Bezpiecznik IG2 (20A) odpowiada za zabezpieczenie: Sterowanie silnikiem, zapłon, system uruchamiania przyciskiem, system immobilizera silnika, system blokady kierownicy.
Tak masą , plus 12 V jest na stałe po przekręceniu kluczyka na zapłon. Sterowanie podczas kręcenia silnikiem.
To nie aparat ma sterować podciśnieniem, a podciśnienie aparatem. Wcześniejszy zapłon prędzej wkręci silnik na obroty. Podciśnieniem steruje przepustnica.
O ile się nie mylę w tych silnikach zapłon jest sterowany elektronicznie.
Bzdury już w drugim zdaniu opisu: Silnik nie posiada układu zapłonowego, zapłon następuje w wyniku sprężenia mieszanki jak w silniku diesla. Bzdura bo w silniku Diesla nie następuje sprężanie mieszanki. No ale przynajmniej prostują w trzecim zdaniu: Nie ma jednak układu wtryskowego - paliwo jest mieszane z powietrzem przed zassaniem do cylindra. Tyle...
Zgadza się. Pod przewód sterujący "rear" (w moim przypadku "back") jest podłączone zasilanie sterujące z tylnego światła. Inaczej nie działałoby po przełączeniu na wsteczny kiedy zapłon jest włączony. Problem zaczyna się kiedy uruchomiony jest silnik. Sterowanie jest OK.
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Przewód czarno-czerwony to cewka zasilająca CDI. Ten chiński ogier ma gaźnik sterowany elektronicznie. Nie miałem okazji oglądać jaki tam jest układ zapłonowy, jeżeli po stronie instalacji nie ma tego przewodu, to prawdopodobnie zapłon jest typu DC-CDI. Masz iskrę na tym silniku? Odpala?
po pierwsze nie napisałeś który rok auta i jakie oznaczenie silnika. z mojej wiedzy nie powinno być tam żadnych podciśnień do aparatu zapłonowego ponieważ zapłon jest sterowany z sterownika silnika(Mono-motronic MA1.2.1 /2 /3).
Bezpośrednio od wału, czyli przez krzywkę. Tak samo jak w silniku 4T, tylko tu nie musi być przekładni zwalniającej, bo cykl wychodzi: jeden zapłon na jeden obrót wału. Silniki 2T z zaworem i wtryskiem paliwa są obecnie "ćwiczone" przez producentów skuterów.
Vitxx Jeśli zewnętrznie jest taki sam to bierz i śmigaj ,ważne by miał podciśnieniowy korektor zapłonu tzw. UFO bo te silniki są na prostym wtrysku tzn. sterownik steruje tylko wtryskiem natomiast zapłon masz przyśpieszany i opóźniany mechanicznie przez korektory w aparacie zapłonowym . Dlatego szukaj żeby miał UFO , gaźnikowe silniki 1.0-1.3 po 86...
Tylko jeden problem (to było dawno). Z tego co pamiętam silnik 600 ma inne kąty wyprzedzenia zapłonu a elektroniczny zapłon od 650, sterowany obrotami i podciśnieniem może pogorszyć pracę silnika. Jeszcze proponuję rozejrzeć się za dodatkiem do benzyny dla starych samochodów wymagających benzyny ołowiowej. Może gdzieś jeszcze coś takiego jest dostępne.
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
Bo o ile wiem to w agregatach przepustnicą steruje regulator odśrodkowy. W tych maleństwach jest już silniczek krokowy (sterujący bezpośrednio ośką przepustnicy, nie jak w samochodzie - że steruje dopływem powietrza). Krokowiec dostaje pełne sterowanie z płyty inwertera, więc ma niezłą kontrolę nad tym, kiedy otworzyć mocniej przepustnicę. Tylko zapłon...
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
No ale system podgrzewania całości .. wraz z odcięciem płynu... hmm pomijając koszta zupełnie chyba fajny pomysł.. Do tego regulacja pracy silnika na gazie za pomocą przełącznika Econo/Normal/Sport.. hehe sterowanie zapłonem (elektroniczny zapłon w silniku gaźnikowym) + fajne gaźniki webera.. i taki dajmy na to polonezik mógłby być niezłym eksperymentem.....
Witam Tam nic nie trzeba ustawiać zapłon jest bezstykowy i sterowany ze sterownika wtrysku paliwa. Jest to silnik o mocy 44kW na monowtrysku, sterownik MULTEC. Pozdrawiam.
Mnie zastanawia, po co to? Po co sterowanie do silnika, w którym zapłon następuje samoczynnie? Bo prawidłowo wykonany silnik pulsacyjny sam podtrzymuje pracę i nie potrzebuje ciągłych wyładowań, by nie zgasnąć. I pracę wykonuje w ściśle określonych warunkach, czyli pracuje poprawnie ze ściśle określoną dawką paliwa.
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Aha, ok dzięki.. No, TU5... też jest niby w pełni sekwencyjny a zapłon z iskrą traconą ;)
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Jeśli siłowo rozwiąże to zniszczy przekładnię. Ja używam sterownika silników krokowych którym wysuwam i cofam trzpień w przekładni. Spróbuj podpiąć wykręcony silniczek do instalacji i przekręć zapłon. Kiedyś tak robiłem i trzpień wyskakiwał (trzeba trzymać- druga osoba by daleko nie odskoczył) Jeśli silnik sprawny i instalacja auta to musi wyjść bo...
Można do starszego malucha założyć koło pasowe z zębami od el-a, zamontować czujnik, moduł nanoplex i mieć idealny, sterowany mikroprocesorem zapłon, tyle, że jak praktyka pokazała silnik wcale nie ma lepszych osiągów ani kultury pracy
Cześć, ostatnio coś mnie wzięło i postanowiłem zrobić od nowa zapłon do silnika (komar, jajo). Już mam mniej więcej rozplanowane co i jak zrobić. Będzie to zapłon z akumulatorem i cewką butelkową. Chciałbym sterować cewką za pomocą mikrokontrolera STM32 (układ to nie problem). Mam jednak pewne obawy co do działania mikrokontrolera przy kablu wn. Jak...
Dzięki , jest mi to pomocne bo konstruuję uproszczony sterownik tego zaworka do mojego zabytkowego auta. Aż 50Hz zacznę od tej częstotliwości. Jeszcze jedno pytanko czy jak przekręcisz zapłon w stacyjce na włączony, ale bez uruchamiania silnika to ten zaworek "pyka" tzn jest sterowany?
Jakoś trzeba ten czujnik zastąpić... niektóre konstrukcje korzystają z czujników optycznych, inne indukcyjnych/Halla. Natomiast nie bardzo wiem co miałeś na myśli, pisząc "nie ma czujnika kiedy wejść na obroty" :/ O obrotach decyduje przepustnica i gaźnik. Układ zapłonowy nie steruje obrotami silnika.
Falowanie obrotów faktycznie skłania do szukania w sterowaniu tymże biegiem ale u mnie silnik pracuje tak jak by mu wypadał zapłon. Problem jest bardziej po stronie sterowania układem wtryskowym. Może mapy się rozjechały ale przypominam sobie, że jeden elektromechanik wgrywał mi te mapy na nowo, tylko że z marnym skutkiem widocznie. Będę jeszcze musiał...
K jet. może mieć regulator temiczny, ale on tylko zwiększa obroty na zimnym silniku. Po nagrzaniu milczy jak grób a obroty są stałe. Niektóre wersje maja regulator obrotów sterowany jak w KE, jak to zapewne ma miejsce w tym przypadku. K jet. napewno nie ma TPS-u, może natomiast mieć mikrowyłącznik odcinający pompę gdy zapłon jest włączony, a silnik...
Ogólnie to dość ciężko znaleźć coś w schematach PSA w ten sposób. Oni mają schematy podzielone tematycznie - oświetlenie, ABS, silnik itd. Bezpiecznik F1 w BSM zasilana styk roboczy przekaźnika R1, który wbudowany jest w BSM. Styk ten zasila pin 5 gniazda 28V NR (czarne gniazdo). Z tego pinu idzie zasilanie na sterownik silnika oraz na wtyczkę pompy...
Jak włączysz zapłon to powinno być słychać silnik pompy hydraulicznej , która wytwarza cisnienie do sterowania skrzyni
na początku myślałem, że przekaźnik, lecz byłby zdecydowanie za wolny (impuls potrafi przechodzić 6 tysięcy razy na minute. Ale nie musi załączać/rozłączać z taką częstotliwością. Czy tranzystor bipolarny jest w stanie przenieść taki niski impuls od 400 mV do 1600 mV? Nie wiem czy to prawda ale gdzieś wyczytałem, że bipolarne potrafią mieć spadki napięć....
Tak jak już pisałem, nie mogę odpalić go na gazie ponieważ to sterowanie od gazu z przyciskiem i kontrolkami zaczyna byc aktywne juz po uruchomieniu silnika. W pozycji kluczyka na zapłon, sterowanie jest wyłączone. Trzebaby ewentualnie puścić plus z akumulatora do centralki. Tylko pytanie czy i komputer od gazu załącza sie juz na zapłonie czy dopiero...
Troszkę się rozpisałeś :D To jest EDC17C56 pin 18 zapłon ? możesz potwierdzić?
No to masz już punkt zaczepienia,usterka tego czujnika może unieruchomić silnik. Sprawdzić to możesz odłączając go i próbując odpalić. Elektro zaworek za zdjęciach odpowiedzialny jest jeśli się nie mylę za sterowanie zaworu recyrkulacji spalin. Zapewne zblokował się lub uszkodziła się membrana i ktoś w ten sposób próbował coś zaradzić. Zależnie od pozycji...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Tak tak. Zasadę znam dobrze. Chodzi przecież żeby się tylko nagrzał. Aczkolwiek nie wiem jak taki zapłon zrobić. I naprawdę wystarczy iskra co 0,5 sekundy? Janek ile pali wersja benzynowa? Eksploatacja jest tańsza niż wersja gazowa?
Możesz sobie wykorzystać elektroniczny zamek szyfrowy, który będzie ci robił za blokadę zapłonu. A jak chcesz, by ci to odpalało autko, to możesz tym zamkiem sterować moduł typu starter. A jak chcesz mieć bajer, to zrób sterowanie głosem: silnik start, silnik stop, światła włącz...
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Witam , mam problem otóż ford transit 2004r 2.4 90km , pali cały czas bezpiecznik sterowania pracą silnika po włączeniu tylko na zapłon , auto tak ma po podłączeniu pod 24v , proszę o pilną pomoc
Tak, a teraz z tej fotki wszystko będziemy wiedzieli... Jaki silnik, jaki układ zasilania, pompa elektryczna- czy jej sterowanie, zapłon sterowany autonomicznie czy zewnętrznie?
Witam !!! Kolego Rafi_vw, na twoich sreenach ewidentnie ddt nie wykazuje żadnych błędów modułu ECM (sterowania silnika). Przyczyną jest prawdopodobnie wybranie złego modułu. Po skasowaniu błędów przy ECM masz komunikat, że operacja się nie powiodła (przy kasowaniu musi był wyłączony silnik ale zapłon włączony). Nie rób pełnej diagnostyki wszystkich...
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
Popatrzcie jaki jestem zapóźniony w rozwoju, teraz silnikiem sterują komputery pokładowe. Mnie się wydawało że realizowane jest to przy pomocy sterownika silnika.
I oczywiście się pochwal co zaobserwowałeś. Wystarczy sam zapłon, jak wiatrak wystartuje to ma pewność, że sterowanie z ecu silnika jest ok.
mam zapłon na tyrystorach sterowanych cewkami a nie przerywaczem ,silnik dwu tłokowy
Dzięki sprawdzę to ręczne ustawianie i dam znać. Silnik ma być włączony czy tylko zapłon przekręcony?
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
mówiac po amatorskiemu, powiem tylko tyle ze jest to taka przepustnica sterowana podcisnieniem która sie samoczynnie otwiera gdy chcemy uruchomic silnik, a gdy pracujący silnik wyłączamy to ona sie zamyka. reasumując: słuzy do gaszenia silnika, ponieważ odcina dolot, a gdy chcemy go uruchomic otwiera go. proste. jest to normalne gdy przekręcamy zapłon...
Co to był za pomysł z zakupem zupełnie innego modułu zapłonowego? Zapłon masz bez impulsatora, więc żadnego typowego modułu od skutera (z impulsatorem) nie podłączysz. Konieczny jest moduł do układu tzw. bezimpulsatorowego, czyli zapłon zasilany i sterowany wyłącznie z jednej cewki (zasilającej). Pojawienie się iskry występuje zazwyczaj przy ujemnym...
aby nie generowało błędów po załączeniu zapłonu Sterowanie rozrusznikiem - działa w każdej wersji silnika.
Przepraszam z post pod postem, mam pytanie czy da jakoś odejść żeby został sterownik ecu podłączony ale nie podpięty czujnikami do silnika czujnik temperatury, tps, wtryskiwacz, sonda lambda czy da to rade sterować w ogóle w jakiś sposób zapłonem. A może jest jakaś możliwość żeby przeprogramować ecu aby zmieniało nastawy zapłonu wraz ze zmianą obrotów.
Skądś położenie wału bierze więc jak nie ma czujnika wału to sprawdź czujnik wałka, czy ma on zasilanie i czy dociera do sterownika silnika, co jest na przewodzie sygnałowym. Może być też np brak zasilania sterownika silnika. sterowany jest masą jak włączam zapłon to masa jest w momencie kręcenia masa znika.
Kolego zacznij od wymiany zaworu regulacji ciśnienia paliwa i sprawdzenia oleju czy nie masz w nim paliwa (może być konieczność wymiany oleju ) . Obecnie silnik dostaje paliwo z wtrysków lub gaz oraz leje się do niego paliwo z tego zaworu , przy tak bogatej mieszance nie ma możliwości by nastąpił zapłon . Tym sparciałym wężykiem idzie podciśnienie do...
A co ma sprężanie do cewki? Jak ten zapłon ustawiłeś? W tych silnikach ssanie było sterowane membraną gaźnika.
To w dużym stopniu zależy od stanu naładowania akumulatora. Chwilę po rozruchu ten prąd jest zwykle dużo większy, natomiast gdy poziom naładowania akumulatora wróci do normy, to wynosi ok 2A. Do tego dodaj sumę obciążeń na odbiornikach - światła ok. 10A, dmuchawa ustawiona na maximum podobnie, tylna szyba 2-3A, pompa paliwa ok. 5A, zapłon i sterowanie...
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
Mogą być szklanki (szklanka) lub jest za wczesny zapłon. Dochodzi w tym momencie do tzw. spalania stukowego co obiawia się charakterystyczną pracą silnika (odgłosy stukania). Pozdrawiam. KOLEGO W LAGUNIE ZAPŁONEM STERUJE KĄPUTER!!!
Jeśli "zapłon" jest wyłączony, to tzw. "ssanie" pozostaje w pozycji "włączone" i wówczas podczas rozruchu silnik dostaje większą dawkę paliwa. Po pewnym czasie element grzejny ssania powoduje jego wyłączenie. Występują też inne rodzaje "ssania" np. sterowane ręczne (lub cięgłem) i bimetalowy, ale o rodzaju ssania w Twoim pojeździe dowiesz się z instrukcji...
nie próbujesz ponownie odkryć ameryki ? http://en.wikipedia.org/wiki/Valvetronic... A tak na poważnie, to zanim zaczniesz to testować na żywym silniku, upewnij się że wszystko działa jak należy. Dobrym pomysłem byłoby aby również zapłon sterowany był poprzez twój sterownik. Pamiętaj, że błędy w programie mogą prowadzić do bardzo poważnego mechanicznego...
Adam, zrób mu test, zapłon włącz a rozrusznik na krótko wysteruj, po wcześniejszym zdjęciu przewodu z elektromagnesu. Miałem podobny przypadek do zrobienia na szybko, auto z trasy, dorobiłem przekaźnik do rozrusznika sterowany z przycisku, klient zadowolony z "bayeru" a auto chodzi tak do dzisiaj. Dodano po 41 Przyczyn usterki nie zgłębiałem wtedy.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Bezpośrednie podłączenie wspomnianego silnika do pompy i stworzenie tym samym "motopompy". O ile nie przerażałaby mnie konieczność odprowadzenia spalin to układu wyłączającego ten napęd pompy w przypadku przekroczenia ciśnienia sobie chwilowo nie wyobrażam (presostat musiałby odcinać zapłon silnika?). Myślę, że najlepiej byłoby zastosować sprzęgło...
Witam, walczę z podnośnikiem szyby w moim Polo 6n2... Problem pojawiał się od jakiegoś czasu najpierw szyby potrafiły się nie domknąć do końca i trzeba było kombinować z wciskaniem zamykania i zapłonem (mechaniczne wszystko sprawne, sprawdzane na krótko, przyciski też) Potem można było normalnie otwierać ale żeby zamknąć trzeba było wyłączyć zapłon...
Słuchaj, bzdury opowiada Ci mechanik i zanim zniszczysz auto zmień go. Pierwsza sprawa to dojść co szwankuje, zapłon czy paliwo? To banalnie proste sterowanie silnikiem i mając próbówkę sam ogarniesz. Zrób test jak pisał wcześniej Kolega kidu22. Już będziemy dużo wiedzieć. Na PW poszedł schemat.
Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć. Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie. No właśnie najczęściej...
Hehe... Ja też stosowałem paralizator, jednak teraz są cztery silniki i jak nie zapalą się wszystkie w jednym momencie, to rakieta nie uniesie ładunku. Do tego nic nie da, że jest sterowana jak ciąg się nie rozłoży.
Ale co tu rysować. Stycznik to cewka i styki. Jedna strona cewki do masy, druga do przewodu uruchamiającego rozrusznik, a jeszcze lepiej przy stacyjce. Styki stycznika pomiędzy regulator a akumulator. Tyle. :) Ale! Skoro uruchamiasz silnik, to ładowanie przechodzi na alternator. Więc lepiej może zrobić wyłączanie regulatora w chwili włączenia zapłonu...
Znalazłem jeszcze taką informację: Świeci się lampka ostrzegawcza silnika; Trzęsienie silnika na biegu jałowym Objaw Świeci się lampka ostrzegawcza silnika Kod usterki: P1335 Trzęsienie silnika Warunki w chwili pojawia się objaw: Na biegu jałowym Przyczyna Uszkodzony czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin Rozwiązania Włączyć zapłon Zawór recyrkulacji...
Jak przekręcam zapłon to wentylator się uruchamia i sterowanie wentylatora działa a jak włącze silnik to przestaje działać .Więc w czasie jazdy nie moge włączyć nadmuchu ,bo nie działa sterowanie wntylatora i podczas jazdy jest zimno w kabinie,
Mostek wylutowałem i wtedy sprawdzałem mierząc miernikiem i w kierunku zaporowym zasilaczem 18V (żadna nie przewodziła) natomiast nie sprawdzałem diod pod obciążeniem. Jutro podepnę żarówkę i sprawdzę w kierunku przewodzenia. Regulator wymieniłem na nowy jednak nadal bez poprawy. Sam już nie mam pomysłu na zlokalizowanie usterki. Jeszcze dodatkowo ten...
wklejam cytat serwisówki: Sprawdzanie obwodu/układu Zapłon WYŁĄCZONY, odłączyć przyłącze wiązki przewodów od wadliwego wtryskiwacza paliwa Zapłon włączony, sprawdzić, czy między zaciskiem 1 obwodu sterującego a masą występuje napięcie 2,0-2,5 V. ⇒ Jeśli wartość jest niższa od podanego zakresu, sprawdzić, czy w obwodzie sterującym nie występuje przerwa/wysoka...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Podpowiedz który to rocznik. Silnik na gaźniku? Tam jest zapłon DC-CDI, sterowany z jednego impulsatora. Skoro cewki podmienione, moduł podmieniony, jedyna opcja to przerwa w przewodzie od modułu do cewki WN. Dawno temu miałem taki przypadek, że niby przejście jest a iskry brak. Powodem było jakieś uszkodzone połączenie pomiędzy żyłą przewodu a końcówką...
Do:grzesiek8134 Pisałem, że wymieniłem pompkę, filtr paliwa i kable WN. Instalacja gazowa ok, i paliwowa też. Nic nie pisałem o wymianie, napisałem sprawdzić!!!! Może się zapowietrzać! "Na gazie zaraz parownik marznie" a nie powinien!!!!!!!!!!!! "dla ciebie taki silnik to kosmiczna technologia, bo w takim silniku zapłonem steruje komputer" Nawet silnik...
Dla potomnych. W temacie jest Zapłon a u mnie jest Silnik.......... Wystarczy zrobić odcięcie ( 1 przekaźnik ) na przewodzie "masowym" w instalacji co wchodzi do silnika - sterowanie pompowtrysków. kabelek brązowy z żółtym paskem - u mnie taki był. ZERO BŁĘDÓW. auto TOURAN 1.9tdi 105KM 2006r Ten pomysł jest już wyższa szkoła jazdy ale jak ktoś troszkę...
Dwa grube przewody to stały plus i masa. Pozostałe dwa to sterowanie. Jeden z nich ( nie pamiętam koloru ) to zapłon ( plus po włączeniu zapłonu ) a drugi to info z kompa silnika o wymaganej mocy wentylatorów ( impuls o zmiennym współczynniku wypełnienia od 9% do 92% ). Amplituda impulsu musi być zbliżona do napięcia 12V w instalacji. Jeśli na chwilę...
tylko zamontowana jest tam pastylka antynapadowa i zapewne blokada blokuje uruchamianie i gaszenie silnika samochod a samochod musi sie wylaczyć po blokadzie .Oddalem klijentowi a kabelki blokdy wyciagnolem pod silnik kolo komputera i chcial bym tam cos teraz szybkim cieciem chlasnąć :).
Znalazłem coś od Webasto ale do 150 choc raczej jest podobna do 120 ale mogą być różnice. https://www.butlertechnik.com/downloads/... Wygląda na to (strona 9), że Webasto ma przekaźnik K1 do którym podłącza zasilanie do Climatrnic'a - normalnie jest zasilany po przekręceniu...
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon świeci kontrolka ciśnienia oleju. Natomiast Buczek z sygnalizacja stop załącza się przy braku ciśnienia już po uruchomieniu silnika
Cześć! Chciałem wykonać układ, który podawałby napięcie 12 V w momencie impulsu masy podanego z zewnętrznego układu (modułu zapłonowego). Schemat gotowego układu jest tutaj - w zasadzie to sam tyrystor. Tyrystor ma sterować silnikiem o poborze maksymalnym 4 A przy 14 V zasilania. Jaki tyrystor nadałby się do tego zastosowania?
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Nie no ,Grzesiek-wspólnym ogniwem jest jeszcze zapłon i szczelność dolotu.Pasowało by zobaczeć jak steruje zapłonem przy podnoszeniu obrotów,czy nie wyprzedza zbytnio.
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Masz: Uploaded with ImageShack.us 1-10 A- Do VII 1997: ogrzewane spryskiwacze, ogrzewane lusterko Od VIII 1997 : wolne miejsce 2-10 A Kierunkowskazy 3- 5 A Oświetlenie schowka 4- 5 A Oświetlenie tablicy rejestracyjnej 5- 7,5A Dach rozsuwany, ogrzewane siedzenia 6- 5 A Centralne blokowanie drzwi 7-10 A Światło cofania 8- 5 A Telefon 9- 5 A Sterownik...
Trzeba to ogarnąć samemu bo się nie nauczymy😉 Dodano po 3 Podłączalismy dobry komputer diagnostyczny z VCDS I PO PIERWSZYM przekreceniu na zapłon komputer się łączy wyskoczył nam błąd kluczyk i moduł sterowania silnikiem
To nie jest cięgło przyspieszacza tylko podwyższony bieg jałowy, w fazie nagrzewania i np. gdy się klimę włączy zwiększa obroty do ok. 1000. Przyspieszanie jest elektroniczne i steruje nim ten zaworek: https://obrazki.elektroda.pl/3188697600_... Mam Volvo z tym silnikiem i zawsze przy grzaniu świec słychać jak terkocze ten zaworek,...
Po pierwsze, kup sobie nowy korek jak ten Ci przeszkadza. Po drugie, zobacz co masz na bagnecie. Po trzecie, jak sprawdzasz zapłon w tym silniku? Po czwarte, dlaczego ma się coś dziać z zapłonem, skoro jest sterowany z ECM na podstawie jednego czujnika? Po piąte - zamiast się chwalić to ustaw rozrząd, o ile jest faktycznie przestawiony. Po szóste: o...
Witam ponownie.... Jako, że dopiero dzisiaj miałem okazję pogrzebać w fordzie to doszło parę nowych informacji... Przemierzyłem zasilania sterownika od strony wiązki. więc: 1: Sprawdzić napięcie zasilania Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie na wtyku A C3. Czy to jest pomiędzy 12 a 14.4 V? OK 2: Sprawdzić połączenie do uziemienia Włączyć zapłon. Zmierzyć...
Samochodowego interfejsu diagnostycznego nie posiadam, aczkolwiek mam zamiar się w niego zaopatrzyć. Tak, jak pisałem prawidłowa praca silnika samochodu jest bardziej wrażliwa na mieszankę paliwową gazowo-powietrzną w przypadku niedomagania ze strony układu zapłonowo-wtryskowego niż na mieszankę benzynowo-powietrzną. W przypadku mojego samochodu, po...
A mógłbyś podać jakiś numer tego przekaźnika? Lub gdzie można taki znaleźć bo żaden mi nie pasuje (patrząc według schematu). +12V zasilanie to pasowało by chyba pociągnąć prosto z akumulatora lub innego miejsca gdzie cały czas jest napięcie, przez jakiś bezpiecznik żeby po wyłączeniu kluczyka (ginie napięcie na wstecznym) wyświetlacz schował się, tylko...
Blokada can wydaje mi się droga ok 2000zł coś naprawdę skutecznego co by uniemożliwilo kradzież poprzez długi czas jaki złodziej by musiał poświęcić aby dojść do uruchomienia samochodu schemat do wykonania przez elektryka Użyj starego typu immobilizera trzyobwodowego (nieważne jakiej firmy) Wykonaj trzy odcięcia dla obwodów: 1. Panel bezpieczników...
Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
Acha, zawsze myślałem, że zapłon ustawiony przed GMP to wczesny, zaś jak już tłok schodzi w dół , czyli po okresie kiedy ciśnienie w komorze spalania osiągnęło maximum to późny. No cóż, życie pzynosi różne nowości. Mistrzowie, nic wam to nie da. Muszą być dwa elementy wyzwalające, dwa wzmacniacze i dwie cewki. Zapłon z iskrą traconą może ma sens w silnikach...
ten sterownik gazu to wielkie badziewie, zresztą widać że i tak silniczek krokowy od gazu już nie jest podłączony (i bardzo dobrze), ja bym w ogóle wywalił cały ten komputerek i założył właśnie przekaźnik (zawsze tak robię) i jest spokój. Ale tak jak napisał Hektar Zahle.r - można sprawdzić wtyczkę i kable przy aparacie zapłonowym i wtyczki i kable...
Silnik AEF Volkswagen jeśli chodzi o grzanie świec to zachowuje się następująco. Gdy jest zimny czyli temperatura poniżej 70 stopni celcjusz grzeje świecami. Po odpaleniu grzeje świecami tak długo ąz temperatura osiągnie 70 stopni lub przez 5 minut. Świece żarowe są sterowane przez sterownik pompy Diesla diagnozowalny Vagiem kanał 44 o ile się nie myle....
Jeśli nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, to silnik musi po odpaleniu ustalać kolejność na podstawie wykrywania zmian przyśpieszenia wału korbowego (duża ilość zębów na czujniku pozycji wału) przy chwilowym „wyłączaniu” cylindrów. Jeżeli w wyniku wady mechanicznej silnika, sterownik wykryje nie tą kolejność cylindrów, to może się rozjechać jego...
Tam lepiej zastosować CAŁE sterowanie silnika jak w oryginale. Minimum to sterowanie zapłonem. Roboty przy tym niezbyt wiele.
sterować zapłon układ sterować zapłon sterować zapłon triak
accord wyświetlacz samsung mruga dioda zasilania zasilanie cursor
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Jak ustawić język polski w Grundig XLC 32 cale? Schemat instalacji ogrzewania Mercedes W210 E300 TD 1998