Wiele jest silników na prąd stały . Nie musi być dedykowany do roweru . Jedynie co , to wymaga przeróbki pod przekładnie . No i oczywiście sterowanie . :|
Przy takim prądzie powinien sprawdzić się np. IRFP064N (55V, 98A,150W), ostatnio robiłem na nim sterowanie silnika łodzi, sterowanie na NE555, regulacja analogowa za pomocą potencjometru, tranzystor na niewielkim radiatorze, nie grzeje się, schemat np. na stronie www.ucontrol.com.ar, zamiast rezystora "x" 100 omów wstawiłem 47 omów, diodę równoległą...
W moim jest silnik dc więc sterowanie jezt popularne w cenie poniżej 100zł.
Automatyczna skrzynia biegów do roweru?
Przepraszam. Możliwe że nie dość jasno sie wyraziłem. Joystick miał by sterować siłownikami elektrycznymi które miały by pełnić rolę drążków kierowniczych w trójce i powodować skręt kół z tad konieczność powrotu siłowników do pozycji zero po puszczeniu joysticka. Moze pomocne będzie takze to : Joystick to logitech Extreme 3d pro im większe wychylenie...
Uruchomiłeś funkcje " walk ". A dalej masz tylko 3 przewody +- i sterowanie. Zarówno manetka jak o PAS. Najczęściej czerwony to plus czarny minus. Sterowanie dowolny przewód
Nie tak prędko. Rozróżniasz moc od momentu obrotowego. I sterowanie silnikiem?
Witam, czy ktoś mógłby wyjaśnić mi, a może komuś jeszcze, jaka jest różnica w panelach sterujących rowerów elektrycznych, oznaczonych JN i KT? Czy można zastosować je zamiennie? Po wymianie panelu na JN w rowerze Wayscral wspomaganie działa słabiutko, czasem dobrze, a panel po kilku minutach się wyłącza, nawet podczas jazdy. Co może być nie tak, jak...
Do wózków inwalidzkich są silniki wyposażone w przekładnie inne niż w tym silniku, tu masz 300obr/min norma EN15197. Silnik ten ma przekładnie planetarną na plastikowych zębatych i służy jedynie jak wspomaganie napędu w rowerze elektrycznym. Jako napęd główny długo nie pożyje, zwłaszcza, ze prędkość z jaką porusza się wózek to 1-6km/h. A wtyk przedziale...
Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie. Jeśli jakiś spec stwierdzi, że napięcia i inne parametry w obu podzespołach będą poprawne to gdzie w takim przypadku mogę szukać problemu? Tam jest jakiś sterownik? Co to za silnik, jak się nim steruje? Jakie ma parametry?
Kiedyś zrobiłem taki układ: prądnica z malucha pracująca jako silnik sprzęgnięta mechanicznie z drugą prądnicą z malucha i okazało się, iż straty są ponad 50%. Wydaje mi się, iż sprawność altka nie jest za wysoka i będziesz miał problem z zasilaniem - zbyt duże straty = duża bateria.
Musisz eksperymentować. Podłącz pod te dwa grube zasilanie 36V i szukaj, czy jest gdzieś na cienkich kablach jakieś napięcie np. 5V. Gdzie to kupiłeś, u chińczyka? jeśli dotykam do przewodu zielonego suchym palcem silnik obraca się powoli, jeśli poślinię palec silnik staruje z pełną mocą To wskazuje na sterowanie obrotami ...
Witam, jeżeli dopuszczasz dość daleko posunięte zmiany mechaniczne, możesz zastosować jakieś gotowe (kupne) elektryczne złącze obrotowe, taniocha to niestety nie jest. Alternatywą jest zasilanie układu z baterii lub akumulatora i bezprzewodowe sterowanie. Pozdrawiam
Myślę, że jedyne sensowne rozwiązanie tego dziwnego projektu podał kolega Sanfran. Należałoby wykorzystać wolnobieg roweru, żeby oszczędzić powietrze siłownik jednostronnego działania, ruch powrotny realizowany przez sprężynę. Sterowanie zaworem jeśli elektryczne, to należy użyć siłownika z magnesem na tłoku i kontaktronowych czujników położenia tłoka,...
Projekt ogólnie bardzo fajny. Jeśli masz chęci, materiały i choć trochę umiejętności, to warto stworzyć coś własnego. W tego typu pojeździe redukcja masy jest krytyczna, stąd pojazd na bazie części rowerowych miałby duży sens. Dlaczego tak? Ponieważ części rowerowe projektowane są w taki sposób, aby były lekkie, sztywne i praktyczne. Rozejrzyj się za...
Witam, szukam kontroler, sterownik lub moduł sterujący roweru elektrycznego Kreidler Vitality Pro VP1 z 2013 roku. Sterownik ten jest z systemem UNITs. Znajduje się z tyłu pod bagażnikiem i wychodzi z tamtąd tylko jeden kabel. Jest on w obudowie gdzie wchodzi bateria. Gdyby kroś miał takowy to chętnie kupię. Tel. 515909509.
Silniczek Elektryczny włączany bezprzewodowo Działanie wygląda następująco: umieszczamy silnik w ramie roweru który podczas pracy porusza supportem, korbą a co za tym idzie ułatwia jazdę. Jednak ten sprzęt kosztuje ponad 10tyś złotych i posiada moc 200W. Mi aż taka moc nie jest potrzebna. Planuje zakup małego silniczka o mocy do 50W i zamknąć budżet...
Niestety nie mam możliwości zbadania sygnału, nie mam czym i nie mam na czym gdyż oryginalny ecu został zastąpiony stand alone ECU. Dlaczego gdy to jeszcze działało nie pomyślałeś o podsłuchaniu komunikacji? Obecnie widzę opcje: 1. Szukać, szukać i pytać w necie 2. Znaleźć drugie takie auto i podsłuchać komunikację 3. Znaleźć kogoś kto to ogarnie i...
Wg mnie tam są za małe tranzystory aby sterowały żarówkami. Tak samo podejrzana jest grubość przewodów. Przypadkiem nie jest to jedynie sam sygnał dźwiękowy kierunkowskazów?
Więc od początku. Silnik od chińskiego roweru elektrycznego, steruje prawo lewo przełącznikami panelowymi z elementami stykowymi moellera (M22-KC10) - tylko że one mają max prąd dla DC 0,3A. Widziałem gotowe panele sterujące do wciągarek za ok 100zł na allegro i tam faktycznie jest jakiś stycznik góra/dół oraz kondensator. Czyżby takiego zestawu szukać?...
Nie rozumiem co w ten sposób można uszkodzić. Wystarczy wiedzieć co przestawiamy i tyle ;) Nie miałem na myśli przeprogramowania (chociaż jeden z przedmówców napisał, że można tak poprzestawiać, że za długo nie popracuje). W moim przypadku sterownik jest zablokowany. Głównie miałem na myśli niebezpieczeństwo związane z omijaniem wyłącznika zasilania...
Są MOSFET-y, można je sterować mikroamperem... Są, są :-) Stosują je m.in. w układach elektronicznego załączania akumulatorów LiIon lub LiFePO4 w rowerach elektrycznych (najczęściej załączają masę).
Oryginalna bateria Pojemność baterii 36 V 13 Ah Listwa mocująca baterii wygląda tak jak na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/6830947500_... Czy jeżeli w miejscach strzałek wepnę zasilanie z drugiej baterii o tych samych parametrach Napięcie: 36 V Moc: 450 Wh jedynie większa pojemność oryginalna 13 Ah druga 15 Ah zaznaczę, że druga...
Diodę wymienić na transoptor lub podpiąć jedno i drugie i za jego pośrednictwem sygnał wprowadzić na moduł WiFi, np. coś z rodziny wspomnianego ESP, większym problemem może być kwestia wyrzeźbienia odpowiedniego softu po to. Ewentualnie prościej zastosować coś na 433MHz, nawet jakiś gotowy moduł z pilotami na zdalne sterowanie, sygnał wyciągnąć jw.
Oczywiście, że silnik tylko w tylne koło. Rozwiązanie najdroższe ale najlepsze. Ceny sa podobne i dlatego radzę brać min. 350W. Później będziesz żałował i narzekał na brak mocy. Lepiej mieć zapas niż niedobór. Zawsze możesz oszczędnie sterować manetką i nie wykorzystywać 100% mocy.
Zobacz tutaj: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... Być może na forum rowerów elektrycznych ktoś ma do sprzedania sterownik: https://forum.arbiter.pl/index.php?c=6
Spalinowy silnik rowerowy WSK GNOM miał 0,4KM czyli jakieś 300W i rozpędzał rower do prędkości max 30km/h. Należy zauważyć, że duże tam były straty na przeniesieniu napędu (przekładnia cierna). Silnik elektryczny jest znacznie elastyczniejszy od spalinowego w całym zakresie obrotów użytkowych i stąd jego przewaga. Niemniej jednak rodzaj tego silnika...
Właściwie to po co zastosowałeś mostek H do sterowania silnikiem? Masz bieg wsteczny w tym rowerze?
Masz pojęcie o elektronice trzeba szukać jako SW046R08E9T u kolegów w Chinach lub według PDF zamiennik i wymienić wszystkie na nowe w sterowaniu fazami silnika oraz sprawdzić sterownik znaczy się układ który je napędza. http://semipower.com.cn/Product/MOSFETDe... Może gdzieś bedzie zamiennik Obudowa TO-220 Napięcie pracy 80V Prąd 160A Rdson)...
Najprościej to użyć ten obwód z kontraktonem do sterowania światłem stop, równolegle do światła stop należy umieścić przekaźnik, który będzie zwierał/rozwierał (w zależności co robi kontrakton po naciśnięciu hamulca) obwód sterownika silnika.
Czy jak uszkodzi mi sie ta dioda podczas przepływu dużego prądu połaczona równolegle z silnikiem (bo strasznie sie grzeje ) to czy uszkodzenie będzie polegało na tym że bedzie równało sie przerwie w przepływie prądu przez te diode ,czy może raczej po uszkodzeniu dioda zacznie przewodzić prąd w obydwu kierukach (a to by oznaczało że mi spali tranzystory...
Do tych 25-30km/h to nie mam uwag generalnie, bo prędkość maksymalna to jest jedynie wynik tego jakie mamy dostępne silniki i sterowanie. 250W to jest zdecydowanie za mało na podjazdy pod strome zbocza (a tyle ustaliła nam unia), a z drugiej strony, silniki o mocach rzędu 1kW dają przy płaskim terenie możliwość rozpędzania się do sporych prędkości....
I dlatego powstały IGBT :?: Podzieliłeś moja wypowiedź, wtórnik sterujący MOSFETami na tranzystorach bipolarnych jest szybszy niż same kluczujące i łatwiejszy do sterowania. Prądy - nawet silniki do rowerów elektrycznych mogą zassać lekko 20A, a z tego co łatwo znaleźć to i kontrolery radzą sobie z prądami rzędu 45A czy 90A.
wg mnie 40 watów to za mało nawet z przekładnią, większe moce maja silniczki do modeli zdalnie sterowanych.
Wygląda jak przewód do manetki (gazu) - 3 przewody plus dwa do stacyjki. Wszystkie przewody pokaż to policzymy lub sam sprawdź na: http://rower-elektryczny-24v.blogspot.co...
Rozebrałem manetkę w celu sprawdzenia co się tam zadziało. Oto schemat połączeń w manetce. https://obrazki.elektroda.pl/1421813000_... W manetce połączenia polutowane są na pająka. U mnie uległ uszkodzeniu czujnik halla. Niestety jest przyklejony na jakąś "kropelkę" i nie udało mi się go wyrwać przy pierwszym podejściu. Z pomiarów wychodzi...
Witam, chcę zbudować światło stopu do roweru elektrycznego. 36V 0,1A to 3,6W. Przez kilka sekund dużo ciepła się nie wydzieli. Większy problem jest ze sterowaniem. Napewno nie tak jak proponuje autor tematu w poście #1
Rozwiązanie z przekładnią cierną byłoby fajne wiele lat temu. Obecnie masz do wyboru masę silników od rowerów elektrycznych. Gotowe są także zestawy sterowania. Silnik umieszczony jak piasta w przednim kole, bezszczotkowy.
napisz coś więcej, a przede wszystkim w czym??? Jeśli w samochodzie podaj markę, jeśli w traktorze rowerze czy innym pojeździe to również podaj więcej szczegółów
Silnik taki (numer oferty) 6618718480 Jak wynika z opisu, jest to silnik komutatorowy. Można by spróbować sterować go odpowiednim sterownikiem PWM (na pewno o wiele tańszy od sterownika do silnika BLDC).
To widać że nigdy nie widziałeś roweru Gazelle - jedyny kluczyk jaki tam jest służy wyłącznie do zamykania baterii żeby jej nie ukradli.Cała elektryką steruje się z displaya ( załącz,wyłącz poziom wspomagania ),więc display który się nie włącza eliminuje wspomaganie elektryczne i zostaje sam zwykły rower.Ale dzięki za zaiteresowanie.
Na silnikach BLDC masz generatory. Pedałując jak najbardziej możesz naładować baterię. Oczywiście efekt mizerny z pedałowania. Obejrzyj filmy z ładowania samochodów elektrycznych podczas holowania. Zasada ta sama. Dodano po 53 Skoro taki sprytny jesteś to zaraz pokażę Ci moją baterię i powiesz mi ze zdjęcia jaki mam "system" sterowania/zasilania :P...
Życzę zatem owocnych testów. Co nie zmienia faktu, że ja bym dał zwykły hamulec mechaniczny od roweru (tarczowy lub szczękowy v-brake) sterowany pedałem, a wszystko połączył linką. :-D A jako awaryjny: elektryczny zdalnie uruchamiany. Daj znać na wiosnę jak postępy. Powodzenia.
zapomniałem napisać ze ta amerykanka jest 3 fazowa ale chyba można zrobić na zamówienie 2 fazową Lepiej zrobić prostownik trójfazowy. I z którym silnikiem było by lepiej montować z tym w kole czy tym mniejszym w okolicach bagażnika Im mniej przekładni,tym lepiej. Ale,ale,ale. Np.siadasz na rower,pedałujesz i napędzasz prądnicę. Prądnica "napędza" silnik.W...
Czy C1 i C2 przy dynamie to elektrolity? One się nie nadają do takich warunków pracy i prawdopodobnie szybko wysiądą, być może przy okazji zalewając układ elektrolitem. Stabilizator o takiej konstrukcji daje napięcie zależne od prądu, a to nie jest dobre. Może warto zrobić coś na uA723 (LM723), jeśli wystarczy napięcia, albo z użyciem TL431 (to taki...
Witam. Mam rower elektryczny Makita BBY 180 ze wspomaganiem, z obciętym sterowaniem przy kierownicy. Nie posiadam tego w ogóle. Czy jest opcja tego zmostkowana czy trzeba dokupić nowy sterownik? Piszę, gdyż nie mogę znaleźć takiego sterownika w necie. Ewentualnie czy ktoś się orientuje, czy taki silnik można podłączyć na krótko?
A jak rozwiązujecie kwestię sterowania prędkością? Jest manetka od "gazu"? Piszę jako kompletny laik, który raz oglądał program w którym pokazywali rower elektryczny ze wspomaganiem. I nie widziałem żadnej manetki od regulacji prędkości.
Co ten silnik napędza, gdzie jest sterownik, jak wygląda panel sterujący.
(at)ay56 tradycyjnie to samo zdjęcie i text może to ci pomoże. Człowiek wstawił zdjęcie sterownika. A ty mu dajesz to samo. Normalnie level mistrz. Wtyczka uczenia zmienia obroty silnika. Klamki hamulcowe możesz zastosować na tzw niskim lub wysokim poziomie. Do wyboru zależnie jakie masz. W bardziej zaawansowanych konstrukcjach służy to to uzyskania...
ale w takim razie dlaczego Lynch tak dobrze sprzedaje swoje silniki? Bo są tańsze, prostsze w sterowaniu, itd. itp. Musisz ich zapytać, reklama jest dźwignią handlu.
Joker2 - szukałeś w dziale Konstrukcje DIY? Był tam pokazany rower napędzany silnikami, dużo do czytania. Czytałem i to nie jeden. Wszyscy korzystają z gotowych układów sterowania do skuterów elektrycznych.
W dziedzinie spalinowców nie jestem zbyt dobry. Nigdy nie dłubałem w silnikach spalinowych ale co innego z elektrycznymi lepiej się na nich znam, budowałem autka na sterowanie z lego, zrobiłem np. rower napędzany wkrętarką, elektrycznie sterowane rolety (były problemy z ogranicznikami he he ) czy jakieś tam obwodziki z diodami i takie tam duperelki...
Czasem można dostać używane sterowniki na allegro lub na forum cnc, okazja to cena ok 100-150 zł. Sterowanie +-10 V. Regulatory z modeli chyba będą za słabe. Są jeszcze regulatory z silników rowerów elektrycznych, ale nie wiem czy można zmieniać kierunek obrotów. Na allegro też widziałem tani sterownik BLDC z jakieś pralki.
Przekaźniki chyba nie pobierają dodatkowej energii? Czy może jednak? Przekaźniki jak każde urządzenie elektryczne również pobiera energię, a ile, to tyko zależy od rodzaju zastosowanych przekaźników. W przekaźnikach są elektromagnesy, które przyciągają styki, które to one z kolei sterują napięciem roboczym danego urządzenia. Nie mniej jednak ten pobór...
Na czym miało by polegać to "ograniczenie prądowe"? Silnik nie wkręca się na wyższe obroty bo jest sterowany zmiennym wypełnieniem impulsu chyba ze kolega sobie na to pozwoli i da czadu.Tu jest ewidentnie i tylko problem przekładni.Która jest za niska.
Witam Wiec dam 2x IRFZ 48 . Silnik przy rozruchu pod obciazeniem pobiera max 30-40A a przy pracy ciaglej do ~ 16 wiec wystarczylby chyba jeden. NIe mam pojecia jak sie steruje tym tranzystorem i narysowalem cos takiego. Moglby ktos mnie poprawic ? ;/
Witam przymierzam się do budowy roweru elektrycznego po linii najmniejszego oporu, znalazłem filmik z prostym sterownikiem silnika tylko nie mam pojęci czy sprawdzi się przy napędzie roweru? Co myślicie o takim rozwiązaniu? https://www.youtube.com/watch?v=p4YRhBDy...
Marek_Ertew , światła STOP są wyzwalane przez włączniki w klamkach hamulcowych. Klamki standardowe do rowerów elektrycznych. Czarna puszka to klakson. A co do przepisów, to przy wózku rowerowym może i da się uzyskać taki odległości, ale przy zwykłym rowerze ciężko. W każdym razie kierunek wskazuję ręką, ale jednocześnie migam, co zwiększa czytelność...
No tak tylko rozrusznikiem jako silnikiem się ciężko steruje ze względu na duże prądy jak i charakterystykę silnika szeregowego natomiast do przysłowiowego "palenia gumy" jest OK. Pozdro RUBIK
jeśli to ma być do uzytku to najprościej jakaś prądnica prądu stałego, akumulator i sterowanie PWMem, a jeśli to jakiś ekperyment to taki falownik do alternatora jest ciekawym pomysłem.
Właściwa przekładnia i układ sterowania konieczne, ale wszystko da się zrobić :) Inaczej mówiąc można, na 1kW, jeśli całość będzie dość lekka to można całkiem nieźle polecieć.
Ja tam jestem zapalonym rowerzystą i wiem że im szybciej jeździsz tym solidniej musi być zbudowany sprzęt żeby dało się nim manewrować, grubsze koła, sztywniejsza konstrukcja, przy 40km/h rowerem steruje się kiepsko, motorower zachowuje się przyzwoicie, ciekaw jestem jak wygląda wykonywanie szybkich manewrów przy 40km/h na hulajnodze :)
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
jeżeli myślisz o wykorzystaniu tak dużego silnika do napędu to proponuje rozglądnij się za elektrycznymi rowerami lub hulajnogami , praktycznie masz gotowy układ napędowy wraz z sterowaniem
Niesamowite jest to w jak ciekawy sposób zostało zrealizowane sterowanie silnika, nigdy nie spotkałem się z tym by w pojeździe elektrycznym stosować przetwornice impulsowe A ja myślałem, że to standard w poważnych konstrukcjach.
Siłownik to detal jeden z wielu. Trzeba jeszcze zmienić zamek na automat, najlepiej z dociaganiem klapy, sterowanie powiązane z alarmem, jakiś dynks do awaryjnego otwarcia. Możliwe do wykonania ale niestety nie łatwe. Siłownik można schować gdziekolwiek a napęd przenieść cieglem bowdena, popularną linką od roweru.
Gotowe rozwiązanie to stary wózek inwalidzki. Tam są silniki i cały system sterowania. Chyba mają też wsteczny. Trafiają się używane - za przystępne ceny. 2 silniki 300W powinny wystarczyć - są rowery elektryczne z silnikami 250W. podrawiam. ps. wątrobę ma się tylko jedną... Dodano po 34 Gotowe rozwiązanie to stary wózek inwalidzki. Tam są silniki i...
Witam wszystkich. Mam pewien problem, dotyczący roweru elektrycznego firmy Piaggio. Nie mam do tego sprzętu żadnej instrukcji, w sieci też nic nie mogę znaleźć, a otrzymałam go bez akumulatura i rozprutymi wiązkami przewodów. Sterowanie wygląda na dobre, przynajmniej pomiary elementów nie wskazują na uszkodzenie. Czy ktoś może coś wie na temat tego...
Jak chińczycy przegną z cenami to popularność silników indukcyjnych w pojazdach wzrośnie bo będzie bardziej opłacalna. I tak już są najpopularniejszymi silnikami elektrycznymi świata ze względu na prostą i niezawodną konstrukcję. Zaleta prostoty jest okupiona nie tyle bardziej złożonym, droższym układem sterowania bo to ma marginalne znaczenie w cenie...
Póki nie pojawią się tanie samochody elektryczne to nie ma o czym mówić. Pojazdy w okolicach 30tyś lub mniej. Ja budowałem rower elektryczny. Silnik DC szczotkowy, sterowanie PWM("pancernik" na 555 + mosfety) + akumulatory kwas-ołów 20AH 36V. Proste jak budowa cepa, naprawa to co najwyżej parę zł. Raz tylko posypał się mosfet, wrzuciłem podobny który...
Warto do takich reanimacji wybierać rowery z łatwo dostępnym, zewnętrznym akumulatorem; te z wbudowanym w ramę może ładnie wyglądają (według mnie nie wszystkie), ale - jak wspomniałeś - przeróbka lub serwis to katorga. Druga sprawa to umieszczenie silnika - ja jestem zwolennikiem rozwiązania typu "mid-drive", czyli silnik wbudowany w suporcie. Szczególnie...
Odnośnie diody zwrotnej, jest podwójna dioda obok tranzystora i jest sprawna, ale miała przepaloną ścieżkę, dlatego myślę że ktoś kto przede mną próbował to naprawiać połączył odwrotnie zasilanie (innej przyczyny przepalenia ścieżki sobie nie wyobrażam), i jeżeli w silniku montuje się jeszcze dodatkowe diody to mogła ona ulec uszkodzeniu. Nie chcę rozbierać...
Zgodnie z KRD e-bike rozwijający prędkość do 25 kmph jest dopuszczony do ruchu po ścieżkach rowerowych. ... posiadający homologację. Badaniu podlega zarówno cały rower jak i jego poszczególne, kluczowe komponenty takie jak hamulce, napęd, sterowanie napędem, zawieszenie, światła. Raport z badań jest podstawą wydania świadectwa, tzw. homologacji roweru...
Okej. A może być taki silnik? Silnik DC 1016 24V 250W Silnik szczotkowy przeznaczony do skuterów, quadów, rowerów elektrycznych oraz maszyn przemysłowych. Dane techniczne: - silnik szczotkowy 24v - pobór prądu 14A - zasilanie 24VDC - obroty 2750 obr./minutę Jeśli tak to co musze dokupić żeby po pierwsze podłączyć go normalnie do gniazda elektrycznego...
Tak jak pisałem prędkość zmaleje. Fizyki nie oszukasz, niestety. Gwarantujesz to? Twoje twierdzenie na pewno ma oparcie w fizyce i elektronice? Nie mając żadnych pewnych informacji na temat konstrukcji silnika i sposobu sterowania nim możesz być pewny? Przemyśl to!
Silnik który masz przed sobą, to 3 cewki podłączone w gwiazdę. Skoro napięcie przysiada do 4,5V to prawdopodobnie uszkodziłeś akumulator. Podłączenie bezpośrednie baterii i uzwojenia silnika, to zwykłe zwarcie. Równie dobrze (źle) mógłbyś zewrzeć plus z minusem. Dla baterii to bez różnicy czym ją zewrzesz, uszkodzi się w ten sam sposób. Tu masz wytłumaczone...
Witam Opiszę tutaj jak naprawić błąd ERROR 28 w rowerze el. TELEFUNKEN. Rower Telefunken Multitalent z wyświetlaczem ANANDA oraz kontrolerem MC5-B0 ANANDA. Od kilku dni borykałem się z naprawą roweru elektrycznego marki Telefunken. Usterka objawiała się wyłączaniem wspomagania po kilku przejechanych metrach i wyświetlaniem błędu ERROR 28 ROWER I WIDOK...
Mała podpowiedź co do amortyzacji przedniego koła: są DWA TYPY: osiowy / teleskopy, jak w rowerach oraz nożycowy jak np w KuKirinach. Jeśli masz możliwość, przejedź się na obu typach zawieszenia - dla mnie ten z KuKirina jest bardzo niestabilny przy szybkiej jeździe, rzuca kierownicą na boki! Ten typu rowerowego jest IMHO stabilniejszy, daje większą...
mam całkiem solidne zaplecze, jeśli chodzi o silniki elektryczne i ich sterowanie. O.K. Ale tu jeszcze pasuje mieć precyzyjną prasę i podkładki, by takie łożyska dokładnie ustawić we właściwym miejscu. Niestety wybijanie/wbijanie młotkiem dobre tu nie będzie. Być może właśnie to było powodem, że silnik przesmarowany przeze mnie Penritem na początku...
Tak, może to być uszkodzony czujnik lub brak połączenia tego czujnika z modułem sterującym.
Gdzie podłączyć żarówki? Zamiast tej czerwonej diody? Z wyjścia 555 sterować przekaźnik (tak jak w przywołanym linku) albo odpowiednio duży tranzystor MOSFET. Przekaźnikiem/tranzystorem kluczować żarówki. Mam w rowerze elektrycznym napięcie 36v~ Chyba 36V=. Czy światła awaryjne wchodzą w grę? Wchodzą. Jeśli by ktoś dał radę zdobyć schemat elektryczny...
Tylko - czy to ma na pewno sens ? To ma taki sam sens jak i inne udziwnienia. np. głośniki plazmowe, rower poziomy, wiatrak zamontowany na kierownicy roweru służący do produkcji energii elektryczne i wiele wiele innych. Można np. produkować gwoździe na nowoczesnej tokarce, ale czy to ma sens jeżeli są do tego specjalizowane urządzenia które robią to...
Ten silnik to musi być chyba średnio udana konstrukcja bo nigdy o takim silniku nie słyszałem. To maszyna elektryczna odwracalna. Może być prądnicą jeśli podamy napęd na wał a odbieramy energie elektryczną z uzwojeń, a także może być silnikiem jeśli podamy napięcie na uzwojenie a energię odbieramy z wału. Oczywiście podczas pracy jako silnik obroty...
Jeśli to jest do roweru elektrycznego, to pewnie ma taką pojemność, że prąd do 1mA pobierany po odcięciu nie będzie przeszkadzał? Robisz przetwornicę (coś w stylu Joule Thief), która działa przy napięciu zasilania powyżej wymaganego napięcia odcięcia, i która daje kilka(naście) V do sterowania MOSFET-a, i tym MOSFET-em załączasz zasilanie żarówek.
Takie rozwiązanie nie spełnia wymogów. W napędach elektrycznych dla rowerów jest przekształtnik które prąd stały z akumulatora zamienia na prąd trójfazowy i dopiero wtedy w kole rowerowym jest silnik trójfazowy.Jest dopiero możliwy do racjonalnego sterowania mocą. Takie rozwiązanie jest niezbędne by energię z akumulatora racjonalnie dawkować dla prędkości...
Czy mozna przerobic wiertarke na prad stały,czy lepiej zastosowac przetwornice z pradu zmiennego na staly?Silnik chce uzyc do rowera elektrycznego Wszystko jak by specjalnie Sobie na złość i na odwrót.Teraz silnik elektryczny do roweru jest na prąd trójfazowy zasilany z akumulatora poprzez Przekształtnik.Takie rozwiązanie pozwala energię z akumulatora...
Troche odkopię temat. Bateria komunikuje się przez interface CAN ze sterownikiem. Napięcie podawane jest po zwarciu linii "Wake" (u mnie cienki przewód czarny) do masy. Napięcie rozłączane jest jeśli się nie mylę przez układ sterujący komendą z CAN.
Sama przekładnia nic tu nie da, Posiadam silnik od sterowania anteny satelitarnej, duży silnik 24V, Przekładnia ślimakowa a mimo to na mimo bardzo zredukowanych obrotów nie zdołałby nawet pewnie uciągnąć roweru po prostej.. A Obroty ma takie że nie byłoby widać w którą stronę jedzie..
Źle policzysz to nie zadziała. Wyświetlacz że sterowaniem, a możesz wziąć i bez niego. Są takie co nie potrzebują go do pracy. Do silnika standartowo 3 grube i dodatków 5 cienkich to czujniki halla. Jeszcze raz ci powtórzę spróbuj uruchomić tego co masz.
Niestety nie działa ten patent próby na sucho ukazały że podając napięcie 5V na baze tranzystora lampki nie świeca ale gdy podaje12v działają jak trzeba niestety Chyba tu masz błąd. Co rozumiesz przez podanie napięcia na bazę? W tranzystorach NPN emiter podłączony jest do masy układu (GND), dlatego baza musi zostać podłączona (przez rezystor ograniczający...
Spróbuj przejąć kontrole nad impulsami prędkości i podziel je np przez 2 albo 1.5, kontroler chyba nie do końca ściśle kontroluje prędkość z napędem, sprawdza czy jest prędkość i trzyma ją w ryzach. Chociaż niektóre sterowniki sterują czasem przyspieszania i wtedy przez taki podział prędkości mogą dziać się cuda. Sam prędkość silnika jest brana z innych...
Sterowanie silnikiem BLDC jest proste i jednoczenie nie jest ... Jest - bo niewiele trzeba i będzie działał, Nie jest - bo kultura pracy wymaga bardziej złożonych algorytmów ( np. sterowanie wektorowe ) Ja poprzestałem na takim prostym sterowaniu ... po części z braku czasu / wiedzy, po części z braku dawcy do testowania ... Silnik roweru SPARTA mam...
Jeżdżę codziennie do pracy tam i z powrotem ponad 160km. To jest około 1tys.km tygodniowo, 40tys. km rocznie, około 12 tys. zł rocznie. Nie mogę zmienić środka transportu na pociąg, autobus lub jechać z kumplem. Nie przewiduję zmiany pracy. Trochę mnie to kosztuje więc szukam oszczędności. W związku z tym wpadłem na taki pomysł, by przerobić niewielką...
http://obrazki.elektroda.pl/5606252900_1... Witam Po prawie roku prób i przeróbek możemy się w końcu pochwalić poziomym rowerem elektrycznym o mocy 8kW. Jako,że zawodowo zajmujemy się naprawą elektrycznych wózków widłowych i innych pojazdów elektrycznych (Melexy i wózki inwalidzkie) postanowiliśmy zbudować rower elektryczny i sprawdzić...
Poprosiłem o odblokowanie tematu aby zamieścić recenzję. Ostatniego lata przywóz z Polski sobie darowaliśmy i temat się jakoś rozmył na okres jesienno/zimowy. Ostatni chodząc po sklepach szanowna pani małożnka zauważyła do sprzedaży rower elektryczny typu składak i stwierdziła, że chyba jej się podoba. Ponieważ rowerek w sklepie był używany to zrezygnowałem...
Jestem za rozwiązaniem czysto elektrycznym- brak skomplikowanych mechanicznych przekładni, w miarę łatwe do zrobienia elektroniczne sterowanie itp. Ktoś jeszcze powyżej nadmienił o efekcie żyroskopowym "mechanicznego" akumulatora energii - skoro masa koła miała by być porównywalna z masą akumulatora ołowiowego to czy taki rozkręcony i ciężki żyroskop...
Moim zdaniem robienie roweru na prąd to nie jest dobry pomysł strata kasy ;) na rowerze jeździ się dla przyjemności. Silnik indukcyjny jest lepszy od szeregowego gdyż ma stały moment przy każdych obrotach i ma większą sprawność tylko sterowanie jest droższe ;/
Coś mi się wydaje, że czegoś tam brakuje. To wygląda tak jakby te cienkie miały za zadanie sterować przekaźnikiem, a on dopiero tymi grubymi, które umożliwią jazdę. Ja też tylko tak gdybam, próbuję to rozpracować na chłopski rozum, ale tak przeważnie jest, że jak pojawią się pierwsze wpisy, to później włącza się do dyskusji jakaś osoba obeznana w temacie.
Kolego. Ja w przeciwieństwie do Ciebie interesuje się dźwigami i tym tematem. Dlatego właśnie wkleiłem zdjęcia abyś Ty i inni mogli pooglądać. Tylko dlaczego sterowanie z łodzi wstawili ? Nie wiem ale moim zdaniem lepsze z łodzi niż z roweru ;) Poza tym Firma zajmująca się dźwigami ma własnych elektryków do 1 KV. Po co więc wzięli kogoś kto nie jest...
Witam. Jestem tu nowy . Mam na imię Robert poruszam sie na wózku inwalidzki chce zbudować poziomy rower napędzany silnikiem elektrycznym http://nemoo.bikestats.pl/941658,87-Czes... Jako ze jestem zielony w sterownikach oraz trajkach czy mogę prosić o pomoc jak wykonać układ sterowania za pomocą joysticka. Oraz szybką listę...
naprawy rowerów elektrycznych sterowniki rowerów elektrycznych instrukcja rowerów
kompresor nieszczelny stare hydrofory separacja galwaniczne sieć
ochronniki przepięć ochronniki przepięć
Błąd P16DE w Peugeot Boxer 2.0 BlueHDi 110KM Nissan M9R 2.0 dCi 2007 – moment dokręcania panewek wału, sekwencja, śruby TTY