https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
http://obrazki.elektroda.pl/5903033900_1... Praca odbywa się między krańcówkami S16 i S17; Włączamy łącznikiem PRACA; jeżeli napęd stoi na S16 to załączy się R01 i samopodtrzyma oraz załączy KM11 (silnik) napęd dojdzie do S17 - załączy R02 i samopodtrzyma, załączy KM10 (silnik) oraz rozłączy R01. Taka cykliczna praca będzie się odbywać...
SK - wyłącznik krańcowy SW - przycisk wyłączający S1, S2 - przyciski załączające obroty K1, K2 - przekaźniki czasowe z opóźnionym załączaniem Przyciski S1 i S2 są to przyciski tzw. piętrowe. Służą do blokady przed jednoczesnym włączeniem obrotów w jedną i drugą stronę. http://obrazki.elektroda.pl/8113183300_1...
Witam Myślę, że do w.w układu na wejściu +24V warto jeszcze dodać przycisk NC ( taki wyłącznik bezpieczeństwa ) aby w razie "W" można było zatrzymać cały cykl. Pozdr.
Ustal jakie napięcie DC i jaka moc silnika i znajdziesz regulator, przełącznik, przekaźniki i krańcówki.
Jeśli po dojechaniu do krańcówki ma tylko się zatrzymać, to wystarczy włączyć ją w szereg z przyciskiem.
panowie,co wy opowiadacie,przecież seicento zawsze miało,ma i mieć będzie sterowanie krańcówki masą,na czarnym przewodzie wchodzi do krańcówki masa a na czarno-białym wychodzi też masa po otwarciu drzwi,krzysztofie to,że wydaje ci się że są sterowane plusem powoduje przepływ +12 przez włókno żarówki,żeby cię przekonać proponuję wyciągnąć żarówkę z lampki...
Zasilić obie szczotki przez mostek greatza to sendo sprawy. Odwracając zasilanie, odwracasz kierunek pól na stojanie, na wirniku zawsze jeden kierunek pól. Czyli trochę tak, jak byś obracał magnesy w zwykłym silniku. Jest tu uzwojenie szeregowe, dla tego tak, ale to nie jest to najlepszy pomysł. Lepiej by było mieć stały kierunek pola na stojanie, a...
Moduł Wifi Zamel SBW-02 działa na zasilaniu 24V. Można go uruchomić albo aplikacją w telefonie lub dzwoniąc na zaprogramowany numer telefonu. Jeżeli chodzi o sterowanie silnikiem masz miejsce na centralę czy chcesz zrobić ją sam na przekaźnikach? Mój teść robił coś takiego więc się da ale łatwieł by było kupić jakąś centralę chociażby od siłownika bramy...
Sterowanie odbywa się za pomocą podawania sygnału masy poprzez krańcówki w zamku kierowcy. Wtyczką opisana 4PIN https://obrazki.elektroda.pl/7028986800_... Wtyczką 2PIN to siłownik, w wersji bez alarmu i tym samym bez zdalnego sterowania zamkiem, tego siłownika nie ma. https://obrazki.elektroda.pl/7145258400_...
Stosując zawory NC i NO połączone w szereg przy braku prądu nastąpi automatyczne odcięcie wody. Czy to tak ciężko zrozumieć ? Po pierwsze 2 zawory i cena rośnie razy 2. Bez sensu komplikacja, i cały czas pobiera energię. To nie ładowarka do komórki że pobiera 0,5W tylko kilka a nawet kilkanaście wat. Dajcie sobie spokój koledzy ze wszelkiej maści zaworami...
Cześć, Coś widzę ze wsparciem ciężko. Eh fora umierają wszyscy przenoszą się na "twarzową książkę" :(. Dużo eksperymentuje, bez szukania informacji po forach. Bo ostatnio się to nie sprawdza. Więc metodą prób i błędów zastosowałem u siebie w rolecie zewnętrznej sonoff dual r3. Zgodnie z opisem jest w nim moduł power-monitora i zabezpieczenie przeciążeniowe....
CD4017+2 tranzystory+ dwa przekaźniki. Ewentualnie krańcówki do położeń skrajnych.
Proponuję takie rozwiązanie: przed krańcówką wyłączającą umieścić drugą krańcówkę uruchamianą krzywką, połączoną równolegle s przyciskiem "start", której chwilowe zadziałanie w czasie podtrzymania stycznika (w drodze dochodzenia do krańcówki wyłączającej) nie miałoby znaczenia, a uruchomi silnik po przejściu krańcówki wyłączającej w stan spoczynku.
moze cos wiecej o podlaczeniu 2 przyciskow jednoczesnie Pzdr
ogólnie przyjętą zasadą w sterowaniu jest praca ręczna i automatyczna , układ wykonawczy jest tak zrealizowany że umożliwia sterowanie , kontrolę , wizualizację z obu sterowań prosty przykład sterownia zasuwą styczniki do zmiany kierunku przekaźniki do sterownia stycznikami oraz sygnalizacji pracy, stanu napędu chodzi o dopasowanie poziomów napięć sterujących...
Dość ciezki samochód. Kierunki po prawej stronie w nogach pasażera na czarnum module: niebieski z brązowym,niebieski z zielonym,niebieski z żółtym. Sa na dwóch dużych kostkach dolnej i górnej - musisz odseparować diodami. Zasilanie najlepiej z akumulatora. Za schowkiem masz moduł od centralnego zamka na nim masz sterowanie i krańcówki drzwi- nie pamietam...
Tak jest 18 uF. Miernik mówi, ze sprawny i tak jak wspomniałem silnik działa poprawnie tylko, że w zakresie otwarcia B. Przy ponownym programowaniu raz udało się, że brama całkowicie się otwarła..
Krańcówki ustawiłeś?
NC- Normally Closed - normalnie zwarty . Czyli jak go naciśniesz to rozłącza obwód . Z Twojego postu wynika że masz krańcówki NO ( normally open ) , więc jak chcesz zastosować układ kolegi Prezeswal , to musisz zmienić krańcówki . Może napisz jaki układ ( sterowanie ) Cię interesuje , i jakim napięciem jest zasilany silnik .
Ogólnie rozumiem co chcesz osiągnąć ale co do tego ma silnik 3 fazowy?
Ogólnie potrzebujesz 2 krańcówki, mikrokontroler, fotorezystor i przekaźniki(do sterowanie prawo lewo i zasilanie silnika). Jak chcesz gotowe rozwiązanie to czujnik zmierzchu, 2 krańcówki i dwie diody chyba najprostsze co może być. Kiedyś był taki temat na elektrodzie jak znajdę to zamieszczę link. Dodano po 2 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
krańcówki jak w golfie4 na module a sterowanie masa i masa + 180ohm
Najlepiej będzie jak krańcówki zwalniania będą podłączone bezpośrednio pod wejście cyfrowe falownika zmiejszające jego prędkość tzn jak najedzie na tę krańcówkę to zwalnia np z 50 na 20 Hz.
Jak sterowanie oparte jest na aparatach telemechanicznych, to prościej stosować krańcówki mechaniczne ze względu na obecność styków COM, NC, NO, i nie trzeba dostawiać przekaźników do czujników. Stosuję się je również w obwodach zabezpieczający np. skrajne pozycje napędów, ze względu na pewne rozłączenie. Ponadto krańcówki mechaniczne mogą mieć większą...
Mam na oku zawór z siłownikiem 230V i sterowaniem trzyprzewodowym jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6947606700 1611818609.jpg Używam od lat czegoś podobnego: szary korpus, wajcha na zewnątrz, 230V (chyba stąd: https://sklep.washservice.pl/). Mi zależało na zaworze kulowym - brak oporów przepływu. Dałem coś około 200zł - do dziś działa bez...
Sterowanie polega na doprowadzeniu napięcia na odpowiedni kabel przez odpowiednią ilość czasu? Z odmierzaniem czasu to raczej nie wyjdzie lepiej zastosować krańcówki albo kontaktrony które będą informowały o skrajnych położeniach rolety.
Jedynie co mi tutaj się nie podoba to to dlaczego te krańcówki nie są ustawione fabrycznie... Bo roleta ma zakres od do. Typowe okno może mieć 3cm różnicy (jak dobrze pamiętam) i dlatego krańcówki trzeba regulować na oknie docelowym. Zmiany w schemacie: 1. sterowanie przekaźnikami grupowymi w "fazie", bo przewód neutralny nie jest do tego 2. puszczenie...
A nie lepsze dla tej aplikacji byłoby zasosowanie drugiej krańcówki dla drugiego skrajnego położenia? Armatka porusza się od A do B i spowrotem.
Krańcówki mają dwie możliwości podpięcia, NC - normaly closed i NO - normaly open, dlatego masz trzy wyjścia z krańcówki, jeden pin jest wspólny a dwa pozostałe to albo NC lub NO. Proponuje skonfigurowąć jako NO i ten wspólny podpiąć do GND arduino a drugi od NO do jakiegoś pinu arduino, np. 2, i wtedy w setup musisz zadeklarować rodzaj pinu : [syntax=c]pinMode(2,...
Jak już upierasz się przy chinolach - tu masz rozkminiony temat : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale faktycznie jak napisali przedmówcy przy obecnej cenie w/w Elmesa zakładanie czegoś takiego to bezsens. Gwoli wyjaśnienia: ten odbiornik musi mieć funkcję przerzutnika - tzn dany przycisk pilota ma odpalać konkretny...
w starej centralce zostały mi dwa kable W starej, na głównej wtyczce, czerwony to B+, a zielony idzie na krańcówki drzwi. 2 boczne przewody j/w. Tyle tylko, że w CRV sterowanie zamkiem odbywa się jedynie minusem, a sam sterownik centralnego jest w drzwiach kierowcy.
Witam. Bardzo możliwe że styczniki / przekaźniki przełączające obroty mają wysłużone styki i nie zdążą wyłączyć sterowania do dołu i równocześnie tyrystory dostają sterowanie do góry, a to są już inne fazy. Druga możliwość źle lub niedokładnie ustawione krańcówki. Krańcówka wyłączająca napęd jest zbyt blisko krańcówki suwu do góry. Trzecia możliwość...
Pytanie tylko - jak zmodyfikować, żeby pasowało do tego co narysowałem kilka postów wyżej? Tam przekaźniki musiał byś przełaczć na przemian, ale można zamienić styki i przełaczać je jednocześnie, albo nawet użyć jednego przekaźnika z dwoma parami styków. Silnik od wycieraczek pobiera kilka A, więc diody 1N400X są za słabe, chyba że krańcówki podłączysz...
https://obrazki.elektroda.pl/2161094000_... Użyte styki krańcówek to COM i NC. Diody - prostownicze, o mocy chociaż 5A. Twoje krańcówki z fot. nieco przydelikatne ale może dadzą radę. Odbiornik w trybie przerzutnika. Biegunowość podpięcia silnika ustal doświadczalnie - tak aby krańcówka z danej strony wyłączała odpowiednik kierunek...
doprawdy nie mam pojęcia poco Ci takie głupkowate zabezpieczenia, mnie one zawsze wkurzają że trzeba jakiś sto zależności spełnić żeby pojechał albo odpalić itp jakieś fotele jakieś krańcówki od klap czasem różnych, beznadzieja, no ale nieważne jak tak strasznie chcesz to na schemacie zaznaczyłem Ci na czerwono kable do elektrozaworów jazdy - jak widzisz...
Montowałem sobie w aucie (VW Passat 89') w/w alarm i jestem bardzo z niego zadowolony. Ostatnio właśnie podłączałem sobie sterowanie oświetleniem wewnętrznym i musiałem zastosować troszeczkę inne wyjście niż to podane w instrukcji. Mianowicie zmiana polegała na tym iż w instrukcji jest, że wpinamy się w +12V przed włącznikiem oświetlenia kabelkiem pomarańczowo/czarny...
Taki układ zrobiłem na przekaźniku bistabilnym + obwód sterowania. Działa, silnik z motoreduktorem zatrzymuje się w miejscu, tak że nie trzeba stosować żadnych układów opóźniających.
Cześć. Zastosuj zawór ze sterowaniem "trzy punktowym" - przewód N, oraz 2x L, jeden do zamykania i drugi do otwierania. Taki zawór potrzebuje zasilania tylko na czas otwarcia/zamknięcia. Zawory dwu przewodowe w jednej z pozycji cały czas pobierają prąd. U znajomego taki był zamontowany i mocno się grzał i dużo prądu pobierał (12W mocy trzeba gdzieś...
Ale od tego się zaczyna każdy projekt. Od tego, co jest, jak jest połączone. Może są już dwa styczniki lewo-prawo i wystarczy dodać sterowanie. Są krańcówki na końcach?
Silicon Ultimate CD ma dokładnie wszystkie te funkcje. Przy naruszonej krańcówce daje cykl szybkich piknięć i nie uzbraja alarmu, ma osobny przewód komfortu, sterowanie zamkiem klasyczną masą, plus dodatkowo wbudowany interfejs przekaźnikowy, no i funkcję safety lock. Dodatkowo masz ciche i głośne uzbrajanie z pilota, oraz blokadę klawiszy pilota. Poza...
http://obrazki.elektroda.pl/1242357700_1... Tak to by miało przykładowo wyglądać, zasilanie/przelew możesz zamieniać po podaniu napięcia siłownik miał się wysuwać lub się chować Kiedyś na podobnym elektrozaworze robiłem sterowanie do wyciągu obornika listwowego, działa po dziś dzień, tylko tam zastosowałem 2 przekaźniki i 2 krańcówki...
Kierunki: biało-czarny i biało-niebieski przy bezpiecznikach lub w progu, gdyby nie pasowały te kolory to bywały na niebieskim i niebieskim z czarnym. Krańcówki masz osobno przód i tył ,pompa brązowo-biały w progu, plus po stacyjce pomarańczowy-można również go odciąć wychodzi z pod stacyjki, sterowanie centralnym masą, przewody biały i niebieski w...
no niestety złe dla ciebie wiadomości: pozycje krańcowe są ustalane automatycznie poprzez przeciążenie amperomierza sterowanie załączania jest poprzez (-) sygnał z encodera jest poprzez czerwone kabelki foto można wyłączyć, generalnie łatwiej zakupić najtańszą centralkę do napędu rolet lub bramy przesuwnej za około 150 zł np w "Proximie" dodać krańcówki...
Witam. A nie jest to przypadkiem giętarka produkcji ZREMB? Jeśli tak to na niej nie uzyskasz tak precyzyjnego powtarzania. Obroty traczy zmniejsza się przez zmianę kuł zębatych. Do grubych prętów najwolniejsze obroty. Najczęściej używane. Styczniki TSM1 są za słabe wymień na mocniejsze. Przy przełączeniu z gięcia na ruch powrotny płyną spore prądy....
Jeżeli chodzi o pozycje krańcowe to są dwa rodzaje silników (a w zasadzie napędów) do rolet. W jednych są krańcówki mechaniczne (przeważnie ich skok mieści się w zakresie 20-40 obrotów), a w drugich są elektroniczne (na enkoderze) przeważnie powiązane z czujnikiem wykrywania przeszkód. Myślę, że te drugi mają dużo większy zakres regulacji (Elero/Nice,...
Robiłem kiedyś takie sterowanie i spokojnie możesz to zrobić na przekaźnikach.W zależności od rodzaju drzewa stosuje się różne prędkości przy napędach.Tutaj wykorzystałem JOG-i falownika przy 1 i zewnętrzny potencjometr do 2.Klient w końcu był stolarzem i chciał to jak najprościej. Oczywiście krańcówki obowiązkowo,ale dokładnie trzeba się zastanowić...
przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory dzwi to brazowo-zielony,brązowo-szary,fioletowo-...
czas podawania napięcia na wyjściu jest równy z czasem potrzebnym na otwarcie/ zamknięcie rolety) działa wszystko ok. Jeżeli rolety mają swoje krańcówki mechaniczne, warto czas działania wyjść centrali zwiększyć o kilka sekund (zapas). Jednak nadal nie mogę znaleźć sposobu aby jednym poleceniem załączyć oba wyjścia (roleta w górę parter i roleta w...
sterowanie zamkiem masa/masa z oporem 200ohm na biało zielonym wychodzacym z wyłącznika zamka na desce rozdzielczej,możesz go złapać przy tunelu,śmiało tnij plus po stacyjce czerwono-różowy,a krańcówki masz przy pompie brąz-szary,brąz-niebieski,brąz-różowy,br... czarno-zielony.czarno biały w progu,generalnie bajka do roboty.powodzenia...
elektroniczne krańcówki sterowanie sterowanie silnikiem krańcówki peugeot krańcówki
instrukcja toyoty avensis samsung parowanie pilota balun zrobi
złączki szynowe wzory protokołów pomiarów
Cursor C70 błąd E16 – płytka PCB, czujnik prędkości, silnik – diagnostyka bieżni Brązowe smugi na jasnym tle – HP, Canon, LCD, męty ciała szklistego, diagnostyka