Na tym przełączniku (pakieciaku) i "odnogach" transformatora była kiedyś swego rodzaju "regulacja prądu". Tak się to robiło - odczepy na pierwotnym. Najprostsza możliwa regulacja. Porozpinałeś to widzę. Hm, jeśli nie oznaczyłeś końcówek (co gdzie było) będziesz miał troszkę problemów z przywróceniem do oryginalnego stanu.
Możliwy wariant schematu twojego prostownika. https://obrazki.elektroda.pl/7327095100_...
Ze zdjęć widać, że prostownik jest 5A... on nie ma stabilizacji prądu, tylko regulację napięcia, więc prąd będzie zależał od stopnia naładowania akumulatora. Żeby nie uszkodzić prostownika przestaw pokrętło tak, żeby wskazówka pokazywała ok 4,5-5A. 20min ładowania przy tym prądzie powinno wystarczyć do uruchomienia silnika.
КТ361Г. 9104 to data produkcji. Możesz zamienić na BC557A, BC556A.
Wstaw te zdjęcia jak jest podane w regulaminie, w takiej postaci nikt na to nie zaglądnie.
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Zależy od stanu naładowania. Jeżeli wyładowany to nawet ok. 70h
Ok, wygląda na pojedynczą diodę. Można wkładać zamiast starych.
Wygląda jak jakiś autotransformator plus zestaw prostownika. Na wyjściu masz 220V zmienne, prawdopodobnie 0-220V (górna granica nieokreślona) regulowane też zmienne, i napięcie stałe nie wiadomo czy regulowane.
Nie 0,05mF a 0,05µF co widać na zdjęciu. Możesz użyć 0,047µF/630V Widzę, że moderator poprawił na µF. :|
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ja dodam ze jak mierzylem na takim starym prostowniku jeszcze z czasow PRL to pod koniec ladowania tez mial ok 15.5v
(at)marcin.moczala Przelutuj skrajny przewód potencjometra na jego drugą strone. Suwak (środek) pozostaw jak było. I ,,upgrade" ten prostownik tym, gdzie link na pv dostałeś. Ten regulator jako taki jest mocno podejrzany - choćby utrata pojemności przez kondensatory ze starości. Wykręć też główne diody z radiatora i wyczyść z tlenków powierzchnię radiatora.
Pojawił się schemat na elektrodzie. Po stronie pierwotnej bezpiecznik ma 5A. Po stronie wtórnej bezpiecznik w obwodzie ładowania akumulatora ma 10A i to jest dłuższa wersja bezpiecznika rurkowego szklanego. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
[url=http:// obrazki.elektroda.pl/2089693800_14260246
No to drut oporowy ze starej farelki.
To jest bardzo prosta płytka , masz tu schemat , widok ścieżek i opis wszystkich elementów więc bez problemu można to poskładać . Ten przekaźnik to albo MTD 6 , albo MTWD 12 , musiał bym dokładnie sprawdzić po układzie nóżek bo już nie pamiętam . Z dostaniem orginalnej może być problem bo takich starych prostowników to już dużo chyba nie zostało , a...
Potrzebne są 2 diody, minimum na 5A (amper) o wspólnej anodzie/ katodzie, wówczas zmiana biegunów. Przełączanie jest uzwojenie wtórne tego prostownik, wadą tego jest duże obciążenie prądowe przełącznika! W necie jest takich masa!
http://obrazki.elektroda.pl/8721935600_1... Klema plusowa do bezpiecznika F2 (10A), klema minusowa do diod, jak poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/2084793300_1...
Tak.Tak się składa, że mam stare prostowniki - no i OK. Tylko napięcie nie za wysokie :)Pow. 12V to uważaj na silniczek. A jak jednak chcesz coś małego, to napisz po 6 kwietnia na PW , coś chyba mam . A innych rzeczy to z 2tyś. pozycji:) ostatniaokazja.eu/jarmark -tu na razie kilkaset pozycji.
Standartowo. Łapiesz początki uzwojeń sprawdzasz prostownik i działa jak sprawny.
Dawno już nie miałem w ręku takiego prostownika ale pierwotne uzwojenie pracowało jak autotransformator, a odczepy na wtórnym służyły do regulacji prądu ładowania. Nie lubiłem ich naprawiać. Kabelki cieniutkie, często nadtopiona izolacja, jedna wielka pajęczyna.
Jak wiesz to podłącz ;)
Masz przecież schemat.
Amperów - w okolicach 5. Transformatorek 100VA - czyli teoretycznie, pomijając straty nawet trochę więcej. Wart? Ze 20zł. Akumulator 12V naładuje.
https://obrazki.elektroda.pl/8736852500_... Witam. Prostownik znalazłem na wystawkach gabarytów. Porobiłem trochę zdjęć z przebiegu naprawy to postanowiłem je wrzucić. :) Aby dostać się do środka odkręcamy od spodu cztery wkręty na płaski śrubokręt. Obracamy całość do normalnej pozycji i zdejmujemy górną pokrywę. Widzimy taki widok:...
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Witam. W garażu znalazłem spadek po poprzednim właścicielu. Jako, że podobno te stare prostowniki są dobre postanowiłem go sobie zostawić. Zamierzam powymieniać przewody itp. Po rozkręceniu okazało się że jeden przewód leży luzem. Podejrzewam że od diód. Które miejsca powinny być połączone? https://obrazki.elektroda.pl/5841969500_...
Przełącznik po prawej to przełącznik natężenia prądu.
Ja zasilam swoją wkrętarkę jakimś starym prostownikiem do ładowania akumulatorów - nie ma w nim żadnych kondensatorów tylko trafo o mocy ok 300Watt z odczepami do regulacji + mostek prostowniczy jeszcze selenowy :D i wszystko - przy takim zasilaniu spokojnie wiercę nawet otwory w grubych radiatorach w blasze i twardych tworzywach - w alu i tworzywach...
Kolega, DVDM14 !Napisałeś - Jakoś nie widzę obudowy rozpraszającej >100w - lecz to nie oznacza, że jej nie ma. Że nie znamy możliwości autora. Na rynku radia elementów zawsze można znaleźć gotowy korpus od starych prostowników, zasilaczu, ladowarek i innych wyrobów w których tylna ścianka wykonywała rolę radiatora . Jak już pisałem, wszystko zależy...
No chcac nie chcac musze ladowac niskim pradem, bo jak ustawie wiekszy prad ladowania, to napiecie dochodzi do 16V, a nawet deko wiecej. A wyczytalem, ze nie nalezy przekraczac 14,4V,a ja przy takim napieciu mam znikomy prad na poziomie 0,8A.
Ja jeszcze pamiętam w starych AT100 prostowniki selenowe....
Podaj nazwę tego prostownika.Może coś się znajdzie.
dziękuję za szybką odpowiedź właśnie tak zrobiłem naładowałem starym prostownikiem ale nie wpadłem na ten pomysł żeby z powrotem podłączyć ten prostownik. Dziękuję jutro sprawdzę. I jeszcze jedno pytanie w jaki sposób ten prostownik realizuje tą swoją inteligencję?
Jeśli masz trafo 240V lub 400V może być bez wtórnego lub na 110V o mocy min. 700W do max 7KW a nawet sam, rdzeń to podaj cenę. Interesuje mnie też zgrzewarka używana , nawet złomowa. Oraz stare prostowniki dużej mocy.
Mostek Graetza KBPC 5010 : 50A na radiatorze , 100V ,cena ok.10 PLN.
ładują do napięcia najwyżej 14.7V a czasem trzeba akumulator potraktować napięciem do 16.2V i wtedy taki stary prostownik jak znalazł. Tak, tylko trzeba wiedzieć co się robi, a autor nie odróżnia potencjometru od przełącznika, więc ten sprzęt jest dla niego niebezpieczny.
Kiedyś się z tym spotkałem, ale tematu nie drążyłem. Chyba to było w jakimś starym RE.
Witam czy dokonuje kolega odpłatnie przeglądu, modernizacji starych Prostowników radzieckich, mam dwa egzemplarze chciałbym jeden zostawić ale zastanawiam się, który lepszy i potrzebował bym sprawdzenia.
Witam, Koledzy mam pytanie czy podczas ładowania akumulatora tym prostownikiem odkręcacie korki? Kiedyś jak ładowałem akumulator u kolegi to odkręcał korki, bo podobno może rozsadzić jak nazbiera się gazów.. Jednak robił to zwykłym starym prostownikiem. Jak to jest przy tym automatycznym? Czy nawet jeżeli nie jest to zalecane to czy odkręcenie korków...
Mam pytanie z trochę innej beczki. Da się do czegoś takiego dodać tryb ratowania bardzo słabego akumulatora? Wiem, że takie numery wychodziło przy starych prostownikach, ustawiało się minimalny prąd i akumulator "wstawał".
1) Kolejność podłączania akumulatora W samochodzie z (-) na masie: 1) + potem -, odłączać w odwrotnej kolejności. 2) Można przeładować, zwłaszcza starym prostownikiem na 220V bez automatyki ładowania. Nowszym z automatyką nie powinien się przeładować.
Amperomierz można zostawić. Zapewne bocznik na nim jest tak dobrany, że cyfry na skali wyrażają prąd w amperach. Sam przed laty też podobnie budowałem prostowniki. Charakterystyczny jest też ten przełącznik obrotowy pochodzący z tzw. "Kołchoźnika".
nie wiem co jest istotniejsze i lepsze dla akumulatora Dla akumulatora istotniejsze i najlepsze jest praca, regularne ładowanie i niedopusczanie do głębokiego rozładowania a także przeładowania. Układ z pierwszego linku jest prostszy i tańszy w realizacj, co nie znaczy że na tym sie zamkną koszty. Drugi link > bardziej wymagająca i droższa konstrukcja,...
Prostownik został przewinięty u fachowca od przewijania silników, nie padły blachy, diody nic -poza izolacją na trafo, na początku chodził cicho, ale potem zaczął dziwnie głośno buczeć - nie wiem czego to jest wina - może tych blach? Mimo to od roku działa dobrze- dalej można na nim odpalać traktor - rozrusznik jakieś 2 kW. :D Dobry sprzęt - gniotsa...
Zmierzyłem trafo daje 0.2-1.4v 0.1A bardzo szybko zmieniają się te wartości na wyjściu całego układu tak samo Zmierzylem ładowarkę do żelowych 6.7v stałe i 1A. Więc jak bym znalazł trafo o napięciu 6v 1A to mógł bym je zamienić z tym chyba "zepsutym" ?
jeśli temat nie umarł całkiem to ja też byłbym zainteresowany takim modułem, jako autonomiczny wyłącznik lub cały układ prostownika od podstaw bo mam kilka transformatorów ze starych prostowników
No ale wyjście (wtórne)masz w jednej fazie, chyba, że nie chcesz budować prostownika na trzech fazach. Stare telewizory typu RUBiN miały trafa 350W.
Te stare prostowniki oparte o stosy selenowe są bardziej odporne na głupotę użytkownika. Wielu moich znajomych transportowców takich używa i sobie chwalą, trzeba jednak mieć wiedzę jak ich używać.
Problem rozwiązany, pobudziłem AKU starym, prostym prostownikiem, a później bez problemu ruszyła ładowarka z Lidla 😁, ale dziękuję za zainteresowanie.
Masz cały kanał na Youtube o tym temacie. Osobiście bardziej zaufał bym starym prostownikom, niż 'temu czemuś' sprzedawanemu teraz w marketach! https://www.youtube.com/watch?v=k2Jq8swN...
Jaki masz problem z tym prostownikiem ? W budowie toć on prosty jak ... budowa cepa. W załączniku schemat.
Ta czerwona główka się zdejmuje a reszta przypomina włącznik od telewizora Unitra Taurus :D
A moze naladowany odwrotnie prostownikiem starego typu??
Witam . Zwracam się do forumowiczów o pomoc w zidentyfikowaniu starej spawarki . Jest to stary prostownik spawalniczy jeszcze na stosach selenowych. Potrzebuję typ model producent . https://obrazki.elektroda.pl/8029978900_... https://obrazki.elektroda.pl/3227064800_... https://obrazki.elektroda.pl/1215595800_...
Najważ Najważniejszy jest rdzeń. Jego nie da się tak prosto zrobić, i nie wiem czy komukolwiek by się chciało bez odpowiednich maszyn. Rdzeń można wyrwać np. z Rubina lub z jakiegoś starego prostownika do ładowania akumulatorów. Można też rozejrzeć się gdzieś na złomie. Mając rdzeń, kupujemy szpulę drutu i nawijamy w miejsce starego uzwojenia nowe o...
A jaki to prostownik? Raczej nie powinno się nic stać w starym samochodzie nie zależało mi i nawet klemy nie odpinałem do lądowania zwykłym prostownikiem transformatorowym i nic się nie stało ani z radiem ani z elektronika samochodu.
Dziękuję za fatygę ale tamte widziałem i pewnie by pasował ale nie chciałbym niszczyć jak dla mnie prostownika klasyka:). Zależy mi na tym aby wyglądał tak jak tamten czarny. Jak nic z tego nie wyjdzie będę musiał coś sam pomyśleć nad przeróbką.
Stara legenda głosi, że prąd tętniący jest dużo zdrowszy dla akumulatorów kwasowych; Może dlatego, że wszystkie stare prostowniki były "tętniące". innych nie znano. Czy ta legenda jest prawdziwa? A może ziarnko prawdy tkwi w starej metodzie odsiarczania akumulatorów poprzez ich ładowanie prostownikiem jednopołówkowym z podpiętą do klem żarówką. Przez...
Ładowarka będzie zdecydowanie za słaba. Aku niech ma 2Ah to prąd ładowania będzie około 0,2-3A. W porównaniu z około 1A poboru samej wkrętarki (oczywiście to jeszcze zależy od modelu) to raczej mało. Możesz spróbować zasilić go z starego prostownika do akumulatorów małej pojemności, bądź zasilaczem komputerowym. Czarny kabel -, żółty +12V. oczywiście...
Podepnij chociaż żarówke i wtedy mierz. Pozatym stare prostowniki projektowane na 220V przy 235V mają wyższe napięcia.
Pytam bo nie chcę się wpakować w koszty niepotrzebnych elementów. Jaki tyrystor mam użyć do budowy tego układu? Diody mam na 25A, uzwojenie grube ok 4 do 5 mm, w tym przykładzie jest użyty BTP 10/25 jest on na 10A, muszę poszukać na 25A? Czy opornika R7 moc 1W też wystarczy do 25A. Czy potrzebne są jakieś zmiany w tym układzie aby dostosować go z 10...
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Witam. Dzisiaj chciałem podładować akumulator starym ruskim prostownikiem i pomyliłem + z -. Coś zaczeło sie "palić" [było dużo dymu]. Odrazu odłączyłem. Akumulator na szczęscie działa a prostownik nie. Po wstępnych oględzinach poszedł bezpiecznik i jakiś kabelek sie przepalił [właściwiem spalił - cała izolacja spalona, i bezpiecznik poszedł. Kabelek...
Stare polskie prostowniki miały dwa bezpiecników na wejściu. Chociaż nie jest to potrzebne i nie ma żadnego znaczenia.
Na allegro najlepiej kupić uszkodzony prostownik z rozruchem ,może tam byś taki transformator znalazł, do jelcza :) najlepiej ze starego prostownika to trafo wziąść,mają dobre prarametry tyle że te rdzenie IE trochę zakłócają ale nikt nie będzie przecież pchał zasilacza z wzmacniaczem samochodowym w jedną obudowę,też robiłem taki zasilacz trafo wziąłem...
Wiem że temat bardzo stary ... ale na czasie. Nowymi prostownikami elektronicznymi - często nie da się odratować. Ale stare polskie prostowniki sobie radzą. Ostatnio sam musiałem odratować aku (10 lat miał - kilka razy po kilka był rozładowany). Auto paliło dalej (ale cieżko) = ale na zimę wymieniam jednak na nowy (nie chcę się stresować za 230 zł -...
Stare książki podawały napięcie 15,6 - 16,2V. Stare akumulatory działały nawet do 10 lat. I te stare prostowniki rzeczywiście tak ładowały. Dziś akumulator ma paść tuż po utracie gwarancji, a prostownik ma mu w tym pomóc.
Nigdy nie ładuję bez nadzoru i tak jak napisałem mam "dwa zakresy" - ładowanie bezpośrednie i przez żarówkę. Właśnie - czyli "zmiękczasz" charakterystykę za pomocą żarówki i musisz nadzorować - więc bezpieczne napięcie końcowe nie jest zachowane. Poza tym, w przypadku akumulatorów bezobsługowych tym bardziej należy nadzorować ładowanie starym prostownikiem,...
Czyli potrzebujesz zwykłego zasilacza 12V i minimum 15A, niewrażliwego na chwilowe przeciążenie. Rozruch silnika elektrycznego to pobór mocy dużo powyżej mocy znamionowej urządzenia. Zdecydowana większość zasilaczy impulsowych odpada. Polecałbym zwykły zasilacz transformatorowy, ewentualnie przeróbka ze starego, transformatorowego prostownika do ładowania...
Jakim prawem to jest w DIY skoro kolega tego sam nie skonstruował tylko przemalował obudowę?
Mam pytanie, czy transformator zastosowany w tym projekcie musi koniecznie dawać po stronie wtórnej napięcie minimum 16V?? Bo wala mi sie po piwnicy trafo ze starego prostownika, ale ma ono jakies 14,5V i może znalazło by nowe miejsce zagospodarowania.
Automatyczne prostowniki z podłączonym. Stare transformatorowe z odłączonym. Ja bym tak robił.
Mobilnym i chyba najtańszym rozwiązaniem to właśnie akumulator + odpowiedni prostownik. Tak jak napisał kolega wyżej, pilnować tylko aby ciągle był on podłączony pod prostownik i nie będzie problemu. Mniej mobilnym i wymagającym trochę zdolności jest przystosowanie starej spawarki transformatorowej 3f do rozruchu.
No tak, mój miernik na nastawie DC na krokodylkach prostownika nie był w stanie pomierzyć, dlatego pomiar był zrobiony przy podpiętym kondensatorze, jak zasugerował kol. aksakal No i ile to napięcie wynosi? Pamiętaj że akumulator może się naładować do napięcia niewiele poniżej tej wartości zmierzonej (o ile miernik jest sprawny i w miarę dobrze pokazuje),...
Czuje się jakbym wsadził kij w mrowisko. Akumulatory sa identyczne kupione z tej samej palety, od nowości połączone szeregowo i parę razy rozladowane, ale ładowane były pojedynczo automatyczna ładowarka CETEK MXS 5.0 do tego samego poziomu. Więc akumulatory powinien być w identycznym stanie. Akumulatory konkretnie to 44Ah/360A 4MAX ECOLINE zamówiłem...
Mierzyłeś napięcia bezpośrednio na końcówkach diody? Bo w starym prostowniku mogły ugnić połączenia. Jeśli chodzi o nową diodę, to dowolna prostownicza na 5A (lub więcej).
Do starego prostownika wykonaj lub kup układ kontrolujący ładowanie akumulatora, który będzie załączał prostownik.
Nie działa amperomierz, wykluczam jego uszkodzenie bo zakładałem 2 różne Co mają tamte wspólnego z tym podejrzanym? Co ciekawe na starym amperomierz ze starego prostownika 6A pokazuje wskazania normalnie. To jest napisane niezrozumiale. Opisz to tak, żeby miało ręce i nogi.
Ze względu na elektronikę ładowarka musi nie tylko ładować ale i posiadać szereg ograniczeń/zabezpieczeń. Wystarczy ograniczenie końcowego napięcia ładowania. Niektóre stare prostowniki tez je miały. a jak ich nie miały to użytkownik miał głowę i nie podładowywał bez nadzoru. Mam najprostszy prostownik - dwie diody w układzie dwupołówkowym i żarówka...
Żarówka jest 12V, wskazania amperomierza są prawidłowe sprawdzałem multimetrem. Zastanawiam się czy dać sobie spokój z tym starym prostownikiem i kupić coś nowego CTEK MXS 5.0
Żeby mieć 24V musisz dowinąć tego miedzianego płaskowniczka tyle samo, ile jest teraz. Zmieści ci się to? Zdecydowana większość sprzętów rolniczych jest na 12V. Jedynie kombajny, czy większe ciągniki mają instalację na 24 V (są też mieszane instalacje np. zetor). Tacy potencjalni klienci, którzy wydali setki tysięcy, jeśli nie miliony na swój sprzęt...
Nie bedę włączał w układ żarówki ani nic podobnego bo kto widział prostownik ze swiecacą w srodku zarówką? Ja widziałem :). A to co jakaś ujma jest? Mój prostownik ma ograniczenie prądu za pomocą żarówki halogenowej i naładował już mnóstwo akumulatorów - działa bez zarzutu. Poza tym, gros starych, prymitywnych prostowników (a twój do takich należy...
Albo kupić taki starej generacji?
Ma on nawet taką przewagę nad mikroprocesorowym automatem, że można śledzić proces ładowania i oszacować ilość prądu jaką ładowarka wpompowała w akumulator i na tej podstawie wywnioskować czy akumulator jest zasiarczony i czy zostawić go na kilka dni pod ładowaniem. Dobrze interpretuje że nawet wskazane jest kilkudniowe ładowanie starym prostownikiem...
A czy jesteś w posiadaniu, choćby najprostszego woltomierza za 10 złotych, aby sprawdzić działanie [naładowanie] akumulatora? I działanie ładowarki? Bo może być uszkodzony prostownik, lub akumulator, i takim podstawowym urządzeniem jak woltomierz, to można stwierdzić. Sam stwierdziłeś że akumulator padł, a może to wina prostownika. Sprawdziłeś, na starym...
Widzisz na filmie - ustawiam na 8 jak w instrukcji, trwa to kilka sekund jak napięcie rośnie i około 14,4v zapala się dioda zielona / przy prądzie około 1,2 A i po całym ładowaniu bo zapalenie zielonej diody wskazuje na koniec ładowania - chyba nie tak powinno to działać… Jak ustawie na 1-2 to ładuje prądem około 0,9 A i nie kończy ładowania, tylko...
Ok, dzięki. Z podłączeniem sobie poradziłem i udało mi się uruchomić bestię na pożyczonym starym prostowniku, który daje max 30A na 24V.Świeca grzeje jak należy, silnik działa, pompka (mechaniczna) zasysa paliwo ze zbiornika nawet gdy jest on metr poniżej urządzenia. Mimo to webasto ciągle przerywa. Działa dosłownie jakby w jakimś cyklu: 2 sekundy pali...
Dziękuję za wiadomość. Czy mogę zatem ładować ten akumulator starym prostownikiem Bester ustawiwszy go na 12v oraz stałe natężenie prądu (niewielkie). Czy nowymi prostownikami inteligentnymi takimi jak Bosch C7 będzie lepiej? Czy ma to znaczenie?
Spróbuj, pojemności pewnie nie ma ale na tyle żeby odpalić może załapie. Podłącz prostownik na 15 minut, jak ma zadziałać to zadziała. Tyle że to musi być prostownik starej daty, wynalazki elektroniczne nie wystartują przy takim stanie akumulatora.
Stare prostowniki dają napięcie 15,8-16,1 V (mierzone na klemach ładowanego akumulatora). Chciałem zejść do poziomu 14,5-14,7 V, ewentualnie po naładowaniu akumulatora układ może odłączać ładowanie. Ma być gotowe do montażu przez amatora. Tak sobie to wyobrażam.
W starych miernikach bywały prostowniki kuprytowe - według tego opisu był taki w mierniku UM3A: http://qann.wikidot.com/kupryt-goerz-um3... Kiedyś też troche inny w formie spotkałem w starym mierniku.
Wygląda na jakiś zasilacz/prostownik DIY. Widać prostownik na starych 5 A diodach germanowych DMG, jest wyłącznik, gniazdo bezpiecznika, nawet kawałek węża ogrodowego :-).
Te diody, tak z ciekawości, jeszcze radzieckie może? Diody są firmy Unitra Lamina, z demontażu starej spawarki.
Ja taki układ bym zasilił starym prostownikiem od skanera 24v 1.5A, więc jakiegoś super wynalazku nie potrzebuje tylko prostą regulacje napięcia i natężenia. Może znasz jakiś gotowy projekt który by spełniał takie wymogi.
Na pewno będzie tak, że ilu dyskutantów, tyle będzie zdań w tej sprawie. Co do starego prostownika, to trzeba najpierw określić, jaki jest akumulator-wielkość, bo to miedzy innymi określi, jak duży powinien być prąd ładowania.
bardzo dziekuje za pomoc dam znac jak przelutuje diody maja przyjsc na dniach pozdrawiam !!! a jeszcze jedno te kierunki diod musza byc byc zachowane ? moge sie wzorowac na starych czyli wlutowac taksamo jak stare
Ostatnio tak głośno o tym starym urządzeniu, że można go zamieścić
stare prostowniki rosyjskie prostowniki sterowane prostowniki prostowniki sterowane
świecą diody laptopie gaznik zalewa silnik aparat zacina telefon
mikrokomputer cobra1 schemat elektryczne szyby
Scania P380 kod błędu 50 17 8 – BMS/EBS, czujnik ciśnienia, FMI 8, diagnostyka układu hamulcowego Bosch 1607502211 AL 1115 CV Charger Schematic, Circuit Diagram, Common Faults