Schemat sterowania silnikiem ze sterownikiem ten akurat na zasilanie 36V ale na 48V jest taki sam
kolega tolo ma racje silniki AC z magnesami stałymi mają niezły moment ale co ze sterowaniem? Ja jak na razie spotkałem tylko serwonapędy do tych silników na najniższe napięcie 230V (oczywiście dla małych mocy) jeżeli wchodzimy w kilowaty to niestety mamy 3x400V a tyle z akumulatora nie wydusisz. Można budować przetwornicę DC/DC. Nie wiem ile mam MELEX...
A jakie zabezpieczenia zastosujesz przed niekontrolowanymi zachowaniami takiego pojazdu? Najechanie lub uderzenie w kogoś pojazdem o masie 300kg z prędkością 20km/h może nieciekawie się skończyć. Zasilanie z akumulatorów? W sumie to taki trochę mniejszy, zdalnie sterowany Melex.
Silnik benzynowy 125 - 250 ccm zespolony ze skrzynią automatyczną, czyli dawcą będzie jakiś skuter lub megaskuter, lub jakiś minitraktor. Bo nie do końca rozumiem, czemu koniecznie diesel. Bo łatwiej o małego benzynowca niż diesla. Chyba, ze szukać z jakiś agregatów, zagęszczarek...Albo zostać przy elektryce. Jest prostsza do sterowania i montażu.
Wózek był wyposażony nawet w układ odzysku energii podczas hamowania czy zjazdu... więc sterowanie raczej odpada... mi się wydaje że to coś ze sprawnością silnika w zależności od prędkości i obciążenia... ale nie znalazłem na to poparcia w literaturze...
Jaki masz rodzaj akumulatorów? Pomierzyłeś każdy aku? Może masz jeden uszkodzony. Wszystkie mają takie samo napięcie? Przydałoby się pomierzyć rezystancję wewnętrzną. Zmierz podczas obciążenia spadek napięcia na każdym akumulatorze oddzielnie. Do pełni szczęścia wypadało by zmierzyć prąd pobierany z akumulatorów podczas jazdy. Jaki jest silnik i układ...
Niestety sosarek ma racje zły zakres. Z tego, co przeglądałem do tej pory ten problem wymaga indywidualnego układu. I nie ukrywam, że liczę na pomoc. Dodano po 25 ja w sieci natrafiłem na coś takiego http://elektro--hobby.blogspot.com/2015/... Co w teorii powinno się sprawdzić. Tylko jak określić tą wartość...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Ja mam melexa ze sterowaniem jeszcze oporowym, które jak wiadomo jest prądożerne. Chciałbym zmienić na sterownik buforowy, żeby oszczędzić aku. Chodzi o zrobienie od podstaw takiego regulatora.Gdzieś widziałem na elektroda schemat takiego sterownika ale ja sam i tak tego nie zrobię, jak to znajdę to podrzucę linka.Pozdrawiam Silnik jest 2100 Wat szeregowy...
Ja nie mówię o mojej definicji, a o twierdzeniach innych sceptyków i to niezależniee od tytułów naukowych. MELEX, a samochód osobowy, to całkiem inne światy. Widzisz jak tłumaczysz te sprawy, podobnie będziesz mówić, jak już silnik Adamsa albo silnik magnetyczzny każdy będzie miał w domu.
A czy przy takim rozwiązaniu akumulatory nie będą się szybciej kończyły, niż przy zastosowaniu sterowaniu prędkością obrotową za pomocą PWM? Owszem, akumulatory wystarczą na krócej niż przy PWM bo będą wykorzystywane nie tylko do napędu silnika, ale i do podgrzewania atmosfery. Aczkolwiek takie rozwiązania są stosowane w praktyce, a raczej były dawniej...
Hej, temat był omawiany tzn. sterowanie silnika DC , zobacz tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41... , z tego co wiem, to "myjki" jeżdzące po marketach mają właśnie takie silniki i napewno sterowanie, np. HACOMAT : http://www.google.pl/search?q=cache:c4_a...
Sterowanie tyrystorem przy prądzie stałym, da się zrobić, stosuje się wtedy drugi tyrystor i szeregowo kondensator. http://obrazki.elektroda.net/82_12520933... Tu jest wszystko wyjaśnione. A tak swoją drogą chyba nie trzeba tego robić bo żeby przełączyć z przodu na tył to silnik musi stać (I=0) więc jak załączysz tyrystor to dopiero jak zatrzymasz...
Witam. Mam zamiar przerobić mojego melexa na sterowanie eletkroniczne, tzn zamiast oporoników chcę dać tranzystory IGBT. Kupilem okazyjnie na allegro 3 szt. tranzystorów IGBT firmy Toshiba, nie pamietam teraz dokladnych oznaczen, ale prad przewodzenia to 200A, napiecie przebicia 1200V. Sterowanie PWM chce zrobic za pomoca procka typu avr, do ktorego...
Prawdopodobnie od wózka albo Melexa. Gdzieś miałem schemat podobnego napędu - jak znajdę to wrzucę tu.
Witam Grono Serdecznie Do rejestracji skłonił mnie ten temat ponieważ dawno już zastanawiałem się nad technologią pneumatyczną. Zatem pytanie moje brzmi - czy słyszeliście o wysoko wydajnych silnikach pneumatycznych już od pewnego czasu stosowanych przede wszystkim w pojazdach typu melex, ale także i w samochodach??? Ano właśnie silniki te działają...
Wywody i tezy wszelkich politechnik lepiej włożyć między bajki i mauzoleum techniki będącym 100 lat za murzynami, szesnaście lat zmarnowałem w Instytucie łączności (nowocześniejsza część politechniki) i dobrze wiem jak i teraz działają badania na politechnice. Jakiś pan profesor, lub doktorek wybiera sobie temat badań czegoś co uczył się XX lat temu...
a czy słyszeliście o firmie MELEX? produkuje on w Mielcu wózki akumulatorowe, stare ( białe ) rozwijały prędkość ok 20km/h, mieściły 2 osoby i miały skrzynie załadunkową z tyły ( ale po włożeniu ok 100kg i 2 osoby na pokładzie miał duże problemy z ruszeniem ) Teraz produkowane są nowe w różnych kolorach- szybsze i mocniejsze, ale to nie ciężarówki....
Hybryda....oj chyba nie tędy droga.... Ale najpierw trzeba sobie postawi pytanie, do czego mi taki pojazd? Bo jak do szybkiej, zrywnej, dalekiej jazdy...to elektryczny odpada... Może powiem co mi pasuje i jak myślę to zrobic: Zasięg dzienny 30-40km Prędkośc max 60-70 km/h Przyśpieszenie....mizerne 15-25 s do 100 km/h ( teoretycznie , 100km/h nie osiagnie;))...
700KG to strasznie sporo. Silniki od melexow, ewentulanie z roznego rodzaju wozkow elektyrcznych dla niepelno sprwnych. Po dwa na kolo/os. Przelozenia bedziesz musial wykonac na zamowienie chyba ze wyciagniesz cale podwozie z melexa. To mabyc zdalnie sterowanie podwozie czy jakis autonomiczny twor
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Za 3000 zł, to możesz odrdzewić ramę i karoserię i ewentualnie pomalować tanią farbą, pędzlem lub wałkiem. Ewentualnie przerobić na napęd rowerowy, jeżeli kupisz tani rower na dawcę. Sorry, ale masz kompletnie nierealne założenia. Starsze Melexy wykorzystywały dużo podzespołów z fiatów 126p ("Maluchy"). Możesz mieć problem z dostępem do części. Dziś...
Telo, serdeczne dzięki. Myślę że układ pociągnie silnik od Melexa.
Sterowanie z Melexa odpada.bo 2 silniki muszą być synchronizowane elektronicznie a na opornicach to nie do wykonania . Oczywiście sprawdzałem reakcję przy różnych częstotliwościach. niestety bez zman. Może ktoś podpowie jakiś Tranzystor o jak najwiękrzej mocy. Sterowanie musi być chyba wykonane na tranzystorach. Ale na jakich??
Zobacz tu: http://www.melex.com.pl/techniczne.html popytaj, kto ma książkę serwisową do Melexa, przyjrzyj się zastosowanym rozwiązaniom, może coś z tego da sie wykorzystać (części zamienne? moduł sterowania?).
Pomijając kwestię sterowania silnika bez szczotkowego ( Przekaźniki odpadają ) na pewno jest kilka problemów jakie trzeba rozwiązać. Najpoważniejsze z nich : - Dynamika układu zawieszenia samochodu. ( zmieniasz masę koła a więc zmienia się dynamika zawieszenia. może to niekorzystnie wpłynąć na właściwości jezdne, zużycie elementów zawieszenia, etc .......
58kg - strasznie ciężkie.Nic dziwnego że nie ma to nadwyżki mocy.No ale nie ma sie co dziwić konstrukcja strasznie "przewymiarowana" i te koła od melexa robią swoje.Nawet w tak dużych modelach RC nie stosuje się raczej aż tak topornych i ciężkich podzespołów.Niestety za marne grosze nie da się zrobić dobrego modelu, jak dołożysz jeszcze tłumienie do...
http://obrazki.elektroda.pl/5606252900_1... Witam Po prawie roku prób i przeróbek możemy się w końcu pochwalić poziomym rowerem elektrycznym o mocy 8kW. Jako,że zawodowo zajmujemy się naprawą elektrycznych wózków widłowych i innych pojazdów elektrycznych (Melexy i wózki inwalidzkie) postanowiliśmy zbudować rower elektryczny i sprawdzić...
Witajcie. Ostatnio debatuję sam ze sobą na temat napędzania ośmio metrowego katamarana do pływania po rzekach. Szerokość jednego kadłuba 70cm. szerokość między pływakami to 3,3m. http://obrazki.elektroda.pl/5095773600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7157110800_1... Założenia napędu to ekonomika, cena, oraz sprawność....
Witam. Mam nadzieje że to dobry dział. Dawno tu nie byłem.. Mam problem z przekształtnikiem mojego projektu. Jest wykonany w topologii mostka H (czterokwadrant) i oparty na STM32F4. Silnikiem wykonawczym jest maszyna z Melexa 36V 57A. Układ chodzi w miarę ładnie, podbija prąd do 60A.. problemem jest przebieg napięcia na tworniku. Nie podoba mi się to...
sterowanie silnikiem wkrętarki l293d sterowanie silnikiem czasówka sterowanie silnikiem
fiata punto kontrolka poduszki kontrolka nissan almera konwertowanie plików video
Fiat Grande Punto 1.4 8V - Przyczyny braku rozruchu Stukanie z tyłu Fiata Bravo przy puszczaniu gazu - przyczyny i rozwiązania