Albo siedzi ci zasilanie albo sterowanie, masz czym diagnozować?
Koledzy a w jaki sposób wyglada załączanie dmuchawy w aucie? Czy z webasta któryś pin tym steruje? Zapewne trzeba użyć jakiegoś podstawowego przekaźnika sterującego dmuchawą tylko nie wiem który pin z webasta będzie nią sterować ...
A czemu krzyczysz . :idea: Wyłącz CapsLock Jak piszesz . Czy zrobiona diagnostyka jak silnik nie startuje :?: Co pokazuje w parametrach odczytu wszystkich temperatur :?: Co pokazuje w parametrze wysterowania silnika dmuchawy :?: Czy parametr się zmienia jak sterujesz prędkością dmuchawy :?: Czy zmienia się napięcie na sterowaniu tzw. opornicy dmuchawy...
W tym aucie nazywa się to moduł wentylatora kiedyś pospolita opornica.Brawo Dodano po 4 Teraz moduł PWM przez zastosowanie tranzystora za pomocą którego sterowany jest prąd dmuchawy a kiedyś opornica od zastosowania zazwyczaj kilku rezystorów
Dodam ,że zasilanie jakieś jest ale nic nie załącza , podświetlenie klimatronika tez jest . Wyświetlacz ciemny, kontrolki od sterowanie też nie świecą. Dmuchawa i wiatraki tez nie chodzą.
A możesz powiedzieć jak masz podłączone sterowanie dmuchawa w środku? Mam Webasto w samochodzie ale przewody do dmuchawy nie są nigdzie podłączone, tzn przewód wychodzący z Webasto jest luźny i pojawia się na nim napięcie.
Silnik dmuchawy jest dobry .Wymieniłem panel sterowania i dalej to samo.Nie wiem dokładnie gdzie jest bezpiecznik od dmuchawy.
sprawdziłem wszystko jest ok chodzi mi bardziej o możliwości sprawdzenia sterowania silnika dmuchawy
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Jak juz napisalem jest to sterowanie elektroniczne, nie ma przelacznika /wiec nic sie nie upalilo w panelu sterowania/ Dzis przejrzalem w dialogysie a tam dla tej wersji po niemiecku...
Czujnik temp parownika i chłodnicy w normie. Czujnik temperatury chłodnicy ok, załącza czasami wentylatory na 1 biegu. Czy czujnik parownika występuje w klimie manualnej? Ani pod maską ani nad pedalami na zasilaniu/powrocie go nie ma. Po drugiej stronie tylko klapki od sterowania temperatura i dmuchawa.
Niestety Laguna ma dość dużo rozwiązań sterowania samej dmuchawy i z tym jest problem,różnie wyprowadzone jest i zrealizowane samo zasilanie. Ponadto w zależności od linii produkcyjnej może się różnić montażem, wydajnością a zatem i poborem prądu. Najprościej szukać po numerze starej lub numerze nadwozia. Ale poszukaj ludzi u siebie w mieście co trudnią...
Witam kolegów. Poszukuję schematu elektryki do autka jak w tytule.Interesuje mnie szczególnie obwód zasilania i sterowania dmuchawy od nawiewu. Sprawa pilna-wiadomo bez nawiewu ciepłego powietrza na przednią szybę ani rusz.Za pomoc z góry serdecznie dziękuję.
Laguna 2, diesel 1,9dci, 2001r. Brak nadmuchu powietrza (nie kręci się wentylator), brak podgrzewania lusterek bocznych, brak ogrzewania tylnej szybu. Bezpieczniki sprawdzone, są ok. Panel sterowania wentylacją - elektroniczny. Na panelu wyświetlane są wszystkie informacje prawidłowo, tak jakby było wszystko ok, ale silnik nie chodzi. Jak dostać się...
witam, posiadam samochód renault laguna 1 1994 poj,2000cm3 i przestało mi działać w nim panel sterowania ogrzewaniem, klimatyzację. Wymieniłem już ten panel na nowy i wciąż nic się nie uruchamia, ani dmuchawa ani temperatura. Jest to z climatronic. Żaden mechanik nie potrafi mi tego naprawić. Proszę o jakieś rady, niestety zima za pasem a mam małe dziecko...
Sprawdź zasilanie wentylatora - po włączeniu zapłonu i uruchomieniu wentylatora powinno się pokazać na wtyku wentylatora, jak zapali się SERV(is) - to napięcie jest wyłanczane. Ostatnio miałem w takim wentylatorku padnięty jeden tranzystor sterujący (to był reno safran, ale to nie ma większego znaczenia) - koszt zamiennika ok 15 zł. Nowy wentylator...
W Renault Laguna III 2009r.2,0 benzyna 140kM. nie działa nawiew. Wszystkie styki naprawione (były wypalone złącza). Pomiary wykazały obecności wszystkich napięć i mas zasilających wysoko prądowych z elektronicznej "opornicy" sterującej. Jak zewrę dwa grube ( czarny i brązowy) wchodzące do opornicy i podające masę na silnik nawiewu, to silnik pracuje....
Zgadzam się z kolegą Cremon w tej wersji Laguny Często podupada opornica sterująca szybkością pracy dmuchawy. Niestety bez wymontowania schowka ciężko ci bedzie wyciągnąć i zdiagnozować ten element.
Jeśli kolega dał do naprawy silnik to sprawa chyba nie tak znowu skomplikowana. Kolega sam pisze, że uzwojenia sprawne a więc jeszcze szczotki. Wprawdzie tego rozwiązania nie trenowałem ale do silnika jest dołączony regulator obrotów na tranzystorach (klimatyzacja automatyczna) który jest zasilany/sterowany z modułu klimatyzacji. A więc tranzystory...
Witam. Mój problem polega na bezpieczniku, który cały czas się przepala. Posiadam Lagunke z 1994 roku, 2.0 RT. Nie było żadnego problemu z wentylatorem dmuchawy, działał bez zarzutu, lecz od paru dni, gdy włączałem dmuchawę - pochodziła chwilę i zaraz paliło mi bezpiecznik, który jest odpowiedzialny za radio, moduł sterowania ogrzewaniem oraz zapalniczkę....
Witam! auto z roku 1994, ale to chyba nie ma większego znaczenia, problem jest podobny do innych, czyli ciągłe przepalanie się części uzwojenia. Jeżeli mógłby ktoś napisać dlaczego akurat te dmuchawy aż tak padają, jak można je naprawić w domowych warunkach, bo koszt regeneracji jest dość duży jak na tak stare auto. Czy panel sterowania ma jakikolwiek...
Co do nie działającego wentylatora nawiewu to sprawdź na wtyczce wentylatora bodajże 4 grube przewody . 2 czarne(-) i 2 czerwone(+). Wsadż między nie żarówkę (mocną ) i sprawdź czy jest prąd. Uwaga czynność musisz wykonać przez kilka pierwszych sekund po właczeniu zapłonu bo później przekaźnik się wyłącza jak nie ma informacji z obrotów silnika dmuchawy....
No i jest pierwszy problem! Podłączyłem nową dmuchawę i opornicę od anglika i okazało się, że jest odwrotna - przestrzegam, nie kupować wersji angielskiej, bo kręci w drugą stronę (co da się obejść) i ma łopatki skierowane przeciwnie (to już jest problem, bo przekładka raczej nie wchodzi w grę ze względu na wyważenie). Wymieniłem ją jednak u sprzedającego...
≡Witam. Po przeczytaniu kilkunastu opinii postanowiłem opisać problem i jego rozwiązanie. Otóż dmuchawa w pewnej chwili przestaje działać i na panelu klimatronika nie wyświetla się żaden błąd , a wręcz można na nim sterować wszystkimi funkcjami. Co do przyczyny awarii , to nie będę się za bardzo rozpisywał (prawdopodobnie zaniedbałem wymianę filtra...
Najlepiej było jak byś poczytał już to, co jest na ten temat. Chyba kupić "następny" - nie ma gwarancji ile będzie działać... Padają tranzystory sterujące i/lub uzwojenie - możliwe też, że gdzieś kable od zasilania przysmażyło.
Proponuje poszukac wewnatrz dmuchawy. I byc moze ze beda za to odpowiedzialne tranzystory mocy o ile jest plynna regulacja obrotow. Naprawialem dmuchawe z laguny i byl tam climatronik (czy odpowiednik). Regulacja byla rozwiazana na 4 identycznych tranzystorach ktorymi sterowal uklad hybrydowy. Wszystko bylo wewnatrz dmuchawy. Na szczescie padly tylko...
Witam, w zeszłym roku zamontowałem sobie ogrzewanie postojowe do mojego auta, ogrzewanie to eberspacher Hydronic B5WSC, wszystko ładnie działa, ale jednej rzeczy jeszcze nie potrafię zrobić: jak uruchomić klimatronik i dmuchawę nawiewu, tak by sterowane to było z ogrzewania postojowego, bez kluczyka. Oczywiście Hydronic posiada odpowiedni przekaźnik...
sterowanie dmuchawą sterowanie dmuchawą sterownik megane dmuchawą
działa wkrętarka lotnicze słuchawki pobieranie zablokowane
Jak ominąć nagrzewnicę w Kia Sportage? Płytka sterująca CSA 720A - specyfikacja i problemy