to wszystko sie zgadza mowimy o tym samym.Chodzi mi tylko o to ze gdybys nie odlaczyl wtrysku a pompa dy stala to mozesz uszkodzic wtrysk:}Widzialem juz takich magikow gaziarzy ktorzy tak wlasnie robili-podlaczali sam wtrysk przy stojacej pompie zamiast symulatora i o to mi wlasnie chodzi mam nadzieje ze tym razem sie dogadalismy:)
Siemka Chłopy - mam pare pytan sytuacja moja wyglada nastepujaco : Fiat Doblo 1.9D z 2001 - kupilem miesiac temu , po dwoch tygodnia zaczely sie problemy auto zgaslo ,odcholowalem do mechanika ,powiedzial ze jakas rurka byla zapchan nie wnikalem zaplacilem odjechalem , tydzien pozniej na autostradzie auto zaczelo tracic moc i na nizszych obrotach silnik...
Policzyl z tego wzoru (0.20288) 0.0317(stala wtrysku)*4(ilosc wtryskiwaczy)*[100000/100000/16(stala drogi)]=0.20288 Musisz wyznaczyc sobie stala wtrysku i poznac swoja stala drogi Najlepiej wlaczyc jakis 16 bitowy licznik przejechac 1km i sprawdzic ile licznik Ci zliczyl impulsow Jak wyznaczyc stala wtrysku pfemek chyba opisywal
hmm... czytalem opis jednego z forumowiczy elektrody w ktorym napisal, ze wpisal do programu stala wtrysku swojego silnika w formacie x.xxxxx litrana h i spalanie pokazuje mu ok wiec mysle, ze u mnie tez bedzie ok.
Nie dziala klima Scenik2 (2007) Bylem u mechanika ktory skasowal blad (nie bylo napisane skad ten blad poczhodzi). Klima zaczela chodzic 9ja zadowolony). Po dwuch dniach przestala pojechalem do mechanika ktory mial CLIP do Megane. Odczytal blad DF 1070. Cytuje: blad obiegu zimnego powietrza (blokuje klime) A dokladnie ujmujac blad wtrysku paliwa. W...
We wtrysku benzyny jest stala różnica pomiędzy listwą, a dolotem (po to jest regulator podłaczony do kolektora dolotowego) - i wtedy objętość wtrysku zależy tylko od czasu otwarcia. Gdyby na wtryskiwaczach miało być stałe ciśnienie to wtedy objętość wtrysku będzie zależała również od ciśnienia w dolocie - można by i tak zrobić, i wszystko wystroić np....
sprytny ruch. w ten sposob komputer mysli ze sonda jest calkowicie uszkodzona wiec pewnie ustawi stala charakterystyke wtrysku. nie zlikwiduje to niestety bledow komputera ale wtedy mozna uznac sposob z odlaczaniem lampki. i jeszcze jedno. poniewaz tempra jeszcze ma stary typ ECU to wystarczy zdjac kleme azeby sie wyzerowalo. gwoli przypomnienia wyzsze...
Witam. Jestem początkującym w dziedzinie programowania na elektronice znam się dobrze. Chciałbym zbudować komputer pokładowy do mojej hondy civic i znalazłem na elektrodzie projekt z pod tego linku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Płytkę zaprojektowałem na nowo pod atmege128 reszta bez zmian. Wyświetlacz od Siemensa s65 ls020 podłączyłem...
$lib "glcdks108.lbx" $lib "double.lbx" '$lib "i2c.LBX" $crystal = 16000000 $regfile = "m32def.dat" $include "font8x8.font" Config Graphlcd = 128 * 64sed , Dataport = Porta , Controlport = Portc , Ce = 2 , Ce2 = 3 , Cd = 5 , Rd = 6 , Reset = 1 , Enable = 7 Disable Adc Config Pinb.1 = Input 'wtryskiwacz...
Sygnał predkości wyciągniety z licznika. Musisz sprawdzic, czy u siebie masz taką możliwość. Oczywiście przy liczniku linkowym jest to niemożliwe i trzeba by stosować dodatkowe czujniki. Sygnaly do pomiaru spalania, to mierzony czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy. Sygnal wziety z komputera samochodu. Można się wpiąć brzpośrednio do przewodu wtryskuwacza....
Co do zasady dzialania regulatora cisnienia to niestety a moze na szczescie racje ma kolega szymtro. Regulator cisnienia paliwa z kompensacja podcisnieniowa ma za zadanie utrzymac stala wartosc cisnienia w listwie paliwowej (ALE UWAGA)do podcisnienia panujacego w kolektorze ssacym! Po to by wlasnie ilosc paliwa wtryskiwanego do kazdego cylindra zalezala...
boxy za 399 skladaja sie z kilku rezystorkow i kondensatorkow obnizaja one zazwyczaj wartosci z czujnika map efekt jest taki ze cisnienie doladowania jest zwiekszone o stala wartosc nie zmieniaja one dawek benzyny a w TDI zwiekszaja dawke paliwa o stala wartosc efekt jest taki ze zazwyczaj samochod z takim "box'em" kopci co jest mniej szkodliwe niz...
bardzo czesto w fiacie pada map-sensor czyli czujnik podcisnieniowy. objawia sie to nierowna praca silnika, dlawienie, brak mocy. urzadzenie diagnostyczne tego nie wykarze poniewaz on pracuje ale w zlym zakresie. najlepiej jak bys mial cos na podmiane poniewaz on nie jest tani. napewno nie pompa paliwa jak wyzej napisano poniewaz fiat nie ma czujnika...
Witam po raz kolejny. Buduje komputerek samochodowy przy użyciu atmega8 i walczę teraz ze zliczanie czasu trwania stanu wysokiego na wejściu int1. Dążę do tego żeby zliczać sobie ilość spalonego paliwa na danym dystansie. Resetuje wskazanie i będzie zliczał spalone paliwo aż do kolejnego resetu. Podłączyłem wtrysk poprzez diodę =>rezystor=>transoptor=>bramkę....
Sluchajcie,wymienilem sonde w nim bo stala na0,45V.Nowa tez stoi tak samo wiec mysle,ze to nie jej wina,czas wtrysku tez staly0,52ms.Czy gaz mogl rozprogramowac sterownik i dlatego nie ma korekcji mieszanki? Te0,45V to generowane przez sterownik bo po odlaczeniu na stykach sondy jest0,23V ale nie oscyluje i czas wtrysku staly.Wywala ciagle usterke sondy,gaz...
do staga potrzebujesz kompa. stag 200 ok.500zl.trzysetka troche drozej funkcje te same.jedziesz na benzynie ze stala predkoscia zapamietujesz czas zmieniasz na lpg i porownujesz czas wtrysku benzyny.jesli za dlugi,krotki przesowasz odpowiednia kropke na mapie.masz regulacje ±25%jesli wymaga wiecej zmieniasz dysze,cisnienie na odpowiednie.taka regulacje...
Witam wszystkich. Panowie mam problem z niedawno zakupionym autkiem Opel Corsa 1.0 12v 98r po umyciu silnika płynem i splukaniu woda silnik jeszcze okolo 1.5 kolo 2godzin pracowal normalnie,potem w czasie jazdy nagle poczulem ze stracił moc i pracuje na 2 cylindry na wolnych obrotach, niewiem juz co jest,przedmuchalem powietrzem juz wszystkie kostki...
Witam mam dokladnie identyczny problem z takim samym scenikiem tez niechce palic rano jak jest zimny a jak stoi w garazu w domu to pali bez problemu tez wszystko sprawdzilem co bylo mozliwe i nadal niepali auto ma przejechane 102tys mam go od nowosci rok temu bylo wszystko ok palil w zime bez problemu po diagnozie ktsem wyswietlilo dwa bledy glowny...
To wlasnie jest pomoc ,nawet nie potrafisz sie przyznac ze niewiedziales ze ta pompe sie ustawia i twierdzisz ze robiles to szybko ,to tym bardziej z tlumaczeniem jak masz to zrobic bedzie ciezko , a najprosciej wez drugie auto wyjmi czujnik z pomy i z kola zamachowe i licz kreski w pompie i dziurki na kole,i wiecej skruchy. Dodano po 4 pomy sie nie...
Zgodzisz sie chyba z tym ze Valtek to nic innego jak zawor ktory ma tylko trzy pozycje-zamkniety-pol otwarty-pelne otwarcie a to ile gazu przeplynie zalezy od dlugosci czasu na ile wtryskiwacz jest otwarty.Z racji ze dysza to element ze stala srednica to zgodzisz sie znow ze jest mniejsza skutecznosc wlasciwego dawkowania niz w wtryskiwaczu Keihen,ktory...
Co do sterownika sytuacja wyglada tak: Sterownik ma wgrana mape wtrysku i zaplonu jest ona w zasadzie stala dla konkretnych obrotow obciazenia temperatury itp. i korygowana jest w niewielkim zakresie na podstawie informacji z czujnikow. Tu pojawia sie pewien problem poniewaz silnik dajmy na to przy 2000 rpm zasysa pewna ilosc powietrza na minute (sklad...
Pomiar ilosci paliwa mierzony z wykorzystaniem plywakow jest strasznie niedokladny i niemiarodajny.Nigdy tez nie mozemy okreslic ilosci zuzytego gazu na podstawie sygnalow z wtryskiwacza benzyny.Mozemy tylko zakladac ze dawka gazu bedzie zawsze stala ale tak nie jest i nie bedzie.Nie jestesmy w stanie zapewnic idealnie zachowanej proporcji podawanego...
Może nie tyle sterownika silnika co zasilania wtrysków. Stałe 12V i kluczowane masą.
Bywało też że padało stałe zasilanie kompa wtrysku(było podawane z bezpiecznika z ucbica)
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
Dzięki za sugestię Temat podciśnień zweryfikuję :). Co do pedały gazu - wykluczam. Wymieniony na nowy bo też go podejrzewałem. Założony nowy oryginalny Renault. Zero poprawy.
Wtrysku normalnie pracują, wydają jakiś dziwny dźwięk ? Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie. Moze tez byc przeplywomierz, egr, auto posiada Filtr cząstek stałych ? Filtr paliwa jak wygląda ?
Można przyjąć, że ilość paliwa jest liniowo zależna od czasu otwarcia wtrysku, stałą wtrysku możesz albo oszacować/obliczyć albo znaleźć w karcie katalogowej wtryskiwacza. Liczysz sumaryczny czas aktywny wtrysku i mnożysz to przez stałą wtrysku, z tego uzyskujesz ilość zużytego paliwa w jednostce czasu.
Przy ręcznej kalibracji stałej wtrysku dodawanie lub odejmowanie stałej wartości czasu nie ma większego wpływu na końcową dokładność pomiaru.
A jak wygląda sprawa z wtryskami?
Źle rozumiesz. Masz podany kont statyczny i na tyle ustawiasz. Masz pokazane 3 typy silników w różnych wersjach. Że stałym kontem wtrysku i tz. zegarem wtrysku. Dodatkowo masz zależności od obrotów maksymalnych. Czyli w pierwszej tabelce silnik trakcyjny który rozpędza się do 2500-3000obr/min i nie interesuje cię jaki przy tych obrotach ma kont wtrysku...
Witam, Jako że nie mam w samochodzie pomiaru spalanego paliwa, postanowiłem takowe coś sobie dorobić. Mikrokontroler mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy i to pomnożone przez stałą wtrysku daje spalanie chwilowe, więc to nie problem, problem jak policzyć spalanie średnie . Nie chcę żeby ktoś napisał mi kod do mikrokontrolera, tylko żeby podpowiedział w...
Witam. Jdziesz w dobrym kierunku. Pomiar długości czasu wtrysku jest miarodajna. Trzeba go przemnożyć przez stałą wtrysku. I masz wynik. Mały ATmega 8 załątwi sprawę. Pozdrawiam
Na cewkach i wtrysku przewód zielony z czarnym paskiem jest u mnie stałą masą, wzięty ze śrubki przy termostacie, tego nie ruszałem podczas przenoszenia silnika, mam 4 bezpieczniki za akumulatorem, wszystkie sprawne i zasilanie do ECU dochodzi na 35, na 34 mam stałą masę z tej samej śrubki co do cewek i wtrysku. Jak pisałem, powinien być plus na przewodzie...
czy po podłączeniu takiego czegoś z tej strony umożliwi kalibracje w czasie jazdy? A czy do autokalibracji nie jest potrzebny pomiar podciśnienia? Dodano po 1 dodam że mój czujnik jest podobny do tego z tamtej strony i ma taką samą kostkę z przewodami
Wszystko da się jakoś połączyć. Chodzi o układ sterowania, czy o całość instalacji? Do czego ma służyć to pomieszczenie? Jeśli to jakaś przechowalnia (np. owoców) to do tego co pisze pm.001 należałoby dodać jeszcze wtrysk dwutlenku węgla.
IMHO schemat wygląda OK. Jedyne nad czym bym się zastanowił to: 1. Mostek - spowoduje wyprostowanie oscylacji które mogą powstać przy zamykaniu wtrysku, przez co trudniej będzie odróżnić moment rzeczywistego zamknięcia od puźniejszych drgań a przez to pomiar może być troszkę zafałszowany. 2. R21 i C6 tworzą filtr, który raz że wydaje mi się niepotrzebny...
Stałe zasilanie wtrysków niech sprawdzi. Tu będzie babol siedział. Może jakiś gryzoń próbował "jak smakuje prąd'?
Tak na po pych z górki wysokiej ,jeśli nie pomoże to zmienić na inną markę bez urazy polecam TOYOTA .Podobno się nie psuje w obrębie gwarancji czyli 3 lata w stanach lub do w Japan na motor , ps nie spotkałem japońca nigdy co bu się zwalił w obrębie gwarancji ---ps--śmieszne orałem pole tymi silnikami na oleju z frytek i oram dalej japońska technologia...
Oj oj panowie nie tak naprawia się samochody. stałe świecenie kontrolki oznacza brak odpowiedzi komputera wtrysku. Przyczyn tego stanu może być wiele. uszkodzony moduł UPC to ten przy akumulatorze, komputer wtrysku lub przerwa w instalacji elektrycznej i na to bym stawiał. niestety bez schematu nie naprawisz tego samochodu. Dodano po 4 Gdy podłączysz...
Albo wy czegoś nie rozumiecie albo ja. Popatrzcie na mój kod do którego dałem linka. W ten sposób mierze czas jednego wtrysku - w jaki sposób mam to przeliczyć na l/h (znając stałą wtrysku)? Nie wiem ile wtrysków jest w ciągu np. minuty - ilość wtrysków zależna jest to od obrotów silnika. Co innego gdybym znał czas wtrysków które wystąpiły w ciągu jednej...
Z tego co mi wiadomo to komputer na stałe podaje + na wtryski a moduluje masą. Czyli sygnał masy pojawia się na kilka milisekund na cykl więc bez oscyloskopu raczej trudne do zmierzenia
Kines , w Twoim programie , z którego dałeś schemat , masz dane na temat oporności cewki wtryskiwacza , porównaj z teraz wsadzonym do silnika! Po drugie , tak szybko ceweczki we wtrysku nie spalisz , chyba ,że dasz stałe napięcie , niekluczowane lub braknie benzyny do jej chłodzenia!
Kolego mysle że nie masz LPG. Sprawdz czy wtryski podają paliwo i jak czy też są na stałe wysterowane. Wtryski trzeba wyciągnąć wraz z listwą.
Nie ma OBD-II, pozostaje bezpośredni pomiar czasów wtrysku i skalibrowanie stałej wtrysku. Spalanie średnie można liczyć przy tankowaniu do pełna, a chwilowe - w mieście i tak nie masz czasu na to patrzyć, a w trasie - nie przekraczaj 100km/h i staraj się utrzymywać stałą prędkość, a będzie ekonomicznie, więcej wydasz na ten komputerek niż oszczędzisz...
Wtrysk musiał by być otwarty na stałe i lać paliwo. Ty nawet nie wiesz co oznacza "lejący wtrysk" skoro myślisz, że jak leje to musi być cały czas otwarty. xD
Witam mam taki mały problem. Na wtryskiwaczu jest stałe napięcie 12 v, po odłączeniu i dodaniu paliwa do gardzieli samochód zapala bez problemu, wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie, w czasie pracy silnika po podłączeniu diody w miejsce wtryskiwacza (dioda nie przygasa) co znaczy że komputer nie daje wyjścia na wtryskiwacz. Co może jeszcze być przyczyną...
To ciekawe, tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... kolega zmierzył sterowanie pompowtryskami i wyszło mu coś innego: Zasilanie plusem nie stałym prądem ale prostokątem z dużym wypełnieniem 12V, 80%, 10kHz. Pojawia się tylko w momencie któregokolwiek wtrysku. (wspólne zasilanie)
Tak masą , plus 12 V jest na stałe po przekręceniu kluczyka na zapłon. Sterowanie podczas kręcenia silnikiem.
Witam. Potrzebuję stałą spalania wtrysku w samochodzie skoda fabia 1.2 htp 2004 rok. Pozdrawiam.
stala czasowa stala unitra stala składowa
pasywny czujnik podczerwieni budowa model spalinowy wzmacniacz dzwiek laptop
Wymiana panelu sterowania w ekspresie Ariston Reset do ustawień fabrycznych Siemens KTP400 Basic