok. 7-8V (prąd przekaźnika dawał na oporniku spadek napięcia ok. 6V). Można też dodać diodę Zenera ok. 3V pomiędzy filtr a 7805 (wtedy opornik mniejszy). Nie...
Z odwijaniem zwojów to nic nie zrobisz.Zgniazdka sieciowego masz prąd przemienny a w samochodzie stały. Najlepiej to kup wtyk pod zapalniczkę i zbubuj wewnątrz stabilizator 5V.
Stabilizator równoległy +5V przy prądzie 10A będzie nieźle hajcował, tu tylko wysokosprawna przetwornica ma rację bytu.
12V to nominalne napięcie jakie przewidział konstruktor urządzenia. Zwykle zakładana jest jakaś tolerancja 5-10% więc te dziesiąte części powyżej czy poniżej 12V nie mają znaczenia. I tak wewnątrz zasilanego układu są stabilizatory napięcia bądź jest ograniczany prąd w przypadku diod LED. W samochodzie podobnie. Niby instalacja 12V a praktycznie 12,00V...
Bez radiatora raczej nie da rady, ale świetnym radiatorem jest blacha, której w samochodzie nie brakuje. Przykręć kostkę do jakiegoś metalowego elementu, powinien się wyrobić, choć nie wiem dokładnie, ile ta listwa bierze prądu.
W przypadku zasilacza to wystarczy stabilizowany zasilacz 12V ok 500mA (w zależności od poboru prądu) a co do samochodu czy nie znajduje się w samochodzie stabilizator napięcia do 12V? Post nic nie wnosi nie zawiera odpowiednio i precyzyjnie sformułowanej treści jak można takie informacje w ogóle zamieszczać! Wystarczy post przeczytać ze zrozumieniem...
Najprościej zastosować źródło prądowe z tranzystora polowego złączowego np naszego BF245. Można, najlepiej BF245A, ale nawet wtedy wymaga doboru opornika w źródle, aby uzyskać wymagany prąd. Ma też wadę - wymaga ok. min. 5V Vds, więc gdy Uc spadnie poniżej 7V (5V+Uf) prąd też zacznie spadać. Najlepiej prosty stabilizator prądu na LM385+BC548+dwa oporniki...
Siemanko.Jeżeli nie masz wysokich wymagań to taki układ powinien hulać bez problemu.A co do stabilizacji napięcia, czy w samochodzie mamy jakikolwiek stabilizator?Możliwe że tylko regulator prądu alternatora, który ogranicza napięcie do mak.14,2-14,7 V na aku.Jedyny problem w twoim układzie to czy istnieje możliwość [awaryjnie] załączenia wszystkich...
Jako wzmacniacz pośredniczący pomiędzy Atmegą a urządzeniami wykonawczymi możesz użyć typowego układu ULN2803 http://www.ottomat.hu/linkek/ULN2803-D.p... Będziesz miał 8 wzmacniaczy w układzie Darlingtona ze sporym zapasem prądu wyjściowego (do 500 mA na kanał) i odpadają rezystory polaryzujace, upraszcza się płytka. Cewki przekaźników wykonawczych blokuj...
Kolego kwazar, a czy to czasem nie jest "niezdrowe" dla rozładowanego akumulatora, żeby od razu zarzucać go takim mocnym prądem właśnie bez ograniczenia? Co prawda zapewne szybko się wtedy ładuje, piszesz że 2-5 godzin, ale ciekawe czy to nie wykańcza wtedy biednego aku. Zwróć uwagę, że ten prąd (11 A) płynie tylko przez chwilę, po minucie jest już...
Po dokładniejszym podejrzeniu tematu i połapaniu się o co chodzi autorowi pomysł wydał mi sie ciekawy i zrobiłem działająca wersję sterownika. Jako sygnalu sterowania użyłem napięcia 12V sterującego włączaniem przekaźnika długich świateł - bezpośrednio z przełącznika świateł (u mnie w Focusie przełącznik długie/krótkie jest mechaniczny - to uprościło...
Na akumulatorze jest podane napięcie, do którego ładujesz, i prąd, jakim ładujesz. Bezpośrednie podłączenie może zniszczyć akumulator - trzeba ograniczyć prąd. No i sprawdzić, czy napięcie nie jest za wysokie, może jakiś stabilizator low-drop? To oczywiście, jeśli chcesz ładować przy włączonym silniku, z akumulatora, który jest w samochodzie możesz...
Prosiłem przecież abyś zajrzał do dokumentacji technicznej, tam wszystko jest wyraźnie opisane. 1. Sprzedawca wprowadził cię w błąd. Typowe stabilizatory maja 2-2,5 V spadku napięcia (dropout voltage) przy nominalnym prądzie. W samochodzie do zasilania elektroniki wymagającej stabilizowanego napięcia nie stosujemy nigdy stabilizatorów na 12 V. Jeżeli...
Jeżeli to jest wersja SMD stabilizatora typu LM317 lub podobnego to można na nim i dodatkowym rezystorze wykonać źródło prądowe. A w zasilaniu z instalacji samochodu stabilizacja prądu jest raczej konieczna.
Stabilizator liniowy jest najprostszy. Problemem są straty mocy w postaci ciepła. Przy prądzie 4A w powietrze pójdzie około 30W mocy.
po rozruchu zasilanie całej instalacji przejmuje alternator. Gdyby tak było to producenci samochodów nie zakazywałyby odłączania akumulatora na pracującym samochodzie. Bo może paść elektronika. Nie wiem komu tak się stało, moje wszystkie samochody przetrwały takie eksperymenty. Nie mniej jednak akumulator jest potrzebny bo stabilizuje pracę alternatora....
albo zrób stabilizator napięcia na 12V (taki sam jak w poscie cd-rom w samochodzie) i bierz prąd z akumulatora do ciągłego ładowania baterii w laptopie, a na przekaźniku w akumulatorze założ bezpiecznik którego wartość możesz obliczyć ze wzoru P=U * I chcąc obliczyć prąd masz wzór I= P/U czyli moc pobierana przez laptop podzielona przez 12 V powodzenia...
Witam. Mam przenośny telewizorek LCD i chciałem go zabudować w aucie ale niestety nie posiadam zasilacza z 12-14V na 7V. O elektronice wiem podstawowe rzeczy więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Myślałem żeby zrobić to z jakiegoś stabilizatora i kondensatorów filtrujących ale na tym praktycznie moja wiedza się kończy :( Czy moc wydzielana na stabilizatorze...
W starych samochodach zegary miały stabilizator, na 9 czy 10V. Dlatego nie zmieniały wartości po odpaleniu, gdy napięcie rośnie Zależy od budowy bo były dwie wersje, albo wskaźnik z dwoma cewkami napięcie zasilania było obojętne bo liczył się prąd, albo wskaźnik na bimetalu i grzałce napięcie musiało być stabilne wiec stosowali stabilizatory Tutaj...
Witam, Zakupiłbym tani akumulator HPG 6V 1,3Ah. W nocie katalogowej przede wszystkim to ładowarka bufora musi posiadać ograniczenie maksymalnej wartości prądu ładowania, zobacz w Nocie Katalogowej tego akumulatora jest to podane: http://obrazki.elektroda.net/35_12741753... Ładowarką spełniającą wymóg ograniczania maksymalnej wartości prądu ładowania...
Witam proponuje koledze dwa stabilizatory 7812 i 7912 plus do tego para tranzystorow aby zwiększyć prąd myśle że to mogło by wypalić dlatego że podczas jazdy samochodem alternator daje jakieś ok 14v niewiem do czego to ma służyć więc podałem bardzo prosty przykład .Pozdrawiam
Witam Z karty katalogowej wynika, że układ wytrzymuje maksymalnie 15V, i na pewno potrzebny będzie radiator (12V, 8ohm = 2.4W) do odprowadzenia nadmiaru ciepła. Jeżeli masz 2 takie układy, to możesz, aby zwiększyć moc zastosować je w mostku. W samochodzie, ze względu na niewielkie zapotrzebowanie na prąd możesz podłączyć ten wzmacniacz poprzez stabilizator...
U mnie karat też przestawał nadawać w samochodzie .Myślę że miał za duży prąd i stabilizatory (bo były gorące )lub proc. przestawały działać.W aucie jest około 15V.Ja chciałem podmienić stabil. ale się pomyliłem przez pośpiech i stoi radio na półce (proc ), a może ktoś wie gdzie kupić taki proc. byłbym bardzo wdzięczny bo to radio chodzi (ło) bardzo...
witam słyszałem że można zwiększyć prąd wypływający ze stabilizatorów dodając na jego wyściu tranzystor mocy... czy ktoś wie jak to zrobić? a gdyby tak dać na wyjściu jakiegoś mosfeta ?(większy prąd)
Witam. Stabilizator odseparuj od instalacji samochodowej. Pierwsza będzie dioda w kierunku przewodzenia, następnie kondensator elektrolityczny 2200 do 4700 mikro, blokujące stabilizator 100n (wejście i wyjście, montowane bezpośrednio przy stabilizatorze) i na wyjściu elektrolit minimum 1000 mikro (prąd obciążenia większu od 0.5A). Pzdr.
transormator z racji prądu stałego w zapalniczce np nie ma nawet fizycznego prawa działać. pewnie stabilizator+jakaś dioda i wsio. najlepiej by było samemu jakąś porządną ładowarkę poskładać
Najbezpieczniej jest połączyć szeregowo z każdą diodą rezystor ograniczający prąd a wszystko razem połączyć równolegle. Wartość rezystora powinna wynosić około 560 om dla każdej z diod.
Jeżeli LM7812 tak się zachowuje to coś robisz źle. Czym zasilałeś ten stabilizator? Napięciem z akumulatora w samochodzie czy jakoś inaczej? Kondensatory są potrzebne, nawet jeśli na wejściu masz napięcie stałe. Bez nich stabilizator może pracować niepoprawnie. Inna droga to dodanie zwykłego rezystora w szereg z listwą LED. Pamiętaj, że wartość rezystora...
Jak stoisz z Arduino? Mam dla Ciebie rozwiązanie na zasilanie czujnika z baterii samochodu. Pobór ok 0.4mA, ale można spróbować dać inne rezystory w dzielniku aby jeszcze bardziej zjechać z konsumpcją energii, ale to trzeba by przeprowadzić testy, czy Arduino zmierzy jeszcze mniejsze prądy. https://obrazki.elektroda.pl/2144064200_...
Witaj, Takie rozwiązanie ma sens, ale obawiam się jak samochodzik będzie jeździł z tak zwiększoną masą. Akumulatorek 9,6V 800mAh każe mi sądzić, że samochodzik zdalnie sterowany jest raczej mały. Też skłaniałbym się ku pakietowi z ogniw Li-Po / Li-Ion. Jedyny problem to fakt, że trzeba ingerować w elektronikę pojazdu (najbardziej popularne ogniwa mają...
stabilizator samochodzie stabilizator napięcia samochodzie miernik prądu samochodzie
licznik prądu jednofazowy synchronizować ustawić płyta główna dekoder
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Funkcja przycisku pod zamrażalnikiem w lodówce Mińsk 16 e Multidiag Pro+ Gold z Autocom Trucks CDP+ 2023.23 na Windows 10 - Test nieudany