Wklejony przez Ciebie kod jest dobry do demonstracji działania silnika i nic poza tym. Głównym problemem jest tu zastosowanie delayMicroseconds() . Poczytaj proszę o możliwości zastąpienia tych funkcji funkcjami nieblokującymi - choćby z wykorzystaniem słynnych millis() - jak to ugryźć znajdziesz w przykładzie Arduino IDE "BlinkWithoutDelay". Ale do...
Nie wiesz jaki jest silnik, nie wiesz co było zrobione i bierzesz się za projektowanie?
jeżyk sterowany jest z urzadzenia sterujacego silnika na podstawie sygnału o temperaturze silnika , ecu steruje jeżem przez przekaznik
Obejrzyj PDF
Witam, Tak, to jest wlasciwa temperatura otwarcia i jest to termostat sterowany elektrycznie. Silnik pracuje przy temperaturze ok 105°, ale wskazania na tablicy sa ograniczone do 90° zeby nie niepokoic klientow. Jesli wskazowka idzie wyzej, to znaczy, ze silnik przekracza 105°. Pozdrawiam, Georges
http://obrazki.elektroda.net/10_11802661... Dodano po 1 To jest czujnik temperatury układu sterowania silnika.
Przypuszczam, że ten silnik jest zasilany z sieci, więc pewnie łatwiej będzie użyć przekaźników, niż np. optotriaków (+ triaków, jeśli prąd może przekraczać około 100mA) - do tego przekaźniki mogą mieć wiele styków, i można to wykorzystać - gdyby się użyło optotriaków, to do każdego połączenia, które ma się zmieniać, byłby potrzebny osobny optotriak...
1. I wtedy histereza = zakres zmian napięcia na wyjściu X opornik z * / opornik 1M; będzie trochę mała, bo napięcie na wyjściu bez opornika Rb będzie się zmieniać może od 0,2V do 0,7V. 2. I uwaga na kierunek diody - ma być katodą do +zasilania, żeby nie przewodziła, kiedy tranzystor jest włączony. 3. Może te migające mają jakieś swoje dziwactwa - lepiej...
Ecu steruje na pod. temp silnika...
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
w ktoryms chipie byl opis takiego czegos tyle tylko ze wykorzystany termometr to jakies urzadzenie za 20 pln to bylo 2004 roku zdaje sie nie pamietam konkretnego numeru
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
to poprostu kokretne zastosowanie . w sktrucie automatyka to nauka o sterowaniu np. silnik czy temperatura i tp
A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
Jeżeli ma KE-Motronic to zaworem steruje ECU .Jeżeli ma K-Jetronic,albo KE-Jetronic-to te urządzonko
Czujniki oba od temperatury, pierwszy dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU Jeśli błędnie opisałem to proszę o poprawienie lub usunięcie postu.
Miło mi, że mogłem w jakiś sposób pomóc. Sam konstruuję podobne urządzenie. Będzie to sterownik laminatora. Pomiar temperatury z dwóch miejsc (grzałka oraz silnik), wyświetlanie aktualnej temperatury, ustawienie zadanej temperatury, sterowanie grzałką i silnikiem. Narazie mam ten projekt w głowie i analizuje wszystkie szczegóły. Kupiłem już trochę części:...
Termostat szczelinowy jest przy chłodnicy oleju. A teraz jeszcze powiedz czy wentylator masz stały czy sterowany. Powinien być sterowany.
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego. A czujnik temperatury płynu to oddzielne sterowanie, odczytaj błędy silnika
Można znaleźć (na Allegro ....też) zdalne sterowanie 2-kanałowe, w którym przekaźniki mają styki przełączne (Com-Nc-No lub ... A-B-C). Przebudowa sterowania Twojego silnika: https://obrazki.elektroda.pl/9118751300_... Przy dołączeniu zdalnego sterowania do White, Green (użycie tylko styków Com-NO) też nie powinno być problemu - w najgorszym...
A docelowo można dać na stałe tak duży Ah czy coś może się stać? Można tylko założyć że silnik i instalacja nie jest przygotowana pod tak wydajne źródło prądowe oraz dodatkowe obciążenie w postaci dużego akumulatora. Pojazd tam gdzie na poprzednich aku miał problem na tym aku nie będzie miał. Może to w skrajnych przypadkach uszkodzić sterowanie silnika,...
Jako sterownik można użyć: https://adarex.com.pl/Sterownik_temperat... Dwie niezależne nastawy; np. powyżej górnej - rozścieła markizy, poniżej dolnej - zwija. Przy silniku lub na torze markizy muszą być wyłączniki krańcowe, które odcinają zasilanie silnika w skrajnych położeniach.
Silnik który steruje wentylatorem nadmuchu ? Czy może chodzi ci o silnik wentylatora nadmuchu. Jest to silnik prądu stałego komutatorowy.
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
jest to wartość średnia obliczeniowa ECU oszukuje sam siebie. Nie oszukuje tylko kalkuluje żeby w miare sterować pracą silnika i nic nie uszkodzić.
Tyle to i ja wiem pytanie tylko dlaczego? Dwa uszkodzone termostaty, które zachowują się tak samo? To jest termostat fazowy może problemy z jego sterowaniem tylko co i na jakiej podstawie nim steruje
Niebieski to Sterowanie silnika. Czerwony lampka kontrolna- jest w nim switch. Czarny od spodu wskaźnik.
Jest to rezystor grzewczy . W tym silniku układ chłodzenia jest regulowany przez sterownik silnika według zaprogramowanej charakterystyki. Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika.
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Jeśli szukasz włącznika wentylatora,to steruje nim komputer silnika poprzez moduł na podłużnicy poniżej filtra powietrza,a jak czyjnika temperatury silnika to na termostacie.
Uszkodzony silnik/siłownik sterowania klapą temperatury V68. Konkretnie potencjometr podający info zwrotną o położeniu klapy w nim. Wyciera się i nie już rezystancji liniowej tylko przerywa i od tego głupieje sterownik. We wczesnej fazie pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie. Wymiana wg serwisu wymaga zdjęcia całej deski rozdzielczej. Ale można znaleźć...
Czy tam jest wentylator sterowany ze sterownika silnika (przez przekaźnik?) Jeżeli tak, to prawdopodobnieprzerwa w obwodzie czujnika temperatury. Sterownik wtedy włącza wentylator "na wszelki wypadek". Jak byś miał schemat tego cuda to wrzuć.
Załączaniem świec steruje edc (sterownik silnika), stacyjka nie ma nic do tego. Warto było by sprawdzić vcds-em jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik
jeżeli czujnik jedno przewodowy, to steruje tylko zegarem na desce, a jak dwa piny to steruje sterownikiem silnika
No i przypuszczam, że właśnie o to tu chodzi - aby płynnie sterować obrotami silnika w okolicy zadanej temperatury. Wyobraź sobie, że taki sterownik steruje silnikiem dmuchawy w piecu CO. Jeśli temperatura niewiele odbiega od zadanej silnik załącza się i pracuje na wolnych obrotach. To może wystarczyć do tego żeby podnieść temperaturę i jednocześnie...
No i to jest kolejny punkt programu dla Ciebie :) , zintegrować z tym wyświetlanie lambda. PS: potem temperatura dolotu, temperatury chłodziwa w kilku punktach. Dalej fly-by-wire czyli sterowanie przepustnicą główną przez silnik krokowy albo serwo i możemy myśleć o prostym sterowaniu silnika ;) . Może temperatura oleju, tak dla formalności.
Trochę bez sensu rozładowywać akumulator żeby od razu go ładować i tracić przy tym dużo energii. Lepiej już grzałkę na 230V. Po za tym taka 200W raczej nie będzie w stanie nawet utrzymać temperatury silnika na mrozie.
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania. Zalezy mi , jak dokładnie jest w tym silniku
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
W pdf'ie, który zamieściłeś są bardzo fajne 2 zdania : "Dzięki wyższej temperaturze silnika w zakresie obciążenia częściowego uzyskuje się następujące korzyści: *zmniejszenie zużycia paliwa *redukcja zawartości CO i HC w spalinach" oraz "Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz...
Problem ze sterowaniem obrotami polega na tym iż oba wentylatory są sprzężone na jednym silniku. Wentylator skraplacza (zewnętrzny) mógłby być sterowany temperaturą (ciśnieniem) skraplania. Z kolei wentylator wewnętrzny mógłby być wielobiegowy ale to też wpływa na wydajność. Zatem zmiana prędkości obrotowej w tym wypadku jest nie do zrealizowania. Jedyne...
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Racja, temperatura radiatora nie wzrośnie, ale chłodzonego elementu już tak.
taki zakres to prawidłowa temperatura. Chyba ze bardzo powoli temperatura rośnie, to termostatem steruje czujnik temperatury wody
Całym chłodzeniem steruje komputer silnika, pojezdzij trochę i zobacz czy wskazuje poprawną temperaturę. Tak to są właściwe temperatury, ciesz się że masz termostat na 92'C są takie auta co otwiera się w 102'C .
Używam co mam. serwa nie mam Mam sznurek i gumkę chcę zrobic zdalne sterowanie na 10km. Jak się uprzeć to można. Więc uprałeś się i chce zrobic coś drogo, zawodnie, metodami z przed 30lat, ok. Jak chcesz określić bezwzględne położenie wału silnika? W zasadzie używa się dwóch metod, którą wybierasz? Zrobisz mechanikę do tego?
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
Daewoo tico 97r. Na desce rozdzielczej nie działa wskaźnik temperatury silnika. Jak jest on sterowany czy z jakiegoś czujnika temp. przy silniku, gdzie on jest?.
Tak jak wspomniałem, w obwodzie zasilania silnika, jest termistor. Po osiągnięciu zadanej temperatury, zaczyna przepływać prąd i silnik się kręci. Sterowanie sterownikiem.
Na jaką temperaturę jest czujnik termiczny. Należy go wpiąć w obwód sterowania stycznika
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
Z tego co napisali , kontrolka zapala się zawsze a tylko czas świecenia zależy od temperatury silnika - steruje tym ECM
-do równoległego można podłączyć LCD wyświetlający parametry pracy komputera (częstotliwość, zajętość pamięci, chwilowy transfer siecią itd), -zestaw kilku termometrów na DS18B20 podłączonych przez RS232 i MAX232 rejestrował mi przez zimę temperatury w kilku pokojach i na zewnątrz domu, -przez równoległy i klucze tranzystorowe sterowałem 2 silnikami...
jezeli robi ci sie to na zimnym silniku tylko-wymien czujnik temperatury silnika ktory steruje ssaniem automatycznym
B4 1.9 TDI, VCDS na pewno "przeczyta" wszystkie sterowniki. Warto sprawdzić, jaką temperaturę silnika widzi ECU. Następnie, nic nie napisałeś, czy ten samochód posiada klimatyzację - wtedy może być inne sterowanie wentylatorami chłodnicy (WAŻNA INFORMACJA).
tam chyba brak gruszki a sterowanie elektryczne?
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
Witam, jako początkujący postanowiłem poszukać pomocy na forum, otóż, chcę skonstruować sterownik, który przy pomocy silnika krokowego będzie zamykał lub otwierał zawór przepływu cieczy, chodzi o to aby zawór nie zamykał/otwierał się całkowicie ale tylko proporcjonalnie do uchybu od zadanej temperatury tej cieczy. Dlatego też pomyślałem o silniku krokowym,...
Czy ja dobrze rozumiem, że chcesz zbudować układ, który chce sterować prędkością wirowania silnika w zależności od temperatury? Ja proponuję Ci poczytać o sterowaniu fazowym - ja sam teraz robię podobny projekt tyle, że z oświetleniem. I wtedy nie trzeba korzystać z komparatorów, tylko wystarczy zbudować prosty układ na jakimś timerze (może być 555,...
Witam kolegów. Temat to Peugeot 308 1,6 benzynka 2010, problem jest w ciągłej pracy wentylatora, niezależnie od temperatury silnika. Sterownik widzi temperaturę prawidłowo, wg AD wentylatorem steruje ECM poprzez BSI, po drodze mając sterownik klimatyzacji. Wymieniłem BSI, lecz bez skutku. Oczywiście wentylator załącza się nawet po wyłączeniu klimatyzacji,...
Problem banalny: wymian żarówek w panelu sterowania ogrzewaniem w hondzie (dwudrzwiowa). Panel to dwa suwaki: sterowanie silnikiem dmuchawy i temperaturą oraz przyciski do sterowania kierunkiem nawiewu. I trzeba wymienić żaróweczki. Udało mi sie dobrać do wszystkich tych w tym panelu. Może ktoś ma przepis, jak się do nich dostać?
ECU steruje silnikiem krokowym biorąc pod uwagę temperaturę silnika. Podejrzewam, że może też być problem gdzieś na stykach i stąd takie wahanie obrotów. Zawsze takie objawy miałem w momencie zabrudzonego silnika krokowego. Przepustnica to jedno, ale pozostaje krokowiec.
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Chodzi o to że to maja być dwa różne układy do testowania. Jeden to sterowanie obrotami silnika poprzez temperaturę, a drugi może być już całkiem oddzielny nie musi mieć nic wspólnego z pierwszym, ale żeby miał jakieś zastosowanie praktyczne.
Najpierw wypadałoby abyś napisał jakie są objawy usterki. Wentylator sterowany jest sygnałem ze sterownika silnika. Czujnik temperatury znajduje sie w bloku silnika i raczej nie jest on przyczyna nie działającego wentylatora.
Poszukaj na chłodnicy czyjnika temperatury, który steruje pracą silnika. On przwdopodobnie uległ awarii.
Mondeo wentylatorem steruje modul silnika - PCM , na podstawie wskazan czujnika temperatury silnika- czujnik na obudowie termostatu.
Nie mówie o klimatronicu ale o czymś takim jak termotronic w vw. W niektórych modelach ustawiamy zadana temperaturę wnetrza i silnik krokowy otwiera lub zamyka klapke regulacyjna od ciepłego powietrza tak że utrzymuje zadaną temperaturę. Moje pytanie jest takie czy ktos ma jakiś schemat układu który sterował by silnikiem krokowym uwzględniając zadaną...
czujnik temperatury silnika steruje automatycznym ssaniem
Bo to pompa sterowana mechanicznie. Był do niej prosty sterownik oparty o czujnik temperatury silnika który sterował tym zaworem.
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Tak, wygląda tak samo jak szary czujnik. Jak ten niebieski czujnik steruje silnikiem ??
sprawdż sonde lambde jak steruje mieszanką . czujnik temperatury silnika .ja bym zrobił diagnostyke silnia +pogląd parametrów czujników silnika'
Wentylator sterowany elektrycznie jest kontrolowany przez sygnały z modułu sterującego. Jednostka sterująca pracą silnika otrzymuje sygnały z czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego i jednostki sterującej retardera, a następnie steruje obrotami wentylatora za pomocą bieżącego sygnału PWM (o zmiennym wypełnieniu...
Ale wracając do meritum tematu. W moim aucie jako tako nie ma silnika krokowego. Jest sterowanie elektroniczne. Jak inni będą to czytać...... Są Citroeny C2 z silnikiem 1.4 benzyna, które maja wymienne silniczki krokowe i są też takie jaki ja mam - gdzie jak coś będzie mu dolegać to trzeba wymienić cała przepustnice wraz ze sterowaniem. Dobrze mówię?...
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
No to wepnij sie jakas kontrolka i zobacz czy dochodzi napiecie do zaworu kata wtrysku. Steruje nim miedzy innymi czujnik temperatury.
Spotkałem sie z sugestjami wielu forumowiczów aby nie wstawiać zadnych styczników ,wylaczników itp. pomiedzy falownik a silnik. Gdzie lezy prawda?
proszę troszkę jaśniej,czy chodzi o podgrzewacz w kolektorze ssącym? jeżeli tak to jest to zwykła grzałka steruje nią czujnik temperatury silnika (jak dobrze paniętam to ten czerwony??)
To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
Dzięki za odpowiedź.Więc mam zacząć od zbudowania robota który np. będzie poruszać się po linii czy coś jeszcze prostszego? Spróbuj od czegoś bardzo prostego. Np. sterowanie silnikiem wentylatora (takiego komputerowego) w zależności od temperatury chłodzonej części. Może to być np. blok aluminium podgrzewany nawet świeczką. Później możesz to np. rozbudować...
juz ci pisalem ze nie ma czujnika temperatury tylko steruje centrala na podstawie temperatury silnika,czy sprawdzales na krotko zasilajac przekazniki ? moze masz spalony glowny bezpiecznik od wentylatora ?czy w tym aucie masz klime jak tak to czy przy pracujacej klimatyzacji wlaczaja sie wentylatory ?
W przybliżeniu: U=Vnom - I*R Vnom - napięcie baterii bez obciążenia I - prąd pobierany z baterii R - oporność baterii. Podsumowując. To zależy całkowicie od użytej baterii, jej stanu naładowania, temperatury i paru innych rzeczy, oraz oczywiście prądu pobieranego przez silniki.
Nie, wejdź w listę parametrów silnika, tam gdzie masz temperaturę, naciśniecie pedału gazu.
Przy aktywnym z grzałką, komputer sam steruje temperaturą silnika za pomocą takiego termostatu. Tak ? Kwestia kiedy mają włączyć się wentylatory - czy 110C będzie za mało, czy nie. Ile to ma być w tym audi ? Kiedy tam gotuje się płyn ? U mnie byłby zapas kilkunastu stopni, nie byłoby to za mało ? Te informacje interesowałyby autora, bo w moim silniku...
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
W tym mechanicznym oczywiście jest czujnik temperatury bo musi zamykać klapę. W przypadku ucieczki czynnika klapa jest zamknięta z czym masz do czynienia obecnie. Ta elektronika korzysta z czujnika temperatury w komorze chłodziarki i steruje silnikiem krokowym do poruszania klapą, wszystko oczywiście odbywa się przewodowo a tych przewodów u ciebie brakuje...
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Wg.mnie są dwa czujniki zielony (powinien być z tyłu silnika) - do komp. niebieski na chłodnicy - steruje wentylatorem
A to jaki ma być warunek włączenia / wyłączenia wentylatora? W okolicy 59° opór prawie nie zależy od temperatury... Może ten termistor nie jest po to, by czymś sterował, ale żeby w razie zbyt wysokiej temperatury spowodował wyłączenie silnika? (opór > 500Ω => wyłączyć)
Witam kolego przekźnikiem steruje ECU silnika na podstawie temperatury silnika proponuje zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury silnika i próba odpalenia auta, po odpięciu czujnika temperatury świece powinny grzać długo jeśli tak jest i auto odpali to wina może leżeć po stronie czujnika lecz nie do końca, najlepiej VAG w ręce i zrobić diagnoze .
Ze względu na warunki pogodowe w pomieszczeniu wydzielonym w bloku znajduje się sterownik do którego podłączona jest pogodynka zabudowana na zewnątrz bloku.Sygnał z pogodynki wchodzi w sterownik który w zależności od temperatury występującej na zewnątrz budynku steruje przekładniami na których są zabudowane silniki.Całość przekładnia wraz ze silnikiem...
Nikt tu nie wspomniał że czujnik temperatury wysyła do modułu sterowania dane o temperaturze silnika które z koleji służą do sterowania silnikiem krokowym
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
jest komputer do EGRa, on jest w zasadzie nie potrzebny, ale steruje też czasownikiem świec żarowych... Chyba mylisz z DW8B. W DW8 przekaznik swiec radzi sobie sam (ma czujnik temperatury). EGR-em zajmuje sie modul temperatury silnika, ktory steruje wentulatorami.
Witam i pozdrawiam wszystkich! Moi drodzy, mam problem ze sterownikiem/konwerterem SEVCON Gen4 w Renault Twizy. Pewnego dnia nagle przestał normalnie działać. Problem polega na tym, że dioda miga 6 razy. Sterownik sam odczytuje różne poziomy wciśnięcia pedału gazu oraz temperaturę silnika, nie działa sterowanie światła cofania. Dzieje się to tak, że...
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
sterowanie silnika mostek temperatura szklarnia sterowanie temperatura sterowanie temperatura powrotu
koszt naprawy lodówki electrolux zmniejszyć moment obrotowy philips 50puh6400
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Schemat gniazda zdalnego sterowania spawarki Merkle TIG Koszt przewinięcia transformatora - czynniki i ceny