Witam! Z GÓRY PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, KTÓRYM WZRASTA CIŚNIENIE KIEDY WIDZĄ, ŻE TEMAT NIE JEST ZWIAZANY Z DZIAŁEM! MÓJ POST Z DZIAŁU DOTYCZĄCEGO NAPRAW SAMOCHODÓW ZOSTAŁ USUNIĘTY ZARAZ PO UMIESZCZENIU(BĄDŹ CO BĄDŹ TEMAT DOTYCZĄCY ALTERNATORA MOIM ZDANIEM TAM POWINIEN SIE ZNAJDOWAĆ)MAM NADZIEJĘ ZE TU MOZE ON SIĘ ZNAJDOWAĆ SKORO DZIAŁ NAZYWA SIĘ INNE....
Witam.czy moze ktos mi doradzic jaki stół do badania alternatorów wybrac?jestem w tym temacie troche malo doświadczony i chcialbym prosic o rade kolegów po fachu.
Witam wszystkich . Jestem zainteresowany zakupem stanowiska do badania alternatorów. Czy ktoś z kolegów zajmuje się samodzielną budową takich urządzeń ?. Czytałem trochę tematów w tej sprawie , ale są one dojść odległe. Na nowe urządzenie mnie nie stać , a takie domowe w zupełności by wystarczyło :D
Witam wszystkich, wykonuję pracę dyplomową jaką jest stanowisko do badań alternatora samochodowego. Mam kilka pytań odnośnie budowy tego stanowiska i prosiłbym o pewne wskazówki. Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś wskazówki.
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
O stanowisku i badaniu: Badanie alternatora A120: Dodano po 58 Stanowisko do badania alternatorów:
Dzięki! Teraz za bardzo nie mam czasu sie z tym bawić bo robię pracę dyplomową. Moją pracą dyplomową będzie właśnie stanowisko do badania alternatorów, więc gdzieś w lutym lub marcu będę mógł go zbadać. Przy okazji sprawdzę jednak jak to wygląda z dobrze naładowanym akumulatorem. Pozdrawiam! (jak nie zapomnę to napiszę co było)
Sam i tak nie bedziesz tego robił, chyba, że masz stanowisko do badania alternatorów, tokarkę do przetoczenia komutatora itp. To, że ładuje nie znaczy że jest wpełni sprawny. Michał
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Witam. Badania diagnostyczne alternatorów wykonuje się na dwa sposoby, są to badania wraz z regulatorem. Pierwszy sposób są to badania wyrywkowe. Są one wykonywane przy mniejszej mocy zainstalowanego w stole silnika i obrotach do 4000 obr/ min. Są to badania uproszczone ponieważ niejednokrotnie nie stanowią one nawet obrotów znamionowych badanego alternatora....
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Proponuję wymontować alternator i sprawdzić na stanowisku do badania alternatorów.Taki test to ok.5min. Te objawy wskazują na uszkodzony regulator.
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
W stanowiskach do badania alternatorów stosuje się napędy osiągające np. 6000obr/min może być nawet 960obr/m
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Czytam, czytam napisane przez niektórych bzdury, które nawet nie tyle ich ośmieszają ale dyskredytują do logowania się na forum. Poziom umysłowy Polaków upada, a myśleniem logicznym coraz mniej się spotyka. No cóż, bezmyślnymi głupcami łatwiej rządzić. Dlatego świadomie niszczy się szkolnictwo. Wystarczy tylko zadać sobie trudu i wgłębić się w archiwalną...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
JESIOTR1 Źle masz narysowane mostki jak narysujesz je jak należy, i podłączysz prąd zmienny tak jak zaznaczyłem na swoim rysunku do 3 mostków to otrzymasz odpowiednik 2 mostków 3 fazowych, jak na rysunku z prawej strony. Prędkość obrotowa rzędu 3000 obr/min nie jest mordęgą przełożenie między wałem silnika i alternatora jest ok 1:2 więc jak jedziesz...
BÓG Piszesz, że konstrukcja naszego kolegi ( sivymirek ) jest "w powijakach". Ten człowiek coś robi i stara się to opisać w przeciwieństwie do pseudokonstruktorów, których jedynym argumentem uzasadniającym działanie ich urządzeń są slogany reklamowe. Nawiasem mówiąc w największych powijakach jest strona internetowa, do której odsyłasz... oraz oferta...