Jaki prąd maksymalnie można puścić na układzie opartym na jednym tranzystorze i potencjometrze.Chodzi mi o sterowanie silnika nawiewu samochodowego.Chciałbym zastosować inny tranzystor oraz odpowiedni dobór rezystora ,zamiast potencjometru podawać napięcie od 2V do 5V ,nie musi być pełna regulacja obrotów .Czy takie coś zda rezultat? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
nie jest to związane s silniczkiem nawiewu,a samym modułem sterowania nawiewem.Naprawa banalna,trwa dokładnie 30 minut.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
https://obrazki.elektroda.pl/8974117700_... 8045 : moduł sterowania dmuchawy 8050 : silnik dmuchawy PSF1 : płytka sterowania - skrzynka bezpieczników komory silnika
Panel sterowania nawiewu jest uszkodzony. Podmień go
Witam Kolegów, Planuję wykonać prosty sterownik do sterowania pracą silnika wentylatora nawiewu w aucie. Typowo stosuje się tam silnik prądu stałego (właśnie, jaki? szeregowy?) i kilka szeregowych rezystorów dużej mocy regulujących prędkość silnika. Stąd moje pytanie o możliwość płynnej regulacji prędkości z wykorzystaniem sterownika mikroprocesorowego...
No dobrze, brak masy równa się brakiem działania wentylatora, ale bezpieczniki są na plusie i zgodnie z zasadą działania jak i logiką wyciągając bezpiecznik robimy przerwę w obwodzie. Po takim zabiegu na jednym z dwóch styków gniazda bezpiecznika owszem powinno być 12V, ale na drugim przecież zero? Prosty schemat sterowania silnikiem nawiewu gdzie plus...
Mercedes S 500 L 4M. Jak w temacie. Brak sterowania silnikami nawiewów. Nie załącza klimy, brak błędów w klimie. Pokasowane wszystkie byki SD, we wszystkich modułach auta. Na wyświetlaczu klimy wszystko można ustawić, dmuchawa działa, czynnik w klimie jest, kompresor w testach startuje, ciśnienie daje. Na przycisku na stałe lampka klimy zapalona(off)....
W 807 najczęściej padał moduł sterowania silnikiem nawiewu,jest on umieszczony na silniku (taki duzy radiator w ksztalcie litery "C"".Nie wiem tylko czy mozna zakupic sam modul czy wystepuje on z calym silnikiem.Tak czy inaczej warto by sie do niego dostac i sprawdzic czy jest zasilany i czy steruje jakies napiecie na silnik.Nie pamietam gdzie w 807...
Szukam schematu sterowania silnika dmuchawy (nawiewu powietrza) w RENAULT MEGANE 1,6 96r. (klima,obieg zamknięty).
uszkodzony regulator prędkości obrotowej silnika nawiewu(takie dwa tranzystory)
Też myślę że bez schematu się nie obejdzie. Silnik pracuje na pełnych obrotach tylko na pozycji nr 6 i gdy wciśnięty jest przycisk klimy. Napięcie na żółto pomarańczowym jest 12.6V przy włączonym zapłonie. Podejrzewam że problem jest z modułem bo steruje on silnikiem po przez zmianę napięcia z tranzystorów mocy a rozbierałem przełącznik i badałem napięcia...
Jeśli dobrze zrozumiałem post to normalne. Silnik musi się najpierw zagrzać, aby w zimnym samochodzie nawiew zaczął grzać. Nie da się grzać powietrza zimnym silnikiem.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Właściwie wszystkie sterowniki c.o sterują silnikiem nawiewu fazowo, triakiem. Z tym że minimalne wysterowanie jest na poziomie ok. 15stopni. Buczenie jest kwestią oczywistą z racji dużego odkształcenia przebiegu zasilania.
Sprawdź czy na silniku dmuchawy ) przecież było wyrażnie napisane , że chodzi o sterowanie nawiewem a nie o dmuchawę
Ten rezystor steruje masą więc + nie będziesz miał .Zobacz przy samym silniku czy masz +12 .
Mam pytanko co to jest na zdjęciu. Znajduje się to w układzie nawiewów golf 3 1.9 tdi klima manualna z góry dziękuję za podpowiedzi A rok tego samochodu? Jaka moc silnika? Panel sterowania nawiewu elektroniczny czy zwykłe pokrętła?
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Jest zabawy... Szukaj uważnie śrubek. jak pourywasz, to potem będzie trzeszczało. Nawiewy, tunel, schowki wszystkie, zegary, kierownica, panel sterowania. Już nie pamiętam dobrze, ale chyba od strony silnika też ze dwie nakrętki były
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Witam. Mam problem w znalezieniu jakiegoś tranzystora, sterownika do silnika dmuchawy nawiewu DC 12 V, 10 A, który będzie sterował prędkością silnika DC w Arduino. Obecnie użyłem: Moduł wysokiej mocy 2x MOSFET (DUAL D4184) Gdy ustawiłem prędkość silnika DC dmuchawy na analogWrite (mosfet_wentylatora,100), dmuchawa działała prawidłowo, kręciła się wolniej,...
Doberek. Jeśli przeczytałeś temat od deski do deski to już wiesz co potrzebujesz. Jeśli nie czytałeś to podaj jakie auto, silnik, panel sterowania "nawiewem powietrza", czy jak dźwigniesz "maskę" masz naklejkę z napisem WEBASTO, a dokładnie co pisze: ZUHEIZER czy STANDHEIZYNG. Na początek chyba wystarczy.... :spoko:
Witam. Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat tranzystora: 2209 1A60 Znajdował się on w sterowniku oczyszczacza powietrza firmy Honeywell HA120E, miał obudowę TO-92. Spalił się tak, że zostały tylko nóżki i "plecy" z powyższym oznaczeniem. Przewód biegnący z emitera służy najpewniej do sterowania silnikiem od nawiewu (wyprowadzenie na płytce jest...
witam mam problem z w/w wymienionym modulkiem - samochod ma climatronic i smieszny regulator PWM do sterowania silnikiem nawiewu. modul polecial - spalilo irfz44S po podmianie cisza (wczesniel byly przebite) czy ktos ma schemat do w/w wymienionego modulu ? numer modulu siemens 539.9960.010 pozdro
No to wygląda na "rezystor" choć jeszcze sa punkty masy do modułu i silnika które trzeba posprawdzać. Moduł powinien sterować masą "puszczać " ją na silnik .
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
A ja bylem u dentysty, powiedzial ze mnie ktores zeby bola. Jak zawsze w punkt :) Uszkodzony zawór/elektrozawór na sprężarce klimatyzacji i/lub panel sterowania nawiewu. Jeśli był odłączany podczas pracy silnika to na bank będzie ubity. I kody błędów z układu klimatyzacji sprawdź i podaj.
Mam również problem z ze sterowaniem nawiewem powietrza w Astrze II. W moim przypadku jest to wykonanie DELPHI ( w starszych modelach jest BOHR). Też silnik cały czas się kręci i jedynie zmienia kierunek po naciśnięciu przycisku na konsoli. Silnik ma tak dużą siłę że wyłamał całą oś klapki regulacji nawiewu. W silniku na pewno niema żadnego sprzęgła....
sprawdz zabezpieczenia i sam wentylator
Dzień Dobry ! W moim samochodzie mam problem z nawiewem : po włączeniu zapłonu, na panelu wyświetla się temperatura i skala nawiewu - po uruchomieniu silnika po chwili włącza się napis "serwis" - temperatura zostaje bez możliwości sterowania - znika skala nawiewu. Przy sprawdzeniu na wyjściu kostki do silnika wentylatora brak napięcia - bezpieczniki...
Witam serdecznie. Proszę o pomoc. Posiadam Hondę Civic VIII z silnikiem 2.2. Kupiłem ją z nieoryginalnym radiem, brakuje nawiewu powietrza oraz sterowania radiem z kierownicy. Wyświetlacz LCD od temperatury nie działa. Czy mogę jakoś obejść to?
Tak proponuje wymienić jeża. Na jeże wchodzi sterowanie z panelu . POmierz czy przychodzi napięcie sterujące z panelu oraz czy jest masa i zasilanie i nie ma napięcia wyjściowego.
Jeżeli auto ma klimatronic to nie jest usterka, bynajmniej nie ten element.
dziś wykonałem test żarówką i wygląda na to, że opornik jest ok. Żarówka świeci jaśniej albo słabiej, w zależności od sterowania nawiewem. Po podłączeniu samego silnika dmuchawy, tak samo, chodzi raz szybciej a raz wolniej adekwatnie do zadanej mu prędkości. Ale silnik nadal piszczy wiec wszystko wskazuje na to, że to jednak silnik jest już wysłużony...
Witam, posiadam odpowiednie rozszerzenia do logo potrzebne do zrobienie sterowania zaluzjami chcialbym zrobic to na silniku krokowym 0-10v Pozdrawiam
1 nie mam schematu ,już szukałem brzęczykiem i cisza niestety Jeżeli nie ma przejścia - nie będzie działało! silnik jest sprawny miałem go na stole jest zamontowany w zamku . Czy do zamontowanego w samochodzie silnika dochodzi impuls sterowania, otwórz- zamknij?
Temat jest następujący. W samochodzie osobowym z instalacją 12v układ sterowania prędkością dmuchawy wnętrza oparty jest na tranzystorze Darlingtona NPN w obudowie T03 który steruje pierwszym i drugim biegiem (trzeci najwyższy jest sterowany bezpośrednio). Plus jest połączony na stałe z silnikiem komutatorowym, natomiast minus tzn. masa "przechodzi"...
To stała wada PSA, a do tego dochodzi wadliwy sterownik silnika dmuchawy , dość wrażliwy na przegrzanie
A powiedz mi kolego czy trzeba rozbierać wszystko do okoła żeby się tam dostać ?? I czy te objawy o których mówie były by zgodne ?? Bo nie kreci sie silnik dmuchawy i nie ma sterowania nawiewami.:|
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
Posiadam klimatyzator fukimino ASW53 chcę go wykorzystać do zbudowania nawiewu z czerpni zewnętrznej do domu . Potrzebne mi jakiel kolwiek schematy z tego klimatyzatora dotyczące silników i sterowania. Mam nadzieję ze ktoś mi pomoże w tym dziele .
Cześć, chcę zamontować do mojego Peugeota Partnera 2011r z klimą manualną Webasto. Studiowałem trochę Google, ale nie do końca rozumiem pewne zagadnienia. W uproszczeniu są 2 rodzaje pieca - analog i cyfra. Analog działa wszędzie, cyfra przez CAN. I teraz pytanie. Jeśli chodzi o Webasto cyfrowe (wiadomo, musi być do danej marki z danego okresu, dodatkowo...
W sterowaniu wentylatora nawiewu mam dwa elementy FW26925A1,obudowe mają jak 2N3055.Czy ktoś może mi podpowiedzieć co to za elementy. Silnik wentylatora sprawny,brak nawiewu.
Witam! Mam problem z nawiewem w mojej 159 z 2008 r. Jakiś czas temu awarii uległo sterowanie nawiewem. Nie ma reakcji przy wł/wył nawiewu na nogi kierowcy - jest cały czas nawiew na nogi. Już wtedy cały nawiew działał średnio mocno. Ostatnio całkiem wszystko padło. Nie mam nawiewu z pięciu frontowych nawiewów . Nie ma znaczenia przełączanie przycisków...
Z reguły powinien być w pobliżu silnika dmuchawy. Spróbuj poszukać. A sterowanie nawiewem jest manualne(za pomocą pokręteł) czy elektroniczne? Jeżeli manualne sprawdź czy dochodzi wogole zasilanie.
Problem banalny: wymian żarówek w panelu sterowania ogrzewaniem w hondzie (dwudrzwiowa). Panel to dwa suwaki: sterowanie silnikiem dmuchawy i temperaturą oraz przyciski do sterowania kierunkiem nawiewu. I trzeba wymienić żaróweczki. Udało mi sie dobrać do wszystkich tych w tym panelu. Może ktoś ma przepis, jak się do nich dostać?
Mam ciekawą sytuację w Skoda Fabia 2 1.2 51 kW, dotyczy regulacji nawiewu powietrza. Podczas pracy silnika, ogrzewanie jest włączone na ciepło, wentylator na 2 biegu, a gdy przełączę pokrętło od sterowania nadmuchem w pozycji na szybę, po chwili sama włącza się klimatyzacja, jak na filmiku.
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
i jeszcze mam pytanie czy po odłączeniu kabli z panelu i zapaleniu silnika wentylator nawiewu powinien pracowac bo jeśli nie to miałbym gotową odpowiedź co jest popsute
JESTEŚ WIELKI! Ale skąd wziąć kod silnika?
Witam z tym modelem niemialem do czynienia ale sprawdz czy aby oporniki zamontowane w przelocie nawiewu miedzy turbina a wlotami nie sa ujarane wiazka z silnika nawiewu powinna przechodzic gdzies przez te oporniki i ten modulik bedzie w miare blisko wkrecony wzgledem silnika nawiewu
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Witam. Silnik nadmuchu sprawny, rezystor sprawny, panel climatronic 7M5907040N też sprawny. Na panelu sterowania moc nawiewu nie reaguje, zarówno przód, jak i tył. Potwierdzam andrzej_7777, w naszym przypadku Ford Galaxy także powodem uszkodzone podgrzewacze spryskiwaczy 7M3955181C . Dziękuję za przyśpieszenie diagnozy.
Normalnie nawiew działał po stacyjce Nie po stacyjce tylko po uruchomieniu silnika. Standardowa usterka BSM (przekaźnik zasilający dmuchawę wewnątrz BSM), ja nie bawię się w naprawy tylko robię oddzielne zasilanie po zapłonie
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
W przypadku manualnego (pokrętło) sterowania nawiewem, za prędkości nawiewu odpowiedzialne są rezystory umieszczone na płytce przyłączeniowej silnika dmuchawy. Jeżeli dmuchawa działa tylko na jednym najwyższym "biegu" na 99% padł któryś z tych rezystorów, wymienia się wówczas całą płytkę. W przypadku klimatronika myślę że jest dokładnie tak samo. Pozdrawiam...
Witam Mój problem polega na tym, że w aucie po wyciągnięciu kluczyka cały czas pracuje dmuchawa nawiewu, dopiero po wyciągnięcie bezpiecznika wyłącza dmuchawę. Wymiana rezystora, czyszczenie silnika dmuchawy, sprawdzenie szczotek, wymiana panelu sterowania klimatyzacji nic niestety nie pomaga. Macie jakieś pomysły? Proszę o pomoc!
Udało mi się zrobić test climatronica i wyskoczyły mi dwa błędy: 4FA i 318 więc je skasowałem i na razie nie wyskakują. Dodam, że podczas testu ładnie dmucha na szybę lecz normalnie nie mogę tej funkcji włączyć, czyli silnik od sterowania klapą nawiewu jest raczej sprawny. Czy w takim razie jest to wina panelu? Bo przecież po naciśnięciu przycisku powinna...
Silnik dmuchawy jest dobry .Wymieniłem panel sterowania i dalej to samo.Nie wiem dokładnie gdzie jest bezpiecznik od dmuchawy.
Grala opisał Ci książkowo co i jak. masz na 99% usterkę "opornicy" czyli zwarty główny tranzystor. Układ jest taki - od plusa po zapłonie do silnika wentylatora, z silnika wentylatora do modułu PWM (opornica), z modułu do masy. To był oczywiście opis kabli prądowych. Sterujące lub sterujący z modułu PWM do panela sterowania. Usterkę którą opisujesz...
Witam! Silnik który mam zamiar sterować to silnik dmuchawy nawiewu w samochodzie i pobiera on maks. coś koło 20 A przy 12V. Do załączania silnika wkorzystałem scalony power switch BTS650 (6mili omów po załączeniu) Całość początkowo odpaliłem na 80535 ale muszę przejść na ATmega32 i nie wiem za bardzo jak te PWM'y sprzetowe ruszyc. I jeszcze male pytanko,...
Nic nie przecinasz, po prostu podajesz zasilanie na silnik na pin 1. Może też zasterować przekaźnikiem x11 przez dwie diody lub jedna diodę na x11. A szybkość nawiewu ustalasz sobie sam pokrętłem na panelu. Masz wtedy pełny wybór od wyłączonego wentylatora do biegu 4. Witam, na pin nr 1 w kostce fan switcha, czy bezpośrednio na pin nr 1 kostki silnika...
Masz, zasilanie na tym bezpieczniku 40A? Powinno być po zapłonie albo po uruchomieniu silnika i iść bezpośrednio do silnika dmuchawy a sterowanie obrotami masą z przełącznika przez opornicę.
Witam mam taki problem ze swoim ogrzewaniem D4WSC z zegarkiem mini w Passacie. Po załączeniu zaczyna prawidłowo się diagnozować (brak wskazań błędów) odpala prawidłowo działa przez jakieś 13-15min potem słychać nieregularne cykanie przekaźnika sterowania nawiewem i zaczyna się wyłączać oraz wywala kod błędu 32 czyli coś z silnikiem dmuchawy w piecyku....
W pierwszej kolejności do sprawdzenia zasilanie panelu sterowania, bądź jak kolega wcześniej napisał zasilania silnika dmuchawy.
Typowe pytanie klienta dlaczego mu klima non stop działa , ano Panie jak dmucha na szybę w górę to działa. Paaanie ale dioda nie swieci ,to popsute . ...ale przyznasz, że mało logiczne. W grupie VAG jak klima działa to kontrolka świeci (lub nie świeci, jeśli masz ECON), ale jak klikniesz AC lub ECON (w zależności od panelu) to możesz klimę wyłączyć....
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Witam. Mam następujący problem, mianowicie w mercedesie c 180 nie działa nawiew na żadnym biegu silnik dmuchawy sprawny Sterowanie tym silnikiem idzie przez układ znajdujący się za pokrętłami nawiewu, z tego modułu do sterowania idą dwa przewody (szaro czerwony i biało różowy) te przewody idą do jak się domyślam regulatora obrotów który jest przykręcony...
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
Exciter "cyt."wiec prosze naprawde o opinie fachowcow a nie domoroslych "elektryczkow". Niestety piszący te słowa nie dorósł nawet do tego, żeby go nazwać domorosłym elektryczkiem. W Lagunie II silnik nawiewu jest silnikiem krokowym sterowanym impulsowo czterema tranzystorami polowymi dużej mocy IRFP044. Te tranzystory są umieszczone pod płytką drukowaną...
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Nie ma chetnych, no wiec sam sobie odpowiem :). Za nawiew odpowiadaja dwa silniki: jeden do wlaczania/wylaczania wewnetrznego obiegu powietrza, drugi do zmiany kierunku nawiewu - i ten wlasnie byl uszkodzony. Panel sterowania nadmuchem to tylko wylaczniczki z diodkami, zadnej elektroniki.
Witam szanownych kolegów Mam koleiny problem z moją"Eleonor":cry: .A zatem jest to problem związany z sterowaniem ogrzewaniem takie mam objawy przy odpalonym silniku nawiew pracuje przez jakieś dwie minuty i następuje samoistny przeskok z 6 na 1 lub off 3 na 1 lub off i tak samo przy zgaszonym silniku Koledzy proszę o pomoc:|
niesprawne kurtyny nawiewu dwustrefowy witam mam problem z nawiewem, ne działa regulacja temperatury nie ma możliwości sterowania nawiewem działa tylko prędkość, sterowanie wykonane jest na 3 silnikach i nie chcę mi się wierzyć że wszystkie padły , proszę o poradę możliwe że sterownik po wykryciu jakiejś usterki odłączył możliwość regulacji, ostatnio...
Układ mógłby dodatkowo włączać nawiew/klimatyzację, aby obniżyć temperaturę w samochodzie, ale to wymagałoby również sterowania silnikiem.
Jeśli układ rozgrzał się do 160°C to trzeba sprawdzić dlaczego tak się stało. O ile dobrze widzę, ten bezpiecznik jest w obwodzie bramki tranzystora MOSFET-N, więc jego prąd powinien być na poziome kilku mA. Jeśli przyczyną problemu jest ten układ to polecałbym sprawdzić wszystkie luty oraz elementy, a w szczególności te 3 diody i ewentualnie wymienić...
Nie o to chodzi, że pracuje tylko jak się rozgrzeje silnik. To jest suche postojowe. Praca silnika nie na tu nic do rzeczy. Ono pracuje bez silnika i bez nawiewu auta. Ma osobne zasilanie w ropę i własny nadmuch i sterowanie. To jest postojowe, żeby motoru nie odpalać.
Witam Od kilku tygodni mam problem z samochodem VW T5 silnik 2,5 174 kM 2005r. w wersji Multivan. Chodzi o nawiew w drugiej i trzeciej strefie ( wentylator tylni ) oraz boczne dmuchawki. Kiedy przekręcę kluczyk w pozycją zapłonu wszystkie kontrolki zapalają się normalnie i nawiew włącza się tam gdzie chce, mogę nim sterować z przedniego panelu. Po przekręceniu...
W moim samochodzie jest tylko dogrzewacz i wszystko działało bez zarzutu do jesieni, czyli osobno szło załączyć z zegara na postoju i gdy silnik był w ruchu to na kokpicie są trzy guziki Klima restart i dogrzewacz I też działało to jak należy. Nie wiem co się mogło zepsuć, może przyczyna leży w całym sterowaniu nawiewami
Błędy masz tylko z silnika, a co dalej(BODY KOMPUTER?)
Witam oba silniki napędziłem wiertarką, być może pojemności i indukcyjności powodowały że trapez zaczynał przypominać sinusoidę przy większych obrotach nie jestem pewien różnic konstrukcyjnych ale są chyba różne rozłożenie magnesów lub inne niuanse powodują że rozkład pola jest inny kiedyś jeszcze badałem coś ala silnik BLDC od nawiewu w aucie tam trapez...
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i mam problem z klimatyzacją w moim Oplu. Wymieniłem podświetlenie panelu sterowania klimatyzacją i mimo tego, że pokazuje 27 stopni i nawiew jest na 7, temperatura silnika odpowiednia "klima" nie grzeje. Co mogę zrobić? Bardzo proszę o pomoc.
Krótkie pytanie i równie krótka może być odpowiedź: Czy metoda: detekcja zera i wycinanie fragmentu sinusoidy ma sens w sterowaniu prędkością obrotów silnika od nadmuchu w piecu CO? Czytam te posty i głupieje kiedy to ma sens a kiedy nie. W sumie są trzy "rodzaje" odbiorników tak sterowanych: - grzałki - silniki komutatorowe (wiertarki, odkurzacze,...
(at)robiw zacznij od policzenia strat w tranzystorze tych statycznych i tych dynamicznych (jak za wolno załączasz tranzystor to będziesz miał problemy). Jak będziesz wiedział ile mocy musisz wytracić z tak małej obudowy jak TO-220 to sprawdź rezystancję termiczną tego tranzystora i jak zmieni się temperatura krzemu. Ja dla przykładu do sterowania wentylatorem...
podmieniliśmy panel sterowania klimatronikiem i nadal nie działa. 1. panel podmieniony. 2. rezystor podmieniony. 3. silnik na krótko startuje od razu. rozkładam ręce.
Kolego to co masz zamontowane w samochodzie to nie jest pełne webasto tylko tak zwane dogrzewanie silnika. Po wciśnięciu PWR włączasz/wyłączasz po prostu sterowanie wentylatorem. To całe Webasto załącza się przy włączonym silniku i przycisku PWR i ustawionym na max ogrzewaniu. Jedni piszą że musi być 1/3 baku paliwa mi jednak włącza się zawsze nawet...
Witam wentylator od nawiewu raz działa a raz nie jak wpadnę w dziurę działa a drugi raz nie gdzie szukać przyczyny man tgx 440 dziękuję Witaj! Opisany przez Ciebie problem z wentylatorem nawiewu w Twoim MAN TGX 440, który działa nieregularnie i reaguje na wstrząsy (np. wpadnięcie w dziurę), najprawdopodobniej wskazuje na problem z połączeniem elektrycznym....
Klimatronic migające 3-diody na panelu .Proszę o wskazówki i pomoc . MARIO. Dodano po 1 Renault 2002r, silnik 2,2DCI , brak nawiewu i sterowania klapami wnętrza.Co może być . Brak błędów (LUNCH CLIP . Prosze o pomoc.
Zatem sam silnik do sprawdzenia. A po stronie auta zasilanie i sterowanie.
bost vehler jak dobrze odczytałem to mi wygląda na coś z silnikiem nawiewu lub jego zasilaniem? (sterowanym z climtrnka)
Właśnie jestem w trakcje przebudowy nawiewu powietrza do mojego Junkersa (osobna rura doprowadzająca powietrze z zewnątrz budynku zawsze była), silnik nawiewu zamierzam sterować z diody LED świecącej (sterownik pieca, dioda na panelu sterowania) zawsze gdy jest odpalony piec, fotorezystor oświetlany tą diodą (czerwona) zmienia rezystancję przy świeceniu...
Witam, oto schemat i opis instalacji elektrycznej do instalacji klimatyzacji i sterowania nawiewami. Mam nadzieję iż się przyda i uda się spiąć instalację. Ja w swojej beczce musiałem zbudować od podstaw sterowanie gdyż nie miałem nic prócz modułu z pierwszej wersji klimy bez elektryki oraz sprężarkę ZEXEL z dorobioną łapą do silnika OM616 zamiast YORK-a...
Ten wiatraczek jest tam tak potrzebny że naprawde... Wyjmij panel, z tyłu jest złączka od silniczka, odłącz go i cześć. A sama usterka w panelu nawiewów, żaden jeż. Idzie to też naprawić.
LM myślałem użyć jako drivera sterującego wyjściem mocy, np tranzystorem. Ale można zastosować na wyjściu wzmaciacz operacyjny LM 12, ma 80 W na wyjściu, dedykowany jest do sterowania właśnie silników i serw. Tyle że jego koszt to ok. 250 zł
Witaj Jeżeli miałeś "piski" z okolic wentylatora to ewidentnie silnik zaciera się na tulejkach. Musisz go zdemontować i zobaczyć dokładnie co jest źle i dosparować tulejki. Później zobaczymy co z jego ewentualnym sterowaniem. Pozdrawiam p.s wymiania filtra pyłkowego była jak sądzę przypadkiem że wentylator normalnie pracował
Sprężarka jest raczej sterowana z ECU wiec podaj jaki masz silnik.
Mam problem z nagrzewnicą w lagunie 1,8 benzyna rocznik 1995. Chodzi oto że słychaać jak chodzi silnik nagrzewnicy, a nie ma wcale nawiewu tzn z żadnego otworu nie dmucha moim zdaniem jak powinno. Sterowanie nawiewem jes nie mechaniczne a elektroniczne.
Tam idzie tak-plus i masa zasilania oraz dwa przewody z silnika. No i sterowanie. Jak masz plus to sprawdź omomierzem, czy "widać" widac silnik.
doswiadczenia i sprzętu zerowego. mogę tylko powiedzieć, co się dokładnie stało. Mianowicie elektryk który chciał zrobić obwód "na krótko" podłączając zasilanie z zapalniczki "bo tam najbliżej" podłączył prąd do jednego z żółtych kabli biegnących do panelu sterowania nawiewem. Od tamtej pory samochód zaczął ariować. zrobili to ponieważ silnik nadmuchu...
panel sterowania nawiewu naprawa silnika nawiewu wymiana silnika nawiewu
sprzęgło drży zacisk hamulcowy ręczny wymiana modułu pralki ariston
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi przyrządy pomiarowe instrukcje
Wnętrze gramofonu CEC BD-5200: szczegóły i komponenty Record STM 21 Control Module for Record System 20/21 Sliding Doors – Features, Variants, Faults