Sterować momentem można. Jest zależny od strumienia wzbudzenia i prądu twornika. Dalej niestety nie rozumiem - co chcesz zwiększać w czasie PWM?
Witam. Poszukaj w instrukcji sposobu sterowania, dla pierwszego ustaw wektor "prędkościowy" dla drugiego sterowanie wektorem momentu. Może zajść potrzeba "podparcia" sterowania za pomocą enkodera. Wszystko zależy od precyzji pracy układu napędowego. Za mało danych. Pozdrawiam.
Jeżeli ma być regulacja od strony zasilania to częstotliwość będzie tylko 50 Hz. Ułatwi to wprawdzie sterowanie tyrystorami ale możliwości regulacji obrotami znacznie się zmniejszą. Prawda jest taka, że pozostaje tylko zastosowanie falownika. Ale po kolei. 1.) Sterowanie fazowe - szybki spadek momentu krytycznego i mocy silnika, praktycznie możliwa...
NAjprościej możesz srobić na potencjometrze i tranzystorze. Ważna jest dioda zwrotna włączona równolegle z silnikiem. http://obrazki.elektroda.net/55_11564865... Ewentualnie można wykonać tzw. chopper. Czyli zastosować np. generator (chociażby 555) i zmieniając współczynnik wypełnienia sterować momentem silnika. Układ ma dużo mniejsze straty.
tak, znam nawet mogę polecić Rockwell katowice, super softstarty 6kV, raczej chodzi o temat teoretyczny, gdzie jest rozdzielona regulacja prądu i napięcia wirnika i jaki wpływ ma regulacja napięcia - oddzielne klucze IGBT (Mitsubishi 3,3kV)
Odwrócone wahadło... Na osi obrotu wahadła będzie czujnik obrotu (położenia kątowego). Sygnał odchylenia od pionu musi odpowiednio przesterowac silnik aby ten ustawił karetkę tak, by wahadło znajdowało się w pionie.
Witam Jest to najnowsze rozwiązanie jeżeli chodzi o silniki. Silnik ten ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim brak szczotek i łatwość w uzyskaniu konkretnej prędkości obrotowej. Silniki te mają wbudowane czujniki hallotronowe, których zadaniem jest śledzenie kąta obrotu i zarazem odpowiednie zasilanie stojana. Do sterowania takim silnikiem potrzebny...
Rezystor dobierasz do prądu który popłynie w obwodzie silnika ( z prawa Ohma) spadek napięcia możesz przeliczyć na prąd. Nie wiem jaki mostek chcesz zastosować , ale mogę Ci powiedzieć że raczej bez mikrokontrolera się nie obejdzie. Co rozumiesz przez sterowanie natężeniem? Jaki prąd będzie pobierał silnik?
Publikacje: M. Kaźmierkowski, A. Kasprowicz: Regulacja bezpośrednia momentu i strumienia silnika klatkowego zasilanego z falownika napięcia. Przegląd Elektrotechniczny 1994 nr 2 J. Mielczarek: Bezpośrednie sterowanie momentem (Następna generacja metod sterowania silnikiem). Przegląd Elektrotechniczny1995 nr 5 M. Kaźmierkowski: Porównanie metody sterowania...
Witaj. Jeżeli jesteś jeszcze zainteresowany to w Matlab-Simulink w zakładce SimPowerSystem-> Machines znajdują się przykładowe schematy silników, znajdziesz tam również silnik PMSM. Może to Ci pomoże.
Nie wiadomo jaki to silnik. W szeregu silników jest moc 18,5 KW. Np. silnik Celma-Indukta Sg 160L-2 dane: 18,5KW, 2930 obr/min, 400/690V ma prąd In = 32,5A. Mimo, że ponoć to stanowisko próbne to nie powinno mieć takich błędów jak zabezpieczenie główne w postaci wyłącznika instalacyjnego i to o prądzie mniejszym niż prąd znamionowy silnika. Wyłącznik...
Witam, 1. Proszę na razie o odpowiedź czy da się sterować momentem szczotkowego silnika DC :?: 2. Jak można sterować momentem obrotowym szczotkowego silnika DC :?: ? 3. Czy w serwomotorach da się sterować siłą momentu obrotowego? W jaki sposób się to robi :?: ?
Witam serdecznie, Czy mógłbym prosić o pomoc w dwóch kwestiach, a mianowicie: 1) Jakie są różnice pomiędzy silnikami krokowymi 4 a 6 przewodowymi? 2) Czy jestem w stanie sterować momentem silnika krokowego przez zmianę napięcia lub prądu? 3) Jaki sterownik najlepiej użyć do silnika krokowego tego typu: http://www.akcesoria-cnc.pl/?menu=produk...
Kolejna sprawa jest taka. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć bardzo prostym językiem na czym polega sterowanie wektorowe? Gdyby chcieć opisać wektor jakimiś parametrami - to ma on długość i kąt (liczony np. od osi). W silnikach (indukcyjnych, PMSM) dostępne (wytwarzane) są wektory prądów stojana (prądy wirnika są niekontrolowane), wektory strumieni stojana...
Pierwsze pytanie - co napędza silnik? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że nie w każdym przypadku wolno (przepisy) sterować maszynami na odległość?Co zrobisz jeśli w momencie krytycznym - konieczność szybkiego wyłączenia silnika padnie bateria w nadajniku? Samo sterowanie opisali koedzy wyżej. Pozdrawiam
jesli szukales czegos na ten temat i nic nie znalazles to jestes naprawde zdolny:) gratulacje:D przede wszystkim : silnik unipolarny sterujemy przepuszczajac prad przez jego uzwojenia zawsze tylko w jednym kierunku, czyli zwierasz jedna strone uzwojeń do masy i kolejno te uzwojenia zasilasz, silniki unipolarne maja 5 lub 6 wyprowadzen, po tym je poznasz....
FMI 2 Warunki wygenerowania kodu usterki: Wartości odczytane z czujnika prędkości koła nie są możliwe. Prędkość koła musi przekraczać 5 km/godz aby został wygenerowany kod usterki. Możliwa przyczyna: Zbyt duży odstęp między czujnikiem prędkości koła i wieńcem zębatym. Wieniec zębaty jest brudny lub uszkodzony. Wieniec zębaty jest niewłaściwie zamontowany....
A chciałeś podłączyć dwa silniki do kręcenia jedną kierownicą? Wzorujesz się na jakimś sprawdzonym projekcie DIY czy chcesz opracować od podstaw? Pytam bo nie robiłem takiego projektu i widzę spore wyzwanie w budowie regulatora, który będzie sterował momentem (prądem) silnika, ale może ludzie robią to jakoś prościej i stwierdzili że też jest ok.
Potrzebujesz silnika, który od początku dysponuje dużym momentem. Szarpnięcie wynika z nagłego przyrostu momentu i pokonania oporów, które blokują go przy starcie.
Można np. w taki sposób jak na schemacie. Jeżeli chodzi o źródło zasilania nie da się ustawić tak przekaźników aby było zwarcie. Gorzej z silnikiem. W momencie gdy oba przekaźniki są wyłączone (albo włączone) zaciski silnika są zwarte. Gdy silnik się obraca i odłączymy od niego źródło zasilania - zachowuje się jak prądnica. No a gdy zewrzemy jej zaciski...
Może napiszę co ja rozumiem pod pojęciem DTC , nie miałem tego na studiach - ostatnio zainteresowałem się tematem sterowania silników i przeszukuję wszystkie źródła. Otóż DTC - dla mnie "bezpośrednie" sterowanie momentem silnika. Momentem silnika, jest zależny od strumienia skojarzonego, ilości biegunów stojanu i płynącego prądu (oczywiście wektorowo),...
Bezszczotkowe silniki prądu stałego wymagają specjalnych sterowników. Trzeba w odpowiedniej kolejności i momencie włączać poszczególne uzwojenia silnika, w Twojej pralce steruje tym programator. Tu należy szukać przyczyny błędu.(o ile sam silnik jest sprawny) Możliwe przepalenie warystora, a tym samym brak impulsów sterujących na silnik. Nie posiadam...
Spróbuj założyć kondensator przeciwzakłóceniowy który był w oryginale przy silniku. Silnik szeregowy generuje zakłócenia w postaci impulsów napięciowych które są odczytywane przez układ jako sygnał do otwarcia triaka w nieodpowiednim momencie.
Bez schematu ciężko coś powiedzieć. Nie wiadomo też co to za silnik i jakim momentem bezwładności steruje. 1.5KE10CA jeszcze działają? Może już je usmażyło? Zrównoleglanie TA6586 ro rozrywka dosyć ryzykowna. IMHO on tak 3 A daje radę, więcej może jak go dobrze chłodzić. Krytyczna jest też architektura zasilania. Skąd brałeś VCC? Jak jest prowadzona...
Czyli umożliwia on sterowanie np sprężarką bez udziału sterownika. Domyślam się że wykorzystuje wej. analogowe falownika.
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Bez szarpnięć w momencie zluzowania przycisku jazdy.
Witam, Auto dopiero co kupione, zapala się kontrolka ESP podczas jazdy, jedyny błąd jaki się zapisuje to w ABS: C1391-układ sterowania momentem silnika -sporadyczny. W sterowniku silnika nie ma żadnego błędu. Tester podpowiada by sprawdzić przepustnicę(zabrudzona dziś sprawdzę). Z tego co doczytałem to EGR uszkodzony może być za to odpowiedzialny(ale...
Witaj Nie jest to przypadkiem silnik BLDC? W tym momencie jak nią sterujesz?
Kilka problemów, mniejszy silnik ma hamulec? jeżeli jest góra/dól to misi być czas na zmianę kierunku. Druga sprawa na mniejszym silniku lepiej sterować momentem nie prędkością niezależnie od prędkości i ilości zwojów naciąg będzie taki sam a obroty będą zmienne, folia nie będzie się rozciągała.
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Daj ten 4 A. Mierzyłeś pobór jak silnik pracował, największe obciążenie jest w momencie startu.
Może silnik od zamka samochodowego? Na allegro są tanie jak barszcz i dysponują dość dużym momentem. Sterowanie też banalne.
(at)henryk Falownik z funkcją sterowania momentem.
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
(at)gs14 To nie tak. Co ten silnik napędza ? Utrata mocy oznacza utratę momentu obrotowego.
Zgadzam sie z przedmowca , to moze byc kostka stacyjki , to czesta usterka golfa III . A co do mrugajacej kontrolki od swiec , to swiadzy raczej nie o awarii swiatla stop , ale najprawdopodobniej o usterce wylacznika krancowego pedalu hamulca , wylacznik ten odgrywa znaczna role przy sterowaniu silnika , bowiem w momencie jego nacisnienia , trzymajac...
Witam. Chciałbym zrobić projekt bezpośredniego sterowania momentem silnika bldc. Czy macie jakieś materiały na ten temat? Schematy układów... cokolwiek? Bo jestem w tym temacie mało zorientowany a w wyszukiwarce trochę mało materiałów znalazłem. Może być literatura, pdf lub linki. Ewentualnie może ktoś się czuje na siłach to mógłby mi wytłumaczyć na...
Diagnoza parametrów rzeczywistych testerem innej możliwości nie ma. Momentem wtrysku steruje sterownik silnika.
Uszkodzone sterowanie rozładowywania kondensatora. W momencie hamowania silnik oddaje energię na zasilacz i podnosi napięcie jest za wysokie i jest błąd.
Mierzysz go w momencie wciskania chociaż?:>
Dobrze robisz. Na 4 wejścia sterujące liniami nie podaje się PWMa, tylko właśnie na linie Enable, opóźnienia nie powstaną, bo w momencie panowania stanu niskiego na enable wyjścia na uzwojenia silnika są ustawiane w stan wysokiej impedancji - natychmiast i niezawodnie.
W crx nie ma przekaźnika, szybami sterują bezpośrednio przełączniki. Zdejmij tapicerki i zmierz napięcie (w momencie trzymania przycisku na dół lub do góry) na przewodach do silnika
Witam Mam problem z ustawieniem falownika SKA1200075 Emerson. Falownik działa w zwijarce do folii (ale ktoś namieszał ) Ma za zadanie sterować pracą silnika 0,75kW który napędza rolkę która odbiera folie z zgrzewarki. Problem polega na tym że wałek z folią nawijając się powiększa swój obwód i na dodatek zgrzewarka ma pracę przerywaną (stop-zgrzanie-start)...
Diody te są w układzie załączania silnika i regulacji jego prędkości. Silnik nie jest bezpośrednio na stałe podłączony do zasilania 230V, bo startowałby z pełną prędkością w momencie włożenia wtyczki sieciowej do gniazdka. W tym układzie silnikiem steruje triak lub tyrystor który jest sterowany zapewne przez układ scalony widoczny na zdjęciu.
Zasada działania silnika pierścieniowego niczym nie różni się od zasady działania silnika klatkowego. Jest to dokładnie to samo. Oba typy to "silnik asynchroniczny". Tyle, że o ile w silniku klatkowym, masz wirnik zwarty na stałe, tak w silniku pierścieniowym jest on otwarty jednostronnie i zamykany jest za pomocą rezystorów zmieniających rezystancję...
Też można na FWD, ale musisz mieć wtedy 2 kanały PWM, jeden dla fwd i drugi dla rev, a ENA jest wspólne więc tak chyba łatwiej. ENA jest sprytnym rozwiązaniem jak stosunkowo tanim kosztem elementów móc wysterować obie pary tranzystorów dodatkowo zabezpieczając się przed zwarciem skrośnym. Przy obecnych diodach zwrotnych mając FWD i REV na 1, a /ENA...
Tak, z "agmasal"; umożliwiają sterowanie momentem, pozycją lub prędkością. Silnik ma fabrycznie enkoder 2500 działek/obr. (inkrementalny).
Proponuję napęd ABB - [url=http://www.falowniki.com/index.php?... 880 z trybem bezpośredniego sterowania momentem (DTC). Dużo fajniej pracują w obrabiarkach niż standardowe falowniki ze sterowaniem wektorowym no i możliwości o wiele szersze. Zapraszam do konsultacji aplikacyjnej.
Witam. Najłatwiej sprawdzić kontrolką na przewodach w tej wtyczce,na którym będzie plus w momencie kręcenia. Można też przeciąć zasilanie wchodzące na włącznik start/stop, One wszystkie sterują przekażnikami.
W pierwszym poście opisałeś zasadę działania jak algorytm dla komputera, co nie pozostawia ci wyboru, narzuciłeś sposób rozwiązania, układ musi być oparty o mikrokontroler i program. Będę wykorzystywał sterownik PLC Odwrotnie - opór szeregowy zmniejsza wpływ szybkości na moment. Fakt, lepiej narysuję. Oś pionowa prędkość obrotowa, oś pozioma moment....
Witam! Jestem w posiadaniu silnika modelarskiego BLDC z wbudowanymii hallami. Podobno jedyna roznica tych silnikow do silnikowow BLAC (PMSM) jest trapezowe BEMF. Jak jednak sprawdzalem swoj silnik rozpedzajac go zwykla wiertarka i podlaczajac jego dwie fazy pod oscyloskop dostalem dwa piekne siinusy. Moje pytanie brzmi czy moge podpiac taki silnik pod...
Jest ten sam silnik do wielu funkcji, zapewne sterowanie z elektroniki w momencie odtwarzania nie działa, a może zabrudzony cam switch, ale będzie ciężko to uszkodzenie zlokalizować.
Zamiast silnika krokowego lepiej zastosować serva modelarskie. Mają bardzo szybką reakcję i zatrzymanie precyzyjne w odpowiednim momencie jest proste.
Masz dwa niezależne sterowania i dwa niezależne silniki. Bez problemu można zrealizować obrót w miejscu i sterowanie za pomocą prędkości kątowej i liniowej realizuje właśnie coś takiego. 10 warunków to nie jest proste rozwiązanie tylko doskonałe źródło problemów - jeden już widać - w momencie kiedy na osi Y pojawi się 0 algorytm będzie realizował ciągle...
Silnik jest sterowany z przekaźnika sterowanego AVR Atmega 8a czy ma ktoś pomysł dlaczego w momencie wyłączania silnika resetuje się mikrokontroler? Na stykach przekaźnika powinien zostać zainstalowany gasik (dwójnik RC).
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
To jest najmniejszy problem. Można sterować momentem obrotowym, a nie obrotami takiego silnika. Obroty są wtedy zależne od obciążenia. Np. podczas jazdy po zakrętach. W ogóle taki niezależny napęd daje wiele ciekawych możliwości.
Może być wiele przyczyn takiego zachowania drona. Na odległość, to możemy "pogdybać". Dobrze było sprawdzić wyważenie drona, jakość mocowania śmigieł do osi silników, ale także dobrze by było podłączyć kontroler do jakiegoś programu odczytującego bieżące parametry z czujników drona. Jeżeli kwestią byłby niedomagający silnik czy regulator, to w większości...
Niestety silnikami komutatorowymi można sterować jedynie regulując napięcie na szczotkach, przez co regulujesz jednocześnie prędkość i moment. Jeżeli zależy Ci na osobnym sterowaniu prędkością kątową i momentem, to musisz użyć silnika indukcyjnego. Przy użyciu falownika sterując częstotliwością regulujesz prędkość, a sterując amplitudą regulujesz moment....
W tym projekcie użytych jest pięć silników klasy Nema 17, sterowanych za pomocą sterowników A4988. Zalecane są silniki o momencie co najmniej 0,4 Nm (400 Ncm). Silniki powinny mieć 200 kroków na obrót, pojedynczy krok 1,8°. Drivery zastosowane w projekcie obsługują silniki o napięciu zasilania do 35 V oraz ok. 2 A prądu znamionowego. Jedyne co musisz...
CSMIO + komputer PC + oprogramowanie MACH3. CSMIO to zadajnik impulsów. Musisz posiadać wzmacniacze dla silników (step motor driver). Te silniki są z enkoderami czy bez? Przy tak dużym momencie to można założyć, że nie będzie gubić kroków (oczywiście do określonych prędkości). Podaj dane silników, postaram się pomóc w doborze driver-a.
Czy ty czytałeś post wyżej co napisałem ??? przepraszam jakoś przegapiłem Twój post, lub napisaliśmy w tym samym momencie ;)
Mam pytanie, czy sterowanie sterownikiem do maszyny cnc (frezarka) ,systemem +/- 10 v analog . Sterujemy prędkością silnika ,czy momentem z ograniczeniem prędkości . Sterowanie Lenze 9300 ep - posiada tylko c0005 1000 (sterowanie prędkością). A może wykorzystać c0005 20000 (sterowanie pozycjonujące ). Opis z instrukcji sterownika CSmio .Czy to znaczy...
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Hej! Steruję dwoma silnikami poprzez L293D. Każdy silnik ma więc swoje dwa przewody sterujące. Wystąpiła jednak konieczność ograniczenia ilości przewodów i stąd moje pytanie. Czy możliwe jest takie zorganizowanie by silniki te pracowaly na 'wspólnej' masie. Masa ta musi być masą, która jest też masą zasilania całego układu L293D. Tak by obrót kazdego...
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Interesuje się elektryką i lubię majsterkować To trochę mało. Mechatronika to dziedzina interdyscyplinarna obejmująca zagadnienia z elektroniki, elektryki, automatyki, informatyki i mechaniki. Jeśli nie czujesz mięty do napędów to będziesz się męczył. Jeśli interesują cię silniki, przekładnie, roboty, sterowanie położeniem, momentem, prędkością - to...
Można również bez nadrzędnego sterowania - patrz załączony film. Widocznie udało mi się uśrednić jakoś te parametry. Pewno było jak z tym żukiem, który wg naukowców nie miał prawa latać, ale on o tym nie wiedział i poleciał Oczywiście że może, sterowanie momentem było po to aby nie spalić silnika. Jeśli rozwiązałeś to w inny sposób to nie ma problemu....
Witam . Przez silnik krokowy prąd płynie cały czas , taka już jego natura . Nawet wtedy gdy się nie obraca , nazywa się to momentem trzymającym . Takie sterowanie jak Twoje , czyli bez pomiaru prądu płynącego przez silnik , doprowadzi do spalenia uzwojenia w silniczku . O wiele lepiej jest zastosować do sterowania krokowca pary układów L297 <>...
Tutaj jest prosta sytuacja bo w danym momencie moze pracowac tylko jeden silnik.
Szukałem, i takiej części do tego silnika nie znalazłem, w momencie zamontowania tej małej sprężynki naciąga ona sterowanie przepustnicy w gaźniku, ale nic nie ciągnie jej w 2 stronę więc jest po prostu otwarta na maksa i nie mam pojęcia gdzie miałaby być ta 2 dłuższą sprężynka
Witam, Przeszukałem tematy poruszane na forach, ale nigdzie jednoznacznie nie jest opisany/wyjaśniony temat sterowania silnika DC - PWM, ale z zachowaniem stałego momentu. To co udało mi się jedynie znaleźć to schematy układów zbudowanych na SG3525 i komparatorze, jednak nie jestem pewien czy sterowanie tam odbywa się ze stałym momentem. Chodzi mi o...
Nic takiego nie potrzebujesz. W samolocie nie używa się sterowania różnicowaniem ciągu, jeżeli ma komplet sterów. Silniki zawsze pracują razem. Ewentualne odstępstwa od lotu prostego, kompensuje się sterami, a czasem konstrukcyjnie, odpowiednim skłonem i wykłonem samych silników. Najwyżej, można zastosować dwa kanały do sterowania silnikami, przypisać...
Skąd będziesz wiedział, w którym momencie co wskazuje licznik, ergo którym tranzystorem sterujesz?
Nie ma sensu podłączanie enkodera - nie będzie on wogóle wykorzystywany przez algorytm sterowania silnika - chyba że będziesz pisał program na falownik który wykorzystuje położenie enkodera (domyślam się w takim zastosowaniu jak opisałeś nie będziesz nic programował). Połączenie enkodera silnika z falownikiem stosuje się do bardziej złożonych aplikacji...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
Jak już upierasz się przy chinolach - tu masz rozkminiony temat : https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ale faktycznie jak napisali przedmówcy przy obecnej cenie w/w Elmesa zakładanie czegoś takiego to bezsens. Gwoli wyjaśnienia: ten odbiornik musi mieć funkcję przerzutnika - tzn dany przycisk pilota ma odpalać konkretny...
Witam. W sterowaniu silnika BLDC ważną informacją dla uP jest położenie wału w danym momencie. Przykładowo można to osiągnąć poprzez zastosowanie czujników Halla (Ty ich nie posiadasz). Można za pomocą enkodera umocowanego na osi wału. Jednak tańszym i praktyczniejszym rozwiązaniem jest użycie trzech komparatorów "zbierających" sygnał z cewek silnika....
Szczotka klasy 400 powinna wystarczyć. Do tego łatwiej (taniej) o regulator. Jeżeli będzie z BEC wbudowanym, to wystarczy, jeżeli nei ma BEC, trzeba go dokupić jako osobny układ. Aparatura byle 2,4GHz lub 40MHz, wystarczy dwukanałowa, proporcjonalna. Serwo z momentem ok 3-5kg na ster. Zasilanie z pakietu NIMH lub Zelówki.
Nie moc a moment obrotowy. Można to obliczyć na podstawie masy i skoku śruby. Można też zakontrować na śrubie dwie nakrętki, wziąć klucz dynamometryczny i sprawdzić. Potem wybrać silnik o momencie 2x większym.
Pi razy oko 60 us (przypuszczenia), tyle można by zaoszczędzić. O tyle wzrośnie czas dla programu głównego. Myślałem nad uruchamianiem przerwań dla twi w momencie wywołania twi_adwanced_step().
Silnik Japan Servo KZ42FP4-716 zupełnie nie nadaje się do budowy frezarki , jego parametry poza tymi które podałeś to nominalne obroty 2800 rpm moc 0,0001kW . Poza zbyt wysokimi obrotami to moc jest mizerniutka , do budowy frezarki amatorskiej wypada dać silnik o momencie trzymania w przedziale 0,5÷1 Nm przelicz sobie swój z kW na Nm . Do sterowania...
W takim razie co tak strzela w tej puszcce w momencie rozruchu silnika? Styczniki tak uderzają przy załączeniu.
Silnik krokowy tak, sterowany albo dedykowanym sterownikiem, albo samodzielnie wykonanym, bo z samego procesora sie nie da. Czujnik temperatury byle jaki, np termistor oraz oczywiście program. Tylko jedna rzecz - mikrowyłącznik na końcu lub początku zwijania rolety, po to by system WIEDZIAŁ gdzie w danym momencie znajduje się koniec lub początek zwijania....
Dziękuję za odpowiedzi. Porządny program diagnostyczny ....ale rozumiem, że nie do OBD ? bo OBD zwarte i nie działa, gdy silnik na chodzie. Chwilowy spadek napięcia podczas rozruchu moim zdaniem nie powinien mieć wpływu na prace sterownika silnika bo by nie mógł sterować w tym momencie silnikiem. Po starcie zresztą też już nie mogę się połączyć. Na...
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
Ja osobiście do zasilania takich czujników potencjometrycznych stosuję 7810 z 24 VDC, zamiast dzielnika rezystorowego. Właśnie ostatnio walczyłem z takim czujnikiem do sterowania momentem i obrotami silnika prądu stałego 20 kW (poprzez napęd tyrystorowy z Apatora) do przewijania Web papieru. Ten napęd tyrystorowy ma koszmarny integrator na wejściu zadawania...
Siemanko . A jak z regulacją ,,ruchów '' robota ? Zdaj sobie sprawę iż ,,prawie '' wszystkie zabawki czy to jeżdżące , latające czy pływające wyposażone są w silniki szczotkowe .Przecież wiadomo najłatwiej [ najtaniej '' sterować silnikami szczotkowymi . Oczywiście silniki takiego typu najłatwiej ,,zdobyć '' .
A czy napewno dobrze nim sterowałeś ? Jak pomylisz kolejnośc przełączania uzwojeń/kierunków prądu, to silnik sie może kręcić, ale z praktycznie zerowym momentem obr.
Przepraszam, Panowie trochę namieszałem. Nie jest to czujnik obrotów wentylatora. To urządzenie jeśli tak można to nazwać steruje rozruchem silnika trójfazowego odśrodkowo, w momencie nabrania przez silnik obrotów odłącza uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie rozruchowe jest na 230V, a robocze jest trójfazowe. Zapisałem sobie słowa osoby, która miała z tym...
Dla wentylatora który posiada 3 odczepy. Poszukuję sterownika / przekaźnika WiFi który będzie niezależnie włączał biegi 1 2 3. Na chwilę obecną odbywa się to mechanicznie, a chciałbym sterować przez Tuya etc. Na rynku jest dużo takich urządzeń, lecz nie widzę takiego, który ma działanie tylko jednego stycznika w danym momencie , bo jeśli przypadkowo...
Jesli sterujemy prędkością to nie powinno byc problemu. W falowniku programujesz prąd silnika. Masz tylko wiekszą przeciążalność więc czasem i to musisz ograniczyć. Gorzej jeśli chcesz sterować momentem bo zależy to od głebokości regulacji. Ja stosuję Commandery SK na 0,37kW do silników 180W i nie miałem żadnych problemów przy sterowania prędkościowym....
Witam! Potrzebuje kupić jakieś sterowanie silnikiem elektrycznym jednofazowym za pomocą pilota , silnik ma obroty prawo i lewo więc i pilot musi mi nim tak sterować z możliwością przerwania pracy w dowolnym momencie . Dodatkowo chciałbym zamontować jakieś zabezpieczenie żeby nikomu rąk nie przyciąć jaki i czym to zrobić ?? za wszystkie rady z gory dziękuje...
A ja stawiam na to, że usterka najpierw wystąpiła w sterowaniu silnikiem a potem z braku możliwości "panowania" nad momentem obrotowym silnika ESP przeszło w tryb awaryjny.
W czym od strony praktycznej sterowanie wektorowe jest lepsze od sterowania u/f, zdaję sobie sprawę, że sposób sterowania jest zupełnie inny, ale jakie są główne zalety stosowania falownika wektorowego w stosunku do falownika ze sterowaniem u/f. Czy sterowanie wektorowe umożliwia niezależne sterowanie zarówno momentem jak i prędkością silnika, a w sterowaniu,...
Chyba prościej byłoby wykorzystać silnik DC a do pomiaru obrotów i momentu zastosować typowe rozwiązania, czyli pradnica tacho lub enkoder i tensometr, ewentualnie zamiast tensometru pomiary prądów i napięć i przeliczanie ich na moment.
A może tak: 1. W momencie poruszenia kamerą na jej silniku pojawia się napięcie. Wykorzystaj to napięcie do sterowania przekaźnikiem z czasówką ( np. wyłącznik schodowy - to uruchomi Ci podświetlenie na np. 5 minut. 2. W lewym (lub górnym) skrajnym położeniu kamery daj przycisk "zapal światło" a w prawym (lub dolnym) skrajnym "zgaś światło" - komutację...
Można jeszcze włączyć silnik w mostek 4 tranzystory i sterować zarówno prędkoscią obrotów silnika jak i kierunkiem obrotów lewo/prawo A jakby ten mostek 4 tranzystorow wygladal? Schemat pokazujący idee takiego mostka wrzucam w załączniku. Lepszym pomysłem było by zastosowanie tranzystorów PNP od strony plusa ale wtedy skomplikuje sie troszke sterowanie...
Ja bym chciał już mieć CDI ale średnio sobie z tym radzę. Nie wiem jaki czujnik zastosować i jak? Reszta to pikuś. Internet pęka w szwach od schematów i rysunków. A jeszcze jakby ten CDI miał zmienny kąt zapłonu... :| Znalazłem kiedyś na All jakiś CDI do skutera w wersji sportowej ze zmiennym momentem zapłonu właśnie, sterowała tym elektronika. Nie...
falownik sterowanie momentem sterowanie momentem falownik sterowanie momentem obrotowym
przekroczeniu transferu danych termet miniterm elegance tracer bateria
pomiar małych rezystancji ładowarka giant
Czerwony klucz na FIS Audi Q7 - co oznacza? Sterowanie Wi-STR1S2-P za pomocą Wi-R2S2-P