Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
To teraz trzeba sprawdzić magnes i cewkę tachogeneratora a jeśli będzie ok to demontaż modułu sterującego.
Sprawdź/wymień triak sterujący obrotami silnika.
Do sprawdzenia szczotki , silnik i pradnica tacho. Czytaj post z uwagą.Nie pisz bzdur. Pralka Samsung P1053 6kg dziwnie się zachowuje. Podczas prania, bęben w lewo obracał się prawidłowo a w prawo ruszał z pełnymi obrotami co powodowało gwałtowne szarpnięcia i po chwili obroty wracały do normy. Do sprawdzenia na początek przekaźnik sterujący obrotami...
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
W tej pralce za rewersy i przełączenie na wirowanie odpowiedzialny jest programator, i tam szukaj przyczyny.
rozumiem, to muszę się dowiedzieć bo ja tego silnika nie widziałem. a Jeśli falownik to na jego wejściu będzie ten kondensator? Nie miałem do czynienia z falownikami. Chciałbym zbudować taki prosty układ sterujący do tego tylko muszę wiedzieć z czego ma się składać :)
Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
Chyba najprościej wykonać coś w rodzaju silnika 3- fazowego i sterować przez zmianą częstotliwości.
Uszkodzony programator a konkretnie wytopiony plastik przy stykach sterujących silnikiem w prawą strone.
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
W pralkach Frania zawsze były silniki jednofazowe. Zapewne masz model z wyłącznikiem odśrodkowym.
Jeśli wszystko pasuje, to sam silnik wytrzyma, to tylko 200 obr/min. Więcej, a obroty silnika regulowane są przez moduł który podmieniasz.
Aby dowolnie regulować obroty to na pewno nie wystarczy sam sterownik (obroty są w nim zaprogramowane). Trzeba sprawdzić jak jest zbudowany ten "Falownik" w pralce i ewentualnie wtedy można odwzorowac sterowanie dokładając np potencjometr aby regulować obroty silnika ;)
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Witam Sprawdziłem dokładnie te amortyzatory (wymontowalem i obejżałem) są sprawne. Brak pęknięć ruch jest płynny w pełnym zakresie. Jeszcze jedno to są amortyzatory suche, a nie jak wcześniej sądzilem. Pralka wypuszcza całą wodę. Układanie bielizny przed wirowaniem jest dość dziwne: najpierw powoli obraca bębnem po czym nastepuje gwaltowny skok i obroty...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzone sterowanie obrotów niskich (chyba w lewą stronę) i dlatego też nie wchodzi Ci na obroty wirowania.
Możesz zastosować prosty regulator obrotów dla silników komutatorowych. Pełno tego jest w internecie, sprawdź tylko czy moc będzie odpowiednia tego regulatora.
Ponadto pomierzył bym jeszcze triaka sterującego silnikiem, skoro motor wyrywał się na obroty, no i oczywiście wyżej wspomniane 2 przekaźniki i naprawa połączeń.
czy nie robi się przerwa na cewce tacho Jeśli mnie pamięć nie myli to przerwa w obwodzie tachoprądnicy w tej pralce powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. Tam jest silnik dwubiegowy - jeśli zarówno na rewersach i na wirówce są tylko maksymalne obroty to podejrzany jest triak (zwarty) lub jego sterowanie.
Pralka wykonuje wszystkie czynności prawodlowa tylko nie wiruje cały układ hydrostatu wyczyszczony ,pompka sprawna .Pralka posiada moduł sterujący obroty silnika .
Wejdź w tryb serwisowy i sprawdź czy nie pojawia się wtedy jakiś błąd: https://youtu.be/-VCUfimMQr8 błąd pojawia się w postaci E- - Podaj numer PNC Twojej pralki, najprawdopodobniej ma silnik napędowy sterowany już inwerterem.
Witam, Mam silnik od pralki taki jak na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/5342216000_1... I mam pytanko czy taki układ sterujący obrotami silnika będzie dobry i wystarczający: [url=http://sklep.avt.pl/p/pl/40017/regu... Do tego mam jeszcze pytanko jak podłączyć ten sterownik do silnika żeby...
Witam. W A1000 jest zawsze moduł sterujący obrotami silnika.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Na razie chcę tylko uruchomić silnik i sterować kierunkiem i ilością obrotów.
Najprościej dorobić regulator na triaku. Ten pewnie też by się dało podłączyć tylko trzeba by dostarczyć wszystkie potrzebne sygnały.
Teraz myślę zrobić namiastkę falownika i mam pytanie do serwisantów bo zdaje się takie bajery są popularne w pralkach. Sterowniki w pralkach pracujące na zasadzie falownika stosowane są tylko w niektórych pralkach nowszej generacji i są to dość skomplikowane urządzenia , popularne w pralkach jest sterowanie tyrystorowe silników szczotkowych , a w pompach...
Triak ten steruje obrotami silnika głównego pralki.
Witajcie. Posiadam silnik od pralki interesuje mnie regulator na układzie tda1085c, żeby można było sterować lewymi i prawymi obrotami, Pozdrawiam
Silniki w pralkach pa są sterowanie poprzez triac wystarczy zmienić oprogramowanie pamięci i idzie uzyskać większe obroty jak mnie pamięć nie myli do 1300 obrotów ale warto zaraz sobie kupić zapas łożysk bo w nie długo będą do wymiany. Chyba że jest to pralka z niskimi obrotami i jest tam silnik bez-szczotkowy ( indukcyjny) wtedy nic chyba nie da się...
Silnik prawdopodobnie będzie posiadał układ sterowania w swojej obudowie więc do przejrzenia zarówno jego elektronika jak i główny moduł sterujący: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Powinieneś doprecyzować dane: https://north.pl/s/?txtSzukaj=MAWS72I0N
Układ M990A0005B używany w pralkach Gorenje WA813 i WA 801 N w module sterowania silnikiem (steruje mocą i obrotami silnika) SIEBE 2259 ….. (634.505 lub 507.819 i 599.217).. Układu nie dostaniesz możesz kupić moduł, nowy 230-290pln lub serwis aukcyjny.
To już Ty musisz wiedzieć ilu domowników trza oprać i jaką ładowność potrzebujesz. Z tymi pralkami masz tak jak z samochodem. Jest model podstawowy a kupując droższy dostajesz bogatsze wyposażenie. Konstrukcja pralki jest ta sama tylko dopłacasz na przykład za wyższe obroty wirowania, sterowanie opcjami z telefonu więcej programów itp, itd.
Witam. Objaw jest podobny przy nadpalonych stykach programatora (ostatnia płytka)które sterują obrotami rewersyjnymi silnika. Powodzenia.
co to znaczy prawo lewo wirówka może chodzi o zmianę kierunku obrotów iregulację prędkości silnik komutatorowy nie ma osobnych uzwojeń praca i wirówka czy to ma być regulacja prędkości bez sprzężenia zwrotnego/prędkość regulujemy ręcznie w zależności od obciążenia /,czy musi automatycznie utrzymywać prędkość zadaną niezależnie od obciążenia czy silnik...
Jeżeli wiróka działa to uszkodzony jest programator ,styki sterujące silnikiem-obroty wolne.
Cześć, dorwałem silnik od pralki i chciałbym wysterować jego obroty oraz kierunek. Co do obrotów to prosta sprawa: pomiędzy silnikiem a źródłem zasilania będzie regulator mocy. Natomiast chciałbym elektronicznie sterować kierunkiem obrotów (oraz startem/zatrzymaniem), np. przez mikrokontroler typu arduino. Chcę wykorzystać 4-kanałowy moduł z przekaźnikowy...
Obecnie pralka kreci tylko hałasuje"terkotanie" w czasie obrotów bebna. Czy te objawy nie wykluczaja problemów z modułem sterującym? Nie wykluczają ale zmniejszają prawdopodobieństwo, sprawdź komutator, sprawdź czy któraś lamelka nie wystaje wyżej niż inne, co wskazuje na uszkodzenie uzwojeń wirnika .
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Jakby układ sterujący nie był potrzebny to by go nie było. Rozpieprzysz albo silnik, albo pralkę, albo jedno i drugie. Bezpośrednie wejście na wysokie obroty, bez dystrybucji, bez wstępnego odwirowania, bez kontroli niewyważenia skończy się tak: [url=http://www.youtube.com/watch?v=QxOo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
A to grzałka też może mieć wpływ? Bo akurat nie była podpięta. Nie. Do zweryikowania obwód sterujący silnikiem na pcb.
To jest silnik szeregowy, szczotki połączyć trzeba w szereg ze stojanem i zasilić przez regulator. Szacowny Kolego, problem tu widze i to poważny. To jest silnik komutatorowy szeregowy o dość znacznej mocy. Jego cechą charakterystyczną jest, jak każdego tego typu silnika dążenie do predkości obrotowej NIESKONCZONEJ (!) przy braku obciążenia mechanicznego....
Wszystko wskazuje, jeżeli silnik sprawny, na przerwy w okablowaniu, a jeżeli nie to zostaje tylko moduł sterujący.
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
To raczej wygląda na zwarty triak sterujący silnikiem.
Do tego silnika musisz mieć falownik. A w pralkach zwłaszcza nowszych to mamy rozumieć, że siedzą falowniki? Oczywiście nie ;-) Może w supernowych, bardzo drogich pralkach są zamontowane falowniki lecz nigdy się z czymś takim nie spotkałem gdyż w większości pralek oprócz programatorów siedzą jedynie regulator(y) obrotów na triaku. Czy w pralce oprócz...
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
Wymiana regulatora obrotów pomogła. Może ktoś wie, w jaki sposób programator steruje regulatorem tzn. jak przełącza obroty z wolnych na szybkie?
Magnes tacho na silniku rozsypał się. Jest to możliwe, jednak należy sprawdzić również cewkę tacho jak również cały obwód odpowiedzialny za sterowanie obrotami.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie triaka jest jego podmiana , spotkałem się z takimi uszkodzeniami triaka że podczas sprawdzania wydawał się sprawny a pod obciążeniem zwierał . Jeśli triak sprawny i pozostałe elementy na module które daje się sprawdzić ( rezystory , kondensatory itp) to pozostaje podmienić jeszcze układ sterujący , to on jest odpowiedzialny...
Albo szczotki się kończą i dlatego się zawieszają. Lepiej dziś zamów bo pralka może długo nie popracować: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
dwa razy trafil mi się rezystor (chyba 5,6k napewno 5W) na płytce sterującej obrotami silnika .
da się na tym silniku regulować obroty??czym te obroty regulować ? Da się - regulacja napięcia, sterowanie fazowe, PWM.
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
Witam . Proszę o informację czy moduł od pralki Amica (typ PCT4512B412) można zastąpić modułem od pralki PCT 5510B412 ? Czy jeśli to zrobię (zakupię) to jedyną stratą będzie 1000 obrotów wirowania a nie 1200 ? A może taka podmiana jest niemożliwa np. ze względu na inny silnik ? Proszę o rady . Możesz mieć problemy z wirowaniem. Pralki posiadają różne...
Jeżeli zawór był wymieniony to znaczy że co się stało z poprzednim(uszkodził się mechanicznie czy elektrycznie?), przyczyn należy szukać nadal na płycie programatora,posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia i ścieżki,co do silnika jeżeli by był uszkodzony to by nie kręcił na rewersach(wolne obroty).Można jeszcze sprawdzić triak który steruje silnikiem...
Witam, może poprostu triak sterujący pracą silnika ma zwarcie ? Jeżeli dobrze pamiętam ten triak to jakiś BTB , spróbuj zmienić go na nowy, wydatek rzędu 5 zł. Pozdrawiam.
Witam, Poszukuję schematu eletrycznego (elekrtonicznego) pralki Inedsit WITP 82 EU, jeżeli ktoś posiada to bardzo prosze o udostępnienie. Ponadto proszę o odpowiedz na jekiej zasadzie odbywa się sterowanie obrotami silnika (komutatorowy) pralki w zakresie pranie - wolne obroty, wirowanie - wysokie obroty. Mój silnik jest słaby na praniu nie może obrócic...
Pomyśl nad silnikami komutatorowymi. Łatwo można w nich sterować obroty. Używany od pralki to wydatek 100zł. Możesz dać po 2 na koło mają około 500W. Lub poszukać mocniejszych.
Nic w niej więcej do wysterowania nie widzę. W najbiedniejszej pralce: - pompa spustowa wody - dwa zawory wody - do kierowania strumienia w odpowiednie miejsce podajnika proszku - czujnik zamknięcia drzwi - grzałka - dwa wejścia z czujnika poziomu wody (presostatu) - brak wody, ilość wody odpowiednia, za dużo wody - sterowanie zamkiem drzwi - dwa przekaźniki...
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Silnik był sprawdzany Tachometr też? Sprawdź na zwarcie triak sterujący obrotami silnika , jeśli pralka stała w wilgoci przemyj spirytusem wtyczki i pola stykowe modułu elektronicznego . To taka ? http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?pro...
Witam. Pralka ta ma silnik komutatorowy a sterowanie jest fazowo.Brak obrotów wirowania wiąż sie z niepełnym wysterowanie triaka. Problem podobny do innych.O tym pisałem.(rezystor w zasilaczu)
Po wymianie przez serwis silnika i modułu sterującego pralka pracuje normalnie. Od pięciu lat jest ok.
Silnik sterowany jest napięciowo - możesz używać napięcia stałego bądź jak w oryginale przemiennego (triak). Połączenie uzwojeń dla różnych prędkości jest jedno (szeregowe), chyba że chcesz zmienić kierunek obrotów, wtedy będziesz musiał użyć dwóch przekaźników. Pytanie stąd, że pralka nie działa, i zastanawiam się nad przerobieniem jej na PLC, ale...
hehe dombrówka mała hehe blisko :D spox no a mam pewne obawy czy to moduł czy czasami nie programator bo o ile wiem moduł nie steruje woda ino obrotami silnika raczej stawiał bym na programator ale spróbuj pier ten stalak wymienic bo ten tda 1085 jest mocny dosc mój 3 razy lutowałem i jeszcze zyje w nastepnym module a tam akurat ten stalak poszedł a...
Witam. Czy jest możliwa zmiana maksymalnych obrotów w pralce jw przez "poprawienie" modułu sterującego, wyrwanie skrótu albo zwarcie odpowiednich ścieżek. Czy zmiana max obrotów w tej łączy sie ze zmianą modułu sterującego na wyższy czy np ze zmianą silnika ? jaka jest różnica między 8062 a 8083 w kwestii obrotów?Pozdrawiam
Energetyka to nie jest moja mocną strona, ale takie sterowanie o ile dobrze pamiętam sprawdza się tylko jak silnik jest nieobciążony. Ten sterownik reguluje napięcie podawane na silnik, a silnik asynchroniczny nie powinien być tak sterowany bo tego nie wytrzyma, spada jego moc. Do sterowania prędkością silników asynchronicznych używa się falowników,...
Przecież ten układ to zwykły termostat bimetaliczny. Nie da się nim sterować obrotami silnika - do tego potrzebny jest układ elektroniczny.
Silnik będzie pracował, ale cała pralka nie, choćby dlatego że sterowanie obrotami zwykle jest na triaku (sterownik fazowy). Problem będzie również z elektrozaworami, a już na 100% z pompą. Kolejna kwestia - grzałka ma 2kW...
Regulować obroty będziesz mógł. W pralkach takie silniki są sterowane fazowo przy czym sterownik wie jakie obroty ma silnik. Buczenie i brzęczenie może być słyszalne przy niskich obrotach.
Pytasz czy obrotami silnika od pralek łatwo sterować , hmm zależy o jakich silnikach będziemy tutaj myśleć. Pralki starszego typu były dawniej napędzane silnikami asynchronicznymi o różnej konstrukcji ,i w zależności od konstrukcji trzeba rozpatrywać sterowanie obrotami. Zazwyczaj silniki starsze miały jedną prędkość obrotową redukowaną na przekładni...
Pralka została naprawiona. Działa normalnie już prawie rok. Powodem nie wchodzenia na obroty podczas wirowania była elektronika, a konkretnie płytka sterująca (umieszczona w tylnej części pralki, w lewym, dolnym rogu). Trzeba było w niej wymienić kondensator (ten największy, prostokątny) i triak (ten, który przylega do metalowej blaszki).
Jeśli jesteś pewny, że szczotki są ok, to pozostaje prądnica, ale wtedy silnik powinien dostawać na chwilę pełnych obrotów. Może to być zawieszający się przekaźnik sterujący obrotami silnika lub coś na złączkach.
Zaczyna kręcić tylko na sekundę i przestaje. Mniej wiecej tak właśnie te pralki piorą na programie delikatne/wełna. Robi ok 1/3 obrotu bębna i stoi "pół dnia". Czy w tej pralce jest sterowanie jakimś wbudowanym kontrolerem? Tak, jest elektroniczny programator
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Ja tylko napiszę że w innej pralce (CANDY) brak wirowania spowodowany był przebiciem grzałki. Tak jest w programie sterującym.
Mam pytanie o najprostsze sterowanie obrotami silnika jednofazowego (takiego montowanego w starych pralkach polara). Czy są jakieś gotowe moduły? Dziękuje z góry za odpowiedzi.
Jeżeli "padła" pompa to co ma z tym wspólego moduł. Jak dochodzi zasilanie do pompki i słychać że się zaciera to silnik pompy do wymiany.Sam silnik to koszt ok. 38zł. Triak steruje obrotami rewersyjnymi silnika. Pozdrawiam
co jeszcze sprawdzić? Mój poprzednik napisał coś w sterowaniu silnikiem. Idź tym tropem, sprawdź/wymień triaka silnika i elementy od procesora do elektrody sterującej triaka.
Szanowny kolego staszekf nigdy nie pisałem ze ktoś wymyśla bzdury i najpierw trzeba znać dzisiejsze silniki w pralkach - steruje nimi (kontroler - moduł ) i przy silniku jest tachometr- sprzężenie zwrotnie przekazujące obroty silnika i je stabilizujące Przy zwarciu A1 i A2 triaca silnik osiąga za duże obroty i kontroler wyłącza go z pracy i po chwili...
Co do pralki . To albo stara z przełączaniem obrotów silnika przez programator. Albo pralka na pełnym falowniku. Jak będzie sterowanie silnika on off na triaku. To zapomnij o tym że ta pralka będzie ci pracowała.
Szlifierkę to możesz zrobić z silnika od pralki Frani lub podobnej.A z tym silnikiem to naprawdę nie kombinuj tak jak pisze p. Marcin a ma on 3 rodzaje obrotów którymi steruje płyta
Jeśli rusz pełnymi obrotami , to masz zwartego triaka sterującego silnikiem na module
Malym problemem byloby sterowanie zalaczaniem elektroniki bo samo przelaczanie przez programator kierunku rewersow na praniu i przelaczanie uzwojenia w momencie wchodzenia na wirowanie nie wystarczy. przecież pralka PDH885 (nie mylić z PDH885Z ) steruje obrotami rewersyjnymi przez krzywki szybkie programatora (w serwisówce jest napisane :D )
Podłącz ten silnik pod 230V AC, jeżeli będzie ok, to sprawdź przekaźniki od zmiany obrotów, a na koniec podstaw nowy triak sterujący silnikiem na module.
No tak byłoby najprościej ,ale czy nie można po prostu uruchamiając programator mierzyć parametry na wyjściach poszczególnych par przewodów ,dodam że chodzi tylko o przewody szczotek i uzwojeń ,tachoprądniczkę już znalazłem.Problem w tym że nie mam pojęcia jak programator steruje takim silnikiem tzn zmienia kierunki obrotów i czy ten silnik pracując...
Napięcie może trochę się wachać przekaźniki sterujące obrotami silnika trochę prądu pobierają i dlatego się trochę zmienia.
W pralkach jest podobne sterowanie. Jest tachoprądnica na wale silnika komutatorowego.
Wygląda że są ale nie maja połączenia między sobą. Co do braków obrotów silnika to masz do poprawienia luty wszystkich trzech czarnych przekaźników, tych obok siebie bo one maja zimne luty ....cewek.
to co na dole steruje obrotami silnika, tzw. regulator obrotów :D
Witam. Pralkę naprawiłem, był uszkodzony programator. W programatorze uszkodzone było sterowanie czujnika Halla (tacho) Temat zamykam. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Silnikiem steruje pewnie jakiś DSP, który posiada interfejs do komunikacji z płytą główną. Jeżeli masz pozostałe "bebechy" tej pralki możesz je połączyć jak było oryginalnie i spróbować podsłuchać komunikację.
Daj elektronikę do sprawdzenia dobremu majstrowi od elektroniki może coś znajdzie Jeśli chcesz sprawdzić czy działa silnik to znajdź przewody z tacho.zewrzyj je na chwilę powinna pralka ruszuć pełnymi obrotami
Elementy bierne sprawdzone wszystkie ok. uszkodzony najprawdopodobniej mikroprocesor.
w tej pralce silnikiem steruje układ elektroniczny
Sprawdziłem tachoprądnica daje wyrażny sygnał, napięcie indukowane wzrasta wraz z obrotami, cewka 90Ω. Rezystory na płytce sterującej też dobre 8kΩ i 10kΩ, żadnego zalania czy przypalenia.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
sterować obrót maszyna układ sterować obrót sterować obrót tranzystor
nissan almera szarpanie silnika cieknie pompa zmywarka electrolux yaris bezpiecznik pompy
styczniki iskra styczniki iskra
Wyświetlacz nie działa w telewizorze Blaupunkt - przyczyny i diagnostyka Vestel 17MB01 Main Board Schematic Download, Models, Common Faults, Service Manual Links