witam,dawno temu naprawialem ten sprzet zawodowo i pamietam ze najbardziej byl podatny ten duzy opoornik jesli jest ok no to jak to w "serwisie" wkladalismy nowa plytke.Pamietam jednak napewno ze jesli cewka tachometru nie miala przejscia to silnik podpiety do ukladu nie dzialal,sprawdz cewke a ja zapytam ie staryc kumpli co jeszcze pozdrawiam
Sprawa jest banalna. Kiedyś robiłem regulator do wentylatora i niepotrzebnie zasugerowałem się indukcyjnością, ale tam był zastosowany silnik ze zwojem zwartym, który jest odbiornikiem rezystancyjno-indukcyjnym. Ten Twój silnik jest z kondensatorem, więc jest to odbiornik rezystancyjno-indukcyjno-pojemnościowy. Bardzo możliwe, że wypadkowo silnik widziany...
Elektryku5, ale to znaczy że, jak powiedział kolega jarek_lnx, rzeczywiście podkładka generalnie pogarsza właściwości chłodnicze i to ona może powodować WYŻSZĄ temperaturę radiatora?? No nie zgodzę się z tym, temperatura radiatora pozostanie bez zmian, mocniej będzie się grzać struktura i obudowa triaka z powodu zastosowania przekładki.
wszystko jest całe. pali się tylko jeden rezystor oznaczony na rysunku jako 360om (u mnie 330/1W) żaden inny element nie ulega uszkodzeniu. No i po spaleniu tego rezystora silnik już nie chodzi.
Przekaźnik lub stycznik 3 fazowy.
Ale to procesor steruje triakiem od silnika poprzez tranzystory. To jest raczej nie wykonalne bo by pan musiał przeprogramować procesor.
Masz na silniku pradniczke tachometryczną? Czym jest sterowany silnik? Triakiem? Na zdjęciach nic nie widać przynajmniej przeglądając telefonem. Pokaż zdjęcie drugiej strony płytki.
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Roznica czestotliwosci moze byc bardzo wazna. W praktyce wyglada to tak, ze na jeden z pinow procesora jest podawany sygnal TTL o czestotliwosci sieci zasilajacej, za posrednictwem prostego ukladu z transoptorem. Mozna by bylo zrobic prosty generatorek 60Hz i wpiac w odpowiednie miejsce... Jest to o tyle niebezpieczne, ze elementy zwiazane z duzymi...
Zacznij od sprawdzenia na module toru załączania pompy spustowej i połączenie między pompą a modułem. Pomyłka. To w drugiej kolejności, a najpierw sterowanie silnikiem - przekaźnik i triak - przelutuj połączenia. Być może trzeba będzie wymienić.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Czy wymiana grzałki rozwiąże problem? Nie, bo nie ma z tym nic wspólnego, coś źle posprawdzałeś. Prawdopodobnie silnik pompy myjącej jest już szmelc. Element który Ci spłonął to triak nie tranzystor i jak pamiętam steruje właśnie silnikiem pompy.
Silnik jest obciążeniem indukcyjnym więc załączając triak w zerze napięcia trafiasz na znaczny prąd. Stąd możliwe częste uszkodzenia triaka. Zmień sterowanie triakiem i spróbuj dać warystor równolegle do filtra RC.
Co chcesz sterować tymi triakami, silnik czy coś innego i chodzi Tobie o triaki 40A?
Układ hybrydowy przekaźnik i triak, lub z SSR.
Dwa optotriaki i kondensator pomiedzy L2 i L3. Zasilanie z L1 i poprzez albo triak w L2 albo w L3. Takie to proste, że szkoda rysować. W takim ukladzie kondensator po otwarciu triakow NATYCHMIAST sie rozladuje. Oba triaki otwarte -stop. Tyle. To silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy o SYMETRYCZNEJ budowie uzwojen, bo nawrotny. Namotałeś straszliwie...
Stosuje się silniki liniowe do napędu dzwonów. Co do styczników, to można kupić przekaźniki półprzewodnikowe, lub jak napisał kolega wladi.klimek sterować silnik triakami.
Słuchaj blokada drzwiczek to nic innego jak zamek elektromagnetyczny z zapadką sprawdzenie raczej poprzez pomierzenie rezystancji multimetrem na przejście lub w też w inny sposób czy napięcie dochodzi do zamka pomiar napięcia woltomierzem . Bo może być tak ze zamek elektromagnetyczny nie zamyka zapadki i sterownik modułu procesor widzi jako otwartą...
...Pamiętaj jednak, że pompa jest elementem indukcyjnym i sterowanie nią z triaka może być problemem. O ile się nie mylę to do nadmuchu też są silniki indukcyjne i ich sterowanie odbywa się przez triak więc myślę, że problemu w tym przypadku nie powinno być :)
Silnik załączany jest przekażnikiem. Więc do sprawdzenia przekażnik i jeżeli nie ma prądu na wejściu przekażnika to szukanie dalej wgłąb jeśli jest a nie ma na wyjściu to sterowanie przekaźnikiem do sprawdzenia czy pojawia się napięcie załączania jakie ma być pisze na przekażniku 9 lub 12V. Sterowany triakiem to triak do sprawdzenia. Zaznacz miejsce...
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Tak na module jest triak który steruje.
Pomiar miernikiem raczej nic nie da bo tam jest sterowanie fazowe poprzez triak.
Diody te są w układzie załączania silnika i regulacji jego prędkości. Silnik nie jest bezpośrednio na stałe podłączony do zasilania 230V, bo startowałby z pełną prędkością w momencie włożenia wtyczki sieciowej do gniazdka. W tym układzie silnikiem steruje triak lub tyrystor który jest sterowany zapewne przez układ scalony widoczny na zdjęciu.
Jeżeli zawór był wymieniony to znaczy że co się stało z poprzednim(uszkodził się mechanicznie czy elektrycznie?), przyczyn należy szukać nadal na płycie programatora,posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia i ścieżki,co do silnika jeżeli by był uszkodzony to by nie kręcił na rewersach(wolne obroty).Można jeszcze sprawdzić triak który steruje silnikiem...
Zwarty triak na sterowaniu silnikiem
Kolego spokojnie, daj go jakiemuś ogarniętemu elektronikowi, najlepiej mającemu pojęcie o jednym i drugim , jak jest tam bufor to spokojnie moduł do uratowania, nawet jęśli procek uwalony, wystarczy z identycznego modułu, przelutować procek. Przebity triak jest jak urwany zawór wali pełną moc na silnik , bez względu na sterowanie, do tego przeważnie...
i50 to ogólna informacja podawana użytkownikowi o grupie kodów błędów. W zasadzie słuszniejsze było by i5x... W każdym razie błędy z grupy i5x sa powiazane z silnikami pomp i wszystkim co wokół, czyli wiązki, sterowanie na module.
Czy sterowanie tym elementem nie będzie równie trwałe i skuteczne, oraz tańsze w realizacji? Nie będzie i niech to ci wystarczy. Masz 25 amperowy stycznik z wykorzystaniem dwóch torów i jest OK. Jestem dociekliwy i chciałbym jednak wiedzieć czemu sterowanie silnika triakiem nie jest wskazane? Po odpowiedzi wnioskuję że jest oczywisty powód.
Układ modułu na jakimś triaku winien być zastosowany niezależnie, czy silnik ma regulację obrotów czy nie. Układ sterowania triakiem zapewnia nazwijmy to "miękki start" silnika. Silniki szczotkowe nie lubią rozruchu z "kopa" i może być to zabójcze dla silnika, potrafi doprowadzić do uszkodzenia wirnika.
Zaczął bym od sprawdzenia czym jest sterowany silnik. Przekaźnik ? Triak ? Sprawdził poprawność jego działania oraz sterowanie w/w elementu. Ale to takie gdybanie.. Multimetr w dłoń i sprawdzanie po kolei.
OK, w następnej kolejności do sprawdz. prądniczka tacho silnika, triak sterowania silnika, a na końcu sterowanie triaka. Acha, być może jeszcze przekaźnik - o ile jest.
Witam. Sprawdz tranzystor Q1.Prawdopodobnie on jest uszkodzony i dlatego nie masz sterowania triaka. Powodzenia POLO2
Tak tylko zaproponuję - narysuj diagram czasowy dla napięć i prądów i zauważysz układ wyzwalania będzie dublowany dla każdej fazy, ze względu na zmianę kierunku prądu, co wymusza wyłączenie triaka. Ten diagram może być uproszczony (idealny), bez uwzględniania przesunięć fazowych. Jak już zobaczysz gdzie i kiedy, to będziesz widział jak napisać program...
Witam wszystkich. Od ok 1,5 roku interesuje sie elektronika i mikrokontrolerami (amatorsko) . Niedawno kumpel dał mi starą pralkę,wyjąłem z niej silnik który jak sie okazało jest sprawny. Postanowiłem w ramach projektu zaprogramować sterownik do tej pralki (w c++). Nie znalazłem podobnego tematu a wydaje mi sie całkiem ciekawy. Jednak przed przystąpieniem...
Triaki lubią "padać" przy rozruchach... ;-)
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Pralka zaczęła obracać bębnem ciągle z tą samą prędkością. Po sprawdzeniu okazało się, że ma uszkodzony triak sterujący pracą silnika. Triak miał zwarcie pomiędzy bramką a anodą. Pozostałe elementy wokół triaka były sprawne. Wymieniłem go na BTA 16/600. Włączyłem test pralki. Napełnianie - OK, grzanie - OK, ruchy rewersyjne - bęben wykonał po dwa cykle...
Poszukaj pod hasłem iluminofonia lub kolorofon na elektrodzie jest pełno takich schematów. A co do silnika to musisz poszukac schematu wzmacniacza mikrofonowego i filtra dolnoprzepustowego ("basowego") i wysterować tym bramkę tranzystora lub triaka który będzie włączał silniczek.
Nie uszkodzisz silnika. Martwiłbym się tylko o triak. :-) Dałeś snubber?
Zobacz triak silnika na płycie głównej Nie wprowadzaj ludzi w błąd.Nie czytacz schematu,który dołączyłeś. W tym modelu nie ma triaka jest tam falownik,który steruje silnikiem trójfazowym. A co do samego uszkodzenia to prawdopodobnie uszkodzony jest układ falownika sterujący silnikiem.Nie do naprawy przez Ciebie. Pozostaje kupno używanego lub naprawa...
Nie ma elektrozaworu (przynajmniej jak dotąd nie było) - jest silniczek który przełacza taki dziwny bajer - rozdzielacz który zapwenia mycie naprzemienne. Jeżeli myje tylko górne ramie to możliwe że silnik sie uszkodził lub jego sterowanie - triak wmodule.
Sprawdź obwód sterowania silnikiem, triak sprawdzałeś ?
Moim zdaniem - jest to silnik synchroniczny, a wiec jego prędkość obrotową można zmienić tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego.
Łączysz przewód ze zwijacza do wyłącznika, od wyłącznika do zacisku silnika, od drugiego zacisku silnika do drugiego przewodu zwijacza. Płytkę sterowania, płytkę triaka przy silniku, resztę instalacji - demontujemy. Odkurzacz będzie chodził na max mocy, podczas włączania będzie impuls prądowy (w niektórych przypadkach, może zadziałać zabezpieczenie...
Napisałeś kupę bajek, a gdzie są pomiary? To samo tyczy się fotek wyczyść je to na początek bo i tak są mało ostre aby dostrzec ewentualne zimne luty na przekaźnikach silnika czy samym triaku silnika czy jego sterowaniu...
Jaki silnik? To ważne. Może triak ma zbyt duże di/dt. A w ogóle sterowanie silnikami przez triaki to niezbyt dobry pomysł. Powiedziałbym ostateczność. Chyba że silnik jest komutatorowy.
A jaki silnik można sterować triakiem?
Po pierwsze, zeby prawidłowo dokonać pomiarów elementu, trzeba go wylutować z układu. W układzie to sobie można mierzyć.... Po drugie triak będzie zapewne sterował silnikiem, raczej nie grzałką. Po trzecie, przebity triak (przewodzący) będzie zasilał sterowany element.
Trzeba będzie to przetestować pod obciążeniem ale innego wyjścia chyba niema chodź na oryginalnej płytce silnik też jest sterowany triakiem tyle że stopnie wysterowuje ten procesorek
Przekaźniki nie sterują elektrozaworem, tylko silnikiem i grzałką. Na spodniej stronie płytki powinny być triaki w obudowach SMD.
Poczytaj o sterowaniu fazowym. W skrócie - nie da się "odciąć sterowania triaka od procesora i wlutować potencjometr do regulacji". Musisz od nowa zbudować sterowanie - np. na TDA2086 lub czymś podobnym. Tam jest sensor Hall'a? Coś mi się wydaje, że jednak tachogenerator. Podaj numer PCB. Tak na marginesie - to nie silnik "utrzymuje ta sama moc bez...
Rezystor SMD 47Ω w sterowaniu bramki triaka silnika przerywa prawdopodobnie w swej strukturze lub na lutowaniu do laminatu. Jeśli masz na myśli porozcinane przekaźniki Tą kwestię pozostawiam bez komentarza.
Witam Pompą steruje triak a nie przekaźnik , (silnik jeśli poszło zwarcie) też sterowany jest triakiem i przekaźnikami należy tam szukać
Tam jest chyba silnik indukcyjny (bez szczotkowy)a jego nie da się sterować za pomocą ściemniacza (triaka).
(at)Strumien swiadomosci swia Czy diak to może być ten Z3M który jest na płytce i oryginalnie steruje triakiem?
Silnik jest sterowany triakiem, najpewniej z serii BTB, dziesiątki ich w życiu wymieniłem i zawsze jak był strzelony to silnik szedł na obroty od zera.
Witam! Sprawdziłbym jeszcze szczotki węglowe przy silniku? Pozdrawiam Andrzej
Zwarcie w obwodzie lampy uszkadza triaka na płytce sterującej silnikiem . Jest to triak SMD 800V / 5A . Reszta parametrów bez większego znaczenia .
Nic w niej więcej do wysterowania nie widzę. W najbiedniejszej pralce: - pompa spustowa wody - dwa zawory wody - do kierowania strumienia w odpowiednie miejsce podajnika proszku - czujnik zamknięcia drzwi - grzałka - dwa wejścia z czujnika poziomu wody (presostatu) - brak wody, ilość wody odpowiednia, za dużo wody - sterowanie zamkiem drzwi - dwa przekaźniki...
Jeśli ten triak steruje silnikiem 230V to będzie raczej taki : Triak BT138-600E 600V/12A - THT A rezystor jakieś 200-220 ohm. Dodatkowo do sprawdzenia optotriak. Ciężko po tym zdjęciu coś więcej stwierdzić. Zdrówka
Witam. W firmie mamy oryginalne austriackie regulatory nawijarek (silnik 500W) na triakach. Układ jest następujący: silnik w gwiazdę , jedna faza bezpośrednio a dwie przez regulatory napięcia na triakach sterowane podwójnym potencjometrem. Silnik jest przystosowany do pracy "zatrzymanej" - tzn. cały czas pod napięciem (nawet jak się zatrzyma - uwarunkowane...
A jak zrobisz zworę na triaku sterującym silnikiem to zaczyna kręcić ? prądniczka sprawdzona rewersy i przełączanie jest z programatora zasilanie sterownika jest ? możesz sprawdzić czy wychodzi jakieś sterowanie z sterownika jeśli wychodzi a silnik nie działa to można szukać uszkodzenia w programatorze (przerwa na przełączaniu rewersów)
Witam, steruję triakiem silnik jednofazowy. Zastanawiam się czy można sterować triakiem od timera1, ale sprzętowo go przeładowując detektorem zera. Chodzi mi o to aby nie realizować przerwania od przejścia przez zero w programie i programowo przeładować timer, ale potrafić go puścić w trybie automatycznego reloadu od detektora, a tylko uaktualniać wartość...
Czyli mało prawdopodobne że dwa naraz się uszkodziły. Bo silnik ani drgnie. Raczej triak sterujący silnikiem albo szczotki? Dodano po 44 A który to triak steruję silnikiem? Dodano po 52 Albo silniczek programatora
Witam Jeśli dobrze pamiętam to w 1993r. w czasopiśmie "Elektronika Praktyczna" był opis stycznika na triakach.Jeśli Ciebie to interesuje to spróbuje go odszukać. Natomiast jeśli chodzi o regulację obrotów silników 3-faz.i 1-faz. asynchronicznych klatkowych to wbrew temu co nieraz czytałem na tym forum , jest możliwa.Naprawiałem takie regulatory ALR...
Witam Mam problem z Lidlomix SilverCrest SKMC 1200 D4. Po chwili użytkowania zaczynają falować obroty silnika, aż do tego stopnia, że silnik na chwilę się zatrzymuje, po czym nagle startuje. Silnik jest raczej w porządku, bo podłączałem go na krótko pod zasilanie i pracował dość długo bez żadnych problemów. Urządzenie nie wywala żadnych błędów. Silnik...
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Ten numer nie przejdzie, ponieważ silnik szczotkowy ma dodatkową prądniczkę tacho do pomiaru prędkości obrotowej silnika. Prędkość obrotowa silnika indukcyjnego zależy od jego budowy wewnętrznej ( czyli od układu uzwojeń stojana ) i jest stała nie da się jej regulować tak jak silnika szczotkowego przez tyrystor ( mówimy tutaj o zastosowaniu do sterowania...
Witam, Chciałbym sterować silnikiem indukcyjnym 1f ok 2,2kW (110VAC) z mikrokontrolera. Sterowanie tylko na zasadzie ON/OFF. Wiem, że mogę to zrobić za pomocą stycznika. Jednak zastanawia mnie czy nie można tego zrealizować wykorzystując triak, tak jak poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/6650574900_... Jeśli układ przełączania w zerze...
Masz tutaj sterownie tyrystorowe (triakowe) silnika. Na zakładzie mamy dwie takie Aumy regulacyjne i w tym roku jedna się spaliła. Nie było mnie przy tym, bo miałem wtedy wolne. Płytka sterująca została wysłana do serwisu i po dwóch tygodniach wróciła naprawiona. Nie wiem czy przy okazji nie spalił się silnik, bo go kolega wymieniał. Zaglądałem za to...
Maszyna sprzed 8 lat, to niemal nieśmigana nówka, przynajmniej w stosunku do tych, w których zdarza mi się grzebać. W wielu przypadkach udaje się znaleźć dokumentacje, warto spróbować. 1. Czy 16kHz PWM pojawia się w paczkach? 2. Jeśli tak, to czy paczki są zsynchronizowane z siecią? 3. Jaki to silnik?
Wszelkiego autoramentu układy redukcji prądu ze sterowaniem kąta wyzwalania triaka, czyli ,,ściemniacze",nawet ten zaawansowany układ, jak powyżej, nie sprawdzają się w sterowaniu silników indukcyjnych. Jeżeli ma to być zrobione profesjonalnie i pracować bezawaryjnie, niestety tylko mały, dobrany zakresem mocy jednofazowy falownik. Na marginesie - do...
[url=https://search-ext.abb.com/library/... masz katalog ABB. Gdzieś tam są schematy połączeń. Skoro producent daje triaki soft-start'u tylko na dwóch fazach to chyba tak można ;) Można oczywiście dać triaki na trzech fazach - tylko po co? Raz, że drożej; dwa -...
AVE... Triak nie przewodzi, póki nie ma napięcia na bramce. Jak pojawi się napięcie na bramce, triak przewodzi dopóki to napięcie nie zniknie i napięcie na nim nie spadnie do zera. Jeśli załączysz triak impulsem w połowie półokresu, będzie przewodził aż do przejścia napięcia przez zero. Sterowanie fazowe triakiem polega na zapodaniu napięcia na bramkę...
(at)jaeger Tam są dwa triaki, jeden załącza otrząsacz, a drugi steruje silnikiem.
http://www.pralkoporadnik.pol.pl/ -w zakładce ,,dokumenty,, są schematy.Prędkość regulowana jest triakiem.
Mogą być np. źle dobrane gasiki - tak, że przekraczasz krytyczną stromość narastania prądu. A jak to robisz, że silnik jednofazowy masz podłączony przez dwa triaki?
Kocham wiarę w sterowanie trafa triakiem. :) Sam PARĘ lat temu ugotowałem dwa trafa (po kolei) wierząc głęboko w inne efekty :) Nie wiem co autor schematu miał na uwadze bo sterowanie fazowe z "MOC-em zero crossing" jak i grupowe, z oczekiwaniem cudownego startu są siebie warte. Lutownica stałocieplna za 10zł+zwykły sterownik fazowy byłaby naprawdę...
Kolego, najprosciej mówiąc to triak steruje obrotam silnika a co za tym idzie, siłą ciągu. Oczywiście możesz go pominać zwierając nużki, albo podłączyć wszystko bez płytki, ale odkurzacz będzie działał z najwyższą siłą ciągu, co nie jest ani wygodne, ani wskazane(łatwo przegrzać silnik) Proponuje poprostu wymienić element na taki jak podali koledzy....
Czy takie podłączenie pod uziemienie (PE) zamiast pod metalowy korpus silnika może powodować uszkodzenie triaka sterującego (ST BTA 600B) silnikiem w taki sposób, że brak regulacji mocy - zazwyczaj przy takim uszkodzeniu silnik kręci się na maksymalnych obrotach ? Pytanie gdze ten kondensator jest włączony? Za regulatorem triakowym? Jesli tak to przy...
zalecany kontakt z serwisem A serwis wymieni kompletny moduł pobierając ok. 1000zl :-( Najprawdopodobniej uszkodzony triak sterujący silnikiem zwrotnicy wody. Wyjmij moduł, sprawdź triaki i przewody połączeniowe do zwrotnicy oraz samą zwrotnicę.
Jest to na triaku, sterowanie fazowe, czyli rodzaj ściemniacza. Impulsy sterujące idą z mikroprocesora.
Zrób pomiary każdy z każdym i rozpisz jakie oporności wychodzą, na tej podstawie się ustala który pin jest od czego. Dwa, do sterowania takiego silnika niezbędny jest moduł z triakiem który płynnie rozpędzi motor. Podłączenie go na żywca może skutkować zabiciem wirnika i remontem silnika.
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
Zmierz elementy w sterowaniu triaka oraz podłącz płytkę na stole i zamiast silnika podłącz żarówkę starego typu żarnikową i wykonaj pomiary... Czy potencjometr reguluje w pełnym zakresie? Jak sobie nie poradzisz albo nie masz doświadczenia mogę płytkę naprawić.
Moim zdaniem jak najbardziej da się sterować silnikiem komutatorowym za pomocą triaka i uP. Silniki komutatorowe stosuje sie w elektronarzędziach i sprzęcie AGD. W wiertarkach najczęściej jest prosty regulator obrotów oparty na triaku i jak najbardziej działa taka regulacja obrotów. W niektórych rozwiązaniach silniki komutatorowe zasila się napięciem...
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
Jeżeli "padła" pompa to co ma z tym wspólego moduł. Jak dochodzi zasilanie do pompki i słychać że się zaciera to silnik pompy do wymiany.Sam silnik to koszt ok. 38zł. Triak steruje obrotami rewersyjnymi silnika. Pozdrawiam
Kontynuując temat czy stycznik można sterować triakiem?
E5 błąd silnika lub sterowania nim może triak zwarty jak była awaria silnika.
Naprawa polegała na wymianie spalonego silnika, naprawie ścieżek modułu oraz wymianie spalonego triaka sterowania silnika.
Wymyśliłem taki schemat: http://obrazki.elektroda.net/20_11817200... Czy będzie to działać? Czy trzeba gdzieś tam zastosować jeszcze jakieś rezystory, diody czy coś jeszcze innego? proszę o szybką odpowiedź, bo na jutro to potrzebuje :( Zastosował bym styczniki sterowane przekaźnikami, bo zdaję się że styczniki steruje sie z 220V napięciem...
Spróbuj założyć kondensator przeciwzakłóceniowy który był w oryginale przy silniku. Silnik szeregowy generuje zakłócenia w postaci impulsów napięciowych które są odczytywane przez układ jako sygnał do otwarcia triaka w nieodpowiednim momencie.
Kolego nie chcę wprowadzać Cię w błąd ,ale wydaje mi się że ten silnik nie jest sterowany bezpośrednio z triaka raczej ten triak steruje przekażnikiem który włącza silnik .Podkreślam kolego może się mylę ,ale taka moc silnika sterowana powinna być przez przekażnik pozdrawiam
No tak do końca nikt Ci nie powie bez rozebrania urządzenia, ale niemal na pewno tak - jest to indukcyjny klatkowy. No to jeszcze jedno, kluczowe dla mnie pytanie: czy w takim silniku zadziała sterowanie obrotami poprzez "wycinanie fazy" triakiem? Tak. Wszystkie współczesne jednofazowe regulatory dla wentylatorów tak właśnie działają i skoro sprzedawca...
Witam. Mam silnik 3 fazowy połączony w gwiazdę. Chciałbym na atmega8 zrobić włączanie/wyłączenie tego silnika bezprzewodowe. Zrobiłem tak że na każdą fazę dałem optotriak który steruję triakiem bt136 który z kolei załącza jedna z faz lub rozłącza. Mam tak na każdą fazę . Teraz pytanie. Czy z atmega 8 sterować z osobna 3 pinami 3 rożnymi optotriakami...
Dość ważna informacja, o której nie napisałeś: jakiej mocy jest ten silnik, jaki jest prąd rozruchowy?
Kiedyś ktoś pytał o sterowanie silnikiem pralki automatycznej,a to jest układ oparty na TDA1085C i triaku BTA24 600CW.
silnik sterować triak triak sterować silnik silnik wentylator sterować triak
wymiary subwoofera klimatyzacja panel domofon dodatkowy unifon
saeco incanto delux philips senseo
JBL Tune Buds vs Sony LinkBuds S: Które słuchawki lepiej grają? Montaż instalacji odgromowej przed czy po ociepleniu?