5,5kW powinien wystarczyć pod warunkiem, że silnik nie będzie pracował zbyt długo w przeciążeniu (np. długi rozruch z obciążeniem)- jak on jest dobrany do mechanizmu? To jakiś "fabryczny" projekt czy samoróbka? Jak masz możliwość kupić 7,5kw w dobrej cenie to nawet się nie zastanawiaj. V
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
Warto by sprawdzić styczniki czy nie ma problemu z nimi, oraz sterowanie hamulcem czy to on czasem nie trzyma silnika.
Chodzi o sterowanie takim silnikiem (napięciem bezpiecznym 12v przez styczniki?) oraz zabezpieczeniu przed naciśnięciem dwóch przycisków naraz odpowiedzialnych za obroty lewe prawe. Przecież to jest najprostszy z najprostszych układów sterowania, cztery styczniki, dwa do zmiany obrotów i dwa do przełączania szybko/wolno. Zabezpieczenie przed włączeniem...
Witam Jest układ - silnik od podnoszenia sprzężony z cewką hamulca sterowany stycznikiem. Chciałbym zmienić na sterowanie np triakiem. Proszę o rady ewentualnie sprawdzone schematy. Dziękuję Pozdrawiam Jeżeli jest on zasilany napięciem przemiennym to wymień stycznik elektromagnetyczny na stycznik/przekaźnik półprzewodnikowy np. HSR - koszt ok 80-150zł....
:D To się nie uda. Chyba że zastosujesz silnik BLDC z hamulcem :) Dynamiczność dźwięków ma takie tempo, że bezwładność normalnego wentylatora nie ma szans na zrównanie się z nim.
Robiłem coś takiego na falowniku przy pile do cięcia płyt marmurowych.W sumie taka idealna dokładność nie jest Ci potrzebna aby sterowanie musiało być oparte o sprzężenie zwrotne. Nie wierzę,że rozwiązanie producenta jest idealne pod względem zatrzymywania się. Proste rozwiązanie falownik z funkcją hamowania DC, redukcja prędkości(jog) przed zatrzymaniem...
Małe podpowiedzi od strony przemiennika: - styk 28 na wejściach cyfrowych jest tutaj pozwoleniem na pracę - bez niego nie będzie płynął prąd na silnik (czyli jak chcemy hamować w sposób kontrolowany to dopóki hamujemy musi być podane) - takie tąpnięcia przy ruszaniu/zatrzymywaniu są dopiero eliminowane w naszych (Lenze) nowszych przemiennikach (gdzie...
Jezeli jest ciągłośc rejestracji tj. posiada aktualny dowód rejestracyjny i tablice ,to nic bym nie zmieniał. Sam mam jeden samochód z 1973 roku i nie zamierzam go rejestrować na "żółte". Nie warto. Więcej z tego krzywdy niż pożytku. No chyba ,że nie masz żadnych dokumentów na niego-wtedy niema innego wyjscia i musisz zarejestrować na zabytkowe tablice....
Wymieniłem już w wewnętrznej płytce sterujące kondensator rozruchowy Kondensator rozruchowy nie zmieściłby się na płytce. Jest "luźno" wepchnięty między centralę a silnik. Jak masz podłączone silniki? Jak nimi sterujesz? Masz centralne sterowanie wszystkimi roletami? W tej wersji faktycznie jest tak, że płytka jest obudowana plastikową obudową w której...
Witam, dzięki za odpowiedź. Tak, muszę sterować obrotami i zaprojektować jakieś sterowanie stycznikami. Zmylił mnie ten trzeci rząd zacisków. W zasadzie mogę tam bezpośrednio podłączać trzy fazy, bo to chyba jest po prostu hamulec. Czyli jak trzecim kablem wejdę z osobnego stycznika to chyba będzie w porządku. Pierwszy i drugi bieg to standardowy układ...
Witam serdecznie rozpoczyna się w pełni sezon na koszenie trawy. Wobec wysokich cen za fabryczne roboto kosiarki (bez kablowe) z GPS RTK , składam pytanie czy znacie jakieś ciekawe przetestowane pr... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – Tak, istnieje kilka realnie przetestowanych projektów DIY kosiarek RTK, a także opłacalne scenariusze „re-use” tańszych...
Witam serdecznie zainteresowanych moim tematem. Zwracam się do was z prośbą o przedstawienie propozycji zabezpieczenia pewnego projektu, który mam zamiar wykonać. Mianowicie, jest silnik który steruje hamulcem, podłączony do przycisku (prawo/lewo) który z jednej strony ma być rozłączany przełącznikiem krańcowym z drugiej zaś chciałbym użyć wyłącznika...
Może tak, takie rozwiązanie było stosowane na dozowniku 04AP1 dozownik do produktów sypkich tylko że tak niby kiedyś sterowanie mikrosteru, dotychczas rozwiązywałęm to poprzez zastosowanei serownapędu boscha rexrotha bez jakichkolwiek hamulców i sprzegieł bezpośrednio na przekładnie i nawet czasami bez zewnetrznego enkodera -poprostu wykorzystywałem...
Witam Posiadam silnik o nap zasilania 27 Vdc 13000 rpm 15 W. Silnik ten ma trzy punkty do podłączenia napięcia zasilającego. Jeden jest wspólny i pozostałe dwa dla kierunków lewo i prawo. Z tego co się dowiedziałem , może być także zasilany napięciem zmiennym. Problem jaki mam z tym silnikiem to że w celu obniżenia obrotów podaję napięcie około 15 Vdc...
Więc dołóż stycznik elektromagnesu hamulca w momencie jak naciśniesz start prawo załączy się stycznik prawo i załączy się stycznik hamulca. Hamulec odpuści i silnik będzie pracował do momentu jak aż go rozłączy krańcówka skrajna prawo lub gdy naciśniesz stop. Krańcówka także ściągnie napięcie z hamulca. Ten sam stycznik hamulca musi załączyć się ze...
Hamulec Zderzaki mechaniczne W bramie segmentowej 5x8 /ciężka/ silnik z hamulcem zapewnia dokladnośc połozenia ok. 3mm. Sterowanie stycznikowe z kontrolą mikrowyłączników. Dodano po 2 A gdybym miał wybierac to silnik dc z enkoderem.
Z 25Hz jak najszybciej, nie męcząc zbytnio konstrukcji jest to ok 4,5s. Z hamulcem mechanicznym będę celował w czas 3s. Konstrukcja takiego hamulca: Zabudowany pod osłonami układ hamulcowy Brembo, tarczowy, dwutłoczkowy z motocykla:) pompka hydrauliczna naciskana małym siłownikiem pneumatycznym, sterowanie cewką pneumatyki z wyjścia przekaźnikowego...
Dobrałem już sobie silnik elektryczny z hamulcem oraz przekładnią. Teraz nasuwa się pytanie, czy sterować kierunkiem obracania się silnika za pomocą przekaźników czy może jest jakiś inny lepszy(boję się, że te przekaźniki mogą ulec szybkiej awarii) sposób? Pozdrawiam.
Zdarzyło mi się kiedyś budować sterownik do skutera inwalidzkiego. Oryginalny był uszkodzony, napisy na układach scalonych zatarte, model skutera nieznany. Różnica taka, że był jeden silnik 24V z hamulcem elektromagnetycznym i mechanizm różnicowy. Przy dwóch silnikach jest prościej bo połączone szeregowo eliminują potrzebę stosowania mechanizmu różnicowego....
Witam, Z drżącymi rękami podłączyłem 230 V na dwa dolne zaciski i wirnik obraca się lekko - sukces - to jest hamulec. W takim razie już wiem gdzie co przyłączyć w puszce. Pozostaje tylko kwestia schematu połączeń. Czy ktoś z kolegów mógłby rzucić okiem czy sterowanie jest OK ? edit: Podłączyłem zgodnie ze schematem i sterowanie silnika z hamulcem działa...
Myślę, że jeśli oprócz małych przesunięć są potrzebne i większe, to oprócz silnika potrzebny będzie hamulec elektromagnetyczny (przesuwamy silnikiem o pół milimetra, blokujemy hamulcem i dokładnie ustawiamy piezoelektrykiem) - sam piezoelektryk ma mały zakres ruchu, a silnik bez hamulca może nie trzymać dość stabilnie.
Wracając jeszcze do pytania - taka funkcja bez podbicia obrotów ze strony silnika (napęd wkręca silnik na obroty przez stosunkowo duże przełożenie) mogłaby być niebezpieczna na śliskich nawierzchniach - w samochodzie tylnonapędowym zadziałałoby to trochę jak przyhamowanie hamulcem ręcznym. Ta sama sytuacja, jak wyredukujesz z 4 na 2 i spróbujesz zsychronizować...
Też tak myślę właśnie nad tym rozwiązaniem odcinanie silnika od sterownika PWM i dołączania rezystora zwierającego. Nad zdalnym sterowaniem pomyślę lecz póki nie wyjeżdża poza podwórko takie sterowanie myślę że nie jest konieczne. Fakt awaryjne hamowanie tym hamulcem elektromagnetycznym zostanie na przycisku lub poprzez zdalne sterowanie jak będzie...
Jak najbardziej jest to do zbudowania. Takie konstrukcje budował już imć Sikorski (tak, ten od śmigłowców). I były one używane na Syberii. Dziś zastąpiły je skutery śnieżne. http://pl.wikipedia.org/wiki/Aerosanie Niestety, były to duże konstrukcje napędzane silnikami lotniczymi. W naszych warunkach sprzęt raczej zupełnie nieprzydatny. Takie sanki potrzebują...
Badając obydwa wejścia małego silniczka jak najbardziej będziesz w stanie to "skopiować" tylko tu musisz sprawdzić jedną rzecz. W prawdziwym samochodzie im on szybciej jedzie tym wspomaganie powinno działać słabiej żeby nie "myszkował" po drodze. W miejscu lub małej prędkości jest najsilniejsze. Nie wiem jak rozwiązane jest w tym Logitech`u "force feedback",...
Nie bardzo... Silnik nawija powiedzmy jakąś linkę, paczka spadając razem z tą linką nie dość że będzie miała większą masę, to odwijanie linki ze szpuli powoduje tarcie, napędzanie silnika itp. co zaburza wynik "pomiaru". Jeśli miało by to być wykonanie porządnie to powiedzmy silnik z przekładnią wciąga paczkę do góry, następnie otwiera się zapadka (vide...
Polecam lekturę:http://www.jakebrake.com/service... Wynika z tego, że jak silnik ma edc to jest sterowany z niego a jak nie to trzeba zamontować czujniki pedałów gazu i sprzęgła oraz trójpozycyjny przełącznik.Kolejnośc regulacji jest taka jak zaworów i wynika z zasady działania. Podobnie jak VEB w Volvo. Jest podana w http://www.jakebrake.com/pdf/28542690TUk...
Są fabryczne układy hamowania silnika prądem stałym.Elektronika zawiera diodę i tyrystor dużej mocy (prąd 32÷100 A).Do załączania hamulca (obwodu prądowego)służy stycznik , który blokuje sterowanie styczników głównych , zasilających silnik. Sprawdź , czy styki sterownicze styczników w szafie z hamulcem działają prawidłowo.
witam ponownie, też tak myślałem aby od jednego stycznika odprowadzić zasilanie silnika normalnie, i podpiąć z przeplotem (180) na drugi stycznik - wtedy zasilanie silnika było by jednym kablem. raz załączany pierwszy, a raz drugi. ale odległość pomiędzy silnikiem a lokalizacją stycznika jest okkoło 25m, więc trzeba ciągać dodatkowe kable i to dużo........
Cześć. Mam serwonapęd MR-J3-A, sterownik Fatek i mnóstwo literatury do przeczytania. Ponieważ do tej pory z serwami nie miałem do czynienia (trochę z silnikami krokowymi), ilość informacji w manualach mnie przytłacza. Chciałbym poprosić o pomoc w zrobieniu pierwszych kroków. Silnik ma kręcić zespołem wałków (jak w starej pralce), które przesuwają arkusz...
Witam, Chciałbym podpytać kolegów bardziej doświadczonych w zastosowaniach falownikowych. Mam falownik HITACHI NE-S1 015 SBE którym steruje silnik tokarki. Tokarka posiada hamulec mechaniczny (bęben i zwykłe szczęki) uruchamiany elektromagnesem zasilanym na 220V i chciałbym ten hamulec wykorzystać. Chodzi o to by gdy nacisnę stop na falowniku (hamowanie...
:arrow: adversus #46 Port LPT jest wbudowany. Sterownik ma transoptory na wejściach. Elektronikę praktycznie ćwiczę od przeszło pół wieku - jakkolwiek na początek mało co rozumiałem, to przychodziło stopniowo, jak się uczyłem obliczać i przewidywać teoretycznie działanie tego, co zamierzałem zrobić. Ćwiczenie z silnikiem bez obciążenia nie ma sensu...
W tym przypadku nie musisz uzywać wejścia ''ENABLE" na sterowniku silnika krokowego. Może być tam cały czas wysoki stan. Silnik rusza po podaniu STEP (wykonuje krok) oraz DIR (kierunek tego kroku) Bez sygnałów S i D silnik jest blokowany przez ten sterownik przed przypadkowym poruszeniem. Na fotografiach masz przykład jak to zrealizowałem i to na dużym...
Ostatnio robiłem ucinanie drutu na wymiar...silnik 3-fazowy napędzał ramię noża (ruch dół/góra na momośrodzie) - bardzo istotne było zatrzymanie silnika w górnym położeniu - silnik wykonywał trzy obroty (mając nominalnie 700 obr/min) - zatrzymanie następowało przez wyłączenie zasilania 3-fazowego (stycznik) i zasilanie dwóch uzwojeń gwiazdy prądem stałym...
Witam Chciałbym się dowiedzieć czy kontrola hamulca (BR control - 35) służy do sterowaniem hamulcem elektromagnetycznym w silnikach np. firmy SEW. Muszę zastosować takie rozwiązanie do wciągarki jednakże w opisie falownika jest napisane że falownik steruję hamulcem elektronicznym poprzez wyjście przekaźnikowe. Co to jest hamulec elektroniczny?. Wygląda...
Witam! Mój problem jest następujący otóż wraz z kumplem robimy pracę inżynierską o temacie: Sterowanie hamulcem wodnym. Hamulec ten jest integralną częścią hamowni silnikowej której opór w stosunku do silnika, którym jest opór hamulca jest regulowany przepustnicą która wpuszcza mniej lub więcej wody do hamulca. Przepustnica jest sprzęgnięta z serwo...
Ale czemu na zadanym poziomie? Przecież tu nie chodzi o to aby utrzymać stałą prędkość rolki bo silnik nie dokręciłby się do odcinki. Liczy się stała wartość obciążenia. I co w ten sposób zmierzysz ?
Witam Maszyna: Frezarka 3 osiowa Parpas FAS-4 z osią Z wspomaganą siłownikiem hydraulicznym z hydroakumulatorem. Sterowanie TNC360. Napędy FAGOR MCS-16H. Silniki FAGOR FMX53 (oś Z z hamulcem elektrycznym 24V DC). Maszyna przed relokacją działała prawidłowo. Na czas transportu na platformie osie zostały unieruchomione. Między oś Y a stół maszyny zostały...
Serdeczne dzięki za pomoc i zainteresowanie ale jak już wcześniej napisałem nie jestem elektrykiem i nie wszystkie schematy potrafię odczytać. Mam konwencjonalną tokarkę i do sterowania muszę wykorzystać oryginalne sterowanie (przełącznik 3 pinowy) z uwagi na fakt że połączony on jest z dźwignią która steruje sprzęgłem i hamulcem co pozwala na szybkie...
(at)zbysek75 super to wygląda, tylko powiedz jeszcze gdzie to kupić albo chociaż jak sie nazywa taki silnik. Niestety mój angielski jest mierny i mało rozumiem z linka poza widocznym efektem. W określonej pozycji - z jaką dokładnością ? Jaka ma być prędkość(zakres prędkości) pozycjonowania ? Czy to zawsze będzie ta sama pozycja czy różne ? Może wystarczy...
hmmm pozwolisz że zapytam : chcesz z silnika trój fazowego zrobic silnik krokowy ??? bez hamulca się nie da !!! tzn da sie ale pewne że silnik spłonie ....... wszystkie skręcarki ktore widzialem to albo miały przekladnie slimakową -samohamowną albo silnik z hamulcem i teraz jesli zastosujesz silnik bezposrednio to musisz go zwolnic -falownik jest zabójczo...
Podajecie różne skrajne wypowiedzi na temat tego silnika z hamulcem i juz nie wiem co mam zrobić .Może ma ktoś lub widział taki silnik w takiej maszynie albo macie inne propozycje do napędu takiej maszyny
Witam proszę o pomoc w postawieniu diagnozy dotyczącej silnika trójfazowego dwubiegowego TYPU-8Kf 100 L -4A-H6 o mocy 2,2kW (mogą wystąpić nieścisłości bardzo nieczytelna tabliczka znamionowa) silnik ma również dołączony trójfazowy hamulec typ nie do odczytania. Silnik, ten jest częścią używanej maszyny która została przywieziona z innej firmy w której...
Wszystkie obecnie skomplikowane systemy ESP, ABS i cała masa innych to przy silniku elektrycznym jedna kostka ekstra w układzie elektronicznym - bajecznie proste i niezawodne. Pozdrawiam A co ma wspólnego ESP i ABS z typem napędu? - W ABS tak samo bedzie potrzeba czujników obrotu kół i pompy abs a jeszcze dojdzie sterowanie hamowaniem silnikiem. Czyli...
Element nr. 3 jest hamulcem i jutro z samego rana zmienię trójkąt w gwiazdę na silniku i podłączę pod wspólny styk na silniku przewód "bl" zapomniałem wcześniej dodać że silnik ani układ nie posiada termistorów domyślam się że ten układ termistorowy jest jako termik. Zmiana połączenia z trójkąta na gwiazdę spowoduje znaczny spadek mocy na silniku,...
Witam. Mam taki problem. Taśmociąg pochyły transportuje surowiec do maszyny. Napęd taśmociągu to zwykły silnik asynchroniczny 2.2 kW z przekładnią. Sterowanie pracą odbywa się w systemie start-stop. Zwykle są to krótkie cykle 5-10s start i 10-15s stop. Problemem są szarpania taśmy przy starcie i grawitacyjne cofanie się taśmy do tyłu po wyłączeniu pod...
Dodano po 24 ... kontynuując listę poprawek myślę że trzeba by dać stożek na dłuższej osi aby miał możliwość wgłębiania się w większe kloce. Co do silnika to jego moc jest też stanowczo za duża. Myślę że coś około 2,2÷3kW powinno wystarczyć. Napisałeś że twój silnik ma 3000obr/min co jest nieprawdą bo na pewno nie jest to silnik synchroniczny ;) jego...
Ja mam na myśli wtrysk benzynowy. Nie bardzo mam pomysł jak w prosty sposób sterować właśnie wtryskiem od diesla - choć materiałowo byłby on najlepszy. Sterowanie wypełnieniem impulsów. Zwróciłeś uwagę na bardzo ważną rzecz która tu jak widzę u wielu kolegów pozostaje niezauważona. Ta turbina super się sprawdzi w celach poznawczych i dydaktycznych....
http://obrazki.elektroda.pl/7699097700_1... Stworzyłem schemat poglądowy połączeń, proszę się nie czepiać jakości, ale to tak bez programu i symboli. Myślę że czytelny. Sterowanie pominąłem. Działa prawidłowo. Według mnie układ odpowiada schematowi: http://obrazki.elektroda.pl/2501806400_1... Pomiary uzwojeń rozruchowe...
Witam Nie wiem moze sie myle ale chce zasilic ten silnik napieciem stalym impulsowym czyli wykorzystac sterowanie PWM . Poniewaz tak jak pisalem wczesniej silnik jest zbudowany na nominalne nap stale 27 V i przy tym napieciu rotor wykonuje 1 obrot ponizej 1 minuty zas mnie chodzi aby jeden obrot trwal ok 1,5 minuty. Tak wiec obnizajac napiecia zasilania...
Witam serdecznie. Najprościej to tak: silnik główny rozruch gwiazda-trójkąt trzy styczniki, tzw czasówka,zabezpieczenie termiczne (tzw termik), a najlepiej coś w rodzaju PKZ , silnik główny z hamulcem silnik pomocniczy góra-dół wystarczy ok 0.5kW dwa styczniki + przekładnia, no i oczywiście PKZ, na słupku liniał z podziałką posuw przód-tył przemiennik...
Witam. Od niedawna moje Volvo traci moc podczas jazdy w deszczu (po przejechaniu przez większą kałuże). Silnik zachowuje się tak jakby brakowało mu paliwa (2 razy wymieniałem filtry paliwa myśląc że to przyczyna mechaniczna) szarpie, brakuje mu mocy, ale po wciśnięciu sprzęgła normalnie wchodzi na obroty. Przy słonecznej pogodzie te objawy nie występują....
Może faktycznie myślę nierealnie. Mam jedynie jakieś ogólne rozeznanie w tej dziedzinie. Pracuje jako automatyk i takie systemy są mi znane. ale ... malymi... kroczkami... do celu. Jeśi uważacie że to faktycznie takie skomplikowane to prosze o sprowadzenie na ziemię :-) Podchodzę do tematy pierwszy raz dlatego zwracam sie do ludzi, kórzy sie na tym...
Raczej obecność falownika podłączonego do tego silnika powoduje że twoje pomiary są błędne. Na pewno przekaźnik załącza ten silnik? Może przekaźnik tylko uwalnia hamulec postojowy (blokadę).
Silniki z hamulcem sterowany stycznik iem k2, musisz wyzwolić ten stycznik i dopiero sprawdzać silniki podpięte bezpośrednio, zmierz oporność uzwojeń silników.
jak by jazda była sterowana kołem to jeszcze. Aparatura zapewnia sterowanie kołem lub drążkami. Płynnie sterowanie kołami i prędkością modelu oraz hamulcem.
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
Witam gdzie znajduje sie komputer sterujący silnikiem,hamulcem postojowym oraz filtrem dpf czy to jest jeden czy każdy inny.
Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
Hamulec uszkodził się w innej rolecie. Ja wyciągam elektronikę. Hamulec jest chyba przy silniku, który jest chyba z drugiej strony? Da się naprawić taki hamulec?
Jeśli chcesz regulować prędkość - mały falownik zasilany z jednej fazy Jeśli chcesz mieć włącz-wyłącz lewo-prawo to wystarczy przełącznik i kondensator silnikowy 5-6µF - zasilanie z jednej fazy https://www.orientalmotor.com.my/system/... Dodano po 2 Moim zamiarem było wykorzystanie tego silniczka do napędu podnoszenia...
Witam! Zapłacę za wykonanie lub podesłanie schematu: Sterowanie silnika bocznikowego prądu stałego ze zmianą kierunku, hamulcem i 4 stopniową regulacją prędkości. Zmiana prędkości przez zmianę prądu w obwodzie twornika. Wraz z krótkim opisem działania. proszę o kontakt na priv lub marekpa(at)10g.pl PS: Sprawa ma charakter pilny
Zależy jak stara jest maszyna. Wcześniej był hamulec mechaniczny na wał (zwalniak). Jakiś czas stosowali hamowanie prądem stałym na silnik. Nie sprawdzałem jak działa zwarcie faz silnika a w żadnej maszynie tego nie mam. Dodano po 4 Może być jeszcze takie rozwiązanie https://archimedes.pl/oferta-produkt/nap...
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie.
Witam, kolego sterowanie hamulcem(luzownikiem) obywa się zawsze tak, że zasilanie luzownika puszczone jest przez dodatkowy przekaźnik lub stycznik w zależności od mocy. Dopiero przekaźnik sterowany jest przez falownik. Teraz kolego w zależności od aplikacji w jakiej pracuje twój układ można to zrealizować różnie. Najprostszy to taki, że falowniki posiadają...
Co to za kostka ta po prawej? poniewaz do niej dochodzą dwa przewody? Silnik posiada hamulec więc to jest ( kostka) która steruje tym hamulcem. Dlaczego zwora jest na dole a nie na górze względem schemat Nie ma to znaczenia.
Sprawdź sterowanie hamulca silnika, ale równiez tego typu usterkę naprawiało się nowszym softem którego jatestem nie zrobisz, kalibracji EGR też nie zrobisz bo nie ma takiej opcji nawet OEM Mana.
Witam Mam problem z retarderem (taki już kupiłem) , komputer wywala błąd: FR2023 - "Engine brake switch of ""Engine control / continuous brake"" operating lever faulty" Tłumaczenie google: „Wyłącznik hamulca silnikowego” „Usterka dźwigni sterującej silnika / hamulca ciągłego” Czy macie pomysł co może być przyczyną? Mi przychodzi...
To że problem może być z hamulcem jest dość oczywiste. Ale zarówno zasilanie silnika jak i sterowanie hamulcem jest z serwopacku. A nie z jakiegoś stycznika. Pisałem o tym wcześniej.
Powinieneś hamulec włączyć tak jak był oryginalnie. Ma to sens , dlatego że podanie napięcia na silnik jednocześnie zwalnia hamulec. Jeżeli hamulec zasilisz z zewnętrznego prostownika to musisz dorobić sterowanie
G - do PE 30A, 30B, 30C - wyjście w falowniku jest zamontowany przekaźnik a jego styki to właśnie 30A,30B,30C 30C - wspólny 30A - NO, 30B - NC P1-P4 - wejścia cyfrowe ( w ustawieniach falownika możesz np ustawić że jeśli na P1 - pojawi się jedynka to prędkość np 45Hz, P1 = 0 - 20Hz tak samo z resztą wejść ) MO, MG - drugie wyjście - tranzystorowe. Nie...
Kolega dał 50 obrotów na wyjściu na klin i jest zadowolony. Stwierdził że taka szybkość jest bezpieczna dla palców. Pozostaje tylko policzyć koła pasowe. Z podanych już jest proste. Uwaga- ta zabawka jest niebezpieczna, wolałbym silnik z hamulcem sterowany na pedał nożny.
Do hamowania mogą być prądy wirowe w aluminiowej płycie obracającej się w polu elektromagnesu, siła hamowania będzie proporcjonalna do szybkości i do kwadratu prądu w uzwojeniu; do tego miernik obrotów z odczytem na Arduino i z tego Arduino sterowanie tym prądem. Przy bardzo małych obrotach prądy wirowe nie dadzą dużego momentu siły, i jeśli jest potrzebny,...
Dla EBS wtyczka 1 zasilająca: pin 7 i 8 to +24V względem masy pin 10 i 12 (masa -). Jedno zasilanie jest po kluczyku. Dla hamulca górskiego to: są trzy elektrozawory sterowane przez ECU silnika - dwa na powietrze w takim bloku z boku silnika bliżej miski olejowej - steruje klapą wydechu i trzeci to pod pokrywą zaworów steruje ciśnieniem oleju na dźwignie...
Klient się przyznał że jeździ z tą usterką od kilku miesięcy, ale prawdopodobnie uszkodzony jest silnik elektryczny sterujący linkami od hamulca ręcznego.
Takie zatrzymania co 5 cm, to dla silnika co chwilę będzie rozruch. Nie wygląda mi to na ekonomiczne. Taki silnik długo wtedy nie wytrzyma. Czy dobrze rozumuje? Dobrze. http://www.polpack.com.pl/art/266/sprzeg...
Może to banalne, co napiszę, ale sprawdzałeś silnik na "krótko", ale normalnie zamontowany, nie luzem - po prostu tak na chwilę, czy wózek w ogóle drgnie do przodu lub do tyłu (np. podać bezpośrednio 12V z jednego aku, obojętnie biegunowość, ale nie proponuję pełne 24V, bo jak się przewody skleją...). Tylko hamulce wyłączone. Miałem taki przypadek przy...
Trzeba sprawdzić, czy jest wyjście stop na falowniku i tam podłączyć sterowanie hamulca/z opóźnieniem.
Tak, jest potrzebny. Atmegą możesz sterować samym regulatorem, ale to regulator zasila silnik, który potrzebuje napięcia i sporego prądu. Najlepiej sterować regulatorem za pomocą sygnału PPM/PWM. Regulator natomiast może zasilać układ sterowniczy napięciem ok. 6VDC przez tzw. układ BEC. Mowa oczywiście o regulatorach fabrycznych. Nie wiemy co chcesz...
dlaczego inne nie maja tego a oznaczenie silnika to tez OM904LA Bo to jest wyposażenie dodatkowe - a nie seryjne. Dzisiaj namierzyłem takie auto i wg VIN ma kod SA "MB1" - właśnie taki hamulec silnikowy sterowany identycznymi króćcami. Jak masz silnik już zamontowany, to podaj tam sprężone powietrze w czasie pracy silnika - powinien zgasnąć. Prawdę...
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
Generalnie możesz tak zrobić, jednak ostatecznie zależy to od tego, co chcesz uzyskać. Elektromechaniczny przekaźnik ma styki "NC" załączane za pomocą sprężyny, są zwarte nawet kiedy przekaźnik leży na półce w magazynie. W Twoim układzie cały czas musi być obecne napięcie sterujące optotriakiem od strony µC, kiedy to napięcie upadnie, z jakiegokolwiek...
Ja to rumiemiem tak: -Przekręcamy kluczyk na OFF a silnik dalej pracuje i kontrolki zachowują się jak po zapłonie. -Zgasić tylko można przez wrzucenie 5 biegu, trzymaniu hamulca i nagłym puszczeniu sprzęgła. -Silnik zgasł ale kontrolki dalej świecą. -Zdejmujemy klemę z akumulatora i ponownie montujemy, kontrolki nie świecą. W takim przypadku tylko jedna...
Przeprowadziłem test podnośnika podnośnika pod pełnym obciążeniem. Silnik daje rade. Moim zdaniem falownik okazał się najlepszym rozwiązaniem . Koszt falownika to 500 złoty , ale nie muszę wydawać kasy na styczniki ( silnik prawo- lewo) , przekaźniki (sterowanie hamulcem) , termik silnika . Dzięki falownikowi sterowanie podnośnika mogłem wykonać beznapięciowo.
Czy może mi ktoś w prosty sposób wytłumaczyć różnicę pomiędzy dwoma serwomotorami Lenze, modele: MDFKARS 100-22 MDFKABS 100-22 nie mogę się doszukać różnic za pomoc będę wdzięczny Ten silnik MDFKA B S 100-22 wyposażony jest w hamulec cierny sterowany elektromagnetycznie. "B" jak Bremse czyli hamulec, a teraz czekam na wdzięczność... :) pozdrawiam
MID 130 PID 177 Parametr: Temperatura oleju w skrzyni biegów. FMI 5 Przerwa lub zwarcie do przewodów zasilających w obwodzie czujnika. MID 130 PSID 200 Parametr: Utrata komunikacji SAE J1939 z jednostką sterującą silnika MID128. Usterka: FMI 9 Upłynął czas oczekiwania na dane ze sterownika silnika przez kanał danych SAE J1939. Uszkodzone lub utlenione...
Rozumiem, że chcesz zasilać silnik poprzez przetwornicę częstotliwości i dlatego to połączenie w trójkąt? Jeśli tak, to należy stworzyć obwód zasilania 230 VAC sterowany poprzez odpowiednio zaprogramowane wyjście przekaźnikowe falownika.
Ilu litrowy silnik?? Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID124 Regulator ciśnienia w układzie wydechowym FMI-4 Napięcie zbyt niskie lub zwarcie z układem o niższym napięciu lub z masą A mianowicie coś się dzieję z cewką sterującą hamulcem wydechowym.
Witam. MID 128 PPID 109 Regulator ciśnienia spalin (tylko D16B) Informacje ogólne: Funkcja ta włącza hamulec silnikowy na 50%. Tekst na wyświetlaczu: EPG #1. Podzespół: 600 Elektrozawór, hamulec silnikowy. FMl 5 Przerwa. Warunki wygenerowania kodu usterki: Wyjście aktywne. Przerwa w obwodzie EPG 3. Możliwa przyczyna: Przerwa między elektrozaworem i...
Na silniku nie ma hamulca mechanicznego, sterowany jest poprzez elektrykę, nie wiem jak, brak schematu. Pozdrawiam.
A może jest tam układ zwierający silniki po puszczeniu pedału. Taki hamulec elektryczny. Ma to sterowanie na przekaźnikach?
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować
Jak zależy na natychmiastowym zatrzymaniu to do styku pomocniczego stycznika podłącza się hamulec silnika.
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
1. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę dwóch faz (dowolnych) na zasilaniu silnika. Trzeciej fazy nie ruszamy. 2. Tak właśnie działają hamulce przy wyciągarkach. Przy braku napięcia to sprężyny dociskają klocki hamulca. Dopiero podanie napięcia na elektromagnes powoduje odblokowanie hamulca. Urządzenia takie podlegają przepisom Urzędu...
O problemach z zestawem hamulec+falownik zdaję sobie sprawę, i właśnie muszę odrzucić zastosowanie hamulca. Przemiennik częstotliwości (falownik) nie jest w stanie zastąpić hamulca, w tym przypadku zwalniaka . Skoro w pierwotnym układzie był zwalniak (luzownik), to powinien tam pozostać. Względy bezpieczeństwa . Zastosuj sterowanie zwalniakiem z przemiennika:...
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
Tak dwukierunkowy najtańsze dostaniesz na aledrogo oznaczenie Regulator szczotkowy ESC 320A - dwukierunkowy w zasadzie bez hamulca hamulec w spuście gazu przez hamowanie zmiana kierunku obrotów. około 60 zł jest to regulator o ciągłej pracy około 45A. Silnik 15T do dużych szybkości lub wolniejszy z większym momentem obrotowym 55T. Czy przeniesienie...
sterowanie hamulcem sterowanie hamulcem elektrycznym sterowanie hamulcem renault
koszt remontu domofony schematy słuchawka telefon panasonic
blaupunkt cancheck pralka hisense
Iveco Daily Radio Bluetooth Not Discoverable on Phone – Pairing Mode, Memory Full, Firmware Issues Jak skleić śmigło zmywarki: kleje i techniki