Bardzo prosto można to zrobić zasilasz przekaźnik przez diodę i po sprawie. Tak, tylko że autor nie podał jaka wartość napięcia kryje się pod znakiem '1'. Dodatkowo dochodzi kwestia, czy ten układ może bezpośrednio sterować przekaźnikiem - mam tu na myśli wydajność prądową.
Myślałem o zastosowaniu przekaźnika który podtrzymałby dotknięcie. Tak, i co dalej ? Silnik spalony, bo dojechał do końca np. śruby kulowej i się machina zablokowała. Z czego i jak ma być to sterowane? Płytka przekaźnikowa zaprezentowana na foto jest odpowiednia, tylko co ma nią sterowac ?
Można zastosować normalny łącznik ścienny, natynkowy czy jakiś inny i on będzie sterował dwoma przekaźnikami i to będzie zmieniało polaryzację. Prościej się już chyba nie da.
Skąpo opisałeś zagadnienie, np. czy masz zasilanie 12 V=, skąd impulsy wejściowe, co zasilają owe kable po zmianie polaryzacji (silnik prądu stałego?) itp. Zatem, jaki opis - taka odpowiedź. Ja spróbowałbym to zrobić na przekaźnikach na szynę TH32. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach standardowych; sterowanie przekaźnikiem bistabilnym. Krzysztof Podstawa
Podepne się pod temat potrzebuje gotowy moduł z 2 przekaźnikami można było sterować przekaźnikami na zasadzie zmienienia polaryzacji 24 wolty minimum 10 amper.
Sterowanie z dwóch wyjść Integry, jedno "otwórz", drugie "zamknij" poprzez dwa najzwyklejsze przekaźniki.
Nie będę robił opisów słownych, bo mało kto jest to zrozumieć. Masz tu schemat jak należy zrobić sterowanie przekaźników bez zmiany polaryzacji sygnału. http://obrazki.elektroda.net/35_11623878...
Siłownik z krańcówkami może być cały czas zasilany. Tak więc zasilacz pracuje stale a timerem sterujesz przekaźnik zmieniający polaryzację
Co do tego schematu to napewno zadziała . Jeżeli chodzi o moduł to bez miernika ciężko coś jednoznacznie doradzić . Niewiadomo czy na cewce przekaźnika mamy stały (+5V), i sterowanie jest (-), czy na odwrót. Prawdopodobnie sterowanie przekaźnika jest z z pinu 1 (lewy dolny) . Można delikatnie przeciąć ścieżkę przy pinie1, zeskrobać lakier ze ścieżki...
Odwróć polaryzacje w tym sterowaniu.
Do zasilania użyj mostka prostowniczego (zapewnienie stałej polaryzacji zasilania silnika) oraz równolegle przekaźnika z szeregową diodą, wtedy jedna z polaryzacji zasilania za pomocą przekaźnika zewrze styk ZW.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Wyjście sterownika jest zabezpieczone stosownym driverem aczkolwiek dodatkowa dioda nie zaszkodzi. Zamontowana przy przekaźniku zmniejszy zakłócenia w systemie sterującym. Jest to istotne jeżeli system posiada wrażliwe podzespoły. Polecam przekaźniki z wbudowaną diodą lub transilem (polaryzacja obojętna). W przypadku nowoczesnych przekaźników buforujących...
Pompka do spryskiwacza reflektorów jest jedna. Sterowana z dwóch przekaźników poprzez zmianę polaryzacji zasilania. Dlatego jak było sprawne to było słychać dwa załączenia pompki. Raz w jedną, raz w druga stronę. Trzeba szukać problemu w sterowaniu. Przekaźniki są w skrzynce przekaźników w komorze silnika.
Nie ma rozwiązania prostszego, aby pod ten układ podłączyć i sterować pilotem góra-dół? Dwa przekaźniki 5V i dwa wyłączniki krańcowe. Przekaźnik jeden podłączyć do (R i L+), a drugi do (G i L+). Dodatkowe zasilanie do silniczka, przekaźniki sterują polaryzacją (+ - ) silniczka (w lewo i w prawo), a wyłączniki krańcowe na przemian wyłączają jeden z...
2x 555 załatwia temat i przekaźniki. Tak jak zaznaczyłem, chciałbym pozostać w obszarze elektroniki analogowej. Poza tym, o ile się nie mylę, układ nie rozwiązuje problemu odwrócenia polaryzacji. Spróbuj tak polączyć (przekaźnik wylączający dałem NC NO bo innego nie widziałem w bazie) Dwa przekaźniki sterujesz jednym 555 te od zmiany polaryzacji używasz...
Da radę, ale potrzeba dwóch przekaźników, jeden włącza zasilane, drugi steruje polaryzacją.
Możesz użyć do tego przekaźnika na 12V i kondensatora o większej pojemności tylko musisz trochę przerobić układ, tak, żeby manetka sterowała przekaźnikiem a przekaźnik światłami tak jak do tej pory manetka. Kondensator łączysz równolegle z cewką przekaźnika - pilnuj polaryzacji, sugeruję elektrolit ok 2200uF/16V, ale dobierz odpowiadający Ci - kondensator...
Niestety mam możliwość wysterowania tych przekaźników tylko jednym przewodem, na którym zmienia sie polaryzacja.
https://www.elektrobim.pl/silownik-elekt... Tam masz schemat jak można wykonać odwracanie polaryzacji zasilania za pomocą jednego przekaźnika ze parą styków przełącznych. Prosta sprawa.
Zwróć uwagę, że przekaźnik powinien być sterowany napięciem stałym (DC) z zachowaniem odpowiedniej polaryzacji.
Silnik będzie sterowany przekaźnikami, które będą zmieniały polaryzację napięcia. mumin_80
Na poczatek - wywal bramkowca, T1 i R1, odwroc C3 [zla polaryzacja, minus do masy] i popatrz czy zadziala sterowanie z przycisku.
Witam Serdecznie, czy dla wyjść przekaźnikowych w ekspanderze INT-PP nie można już sterować polaryzacją ? domniemywam że nie dlatego że to robimy na przekaźniku wybierając NO albo NC. A może jest tak ze polaryzacją sterujemy zasilaniem cewki w zależności od stanu, przekaźnika wbudowanego w INT-PP ? A jak to wygląda z wyjściami OC ? tu natomiast podejrzewam...
W Vagach sterowanie jest "-" Trzeba odwrócić polaryzację Czyli zastosować przekaźnik. Często to stosuję przy zakładaniu zabezpieczeń
Schemat, który umieściłeś w pierwszym poście służy do sterowania przekaźnikiem bistabilnym jednocewkowym. Do zmiany położenia jego styków wymagana jest zmiana polaryzacji impulsu. Dużo informacji na temat przekaźników bistabilnych znajdziesz w EdW (06-08/2016), a przykład sterowania przekaźnikiem bistabilnym jednocewkowym zajdziesz tu --> http://obrazki.elektroda.pl/6399124900_1...
A co jeżeli sterownikowi nie spodoba się napięcie podane od tyłu? Szeregowo z nim trzeba dać jeszcze diodę plus rezystor do jej polaryzacji.
Gotowego rozwiązania to nie dam, ale podpowiem W wymaganym układzie do sterowania są dwa problemy do rozwiązania: 1. jak zamienić jeden impuls wejściowy na sterowanie przekaźnikami zmieniającymi polaryzację silniczka w central zamku. 2. wysterować chwilowo dany przekaźnik Odp.1. Zliczać impulsy wejściowe (podpowiedź to układ CD4017 odpowiednio podłączony,...
silnik sterowany jest przez dwa przekaźniki w lewo albo w prawo a to co w linku wygląda jak by miało ustaloną polaryzację na silniku a u mnie będzie raz tak raz tak.
Zacznę od drugiego pytania- jest ono prawdziwe. Pierwsze jest fałszywe. Dioda jest włączona nie po to aby zabezpieczyć przed odwrotnym zasilaniem, ale po to aby zabezpieczyć tranzystor przed wyindukowanym stosunkowo wysokim napięciem (o odwrotnej polaryzacji) przez cewkę przekaźnika.
takie "coś" robi się na jednym przekaźniku,sygnałem który masz sterujesz przekaźnik,a styki przekaźnika podłączasz do "+" i na wyjściu masz już sterowanie plusem...chyba o to chodziło? a to czy sygnał jest wystawiany przy sygna czy jego braku ustalasz za pomocą styków przekaźnika NC-NO
Filtrowanie pwm to praktycznie przetwornica typu buck. Jeśli nie chcesz szybko i często zmieniać polaryzacji to przekaźnik wyjdzie taniej i prościej do sterowania, a straty na nim będą pewnie dużo mniejsze.
A co powiesz na przekaźnik sterowany układem 555.
Sprawdź wyjście 24 (przełącznik MONO) oraz ustaw odpowiedni czas. Zwróć uwagę na polaryzację oraz właściwości przekaźnika. Pompa powinna być włączona szeregowo z zasilaniem i stykiem NO/NC (w zależności od polaryzacji).
Musisz ustawić wskaźnik gotowości wejścia (typ:17) Dodano po 1 Oczywiście jeśli aktywny ma być w stanie naruszenia wejścia to musisz zmienić polaryzację wyjścia.
Ja stosuję inny układ eliminacji zakłóceń od drgających styków : http://obrazki.elektroda.net/15_12282115... Jaki układ powinien być na wyjściu (za przekaźnikami) to zależy od tego, do czego te styki będę podłączone (załączanie dużych prądów, napięć - więc ochrona styków przed przepalaniem, czy też sterowanie wejściem "nisko mocowym" - a więc...
Witam. Zmianę polaryzacji napięcia dla silniczka przy pomocy przekaźników można zrealizować w taki sposób. http://obrazki.elektroda.net/98_12375794...
Na podobnym zrobiłem u siebie sterowanie szybą, także pewnie się da. Polaryzację zmienia przełącznik, lub przekaźniki sterowane tym przełącznikiem, przekaźniki stosuje się do automatyki szyb i odciążenia styków przełącznika - także wszystko może rozbijać się o wytrzymałość styków przełącznika. http://obrazki.elektroda.pl/7739459600_1...
sprawdź podtrzymanie napięcia na przekaźniku w centralce(radioodbiorniku z przekaźnikami) sterującej zmianą polaryzacji tych silniczków,zazwyczaj sterowanie tych urządzeń jest rozwiązane poprzez zmianę polaryzacji napięcia na silnikach z krańcówką rozłączną.prawdopodobnie zimny lut lub brak pełnego styku
Witam ! Zdecydowanie dać bufor w postaci tranzystora i oczywiście równolegle z uzwojeniem przekaźnika diodę. Proszę zwrócić uwagę na właściwą polaryzację. Powodzenia i pozdrawiam !
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Witam, czy ktoś może już projektował/wykonał taki schemat, aby poprzez układ elektroniczny sterować przekaźnikiem jednocewkowym bistabilnym jednym przyciskiem poprzez zmianę polaryzacji napięcia. Chodzi o to, aby jednym przyciskiem poprzez załączenie typu dzwonkowego przekaźnik zmienił pozycję, i następnie wciskając jeszcze raz ten sam przycisk odwrócić...
że to błąd z zakresu E01 - E05 Jeśli pompy działają, najprawdopodobniej jest to E2 - E3. Weź diodę LED i rezystor 1 kohm, jak na zdjęciu, i przylutuj przekaźnik elementu grzejnego do nóżek sterujących (dla każdej), przestrzegając polaryzacji (do rezystora zasilania „+”. Następnie uruchom program zmywania, najlepiej szybki z podgrzewaniem, efekt będzie...
Szukam przekaźnika do zmiany polaryzacji na kablach z urządzenia sterujacęgo zamkiem centralnym. Zamek steruje masą, w Fordzie jest sterowanie plusem. Czy może mi ktoś pomóc? Z góry dziękuję!
Szukam przekaźnika do zmiany polaryzacji na kablach z urządzenia sterujacęgo zamkiem centralnym. Zamek steruje masą, w Fordzie jest sterowanie plusem. Czy może mi ktoś pomóc? Z góry dziękuję!
Tak, programator biały oraz czarne timery mają tylko styki zwierne i zasilające. Wydaje mi się, że można to zrobić przez przekaźnik DPDT, który po wysłaniu sygnału przez programator zmieni styki, a po zakończonym sygnale wróci do pierwotnego stanu. Ale na internecie są same poradniki, jak odwrócić polaryzację na takim przekaźniku do sterowania silnikami,...
Czy są przekaźniki 12V sterowane trzema przewodami, które zmieiają polaryzację prądu wyjściowego?
To jest zły wzorór. Tak sie nie robi. Potraktuj wewnętrzny fototranzystor transoptora jako wyłacznik, ale nie do końca. Przy dużym β tranzystora, prąd ciemny fototranzystora w transoptorze nie jest zerowy, to jest kilka µA i wystarczy do wysterowania tranzystora przekaźnika, a co gorsze nie wchodzi on w nasycenie, więc łatwo się może uszkodzić....
Nie wszystkie przekazniki maja okreslana polaryzacje ale ty mozesz kupic najprostszy przekaznik na 12V nawet taki do montazu na plytce i bedzie to pracowalo
Najprościej będzie tak: https://obrazki.elektroda.pl/2229961900_... W twoim schemacie jest mały błąd. D2 powinna być włączona odwrotnie, w przeciwnym razie przy plusie na przewodzie nr 1 zadziała jeden i drugi przekaźnik.
K1 i K2 to cewki przekaźników linią przerywaną zaznaczyłem, które styki zamykają po podaniu napięcia Dodano po 8 nie ma znaczenia co pierwsze W zależności od polaryzacji (jazda do przodu/jazda do tyłu) łapie tylko jeden przekaźnik. Niezależnie od zadanego kierunku jazdy działa tylko jeden przekaźnik. W drugim przekaźniku dioda będzie w stanie zaporowym.
Witam. Kotwica jest magnetycznie miękka i w każdej sytuacji zostanie przyciągnięta przez elektromagnes. W zwykłych przekaźnikach zwraca się uwagę na polaryzację tylko, gdy ma on wbudowaną diodę zwrotną, równoległą do cewki. Ten typ nie ma takiej diody i jeśli jest sterowany tranzystorem, to należy zamontować ją jako element zewnętrzny (dodatkowy) katodą...
Mam przekaźnik bistabilny Siemens V23042 z dwiema cewkami. Szukam układu, który pozwoliłby na sterowanie takim przekaźnikiem w trybie bistabilnym za pomocą jednego przycisku sterującego. Np. przez automatyczne odwracanie polaryzacji cewki po każdym przyciśnięciu przycisku lub poprzez przełączenie na drugą cewkę przełączającą. pozdrawiam Arian
Witam. - załączane w zerze tzn. w takim czasie ,gdy wartość chwilowa napięcia jest równa zeru. Załączane w dowolnej chwili to znaczy ,że ma jakąś wartość. - przekaźniki na podanej stronie mają sterowanie od 4V do 32V,a więc sterowanie mieści się w twoich granicach. - prąd polaryzacji wejścia mniejszy lub równy 10mA DC ,a więc spokojnie go wysterujesz...
Pomyliłeś po prostu styki przekaźnika. jeśli diody świecą, tzn że sa dobrze podłączone względem swej polaryzacji, tylko nie dy tych styków co trzeba.
Możesz jasno napisać, co chcesz uzyskać? Czy włączenie ma następować od pierwszego załączenia lampy, a kończyć 20 sekund po ostatnim? Jaką masz polaryzację sygnału załączenia lampy, jakie są wymagania polaryzacji do sterowania tym przekaźnikiem i czy to musi być przekaźnik?
Tego układu (TCA965) nie znam. Znam TL431 - coś jak tranzystor NPN, ale z napięciem baza-emiter 2.5V, bardzo dużym wzmocnieniem, prądem spoczynkowym 1mA, maksymalnym 100mA - do użycia jako wzorzec napięcia. Jest jeszcze podobny LM4041-ADJ - ale "PNP", Ube=-1.24V, i prąd spoczynkowy 0.1mA, maksymalny chyba 20mA. Żaden z nich nie ma histerezy - trzeba...
Siłownik podłączony i daje radę, chciałbym jednak zmienić sposób jego uruchamiania. Na tę chwilę podłączyłem łącznik przemysłowy 32 A lewo/prawo. Zastanawiam się, czy idzie to ogarnąć przez jakiś przekaźnik, który będzie sterował polaryzacją i przyjmie na siebie prąd rozruchowy, a ja mógłbym wtedy użyć mniejszego łącznika (2-4 A), najlepiej typu zwierny...
Nie bardzo rozumiem co robi ta Twoja centralka poza możliwością zdalnego zatrzymywania. Są takie regulatory PWM które poza regulacją prędkości zmieniają również polaryzację i za ich pomocą możesz sobie przełączyć kierunek jazdy a do zdalnego zatrzymywania wykorzystać najprostszy przekaźnik że sterowaniem radiowym. Ja niedawno kupiłem taki sterownik...
1. Układ zasilany symetrycznie, LED pomiędzy wyjście układu przełączającego i masę. lub 2. Układ na przekaźnikach.
Styk jest galwanicznie odseparowany (w wersji PO-415 - instrukcja), przy PO-405 jest to słabo narysowane (pewności nie ma) ale zakładając że jest to styk "wolny" to może łączyć dowolne obciążenia i polaryzacje prądu.
Przekaźnik sterowany jest masą. Podanie masy ustawia tak polaryzację na wyjściu, aby napięcie na silniczkach powodowało składanie lusterek. Każdy zanik masy na sterowaniu skutkuje ustawieniem polaryzacji tak, by lusterka się rozkładały. Wewnątrz obudów są wyłączniki krańcowe, które w pozycji rozłożonych lusterek odcinają sterowanie (masa).
Pisaliści o sterowaniu przekaźnikiem za pomocą przycisku. A ja bym chciał się dowiedzieć o sterowaniu np. małym silniczniem z zabawki aby po naciśnięciu przycisku zmieniała się polaryzacja?? czy to jest realne do wykonania?? Proszę o jakiś schemat
Odpowiedź jest podana wyżej. Włącz dwa przekaźniki w taki sposób podłączając diody aby działał przy danej polaryzacji tylko jeden (diody szeregowo z uzwojeniem przekaźnika).
To wygląda jak zwykły przekaźnik. Podajesz napięcie na cewkę i mierzysz czy styki przełączają. Ważna polaryzacja cewki, bo na schemacie jest dioda. Jak to do świec to raczej na duży prąd, ja bym sprawdzał w układzie, czyli zmierzyć czy pojawia się napięcie cewki, zmierzyć czy styk jest zasilony, zmierzyć czy napięcie przechodzi, jak dostaje sterowanie....
Potrzebuję zrobić układ który będzie pamiętał ostatni stan bez zasilania, taki przełącznik. Sterowanie ma się odbywać napięciem 12V raz z polaryzacją normalną a raz odwróconą. Narysuj schemat i podaj potrzebne części potrzebne do realizacji takiego układu. Aby zbudować układ, który pamięta ostatni stan nawet bez zasilania, można wykorzystać bistabilny...
Witaj :) Po przemyśleniu mogłoby to wyglądać tak: http://obrazki.elektroda.pl/1477094200_1... Czujnik dolny (prawie cały czas zasypany) powinien mieć styk NC (impuls wyzwolenia przekaźnika R 01 wtedy kiedy już nie ma owsa); natomiast czujnik górny ma mieć styk NO - wysterowywuje R 02 kiedy już ładna "górka" owsa pojawi się w leju zasypowym...
Sterowanie jest na S i O. Ale kierunek zmienia się poprzez zmianę polaryzacji, więc ten przełącznik się nie nadaje. Chyba, że dołożysz przekaźnik.
Ale to jest sterowane impulsami +/- i następnie -/+, czy stałym sygnałem, który zmienia polaryzację, co minutę? W pierwszym wypadku sterownik dwukanałowy i załączanie kanałów naprzemiennie co minutę. W drugim dowolny sterownik z pojedynczym wyjściem i przekaźnik z dwoma parami styków przełącznych, połączonych na krzyż.
Przekaźnik ma zaznaczoną polaryzację i musisz na A2 podać sygnał masy lub minus a na A1 podać potencjał dodatni z PLC , chyba że z PLC steruje sygnałem masy to wpinasz na przekaźnik do A2 a zacisk A1 na zasilanie. Nie prawda. Przekaźnik ma polaryzację ale już styki A1 i A2 podstawki nie mają więc nie ma potrzeby tego tak podłączać. Można nawet sterować...
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
Jedna z mniej skomplikowanych możliwości: http://obrazki.elektroda.pl/7627533400_1... Musisz tylko na przycisku włączania nawigacji zmierzyć, gdzie panuje plus, a gdzie minus. Do plusa podłączasz górny zacisk wyjściowy (kolektory tranzystorów). Zamaist transpotorów i rezystora możesz w szereg z kondensatorem podłączyć drugi miniaturowy...
w spoczynku na siłownik podawane są dwa minusy, polaryzacja zmienia się po zadziałaniu jednego z przekaźników, na przykład jak do pierwszego przekaźnika podłączysz przewód zielony od siłownika a do drugiego niebieski, to zadziałanie pierwszego powoduje pojawienie się na zielonym + podczas gdy na niebieskim jest -, zadziałanie drugiego przekaźnika powoduje...
Nie podałeś konkretnych danych ale może te schematy Ci podpasują. Są dla wersji bez czujnika deszczu ale akurat ta część może pasować do wersji z czujnikiem. Zielona wtyczka BSM (3) steruje spryskiwaczami jak i klaksonami. Na początku na Twoim miejscu sprawdziłbym czy po włączeniu zapłonu na bezpieczniku F13 w BSM pojawia się napięcie - czyli żarówka...
Zmierz napięcie sterujące tym ekranem projektora, które steruje silnikiem. Będzie musiał takie zasilanie zapewnić z zewnątrz. Zapewne będzie to napięcie stałe DC a jego polaryzacja +- lub -+ steruje kierunkiem. W twoim panelu są przekaźniki sterujące. Zamieniasz je na klawisze od rolet i łączysz odpowiednio. Odczytaj jakie są przekaźniki, ile amperów...
Dzięki za naprowadzenie. Zacząłem czytać ten wątek i przypomniałem sobie o istnieniu komparatora, więc na szybko skleciłem taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/5765432500_... Bocznik jest podpięty pod komparator, który porównuje napięcie na boczniku i zależnie od jego polaryzacji ustala stan wysoki lub niski (będzie zasilany pojedynczym...
Jeden przekaźnik samochodowy i zwykła dioda 1N4007 wystarczy aby ustrzec się przed odwrotnym podłączeniem akumulatora. Cewkę przekaźnika sterujesz szeregowo przez diodę, tylko jak będzie właściwa polaryzacja styki się załączą.
Najczęściej stosuje sie do sterowania zamkiem przekaźniki, także do zmiany polaryzacji. Są odporne na zakłócenia, pewne w działaniu i proste w podłączeniu. Nie wiem czemu się upierasz przy tranzystorach? Nawet jak zmienisz alarm na sterowany "+" to przekaźniki dostosujesz w 5 sek. Przemyśl to, bo warto.
A ja mam pytanie odnośnie ustawienia turbiny bokiem do wiatru. Przerabiam konstrukcje i zastanawiam się nad ogonem sterowanym siłownikiem. Wyznacznikiem kiedy śmigło ma odchylać się od wiatru będzie maksymalnie 350 obr/min. Nie wiem co wykorzystać czy małą prądniczkę i sterowanie napięciem, czy regulator obrotów J-129v2 i przekaźnik który zmienia polaryzację....
Beczki i 190 miały sterowanie z dzyndzla, C-Classe i inne nie, tylko z guziora na konsoli. Audi miało ale nie wiem czy wszystkie, nie miałem szczęścia do tej marki. Odpowiadając koledze który zadał pytanie o zamykanie zamka po stacyjce, to musisz zrobić dodatkowe sterowanie dwoma przekaźnikami układ zmiany polaryzacji na przewodzie z siłownika w drzwiach...
Okej, czyli mamy jakieś 0.9A pracy + do tego duży prąd rozruchowy. Jaki? Nie wiemy, bo producent milczy. Więc, moja propozycja: - https://findernet.pl/wszystkie-kategorie... - tutaj masz przekaźnik który wytrzymuje prąd szczytowy 120A przez 5ms. - https://findernet.pl/wszystkie-kategorie...
To nie problem, aby przerobić układ na sterowanie minusem. Wystarczy dać odwrotnie diody lub jak ktoś chce dodatkowy przekaźnik do zmiany polaryzacji.
Ja mam pomysł. Założenia (wg zamieszczonych zrzutów z DloadX): - wyjście 5 - steruje przekaźnikiem oświetlenia - wejście 1 - przycisk sterujący monostabilny - wejście 2 - czujka ruchu w pomieszczeniu Ustawienia: - wyjście 19 - Przełącznik BI - z wejść: 1; odwrócona polaryzacja - wyjście 20 - Przełącznik MONO - z wejść: 1, 2 (ust. czas zwłoki samoczynnego...
OK, ale w jakim kierunku tą diodę zamontować? W którą stronę w stosunku do polaryzacji zasilania (sterowanie) przekaźnika? Regulamin, pkt 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania...
Witam, Potrzebujesz przekaźnik z dwiema parami styków. Na com-ach podłączasz przewody silnika, a na pozostałych zasilanie z odwróceniem polaryzacji. Pozdrawiam.
Wystarczy zastosować sterownik dwukanałowy i dwa odpowiednio skonfigurowane przekaźniki z sykiem przełączanym. Silnik jest na stykach wspólnych com przekaźników, a zasilanie "+" i "-" na stykach tych samych przełącznych. Załączenie przekaźnika powoduje podanie na jego wspólny styk com innego bieguna zasilania niż jest podany z przekaźnika drugiego pozostającego...
A dla czego sterowanie na przekaźnikach ci nie pasuje. Wielu producentów tak robi. Nice, Horman. Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem to zależy jakiego silnika użyjesz. Zasadniczo potrzebujesz 2 przekaźniki. Jeżeli będzie to silnik prądu stałego ( np napęd od wycieraczek ) to sprawa banalna. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach. Jeżeli będzie to silnik...
Stąd moje pytanie czy można odwrócić działanie w centralce ca10 , tj ciągłe podawanie napięcia w czasie kiedy system jest rozbrojony. Wg instrukcji: "Dla każdego z wyjść można określić czas działania w sekundach (od 1 do 99 sekund), w minutach (od 1 do 99 minut) lub typu LATCH (do wyłączenia). Można określić polaryzację wyjścia dla stanu aktywnego...
Elektrozawór... Jest uruchamiany impulsem 12 V i później polaryzacja się zamienia, a kolejnym impulsem odwrotnie się zamyka... ...Testowaliśmy zawór 24 V z zewnętrznym zasilaniem z zasilacza laboratoryjnego i pięknie pieni mleko, ale zawór 24 V musi mieć przez cały proces pienienia podtrzymane napięcie. Czyli tam był elektrozawór spolaryzowany. Impuls...
To się nazywa przekaźnik bistabilny. Pierwszy z brzegu: https://www.piekarz.pl/10347-przekaznik-... A tu przykładowy z TME: https://www.tme.eu/pl/details/hfd2_012-s... Te przekaźniki są wykonywane w dwóch wariantach: Jednocewkowy - aby zmienić stan trzeba zmieniać polaryzację napięcia...
Podłączałem alarm z pilotem w tym autku więc krótko i na temat: 1. Nie przecinaj kabli, tylko zdejmij izolację, przylutuj kabelek z alrmu i po sprawie. 2. Sterowanie centralem, impuls "+" na zamknięcie lub otwarcie. Jeśli z alarmu "wychodzą" minusy, to zanim zaczniesz kombinować z przekaźnikami do zmiany polaryzacji, przyjrzyj sie dokładnie swojemu...
Stosowanie tu triaka też jest możliwe, a nawet wskazane przy małej mocy odbiornika (żarówka). Jednak tu powinno się zastosować optotriak z detekcją przejścia przez zero. Ok, wszystko jasne. Tylko jeśli możesz się rozpisać dlaczego optotriak z detekcją zera? Zawsze jeżeli nie chce się wprowadzać sterowania fazowego mocą korzystniej jest zastosować taki...
Dotarły w końcu do mnie kondensatory 4700uF. Podłączyłem wg schematu od TOS18 i wszystko pięknie działa. Elektrozawór zamyka się i otwiera sterowany przekaźnikiem. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Zamykam temat.
Przekaźniki muszą być do zmiany polaryzacji.Z alarmu jest sterowanie masą a w VW jest sterowanie plusem.Czyli prosto mówiąc musisz zamienić minus na plus.I do tego są te przekaźniki.Chyba,że masz alarm gdzie ustalasz sobie sam polaryzacje.
Załóż przekaźnik który będziesz sterował masą, a przekaźnik podłącz tak aby sterował plusem, czyli http://obrazki.elektroda.pl/2611995800_1... 86 + po bezpieczniku, 85 masa z alarmu, 30 plus po bezpieczniku, a na 87 pinie będziesz miał sterowanie plusem.
Witam. Szukam przekaźnika miniaturowego smd z dwiema cewkami które sterują osobno dwiema parami styków. Coś takiego jak bistabilne tylko każda cewka zasilana jest taką samą polaryzacją. Widział ktoś takie coś? Pozdrawiam.
Metoda sprawdzania tranzystorów jest poprawna. Jeżeli sprawne, to zamontuj je z powrotem. Hybrydy na razie nie zakładaj - sprzęt uruchomimy póki co bez niej. Spróbuj znaleźć schemat tego amplitunera (ja też się pofatyguję). Kiedy już będziemy go mieli, to wtedy można jaśniej określić gdzie i jakie napięcia powinny występować. Czy amplituner jest załączany...
Dodaj równolegle do cewki przekażnika kondensator elektrolityczny 470-680mikro na 25V - oczywiście zgodnie z polaryzacją :-)
Albo przekaźnik, albo sterować mosfetami z osobna. Będziesz potrzebował szybkiej zmiany polaryzacji silnika (regulatory itp.)? Bo jeśli nie to można zrobić zmianę kierunków na przekaźniku, a mosfetem tylko PWMa zapodawać - to bardzo tanie rozwiązanie i zdecydowanie upraszcza całość. Z driverów jeszcze MAX620/MAX621 - widziałem na własne oczy - działa...
Moje zadanie polega na sterowaniu kierunkiem obrotu silniczka elektrycznego. Do dyspozycji mam dwa bity z portu LPT. Prowadzący zajęcia zaproponował użycie układu ULN2803 oraz przekaźnika dwu segmentowego (?). I tu pojawia się problem. Ta "magiczna" skrzynka ma osiem wyprowadzeń...do czego mam to podłączyć? Czy ktoś z Was ma może gotowy schemat pasujący...
sterowanie przekaźnika triakiem sterowanie impulsowe przekaźnika sterowanie przekaźnika atmega8
wariuje klawiatura katalizator emulator sterowanie silnikiem pradu stałego
hulajnoga elektryczny manetka pasta lutownicza
Długość zespołu napędowego w Fiacie 126p (Maluch) Jak zrobić własny rysik do telefonu?