Panowie przetestowałem gaźnik ala dellorto na dyszy od seryjnego z zestawu i co? Rower jeżdzi podobnie jak na seryjnym. Ale jest słabszy na wolniejszych obrotach. Oczywiście problem z wolnymi obrotami pozostał. Jedyny plus to sterowanie ssaniem na linka jest fajne. Moim zdaniem przejście z chińskiego na to to porażka. Może seryjny nie jest najlepszy...
Adaptacje powinno się przeprowadzać od zimnego silnika, jezeli auto nie potrafi utrzymać obrotów na zimno, to albo jest uszkodzony czujnik temperatury silnika dla ECM, albo sterowanie wolnymi obrotami szwankuje, bądź ktoś coś z podciśnieniami narobił bałaganu.
Jest jeszcze jeden pomysł. Czujnik prędkości podaje informacje do komputera sterującego silnikiem. Napewno chodzi o to że jak komputer zobaczy jakąś prędkość to prawdopodobnie zmienia sterowanie wolnymi obrotami. Sprawdż czy niema jakichś nieszczelności lub luzów w ukladzie sterowania wolnymi albo włąsnie czujnik wciśniętego sprzęgła (jak już koledzy...
Istotnie uczepiłem się silnika krokowego jak rzep psiego ogona. Wprowadziłem ECU w stan diagnosyki, kontrolka wtyrysku wyświetliła kod 12. Podmieniłem czujnik podciśnienia kolektora ssącego, sprawdziłem przewody podciśnienia, filtr powietrza. Przepustnica czysta brak luzów. Pomysły mi się skończyły pozostał krokowiec jako że to on odpowiada za sterowanie...
Majonezz-nie wiem czy uda Ci sie zrobic taka sztuczke z silnikiem krokowym.Tez mam ten problem u siebie poniewaz moja toyota potrafi sie zawieszac na 2.500obr i sterownik gazowy zakladany 5 lat temu nie posiadal funkcji cut-off.Musialem odlaczyc sterowanie wolnymi obrotami ale nadal myslalem o zrobieniu tej przydatnej dla mnie funkcji.Niestety sterowanie...
Witam. Do problemu z elektroniką - od roku nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami (w czasie jazdy przy "ciepłym" silniku) które spadają do 100/200 lub nawet silnik gaśnie - doszły problemy ze sterowaniem szyb i otwieraniem bagażnika. Wymieniłem: czujnik wału; napinacz + zmasowałem prawe tylne światła ale to nie pomogło i obroty nadal spadają do...
Sprawa jest prosta. Ja u siebie w mojej Lagunie mam identycznie. Czasami jest tak że nie ma żadnego problemu, a czasami nawet gaśnie na benzynie. O pracy na gazie nie wspomnę. Ogólnie jestem przeciw "gazowaniu" samochodów, szczególnie tych co są na wtrysku z sondą lambda. Ale cóż, kupiłem takie auto więc nie będę deinstalował instalacji gazowej. Wracając...
najprawdopodobniej jest problem z zaworem regulujkacym wolna obroty , z tego co wiem to w tych systemach stosowalo sie kilka mozliwych sposobow na wolne obroty np .silownik pneumatyczny uchylajacy nieco talerzyk przepustnicy przy pracy na gazie , odcinajac zasilanie zaworu wolnych obrotow , lub odcinajac sterowanie zaworu wolnych obrotow montowalo sie...
Kolego od 20 16v tobier moge poradzic pare zeczy. Napisz czy autko rowno smiga na wolnych obrotach i czy nie sa za niskie. Jezeli chodzi oki to warto przemyslec sprawe od strony najprostszej. Sterowanie wolnymi obrotami to silniczek krokowy. Iskra to cewki zaplonowe nakladane na swiece BREMI DENSO SAGEM. Wtryski na listwie bez regulatora cisnienia....
Sterowanie dodatkową ilościa powietrza (wolne obroty (elektrozawór, silniczek krokowy, siłownik przepustnicy)) zawsze działają w automacie tak jak zawsze. Tego nie da sie odciać w prosty sposób a w ogóle po co odcinać. Regulacja wolnymi obrotami musi sobie poradzić w każdej (oprócz wyjatków) sytuacji. Wyjatkiem są tu naprzykład uruchamianie silnika...
Nie mogę znaleźć informacji na temat pinu EN. Chodzi o możliwość "wyłączenia mostka H"? Wystarczy zerknąć w note katalogową: https://obrazki.elektroda.pl/5454129800_... Nie wiem czym będzie sterował silnik, więc wypróbuj dwie możliwości. Tak jak opisałem ja czyli EN aktywne cały czas, PWM na jedną z linii IN i jak proponuje Warlok18...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi ci o ten czujnik z dwoma przewodami znajdujący się z przodu na przewodzie wodnym on załącza sterowanie gażnika aisan gdy temperatura silnika osiągnie 15 stopni jego uszkodzenie powoduje nieznaczny wzrost zużycia paliwa i mogą sie pojawic problemy z wolnymi obrotami ale nie zawsze
Witam! Dzisiaj na zajęciach dostałem zadanie sprawdzenia pracy kolegów i naprawy błędów, które popełnili. Prześledziłem niniejszy schemat i plątaninę przewodów; po wielu próbach naprawiłem wszystkie błędy jakie dostrzegłem aż nadszedł czas podłączenia silnika do układu. Wszystkie styczniki reagowały identycznie jak było opisane pod schematem i teoretycznie...
Mam pytanie gdzie znajduje się komputer sterujący pracą silnika w tym modelu, muszę sprawdzić sterowanie zaworu węgla aktywnego, z gory dziękuję za pomoc. Zadałem to pytanie ponieważ mam problem z wolnymi obrotami tzn po rozruchu auto trzyma obroty jałowe ale jak przegazuję to obroty falują różnie od 3 do 10 razy czasem więcej i znów się stabilizują....
Kondensator zamontowany i wirówka idzie bez problemu z ubraniami niestety problem jest z wolnymi obrotami przy praniu. Jest tak, że idzie impuls ,silnik przekreca sie o kilka stopni i trzyma( jakby nie miał siły przekręcic dalej), oczywiście jak impuls sie kończy to wraca o te kilka stopni. Wyglada na to , że to wina silnika bo sterowanie jak wynika...
Witam . Od pewnego czasu nie mogę sobie poradzić z wolnymi obrotami silnika. Wszystko jest w ok. do momentu jak silnik osiągnie pewną temperaturę - gorący silnik - powyżej 70 st. wówczas silnikiem strasznie szarpie na wolnych obrotach. Np. przy dojechaniu do świateł i pracy na biegu jałowym obroty spadną do 450 i wzrastają ponad 1000. Czasem sterowanie...
Sterownik Digifant od 93 - 96 roku , sterowanie zaworem wolnych obrotów masą z pinu 30 ECU , a drugi pin 12V po kluczyku. Simos po 96 , przepustnica zmotoryzowana.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Steruje zaworem elektromagnetycznym na dyszy wolnych obrotów.
czym są sterowanie wtryskiwaczy bęzyny(plius czy masa)? MASĄ. jakie są czasy wtrysku bęzyny na wolnych obrotach? 5ms.
Prawdopodobnie przycina się , zabrudzony silnik krokowy sterujący wolnymi obrotami.
Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Skoro nie ma silnika krokowego to co steruje wolnymi obrotami? Bo coś musi. Jak oglądałem zdjęcia przepustnic astry to wyglądało mi to tak, jakby silniczek krokowy sterował główna przepustnica. Jak rozbiórek to będę wiedział. Poza tym napisałem, że diagnostyka komputerowa odpada. Chyba że jesteś w stanie zaproponować jakiś pewny i tani komputer diagnostyczny.
Witam. Mam problem z bieżnią Master F25 która nie działa poprawnie (fina wolnych obrotach działa nierównomiernie , filmik umieszczam poniżej). Wymieniony był moduł , który steruje silnik ale nic nie pomogło. Silnik sprawdziłem podając napięcia i zachowuje się dobrze. Został panel sterujący, który wysla sygnał PWM . Czyżby on to powodował ?. Z góry dziękuje...
sprawdź przewody od podciśnienia to one często sterują wolnymi obrotami
Wygląda to na alternator, który nie daje sobie rady z ładowaniem na wolnych obrotach lub wadliwe sterowanie. Włączasz klimę i jest wszystko git (podniesione obroty), wyjmujesz wtyczkę sterowania i też jest git (13,7 ale stabilne). Zacznij szukać od strony sterowania.
Silnik krokowy to urządzenie wykonawcze sterujące ilością dodatkowego powietrza na wolnych obrotach taki czrny walec z tworzywa obok przepustnicy. Natomiast "czujnik ssania" to czujnik temperatury silnika jest wkręcony w glowicę.Informuje jaka jest tęperatura silnika.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Witam prawdopodobnie będzie uszkodzony silnik krokowy miałem to samo w nexii, on właśnie steruje wolnymi obrotami. Po wymianie wszystko ok.
Dobrze prawi tarnowski!! Dodam jeszcze że ten czujnik w połączeniu z elektroniką służy do elektrycznej regulacji wolnych obrotów, w podanym przypadku sterowanie wolnych obrotów jest opcjonalne, na zasadzie podciśnieniowej Pzdr.
Auto ma moc ,na biegu jałowym obroty nieznacznie falują.Zawór sterujący wolnymi obrotami jest sprawny,zasilanie jest w porządku.Gdzie mam szukać?
Sprawdź zawór powietrza dodatkowego sterującymi wolnymi obrotami. W jednopunktowym wtrysku. Widać, że się nie znasz.
Kolego, jest ustawienie wolnych obrotów.
Witam! "Podłaczyłem gaz i wszystko prawie ok.":) To w takim razie co teraz steruje wolnymi obrotami ?Gaznika calkiem nie ma?! Pozdrawiam.Stefan.
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów....
Błąd świadczy o tym, że uszkodzony jest mechanizm wewnętrzny sterujący wolnymi obrotami, możesz spróbować dostać się do środka, może jest zabrudzona lub przytarta, jak czyszczenie nie pomoże, to wymiana.
Przepustnica nie była czyszczona, nie wiem czy jest teraz sens ją czyścić skoro to pojawia się tylko czasami, gdyby była brudna miałbym ten objaw codziennie przynajmniej. Warto ją wymyć, w końcu ona robi też jako silniczek krokowy - steruje wolnymi obrotami.
Masz na pewno obrotomierz z diesla? Auto nie jest żadnym "składakiem"? Pompa wtryskowa ma na pewno elektryczne sterowanie wolnych obrotów (a nie podciśnieniowe)? Czujnik obrotów na obudowie koła zamachowego jest?
witam,od samochodu nie,miałem na myśli np.taki stosowany w CNC.w aucie krokowiec steruje wolnymi obrotami silnika poprzez otwieranie i przymykanie kanału dolotowego bądź przepustnicy
Jeżeli nie potrafisz to oddaj do mechanika. Nie mam do tych "mechaników" zaufania.Jest w silniku jakieś urządzenie ,które steruje wolnymi obrotami??
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
z nikąd pomocy :(.
Ja miałem sterowanie na wolnych obrotach 1200 obr. do 1600, a po dodaniu gazu auto gasło. Pomogło zamontowanie 2 gr PLN pod zawór bezpieczeństwa ciśnienia. Auto już działa prawidłowo, a wymiana regulatora i czujnika ciśnienia nic nie dała, tylko te 2 gr, a na czujniki 600 zł wydałem. Dodano po 5 Ja miałem na wolnych obrotach 1200bar do 1600bar a po...
tego przyczena moze byc silnik krokolwy. moze byc zabrudzony, lub uszkodzony, najczesciej wystarczy jego dokladne przeczeczyszczenie silnik krokowy steruje wolnymi obrotami, potem sprawdz czy nigdzie nie lapie lewego powietrza (sprewdz wszystkie wezyki i gumowa podstawe wtrysku).
Najwyraźniej sterowanie wolnych obrotów, czyli w 1.3 ten zaworek obejściowy pełniący rolę krokowego jest niesprawny, zamiast wacików do uszu użyj pędzelka, waciki zostawiają mnóstwo syfu i możesz tylko pogorszyć sprawę. D13B2 to obd1
Witam Podczas włączenia dodatkowego odbiornika prądu następuje obciążenie alternatora który stawia dodatkowy opór silnikowi Dlatego spadają jego obroty.Sterownik silnika powinien to skorygować lecz u Ciebie tak nie jest dlatego tak się dzieje.Tu szukałbym przyczyny zabrudzony silnik krokowy lub przepustnica nie wiem jak jest w tym silniku sterowanie...
W tym aucie fabrycznie nie ma silniczka krokowego sterującego wolnymi obrotami. Element o którym pisze ZXMEN to nastawnik przepustnicy. W środku jest silnik elektryczny prądu stałego i mikrostyk. Podając napięcie na nieodpowiednie styki można uszkodzić umieszczony wewnątrz mikrostyk - czujnik dotknięcia przepustnicy.
w miejsce benzynowego silnika 2300 wlozylem 2900D stare mercedesy nie mialy zadnej elektroniki,ten silnik ma w pompie wtryskowej z tylu jakies elektryczne urządzenie,wyglada na sterowanie wolnymi obrotami. mam do tego wiązke z przekaznikami itp. podłącza sie do tego + po stacyjce,+ na stale,mase,czujnik polozenia walu i? i co tam jeszcze sie powinno...
Witam. W silniku RP czujnik odpowiedzialny za sterowanie wolnych obrotów to czujnik niebieski (koszt ok. 25zł). Wymień go. Żeby to zrobić nie potrzeba spuszczać płynu chłodzącego. Na ZIMNYM silniku przy ZAKRĘCONYM korku w zbiorniczku wyrównawczym wystarczy odpiąć drucianą spinkę trzymającą czujnik, wyciągnąć go razem z oringiem (płyn nie wyleci - podciśnienie)...
Jacek 79 jak zwał tak zwał na tym forum różnie nazywano silniczki sterujące wolnymi obrotami silnika. Czy komutatorowy czy krokowy to ma jedno zadanie. Proponuje żebyś chełpił sie swoją niechybnie bardzo bogatą wiedzą na forach dla specjalistów a nie dla początkujących.Gdzie będziesz mógł niewątpliwie zagiąć jakiegoś kolejnego specjaliste.
Okazało się ze przyczyną wadliwego ogrzewania wnętrza samochodu była pompka elektryczna przy zaworze sterującym ogrzewaniem na wolnych obrotach. po wymianie zaworu i dolaniu oleju do chłodnicy problem został rozwiązany. Ogrzewanie wróciło .
Ale jest duzo wiecej firm zakladajacych instalacje gazowe i zajmujacych sie ich serwisowaniem. Zeby ustawic instalacje w twoim samochodzie to trzeba ja podpiac do PC i skorygowac ustawienia. Szkoda twoich zaworow i glowicy przy zle ustawionej mieszance. Silniczek krokowy steruje wolnymi obrotami czyli odpinajac go nie bedziesz mial wolnych obrotow na...
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Mam cc700 z gaźnikiem aisan rok 1996 po przebiegu 200.000 tys km bez problemu jednak od kilku dni po włączeniu zapłonu brak jest sygnału 1-2 sekundowego (brzęczek). Po osiągnięciu temp. automatycznie powinien przejść się na wolne obroty. W temp. około 50 st.C jednak silnik gaśnie nie utrzymując wolnych obrotów. Bezpiecznik elektronicznego urządzenia...
Po pierwsze to silniczek krokowy nie ma nic do rzeczy, on steruje tylko wolnymi obrotami, a z tym problemu kolega najwyraźniej nie ma. Sprawdź jeszcze świece(skoro przewody ok)
znajdz przyczyne braku komunikacji z komputerem moze przez to komputer zle steruje ... jezeli juz wszystko powymieniales i dalej jest problem w tym moze ktwic przyczyna przychodzi mi namysl jeszcze czujnik temperatury silnika(ten ktorego sygnal idzie do kompa nie na deske rozdzielcza) ten czujnik steruje wolnymi obrotami w zaleznosci jak nagrzany jest...
Wiem że silnik krokowy to potoczna nazwa ale chodzi o element sterujący wolnymi obrotami. Napięcie mierzyłem miedzy przewodem masowym i dwoma sterującymi na obydwu był ok 0.7 volta i nic się nie zmienia, po za tym zmieniłem komputer i dalej to samo brak reakcji jakiej kolwiek i szaleństwo na wolnych obrotach. Carsoft 6.1 pokazuje dwa błędy regulatora...
Mierzysz cisnienie na wolnych obrotach czy na 1500 obr.
ja mam takia sam gaznik jak ty. sprawdz sobie tak zwany silniczek krokowy. jest on po lewej stronie gaznika jest podlaczona do niego kostka wykrec ten silniczek i go wyczysc to on jest odpowiedzialny za sterowanie wolnymi obrotami. a w po drugie jezeli kupiles drugi gaznik ktory lezal jakis czas w sklepie na polce to na 99% sa w nim zasniedziane kanaly...
Czujnik ciśnienia wymieniony i teraz komunikatu nie ma związane z tym czujnikiem. Na zgaszonym silniku na przewodzie wyjściowym jest 1.8v. Czujnik wymieniony, komunikatów żadnych nie ma, ale mimo tego dalej nie ma pełnej mocy. Jedzie dobrze do 2,5 tys. obrotów a potem muł. Geometria gruszka działa, przewody sprawne, tylko coś słabo sterowanie zaworu...
W fordzie tym jest zawor powietrza dodatkowego,ktory steruje wolnymi obrotami jest przykręcony z boku do kolektora ssącego do niego jest podpięta 2 pinowa wtyczka.Zawor ten można rozebrać i sprawdzić czy jak mu się poda napięcie to przesuwa się rdzeń.Jeżeli silnik nie chce wchodzić na wysokie obroty to należy zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa.Odłączanie...
Czujniki podmieniane już wszystkie możliwe do tego silnika włącznie z oryginałem. Jak kupiłem to auto, był ten sam problem. Zmieniłem sterownik i ręko odjął. Auto zaczęło widzieć temperaturę normalnie. Jak zagrzane do temperatury roboczej widziało 90 stopni. Jeździłem pół roku i problem powrócił. Dla tego oszukałem sterownik. A przepustnice adoptuje...
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) I tu trochę się pomyliłeś jak sam napisałeś...
Nie , nie będzie syczał. To czym sterowany ten zawór wolnych obrotów , na oko?
Takie objawy ma silnik który się zaciera I taki sterowany PWM'em niskiej częstotliwości.
Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :)
Witam Czujnik temperatury z dwoma pinami steruje wolnym biegiem więc nawet jakby był uszkodzony to by był problem tylko w wolnymi obrotami. Super fachowe stwierdzenie "wyklemować" hihihi toż to nadaje się żeby wpisać to do słownika techniki motoryzacyjnej. A teraz do tematu. Po pierwsze "wyklemuj" hihi tzn odłącz klemę minusową od akumulatora na min...
panie nie mechanik ciekawe jak chcesz sam to zrobić?ale prosze opis elementu sterującego wolnymi obrotami "pierburg" System regulacji biegu jałowego układu Pierburg składa się z dwóch zaworów, jeden jest podłączony do próżni kolektora wlotowego, a drugi do ciśnienia atmosferycznego. Zespół sterowania steruje tymi zaworami cofając lub wyciągając trzpień...
Wymiana regulatora obrotów pomogła. Może ktoś wie, w jaki sposób programator steruje regulatorem tzn. jak przełącza obroty z wolnych na szybkie?
Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika....
To akurat jest silniczek sterujący powietrzem na wolnych obrotach. ... to ja potrzebuje pomocy :-) Dodano po 2 w normalnych silnikach benzynowych występuję jeszcze czujnik podciśnienia i czujnik temperatury .... w tym motorowerze wydaje się że ich nie ma ... a błąd tego pierwszego mi wyskakuje ;-)
Masz podpięte do przepustnicy dwie rurki jena cienką która steruje otwieraniem ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego i druga trochę grubsza która idzie do zaworu podciśnieniowego, spróbuj ja odpiąć i się przejechać jeśli obroty się wyrównają to znaczy że coś jest nie tak albo z zaworem podciśnieniowym albo z sygnałem sterującym tym zaworem....
Tak, to zależy od przepustnicy, ale przepustnicą w zakresie wolnych obrotów steruje silnik krokowy.
Jeżeli po wymianie kondensatora silnik nadal buczy to oznacza ze masz uszkodzony programator ,są spalone styki które sterują obrotami wolnymi ostatnia płytka przy silniczku programatora.
Auto wyświetla komunikat "Usterka silnika, Zatrzymaj samochód" ale odpala i pracuje bez zmiany. https://obrazki.elektroda.pl/4526548700_... Odczyt błędów z OBD: P049394 "Kod usterki dostawcy" (sterowanie wolnych obrotów wiatraka chłodnicy" P066B00 "Świeca żarowa nr1" https://obrazki.elektroda.pl/8253318300_... Wymieniono...
Witam Czy ktoś może stosował to urządzenie w audi 80, ma zastosowanie tylko w samochodach których sterowanie zaaworem wolnych obrotów jest prądowe. Poniżej link do urządzenia: http://protecdigital.home.pl/SCHEMATY/PD... Przymierzam się do zakupu jego ale nie wiem czy jest w tym samochodzie sterowanie prądowe, i jak to podepne czy czegoś nie uwali....
po pierwsze "WAGA" w tym wtrysku to jest coś w typie przepływki i to ta waga steruje dawką paliwa.Jest klapa-dźwignia-membrana- i jeżeli kilka razy strzeli na gazie to ten układ sterujący potrafi się rozpaść. Miałem okazje reanimować coś takiego. Po drugie na wolnych obrotach zimny silnik powinien pracować gdyż paliwo jest podawane na dodatkowy wtrysk...
sorry że nie odpowiadałem .co do pytania fds (stary tester )nie potrafi nic . wds może w trakcie pracy silnika sterować otwarciem zaworu wolnych obrotów , kątem zapłonu ,przekaźnikiem pompy paliwa ,ale na 100% nie steruje wtryskami .czyli parę rzeczy można wysterować , ale nie wszystko
witam to będzie coś z komputerem poniewaz przy uruchomieniu samochodu komputer sie takjakby programuje no i do czasu zgaszenia samochodu samochód chodzi dobrze, po zapaleniu samochodu na cieplym silniku zaczyna swirowac ponieważ jest uszkodzony jakiś czujnik który steruje wolnymi obrotami i na cieplo cos mu odbija i odrazu komputer dostaje zły sygnał...
Witam. Potrzebuję informacji, opisu wyjść rozdzielacza przy pompie hydraulicznej, jest kilka rurek. Chodzi mi o dojście oleju do kolumny kierowniczej, chcę odciąć zasilanie kolumny kierowniczej by sprawdzić nieszczelność. Hydraulika gubi ciśnienie, zaślepiłem przewody od siłownika układu kierowniczego, mały ruch kierownicą i ciśnienie sterujące spada...
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
Witam. Mam pytanie, któe mnie nurtuje. Nie mam problemu z samochodem, ale ciekawi mnie jedna rzecz a mianowicie czy silniczek krokowy odpowiada za obroty zarówno na benzynie jak i na gazie? Bo nie mogę znależć nigdzie odpowiedzi. I czym on steruje? Tzn. wiem ze wolnymi obrotami, ale czy steruje powietrzem czy czym?
Ten czujnik steruje krokowcem.
Stara szkoła , taki polonez nie ma innej pompy ma jedną. Ten zaworek elektromagnetyczny ma pozwolić jak się nie mylę na zgaszenie silnika bez efektu spalania detonacyjnego (po wyłączeniu zapłonu odcina paliwo i zarazem jest dysza sterująca paliwo wolnych obrotów). Sprawdź zawór iglicowy w gaźniku no i pompę czy zaworek się nie podwiesza.
Sprawdź czy nie jest "pdciągnięty" na lince gazu, tak że przepustnica po puszczeniu gazu nie wciska bolca krokówki, jezeli nie wciśnie "mikroprzełącznika" to komp. "nie wie" ze ma pilnować wolnych obr.
Założyłem silnik Brigsa z kosiarki do glebogryzarki, też był tej firmy ale padł. Jak najlepiej sterować obrotami silnika? W kosiarce był automat wolnych obrotów i zbywa linka gazu , są kosiarki z Briggsem z linką gazu. Silnik daje radę na tych automatycznych niskich obrotach ale możliwość podgazowania może się przydać.
Jakie wartości napięcia masz na akumulatorze? Podczas pracy silnika na wolnych obrotach i po odpuszczeniu gazu. Sprawdź podczas jazdy też na hamowaniu silnikiem.
Co do regulacji wycieraczce kto było to takie pokrętło na desce ale to nie było w wersji podstawowej. To pokrętło chyba sterowało szybkością kręcenia silniczka od wycieraczek, w tych starych wersjach (kapliczka) chyba w ogóle nie było pracy przerywanej (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę). Tam też nie było kontrolki od ssania, w późniejszych wersjach...
A ten problem występuje od początku czyli od zakupu auta czy dopiero teraz? Dodano po 14 dzięki za wskazówki. No jakie wskazówki, jak tam nie ma silniczka krokowego.. Poważnie nie ma? :oops: To co steruje pracą silnika na wolnych obrotach?
Sterowanie ruszyło, kompresor wystartował na wolnych obrotach i po ok 5-6 sek przełączając się wywalił mi w domu dwie Fazy L1 i L2. Czy w tym momencie było już tłoczenie powietrza? Są schematy układów rozruchowych gwiazda-trójkąt, sprawdź czy nic nie jest błędnie podłączone.
Myślę że raczej nie. Bo niby czym on miałby tu sterować? Gaźnikiem i zapewne instalacją gazową I lub II generacji. Ja bym kolego szukał w układzie zapłonowym ( cewka ) jakiejś usterki i profilaktycznie zmierzyłbym ciśnienie na garach.
regulator (odśrodkowy) owszem jest w tego typu silnikach (silnikach andori itp) tyko że ten regulator jest osadzano na rozrządzie i steruje dźwigienką od pompy :) steruje praca wolnych obrotów .Tak jest w s301d i s231 oraz podobnych andrychowskich silnikach co do c330 to nie wiem dokładnie ale chyba nie ma czegoś takiego:) (mogę się mylić) Ma ktoś jeszcze...
Zobacz najpierw czy dochodzi poprawne sterowanie podciśnieniem do turbo. Podaj odczyt z czujnika MAP na wolnych obrotach i na samym zapłonie. Jeśli nie masz komputera to pomierz napięcie na środkowym pinie tego czujnika w stosunku do masy.
Jak ją wkręciłeś tak jak była, to nie. Śrubka wpływa na ustawienie czujnika położenia przepustnicy, na TPS. Jak czujnik nadal daje te same napięcie co przed "regulacją", to nie trzeba programować wolnych obrotów. Powrót do stabilnych obrotów na to wskazuje, ale gdyby, za czas jakiś coś się działo z obrotami silnik zaczął falować raz 1000 raz 800 albo...
Fazowa, tak jak napisałem startuje ona od 100% i później zwalnia. Nie ma buczenia na wolnych obrotach gdy ruszy.
Stabilizator to jest taki chujec co daje składową stałą do przebiegu sterującego nastawnikiem wolnych obrotów. Napięcie to można sobie regulować peerką.Kiedyś zrysowałem schemat tego i pewno jeszcze wisi na forum lpg na www.obd2.pl M103 da się zagazować instalką IIgen. tylko trzeba załozyć mikser Landi Renzo , a nie polski badziew.Moj 300E przejechał...
thalia wolnymi obrotami wolnymi obrotami renault sterowanie obrotami pompy
klimatyzacja sterowanie sharp service antena peugeot partner
amica daw7123dcb latarka parkside
Zasilacz ATX startuje po kilku próbach - diagnoza Satel Versa - fałszywe alarmy: przyczyny i rozwiązania