Masa na ECU,przekaźnik podwójny, skrzynka BSM pod maską, rzadko kostka stacyjki.
Już czas na polecany warsztat..... jak źle podłącze przekaźnik i coś spale to dopiero będzie robota Nie szkoda auta?
Ten filmik oglądałeś? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Sterowanie leci bezpośrednio z kostki stacyjki do automatu rozrusznika.
A ja myślę --- sprawdź stacyjkę.
ja napisałem ze po stacyjce a nie ze ZE STACYJKI, to zasadnicza roznica.
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
poszła kostka stacyjki
Zaczął bym od kostki stacyjki.
Dziś walczyłem z Xsarą i podpowiem potomnym . Mianowicie aby wymienić kostkę trzeba odkręcić osłonę od spodu kierownicy , następnie odkręcić wkręta na górze stacyjki . Później włożyć klucz do stacyjki i ustawić w położenie prawie na zapłon aby móc wcisnąć ząbek(pod stacyjką ) który jest niezbędny do wyciągnięcia całej stacyjki na zewnątrz . Wyjdzie...
Wymieniłem kostkę od stacyjki
Możliwe że uszkodziłeś cewke immo, albo wypadł czip z kluczyka. Mozliwe tez uszkodzenie samej stacyjki.
Jak długo ekran świeci po wyciągnięciu klucza ze stacyjki?
Witam, potrzebuję informacji, schematu lub czegokolwiek na temat źródła zasilania stacyjki w samochodzie Xsara Picasso 2004 2.0 HDI
Witam chciał bym się dowiedzieć czy stacyjka z Citroena Xsary II pasowała by do Citroena xsary I??? Zona zgubiła kluczyk i teraz muszę wymienić stacyjkę. Znalazłem z II generacji ale nie wiem czy będzie pasowała do I. i czy tez trzeba szukać stacyjki pod dany typ silnika np. Benzyna lub diesel. Xsara jest z 98 roku. Pozdrawiam
Na pewno jest uszkodzona kość w stacyjce a najprawdopodobniej występuje jako część zamienna a nie cała stacyjka.
Ma być 12V masz uszkodzoną kostkę stacyjki.
Szczotki i wirnik nic nie maja do napięcia ze stacyjki :)
Do pętli przyłóż stary kluczyk i wtedy odpalaj. Chyba że przełożyłeś z kluczyka złamanego do nowego kluczyka pastylkę immo.
Napięcie na zapalniczce i gnieździe jest tylko po stacyjce.
Przy wymianie bateri pilot sie rozkodował, lub jest uszkodzony . Procedura przyuczenia powinna pomóc. Tak jest w niektórych Cytrynach: REINICJALIZACJA PILOTA ZDALNEGO STEROWANIA. 1. Wyłączyć zapłon. 2. Włączyć zapłon. 3. Nacisnąć przycisk A. 4. Włączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki.
40A, prawy górny róg skrzynki, przynajmniej tak jest w picasso. Ale nie zawsze wina bezpiecznika, często to wina stacyjki.
Problem leży w kostce stacyjki lub złączu nad prawą nogą. Jeśli wentylator ok. :)
Czy zastosowanie przekaznika zabezpieczy stacyjke? Nowa stacyjka jeszcze podaje zasilanie na obwód wiatraka . Oprócz stacyjki co jeszcze siada?
paliwo jest nie ma iskry, w między czasie kupiłem dwa zamienniki cewki. znowu dłubię już zrobiło się cieplej, znalazłem jeden przełamany przewód w instalacji gazowej ale miało wpływ tylko na działanie na gazie. Poza tym bez zmian, rozglądam się za nowym sterownikiem w komplecie z centralką alarmu, ale albo tanio i nie mój sterownik (nr) albo drogo....
Witam alarmu nie mam jest tylko przekaźnik przed kostką stacyjki i wszystko
Z tego co pamiętam problemy z wentylatorem były związane z kostka stacyjki, wypalała się. Czasami pomagało "pogmeranie" kluczykiem aby nadmuch ruszył. Jest nawet instrukcja serwisowa która kazała dołożyć przekaźnik. Problem dość powszechny swego czasu, poszukaj u wujka google. Przerabiałem ten temat z 2-3 razy i za każdym razem pomagała wymiana kostki...
Kolego, jak nie działa nawiew to do roboty kostka pod stacyjką. Częste w Xsara Picasso. Ale nie trzeba jej wymieniać, wystarczy założyć przekaźnik "odtwarzający" uszkodzony obwód.
Sprawdzić obecność i stan bezpieczników F8 i F9 - powinien być na nich stały plus. Gdyby nie było - sprawdzić obecność i właściwe umiejscowienie zwory SH. Sprawdzić bezpiecznik F28 - Powinien być na nim plus akcesoria (pierwsza poz. stacyjki).
Domex32 pompka chyba powinna pracować non stop a nie jak pisałeś przez 15 sek. Podłączyłem pod akumulator i samochód działa a jak odłączę koniec stop i nic , a teraz jeszcze jakieś zwarcie zrobiłem wyciągając kompa dotknąłem śruby chyba od plusa i aż coś w tym bsm-b3 zaczeło piszczeć po przekręceniu stacyjki.
mam problem samochód po przekręceniu kluczyka nie uruchamia nic poza tym swiatła i zamykanie działa samochód 2001 r 2.0 HDI
Witam bylem wczoraj u znajomego na podłączeniu pod kompa. Wyszedł jeden błąd stacyjka 2 stopień. Czy to oznacza że kostka do wymiany i przez nią są te problemy? Poszukam dzis kostki pod stacyjkę i sprawdzę.
Kostka stacyjki była do wymiany.
Rzuca się w oczy coraz mniej wiedzy na forach i chętnych do pomocy Po długim oczekiwaniu, otrzymałem info z dość wiarygodnego źródła, klubowego forum, że po liftach Xsary Picasso niema już problemu z wypalaniem stacyjki przez nagrzewnice Także temat zakończony
Sprawdż czy paliwo dochodzi do pompy wtryskowej. Jak traci połączenie to może stacyjka padła
Pompa włącza się po kluczyku, ok, czyli sterownik dostaje zasilanie i "wstaje", teraz sprawdź czy pracuje również przy kręceniu rozrusznikiem, świadczy to o tym że sterownik czyta obroty wału korbowego. Jeśli działa to: Nie ma iskry, sprawdź żarówką, a nie miernikiem czy cewka (kaseta) zapłonowa ma zasilanie 12V po włączeniu stacyjki
Kolego ja w 306 rozbierałem stacyjkę (bliźniaczy model Xsary). Stacyjka ma swoją wkładkę na grot, i kostkę gdzie łączy styki. Jak zdemontujesz całą stacyjkę możesz odpiąć kostkę, nową wrzucić, i zamontować. Warunkiem jest żeby kostka z przewodami była taka sama. Jak masz 6 przewodów to ma być 6. Widziałem też i 4 przewodowe. http://www.alejasamochodowa.pl/photo/pro...
Kostka stacyjki to pikuś??
Kostka stacyjki do sprawdzenia.
Mam problem w Citroenie Xsara Picasso 2.0 TDI. Tylna wycieraczka sama się włącza, nawet przy wyłączonej stacyjce. Czasem przychodząc rano do samochodu tylna wycieraczka po prostu sobie chodzi. Po włączeniu stacyjki nie zawsze można ją wyłączyć. Wycieraczka włącza się również samoczynnie w trakcie jazdy. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny problemu. Miał...
witam posprawdzaj czy napiencia wychodza z kostki stacyjki
Względem śrubki świecy a masy. I ktoś przekręci stacyjkę. Pozdro Marcin xD
Witam możesz sobie sprawdzić miernikiem najprawdopodobniej zamieniony jest żółty z czerwonym. Ponieważ w żółtym musi być stałe 12V (pamięć) a w czerwonym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien prąd zanikać
to co napisał wbart, ale wyciąg kluczyk ze stacyjki!!! po wyłączeniu
Problem może leżeć w uszkodzonej stacyjce - w Xsarze Picasso miałem podobny przypadek - nawiew działał tylko na maksymalnym biegu. Po wymianie stacyjki (część elektryczna) problem został zlikwidowany.
Stacyjka wymieniona, wentylator wymieniony dalej nie działa. Może ktoś ma schemat.
rozwiązałem problem- tkwił w jednym z kabli ( kostka stacyjki). To tam należało szukać
Takie felerne te ''kostki'' moim skromnym zdaniem za delikatne. Ale jednak trzeba sprawdzić czy ''wysyła sygnał''.
Częstą przyczyną niedziałającego nawiewu w pierwszych Xsarze Picasso jest ... stacyjka... po prostu nie daje napięcia na górny rząd bezpieczników w szczególności 40A
Sprawdź pobór prądu amperomierzem po wyłączeniu stacyjki i po "uśpieniu"alarmu.
Wymiana stacyjki rozwiązał problem
Zmierz pomiędzy jakimi przewodami od stacyjki jest przejście po przekręceniu kluczyka.
Nie bezpiecznik tylko wypalająca się stacyjka, trzeba zrobić obejście z przekaźnikiem.
Włącz zapłon,daj zasilanie na sterowanie rozrusznika i będziesz wiedział gdzie szukać,
Ej, jak się pali po wyjęciu klucza ze stacyjki to nie jest normalne!
Przed procedurą nie wolno się bawić pilotem, bo BSI włącza ochronę zabezpieczającą dla pilotów niezsynchronizowanych tzw. antyscannig. Po wszystkim koniecznie trzeba wyjąć klucz ze stacyjki i zatwierdzić programowanie w ciągu 30 sekund.
Jesli BSI jest suche, sproboj zresetowac BSI wyciagajac bezpiecznik znajdujacy sie w nim o oznaczeniu SH1. Po 8 minutach podepnij zpowrotem. Ponadto sprawdz pod maska kolo akumulatora modul BSM-38 taka puszka z przkaznikami i elektronika powinien znajdowac sie niedaleko Kalkulatora (chociaz nie jestem pewien czy w Xara Picasso juz one byly). Jesli to...
Witam, moje auto dzisiejszą noc przespało (sieć się uśpiła i akumulator się nie rozładował), mam nadzieję że tak zostanie. Przyczyną usterki był alternator który puszczał lewy prąd dokładnie po zgaszeniu auta alternator dawał 0,63 Volta i przez to auto nie szło spać. Dziękuję Wszystkim za pomoc.
Popalone styki w kostce stacyjki, kostka wymieniona i po problemie
Po awarii pilota okazało się że wszystkie zamki (czyli 2) są zapieczone i nie da się ich przekręcić. Wcześniej pewnie mogło byc coś do nich lane albo padły ze starości. Moje autko to: Citroen Xsara 2002, 2.0 HDI 300tyś Jeden zamek przeleżał w spirytusie całą noc i nic, ani drgie. Wymiana jest kosztowna, chyba trzeba razem z komputerem i stacyjką. Co...
Było o tym milion razy.
A awaryjnie z gazu próbowałeś stacyjka od gazu ok? bezpieczniki od gazu ok?
Witam jak w temacie XP gaśnie przy skręcie w prawo ale tylko przy większym przeciążeniu. Jeśli jadę łuk delikatnie jedzie. Lewe skręty bez problemu mogę na placu jezdzic jak wariat. W prawo większy przechył i od razu gaśnie. Wyciągam kluczyk wkładam odpalam jedzie. Jakie sugestie ? Stacyjka ? czy może czujnik uderzeniowy.
witam, a czy ma ktoś schemat instalacji do CXP po lifcie gdzie ze stacyjki wychodzi 5 kabelków a nie 6? Chodzi o CXP 1.6 16V 2006r z BSI Siemensa. Będę wdzięczny za taki schemat. Chcę ustalić, czy w tej instalacji również istnieje problem wypalania styków stacyjki przez dmuchawę nawiewu. z góry dzięki za pomoc
Citroen Xsara Picasso z2003r 1.6 NFV , Poratujcie schematem, podpowiedzcie w następującym przypadku - Nie działa dmuchawa wnętrza , był wypalony styk bezpiecznika F18 40A w BSM - wymieniłem na drugi używany taki sam numer BSM . Dalej nie działa ale po podaniu napięcia na bezpiecznik - dmuchawa działa prawidłowo na każdym biegu. Wg schematów które przejrzałem...
Ale jakby nie dawał sygnału, że zamek jest zamknięty to komputer by pokazywał otwarte drzwi po przekręceniu stacyjki a tak nie jest.
Na pinie 4 jest +VAN zamiast +12V po stacyjce. Ten ostatni jest na pinie 6. Wystarczy odpiac i zaizolowac +VAN i na to miejsce przelozyc + po stacyjce (z 6 na 4), lub zastosowac odpowiednia przejsciowke. Dla pewnosci (nigdy nie wiadomo, co producent radia wymysli) mozna odpiac i zaizolowac szyne VAN (piny 2 i 3).
Domyślam się że świece żarowe do wymiany (najlepiej wszystkie) Co do zaworu EGR to czy można go jakoś sprawdzić? bo być może go źle skręciłem. Czy zawór w wyłączonym silniku/stacyjce powinien być zamknięty czy otwarty?
Zobacz czy przychodzi napięcie na automat przy rozruszniku po przekręceniu kluczyka na start. Jeśli napięcie 12V jest to wina rozrusznika, a jeśli nie ma to kostka w stacyjce, i sprawdzić to można kontrolką.
witam kupiłem Xsare Picasso 2003 r chodzi mi o zamontowanie centralny zamek dowiedziałem się że brązowy cienki który idzie do sterownika przeciąć ale nie wiem jaki przewód od otwarcia drzwi kierowcy, kierunki,plus po stacyjce elektrodę przeszukałem i nic nie znalazłem
Sprawdz bezpiecznik F27 na skrzynce po stronie kierowcy, po przekreceniu kluczyka powinno sie na nim pojawiac napiecie (+akcesoria). Spalony wymienic a gdyby nie pomoglo to skontrolowac czy sie nie spalil ponownie. Jesli jest sprawny (wyjac i sprawdzic) a napiecie sie nie pojawia - sprawdzic czy takowe napiecie pojawia sie na obu grubych przewodach...
zobacz czy jak podasz zasilanie na bezpiecznik dmuchawy czy ruszy dmuchawa Dodano po 4 mi ze schematów wychodzi ze na dmuchawę zasilanie idzie z bezpiecznika F20 zasilanie po kluczyku z kostki stacyjki, pewnie masz uszkodzoną kostkę stacyjki miałem tak ostatnio w Xsara Picasso.
tak jak napisał kolega tylko zasilanie po stacyjce i masa jakim testerem to odczytujesz
Dzięki ale właśnie nie wiem jak sprawdzić czy ten pilot nadaje...Jak to zrobić?
W sprawie alarmu, sprawdź masę i +12V po stacyjce. Sprawdź miernikiem przekaźnik blokady zapłonu.
Panowie Citroen Xsara Picasso 00r. Problem tego typu. Po właczeniu stacyjki cały czas pracuje lewy kierunek. Nie można go wyłaczyc, awaryjne można właczyc. Niestety po wyłaczeniu cały czas mam lewy kierunek. Przełacznik przy kierownicy nie reaguje. Wywaliłem BSI widac że w jednym miejscu dostałą sie woda. Wyczysciłem miejsce przelutowałem niestety bez...
Wygląda na to że uszkodziła się kostka stacyjki a fachowiec przekręcając na siłę całkowicie kostkę uszkodził.
Stacyjka nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź gdzie ginie sygnał prędkości.
Na początek sprawdź bezpiecznik nr 22 30A w sterowniku sieci pokładowej . Podłącz jakąś żaróweczkę kiedy tam zasilanie się pojawia i czy jest stałe . Od tego bezpiecznika jest połączenie w słupku po lewej. Zasilanie tego bezpiecznika jest z włącznika zapłonu ( i może kostka stacyjki nie domaga ??? choś wtedy przeważnie jest tez problem z dmuchawą )
A czy ten przekaźnik odcinający (ten pod stacyjką) miał diodę rozładowującą ?
O szczotkach nie pomyślałem. Dziś postaram się zidentyfikować kable by wpiąć się na "kuronia" z napięciem, potem przekaźnik lub wymiana kostki. Ostatnia wytrzymała mi chyba ponad 2 lata. Tłuste szyby będą faktycznie od nagrzewnicy lub efajki. Spalona kostka wychodząc z stacyjki na żółtym przewodzie. zdjęcia i opis później.
Z tego co wiem to stacyjka była częstym problemem ale nie u mnie. Dajcie prosze jeszcze jakieś pomysły.
Radio w kartonie spędziło kilka lat i teraz jak zamieniłem radio w Citroen Xsara II z oryginalnego na Kenwood, to okazało się, że problemem jest to, że po wyłączeniu stacyjki i włączeniu ponownie gubi stacje, tak jakby nie było podtrzymania, jakby przez te kilka lat padł akumulatorek, względnie bateria. To jedyny mój trop.
sprawdź kolego stacyjkę, robiłem Xantię z identycznym problemem. Sprawdziłem bezpiecznik od dmuchawy czy dochodzi do niego zasilanie. Oczywiście nie było tam zasilania, to podałem + zasilania na bezpiecznik od dmuchawy i nawiew zaczął działać prawidłowo. Po wymianie stacyjki wszystko wróciło do normy.
Kostka od stacyjki do wymiany.
Przysiądę do testów w sobotę. Spróbuję podać na przekaźniku wartość X(full zbiornik) na wyłączonej stacyjce. Weryfikacja kiedy należny podać impuls będzie tylko kwestią konfiguracji.
Witam wszystkich. Zauważyłem wreszcie kiedy się rozładowuje , a mianowicie gdy zgaszę auto to gasną zegary czyli normalnie i gdy wyciągam kluczyk ze stacyjki to zapala się oświetlenie kabiny i to też normalne. Jednak czasem wyciągnięcie kluczyka nie powoduje zaświecenia się lampek przy suficie i myślę że właśnie wtedy coś powoduje pobór prądu i akumulator...
(at)krocze dzięki za info, możesz jeszcze napisać o co chodzi z tym "panel wentylacji-stacyjka oraz wyświetlacz!" na co mam zwrócić Uwagę?
Dokładnie takie objawy miała Xsara która dziś trafiła w moje ręce . Powodem w tym przypadku była kostka stacyjki , która jest dość częstą przyczyną takiego zachowania . Dodatkowo autko potrafiło zgasnąć w czasie jazdy i co jeszcze dziwniejszego klimatyzacja też wariowała . Sprawdz kostkę stacyjki . Dwa wkręty od osłony kierownicy i poruszaj kablami...
Jesteś pewien, ze potrzebujesz modułu przyczepy?? Instalowałem hak do xsary picasso r.2007 i nie potrzebowałem żadnego modułu. po prostu dobrze polutowane kable robią swoje. Do czego ten akurat kabel to nie wiem. Ale w BSI nic zmieniać nie musisz. Po prostu wpinasz się w kable przy reflektorach i tyle. Ewentualnie jeśli potrzebujesz stałego plusa to...
F29 od pompy powietrza do katalizatora. Jak nie działa dmuchawa to nie ma sterowania na sprzęgło sprężarki. Na górna skrzynkę 12 bezp. idzie od przodu z prawej przewód zasilający m.in. wentylator dmuchawy. Daj tam przekaźnik zasilany z BM12 pod stacyjką a sterowany plusem po zapłonie.
Tak to prawda dopisanie samego pilota powinno zadziałać jeśli będę miał sprawny oryginalny pilot bo w taki sposób rozpoczyna się procedurę dopisania innego kluczyka. Tak na zdrowy rozsądek to każdy mógłby dopisać swojego pilota mając w stacyjce oryginalny i obym się mylił.
dmuchawa-wentylator cały czas pracuje nawet wtedy gdy niema kluczyków w stacyjce,pickuś jest klimatronik z 2.0 hdi 90 km,2000 rok. :cry:
no wlasnie...wystraczy zeby zolty kabelek mial stale 12V nie msui go laczyc z czerwonym.. czerwony mzoe psucic po stacyjce jak chce wyalczac radio po wyciagnieciu kluczyka
Nie zwróciłem uwagi , nic się tam nigdy nie działo . Raz tylko wymieniłem czujnik ciśnienia na Litwie wtryskowej , 2x kostkę stacyjki , zamontowałem emulator immo i musi być dobry akumulator taki który ma 12,9V na zgaszonym silniku na drugi dzień Ostatnio wymieniłem akumlator na nowy bo zaczął kaprysić chociaż dobrze kręcił na mrozie i zapalał lecz...
Witam mam problem z odpaleniem mojej cytrynki xsara 2000 rok lift sprawdziłem rozrusznik po podłaczeniu na krótko odpaliła pomyslałem ze to przełacznik stacyjki ale sprawdzam miernikiem i po próbie uruchomienia rozrusznika prąd z niego wychodzi a na rozruszniku brak moje pytanie czy po drodze od stacyjki jest jakis przekaznik lub bezpiecznik czy kabel...
Funkcja świateł dziennych zapala światła po odpaleniu silnika. Prawdopodobnie zrobiony jest jakiś patent zapalający od razu po stacyjce. Trzeba się tego pozbyć i aktywować światła dzienne.
Jeśli bez odpalania stacyjka odłącza mi napięcie z akumulatora, to po odpaleniu zostaje mi prąd z alternatora. Jak to się w ogóle odbywa, na czym polega wyłączenie silnika? Rozumiem, że na odcięciu prądów? Czy to wszystko odbywa się bezpośrednio w stacyjce czy pośrednio gdzieś w układach ? Zarówno prąd z akumulatora jak i z alternatora? Jak to jest?
Temat się urwał, a nie zauważyłem rozwiązania. Mam ten sam problem z silnikiem. Po odpaleniu pracuje przez około 10 sekund i zaczyna fiksować z obrotami, po chwili gaśnie. Podejrzewam problem z pompą paliwa. A picassie znajduje się czujnik ciśnienia paliwa? Jeżeli tak, to gdzie? Po zdjęciu wężyka i włączeniu stacyjki pompka podaje paliwo, następnie...
Witam, Odkopuje stary temat, stałem się posiadaczem Xsara Picasso 1.8 z 2002r. Sprzedający poinformował mnie o nie działającym wentylatorze nawiewu, dodał dwa zakupione i powiedział ze trzeba przełożyć sobie po on nie zdąrzył ... Ostatecznie okazuje się że problemem nie jest sam wentylator ale po rozebraniu plastików widać że "ktoś próbował już tam...
xsara stacyjka stacyjka citroen xsara kostek stacyjka xsara
livebox router bezprzewodowo rezonans karoserii ustawienia modemu huawei e3131
Digitech RP50 – instrukcja obsługi po polsku, tłumaczenie PDF, szybki start Mercedes W245 B200 kod P00F5 – elektrozawór ciśnienia oleju, usterka elektryczna