A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
Hmm, ten sterownik jest nieźle zabezpieczony - o ile go nie uszkodzisz podczas lutowania (ani nie zewrzesz wyjść) to go nie uszkodzisz, gdyż ma wbudowane w siebie odpowiednie układy dbające o opóźnienie, aby nie zaczęły się otwierać 2 tranzystory mostka, jeśli drugie 2 się jeszcze nie zamknęły. Mam takie 2 w płytce do inżynierki: były wylutowywane z...
Potryebujesy tranzystora NMMOS, dwóch rezystorów i diody wstecznej - to wszystko. Tranzystor musi być "logic level", czyli np. IRLML6344. Rezystor pomiędzy bramką i masą jest niezbędny do tego, żeby po włączeniu zasilania silnik nie ruszał. rezystor szeregowy pomiędzy wyjściem uC i bramką od biedy można pominąć, zwłaszcza, jeśli nie przeszkadzają Ci...
Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do S1UP i S2UP wejścia S1DN i S2DN są zanegowane. Dla przykładu, podanie na wejście S1UP napięcia wysokiego powoduje, że Q8 przewodzi i Q5 jest wysterowany, natomiast podanie wysokiego napięcia na wejście S1DN powoduje, że Q14 przewodzi i zwiera napięcie na bramce Q11, wyłączając go (jednocześnie wyłączany...
Regulowana przetwornika / regulowany zasilacz. Pewną prostą formą tego pierwszego jest mosfet sterowany PWM.
Silnik podłączył bym pod Mosfet IRLZ44N, ale czytałem, że nie jest to do końca dobre rozwiązanie, ponieważ może dojść do odkładania ładunków na bramce, co w dalszym etapie może spowodować spalenie kontrolera. Odkładanie ładunków na bramce? coś pokręciłeś, albo odkryłeś zakamarki internetu z największymi bzdurami. Obwód bramki zachowuje się jak kondensator...
Oczywiście że wysterujesz. Szczegóły dla danego typu mosfeta znajdziesz w datasheetcatalog. A jaki rodzaj wzbudzenia ma twój silnik? Musisz dobrze przemyśleć sterowanie nawrotne bo mogą być fajerwerki. Ale koncepcja generalnie słuszna.
W jaki sposób Q1 ogranicza sobie prąd bazy? Wersja pierwsza z #29: prąd bazy jest powiązany z prądem emitera (tak już działa tranzystor, jeśli jest w stanie aktywnym, czyli ani nie jest wyłączony, ani w stanie nasycenia) i jest dziesiątki, albo i setki razy mniejszy (w uproszczeniu można przyjąć, że w stanie aktywnym prąd bazy to np. 1% prądu emitera...
Nie możesz sobie tego rozwiązać na przekaźnikach? Będzie dużo prościej.
Na pewno warto, nawet jeżeli nie jest to absolutnie konieczne.
Również nie mam doświadczenia przy takich mocnych silnikach jednakże wydaje mi się, że zbudowanie mostka H na tranzystorach MOSFET nawet po dwa równolegle powinno rozwiązać problem.
Zapomniałeś dodać ze stosuje się tam odpowiednie układy podwyższające napięcie aby te Mosfet-N'y miały szanse się chociaż otworzyć. Masz problemy z czytaniem ? ...No właśnie, jakich elementów, czy mógłbym prosić o schemat lub wskazówkę... A proszę bardzo . C1 i C2 można pominąć , nie są niezbędne do poprawnej pracu układu .
Wstawiasz pomiędzy silnik i zasilacz Mosfeta i sterujesz go PWM'em.
0,1 uF to 100nF :) Spróbuj tak jak na obrazku, dioda likwiduje przepięcia na silniku, a dwójnik RC z MOSFETA.
0,15A a 0,5A to "drobna" różnica. Poza tym 11V to początkowa różnica napięć, w miarę ładowania się pojemności bramki, to napięcie maleje i maleje też prąd ładowania. Niemniej nawet nie tu leży problem - masz różne czasy ładowania i rozładowania tej bramki. Ładuje się przez ten rezystor 75R, ale rozładowuje się przez złącze CE tranzystora sterującego...
Układ może wymagać dobrania rezystora 820k dla uzyskania odpowiedniej czułości, potencjometrem bym go nie zastępował (chyba że montażowym), bo powyżej położenia maksymalnej czułości układ przestanie działać. http://obrazki.elektroda.pl/1645312000_1... Nie ma tu MOSFET-a ale jeśli to silnik małej mocy nie będzie różnicy, brakuje diody...
Transil nie jest potrzebny. Rezystor 1k może być za duży - zależy od mocy silnika i wsp. wzmocnienia prądowego tranzystora. W razie czego możesz zamienić na mniejszy. Poza tym jest ok. Jeśli w przyszłości planujesz sterować większymi silnikami to poczytaj o MOSFETach i sterowaniu PWM.
Applications • DC Motor Controls.... Pytanie jest inne. podane w pierszym poście. czy sterujac piny jak podałem .... Układ stosowany jest w płytach w wózkach widłowych i nie tylko steruje on odwracaniem biegunowości wzbudzenia silnika sa tam 4 mosfety a on przełącza je na skos dodatkowo reguluje stopień przewodzenia mosfetów oczywiście piny 2,3,4,7......
BYV42E na tej tez dziala ok
Witam Bardzo proszę o identyfikację elementu SMD o oznaczeniu 2320 obudowa SOT 23, prawdopodobnie jest to tranzystor MOSFET. Tranzystor pracuje w sterowaniu silnikiem drona
Spróbuj tego, co prawda jest na 500V/18.4A ale jest w miarę tani i wiem, że na pewno jest zdolny do pracy nawet powyżej 200KHz i przy dużych mocach. http://www.semiconductors.com.pl/web/pli... jest dostępny http://www.semiconductors.com.pl/
Sprawdzane na magnum THF 201 puls . Mi chodzi o teorię zasady , sterowanie tranzystorami mocy i tyrystorami Jakie to się odbywa ? PWM sterowanie silnikiem to wiem na czym to polega . Sterowanie falownikiem silnika wiem zmiana częstotliwości i napięcia . W spawarkach nie wiem
To jeśli kolega ma oryginalną elektronikę do tego można spróbować je uruchomić za jej pośrednictwem. Zrobić PCB pod ten układ i przy użyciu procesora podać niezbędne sygnału do układu ;] Trochę zabawy ale efekt będzie bardzo dobry. Ten układ posiada wszytko o czym pisałem od kontroli prądu po sterowanie mikro-krokowe ;] Pozdrawiam, Marcin
Witam. Od pewnego czasu zmagam się ze sterownikiem silnika BLDC i ciągle coś... Podpowiedzcie jakie układy scalone są do tego typu zadania. Chodzi o sterowanie 6 tranzystorami lud zespołem tranzystorów MOSFET, kontrolą deadtime. Próbowałem na 3x IR21844 ale to chybiony pomysł. Chciałbym sterować silnikiem metodą C120Q+ Czyli dolne tranzystory pełnią...
Silnik ogólnie ma się kręcić w prawo lub w lewo (więc potrezebne będą 4 elementy), sterowanie będzie szło z mikrokontrolera (5V DC) Czyli mostek H. Cztery Darlingtony typu http://www.farnell.com/datasheets/296716... Lub MOSFETy.
irlz44 wg datasheetu otwiera się w pełni przy 2V Nie, przy Vgsth=1V-2V tranzystor jest jeszcze zatkany. Tak naprawdę każdy egz. tego tranzystora na pewno jest całkowicie otwarty przy Vgs=5V, przy 4V jest prawie całkowicie otwarty, a typowo jest otwarty dla Vgs=2,5V. uC zasilany jest z 5V? Jeśli temp. rośnie do ok. 80stC, t.zn. że ΛT=55stC=Rth...
Witam. Zastanawiam się nad sterowaniem silnikiem prądu stałego dużej mocy (2-5kW) . Można by skorzystać tu z mostka H i tranzystorów mosfet typu n i p . Sterowanie mocą można realizować za pomocą PWM to dość jasne dla silników małej mocy. A jak to jest dla silników dużej mocy ? Jak sterować mocą silnika z wykorzystaniem tranzystorów mosfet i nie zmniejszać...
Jak zastosujesz scalony "low and high side driver" to będziesz miał prawie tą samą zasadę działania, nieco szybsze sterowanie tranzystorami i o kilka elementów mniej. Jako przykład obejrzyj IR2110. Stąd niedawno zakupiłem MOSFETy IRF530 (dedykowane m.in. do sterowników silników), "dedykowane" - bełkot marketingowy, każdy MOSFET nadaje się do sterowania...
Tym samym sygnałem nie wysterujesz P-mosfet i N-mosfet. przedewszystkim irf540 to N-mosfet i steruje się go potencjałem bramka-źródło a punkt S1A nie wygląda mi by leżał na GND. Tak samo z P-mosfet, steruje się go potencjałem między dren-bramka http://i.stack.imgur.com/Ywvbc.png
Do takiego sterowania silnikiem należy użyć tranzystorów MOSFET. IGBT są stosowane do wysokich napięć i niskich częstotliwości. Za 2 zł można kupić tranzystory MOSFET o małej rezystancji. np IRFZ44. Co do sterowania to można je wykonać samemu poprzez pary komplementarne tranzystorów bipolarnych, lub wykorzystując gotowe sterowniki z separacją galwaniczną...
Tak, pomyliłem się:) z tym mostkiem H do silników AC. Mostek H służy do sterowania silników DC. Wiele informacji mozna znaleźć na sieci, co do driverów to miałem do czynienia z driverami firmy IRF np. IR2104 to driver półmostkowy do sterowania półmostka. Wszystko jest opisane w dokumentacji, ściągnij sobie datasheeta i poczytaj. Możesz także zastosować...
Zakładając że silnik ma pobiera 500W płynie 42A tranzystory sie nagrzeją powiedzmy do 100°C Rdson zestawu wzrośnie do 6mΩ? straty statyczne będą do 10W. Jak do tego mają sie straty przełączania? Kolega pisze że 170ns to duzo, ja założę że 12x więcej - 2µs to nadal mało, załóżmy w uprosczeniu że przez te 2us wydziela sie 500W, uwzględniając...
Ten silnik jest sterowany PWM poprzez MOSFETy widoczne obok rezystora. Sprawdź napięcie pomiedzy zródłem a drenem tych tranzystorow (oznaczenie na PCB FET1 i FET2 oraz diodę D1.
Dzięki! Czy te diody pełnią funkcję przepięciową, dobrze rozumiem? Dokładnie. Tranzystor NPN sterujący przekaźnikiem może być dowolny małosygnałowy ( BC238,548 itp. ). Mosfeta trzeba dobrać do prądu silnika, tak samo dioda w drenie tranzystora. Jeżeli sterowanie będzie bezpośrednio z mikrokontrolera, to tranzystor z jak najmniejszym Ugs ewentualnie...
Witam Nie ma sprawy, zaraz coś się wymyśli. Silnik będzie sterowany przez mosfeta i można pomiar robić na rezystorze podłączonym do masy? Jakie napięcie referencyjne masz w uP? Najlepiej aby było około 2,56V, bo jak będzie 5V to układ elektroniczny skomplikuje się z powodu zabezpieczeń.
Na płytce sterującej US 69 są dwa tranzystory MOSFETY IRF 540 . Są to tranzystory wykonawcze ,dla silnika podającego drut. Jeden steruje obrotami silnika ,a drugi wyhamowuje silnik .Te dwa MOSFETY IRF540 sterowane są: T2 -mikroprocesorem V32 - PIC 16F819 pin 8, za pośrednictwem układu V1 TLP250 . T1 - wysterowują tranzystory:T19,T20,T21 i mikroprocesor...
Witam!!! Czy posiada ktoś schemat układu silnika prądu stałego sterowanego czterema tranzystorami Mosfet (BUZ10 lub BUZ11)??? Tranzystory mają działać jako klucze czyli gdy dwa po przekątnej przewodzą to silnik porusza się w jednym kierunku, a gdy pozostałe dwa to silnik porusza się w kierunku przeciwnym. Do tego mam zastosowac układ optoizolacyjny...
Witam mam pytanie czy sterując silnikiem za pomocą MOSFET-a należy na silniku dać diodę w kierunku zaporowym tak jak w przypadku sterowania przekaźnikiem? pozdro
To wogóle nie zadziała :( Do silników nie stosuje się takiego sterowania ze względu na bardzo duże straty mocy na elemencie sterującym (a już szczególnie jak silnik dociążysz). Zastosuj sterowanie z modulacją wypełnienia impulsów PWM, wtedy MOSFET pracuje tylko w dwóch stanach: włączeny/wyłączony i jest minimalna strata mocy na nim (praktycznie tylko...
Witam - te cztery tranzystory ( mosfety ) tworzą mostek H , który steruje silnikiem serwomechanizmu . W mostku występują mosfety N oraz P , te dwa skrajne są typu P. http://www.stansontech.com/download/Tren... Dodano po 5 Natomiast ten brakujący oraz ten spalony to typ N - o podobnych parametrach . Widać że uszkodzeniu uległy...
A jeszcze jedno pytanko czy jest sposób żeby ograniczyć prąd płynący do silnika bo pali mi cała instalacje zasilacz ma 20 A wiec ma skąd brać.
Dzięki, tym driverem mogę sterować silnik poprzez pojedynczy MOSFET ? Lepsze będą oczywiście mniejszcze częstotliwości PWM, ale rozsądnie będzie ok. 100 Hz ?
Używasz D-Mosfet czy E-Mosfet?
Ok, czyli ograniczenie prądowe też by się przydało? Wystarczy jakiś mosfet sterowany pwm na lini zasilania?
Poprawiam się - uściślam: - "logic level" to musi być N-MOSFET (jak podał kolega wyżej - np. IRLZ44) - od strony masy, sterowany wprost z uC (a wtedy silnik z drenu do +12V). Oczywiście równolegle do silnika dioda np. 1N400x. Jeśli P-MOSFET - to nie musi być "logic level", gdyż musi być poprzedzony pojedynczym stopniem na BJT (np. BC547) w ukł. OE i...
Schematu nie ma. Chcesz skopiować czy naprawić? Jeżeli skopiować, potrzebna jest Ci wiedza nt. programowania, w podobnych układach siedzi uC i CPLD, Jeżeli naprawić, na zasilaniu jest przetwornica obniżająca na mc34063, na końcu masz n-mosfet`y które sterują cewkami silników. Mosfety są sterowane zwykłymi tranzystorami npn i pnp.
Takie sterowanie może wymagać dość złożonych przebiegów - jakie podajesz? I jakie parametry (w tym wszystkie indukcyjności!) ma ten silnik?
Witam, własnie uruchomiłem moduł i jest problem, samo sterowanie silnikiem działa świetnie, mosfet jest ledwo ciepły tak samo dioda. Dziękuje i pozdrawiam :)
W ogolę te tranzystory są za "słabe" jak ma to sterować silnikiem od wycieraczek samochodowych. Proponuję jakiś Mosfet i sterować bezpośrednio z pinu uC. Sorry :D Źle spojrzałem na schemat (za bardzo miałem powiększony) i nie zobaczyłem tego mosfeta po prawej.
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
On pisal ze 24V tylko do podgrzewacza A 19V do elektroniki wiec wogule do schematu nie zajrzal. A u ciebie 24v do zasilania elektoniki i podgrzewacza a 19v czy nowsze 24v do sterowania obrotami silnika podajnika wiec pomysl jesli mosfet steruje obrotami to na wejsciu mozesz dac i do 30v i tak obroty wysterujesz. Jak sie jeszcze wachasz to przeczytaj...
Mostek jest po to żeby zapewnić przepływ prądu w jednym kierunku. Silnik prądu stałego może być generatorem przy obrotach w obu kierunkach. Sterowanie tranzystorem przewiduje tylko jeden kierunek prądu.
No właśnie myślałem aby dać w miejscu zasilania starego silnika jakiś tranzystor MOSFET i poprzez niego sterować silnikiem.
Ja chce sterować 2 silniki a nie 4. Skoro i tak będę musiał iść do sklepu to bardzo bym prosił o sprawdzony schemat, spełniający w/w funkcje. Może być z tymi dodatkowymi Mosfetami z kanałem P.
Ten silnik może być sterowany przez tranzystor MOSFET. Nie wiem jak go chcesz sterowac czy PWM czy tylko włącz/wyłącz.
transoptory to LTV846 mosfety IRF740 czujnik halla TLE4945L zasilanie transoptorów i halla 12V zasilanie mosfetów do 300V ma to być do sterowania silnika BLDC 10kW
Wystarczy zwykły potencjometr na NE555 robisz sterownik PWM oczywiście do sterowania silnikiem potrzebny jest mosfet. http://obrazki.elektroda.pl/2515589800_1...
A jaki prąd płynie przez ten elektromagnes? IRF4905 (5zł) teoretycznie może przełączać 74A (w praktyce nie wiem, czy nóżki tyle wytrzymają, do takiego prądu powinien być przewód 10mm2, a one są dużo cieńsze). IRF9540 (3zł) i IRF9Z34N (2zł) 19A. Pewną wadą w porównaniu do przekaźnika jest większa oporność włączonego (IRF4905 0R02, IRF9Z34N 0R1) - przy...
tranzystor oraz silnik pochodzą z wkrętarki akumulatorowej sterowanej pwm jednak myślę ze nie pobiera 50A
Problem jak na załączonym obrazku. Dlaczego przy sterowaniu PWM mosfeta (niebieska linia) dostaje zakłócenia na linii zasilania 5V na uC (żółta linia)? Mosfet steruje silnikiem prądu stałego 24V. Kierunek pracy silnika jest sterowany przez przekaźnik. Czy są to jakieś zakłócenia z silnika? Jak takie coś wyeliminować. Zasilanie uC mam zbudowane w oparciu...
W takim układzie kondensator powoduje,że tranzystor pracuje jako zmienna rezystancja (inaczej: zrobiłeś przetwornik cyfrowo-analogowy pędzony PWM). Czasem to nawet zadziała. Czasem nawet silnik wystartuje... ;)
Jak myślicie czy dwa tranzystory mosfet IXFN 120N20 120A (480A w impulsie)/200V połączone równolegle dadzą rade sterować tzn. regulować prędkość obrotową silnika prądu stałego 10kW/80V (sterowanie przez PWM)? Czy to zbyt mały zapas?
mam silnik unipolarny. tranzystory mam 4. nie znalazłem w programie odpowiedniego bloczka żeby były 4 lub więcej wyjść:D w każdym bądź razie mam 4 mosfety sterowane przez wyjścia Atmegi od PA0 do PA3. na schemacie zmieściłem tylko 2 mosfety
Poczytaj trochę i zrezygnuj z pojedynczych tranzystorów. Jaką masz częstotliwość sterowania i czy sprawdzałeś dokładność wyłączania mosfeta /oscyloskop/?
Znalazłem w TME N-CH MOSFET IRFB320PBF 180A/75V za 10zł/szt ale P-CH tylko 75A więc trzeba by zrobić mostek tylko na N-CH MOSFET.
Witam. Mam problem w znalezieniu jakiegoś tranzystora, sterownika do silnika dmuchawy nawiewu DC 12 V, 10 A, który będzie sterował prędkością silnika DC w Arduino. Obecnie użyłem: Moduł wysokiej mocy 2x MOSFET (DUAL D4184) Gdy ustawiłem prędkość silnika DC dmuchawy na analogWrite (mosfet_wentylatora,100), dmuchawa działała prawidłowo, kręciła się wolniej,...
Otwórz obudowę sterownika i zrób foto. Od tego zaczniemy. Jeżeli silnik jest sterowany w DC PWM, to padł MOSFET kluczujący, jeżeli zaś fazowo w AC, to triak.
Wydaje mi się ,że widzę 8 ale być może to B. Obstawiam że to mosfet ponieważ steruje silnikiem szczotki w odkurzaczu Deebot. aktualnie jest zwarty.
To jakiś sterownik bramki tranzystora mosfet, firmy Silan (www.silan.com.cn) czyli chiński. Czy to służyło do sterowania obrotami jakiegoś silnika?
Witam Szukam schematu do centrali RBA3/B. Mam problem z napięciem sterowania mosfeta od silnika. Napięcie waha się od 3V do 5,6V a czasami, ale sporadycznie koło 13V. Wiem jeszcze że sterowanie jest z bufora 4050 ale na jego wejściu też skacze te napięcie
BLDC. Brushless Direct Current. Bezsczotkowy. 5 fazowy. Na mosfetach. Sterowanie PWM.
Zero-jedynkowo? Co z wami? Na wejściu liniowy wzmacniacz, dalej liniowy filtr, trochę nieliniowy prostownik i liniowy wtórnik. Oczywiście tyrystor ma tylko dwa stany, ale z żarówkami które maja bezwładność, już nie jest tak zupełnie dwustanowo, silniki mają jeszcze większą bezwładność. Można tam wstawić MOSFET,y liniowość można poprawić dając wstępną...
Witam. Mam do zaprojektowania mostek H do silnika DC - napięcie znamionowy 48V, prąd znamionowy 10A. Chcę zrobić go na Mosfetach, zastosuję układ tlp250 do ich sterowania. Teraz pytanie, czy pomógłby mi ktoś dobrać mosfety ?
Sorki ale się walnąłem, jest to buzzer pasywny, być może kiedyś był tam aktywny ale je zamieniłem z nieznanego mi już powodu, a konkretnie tak wygląda pod spodem. https://obrazki.elektroda.pl/7409619600_... Odłączyłem sterowanie jasnością przez PWM i buzzer milczy, ale... w programie mam możliwość sterowania 3 mosfetami ( a konkretnie...
Sterować dolne tranzystory mostka przebiegiem PWM albo poszukać kontrolera silników krokowych. Prąd mierzyć na rezystorze włączonym między źródła dolnych tranzystorów a masę i na podstawie tego pomiaru sterować PWM. Dobry układ sterujący MOSFET-y to np. HIP4081. Scalony kontroler silników krokowych będzie miał na pokładzie gotowy mostek H oraz układ...
Obroty zmieniane są dzięki temu, że masz mostek H - w skrócie mostek taki umożłiwia zmianę polaryzacji napięcia doprowadzonego do silnika - jeśli zmienisz polaryzację na przeciwną to silnik kręci się w przeciwną stronę. Z kolei PWM umożliwia skrócenie czasu, przez jaki mostek jest włączony (enable) - czyli czasu przez jaki może płynąć prąd. A ponieważ...
Nie rozumiem pojęcia klucza, mógłbyś mi dać linka do schematu gdzie jest "klucz" Kluczem w tym układzie jest tranzystor MOSFET...
Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem tego problemu jest budowa przetwornicy. Może też wystarczy sterowanie PWM, ale nie wiem czy nie przeciąży to np szczotek silnika. Najprostszy sterownik PWM to układ LM555 + kilka mocnych tranzystorów MOSFET połączonych równolegle, albo nawet jakieś IGBT, ale jak już napisałem może to przeciążyć szczotki silnika....
PWM to też nie jest regulacja częstotliwościowa, tylko regulacja wypełnienia, która zmienia co najwyżej widmo sygnału ale nie częstotliwość :) Regulacja fazowa to też takie PWM, tylko wartość szczytowa niestety się zmienia. Ja bym polecił układ na SG3525. Do sterowania silnikiem MOSFET. Można zrobić wspólną masę układu z tranzystorem i sterować go normalnie,...
Tak jak przedmowca wspomnial, mozna zbudowac to na bazie modelarskiej, koszt czegos takiego to kilkaset zl za uzywane autko rc + drugie tyle za akumulatory i zdalne sterowanie. Jezeli interesuje ciebie cos takiego to zawitaj na http://rcauto.pl/ A jak chcesz na dwoch silnikach z malucha to musisz... 1.Sprawdz jakie maja natezenie pradu. Jezeli kilka...
to jest silniczek z autka na sterowanie wiec chyba pobiera mniej więcej 2mA
więc jak to zrobić , żeby sterować silnikiem o na większe napięcie. Poduczyć się na Forum. Masę o tym jest. :cry: A i MOSFETy też ktoś kiedyś wynalazł...i Darlingtony :D natomiast kolektor podłączyłem do akumulatora 12V . ...robiąc wtórnik emiterowy. Wiec czemu się dziwisz ?
1) Z czego będzie pochodził sygnał sterujący 3) Dlaczego chcesz użyć tranzystorów z kanałem P 2) Ten schemat to chyba jakaś pomyłka
Mam kompromisowa propozycję. Moderator ma rację: brak zasilania w układzie wg. mojego pomysłu (lub jego uszkodzenie) spowoduje unieruchomienie pompy paliwa. Wady tej nie ma poniższy układ. Styki przekaźnika zastąpiłem tranzystorem (bipolarnym lub mosfet). Jeśli natomiast wyjście transoptora ma sterować wejściem komputera (tak pisałeś na początku) to...
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Czy możliwe jest takie podłączenie T3 jak na rysunku, aby po podaniu stanu wysokiego załączałby oba tranzystory BUZZ11 tym samym robiąc zwarcie? Nie: 1. BUZ11 to MOSFET N, więc otwiera go dodatnie względem źródła napięcie na bramce, a ty zwierasz tę bramkę ze źródłem (zamykasz tranzystor). 2. Zwarłeś bramki Q3 i Q4 - teraz zawsze oba tranzystory będą...
Przeprowadziłem symulacje z dodanym MOSFET'em i indukcyjnością. Założenia: f = 1kHz - częstotliwość sterowania silnika. MOSFET = IRF510 L = 3,8mH, R=1om, I=2,8A - symulacja indukcyjności uzwojenia (ten prąd w modelu chyba nie odpowiada tym danym z katalogu silnika. W modelu to jest chyba prąd nasycenia ale nie che mi się dociekać) Przedstawiam wykresy...
Układ znajduje się w module PWM sterującym silnikiem bieżni w obwodzie sterowania MOSFET-em.
Zamiast tych ULN użyj po prostu 4 tranzystorów mosfet np. IRF540.
Witam, potrzebuje wykonać regulator silnika 12V, sterowanie mam z odbiornika od helikoptera na wyjściu jest 2.3V do 4V, wykonałem prosty układ na IRF530, przy testach na żarówce ładnie działa, ale gdy podpinam silnik to tylko buczy/piszczy, zmieniłem opornik na mniejszy aż doszedłem do 10ohm to silnik się tylko lekko kręci a mosfet grzeje, o co z tym...
podwójnym mosfetem od spodu płytki To jest raczej mostek H. Podwójny Mosfet nie dałby rady obracać silnikiem w obie strony. Idą nawet dwie ścieżki do kontrolera.
a ja się podepnę pod temat, gdyż chciałbym sterować silnikiem DC za pomocą PWM i zastanawiam się czy wystarczy jeden tranzystor MOSFET aby sterować silnikiem DC 12V, o tak jak na tym schemacie, tylko że ma być jeden, bo nie potrzeba mi regulacji prawo lewo http://obrazki.elektroda.net/32_12802570...
Silnik jest na 18V wytrzyma testy, ale mam świadomość że 38V może go ugotować. Pracuje bez obciążenia. Docelowo będzie 24V IRF540 grzeje się gdy komutator iskrzy :( Rób próby w warunkach docelowych bo klient zniszczy cię reklamacjami przy pracy ciągłej. Częstotliwość nawet wyżej, po co tego słuchać. Skoro iskrzenie silnika zakłóca (prawdopodobnie samego...
A jaki jest pobór prądu tych silników? Na "luzie" i jak jest zablokowany. Mostek wystarczy(bo co innego...), dodatkowo na masie mosfet z pwm, gdybys chcial w jakis sposob kontrolowac szybkosc.
Uszkodzony mosfet oraz dioda sterowania silnikiem, oraz brak połaczenia na pomiarze napięcia na OB2212
Sterowanie jest plusem, przekaźniki typu MOSFET, płytka to Kincony A16. Chciałbym, włączając np. kanał 1, silnik kręcił się do przodu, kanał 2 do tyłu, tylko że to robi zwarcie, bo idzie plus na masę.
Jeżeli to ma być sterowanie silnikiem DC, to zrób to na jednym mosfecie, najlepiej n-mosfet, schematów w sieci znajdziesz mnóstwo. Pozdr
Uniwersalny to znaczy duży i drogi. Lepiej kup za parę złotych dowolny moduł mostka - podałem ci wskazówkę pod postaciąnazwy producenta. Resztę sobie wygooglasz. Moduł załatwia sterowanie kierunkiem obrotów (jeśli nie chcesz zmieniać kierunku to wystarczy zwykły tranzystor MOSFET logic level), a prędkością będziesz sterował wykorzystując PWM.
Mosfety przykręć bezpośrednio do radiatora - tak jak to się robi na świecie.
Skoro to nie jest silnik do precyzyjnej maszyny tylko wentylator, to dlaczego chcesz robić tak dużą precyzję jego sterowania. Przecież wystarczyłoby w układ zasilania silnika włączyć MOSFET i sterujesz analogowo. Masz prawie zerowe obciążenie sterownika. Dobierasz tylko dzielnik oporowy dopasowujący napięcie wyjściowe sterownika do obrotów (lub do prądu...
mosfet silnika sterowanie drivera mosfet sterowanie cewka mosfet
pompy scania cewka zapłonowy lampa wymiana wsadu eeprom
obdii interfejs obdii interfejs
Toshiba Satellite L75 - Klawisz do BIOS Programowanie kluczyka do Nissan Murano 2015