Panowie przetestowałem gaźnik ala dellorto na dyszy od seryjnego z zestawu i co? Rower jeżdzi podobnie jak na seryjnym. Ale jest słabszy na wolniejszych obrotach. Oczywiście problem z wolnymi obrotami pozostał. Jedyny plus to sterowanie ssaniem na linka jest fajne. Moim zdaniem przejście z chińskiego na to to porażka. Może seryjny nie jest najlepszy...
Adaptacje powinno się przeprowadzać od zimnego silnika, jezeli auto nie potrafi utrzymać obrotów na zimno, to albo jest uszkodzony czujnik temperatury silnika dla ECM, albo sterowanie wolnymi obrotami szwankuje, bądź ktoś coś z podciśnieniami narobił bałaganu.
Jest jeszcze jeden pomysł. Czujnik prędkości podaje informacje do komputera sterującego silnikiem. Napewno chodzi o to że jak komputer zobaczy jakąś prędkość to prawdopodobnie zmienia sterowanie wolnymi obrotami. Sprawdż czy niema jakichś nieszczelności lub luzów w ukladzie sterowania wolnymi albo włąsnie czujnik wciśniętego sprzęgła (jak już koledzy...
Istotnie uczepiłem się silnika krokowego jak rzep psiego ogona. Wprowadziłem ECU w stan diagnosyki, kontrolka wtyrysku wyświetliła kod 12. Podmieniłem czujnik podciśnienia kolektora ssącego, sprawdziłem przewody podciśnienia, filtr powietrza. Przepustnica czysta brak luzów. Pomysły mi się skończyły pozostał krokowiec jako że to on odpowiada za sterowanie...
Majonezz-nie wiem czy uda Ci sie zrobic taka sztuczke z silnikiem krokowym.Tez mam ten problem u siebie poniewaz moja toyota potrafi sie zawieszac na 2.500obr i sterownik gazowy zakladany 5 lat temu nie posiadal funkcji cut-off.Musialem odlaczyc sterowanie wolnymi obrotami ale nadal myslalem o zrobieniu tej przydatnej dla mnie funkcji.Niestety sterowanie...
Witam. Do problemu z elektroniką - od roku nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami (w czasie jazdy przy "ciepłym" silniku) które spadają do 100/200 lub nawet silnik gaśnie - doszły problemy ze sterowaniem szyb i otwieraniem bagażnika. Wymieniłem: czujnik wału; napinacz + zmasowałem prawe tylne światła ale to nie pomogło i obroty nadal spadają do...
Sprawa jest prosta. Ja u siebie w mojej Lagunie mam identycznie. Czasami jest tak że nie ma żadnego problemu, a czasami nawet gaśnie na benzynie. O pracy na gazie nie wspomnę. Ogólnie jestem przeciw "gazowaniu" samochodów, szczególnie tych co są na wtrysku z sondą lambda. Ale cóż, kupiłem takie auto więc nie będę deinstalował instalacji gazowej. Wracając...
najprawdopodobniej jest problem z zaworem regulujkacym wolna obroty , z tego co wiem to w tych systemach stosowalo sie kilka mozliwych sposobow na wolne obroty np .silownik pneumatyczny uchylajacy nieco talerzyk przepustnicy przy pracy na gazie , odcinajac zasilanie zaworu wolnych obrotow , lub odcinajac sterowanie zaworu wolnych obrotow montowalo sie...
Kolego od 20 16v tobier moge poradzic pare zeczy. Napisz czy autko rowno smiga na wolnych obrotach i czy nie sa za niskie. Jezeli chodzi oki to warto przemyslec sprawe od strony najprostszej. Sterowanie wolnymi obrotami to silniczek krokowy. Iskra to cewki zaplonowe nakladane na swiece BREMI DENSO SAGEM. Wtryski na listwie bez regulatora cisnienia....
Sterowanie dodatkową ilościa powietrza (wolne obroty (elektrozawór, silniczek krokowy, siłownik przepustnicy)) zawsze działają w automacie tak jak zawsze. Tego nie da sie odciać w prosty sposób a w ogóle po co odcinać. Regulacja wolnymi obrotami musi sobie poradzić w każdej (oprócz wyjatków) sytuacji. Wyjatkiem są tu naprzykład uruchamianie silnika...
Nie mogę znaleźć informacji na temat pinu EN. Chodzi o możliwość "wyłączenia mostka H"? Wystarczy zerknąć w note katalogową: https://obrazki.elektroda.pl/5454129800_... Nie wiem czym będzie sterował silnik, więc wypróbuj dwie możliwości. Tak jak opisałem ja czyli EN aktywne cały czas, PWM na jedną z linii IN i jak proponuje Warlok18...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi ci o ten czujnik z dwoma przewodami znajdujący się z przodu na przewodzie wodnym on załącza sterowanie gażnika aisan gdy temperatura silnika osiągnie 15 stopni jego uszkodzenie powoduje nieznaczny wzrost zużycia paliwa i mogą sie pojawic problemy z wolnymi obrotami ale nie zawsze
Witam! Dzisiaj na zajęciach dostałem zadanie sprawdzenia pracy kolegów i naprawy błędów, które popełnili. Prześledziłem niniejszy schemat i plątaninę przewodów; po wielu próbach naprawiłem wszystkie błędy jakie dostrzegłem aż nadszedł czas podłączenia silnika do układu. Wszystkie styczniki reagowały identycznie jak było opisane pod schematem i teoretycznie...
Mam pytanie gdzie znajduje się komputer sterujący pracą silnika w tym modelu, muszę sprawdzić sterowanie zaworu węgla aktywnego, z gory dziękuję za pomoc. Zadałem to pytanie ponieważ mam problem z wolnymi obrotami tzn po rozruchu auto trzyma obroty jałowe ale jak przegazuję to obroty falują różnie od 3 do 10 razy czasem więcej i znów się stabilizują....
Kondensator zamontowany i wirówka idzie bez problemu z ubraniami niestety problem jest z wolnymi obrotami przy praniu. Jest tak, że idzie impuls ,silnik przekreca sie o kilka stopni i trzyma( jakby nie miał siły przekręcic dalej), oczywiście jak impuls sie kończy to wraca o te kilka stopni. Wyglada na to , że to wina silnika bo sterowanie jak wynika...
Witam . Od pewnego czasu nie mogę sobie poradzić z wolnymi obrotami silnika. Wszystko jest w ok. do momentu jak silnik osiągnie pewną temperaturę - gorący silnik - powyżej 70 st. wówczas silnikiem strasznie szarpie na wolnych obrotach. Np. przy dojechaniu do świateł i pracy na biegu jałowym obroty spadną do 450 i wzrastają ponad 1000. Czasem sterowanie...
Sterownik Digifant od 93 - 96 roku , sterowanie zaworem wolnych obrotów masą z pinu 30 ECU , a drugi pin 12V po kluczyku. Simos po 96 , przepustnica zmotoryzowana.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Steruje zaworem elektromagnetycznym na dyszy wolnych obrotów.
czym są sterowanie wtryskiwaczy bęzyny(plius czy masa)? MASĄ. jakie są czasy wtrysku bęzyny na wolnych obrotach? 5ms.
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Skoro nie ma silnika krokowego to co steruje wolnymi obrotami? Bo coś musi. Jak oglądałem zdjęcia przepustnic astry to wyglądało mi to tak, jakby silniczek krokowy sterował główna przepustnica. Jak rozbiórek to będę wiedział. Poza tym napisałem, że diagnostyka komputerowa odpada. Chyba że jesteś w stanie zaproponować jakiś pewny i tani komputer diagnostyczny.
Witam. Mam problem z bieżnią Master F25 która nie działa poprawnie (fina wolnych obrotach działa nierównomiernie , filmik umieszczam poniżej). Wymieniony był moduł , który steruje silnik ale nic nie pomogło. Silnik sprawdziłem podając napięcia i zachowuje się dobrze. Został panel sterujący, który wysla sygnał PWM . Czyżby on to powodował ?. Z góry dziękuje...
sprawdź przewody od podciśnienia to one często sterują wolnymi obrotami
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Witam prawdopodobnie będzie uszkodzony silnik krokowy miałem to samo w nexii, on właśnie steruje wolnymi obrotami. Po wymianie wszystko ok.
Dobrze prawi tarnowski!! Dodam jeszcze że ten czujnik w połączeniu z elektroniką służy do elektrycznej regulacji wolnych obrotów, w podanym przypadku sterowanie wolnych obrotów jest opcjonalne, na zasadzie podciśnieniowej Pzdr.
Auto ma moc ,na biegu jałowym obroty nieznacznie falują.Zawór sterujący wolnymi obrotami jest sprawny,zasilanie jest w porządku.Gdzie mam szukać?
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami. W jednopunktowym wtrysku. Widać, że się nie znasz.
Kolego, jest ustawienie wolnych obrotów.
Witam! "Podłaczyłem gaz i wszystko prawie ok.":) To w takim razie co teraz steruje wolnymi obrotami ?Gaznika calkiem nie ma?! Pozdrawiam.Stefan.
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów....
Błąd świadczy o tym, że uszkodzony jest mechanizm wewnętrzny sterujący wolnymi obrotami, możesz spróbować dostać się do środka, może jest zabrudzona lub przytarta, jak czyszczenie nie pomoże, to wymiana.
Przepustnica nie była czyszczona, nie wiem czy jest teraz sens ją czyścić skoro to pojawia się tylko czasami, gdyby była brudna miałbym ten objaw codziennie przynajmniej. Warto ją wymyć, w końcu ona robi też jako silniczek krokowy - steruje wolnymi obrotami.
Masz na pewno obrotomierz z diesla? Auto nie jest żadnym "składakiem"? Pompa wtryskowa ma na pewno elektryczne sterowanie wolnych obrotów (a nie podciśnieniowe)? Czujnik obrotów na obudowie koła zamachowego jest?
witam,od samochodu nie,miałem na myśli np.taki stosowany w CNC.w aucie krokowiec steruje wolnymi obrotami silnika poprzez otwieranie i przymykanie kanału dolotowego bądź przepustnicy
Jeżeli nie potrafisz to oddaj do mechanika. Nie mam do tych "mechaników" zaufania.Jest w silniku jakieś urządzenie ,które steruje wolnymi obrotami??
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
z nikąd pomocy :(.
Ja miałem sterowanie na wolnych obrotach 1200 obr. do 1600, a po dodaniu gazu auto gasło. Pomogło zamontowanie 2 gr PLN pod zawór bezpieczeństwa ciśnienia. Auto już działa prawidłowo, a wymiana regulatora i czujnika ciśnienia nic nie dała, tylko te 2 gr, a na czujniki 600 zł wydałem. Dodano po 5 Ja miałem na wolnych obrotach 1200bar do 1600bar a po...
tego przyczena moze byc silnik krokolwy. moze byc zabrudzony, lub uszkodzony, najczesciej wystarczy jego dokladne przeczeczyszczenie silnik krokowy steruje wolnymi obrotami, potem sprawdz czy nigdzie nie lapie lewego powietrza (sprewdz wszystkie wezyki i gumowa podstawe wtrysku).
Najwyraźniej sterowanie wolnych obrotów, czyli w 1.3 ten zaworek obejściowy pełniący rolę krokowego jest niesprawny, zamiast wacików do uszu użyj pędzelka, waciki zostawiają mnóstwo syfu i możesz tylko pogorszyć sprawę. D13B2 to obd1
Witam Podczas włączenia dodatkowego odbiornika prądu następuje obciążenie alternatora który stawia dodatkowy opór silnikowi Dlatego spadają jego obroty.Sterownik silnika powinien to skorygować lecz u Ciebie tak nie jest dlatego tak się dzieje.Tu szukałbym przyczyny zabrudzony silnik krokowy lub przepustnica nie wiem jak jest w tym silniku sterowanie...
wolnymi obrotami renault thalia wolnymi obrotami sterowanie obrotami pompy
canon pobiera kartek cisza słuchawce samsung zabezpieczenie przesterować
Ciśnienie paliwa w Scion xB 2006: 43-47 PSI Klej do aluminium i spawanie na zimno - metody łączenia