Faktycznie z przyzwyczajenia założyłem że jedna gałąź jest z jednej strony druga z drugiej. Pytając o prąd miałem na myśli natężenie prądu jakie będzie płynąc przez silnik. Albo napięcie i moc silnika z tego łatwo ten prąd policzyć. Co do zasilacza to tak ale jest coś takiego jak "Dropout Voltage" czyli najmniejsza różnica napięcia wejściowego i wyjściowego...
Wpisując w wyszukiwarkę 'L293' dostaniesz sporo linków do postów na ten temat.
TDA7073A jest wzmacniaczem - układem analogowym, ale jest szybki i producent zaleca go również do sterowania PWM, to dosyć nietypowe, a dokumentację ten układ ma trochę dziwną, mierzyli go jak wzmacniacz audio, parametrów czasowych dla pracy cyfrowej nie podano, piszą tylko że może pracować z PWM do 176kHz, więc należy sie spodziewać że zmiana stanu...
Zrób i uruchom sterownik silnika 1-amperowego. Kiedy ci ruszy i wszystko poprawnei oprogramujesz, zrób taki 5..8-amperowy. Kiedy uruchomisz - zabieraj się za tego kolosa. Takie natężenia to nie żarty Mniejsze sterowniki i silniki palą się taniej i mniej groźnie dla otoczenia, niż te większe. Problemy będziesz miał m. in. z: driverami do tranzystorów...
https://obrazki.elektroda.pl/8433935900_... Vcc1 - 5V EN - do Vcc1 Vcc2 - zasilasz silnik 1A/2A - sterowanie Można próbować obniżyć napięcie na silniku diodami
Taki mostek powinien zadziałać przy założeniu, że napięcia na bramkach będą wystarczające do otwarcia tranzystorów (moc strat, temperatura). Co do umieszczania tranzystorów w pobliżu obwodów zasilanych z sieci 230V, to weź pod uwagę kwestię bezpieczeństwa i wymaganych odległości. Dodatkowo, weź pod uwagę, że element w TO220 może się zgiąć podczas upadku...
przeglądnij sobie tą Co do wiedzy z elektroniki, to znam podstawy (co to jest kondensator, tranzystor itd...) to trochę za mało , zapytam czy dasz radę samodzielnie zbudować i uruchomić sterowanie silnikami ( mostek H , przekaźniki ) dalej manipulator na serwach wiesz jak się nimi steruje i zbudujesz sam taki układ ? proponuje zacznij od samej platformy...
Ja zabezpieczyłem podobny układ sterujący kamerą obrotową porzez wykorzystanie dwóch optotranzystorów na wejściu dla każdego silnika. Układ jest aktywny tylko gdy na wejściu są różne stany. Dołączam schemat całego sterownika, który przez COM steruje dwoma silnikami.
Bo tak musiałbyś jakoś rozdzielić sygnał PWM dla pinów FWD i REV (najprościej bramki AND). A podając PWM na pin ENA nie musisz tego robić bo rozdzielenie wynika z naturalnej konstrukcji struktury mostka H. Jak nie chcesz zmiany kierunku to możesz dać na stałe 0 na ENA i wtedy na jeden z pinów sterujących podać PWM. Tylko jaki to ma sens przy stosowaniu...
Można bezpośrednio z mostka prostowniczego. Pozdr Adam PS usuń jeden z 2 takich samych postów.
Witam Poszukaj co nieco na tema t mastka H (słowa kluczowe: sterowanie silnikiem DC, mostek H, ...). np: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... i wiele innych. Radzę też zajrzeć pod http://mikrokontrolery.net/
Dopisz po tej linii: int val = map(analogRead(0), 0, 323, 48, 0); if(val != previous){ digitalWrite(pin,HIGH); }else{ digitalWrite(pin,LOW); }
Do sterowania silnikiem prądu stałego stosujemy mostek H, dzięki któremu będziesz mógł zmienić polaryzację napięcia(na silniku). Poszukaj w necie przykładowych konstrukcji scalonych lub na tranzystorach.
Jeśli nie potrzebujesz sterować każdym z siników osobno to wystarczy ci jeden mostek H. Musisz tylko pamiętać o tym aby silniki sumarycznie nie pobierały większego prądu niż maksymalny, który może popłynąć przez mostek.
Jeżeli chodzi o sterowanie silnikami 3-fazowymi prądu przemiennego to sterować masz prędkością silnika? U/f. Tylko lewo/prawo Ok poszukam na temat tych optotriaków, zobacze co znajde. Więc moja propozycja wygląda tak: ad1. Sterowanie żarówką. Jeżeli chodzi o żarówkę na prąd zmienny to tak jak wspomniał kolega wyżej, optotriak i traiak. Jeżeli jest...
Silnik jest szczotkowy i sterujesz napięciem. Więc jeśli mostek da 18V (i jeśli ma taką wydajność) to wyjdzie na to samo jakbyś zasilił go akumulatorem 18V.
Witam. OK. Widzę, że prowadzisz monolog ;), nie licząc słusznych uwag GienekS . Pewnie to dlatego, że rysujesz takie zagmatwane schematy... Poświęciłem się i przerysowałem Twój schemat, żeby zobaczyć co w trawie piszczy. Ten drugi też nie ma szansy działać. Powód jest prosty. Ponieważ łączysz emitery dwóch tranzystorów z masą, kolektory dwóch pozostałych...
Witam, mam problem z sterowanie silników przez mostek H, w układzie mam użytą Atmege 8 układ mam podłączony jak z przykładu: DDRD = 0xff; DDRB = 0xff; PORTB |= _BV(1); PORTB |= _BV(2); PORTD |= _BV(0); // lewy silnik w lewo ON _delay_ms(10000); PORTD &= ~_BV(0); // lewy silnik w lewo OFF PORTD |= _BV(1);...
ja proponuję zainteresować się tym projektem http://www.mcmanis.com/chuck/robotics/tu... na dalszych stronach jest nawet projekt płytki, a mostek jest o tyle interesujący, że zawiera optoizolację dzięki czemu choćby nie wiadomo co się działo, nie będziesz miał problemów z zakłóceniami od silników+dodatkowo sterowanie diod...
Zakupiony mostek L293D może okazać się zbyt słaby dla dynamicznego sterowania nawet tak małych silników. W zupełności wystarczy.
Witam.. Mam takie pytanie : Steruje silnikiem przez mostek H, zasilanie 12V na silnik. Gdy mam wypełnienie 100% na silniku jest 7V - czyli mam sterowanie 0-7V. Dopiero jak dam stały sygnał (3,3V) na pin PWM mam ok 10,5V (12V - 2V spadku na silniku). I nie wiem w czym rzecz że nie mam PWM w pełnym zakresie tzn od 0- 10,5V tak jak w przypadku podania...
Prawdopodobnie jest uszkodzenie w układzie wykonawczym sterowania silnika (mostek, tranzystor, może coś jeszcze).
Pamiętaj o kondensatorach i przy zasilaniu atmegi i przy mostu H. Przy zasilaniu atmegi 5V i rezystorach 100Ω to te chwilowe 50mA może być za dużo. Zwiększ rezystory na np. 300Ω.
Chciałbym wykorzystać dwa silniki od samochodowych wycieraczek (z fabryczną przekładnią dającą wolne obroty i dużą moc) do sterowania radiowego za pomocą aparatury RC wszystko zasilane z akumulatora 12V do zbudowania małego pojazdu gąsienicowego. Wymyśliłem sobie, że nadajnik i odbiornik RC mam (FlySky FS-i6 + odbiornik A6B), akumulator się znajdzie,...
Cześć, Posiadam mostek H jak poniżej. Mam podpięte zasilanie, nie wiem co podać na pozostałe 4 piny (zakładam że 2 są dla jednego silnika i 2 dla drugiego, w prawo i w lewo). Tylko nie wiem co powinnienem podpiąć. http://obrazki.elektroda.pl/3216033400_1...
Elementem wykonawczym sterowania silnikiem musi być mostek H (jeśli to jest silnik DC), albo sterownik silnika krokowego (jeśli to jest taki silnik) pasujący do silnika. Jeśli to jest mostek H, to da się zrobić układ analogowy, który będzie nim sterował; sterowanie silnikiem krokowym raczej trudno zrobić bez czegoś z mikroprocesorem. Jeśli uP, to moduł...
Najlepszy ten pierwszy - Moduł VNH3SP30 musisz się liczyć z większym prądem zwarcia. ( na pewno większym od ok 7A, dołożenie radiatora zwiększy prąd ciągły do poziomu 15-20A )
na tej [url=http://www.armory.com/~rstevew/Publ... stronie masz inne rozwiązanie mostka H
to już inna sprawa I=P/U a więc 18W/ 12V = 1,5A czyli ten schemat http://www.bobblick.com/techref/projects... jest dobry , przy takich mocach tranzystory będą wymagały radiatorów i to co pisałem wcześniej lepiej zastosować np L298 niż bawić się w składnie takiego mostka
To ciągle jest za słaby mostek. Skoro prąd zwarcia w twoim przypadku wynosi ok. 5 A, to mostek musi wytrzymać co najmniej 2xtyle, inaczej padnie raczej szybko. Poza tym do takich aplikacji stosuje się układy z kluczami z tranzystorów MOSFET, ze względu na minimalizację strat energii i grzania się układu. Zapomnij o muzealnych konstrukcjach typu L298....
Poszukaj mostków typu DRV8838 lub DRV8835. Myślę, że nic lepszego sam nie zbudujesz i szkoda czasu na projektowanie, kiedy możesz kupić zmontowany układ, z radiatorem za kilkanaście złotych, np. w Polsce w TME lub Botland. Możesz też zbudować taki układ sam, używając np. moich ulubionych IRLML2244 i 6244, ale dodatkowa logika zabezpieczająca, rezystory,...
XMEGA serii A4U byłaby ok - sprzętowe USB + całe wspomaganie do sterowania silnikami krokowymi. Są gotowe płytki i minimoduły do stykówki - zobacz modułowo lub Leon Instruments. Do tego potrzebujesz mostki H do sterowania silnikiem. Możesz też kupić coś gotowego - scalone sterowniki krokowców z mostkami oferuje np. Allegro-micro - osobiście polecam...
Chodzi o niską wydajność prądową pinów mikrokontrolera? Tak teraz patrzę, że prąd znamionowy cewki przekaźnika 5V to w granicach 80mA. Z tego co czytałem wyjścia mikrokontrolera mają jakieś 20mA. Tak. Mają nawet ciut więcej, bo podane obciążenia są dla sytuacji, w której musi być określony poziom logiczny. Jednak w praktyce to ciągle za mało, aby sterować...
Poszukaj wśród driverów do silników krokowych. Układy takie produkuje ST (seria L29x). National (LM1845) itp.
W stacji dyskietek masz dwa silniki jeden od zmiany położenia głowicy , drugi od napędu samej dyskietki , pierwszy to silnik krokowy bipolarny do sterowania wymagane są 2 mostki H lub scalany mostek np L293D ,drugi to silnik BLDC wymagający już bardziej zaawansowanego sterownika np TDA 5140A
Witam - te cztery tranzystory ( mosfety ) tworzą mostek H , który steruje silnikiem serwomechanizmu . W mostku występują mosfety N oraz P , te dwa skrajne są typu P. http://www.stansontech.com/download/Tren... Dodano po 5 Natomiast ten brakujący oraz ten spalony to typ N - o podobnych parametrach . Widać że uszkodzeniu uległy...
Skoro chcesz mieć zmianę kierunków to musisz mieć mostek H, poszukaj gotowych rozwiązań wtedy i sterowanie będzie mieć logikę np 5V https://elty.pl/pl/p/Sterownik-silnikow-...
Najlepiej było by przesyłać sygnał sterujący do mikrokontrolera, i pozostawić mu sterowanie silnikami przez mostki H.
Masz regulator na procku, który z powodzeniem może sterować dwoma silnikami. Dokładająć drugi mostek H i doprowadzając impulsy z drugiego kanału możesz zbudować "mikser", który będzie sterował tymi silnikami jak tylko chcesz. Problem-trzeba zmodyfikować program. Dodano po 1 Drugie rozwiązanie to zastosować gotowy mikser elektroniczny od modeli latających...
Poszukaj czegoś takiego co sie nazywa "mostek H". Znajdziesz na pewno jak sterować kierunkiem obrotów silnika.
Załączanie i wyłączanie odpowiednich kluczy-tranzystorów odbywa się przez realizację PWM i to podajesz na tranzystory, tak jak w linku który poniżej załączyłem jest pokazane. A tutaj jeszcze jeden przykład rozwiązania sterowania silnikiem DC w oparciu o mostek H : http://www.interklasa.pl/portal/dokument... Pozdrawiam
Tak
Teraz jest OK
Na moje oko to ten mostek bedzie mial bardzo mala wydajnosc pradowa. A zasilanie mostka moze wynosic tylko tyle ile bedzie mial procek. To nie jest najszczesliwsze rozwiazanie.
Jeżeli robot ma mieć tylko 2 biegi, czyli wolny i bardzo wolny, to silnik o mocy 35W w zupełności wystarczy. Rozumiem, że Wasz jednoosiowy robot będzie się poruszał tylko w przód, lub w tył? Jeżeli chcecie mu zaoferować możliwość skręcania, trzeba mu zamontować 2 niezależne układy napędowe, po jednym na każde koło, a wtedy zrobi się z niego robot dwuosiowy...
w zależności od modelu silnik z wkrętarek może pobierać kilka -kilkanaście amper dlatego trzeba dokładnie zmierzyć prąd zwarcia silnika i do tego dobrać mostek H , który można już bezpośrednio sterować z portu LPT
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
Tak, chodzi o sterowanie silnikiem.
Witam Przymierzam się do budowy sterownika silnika szczotkowego i mam kilka pytań odnośnie budowy końcówki mocy. Przeszukałem Elektrodę ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Na wstępie założenia: Sterownik będzie zasilany z akumulatorów o napięciu między 12V a 36V. Tranzystory powinny wytrzymać silnik dający obciążenie ok. 30A. Całość będzie...
Ten temat będzie trudniejszy dla Ciebie, łatwiej było by Ci z silnikiem krokowym. Tutaj masz silnik DC + pewnie enkoder z podziałką na takiej tasiemce. Wprawdzie dla slidera jest potrzebna regulacja prędkości więc może wystarczające było by sterowanie poprzez PWM. Oczywiście częstotliwość PWM musi być większa od akustycznej by kamerka nie nagrała słyszalnego...
nie siedze w modelarstwie ale to co ja sie naczytalem to kupujesz pilot i odrbiornik ktory ma wyjscia na serva jak chcesz sterowac silnikami to musisz zbudowac przetwornik impulsu serva na mostek-h. takie uklady latwo mozna zbudowac mozesz tez kupic w modelarskich ale to co widzialem na allegro sa drogie i ty potrzebujesz 2 sztuki
Szukaj serw Tower Pro- są dobre i tanie. Co do samej modyfikacji: http://www.dioda.com.pl/forum/topics20/j... Serwami bez elektroniki sterujesz jak zwykłym silnikiem: np przez mostek H i PWM.
Możesz mi napisać czy o ten schemat ci chodziło? http://obrazki.elektroda.pl/2016923000_1...
W pierwszej chwili nie mogłem zrozumieć co to za cudo bo użyłeś nazwy IGBT, zajrzałem do dokumentacji i wszystko jasne jeśli coś jest darlingtonem to nie jest IGBT. Z drivera do IGBT darlingtona też można wysterować, o ile statyczne straty mocy będą się mieściły w dopuszczalnych granicach, przy 0,1 A jest ok. Jedynie UVLO nieco przeszkadza bo trzeba...
Nie zadziała to w tak prostej formie w jakim masz kody. 1. W kodzie 1 musisz ustawić PWM z timera 1 na 10bitowy (masz 8bitowy w konfiguracji). 2. W kodzie 2, nie masz ustawionego PORTC na wejście dla przetwornika. 3. W kodzie 2, samo przypisanie W = Getadc(channel) (po skonfigurowaniu timer1 i zmianie rozdzielczości PWM na 10bit) będzie zmieniało prędkość...
Zapomniałeś dodać ze stosuje się tam odpowiednie układy podwyższające napięcie aby te Mosfet-N'y miały szanse się chociaż otworzyć. Masz problemy z czytaniem ? ...No właśnie, jakich elementów, czy mógłbym prosić o schemat lub wskazówkę... A proszę bardzo . C1 i C2 można pominąć , nie są niezbędne do poprawnej pracu układu .
Mam do Was jeszcze inne pytanie. Złożyłem sobie drugi układ i tam sterowanie silnika odbywa się przez mostek H PWM. Steruje prędkością silnika. Program już napisałem i mam łagodny start gdy silnik startuje i przy końcu stopniowo zwalnia. Chciałbym w tym układzie również użyć przeciążenia tylko tutaj jest PWM, a INA226 nie bardzo się do tego nadaje....
Silnik, DC, 4A to nie brzmi najlepiej dla styków tych przekaźników. Może warto rozważyć sterowanie tranzystorowe? Mostek z 4 tranzystorów, silnik wpięty w przekątną, zasilanie od góry i dołu, tranzystory włączane na przemian, parami. Albo przekaźnik półprzewodnikowy! http://www.tme.eu/pl/details/41.81.7.024...
Witam Podana strona przez Ciebie nie otwiera się. Do zrobienia mostka H na napięcie 12V sterowanego z napięcia 5V potrzeba 6 tranzystorów.
w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic31... do sterowania silników użyto mostka H, do czego on służy i z czego się składa ? Pozdrawiam i dziękuję :) Witam Mostek H służy do zmiany kierunku przepływu prądu stałego przez odbiornik. Najczęściej służy do sterowania silnikami DC . Ten rysunek jest bardzo uproszczony tzn. diody zabezpieczające...
Jakie dałeś napięcie na zasilanie mostka?
Silnik ogólnie ma się kręcić w prawo lub w lewo (więc potrezebne będą 4 elementy), sterowanie będzie szło z mikrokontrolera (5V DC) Czyli mostek H. Cztery Darlingtony typu http://www.farnell.com/datasheets/296716... Lub MOSFETy.
W zaznaczonym miejscu na pewno mostek h np L298N z dodanymi tranzystorami zależnie od mocy silnika
Również nie mam doświadczenia przy takich mocnych silnikach jednakże wydaje mi się, że zbudowanie mostka H na tranzystorach MOSFET nawet po dwa równolegle powinno rozwiązać problem.
Jeśli zasilanie będzie wyższe niz zasilanie mikrokontrolera górnych tranzystorów nie możesz sterować bezpośrednio z mikrokontrolera trzeba pośrednio przez jeszcze jeden tranzystor NPN, skoro trzeba taki dodać to mozna zrobić tak żeby wysterował odrazu dwa tranzystory na przekątnej mostka, zapewniając dodatkowe wzmocnienie prądowe sygnału z mikrokontrolera...
Nie musisz zmieniać zacisków silnika, wystarczy że zmienisz biegunowość zasilania. Można to zrobić stosując układ przekaźników lub mostek H i przerzutnik. Poszukaj czegoś o sterowaniu lewo-prawo i zmień temat.
Do sterowanie silnikiem prądu stałego, komutatorowym z wykorzystaniem ukladu NE555 i mostka typu H. Z góry dzięki!!
To jest układ napędu ( mostek H ) - do kupienia tu ; https://allegro.pl/oferta/rz7886-dip8-st...
MX08E Czyli mostek H do sterowania silnikiem w dwie strony. Do kupienia na aliexpress za parę zł.
Witaj! W polskim katalogu mam napisane: L298(V,VH) = LM18298, natomiast dla wersji L298D brak odpowiednika. L298D różni się od pozostałych tym, że jest 1Amperowy i posiada jakąś wewnętrzną diodę (nie mam w tej chwili aplikacji tych driverów). Pozdrawiam.
Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do S1UP i S2UP wejścia S1DN i S2DN są zanegowane. Dla przykładu, podanie na wejście S1UP napięcia wysokiego powoduje, że Q8 przewodzi i Q5 jest wysterowany, natomiast podanie wysokiego napięcia na wejście S1DN powoduje, że Q14 przewodzi i zwiera napięcie na bramce Q11, wyłączając go (jednocześnie wyłączany...
Między A1-A2 oraz B1-B2 włączone są cewki silniczka krokowego.
Ten IRF mógł być trochę lepszy, ale ten też będzie dobry. Czy będzie działać, bez schematu nie da się powiedzieć... Do silnika idzie dren, nie bramka i idzie bezpośrednio, zwykły 1/4W rezystor by znikł szeregowo wpięty, a równolegle - pytam się po co? :).
ULN tu nie zadziała. potrzebny 3-fazowy mostek H (6 tranzystorów) kolejność załączania jest podana na stronie 22 Twojego katalogu.
Silnikiem steruje przez mostek H, korzystam z diod ktore sa w obudowie razem z tranzystorami. Zastosowanie nad ktorym pracuje jest sterowany z mikrokontrolera i jest bardzo czule.
Witam! Ja silniki krokowe bipolarne steruje na zasadzie podanej na rysunku: (mostki H - jest to schemat pokazujacy tylko zasade dzialania. U1 i U2 - uzwojenia silnika) http://obrazki.elektroda.net/37_11634340... Sterowanie: Krok 1: W2 - ON W1 - OFF W3 - ON W4 - OFF Krok 2: W2 - OFF W1 - ON W3 - ON W4 - OFF Krok 3: W2 - OFF W1 - ON W3 - OFF W4 - ON...
witam mam problem musze tak wysterowac te tranzystory zeby byla mozliwosc zmiany kierunku obrotow silnika . musze to tego uzyc przełacznika dwubiegunowego lub czegos innego lecz musze miec schemat .
Może sterować dowolnie dużym silnikiem - Arduino, tudzież MCU, generuje tylko sygnały sterujące pracą sterownika, który zawiera stopień mocy. Czyli trzeba zbudować odpowiedni stopień mocy - poszukaj pod kątem "mostek H" - jeśli to krokowce bipolarne, lub półmostek H jeśli unipolarne.
Witam a w jaki sposób ograniczysz prąd silnika w tym układzie do tych 5A ? mostek musiałbyś zasilać napięciem około 4-5V gdyż silnik będzie miał parametry około ~5A ~ 4V nie zakręcisz szybko tym silnikiem gdyż szybko spadnie moment fabryczne sterowniki są zasilane minimum 30-70V a nawet więcej wyjścia są dwa albo duży rezystor do ograniczenia prądu...
Witam, Mam tylko jedne pytanie-Czy tym układem da sie sterowac zwykłymi silniczkami DC?? oczywiście, że da się i to niezależnie dwoma. W tym układzie scalonym są dwa niezależne mostki do załączania i zmiany polaryzacji sterowanego silnika. Pozdrawiam
Dopiero teraz zrozumiałem co oznacza silnik a co oznacza PWM w Twoim opisie :) Program powinien generowac odpowiednie wypełnienie by sterować tymi mostkami. Jakie? -> pdf Swoja drogą to marnotrawstwo kontrolera, o wiele lepszy efekt osiągnłąbyś stosując własne mostki niz gotowe, duzo postów znajdziesz na tym forum odnosnie mostków H i sterowania silnikami...
Można jeszcze włączyć silnik w mostek 4 tranzystory i sterować zarówno prędkoscią obrotów silnika jak i kierunkiem obrotów lewo/prawo A jakby ten mostek 4 tranzystorow wygladal?
Witam ! Najpierw musisz rozpoznać typ silnika krokowego: Unipolarny czy bipolarny ? Sterownik w linku (kol. Soki ) jaki podałeś jest dla silników unipolarnych ( pięć lub więcej przewodów, cztery uzwojenia ), a Ty pokazujesz silniki bipolarne ( cztery przewody, dwa uzwojenia ). Pozdrawiam. Stefan ps. Poszukaj w internecie sterowanie silnikami bipolarnymi,...
Jest to moje pierwsze zetknięcie z elektroniką, stąd moje naiwne pytania i rozumowanie. To potwierdza moje domysły i przesądza sprawę: odpuść sobie.
https://obrazki.elektroda.pl/4438425200_...
Cześć, Odgrzeję trochę temat dla potomnych. 😛 Ostatnio wykonałem skrzydła mechaniczne, oto efekt: https://obrazki.elektroda.pl/6660955100_... Napędy wykonałem z silników DC wraz ze śrubami trapezowymi + nakrętki. Sterowanie silników to mostki H L298 z mikroprzyciskami. Wszystko bardzo proste, ale i dość tanie. Nie obyło się bez ramy...
Witam, Witam. Czy ktoś z was spotkał się z silnikiem krokowym w takim układzie? http://obrazki.elektroda.pl/7359348400_1... Potraktowałem go dość dziwnie, łącząc początek każdej cewki z plusem, a przez klucze tranzystorowe masa w/g sekwencji i "się to kręci" jak typowy silnik unipolarny. Pytanie brzmi - czy to aby na pewno tak właśnie...
Witam Kupię lub Zlecę zrobienie mostka H do silnika od wycieraczek, żeby można nim było sterować modelem.
Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
Witam, Mam pytanie jak podłączyć mostek H (TLE 5205-2G) do atmegi8 żebym mógł sterować silnikiem. Pozdrawiam
Silnik BLDC _wymaga_ informacji o tym gdzie znajduje się wał do sterowania. Kiedyś dla jaj zrobiłem test jak jest ze sterowaniem w otwartej pętli i silnik i mostek były prawie momentalnie gorące, moment był zerowy, tzn. silnik się kręcił ale wystarczyło prawie podmuchać żeby się zatrzymał. Dlatego sprzężenie zwrotne musi być albo na hallach jak w CD...
Obroty zmieniane są dzięki temu, że masz mostek H - w skrócie mostek taki umożłiwia zmianę polaryzacji napięcia doprowadzonego do silnika - jeśli zmienisz polaryzację na przeciwną to silnik kręci się w przeciwną stronę. Z kolei PWM umożliwia skrócenie czasu, przez jaki mostek jest włączony (enable) - czyli czasu przez jaki może płynąć prąd. A ponieważ...
Jak ścieżki z tego układu w ilości 4 idą do złącza a ze złącza do silnika krokowego to L293 :D typowy podwójny mostek/driver kształtu H do sterowania bipolarnymi silnikami krokowymi.
Mostek H proponuję zbadać.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam. Ten wątek powinien CI pomóc. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61... Ewentualnie mógłbyś wykorzystać silnik prądu stałego(najłatwiej zdobyć) i mostek "h" ze sterowaniem PDM (na prostym uP da się to bez większego wysiłku zrobić np ATmega8 (kosztuje 5zł :) )). POZDRAWIAM
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
Dla wysokiego napięcia, czyli dla niskiego będzie to 99%. No to po prostu trzeba zasilać strony High Side z przetwornic izolowanych (nie tyle muszą być izolowane, co takie najłatwiej kupić i zastosować). Przy sterowaniu silnikiem DC z użyciem mostka H używasz jednej gałęzi mostka do ustalenia określonej polaryzacji silnika (kierunku obrotów) i przebiegu...
Autor w prywatnej wiadomości odpisał, że nawigacja jest również do Volva. Jak to zrobić? Z elektroniki, która jest w środku należy wykorzystać mostek H sterujący silnikiem i 2 krańcówki. Można wykorzystać przetwornicę, która jest również na płytce windy. Ja to zrobiłem bardzo szybko, płytka na pół i został tylko mostek H z krańcówkami. Do tego 2 stabilizatory...
No to najpierw trzeba wybrać formę sterowania. Czy to ma być zmienna częstotliwość, czy zmienne napięcie, albo sterowanie fazowe. Takie małe wentylatory to zazwyczaj silniki ze zwartą fazą i tam można zjechać czasami z zasilaniem do 90V i będą działały. Tylko teraz trzeba wybrać formę zmiany napięcia w sieci, najlepiej to żeby wciąż to był sinus, więc...
mostek sterowanie silnika sterowanie silnika mostek temperatura mostek mosfet sterowanie
sprzedam sieć schemat przewodów paliwa jumper przekaźnik świec
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Audi Q7 – tylne lampy klapy nie działają, brak świateł, przewody przelotki, BCM, LED Przekaźnik sprzęgła klimatyzacji BMW X5 E53 – lokalizacja, modele, diagnostyka