TCA700, ale jest trudno dostępny i drogi, lepiej wsadzić LM 7810, tylko trzeba zamienić miejscami nogi in i out
Dokładnie tak jak napisał tzok. Numerki 12 i 3 to po prostu nóżki scalaka LM339 w którym znajdują się 4 komparatory. Nie wiem o jaki plus chodzi -może o +5V. Wszędzie gdzie występuje to oznaczenie przy strzałce oznacza to, iż należy ten punkt przypiąć do +5V po stabilizatorze.
Tak, zimne luty często występują w tych zegarach, na stabilizatorze napięcia(dla wskaźników paliwa i temperatury) i na złączu.
Wspólny stabilizator maja te wskaźniki w liczniku. Przedzwoń scieżki w liczniku.
Jaki rocznik tego T4? Jeśli niebieskie zegary, to zrób diagnozę licznika, chodzi mi o komunikację sterownika silnika z zegarami, czy gra.
A napięcie strojenia dochodzi na warikapy wogóle? Jak wyglądają trymery w głowicy? Może któryś ma luzy i przerywa? Te elementy często z starości szwankują. Nie sądzę by się coś upaliło...Miałem kiedyś przypadek w zodiaku że, po przestrojeniu pograł dwa dni i potem tylko szum i jakaś tam jedna stacja bardzo słabo... Okazał się uszkodzony tranzystor między...
Witam! Mam za zadanie zmodernizowac ten generator ale nie wiem jak i co w niego włożyć, myślałem coś o jakimś: - stabilizatorze napięcia wyjściowego, - zabezpieczeniu przeciwzwarciowym na wyjściu, - wskaźniku bądź napięcia wyjściowego bądź częstotliwości ale nawet nie wiem jak wykonać coś takiego na małym wyświetlaczu ciekłokrystalicznym (bo wszystkie...
Mógłbyś mi to mniej więcej podać jakie te wartości?? Aku ma 18 V- od wkrętarki i ma zasilać wykrywacz metali napięciem 12V (zastosuję stabilizator ) wskaźnik będzie zamontowany przed stabilizatorem oczywiście
uszkodzenie stabilizatora skutkuje nieprawidłową pracą wskaźnika paliwa i temperatury a o temperaturze nic nie wspominasz więc nie brałem tego pod uwagę. Bez wyjęcia zegarów się nie obejdzie poprawisz wtedy ewentualnie luty na płytce i sprawdzisz czy dochodzą napięcia do wskaźnika jeżeli dochodzą to sprawa jasna wskaźnik leży
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Podejrzewam zimne luty w liczniku albo uszkodzony układ ELMOS, który steruje wskaźnikami. Można też sprawdzić stabilizator napięcia w liczniku.
Bardzo mozliwe, te zegary nie sa przeciez nowe :P Pozatym ich standardowa usterka sa wszedobylskie zimne luty na kostce i na stabilizatorze.
cześć i co dalej? co ci wyszło z tym licznikiem? domex32 straszne kwasy pisze ,mam nadzieje że nie szukałes tego stabilizatora :)
Witam. Zastanawia mnie tylko stabilizator. W 8s po naładowaniu jest ponad 30V a to wedle noty górna granica stabilizatora. Pozdrawiam.
1) regulowany stabilizator napięcia na lm317 2) wskaźnik naładowania akumulatora (na 3 diodach) A tak w ogóle to przejrzyj układy do samodzielnego montażu np avt to na pewno jakiś pomysł Ci się spodoba
Problem jest banalny: przy opryginalnym stabilizatorze napięcia 10V wskaźniki pokazują "za mało", a komputer prawidłowo. Po wymianie na stabilizator 12V koputer pokazuje "za mało" a wskaźniki prawidłowo. Czy ktoś się z tym już spotkał?
W starych samochodach zegary miały stabilizator, na 9 czy 10V. Dlatego nie zmieniały wartości po odpaleniu, gdy napięcie rośnie Zależy od budowy bo były dwie wersje, albo wskaźnik z dwoma cewkami napięcie zasilania było obojętne bo liczył się prąd, albo wskaźnik na bimetalu i grzałce napięcie musiało być stabilne wiec stosowali stabilizatory Tutaj...
Nie, po prostu pękła ścieżka od żarówek podświetlenia, przechodzi zaraz koło śruby mocującej płytę (po lewej na dole patrząc na "plecy" zestawu wskaźników)
Zimny lut na płytce wskaźników. Wyciąg wskaźniki, obejrzyj dokładnie płytkę, czy jakiś element nie "puścił". Popatrz najpierw na stabilizator. Ja mam cordobę 1,4 94r i właśnie jedna z jego nóżek puściła i wskaźniki chodziły kiedy chciały :D
Nie no UL1980/70 są takie stare i już trudno dostępne, że nie polecam konstruowania nowych układów z ich uzyciem. Wystarczą 4 komparatory (można zrobić na poczwórnym wzmacniaczu operacyjnym/komparatorze). Jakaś histereza wchodzi w grę? Jeśli dokładność nie musi być duża, to za źródło napięcia odniesienia wystarczy dzielnik napięcia zasilany ze stabilizatora....
Myślę, że o wiele łatwiej i prościej będzie jak zrobisz sobie sam zasilacz pod te wskaźniki na stabilizatorze.
nie tyrystor tylko stabilizator,ale jeżeli paliwo dobrze to nie tu przyczyna.
Tak jak większość przypuszczała, uszkodzony był stabilizator...
To popraw to, na chwilę obecną co zostało wyszczególnione. I nie włączaj do sieci. Najpierwej uruchom sam wskaźnik, potem stabilizator. Ale przez wyłącznik i bezpiecznik.
Ja bym szukał raczej jakiegoś zwalonego stabilizatora napiecia
Czy gdybym zastosował osobny stabilizator dla wskaźnika wysterowania, to udałoby się to wyeliminować?
Stabilizator daje napięcie jeszcze na wskaźnik temperatury.Awaria stabilizatora powoduje zle wskazywanie temperatury i poziomu paliwa.Sprawdź ścieżki w liczniku.
Sam uklad pewnie pojedyncze mA, ale sama stabilizacja na Zenerze wymaga przeplywu odpowiedniego pradu przez diode. Poza tym pewnie beda dwa takie uklady wskaznikow (stereo) a tylko jeden wspolny uklad stabilizacji napiecia. Ok, moj blad, autor pyta ile pobiera ten uklad, nie caly stabilizator.
Sama lampka ma niewielkie potrzeby prądowe, zdecydowaną większość pochłania stabilizator 30V.
Pierwszy stabilizator służy do zasilania przedwzmacniaczy tranzystorowych, zaś drugi do zasilania wskaźnika. Zamiast stabilizatorów tranzystorowych można zastosować układ scalony LM7812.
Jeżeli problem dotyczy wskaźnika paliwa i temperatury to winny jest stabilizator
sprawdz stabilizator +10v z tylu zegarów
Podczas odpalania, spadek poniżej 10 V odbija się na zasilaniu płyty wskaźników. zbyt mały zapas napięcia podany na stabilizator nie pozwala mu na utrzymania poziomu koniecznego do wysterowania np wskaźnika poziomu paliwa, temperatury etc. Proponuję nic z tym nie robić jeżeli nie ma innych objawów a pomiary poziomu paliwa temp i inne dokonywać po ustabilizowaniu...
no i teraz sprawa jest prosta: do wskaźnika temperatury zakłądasz stabilizator na 12V a o wskaźnik ładowania nie trzeba się martwić masz tutaj kawałek schematu z auta http://obrazki.elektroda.net/11_11769270... Voltage stabilizer-stabilizator napięcia coolant temp gauge-wskaźnik temp. trzeci element na schemacie nas nie interesuje w tym przykładzie...
Dobrze że nie triada ;-). To się nazywa stabilizator.
Sprawdź stabilizator zasilający wskaźniki cieczy i paliwa, ma dawać 10V
Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
rozbierz zegary i sprawdż stabilizator napięcia .często wystarcza jego wlutowanie / fabrycznie jest wsunięty w "oprawkę" w formie pinowego złącza .stabilizator jest na 10 volt
Tak z ciekawości chciałem sprawdzic gdzie niby mialby być ten stabilizator a ze mam pod reka licznik od sunny 2.0D93r sterowany w pełni elektronicznie rozkrecilem i bankowo nie ma tam zadnego stabilizatora przeszukałem cały wskaźnik paliwa jest tam 1trymer i 2 oporniki wiec raczej niebardzo aby był on sterowany przez stabilizator. :D
Nie wiem jakie masz zasilanie do tego wskaźnika ale na schemacie masz napisane 12V i jeśli nie masz stabilizatora napięcia do tego wskaźnika to może Ci on przygasać właśnie w rytm muzyki... Poprawne podłączenie tego wskaźnika powinno wyglądać tak: 1 zasilanie stabilizowane +12 ... najlepiej jak weźmiesz stabilizator monolityczny 7812 taki 1A wystarczy,...
gdyby padł stabilizator to i wskaźnik paliwa by nie działał
Sprawdź sam, ja nie wiem do czego chcesz to wepchnąć. Wystarczą 2V różnicy i wskaźnik będzie różnie pokazywał, oryginalnie stabilizator na płycie wskaźników po coś jest
Ok dzięki... A tak stabilizator jest prawidłowo podłączony(do wskaźnika wysterowania)?? stabilizator łączy sie z masa całego urządzenia , i łączy sie z wejściem audio ,niebedzie przydzwięków, buczeń itp.??
Jego elektronika jest zasilana z 5V przez stabilizator, stąd chce to odwrócić poza wskaźnikiem. Zamiana zasilania nic nie zmieni raczej.
Podobny temat, zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45... Układ jest "bezobsługowy", podłączasz i zostawiasz. Jeżeli zarówka na drugi dzień nie świeci, to akumulator jest naładowany. Jeżeli po 24 godzinach zarówka świeci, to akumulator jest do wyrzucenia.
Wystarczy stabilizator 7812 i buzzer na 12V. Moze odrobine zwiekszyc rezystory swiatelek...
zmiana czujnika pomogla:) wskaźnik paliwa mam pod stabilizatorem od diesla a wskaźnik temperatury i czujnik oryginalny pod model benzyny i licznika ale ze stabilizatorem dorobionym od benzyny
Jest jeden stabilizator od wskaźników paliwa i temperatury i on działa, bo został sprawdzony. Jest jeszcze jeden ale to podobno jakiś tam cały układ i nie wiem jak to sprawdzić, czy działa. Jak mogę jakoś sprawdzić czy to może jest jego wina?
Jest jeszcze jedna opcja. Z reguły w module wskaźników znajduje się stabilizator napięcia trzeba by na nim zmierzyć napięcie. Z tego co pamiętam powinno być 10V. Nie pamiętam jak było w twoim audi czy napięcie odniesienia do wskaźników było ze stabilizatora czy z komputera. W innym przypadku trzeba by sprawdzić przewody masowe zwłaszcza te na słupkach....
Witam.Kup gotowy wskażnik w firmie Altron i trzeba zrobić redukcję napięcia zasilania na 15 V i najprościej mozna to zrobić dwiema diodami zenera 27V/5W, połączonymi szeregowo do żródła 90V za za nimi będzie stabilizator monolityczny 15V/1A,Pozdrawiam-Zygmunt.
Diode wylutowałem. Na początku było tak: transformator -> Dioda 1A -> Stabilizator 12V -> Kondensator 470uF -> Wskaźnik i oświetlenie a teraz jest: kondensatory 2x6700uF -> Rezystor 470ohm -> Stabilizator 12V -> Kondensator 470uF -> Wskaźnik i oświetlenie I jak teraz test to podczas słuchania muzy wszystko przygasa :D
Witam Poszukuję opisu połączeń wskaźników od Audi 100 C4 temperatury i ciśnienia oleju - tych montowanych w deskę. Zgaduję - mocowanie na śrubę to masa, a reszta? Które gniazdo jest + a które sygnał. Druga sprawa to samo zasilanie. Na schemacie ideowym wskaźników stabilizator jest "masowany" przez jakiś rezystor a same wskaźniki także są zasilane ze...
Załóž 4 diody w szeregu za przełącznikiem i tak jak pisałem w drugim poście. Na upartego nawet stary popularny TTL 7447 by wystarczył dokładając 4 diody zenera i rezystory na liniach danych i dwie diody pomiędzy 3 stykiem a linią B i C. Zasilanie 5V. W wersji cmos to chyba jest 74543 jesli dobrze pamiętam. Wtedy odpada stabilizator na 5V
Na tablicy wskaźników masz stabilizator 10V, który zasila m.in. wskaźniki. Nie jest on chyba lutowany a jedynie włożony w coś w rodzaju podstawki - może tam połączenie zaśniedziało ? Nie pamiętam teraz typu tego stabilizatora ale ew. mogę to sprawdzić. Może ten objaw mieś jeszcze inna przyczynę - jakieś zwarcie w wiązce przewodów ale na początek sprawdź...
Mam jeszcze jeden problem, mianowicie chcial bym zasilic ten wskaznik z tranformatora, który jest w wzmacniaczu (po wyprostowaniu ok. 34V) a do zasilenia wskaznika potrzeba 14V. W jaki sprosób najlepiej obnizyc napiecie jakiś dzielnik czy moze stabilizator ?
rezystor podstawiony 150 Ohm wychyla wskazówkę do poziomu 65 stopni C jeśli podepnę pod pin 21 (wskaźnik paliwa) wychyla na prawie 1/4 baku. rezystancja uzwojeń wskaźnika temp i paliwa jednakowo 52 Ohm Napięcie dochodzące do wskaźnika 9.95V cały tor ścieżek poprawiony rezystancja prawidłowa na drodze stabilizator wskaźnik może ktoś powie co może być...
Jeżeli pytasz się o 4BA1 to jet najprawdopodobniej KT814B czyli zwykły BD 138 (PNP) Dodano po 8 4B to końcówka oznaczenia KT814B, A1 to zakodowana data produkcji. Sprawdź jeszcze dla pewności czy kolektor (środkowa nóżka) jest podłączony do "+" , czy do "-". Dodano po 11 Sprawdź jeszcze diodę LED, bo może być nie tylko wskaźnikiem, ale także elementem...
Witam macio_sop robisz tak . Transformator (ten sam co nim końcówkę zasilasz) + mostek Gretza + Filtry + stabilizator (7812)(dla wskaźnika) bo preampy maja swoje wbudowane stabilizatory(jeżeli robisz te Janka oczywiście) . Jak chcesz to ci schemat wykonam i wyślę na pocztę .
:arrow:lukchm - czy podczas "falowania" (myślę, że chodzi Ci o wskazówkę szybkościomerza) wskazania przejechanej drogi są dobre czy też zaniżone ? Osobiście skłaniałbym się do sprawdzenia złączy na tablicy wskaźników ew. "zimnych lutów" - przecież po uderzeniu zaczyna działać. :arrow:Tadeusz13 - tam nie ma żadnego "tranzystora mocy". Układ szybkościomierza...
Szkoda tylko, że stabilizator wpięty odwrotnie :(
No właśnie mi się zdaje że mniej strojenia będzie przy scalaku niż przy tranzystorach. Może w tym tygodniu przejadę się do śródmieścia po części. Te układy z wskaźnika wysterowania i stabilizatora mogą być drogie?
A jakie są objawy uszkodzonego stabilizatora w liczniku? Wskaźniki przekłamują wtedy czy wogle nie działają?
Najprawdopodobniej będzie wszystko działać już po podłączeniu. Stabilizator napięcia to taka mała czarna kostka z trzema nóżkami z tyłu licznika (nie sposób nie widzieć).
Autko jak w temacie w desce rozdzielczej jest stabilizator napiecia do wskaźników paliwa i temperatury silnika, może któryś z kolegów wie jakie daje on napięcie? 12 volt czy może niższe? Poniżej zdjęcie tego ustrojstwa.
A nie idą z niego dwa kable?? Jak jest na stałę do masy to trzeba użyć zewnętrznego stabilizatora.
Najlepiej zrób osobny stabilizator 12V dla wskaźnika wysterowania i zwróc uwagę, czy nie zrobiłeś pętli prądowej podczas przyłączania wskaźnika do preampa.
Kiepsko szukałeś. Gaźnik rozrysowany na części i opisany: http://www.vwgolfjetta2.ru/volkswagengol... Układ w zegarach, to stabilizator zasilania wskaźników. PS. Wyprawa do księgarni lub biblioteki to już dla ciebie za trudna sprawa?
kolego a wskaźnik poziomu paliwa dobrze wskazuje? może być uszkodzony stabilizator napięcia przy liczniku a te dwa wskaźniki to po prostu woltomierze i gdy będzie uszkodzony stabilizator (10V) to tak będzie
To, że radio gra dobrze, nie oznacza, że jego obwody w głowicy i wzmacniaczu częstotliwości pośredniej są dostrojone do rezonansu. Mianowicie od tego zależy prawidłowe funkcjonowanie wskaźnika. Nie zgłosiłeś zgodności napięcia zasilania i stabilizatora.
W nowszych autach wskaźniki zasilane są poprzez stabilizator napięcia, np. Opel Astra ma 8V
Pewnie padł stabilizator napięcia, albo porobiły się zimne luty na nim albo pinach okrągłej wtyczki. W starszych autach stabilizatory były na ogół na 10V, by właśnie wskaźniki analogowe nie wariowały od wahań napięcia
W DAFie 95 Ati napięcie na zegarach utrzymywane jest przez stabilizator (na płycie wskaźników). Być może w 75 jest tak podobnie. Wyglądał jak tranzystor w obudowie TO-220.
tamte zegary były od diesla a obrotomierz włożyłem od bęzyny bo poprzedni pewnie popsułem, i może być to powodem??? Witam. Tak jak najbardziej. Jeżeli zegary wogóle nie działają to posprawdzaj zasilnia w odpowiednich punktach. Wskaźniki poziomu paliwa i temp. zasilane są ze stabilizatora. Pozdrawiam.
Nigdy mi się nie zdarzyło żeby ten stabilizatorek poszedł...to będzie 3pinowy układzik..
Mam 100 i u mnie jest po prawej jak chcesz to mogę sprawdzić jak jest w 80 bo nie pamiętam. Dodano po 3 A dokładniej gdzie, tam gdzie są bezpieczniki? Pod tablicą wskaźników trzeba wyjąć półkę po stronie kierowcy pod kierownicą (w B3)
Wcześniejsze Sierry nie miały tego stabilizatora. Oba wskaźniki: temp. i paliwo mają wspólne zasilanie "po stacyjce" i wspólną masę. Masa to brązowy kabelek na wtyczce, możesz tam na próbę podać przewodem masę z jakiegoś elementu metalowego z pojazdu, drugi wspólny kabel to zasilanie, ma się pojawić po włączeniu stacyjki.Tylko te dwa elementy są wspólne...
Grzanie powoduje zawsze przepływ odpowiednio dużego prądu. Nawet gdy wszystkie diody będą świecić, to prąd będzie mniej niż 100mA. Nie potrzebny nawet radiator na stabilizator.
Padł stabilizator napięcia w zestawie wskaźników, można zastąpić LM7810, tylko ma inny rozkład wyprowadzeń
sprawdz stabilizator napiecia
Z tyłu jest stabilizator L78S12CV, prawdopodobnie jest uszkodzony.
Jest to stabilizator na 10V
Post trochę stary - ale chciałem dodać, że zielona się zaświeca w tedy gdy jest PRZEŁADOWYWANIE akumulatora i ona się będzie tylko zaświecać gdy padnie stabilizator ładowania.
ok postaram się wrzucić fotki, ale z tego co pamiętam stabilizator nie jest lutowany do płyty tylko wkładany w piny(ma swoje gniazdo) nie wiem czy dobrze kojaże, ale jeżeli z ten sam stabilizator zasila także wskaźniki temp i paliwa, to stwierdzam, że nie może to być to, bo paliwo pokazuje super, nie ma z tym problemu, ale wrzucę fotki, może kolega...
Nie ma takiego bezpiecznika , podswietlanie zegarow działa? moze stabilizator padł.
Bezpieczniki sprawdzone? Jak nie bezpiecznik to być może stabilizator napięcia.
A jakiego zasilania wymaga stabilizator napięcia STAŁEGO??? Może zaczniesz myśleć SAMODZIELNIE i zaczniesz choć odrobinę pracować nad swoim pomysłem?!?
Czy jest możliwość samemu sprawdzić ten stabilizator?
W nowych autach stosuje się już nawet silniki krokowe... W starszych można spotkać też różnego rodzaju układy hamulców we wskaźnikach, np. hamulec powietrzny. Elektroniki raczej nie stosowano. Ewentualnie stabilizatory obniżające zasilanie na wskaźnikach do 10V.
Ptaszek, na Boga ojca i wszystkich świętych ze wszystkich litań świata-to stabilizator 10V
Tak jak pisałem wcześniej zrobiłeś błąd, rezystor między układ a katodę diody, Ty podłączyłeś pod 9V za stabilizatorem IC302 78L09 Na rysunku zaznaczyłem na czerwono, i tak podłącz.
Temat bardzo wiele razy poruszny . Należy poprawić luty złącza licznika i przy stabilizatorze.
Ten wskaźnik działa inaczej , wylutowanie T502 nie wygasi LED Przy wlutowanych T502/T602 Zewrzyj bazę do masy T501 lub/i T601 - LEDy zgasną. Sprawdź napięcie na D501 (BAP811), czy jest ok. 1,5V - jak więcej do wymiany; testowo "stabilizator" można zrobić z dwóch połączonych szeregowo diod np. 1N4148, włączonych jak oryginalna D501
ż tego co pamiętam pod licznikami na druku jest stabilizator napięcia dla zasilania wskaźników wygląda jak tranzystor myśle że może być padnięty
Zapewne dzieje się to samo co w octavii I, pękają luty koło stabilizatora napięcia, warto też polutować kostki połączeniowe zastawu wskaźników
Kamil potrzebuje pomocy, a nie OT. Może wystarczy właśnie wyjąć licznik i sprawdzić wskaźnik i stabilizator. Tu schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5731850100_1...
Ja mam wskaźnik wychyłowy, jest to nieco przerobiony wskaźnik wysterowania z jakiegoś ruskiego sprzętu plus dioda Zenera i potencjometr. Pokazuje napięcie od 11 do 14V. Jeśli zastosujesz stabilizator to wskaźnik trzeba będzie podłączyć przed nim (na akumulatorze). http://obrazki.elektroda.net/49_12377308... Dorób sobie jeszcze gniazdo słuchawkowe...
jak sam napisałeś to jest wskaźnik a nie miernik stabilizatory napięcia dobieraj na 6 v
Wskaźnik temp. i poziomu paliwa jest zasilany ze stabilizatora napięcia w zegarach
tak kolega radzi szukaj masy kiedyś to przerabiałem w transporterze, a jeśli by padł stabilizator to niebyło by wskaźnika paliwa
jakas kostka przy zegarach traci kontakt lub poszedl o ile jest w tym liczniku stabilizator napiecia pozdrawiam
wskaźników radmor komplet wskaźników wskaźników klawiszy
elektryczne wspomaganie punto silnik kontrolka ładowania matiz triak przekaźnik
światło estradowe pomiar indukcyjności
Kod błędu n.319 na piecyku gazowym Saunier Duval RESET w mikrokontrolerach STM32, AVR, PIC – jak działa, źródła, inicjalizacja, supervisor