Czyli dobrze podejrzewałem, że był stabilizator prądu, silnik mógł być np na niskie napiecie i pracować z forsowaniem. Jak podasz na uzwojenia 40V pójdzie z dymem silnik, sterownik, transformator.
Nie ma wpływu.
Pod tą osłoną może być zainstalowany stabilizator obrotów, jeżeli silnik napędza, na przykład, agregat prądotwórczy. Ten stabilizator jest wtedy połączony, dźwigniami z gaźnikiem.
Silnik ma oznaczenie PRM-33M-1,8LD. Kierunek obrotów nie ma znaczenia, ponieważ silnik nie ma wbudowanego stabilizatora. GM
Witam pierwsza zasada to samochód musi dobrze pracować na PB,jeśli to będzie w porządku to po małych regulacjach będzie dobrze.Ale pisałeś że samochód kilka razy kichnął może została przestawiona klapa spiętrzającą,mogła pęknąć guma pod tą klapa tak zwany kalosz,nie szczelność odmy i uszczelniaczy na wtryskach.Miałem takie problemy z 190 ką/ regulując...
Tylko 15V jest na nich takie samo. Wielkość w mA to prąd. Iloczyn prądu i napięcia daje moc. Im większa moc tym większy moment w takim silniku. Jeżeli jest stabilizator obrotów to prąd silnika ma znaczenie.
To nie stabilizator zabazpieczy silnik przed oddawaniem z "baterii" prądu do silnika, ale diody w mostku prostowniczym. Prąd do tyłu nie popłynie i silnik sie nie zakręci!
Witam, witam !! dziękuję to wiele wyjaśnia . pozdrawiam !! Proszę bardzo. MZPjM :lol: Pozdrawiam Greg
Na poczatku magnetofon gra dobrze (tor przesuwu przeczyszczony), by po jakiejś minucie znacznie zwolnić. Podejrzewam uszkodzenie stabilizatora obrotów (prawdopodobnie umieszczonego w silniku). Napięcie zasilania silnika waha się w granicach 10,0 do 10,3 V. Niestety nie posiadam schematu :( Czy moje podejrzenia są słuszne?
R15 - 220R, co do triaka to myślę że możesz wstawić BTB16.
Wymień ten elektrolit i przy okazji stabilizator.
Koledzy, przecież autor napisał, że obroty silnika falują również gdy silnik napędza tylko same koło zamachowe. Żadna rolka dociskowa czy sprzęgło nie ma więc nic do rzeczy. Masa koła zamachowego owszem jest duża, ale jak stabilizator silnika aż tak wariuje to tego już koło zamachowe nie jest w stanie zniwelować.
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Jezeli podpiszesz umowe z UNITRA na serwis autoryzowany i odpowiednia klauzulę ( nie powielania rozwiazania ukladowego ) to pewnie ci dostarcza ? Jestem zdumiony - jak działały do tej pory firmy typu „ZURT". Dokumentacja sprzętów Radmor, ZRK, Elemis, Diora były dostępne. Teraz nagle jakieś tabu? Serwisówki były dostępne - łącznie z rozstrzelonymi mechanizmami...
Coś się może znajdzie... Ale na pewno nie nowe.
Ta przetwornica wytwarza jedno, góra dwa napięcia na wyjściu. Dwa napięcia. 25V do silnika oraz 7-8V do stabilizatora 7805. Silnik nie wnosi zbyt dużego obciążenia, to nieco ponad 200mA.
nie możesz stosować prostego wzoru I = U/R ponieważ to cewka a nie rezystor i zasilasz ją napięciem zmiennym a nie stałym , podobnie z mocą nie można przyjmować wzoru P = U*I , dla silników krokowych podawawany jest moment trzymania w N przez rezystor + stabilizator 7805 Atmege. po co rezystor 7805 śmiało możesz zasilać 12V , niepotrzebnie będziesz...
Wreszcie jakieś konkrety. Na początek sprawdź, czy włącznik na chassis magnetofonu np. się nie wyłamał, lub nie jest zabrudzony czarnym nalotem (tlenek siarki). W mechanice magnetofonu jest taki mały , składający się z dwóch blaszek styk/włącznik, podający zasilanie na silnik. Jeśli jest cały (te blaszki są zatopione z jednego końca w czarnym plastiku)...
proponuje przypatrzeć się po co ten rezystor w " oryginale " 470 - 1000 µF od strony zasilania , 100 - 220 µF po stabilizatorze
Dokładnie tak jak napisał tzok. Numerki 12 i 3 to po prostu nóżki scalaka LM339 w którym znajdują się 4 komparatory. Nie wiem o jaki plus chodzi -może o +5V. Wszędzie gdzie występuje to oznaczenie przy strzałce oznacza to, iż należy ten punkt przypiąć do +5V po stabilizatorze.
Jak dobrze pamiętam ten silnik powinien kręcić tylko w jedną stronę. Do zacisków +/- podłączasz zasilanie , a do H/L przełącznik zakresów szybkości wraz z potencjometrami do ustawienia obrotów na niskim i wysokim zakresie. Ma on wbudowany stabilizator obrotów.
Stabilizator obrotów silnika jak i sam silnik, mogą szwankować. Warto by zaobserwować poziom napięcia zasilającego silnik. Nie wiem jak jest zabudowany silnik w Finezji i jakiego typu. Silniki magn. serii M80**, M90** miały stabilizator zintegrowany z silnikiem.
Sprawdź tranzystor ,,mocy" jeżeli uszkodzony możesz go zastąpić jakimkolwiek o mocy ok.1W np. BD 135 jeżeli chcesz się trzymać oryginalnego silnika i stabilizatora obrotów jeżeli nie, to zamień na silnik z popularnych tanich jamników choćby made in china zawierających w obudowie silnika regulator zapewniający chyba zdecydowanie lepszą stabilizację obrotów.
Wygląda na stabilizator obrotów silnika magnetofonu kasetowego
Nie magnetowidu tylko magnetofonu. A zasada ogólna jest taka,że w momencie pobierania większego prądu układ automatycznie reguluje napięcie i to samo dzieje się odwrotnie. Schematy tych magnetofonów- szukaj Elektroda.
Silnik wygląda OK, stabilizator też (to że nie ma dokładnie 12V przypisywał bym raczej taniemu miernikowi ale dla pewności ten 78L12 też możesz wymienić). Zajmij się testem przekaźników i ew wymianą półprzewodników.
Silnik rozebrałem, w dużej obudowie jest mały silnik bez elektroniki, na schemacie też nie znalazłem. Musi być elektroniczna stabilizacja obrotów, chociażby po to żeby utrzymywać stałą prędkość przesuwu taśmy w miarę zużywania się baterii w radiomagnetofonie. Wrzuć zdjęcia wnętrza tego rozebranego silnika. Czasami stabilizator to jeden monolityczny...
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
Kiedy silnik jest na "wolnych obrotach", to napięcie na nim wynosi 12,4 V, natomiast w momencie odtwarzania kasety spada i oscyluje pomiędzy 11,9 V a 12 V. Moim zdaniem nie jest to przyczną problemów, wewnątrz silnika napędu capstan jest stabilizator. Osobiście zacząbym od sprawdzenia stanu łożysk koła zamachowego i "capstan" być może wymagają konserwacji.
A czy coś by dał może stabilizator?? (Silniki są na siłę)
Kolego tego typu silniki z reguły mają w środku stabilizator obrotów jeżeli go podłączyłeś odwrotnie to pewnie już jest uszkodzony.
Najbliższy kondensator jest podłączony do 5 nóżki (GND) Atmegi i ma około 20 Ohm. Na procesorze też jest około 1,7 V z tego stabilizatora.
Tak można tylko dla silnika bocznikowego. Należy zastosować 2 stabilizatory: jeden dla uzwojenia stojana, a drugi "z ujemną opornością kompensującą" (tak, jak było w magnetofonach kasetowych) - dla wirnika.
I pytanie jest takie czy będzie potrzebny mostek i kondensator do wygładzenia? Jeśli to silnik wentylatora z samochodu, to tak. Zainteresuj się jakimś stabilizatorem z serii LM.
Za szybkie obroty silnika. Jeżeli silnik ma wbudowany stabilizator to potencjometr do regulacji obrotów powinien być dostępny przez mały otwór, ewentualnie stabilizator obrotów może być na płytce głównej elektroniki.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Te kondensatory 0,1 mikro są po to żeby stabilizator się nie wzbudzał.
Witam Wygląda na to że stabilizator jest zbyt słaby, działa układ przeciwzwarciowy(pojawia się wówczas takie niskie napięcie na wyjściu o jakim piszesz), gdyż silnik do ruszenia z miejsca potrzebuje impulsu prądowego( zatrzymany silnik dla stabilizatora jest zwarciem). Spróbuj dać za stabilizatorem kondensator elektrolityczny o pojemności takiej by...
7.7v idzie na procesor ze stabilizatora
Najpierw przeczytaj dokumentację do tych czujników - one nie mają wyjść analogowych :) Poza tym od razu 8? Chyba jeszcze nie sprawdzałeś ich ceny ;) Nie ma L298D (z diodami) - L293 wystarczyłby, ale L293D ma mocno obniżone maksymalne prądy przez te nieszczęsne diody... Stabilizator do silników wywal bo tylko na nim stracisz. Silnik to nie mikrokontroler,...
Moje propozycje z doświadczeń: - bezpośrednio do końcówek zasilających procka dać 100nF ceramiczne; - zasilanie SAMEGO procka zrobić przez dławik 0,33uH a przed dławikiem umieścić kondensator 4,7uF tantal (oczywiście między + a masę); - przy stabilizatorze po 2 stronach kondole 100nF + 1000uF; - warto dodać diodę 1n4148 spolaryzowaną zaporowo między...
teraz schemat masz poprawnie , oczywiście możesz mieć dwa zasilania przy jednym przecież nie ma żadnego problemu z doborem napięcia dla silników , stabilizator LM7805 zapewnia napięcie 5V , napięciem przed stabilizatorem zasilasz stopień mocy mostka H a więc silniki jedyny warunek dla serii LM78XX to napięcie wejściowe musi być wyższe o ok 2-2,5V od...
Ten silnik chyba ma wbudowany stabilizator obrotów do wnętrza - rozebrać silnik, wymontować stabilizator na zewnątrz, wymienić potencjometr na duży - masz regulacje obrotów. Jak byś dał foto tego silnika to wszystko było by jasne.
witam myślę ze ten temat się tu nadaje. w zalączniku jest fotka stabilizatora z silnika. mam pytanie czy ktoś wie jak sprawdzić ten stabilizator 4 nóżkowy pozdrawiam janusz
Wymieniłem też pasek A nie jest zbyt luźny? Myłeś pasek i bieżnie na których "siedzi"? Jeżeli tak - pozostaje sam silnik, a konkretnie stabilizator obrotów lub/i komutator.
W poprzednim poście to nie były słowa krytyki, tylko wskazanie że należy korzystać z dostępnej dokumentacji technicznej, używanych elementów w swoich projektach. Chyba nie dokładnie doczytałeś jak należy podłączyć L293D. Wejścia to 1,2,3,4A a wyjścia to 1,2,3,4Y . Jeżeli wykorzystujesz jedną część układu to pozostałe wejścia możesz podłączyć do masy....
może stabilizator(silnik krokowy) od wolnych obrotów jest zanieczyszczony .
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
A może to stabilizator na silniku? - stabilizatorem właśnie jest układ UL1901. W tym magnetofonie są trzy silniki, o którym kolega mówi? -ten którym steruje wspomniany wcześniej UL1901
Gdzie masz podłączone wejścia Enable L293D ? powinny być do +Vcc , na schemacie nie masz żadnego stabilizatora +5V tak więc wszystko zasilasz z jednego źródła ? . L293 wymaga 2 zasilań logiki i stopnia mocy ( zasilanie silników ) warto zastosować stabilizator dla logiki L293 oraz Atmegi dzięki temu zapewnisz stabilne warunki zasilania tej części układu...
Mam pewien problem, a mianowicie zrobiłem PCB pod zasilacz na LM317, jednak zastosowałem inne elementy niż w nocie aplikacyjnej, problem tkwi w tym, że stabilizator bardzo się grzeje, jest jakiś problem z tranzystorami (i opornik 33Ohm się pali), ponieważ zastosowałem inne niż w nocie, jest jakaś możliwość dopasowania elementów, tak aby to współgrało?...
Rozumiem że chcesz zrobić obrotowe gobo , w miejsce tarczy musisz dać po prostu okrągłe lusterko wielkości tej tarczy z namalowanym gobem (w negatywie) . środek goba może być niewidoczny gdyż załoni go żarówka przysłonięta od strony soczewki. Aby zwolnić silnik pokombinuj z rezystorem 5-10W ale nie gwarantuje. zastosowanie stabilizatora bedzie kłopotliwe...
sprawdzałeś olej w skrzyni? sprawdź: Poduszki silnika łączniki stabilizatora przód sworznie Elastyczne łączniki wału (przedni i tylni) poduszki wózka tył luz na moście sprzęgło pompa sprzęgła, wysprzęglik A najlepiej niech dobry mechanik od mercedesów sprawdzi pzdr.
Jest to efekt rozładowywania kondensatorów silnik stanowczo dużo prądu będzie potrzebował w momencie startu i musisz to przewidzieć i zastosować wydajniejszy stabilizator.
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Hamulec lewego talerzyka https://obrazki.elektroda.pl/6727216800_... Stabilizator silnika napędzającego wałki przesuwu.
Jeszcze jedna sprawa, którą teraz zauważyłem: masz zwarcie IN i OUT stabilizatora. Po obu stronach masz to samo VCC.
(at)AlekZ Zastanawiam się nad jednym. Czy ten regulator - stabilizator obrotów silnika nie jest PWM ? Jeżeli tak, to ,,podkraść mu" impulsy i poprzez transformator uzyskać anodowe. A do pełni lampowego szczęścia wykorzystać jakąś miniaturkę XAAxx. prostująca w minusie.
UL1901 to układ stabilizatora obrotów silnika - jeżeli silnik posiada własny (wbudowany wewnątrz obudowy ekranującej) stabilizator - jest zbędny. https://www.google.com/search?q=UL1901&c...
Impulsy (przywieranie do masy przez fototranzystor) ze stabilizatora obrotów powodują chwilowe zmniejszenie napięcia przyłożonego na silnik, więc przy odłączonym stabilizatorze silnik dostaje pełne napięcie. Co do samego silnika, jego oporność to 8ohm. Czy to nie zbyt mało? Coś mi się kojarzy, że te silniczki powinny mieć 18ohm... Chyba trzeba wydłubać...
Pytanie mam jedno: czy jest możliwe bez zmiany silnika i źródła napięcia otrzymanie stałego napięcia za stabilizatorem? Może inny stabilizator? Minimalne napięcie zasilania PIC16F84 wynosi (wg. katalogu) 2V. Można więc zastosować np. stabilizator LM317 dający na wyjściu napięcie 2÷3V (dobór wartości rezystorów - wg. jednego z kalkulatorów). Silnik...
Witam "Waldek38" ma rację stabilizatory silników do magnetofonów mierzą SEM silnika. I to jest informacja dla elektroniki o obrotach silnika. "Łyniu" poszukaj stary mag kasetowy i wymontuj gotowy stabilizator, i po problemie. Jak magnetofon ma być zasilany z 12 V, to silnik musi być na znacznie mniejsze napięcie. Dla przykładu w mag na 9V silnik był...
Stabilizator scalony np. LM7824 włączony na WEJŚCIU przetwornicy całkowicie rozwiąże problem. Minimalny spadek napięcia na tym stabilizatorze to ok. 2V. Czyli nawet przy zgaszonym silniku i częściowo rozładowanych akumulatorach przetwornica otrzyma 22V. Warunki pracy przetwornicy są dla niej jeszcze lepsze niż znamionowe. Po włączeniu silnika ,gdy napięcie...
Dzień Dobry. Problem jest następujący: Bardzo duże trudności w odpaleniu, ale problem się rozwiązuje kiedy stabilizatory opuszczamy i wyłączymy silnik i w momencie przekręcania stacyjki ruszamy wajchą do podnoszenia stabilizatorów. Tak jakby pompa hydrauliczna uniemożliwiała normalny rozruch silnika poprzez brak możliwości spuszczeniu oleju w układzie...
A jak później wysterować przekaźnik , ja obecnie steruję stabilizatorem lm317?
Dobrym pomysłem jest zasilanie napędów i kontrolera z osobnego zasilacza lub chociaż stabilizatora. Na przewody doprowadzające zasilanie silników warto dołożyć pierścionki ferrytowe (od strony mostka) - zapobiega to szpilkom prądu wynikającymi z pojemności uzwojeń.
Po pierwsze należy ustalić na jakie napięcie są te silniczki. Z tego co widzę to są to motorki wymontowane z jakiejś zabawki (napięcia zasilania 3..5V) jeżeli mam racje to: -ad1: Najlepszym rozwiązaniem byłoby zasilić proca i logiczna cześć drivera np. bateria a silniki i cześć "mocową" drivera z akumulatora/zasilacza (oczywiście połączone masy). Jeżeli...
Jak to możliwe, że są takie spadki napięcia, i jak sobie z tym poradzić ? Nie mamy jasnej sytuacji, nie zmierzyłaś czy napiecie 5V z którego zasilasz silniki trzyma stabilną wartość czy taż spada. Jeśli tak to wiadomo co jest przyczyną, jeśli nie to możliwą przyczyna są zakłócenia z silników Stabilizator LF33CV to jest LDO użycie kondensatorów ceramicznych...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
W sprzęcie stacjonarnym/domowym na korpusie silnika był otwór do regulacji stabilizatora obrotów silnika przesuwu taśmy, może w samochodowych kaseciakach silniki przesuwu taśmy też mają wbudowane stabilizatory.
Witam, prosiłbym o zerknięcie na ten schemat: http://obrazki.elektroda.pl/8323703600_1... ma to być prosty regulator obrotów (PWM) silnika DC do miniwiertarki elektrycznej z możliwością regulacji napięcia impulsu (R5). Układ sprawdzony na dwóch płytkach stykowych, regulator napięcia działa, pwm także, czy potencjalnie jest coś nie tak...
Taki filtr się, ewentualnie, instaluje tuż za silnikiem. Czyli na jego zaciskach. Pomiędzy tymi zaciskami, a bateriami zasilającymi odtwarzacz https://obrazki.elektroda.pl/4048862000_... jest stabilizator obrotów silnika. Dwa możliwe rozwiązania wtedy: - stabilizator jest w jednej obudowie silnikiem - wmontowanie filtru trudne, ale...
Czy to normalne,ze stabilizator lm (o d lcd i mostka)się mocno grzeje? Zależy jak duży masz silnik i jak często jest sterowany L/P - to o czym pisałem wyżej. Zainstaluj radiator na stabilizator./ Lcd może brac prąd ze wspólnego źródła z processorem, natomiast dla silnika (VCC2) nie musi byc stabilizowane. e marcus
Musisz sprawdzić czy nie uległy zabrudzeniu dostępne z zewnątrz elementy toru przesuwu taśmy, czyli rolka dociskowa i wałek przesuwu. Wewnątrz trzeba sprawdzić kondycję pasków napędowych. Jeśli wszystkie wymienione przeze mnie są czyste i sprawne, a usterka nadal występuje - możesz zaczynać przygodę ze sprzęgłem dowijania, silnikiem i stabilizatorem...
naprawdę nie ma większego znaczenia który port , może dla łatwiejszego pisania programu jeden jako wejścia powiedzmy C , D jako wyjścia mała uwaga dotycząca l293D , czy masz pewność że przy 5V zasilnia , uwzględniając spadki napięcia silnik będzie pracował z odpowiednią mocą L293D ma dwa zasilania logiki ( 16) oraz stopnia mocy (8) , dlatego lepiej...
ja zrobiłbym tak: rozkręciłbym radiomagnetofon tak, ażeby dostać się do metalowej puszki z silnikiem, odkręciłbym ją od korpusu i wyciągnął silnik oraz stabilizator obrotów. silnik do wyrzucenia, stabilizator też (wyschnięte elektrolity, utrata parametrów ze starości). następnie kupiłbym silnik o podobnych wymiarach w sklepie elektronicznym (koniecznie...
Autor w prywatnej wiadomości odpisał, że nawigacja jest również do Volva. Jak to zrobić? Z elektroniki, która jest w środku należy wykorzystać mostek H sterujący silnikiem i 2 krańcówki. Można wykorzystać przetwornicę, która jest również na płytce windy. Ja to zrobiłem bardzo szybko, płytka na pół i został tylko mostek H z krańcówkami. Do tego 2 stabilizatory...
z tego co widzę na fotce to jest to tz transformator bezpieczeństwa wyj AC 24V/~4 do 5A przeważnie od 120 do 150 wat aby zasilać silnik DC najlepiej wykonać prostownik Gretza z kondensatorem filtrującym i stabilizatorem patrz strona http://felektr.katalogi.pl/temat7646
z 4 akumulatorkami możesz mieć problem z częścią cyfrową układu właśnie z tego powodu co pewien czas pojawia się temat na forum najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie osobnych zasilań dla części mocy związanej z sterowaniem silników i osobne do części cyfrowej urządzenia lub zwiększenia napięcia zasilania z bezpośrednim zasilaniem silników i stabilizatorem...
Możesz dać sam 22uF, powinno wystarczyć. Zasilanie szarpa może być bez cewki - oczywiście że da radę. Co do kondensatorów - one nie są tylko dla stabilizatora, ale też dla silników i innych elementów. Jak chcesz to daj mniejsze wartości - efekty można przecież zmierzyć. Jak robię płytki to z reguły gdzieś za stabilizatorem znajdzie się mała żółta kostka...
Witam ponownie. Po długich oczekiwaniach dostałem w końcu zasilacz ze stabilizatorem , silniki sprawdzone . I ...? Pokazuje mi ze są w porządku. Pobór w granicach 20mA . Trudno , gdzie mogę nabyć cały mechanizm? Jakieś propozycje , namiary...? Dziękuję z góry za pomoc .
A po co stabilizator przed silnikiem? Podłącz silniki bezpośrednio do baterii, a elektronike przez stabilizator.
moze byc od autostopu, sprawdz styki, nie pamietam czy w tym modelu sa pod lewym talerzykiem. i styki podajace napiecie na stabilizator obrotow silnika. i podaj blizsze dane, czy jest napiecie na stabilizatorze,na silniku itp, bo przyczyn moze byc wiele, a jedną z nich nie kontaktujace styki jedne i drugie wyzej opisane
To w takim razie trzeba rozebrać silnik i sprawdzić stabilizator obrotów na nim. Co tam jest za silnik? Pewnie Mabuchi jakiś.
Jeśli masz tam chopper to stabilizator nie jest potrzebny, nawet szkoda było by marnować napięcie i tracić moc w stabilizatorze, chopper umożliwia regulację prądu bez strat, a regulacja napięcia odbywa się automatycznie tak aby mieć do dyspozycji maksymalny moment obrotowy, bez ryzyka przegrzania silnika. Jeśli nie masz chopper'a, to masz problem, chyba...
Prawdopodobnie skoki napięcia na szynie 12V powodują, że stabilizator zaczyna wariować - przestaje on stabilizować napięcie. Przed jak i po stabilizatorze muszą być odpowiednio duże kondensatory! Aby wejściowy kondensator przy stabilizatorze nie rozładowywał się przy spadku napięcia (sterowanie silników) można wstawić dodatkową diodę.
Kupię silnik do magnetofonu MDS 442 DIORA, ten od napędu taśmy, ze stabilizatorem.
silnik podczas podania napięcia jest tylko rezystancją, więc stanowi źródło wymuszenia bardzo dużego prądu. Tylko że silnik jest zasilany z 12W a mówimy o stabilizatorze 5V zasilającym Atmegę. Dla silnika ten stabilizator byłby za słaby.
Ponieważ 9 V jest za wysokie zarówno dla jednego jak i drugiego silnika, to proponuje zastosować dwa stabilizatory 7803 i 7806, odpowiednio są one na 3 i 6 woltów. http://electropark.pl/stabilizatory-napi... Ewentualnie zamiast sugerowanych przez autora rezystorów, w szereg z...
No to po co ci stabilizator? Silnik + mostek zasilaj z zasilacza niestabilizowanego. Co do tego 6A. To jest to prąd maksymalny jak i można uzyskać ciągle przy zastosowaniu idealnego chłodzenia tranzystora. Co w praktyce jest niemożliwe. Podobnie jest z tym mostkiem ale to długo by tłumaczyć.
ok ale jak sprawdzić stabilizator?
W pierwszej kolejności trzeba dokładnie sprawdzić możliwość istnienia w którymś miejscu tzw. zimnego lutu. Profilaktycznie można przelutować wszystkie elementy, dodając świeżej cyny. W drugiej kolejności do sprawdzenia są diody LED, to ich częsta przypadłość. Tak w ogóle: przy zasilaniu z innego gniazdka sieciowego usterka nadal występuje i jest to...
schemat dorzucony.
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Pierwotny problem polegał na tym, że zablokował się zaparzacz - uszkodzony TIP33, wymieniony, również dioda D10, po złożeniu ekspresu "notorycznie" pali MOVa RV10 (56V). To znaczy że naprawa się nie powiodła ze schematów powyżej wynika że warystor jest tam zabezpieczeniem na wypadek uszkodzenia stabilizatora napięcia. Skoro warystor się pali to stabilizator...
Który kondensator tantalowy? Tak na szybko popatrzyłem na schemat... Obydwa silniki, napędzający wałek przesuwu taśmy i ten, który napędza talerzyki, to silniki prądu stałego, bez wbudowanych stabilizatorów obrotów. Jeśli szwankuje silnik wałka przesuwu, to albo sam silnik, albo jego stabilizator czyli okolice układu IC10. Sam silnik może być zatarty....
Zrobiłem wg tego schematu: http://www.robotroom.com/BipolarHBridge/... jednak momentalnie siada napięcie i bardzo grzeje się stabilizator napięcia, jakby płynął przez niego nie wiadomo jaki prąd, a koło na wale silnika nawet się nie rusza. Zapewne robisz zwarcie otwierając tranzystor górny i dolny po jednej stronie silnika.
A rezystory swoją drogą dobierz. Ewentualnie możesz zamiast nich dać szeregowo kilka zwykłych diod krzemowych, na każdej będziesz miał spadek napięcia około 0,6 V co będzie lepszym rozwiązaniem dla stabilizatora obrotów silnika. A czy stabilizator na 9 V też byłby odpowiedni? Jak coś mam parę sztuk. Tam nic nie ma, ot zwykła, krzyżowa łączówka która...
Taka dioda była użyta w magnetofonie MK 125 w układzie automatycznej regulacji wzmocnienia. Ja ją pamiętam w stabilizatorze obrotów silnika...
Możesz podać nawet 36V, 9V to optymalne napięcie - wystarczająco duże dla silników i nie za duże dla stabilizatora.
stabilizator obrotów silnika stabilizator służyć stabilizator służyć zamiennik stabilizator
volvo silnika wzmacniacz frontman fender zniknąć panel
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Kompatybilność pompy ABS BMW 520 z BMW 528 Moment dokręcania śrub poduszki skrzyni Renault Master II 2.5 dCi 120