Odkręć całą stacyjkę, od góry są dwie zrywalne śruby. Młotek i przecinak da radę. Nie są mocno dokręcone. Stacyjka jak będzie zdemontowana odblokuje się kierownica. Później wyciągnij kostkę stacyjki, włóż kluczyk do stacyjki i śrubokretem przekręć kostkę(odpalisz auto). https://obrazki.elektroda.pl/8948651800_... Obrazek z neta, zaznaczyłem...
Ford, jak immo siada, to też nie kręci, kontrolka od immo gaśnie?
Wkład wyjmujemy w pierwszej pozycji stacyjki (tej do słuchania radia) - ściągamy cewkę immo - wsadzamy kluczyk, przekręcamy w pierwszą pozycję - obracamy srebrną, stalową nakładkę o ok. ćwierć obrotu w lewo lub prawo. Teraz powinna się zesunąć z blokady jak pociągniesz. Ale się całkiem nie zesunie, bo w stacyjce tkwi kluczyk. Ciągniesz więc delikatnie...
Ustawiasz w odpowiednią pozycje. tak ok 1/3 obrotu z tego co pamiętam, wciskasz blokade i wyciagasz wkładke
Robisz to na zapłonie i wyciągasz kluczykiem bez problemu.
mam ten sam problem.... będę wiercić bo chyba innego wyjscia nie ma, u mnie jest jeszcze jeden problem mam zablokowana kierownice, jak rozwierce zamek to odblokuję sie kierownica...
Speóbuj nawiercić w taki sposób aby dało się przekręcić śrubokrętem czy podobnym narzędziem.
Zapewne wytarte zapadki stacyjki ustaw klucz w pozycji 2 i z tylu korpusu jest zwleczka blokujaca wyjecie bebenka wcisnij lub ja podwaz i po problemie.
Jak to jak? Odkręcić stacyjkę- śruby zrywalne, nawiercić otwór średnicy 3-4mm w odpowiednim miejscu, wsadzić kluczyk, w nawiercony otworek wsadzić bolec i wyciągnąć wkład stacyjki. Pierścień z grubym kablem to imo.
A co ma centralny wspólnego z wkładką stacyjki? Jeśli już, to wymienisz wkładki w drzwiach, a nie centralny.
Witam trzeba wymienić tylną czesc stacyjki miałem to samo w pandzie 2004 koszt stacyjki bez wkładki ok 120 zł, mozna odkrecić te zerwane sruby obcinaczkami do przewodów.:)
Zostaw na zapłonie na 45 minut.
Bardzo częsta usterka. Do wymiany kostka stacyjki plus wkładka (mechaniczna stacyjka). Francuzy sprężynę powrotu mają we wkładce i prawdopodobnie kluczyk nie zostaje cofnięty do pozycji zapłon. Koszt poniżej połowy wartości rozrusznika.
Przerabiałem ten problem w mojej Astrze. Wg porad z internetu przełożyłem blaszki zapadek z uszkodzonego bębenka do nowego ( straszny syf, ale działa) i wykorzystałem ori kluczyk z immo i pilotem do centralnego zamka. Kluczyki z nowej wkładki leżą gdzieś... Trzeba tylko uważać na kolejność i maluteńkie sprężynki aby nie uciekły. Przed włożeniem wkładki...
Nie wymiana tylko naprawa. Jak wymieniać to komplet z wkładkami zamków. W fordzie jak się nie mylę nie demontuje się całej stacyjki tylko samą wkładkę, trzeba wcisnąć taką zapadkę tylko nie pamiętam czy jest możliwe wciśnięcie bez przekręconej stacyjki ale chyba nie
Typowy problem, ukręcona wkładka stacyjki.
http://obrazki.elektroda.net/62_11819236... Na tą blaszkę sprężynową musisz nacisnąć i tak wywiercić otwór- stacyjka pokazana na 0.P
Ten czarny korpus to chyba jest zaprasowany z tego co pamiętam,i to chyba tylko on blokuje ci resztę.Ale jak to rozwalisz to nie wiem czy da się zmontować idealnie jak było.
Zostaw w spokoju tę pętlę stacyjki. Przekładaj sam transponder. Jeśli zrobisz to z wyczuciem, niczego nie uszkodzisz.
Masz uszkodzoną kostkę stacyjki lub wkładkę, to są bardzo tanie rzeczy dlatego można wymienić komplet i mieć spokój do końca tego samochodu.
Ale pytanie czy w starej stacyjce nie ma jakiegoś modułu? jakiegoś czujnika do imobilajzera? do tego transpordera który przeloże? Jest tzw. ''pętla'' immo, zamontowana na szczycie wkładki stacyjki. Właściwie to widać ją przy wkładaniu klucza, jest to ten czarny plastik wokół widocznej metalowej części wkładki. Można ją przełożyć do nowej wkładki, jest...
Opcja 1. Dorobienie kluczyka/pilota wg. stacyjki lub wkładki zamka + programowanie. Opcja2. Zestaw składający się z BSI + ECU (komputer) silnika + stacyjka z kluczem (dobrze cały zestaw z wkładką drzwi ewentualnie korkiem paliwa). Trzeba się liczyć z koniecznością programowania dodatkowych funkcji BSI.
Urwane końcówki we wkładzie stacyjki. Konieczna wymiana wkładki. Trzeba jeszcze wyjąć urwane końcówki z ich gniazd w stacyjce. Moe być konieczny jej demontaż.
przed włożeniem wkładki należy wsunąc mały srubokret do otworu obudowy i przesunąc zapadke blokady widocznie podczas twoich zmagan mogła sie przesunąc i dlatego wkładka nie trafia na swoje połozenie, montaz oczywiscie w pozycji kluczyka na zapłon
Komputer można wymienić , ale trzeba tez z tego samego auta wymienić kluczyk , stacyjkę i czarny moduł co obok niej np. http://allegro.pl/chrysler-voyager-3-3-s... . Nie trzeba stacyjki wykręcać, samą wkładkę wystarczy . Na aukcji jest też moduł komfortu , w moim 2,5 CRD nie musiałem wymieniać . Druga sprawa...
Tak będzie śmigać... Jaki masz kluczyk? Jak wygląda?
Demontujesz całą ramkę z szybą, chyba że masz sprytne paluszki to dojdziesz do zabezpieczenia. Przekręcasz, wyciągasz tą blaszkę , wyciągasz wkładkę.Kluczyk nie jest potrzebny. Czy wkładka od stacyjki pasuje jako wkładka zamka? Nie.
(at)cobraa2690 Masz do wymiany wkład stacyjki. Było na elektrodzie jak go wymienić, robota prosta ale jest parę sztuczek. Tej kostki na foto nie zdejmiesz ponieważ siedzi tam taki metalowy pręcik (część wkładu stacyjki).
zależy jaka wkładka, (ze sprężynką stalową sie da,natomiast w nowszych modelach z zapadką aluminiową nie da sie jej wcisnąć bez klucza)
Wkładka stacyjki do wymiany - urwany trzpień.
1-wkładka stacyjki 2-zimne luty sterownika
Jeżeli chcesz wymienić samą wkładkę elektryczną to: -odpinasz zacisk minus akumulatora -ściągasz oslonę kolumny-śruba na krzyżak,od dołu -odpinasz kable od przełączników -odkręcasz kolumnę kierownicy ( 4 nakrętki na klucz nasadowy 12mm).Uważać na plastikowe i gumowe dystanse-patrzec jak co szło!!! -notujesz gdzie idzą kable (30-czerwony,16 biały,15...
Podejrzewam zarówno zużyty kluczyk jak i wkładke. Wymienic badź zregenerować wkład stacyjki. Po wymianie klucze nowe, po regeneracji dorobic nowy prawidłowy klucz do wkładki.
Może się komuś przyda, ponieważ takiej informacji nigdzie nie znalazłem, jeśli będzie się blokował kluczyk w stacyjce w seicento. Więc u mnie się już tak blokował, że raz na 15 minut kręcenia kluczykiem udawało się odpalić samochód a moje seicento jest z immobilizerem, więc w wymianą samej wkładki miałbym problem. Smarowanie stacyjki pomogło na początku...
Jak by tak było to sama by wychodziła faktem jest odpowiednia pozycja czyli 1 ale należy jeszcze wcisnąć bolec blokady w obudowie kolumny/jest częścią wkładu stacyjki/ jest gdzieś na okręgu wkładu stacyjki ok połowy jej długości /więc jak nie masz nowej i nigdy nie miałeś z tym doczynienia myślę że będziesz miał problem.Miejsce tego bolca jest różne...
Po pierwsze musisz sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi sygnał sterujący czy też nie, jeśli dochodzi to rozrusznik do roboty, jeśli nie to stacyjka do wymiany. Po drugie jeśli przekręcasz kluczyk w stacyjce to znaczy że wytarcie kluczyka niema nic do rzeczy. Po trzecie samej kostki stacyjki nie dostaniesz do tego modelu jedynie z całą stacyjką, a wkładkę...
Pilot do naprawy lub wymiana baterii. A reszta to najtaniej będzie jak kupisz i wymienisz stacyjkę i wkładkę do drzwi na taki typ klucza jak Ty masz i przyłożysz pilot i pastylkę immo (jeśli jest osobna, nie zintegrowana z pilotem). Lub kupisz samą stacyjkę (wkład stacyjki) i dasz klucznikowi aby dopasował do Twojego klucza.
Żadne zwarcie tylko urany trzpień w stacyjce. Do wymiany wkład stacyjki. TYpowa usterka.
rozumien, że jak przekręcałes kluczyk w stacyjce, to starter nie kręcił ani razu? jak tak to moimzdaniem wkładka stacyjki.
czy jedynym sposobem jest tylko rozwiercanie? Zdemontuj wkładkę zamka drzwi i przekaż do dobrego "kluczykarza" [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/p... Da się dorobić klucz do wkładki. Gdy już będziesz miał klucz, to ze stacyjki wyjmiesz "wkładkę" bez wiercenia.
słuchaj,ale nie stacyjka,stacyjkę zostaw.Trzeba wymienić plastikową wkładkę ze stykami,tą z drugiej strony z ktorej wkładasz klucz.
Brązowa pewnie jest to wkładka stacyjki która powinna być zamontowana do stacyjki. (jest tylko kostka bez kabli?), Druga biała zapewne z kablami powinna być zamontowana do brązowej. Jak coś to daj foto.
Wkrętakiem wsuń taką zapadkę od blokady, wewnątrz rury stacyjki to przesuń przed włożeniem wkładki. A kluczyk masz we wkładce i przekręcony odpowiednio? Nie wiem w sumie co tam tworzysz jak czytam od początku, te wkładki wchodzą i wychodzą bezproblemowo.
Wkład stacyjki wyciąga się w pozycji 1 więc kluczyk musi wejść i dać się przekręcić. Jak nie to wiertarka :) tylko ostrożnie, nie trzeba ściągać kierownicy, trzeba ściągnąć osłonę kolumny kierownicy i po przekręceniu stacji p położenie 1 wcisnąć cieniutki pręcik w tylną część wkładu stacyjki (na boku obudowy wkładu stacyjki) i zwolnić zapadkę. Wtedy...
Dzięki Spróbuję je wymienić
Możesz od razu wymienić kostkę stacyjki oraz wkład. Wymiana banalnie prosta, części po dwadzieścia parę zł.
A który to będzie przekażnik. Kabel podpięty. Dodano po 32 Ma może ktoś rozpiskę przekażników
A nie trzeba przekrećic odpowiednio stacyjki żeby go wcisnąć?
Budowa wnętrza tej blokady nie jest skomplikowana - wystarczy że zwrócisz uwagę żeby oba "trybiki" były w pełnym zazębieniu w całym zakresie obrotu kluczyka. Trzpień blokady ma podwójne zabezpieczenie przed wysunięciem, tak więc jeżeli niczego nie zgubiłeś to raczej nie ma możliwości żeby doszło do jakiejś niespodzianki w czasie jazdy.
Wkłada się drucik od przodu. ;)
Taa. Do zdjęcia: kierownica, obudowa kolumny, tuleja redukcyjna, rozpiąć przewody, odkręcić śrubę zrywalną /bezpiecznik/ zsunąć obudowę stacyjki. Mając ją na zewnątrz wiercisz w obudowie otwór 3mm /miejsce do odgadnięcia :D na podstawie nowego wkładu/. W otwór wkładasz drucik 3mm, wsadzasz kluczyk w stacyjkę i wyciągasz go z wkładem. Nowy wkład zatrzaśnie...
włącz zapłon, sprawdź czy wszystko działa i zapal go na pych z tego co napisałes zrozumiałem że wszystko się pojawia jak zgaśnie silnik tzn czy jak go zadusisz nie dotykajac stacyjki czy jak zgasisz go kluczykiem i ponownie włączysz zapłon? na moje oko wkładka stacyjki się rozlatała ale potwierdzisz to powyższym eksperymentem
co do ceny stacyjki to niemam pojęcia, wd 40 to środek który czyści i penetruje spieczone lub też zanieczyszczone części ,co do wkładki to nic wiecej jak stacyjka tam gdzie sie wkłada kluczyk wpryskać wd i powinno pomuc ,jeśli niemasz wd to zastosuj odmrażacz on też czyści i konserwuje
Zależy jaka kwotę możesz przeznaczyć na ten cel. Najtańsza opcja, to emulator i używana stacyjka, lub wkładka stacyjki. Taniej tego nie zrobisz! Emulator nie na żadne OBD, lecz na stałe wlutowany do instalacji immo.
element nierozbieralny zaprasowany i montowany jako monolit. Skoda Serwis udzieliła mi takiej informacji natomiast z numerem vin mi zamówią za 400 zł odpowiednik do mojego samochodu :). Biorę się za rozbiórkę dam znać jak coś spierniczę. i udało się naprawić jakieś 2-3 godziny roboty trzeba uważać przy wyciąganiu bębenka żeby nie pogubić zapadek i małych...
Wymienić wkład stacyjki. Wiek zrobił swoje.
Nic nie dodawałem, zmieniłem tylko wkładkę i myślałem że tak odpali
Kup nowa wkladke z kluczami i zobacz w ktorym miejscu jest sprezyna blokujaca wkladke w obudowie. Jest to mniej wiecej w lewym gornym rogu. Wiercisz otwor w aluminiowej obudowie wkladasz w niego jakis gwozdz ,drut itp i wciskasz sprezyne starej wkladki. Po wcisnieciu mozesz wyciagnac stara wkladke. Wkladasz w to miejsce nowa i po problemie. Jezeli jest...
Do stacyjki się już dokopałem. Chcę właśnie wymienić samą wkładkę z kluczykami. Stacyjka ma zostać na swoim miejscu :D
Piszesz że do tego wychodzą przewody z stacyjki. Przecież to jest elektryczna wkładka do stacyjki.Pozdr.
A jak już pierścień zdejmie, to wtedy na siłę można wkładkę wyjąć (bez obracania) :D Poza tym do wyjęcia całej stacyjki "na stół" też trzeba obrócić kluczyk... Tak więc pozostają Ci jedynie rozwiązania "siłowe" Zobacz posty użytkownika tomek na tym forum: http://www.w114-115.org.pl/j/index.php/f... Znajdziesz na pewno dużo przydatnych informacji na...
Witaj.Centralny zamek nie będzie Ci działał dopóki jest kluczyk w stacyjce,ponieważ żeby działał centralny to kluczyk musisz cofnąć do pozycji wyjęcia i go wysunąć aż zapadka w stacyjce wyda taki charakterystyczny dźwięk zaprztykniecia i wkładka stacyjki lekko się wysunie. Miałem tak czasami że udawało mi się wyjąć kluczyk ze stacyjki bez cofnięcia...
Trzeba wywiercić otwór aby można było nacisnąć blokadkę, poszukaj na forum, było o tym!
Może też być wkładka stacyjki nie odskakuje do końca po wyjęciu klucza.
Zobacz tutaj [url=https://www.bing.com/videos/search?...
Witam Sprawdź klemy na akumulatorze. Jeśli jest ok to sprawdź czy masz napięcie na stacyjce. Jeśli tak to wina leży w samej mechanice zamka stacyjki czyli wkładce.
Zakładam ten temat z myślą zarówno o ludziach którzy nie mają pojęcia o dopisaniu klucza/karty jak i zarówno specjalistach w swojej klasie. Myślę, że warto się tutaj skupić na autach nie koniecznie z lat 90tych ze względu na to, że te systemu zostały już dawno opisane a problemy z nimi związane wyjaśnione. Pytania odnośnie sprzętu, narzędzi i programatorów...
Lub uszkodzona stacyjka ( wkładka) Pozdrawiam
Zgubiłeś transponder z kluczyka.
wymień wkład stacyjki.
Czy na wyjęcie wkładki kluczyka ktoś ma magiczny sposób? Zdemontowałem cały element (alu-)żeliwny od blokady kierownicy (ten przykręcany na śruby ze zrywanymi łbami) i kombinuję z wkładaniem drucika obok dziurki na klucz, potem klucz i obracam kluczem albo najpierw obracam klucz potem wkładam drucik (obrócenie klucza możliwe tylko do pozycji odblokowania...
Witam.Autko przeszło programowanie u elektronika i wszystko śmiga.Temat zamykam. Pozdrawiam.
Czy jest jakaś opcja żeby samemu dobrać się do stacyjki/wkładki i sprawdzić/naprawić to?
Śrubka do wykręcenia ale jeszcze powinna być zapadka, która tylko w jednej pozycji da się wcisnąć i wtedy wysuniesz wkładkę.
Nie bawiłbym się w takie manewry... Lepiej zdjąć kierownicę, odkręcić całą stacyjkę, wyjąć zabezpieczenie z wkładki i ją wymienić. A przede wszystkim napisz w jakim samochodzie chcesz to zrobić.
Smar jako smar może nie twardnieje, ale wnikają w niego kropelki wody, które zamarzają. Może i wnikają ,ale sam w sobie smar też gęstnieje i to dużo bardziej niż oleje które stają się jedynie "słabo" pompowalne. Glówne skladniki taniego smaru to bardzo gęsty olej przekladniowy ,przeważnie mineralny i mydlo litowe. Te lepsze to już syntetyk i mydło...
Tak, powinna odbić, wtedy nie naciska na bolec wyłącznika.
Jeśli nie uda się przekręcić stacyjki na pierwszą pozycje to nie uda Ci się odblokować zapatki poprzez włożenie czegoś cienkiego w otwór do tego przystosowany.
Problem jest w obudowie stacyjki więc Tobie wystarczy to co na zdjęciach które wstawiłeś ,wkładasz swoją wkładkę i dalej cieszysz się jazdą.
Stacyjka/wkładka wymieniona ale przecież pętla stara, a gdzie stary klucz, już nie istnieje?
W tych starych śmietnikach bezpieczniej jest wziąć stacyjkę i wkładkę zamka... nigdy nie wiadomo kto co kombinował wcześniej.
Wkładka z drzwi po zdemontowaniu osłony od środka, tam chyba nie ma śrubki blokującej wkładkę z boku drzwi. Wkładka stacyjki po przekręceniu (kluczem) w pozycję serwisową.
klucz mozesz sam zakodowac majac klucz bordowy tzw.matke wklad wymienia sie tak ustawiasz klucz w pozycje zaplon naciskasz blokade w obudowie i wyciagasz a poza tym to nie temat na forum elektroniki
Sprawdzał kolega napięcia na kostce stacyjki? Jeżeli w pozycji 1 brak napięcia 12V, to do wymiany wkładka stacyjki.
Nie kombinuj. Jest tak jak już pisałem Ci w poprzednim wątku. Wkład stacyjki do wymiany lub naprawy.
immo (podobno zdjął mi mechanik) ale nie wiem dlaczego teraz świeci.. Może nie zdjął? Bo nie wyłączyłeś zapłonu kluczykiem, tylko akumulatorem? W innym samochodzie immo rozbrajało się podczas włączania zapłonu, stacyjki :) , ale nie rozbrajało się w momencie podłączenia immobilizera do zasilania. Inaczej, żeby odblokować, musiała być pewna kolejność...
Witam. Otóż mam następujący problem zepsuła mi się stacyjka a dokładnie wkładka i wkładka zamku w drzwiach kierowcy. Szukam wkładki stacyjki i wkładki do 4 zamków co ważne żeby wszystkie te 5 wkładek było na jeden kluczyk. Ktoś może mi doradzić co mam zrobić ?
Witam. Puszka immo bardzo łatwo schodzi ze stacyjki a wkładkę stacyjki demontuje się bez odkręcania śrub samozrywalnych. Trzeba przekręcić na zapłon i w otworek widoczny w obudowie wcisnąć sztywny drucik. Wszystko proste.
Zapewne uszkodzona stacyjka nie odskakuje wkładka i nie rozłącza obwodu ACC. Spróbuj ją wyczyścić/nasmarować.
Lekko cofnij kluczyk po zapaleniu i zobaczysz że dmuchawa ruszy.Walnięty wkład stacyjki.
Panowie skończcie pisać bzdury. Wymiana kostki stacyjki załatwi sprawę, jeden dobrze napisał. Żadne wkładki i inne immo... To w kostce jest mechanizm, który odpowiada za pozycje kluczyka, za wyczuwalny opór przy przekręcaniu z jednej na drugą.
Dzięki Tomaszu za linka, póki co nie będę wiercił wkładki, spróbuję w ten łatwiejszy sposób, czyli z wbiciem tego pręta w otwór podany przez Kacpra (ostatni jego post, tak prawdę mówiąc nie wiem czy to coś da bo zapadka i tak nie odskoczy bez przekręcenia kluczyka,) ale póki co mam problem ze ściągnięciem czytnika IMMO ze stacyjki (dobrze się trzyma...
mam nowe klucze z kodami takie doczepione na pasku a transpondery nie bardzo wiem o co chodzi klucze ze stacyjką , wkładki i kody mam nowe a transpondery są w komplecie ?? czy może moge je gdzieś kupić i czy to coś da jak już immo jest zdjęte z ECU a kontrolka dalej miga??
Witam. A wkładka stacyjki i przewody są dobre.
Proszę o poradę w w/w sprawie. Wymieniłem wkładke w stacyjce wraz z immobilajzerem do nowego kluczyka i silnik nie odpala.Gasną wszystkie kontrolki.Pali się za to kontrolka sygnalizująca usterkę silnika, czego wczesniej nie było.Czy są jakieś proste sposoby by zresetować błąd czy trzeba auto zaprowadzic do warsztatu na komputer? Podczas wymiany wkładki...
Z opisu usterki wynika, iż masz problem ze stacyjką tj. zarówno z wkładką (wypada kluczyk) jak i z tzw. kostką (brak działania kontrolek i włączenia zapłonu). Elementy te są wymienne, ale jeśli masz kodowany kluczyk, to sam chyba nic nie zrobisz.
Masz tu rysunek gdzie przewiercić wiertłem 3
A czy ma ktos z was moze jakis rysynek stacyjki rozbitej na czesci pierwsze?? Chodzi mi gdzie ewentualnie trzeba wywiercic otwor?? I o jaka pletwe chodzi?? Gdzie ma byc umieszczony ten przekaznik??W lini od kostki stacyjki do rozrusznika??
Wymień wkład w stacyjce.
To może być wiele czynników zaczął bym od sprawdzenia rozrusznika i kabli do niego dochodzących ponieważ to najłatwiej sprawdzić, jeśli to nie to to trzeba sprawdzić stacyjke (kostka stacyjki, wkładka, podłączenia przewodów)
wkładka stacyjka wkładka stacyjka corsa wkładka stacyjka skoda
chrysler voyager przekaźnik nagrzewnica scenic termik sprężarka
bateria piaskowa bateria sodowa
STPS10LCD150C – zamienniki: STPS10L150CT, MBR10150CTG, VS-10TQ150-N3, SS10P150CT Niebieski kabel w Marantec Magic 600 – antena czy przewód neutralny? Znaczenie i zastosowanie