Jak sztanga jest zaciągnięta do końca to n75 pracuje.Jak chodzi równo niby na wszystkie gary to co mają wtryski do wstawania turbo? Weź drugą osobę niech przygazuje a ty złap za węża i zobacz czy cokolwiek dmucha. Może nieszczelność w układzie lub samo turbo się rozleciało. Dodano po 5 musze jeszcze sprawdzić egr czy jest domknięty bardziej mnie interesuje...
Wszystko wskazuje na uszkodzony ECU. Nie miałem jeszcze przypadku że nie steruje n75, zwykle brak podciśnienia lub czujnik na gruszce
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Witajcie Przełożyłem silnik w smarcie z 600 na 700 , potrzebuje dopisać sterownik od 700 do auta by móc sterować zaworkiem n75 . Kluczyk dopisuje svci i przestaje świecić na liczniku ale nie działa rozrusznik prawdopodobnie niezgodność vin-u . Pożyczyłem xentry ale prosi o jakies kody przy dopisaniu ecu, ma ktoś jakaś wiedze i pomoże ??
Pacjent Opel Vivaro B 2017 1.6 biturbo. Problem z doładowaniem. Wymieniono cooler, obie turbiny po regeneracji, wymienio 2 zawory podciśnienia od turbiny. Turbo ciągnie dopiero powyżej 3000 obrotów. Na n75 za silnikiem na dole od strony ściany grodziowej dochodzi podciśnienie ponad 6 i wychodzi ponad 5 ja jałowym. Na n75 na pokrywie silnika dochodzi...
Wszystko było robione, próby, logi, sprawdzana wiązka elektryczna i wyszło, że sterowanie zaworu N75 było nieprawidłowe.
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Przy błędzie 17964 auto może wpadać w tryb awaryjny (nagła utrata mocy). Zaleca się weryfikację stanu zmiennej geometrii turbiny(chyba zrobione), układu sterowania N75 oraz drożności katalizatora i sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia. Należy wykonać również logi basic settings grupy 011 Pozdrawiam.
Turbiną steruje zawór n75 o którym napisałem, sprawna turbina z uszkodzonym zaworem nie będzie działać poprawnie .
Jeszcze nie.Sprawdzałem MAP był zawalony sadzą.Wyczyszczony bez zmian.Wiem że przepustnica jest prawie zamknięta na wolnych ale otwiera się przy pełnym bucie.To zamknięcie przepustnicy powoduje straszne podciśnienie w dolocie.Przez to odczyt z MAP jest bardzo niski.Ale czy przy uszkodzonym (otwartym)egr wypełnienie dla "n75"się zmieni?
a sprawdzałeś węże do podciśnienia może jest przetary i nie steruje zaworem
Jak narazie przeładowaniem się nie przejmuję ,logi dokładnie pokazują gdzie może ono być , z tą tylko niewiadomą na ile. Sterowanie N75 jest dosyć precyzyjnie ustawione , więc nie będzie do duże przeładowanie , zresztą jest jeszcze kilka GT17 na półce. Na swoim aucie można ryzykować ,w końcu to najlepsza nauka.
To nie jest zawór regulacji tylko zawór bypass taki blow off ale nie robiący ładne sssyk. :) Jak zamykasz przepustnicę rozpedzona turbina "oddaje"powietrze z powrotem w dolot sprężarki.Zapobiega to uszkodzeniu sprężarki.Wymiana na BOV-a powoduje piekne efekty dzwiękowe ale wzrasta spalanie.Ciśnieniem steruje N75
Sztanga czyli to czym steruje n75 przy turbinie.W 150tce bardzo dobrze widoczna po podniesieniu maski silnika(chyba że masz osłone-musisz odkręcić)
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.
dzisiaj spróbowałem zmienić kodowanie silnika z 00001 na 00002 - czyli z automatu na manual. po tej operacji podciśnienie na gruszce skoczyło od razu na -0,55 -mimo że teraz jest podłączony stary nieszczelny n75. tylko że automat zmieniał biegi dopiero przy 4000 obrotów. czy mam z tego rozumieć że ktoś grzebał przy mapach automatu i poprzestawiał sterowanie...
zanim cokolwiek wymienisz podlacz Vag'a i zrob logi ... mozesz tez rowniez sprawdzic szczelnosc dolotu oraz calego ukladu sterowania EGR oraz N75 ...
tak, zgadzam się komp jest podmieniony, tego chce ożywić bo ten układ steruje N75 i wiadomo co jest :) TDI jak SDI tzn bez sterowania turbiną. Tego chce ożywić aby w razie W mieć a przy okazji pobawić sie eepromami
Wielkie DZIĘKUJĘ, gdybyś jeszcze mógł podrzucić zaworek 2 piny od sterowania turbiną (n75) Proszę :wink: Zawór N75 jest na 3 obrazku: kolory br/ge (brązowo/żółty) do sterownika oraz sw/ro (czarno/czerowny). Najlepiej ściągnąć całego PDF który podesłałem w linku - będzie bardziej czytelne. Pozdrawiam
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Podciśnienie masz mierzyć w układzie ,a nie na wyjściu pompy przy odpiętym złączu. Jak masz 0,9 na n75 to problemem nie jest serwo. Problemem jest samo sterowanie ,albo uszkodzony n75, albo nieszczelność za nim. Cięgno na gruszce ma być zaciągnięte do końca. Jak cięgno jest zaciągnięte do końca a turbo słabo wstaje to samo turbo jest prawdopodobnie...
Witam Wie ktoś jak można zmienić sterowanie zaworu N75 w silniku ASV 1.9TDi 110KM z 2000r? Chodzi mi o to, aby zawór zaczął się otwierać przy mniejszym obciążeniu silnika, niż dotychczas.
No jeśli przed zaworkiem jest podciśnienie a zasilanie prawidłowe to wszystko jasne...więc w czym problem..
Może być brak sterowania na n75. A równie dobrze może być sprężyna w gruszce przerdzewiała i nie dociska.
To nie przepływomierz. Głupot nie słuchaj. Wtyczkę możesz wypiąć i zobaczyć czy będzie lepiej. Co do pytania to chodzi o to czy nie robiłeś logów w trybie awaryjnym jak ograniczył moc bo na początku widać że ECU steruje N75 a dalej widać w logach kolejnych że wysterowanie jest stałe co oznaczało by że robisz je w trybie awaryjnym.
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
Może, ale jak zaciąga sztangę do końca i trzyma dość mocno, to teorertycznie nie ma nieszczelności , "n75" działa i jest sterowany .
Bo też jest sterowany, tylko inaczej.
Zrob log z kanalem 3, 8 i 11. Daj nr sterownika silnika. Bedzie widać czy sterownik obsługuje N75 czyli czy steruje turbina i jak to robi. Gdyby nie obsługiwał turbiny to co by wyłączało turbinę? Problem pewnie w sterowaniu N75, jego uszkodzeniu bądź źle podłączone podciśnienia.
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
Witam Mam takie same problemy jak Wy Audi idzie do 120/h i pada juz wszystkie wyzej wynmienione elementy przez poprzedników wymienilem lub sprawdziłem i dalej lipa moze ktoś cos podpowie? Kolego bialy-a co to jest dolny sterownik? Pozdrawiam Dodano po 9 jest to Audi a3 Silnik 1.9 tdi 2001 ASV z turbina o zmiennej geometrii. Rozebrałem turbine w marcu...
Witam, Ostatnie parę miesięcy żona jeździła tylko po mieście. Wsiadłem ostatnio i okazało się, że auto ma okropnego muła. Próbowałem przepędzić parę razy na wysokich obrotach od 3-4.5 (około 150km) ale niestety nic nie pomogło, a w sumie to nie można nawet osiągnąć prędkości powyżej 120km/h. Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia - nic nie dało. Zamieniłem...
Czyli masz przełamany gdzieś przewód sterujący n75 masą. Masa sterująca z ECU na n75 może mieć co najwyżej w wiązce jakąś kostkę, ale innych elementów nie ma.
Mój błąd:cry: N75 steruje kierownicami turbiny VTG. Natomiast zawór upustu spalin to elektropneumatyczny zawór przełączający.
Standardowy tryb awaryjny, było na forum już dziesiątki razy :) sprawdź sterowanie turbiną, czy grucha nie jest dziurawa, czy zawór N75 jest sprawny MAP/MAF szczelność dolotu itd. Poczytaj na forum serio jest masa informacji co i jak posprawdzać :)
tak tak,chodzilo mi o to, czyli sterowanie jest, pytanie czy dobre?, zamien zatem te zawory (N75 - z biala glowka i EGR - z czarna glowka), i zrob test, zakladajac ze EGR jest dobry, a N75 jest uszkodzony to powinno sie polepszyc
,są jakieś przeciwwskazania żeby go zamontować zamiast n18 ? Nie, to są konstrukcyjnie takie same elektrozawory, n18 steruje gruchą egr, n75 gruchą turbiny
sterownik silnika będzie miał wgrywaną inna mapę. lub być może będzie podmieniony od innego auta?? W moim golfie turbiną steruje zawór N75 tak ze myślę ze spełni to zadanie ??
Na przykładzie własnej diagnozy (obojętnie czy silnik VP czy PD), brak błędów elektrycznych N75 itp. itd. - przeładowanie widoczne w logach dynamicznych - zero błędów przez dłuższy okres czasu (kontrolka świec nieaktywna) aż dopiero kiedy łopatki stały już sztywno na sztorc przy max powerze - błąd 17958 - demontaż turbinki i co się okazało, dźwignia...
Panowie, dwie nieszczelności są, tak jak na filmikach poniżej, podejrzewam, że głównym problemem jest ten wężyk od sterowania N75 do gruszki, który jest nieszczelny, tak? A to drugie, to co to może być? Tak jakby pod pokrywą zaworów było nieszczelne. https://obrazki.elektroda.pl/5043561500_...
Witam Kolego na pewno czyszczenie dolotu tak jak pisze kolega Sztomel ale trzeba też wsadzić paluszki do turbinki sprawdzić luz na ośce Należy zkontrolować całe sterowanie turbiny zaworem N75 (prace gruszki 1Z sterowane ciśnieniem) A na koniec wywalić kata
Bo za 700 pln nikt nie ustawia turbo na cacy. Zresztą nieraz zdarzało się obudowa turbo była wyjedzona przez wirnik (bo latał luźno). Po takim czymś obudowa na złom albo rozwiert i wstawienie większego wirnika (lekka hybryda) ale nikt tego nie robi bo to koszt. Więc ląduje nominalny wirnik luz między obudową a wirnikiem jest za duży i wydajność turbo...
Podałeś "suchy " błąd bez żadnego opisu. Ciśnieniem turbiny steruje ECM a nie żaden czujnik. Po za tym błąd wskazuje na czujnik na gruszce a nie na map.A nawet jak by był to map to przed wymianą diagnoza sprawdzenie napięć i parametrów. Sprawdź czy sztanga się nie zacina i czy na pewno nie ma czujnika na gruszce. Dodano po 2 Małe sprostowanie .Przy...
Bo nikt nie bierze pod uwagę, tego, że jak zaślepi egr, to na wolnych i średnich obrotach, przepływomierz wskazuje prawie 2x więcej niż oczekuje sterownik. Patrząc po logach, przepływka ok, turbina ok Turbinka i sterowanie n75 potwierdzam ze OK. ale to co jest w takim razie nie tak? Chodzi tu o to, że z przepływka pokazuje za małe wartości a nie za...
Wg mnie jeszcze do skrócenia. Z dwóch powodów podczas rozpędzania turbo jest załamanie w sterowaniu N75 czyli z szybko osiąga doładowanie niż ECU się tego spodziewa i reaguje nerwowo stąd załamanie. Dwa po osiągnieciu stabilnego doładowania dalej na poziomie 45-50 % wystartowania a powinno być w okolicach 60%. Ale to jest do zweryfikowania przez skrócenie...
Czy gruszka wciąga sztangę to sprawdzisz patrząc się na nią i porównując jak było na zgaszonym a jak na odpalonym silniku. Czy jest podciśnienie na N75 to sprawdzisz ściągając z niego wężyk, tak samo czy jest za nim. Ominąć N75 - też to zrobisz bez problemu tyle że Ty nawet tego nie chcesz zrobić. Nie pytałeś gdzie jest N75, jak wygląda, gdzie jest...
No przecież sam sobie odpowiedziałeś. Spradź N75, steruje on ciśnieniem doładowania, a raczej reguluje, aby nie było zbyt wysokie. Tak w uproszczeniu.
Nie można. Taką turbiną steruje bezpośrednio zaworek N75 lub N18 a pośrednio komputer którego nie masz ;)
Musisz dokupić zawór N75 taki jak steruje EGR-em (po lewej na zdjęciu) oraz zaworek jednokierunkowy https://obrazki.elektroda.pl/2958621500_...
Sprawdź sterowanie turbiną, (sztanga, n75 itd), zrób logi dynamiczne to będzie coś widać.
Witam Potrzebuje schematu opisu pinów do sterownika bosch ms6.3 mam problem bo instalacje 'fachowcy' rozgrzebali a mianowicie niema sterowania zaworkiem n75 czyli elektrozaworem ciśnienia turbiny i potrzebuje schemat które piny wchodzą do ecu i co oznaczają te błądy w iveco P1231 , P1631
Hej, 1.6hdi w16 mini cooper. Problem ze sterowaniem turbiny, podciśnienie jest, ale do momentu zaworka n75, a dalej idzie już tylko wężykiem do upustu, no i drugim wężykiem na turbinę https://obrazki.elektroda.pl/6883791000_...
zawór n75 (ten od turbo) na pewno jest sterowany masą z sterownika a + 12 jest po zaplonie. I z tego co mnie pamięć nie myli to te zawory są zasilane jednym przekaźnikiem który znajduje się pod fotelem. Na próbę możesz odciąć przewody plusowe przy zaworach i dać +12 z aku przez jakiś bezpiecznik i wykonać testy.
Zwykle tego typu problemy występują gdy turbo nie jest w stanie wytworzyć wystarczająco dużego ciśnienia przy małych obrotach silnika, wtedy to mapa dymu nie pozwala na większą dawkę, bo przy małej ilości powietrza wtryśnięte paliwo zamieniło by się w czarny dym. Powodem może być problem ze sterowaniem turbo , ustawieniem turbo , uchylonym EGR . Przejrzyj...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Jaki silnik rok samochodu??? Objawy wskazują na to, że sterownik samochodu wchodzi w tzw. tryb awaryjny. Są tego różne przyczyny, najczęściej jest to za duże ciśnieniem w kolektorze dolotowym (czyli za duże ciśnienie z turbo) za sterowanie jest odpowiedzialny zaworek N75. Podaj rok i model silnika to będzie można podpowiedzieć Tobie gdzie się ten zaworek...
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Turbina, zaworek sterowania N75. Wpisz w wyszukiwarce błąd 575 i czytaj, czytaj, czytaj.
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Podłącz: Zawór N75 - sterowania turbiną; pin1-czarny, pin2- brązowo-niebieski. Zawór N18 - sterowania EGR; pin1-czarny, pin2- brązowo-zielony. Zawór N239 - przełączanie klap kolektora; pin1- czarno-żółty, pin2- zielony. Który zawór jest którym, znajdziesz po numerach części. Przewody czarne to masa, więc można je zamienić, nie ma to znaczenia. PS: te...
nie wyciągaj jeszcze turbiny to że się wcześniej nie wykręcała było spowodowane przez przepływomierz. Nie pisz bzdur. Sprawdź na początek sterowanie turbiny, N75, wężyki i gruchę, zrób logi bassic settings gr 011, obejrzyj ruch sztangi.
Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie. Do EGR też bym obejżał dokładnie jak pisali przedmówcy
A zawór n75 nie steruje gruszką która zmienia położenie łopatek ?
Zawór N75 jest sterowany współczynnikiem wypełnienia .
ten prostokadtny to N75 i steruje on bajpasem turbiny
Nie wiem jak to jeździło wcześniej bo takie zostało kupione.Ogólnie to jak jeździłem focusami czy hdi z tym motorem to były rakiety w porównaniu do tego.Nie wydaje mnie się też żeby odpięty egr powodował jakieś spadki mocy.Podłączony (zepsuty,zapieczony)tak ale odłączony?Raczej był by tryb awaryjny i brak sterowania "n75". Jedzie to jako tako ,ale turbo...
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
Ok, to jak już jesteśmy w temacie, to mam na myśli takie połączenie - sterowanie turbiną - gruszką od zaworu N75 do gruchy. O ile ten grubszy wąż jest ściśnięty opaską ślimakową i to ostro trzyma, o tyle tamto cienkie nie wiem, czy się nie zesunie, w końcu ciśnienie idzie i steruje gruszką, zgadza się? Ona pracuje na bazie ciśnienia, zawór N75 to zawór...
Zrobiłem jak podpowiedziales i BINGO. Przewód od serwo bezpośrednio do gruchy, sterowanie pelne góra-doł, ladnie dmucha. Potem sciągnąlem przewód z N75 i podlączylem rozciągnietą strzykawkę dużą, złozona momentalnie, czyli tam jest podciśnienie. Ale nurtuje mnie jak jest sterowana grucha, skoro przewód z serwa wchodzi do N75 na sam dół, a 2 pozostałe...
Sedno problemu jest w tym że turbo cały czas bije max. Problem może być w sterowaniu (n75 zacięte ,żle podłączone wężyki, uszkodzone kable lub wyjście z ECU) samym turbo (źle wyregulowana długość sztangi ,dalej przycięte, ewentualnie źle założony pierścień geo ).
Ponieważ nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi studiując fora zadam pytanie wprost. Czy zawór N75 w silnikach grupy VAG sterujący turbina o zmiennej geometrii działa na zasadzie on/off czy płynnie ? Logika podpowiada że sterowanie powinno być płynne, po to mamy zmienną geometrię. Jeśli tak właśnie jest to jak jest ten zawór sterowany? PWM...
Tak, opisał podłączenie zaworu. Ten czerwony wężyka raczej jest grubszy. Musi być podłączony N75 do gruchy no inaczej nie będzie sterował turbiną.
Najpierw skasuj bledy, potem logi. Teraz nic nie widać bo masz tryb awaryjny i N75 nie steruje turbina.
Sprawdź sterowanie turbiną podciśnienia a szczególnie do zaworka n75 .
Zmierzyłem napięcie we wtyczce i po przekręceniu kluczyka na zapłon jest ok. 12V. Po uruchomieniu silnika jest ciągle 14V i nie spada (nie przerywa go) mimo gazowania. i tak ma być n75 sterowany jest masą,przy przegazowaniu ciśnienie doładowania nie przekroczy wartości dopuszczelnej stąd też n75 nie zadziała. najwieksze podejrzenia pada na przepływkę.
Za sterowanie turbiny odpowiada zawór N75 oczywiście podciśnieniowo jeśli jest nieszczelność to nie zmieni położenia łopatek i ładuje do bólu.
Witam wyskakuje mi kontrolka sprawdz silnikw Audi a3 8p 2005r i pokazują mi sie takie błędy "P0243 Zawór elektromagnetyczny, sterowanie ciśnieniem ładowania -N75 Przerwa/Zwarcie do masy" A drugi: P0102 Przepływomierz powietrza -G70 zbyt niski sygnał Co zrobić ?
Witam Temat stary, ale mam teraz ten sam problem, dokładnie te same błędy na desce, te same odczyty błędu P2263, tryb awaryjny. Chłodnica EGR była uszkodzona, klapka odpadła i jej nie znalazłem, wszystko złożone i nadal tryb awaryjny. Podmienione zawory sterujące N75 i chyba N18 i MAP sensor, i przewody sprawdzone, i dalej nic. Czy klapka od chłodnicy...
Proponuje wrzucić logi na jakiś serwer, bo nie ma jak ich zobaczyć. Jak odepniesz N75 od gruszki i jedzie konkretnie to na pewno nie turbo. Próbowałeś podmienić N75? Może po prostu jest uwalony? Próbowałeś podać napięcie i czy "cyka"? Możesz zawsze kupić w necie oryginał lub Pierburga i zwrócić za 14 dni. Ale tylko te dwa działają żadne inne jakieś...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Tak zrobię ale przepływkę mam nową i sprawdzałem ją na innym audi, włąśnie na na AFN. Szczerze jednak mnie interesuje skąd sterownik wie, że ma WG a nie VTG. Komp steruje tylko zaworem N75. Nie ma co się denerwować i ręce opadać. Lepiej pytać niż błądzić.
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
Zaworami N18 i N75 steruje ECU napięciem o zmiennym współczynniku wypełnienia i może tak być że na mierniku nie będziesz miał 12v.Działanie EGRa możesz sprawdzić w grupie trzeciej w basic setings.Wtedy na pracującym silniku zawór EGR powinien się cyklicznie zamykać i otwierać co powinno być widać po wskazaniach przepływomierza - przy zamkniętym przepływka...
byc moze sam zawór jest dobry, a raczej jest cos ze sterowaniem..
No ale ten błąd to chyba dotyczy wydajności sprężarki a nie "n75" tak? Jak nie bedzie poprawnego odczytu z maf to prawdopodobnie ECM wyłączy ten zawór. Błądzisz.
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Zawór N75 (nie wiem jak jest w A6) prawdopodobnie znajduje się przed podszybiem. Od niego wychodzą 3 przewodziki ciśnieniowe. Na tym zdjęciu nr 1 to N75: http://obrazki.elektroda.net/77_12240565... a tak wygląda na osobności: http://obrazki.elektroda.net/53_12240566... Jest jeszcze zawór N18, taki sam tylko z czarnym łepkiem. Generalnie...
Tak jak w temacie zgineło zasilanie na n75 sterowania turbiny. Turbo w tybie awaryjnym. Po podaniu zasilania bezbosrednio na wytczke auto dziala normalnie
witam w 1z nie ma turbiny ze zmienna geometria łopatek i nie ma podciśnienia tylko jest sterowana ciśnieniem ,n75 leci w bambuko ew gdzieś wężyk nie szczelny
Witam! Jakie powinno być napięcie sterujące zaworem n75? W moim przypadku wynosi ono 3.7 V a na N18 tylko 0,5V. Mam problem z podciśnieniem na zaworze EGR i na sterowaniu turbiny. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie Pozdrawiam !
Wszystko to jest po prawej stronie silnika. Bączek od turbiny i recyrkulacji jest sterowany przez zawory(od turbiny N75), jak masz poijęcie to dojdziesz po przewodach który gdzie idzie.
dzięki za błyskawiczną odpowiedź, mam pytanko: "sterowanie podciśnieniowe" - -co tutaj?: uszkodzony N75, nieszczelne przewody podciśnienia... coś jeszcze tutaj?
Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem i sugestie co trzeba zrobić. Mam jeszcze prośbę o informacje zasady działania zaworu N75. Jak on steruje podciśnieniem podczas podania i odlaczenia zasilania.
Dokladnie jaki silnik ,bo to jest zwiazane z cisnieniem doladowania wiec w starszej turbinie zaworek sterowania cisnieniem doladowania (N75) lub w nowszej turbinie kierownica.
A kto napisał, że do N75 sterującego zaworem upustowym turbo w silniku AGR ma dochodzić podciśnienie. N75 przy tym silniku nie steruje podciśnieniem tylko ciśnieniem podawanym przez turbo więc podłącz wężyki tak jak napisałem wcześniej i nie zadawaj takiego pytania zanim nie zgłębisz zasady działania N75 w silniku AGR. Jak chcesz sprawdzić jego sprawność...
A jak podepniesz stary zawór N75 to też masz błąd? Teraz gdy podpinam stary zawór to na chwilę obecną nie ma różnicy w działaniu, stary N75 działa tak samo jak teraz nowy zawór N75, nawet daje te same podciśnienie na wyjściu. (at)EDIT. Znajomy elektryk (nie zajmuje się samochodami) sprawdził napięcie na wtyczce i przy włączonym silniku na wolnych obrotach...
A jaki kod silnika miałeś wcześniej?? Chodzi o sterowanie turbo. Zobacz jakiego typu masz n75.
sterować wypełnić sterować polaryzacja aluprof sterować
agregat kicha halogen zamiast żarówki indesit wymiana termostatu
pralka bosch wlm20440pl atego power
iiyama ProLite B2480HS-B2 - Specyfikacja i typowe usterki Wymiana uszczelniaczy siłownika wspomagania w traktorze Hinomoto