Tutaj masz schemat do Dustera I
To znaczy co? Jakie rady? Chciałes schemat?
Steruje klapą na dolocie.
Nie jest to kwestia czynnika a bardziej silniczka co steruje klapą od temperatury.Zablokowany na podawanie ciepła.
A może roleta z napędem / brama rolowana by się nadała.
Kondensator 470nF/63V.
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
Do Boscha nie dostaniesz nic,ten tranzystor to bardzo popularny element,tu występujący pod kodowanym oznaczeniem. Chodzi ci o ten co steruje klapą nastawnika wstępnego? (tą górną?)
Sterowanie klapy elektrycznej idzie bezpośrednio z modułu komfortu, osobno końce silnika zamka (kostka niebieska modułu piny 19(przewód niebieski) i 20 (zielony)) i włącznika tego silnika( kostka niebieska 2 brązowy/niebieski i 4 brązowy zielony). Jest jednak możliwość podłączenia bez modułu ( chociaż nie spotkałem się z modułem do Passata nie posiadającego...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Taniej to chyba zezłomować będzie. Pobieranie przez silnik oleju to albo tylko zużyte uszczelniacze zaworów, albo zużyte pierścienie i cylindry, ABS - czujniki, pompa, bądź sam sterownik do wymiany/ naprawy, a nawiewy to chyba tylko sterowanie klapami przy dyfuzorze.
Prawdopodobnie silnik i styk otwartej klapy.
Tak musi być komputer climatronika bo u ciebie siedzi climatik masz sterowanie klapami nawiewu ręcznie a w climatroniku wszystko odbywa sie elektrycznie więc potrzebujesz cały panel silniczkami oraz sterownik climatronika resztę można dorobić czyli instalację
witam sprawdz pompke podmien z golfa 3
Ja tak miałem, jak u klient sobie wymienił filtr kabinowy (za pedałem gazu). Tam jest "ciekawy mechanizm, który steruje klapami nawiewu i w momencie złego poskładania, zazębienia kółeczek, taki efekt właśnie był. Może więc to nie wina elektryki.
Właśnie opis wziąłem z rozpiski SEO więc myślę,że to musi być to.Na wszelki wypadek możesz wstawić diodę.Nie wiem czy ktoś takie manewry robi.A co do tego czy lepszy pilotowy czy nie to już się na ten temat na forum wypowiadałem.Pilota alarmu można łatwiej wprogramować niż oryginał.Ale to osobisty wybór użytkownika. Dodano po 1 A czy to sygnał z siłownika...
Nie ma. Ale można sobie poradzić inaczej. Jak chcesz to zastukaj na GG, masz u mnie fory za wsad do kości Rover do Sykesa.
Chyba rozumiem co masz na myśli: wstawić diodę w szeregu z motorkiem, żeby sterownik nie mógł zamykać klapy ? Ale trzeba przyjąć, że nie musi mieć ona możliwości otwierania w każdej chwili, czyli dochodzi jeszcze układ co to zrobi.
po pierwsze antena nie jest w bsi i ona nie rozpoznaje komend pilota jako tako przez HF i niestety to dzialac nie bedzie
Zapewne tam jest silniczek do sterowania klapą.
Nie napisałeś jakie auto to nie wiadomo jaki mechanizm i sterowanie tam siedzi.
wez pps i sprawdź bsi, skoro usmażyło zamki to może bsi zalane albo padło, któryś el co steruje klapa,
W celu, masz otwieranie bagażnika elektrycznie z wnętrza?
Sama manetka chyba sprawna skoro polaryzacja prądu się zmienia. miernik pokazuje że polaryzacja się odwróciła czyli prawdłowo ale natężenia już nie ma kontrolka się nie zapala, silniczek nie działa. Jaki z tego morał?-styki w przełązniku zespolonym nadpalone i stąd nie działa, żadna elektronika spryskiwaczem nie steruje, zasilanie leci na sztywno z...
Niebieski podaje masę po 3sec. przytrzymaniu małego zielonego przycisku KONIECZNY przekaźnik - mała obciążalność prądowa wyjścia tranzystorowego Pozdrawiam Pszemeg
Witam Postanowiłem poddać się publicznej chłoście za mój projekt. Potrzebuje zrobić sterownik podnoszenia i opuszczania pewnej klapy . Jest ona sterowana silnikiem zasilanym 12V DC, prędkość obrotowa 3100obr/min OUTPUT:0.6W-2.0W Sterownik ma posiadać dwa przyciski góra / dół czyli układ musi zmieniac polaryzacje na silniku. Projekt jest skończony w...
Kup odpowiedni sterownik. Zresztą większość ma jeszcze sterowanie klapy. Możesz ten kanał wykorzystać.
polecam wstawkę z forum pt klimatyzacja - opisane wszystkie rozwiązania stosowane w vag, warto poszukać i sobie pobrać. w załączniku jpg z umiejscowieniem tego sterownika (silnika) klapy centralnej. Brak nawiewu na klapie centralnej wynika z uszkodzenia tego elementu - pozostaje wymiana, nieraz wystarczyło rozebranie i czyszczenie styków. Kupa roboty...
Jest na pokładzie climatronic? Jak jest, to diagnoza komputerowa powinna coś podpowiedzieć. Napotykałem przeważnie na uszkodzenia serwomotorów sterowania klapami nawiewów. Najczęsciej V158 oraz V159. Jeden po lewej stronie środkowej konsoli, a drugi po prawej.
To samo miałem tylko w Turanie. Też prosta wersja sterowanie klapami na linke. Nie było komunikacji z panelem wiatrak jak u ciebie poza tym wyłączał ESP i wspomaganie żółta ikonka. Mój elektronik poprawił jakieś luty pochodziło niecały tydzień. wymiana załatwiła problem. Pasuje od angola trzeba tylko przełożyć ten plastik z tyłu aby linka szła w odpowiednią...
Witam wszystkich. Mam ogromną prośbę. Bardzo proszę o jakieś wskazówki odnośnie pid w sep 7. Konkretnie chodzi mi o bloczek FB59(sterowanie ciągłe). Zadanie jest w miarę proste, sterowanie klapą spalin tak aby utrzymywać stałą temperaturę 80stopni. Ma to być regulacja automatyczna i ręczna. Według dokumentacji utworzyłem blok Ob35 i tam wstawiłem bloczek...
Napraw lepiej sterowanie klapą mieszalnika zamiast poprawiać konstruktora
Tutaj masz o sterowniku chyba że pytasz o sterowanie klapami nawiewu https://www.drive2.ru/l/5748004908192250...
Rozebrac konsole srodkowa i sprawdzic czy linki sa na swoim miejscu od sterowania klapami i czy cos jest nie pourywane bo pisałes ze samochod uzywany wiec moze ktos w nim grzebał
Po prostu podłącz sobie sterowanie siłownika tylnej klapy od innego siłownika drzwi.
Witam mam pytanie do użytkowników tego miarkownika unister, jaki jest pobór prądu gdy miarkownik steruje klapą podnosząc i opuszczając, i czy potrzebna jest pompka ,bo w instrukcji jest duży pobór za odp.Dziękuje.
No ale ja nie chcę cię przekonywać do pewnych rozwiązań. Skoro masz swoje zdanie i wiesz, że "się nawiewa", a jeśli już to steruje klapami, to OK. Chcesz rozmawiać merytorycznie?
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Jeżeli panel steruje to albo klapa zerwana albo silniczek od klapy nią nie steruje.Tak Ci nie pomożemy musisz cokolwieg sprawdzić, zrób diagnostykę.
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
Skasuj błędy i może pójdzie. Jak nie no to naprawa panelu Climatronic. Problem rozwiazałem ! Problem polegał na zmianie kodowania klimatronica ! "Głupota", ale tak bywa ! Pozdrawiam Piotr
Masz po części rację. W ten sposób dojdziesz do dmuchawy, zespołu rezystorów. Chodzi mi o klapę a dokładnie o dostęp do silniczka który steruje klapą obiegu powietrza (dopływ powietrza z zewnętrz)
Sprawdz dokładnie szczelność dolotu-zdejmij rurę łączącą przepływomierz(Ktory tez zapewne potrzebuje czyszczenia)a przepustnicą-lubi sie łamać w okolicach odmy...sprawdz czy działa sterowanie klapami w kolektorze
mi sie wydaje ze da sie przelozyc klimatronika... ... klimatronik jedynie steruje wszystkimi klapami nawiewu i temp nawiewu powietrza..... nie bedzie jedynie klimatyzacji.. ale da sie to oszukac.... ew. tez dolozyc. z drugej strony kiepski z cziebie mechanior z koro pytasz o takie rzeczy....
Ford Focus 1.6 tdci - sprężyna sprzęgła pod pedalem, w serwisie wymiana bodajże 300zl. Jak bylo o desce rozdzielczej to peugeot 407 - silniczki i sterowanie klapami nawiewu. Nie zależny serwis od 1200zl.
Witam jakie serwo zastosować do płynnego otwierania i zamykania tej klapy (90 stopni ruchu ,klapa zamknięta pionowy, klapa do oporu otwarta poziomo) żeby się nie spaliło po pierwszym użyciu i działało z audrino? Klapa waży 1kg ale mogę zrobić z cieńszej blachy i będzie ważyć 400gram, Klapa rusza się jednym palcem. https://obrazki.elektroda.pl/7742284300_...
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
No i obowoązkowo silownik musi być wyposażony w regulowane wyłaczniki krańcowe odcinające prąd. Lub amperometrykę kontrolującą prąd pobierany przez silnik- dodatkowo zabezpieczenie przed "przycięciem" delikwenta w luku przez klapę. A może adaptacja takiego napędu? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W zasadzie sterowanie...
wężyki albo są pozostałością po zamontowanych wcześniej dodatkowych wskaźnikach np. wskaźnik ciśnienia doładowania (turbo boost) albo są to wężyki od sterowania klapami nawiewu wewnątrz kabiny.
Do sterowania klap mam taki zaworek 191 906 283 A ale nie daje znaku życia Po czym wnosisz ,że nie działa?
Trzeba odpowietrzyć nagrzewnice. Pod maską, na ścianie grodziowej dwa przewody wędrują do środka. Na jednym masz odpowietrznik. Jest to zwykły kapturek z wentylatora. Odkręcasz, czekasz aż poleci płyn i zakręcasz spowrotem. No chyba, że po de/montażu kokpitu zostało uszkodzone coś w systemie sterowania klapami.
Inwerter służy tylko do zasilania świetlówki. Masz tam zasilanie i sterowanie włączaniem i wyłączaniem jak zamykasz klapę. Jest tam jeszcze sterowanie jasnością ekranu. I to by było na tyle.
Witam chciałbym na podstawie tego programu sterować serwem które będzie sterować klapą by utrzymać poziom tlenu na stałym poziomie np. 5-6% Czy takie chińskie serwo 30kg poradzi sobie z metalową klapą 1kg 40x10cm? Czy małe ruchy 1-3mm nie będą problemem do serwa? https://obrazki.elektroda.pl/7480039400_...
tak jak pisze CameR a klapa zadziała dopiero po otwarciu centralnego czyli drzwi ( samych rygli, nie fizycznie) jak co sterowanie masą,
Czy ma FAPa? Czy problem występuje w trakcie wypalania FAPa ? Jeżeli tak, to dość prawdopodobną przyczyną jest sterowanie klapami obejściowymi powietrza. Zaworki / siłowniki podciśnieniowe...
Było uszkodzone sterowanie klapy to znaczy wyrobił się kwadrat na klapie i silnik sterował a klapa stała w miejscu
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Dwie opcje, zabrudzona nagrzewnica lub uszkodzone sterowanie klapami.
Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij...
A co sie dzieje z klamką?
Wyświetlacz klimatyzacji działa poprawnie przełącza sie między funkcjami steruje klapami tylko problem tkwi w samym wentylatorze
Uszkodzony silnik/siłownik sterowania klapą temperatury V68. Konkretnie potencjometr podający info zwrotną o położeniu klapy w nim. Wyciera się i nie już rezystancji liniowej tylko przerywa i od tego głupieje sterownik. We wczesnej fazie pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie. Wymiana wg serwisu wymaga zdjęcia całej deski rozdzielczej. Ale można znaleźć...
Może być uszkodzone sterowanie klapami nagrzewnicy a może klasycznie nagrzewnica do wymiany.
mam podobny problem jak kolega zakładajacy temat. tzn jak ustawiam na maksa na klimtroniku to grzeje jak obniże choc o 1 st. to juz nie. Czy kolega zorba rozwiazałes problem co było przyczyna? Bo na logike birac myslałem o silniku który steruje klapami lu bzaworze płynu ale to tylko dywagacje jescze nic nie grzebałem.
Rozwiązanie masz w drugim poście
dolny narożnik 5 drzwi ,sterowanie (-)
Masz SM , otwórz , porównaj, mierz
Zobacz linki do sterowania klapami za panelem
ale sterowania klapą nigdzie nie znalazłem, może robił ktoś z was z dodatkowego wyjścia centrali otwieranie tylnej klapy, która jest otwierana elektronicznie za schowkiem na czarnym module na środkowej kostce na szaro zółtym (odchyl jeszcze dla pewności tapicerkę na klapie i jeszcze zobacz)
Wychodzi na to że wymienileś silniczek v68 , czyli ten co steruje klapą od temperatury , prawidłowo. Jeśli dalej leci zimne lub letnie powietrze to albo jest nieszczelność w tunelu i zaciąga zimne powietrze albo czujnik temp.powietrza fałszuje , podejrzewam że masz climatica ? Wskazania czujnika możesz sprawdzić VCDS
Ten układ sterowany jest przez klapę upustową
Przecież napisałem mu to w poście 11, jeśli wyrzuca p0400 to nieszczelność podciśnienia, słaba vacuum, albo zaworki w kulki lecą, ale idzie odłączyć zaworek od sterowania klapami, zastawić je otwarte i podmieniać zaworek jeśli któryś jest kulawy
To dlaczego Ci ubywa skoro twierdzisz, że maszyna powinna wykryć? Skoro nabiło i ucieka to znaczy że maszyna nie wykryła nieszczelności i napełniła. Moim zdaniem nie ma co tu drążyć. Napełniłeś układ i źle działa. Pojedź do innego warsztatu, sprawdź ilość czynnika. Jak ubyło to szukaj nieszczelności a jak nie ubyło to szukaj usterki w sterowaniu klapami...
Masz uszkodzoną opornicę wentylatora nadmuchu, sterowanie obrotami i otwieranie/zamykanie klapy idzie przez nią.
Saly , nie mam żadnego rysunku. Myślę ,że koledzy podpowiedzą Ale dodam ,że klapami nawiewu sterują silniczki.
A przypadkiem 8 pin z pieca nie ma iść na zasilanie do panelu? Zauważyłem że panel się podświetla po paru minutach od włączenia webasta można nawet sterować klapami i połączyć się VCDS, wygląda jakby nie było zasilania do sterowania wentylatorem. Pinout. http://www.disco3.co.uk/forum/thermotop-...
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
Mikrostyk znajduje się w przycisku otwierania klapy. Jakoś udało mi się go wydłubać od zewnątrz i wymienić. Jak Ci się to uda to spróbuj go zewrzeć czy steruje klapą. Jeśli tak to do wymiany. Na allegro to ten przycisk NTY EZC-PL-048 przycisk klapy bagażnika
Błędy w którym sterowniku? Panel ma swój sterownik i z nim można się komunikować. Podane błędy nie powinny mieć wpływ na pracę wentylatora nawiewu. Poza tym tam jest opcja Auto (sterowanie siłą nawiewu i klapami) lub ręcznie ustawienie siły nadmuchu.
Na portalach aukcyjnych są dostępne moduły zdalnego sterowania wszystko zależy od tego co dokładnie kolegę interesuje sterowanie poprzez sieć internetową, bluetooth, radiowe czy gsm. Przydało by się dopowiedzieć co to za klapa, czy znajduje się w zasięgu dostępu ludzi. Przy zdalnym sterowaniu konieczne by wtedy były odpowiednie zabezpieczenia. Najbardziej...
Jeżeli powrót z nagrzewnicy jest gorący to obstawiam sterowanie klapami.
Nie raz są to setki kilometrów, jeżdżę tirem po całym kraju i nie tylko. Działanie telefonu zmodyfikowałem w ten sposób, że podświetlenie nie reaguje na przychodzące spamy (sms'y).
Motorek ten sam i sterowanie klapami wirowymi tak samo zrobione. Postaram się znaleźć inny materiał
linki które sterują klapami w nagrzewnicy są całe i działają prawidłowo ?
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Wpisz w wyszukiwarkę Seo Perfect i wszystko stanie się jasne. Blokada (z montażem) to koszt około 400-500zł. Przewody od wkładek możesz odłączyć (przeciąć) w drzwiach i klapie tylnej (jeżeli klapa steruje centralnym). Czytaj więcej, a mniej padnie pytań.
Cieszę się, że udało mi się Ciebie naprowadzić ;) Ta klapa jest na jakimś siłowniku? Jeśli tak to musimy wiedzieć jaki zawór tym steruje, czy powrót ma z sprężyny, czy w jedną i w drugą sterujemy cewką? To co się stanie to zależy wszystko od tego jaki algorytm wpiszesz do sterownika i od tego jak realizowane jest sterowanie klapą.
To błąd silnika regulacyjnego pokrywy przestrzeni na nogi i odmrażania przedniej szyby. Inaczej pisząc klapa, która steruje strumieniem powietrza w górę (na szybę), lub w dół (na nogi). Jak będzie owa klapa się zacinać (np. przez zabrudzenie), to też w ów czas taki błąd Ci wywali. Szukaj w środku od strony pasażera tejże klapy (w konsoli oczywiście).
/quote] Tak, sterowanie klapami w pełni "analogowe", :)[/quote] Nie jest to przerost formy nad treścią, nie wystarcza dmuchawa? Jakie spalanie/powierzchnia domu i będziemy wiedzieć, jakie oszczędności: ) Kolega uzyskał? Wzrost temperatury, to nie tragedia, sterownik wyłącza, lub wypycha paliwo, by zgasić - gorszy jest FUUUCHH. Nie zdarzył się?
O tym to ja wiem.Ale czy prawidłowym jest aby w czasie normalnej pracy przy otwartych klapachna Polonie widniał alarm techniczny Nie ma potrzeby monitorowania stanów "normalnych klap czy innych urządzeń. Alarm techniczny powinien wskazywać problemy techniczne związane z eksploatacją i nie tylko klap np: central sterujących itp. Centrala SSP powinna...
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Chce się wpiąć bezpośrednio w siłownik klapy, nie potrzebuje sterować tym bezprzewodowo
Jak to ma być płynna regulacja za pomocą potencjometru (regulacja położenia klapy, a nie temperatury !) to trzeba zastosować komparator napięcia np LM311 i mostek H do sterowania silniczkiem
To może być tez padnięty moduł komfortu. Moduł ten odpowiedizlany jest za sterowanie centralnym, lampką, szybkami el. i innymi bajerami. Ale jak by cie chcieli naciągnąć na jego wymianę to się nie zgodź. Można przerobić sterowanie klapy żeby nie było przez moduł komfortu, będzie taniej. Ale najpierw tak jak piszą przedpiszcy sprawdź ten pstryczek w...
Może zapowietrzony, co było powodem wymiany, może jakaś zaślepka została?
Założone i działa jak należy, prócz tego nieszczęsnego wentylatora. Nie ma żadnych zaworów, ogrzewanie sterowane klapami.
Climatronic czy ręczna ? Sterowanie klapami, klapy, wiązka itp.
Klapa jest napędzana silnikiem krokowym poprzez przekładnię z plastikowymi kółkami a ręczne ustawienie nie sluży tej przekładni więc może któreś straciło zęby i kapota ze sterowaniem klapą. A silnik tej klapy jest ok? Oporności cewek pomierzone?
sterowanie klapą pieca sterowanie klapą gaszącą silniczek sterowania klapą ogrzewania
podajnik ręczny instrukcja serwisowa zmywarki oring tłoka
Skuter Yamaha, Kymco – szarpanie i brak obrotów na zimno, przyczyny: gaźnik, ssanie, sprzęgło Renault Megane II 1.6 – czerwony trójkąt, brak gazu, tryb awaryjny, przepustnica, pedał przyspieszenia