Najprościej podłączyć pod komputer diagnostyczny i odczytać błąd. Zapewne sterowanie przekaźnikiem uruchamiającego pompę i zasilający niektóre elementy układu (cewki wtrysk evap rezystor sondy itp)
Układ jest bardzo prosty. Najważniejszym jest zbiornik ciśnieniowy, wykonany z grubościennej rury stalowej o średnicy 150mm i wysości 200mm, z wspawanymi denkami. W górnym denku jest wspawana cienka rurka sięgająca dna zbiornika, jest też gwintowany korek z umocowaną szybkozłączką do kompresora. Przez korek nalewam arvę i łączę z kompresorem. Cienką...
a nie prościej założyć aparat zapłonowy ze starszego Uno? on ma moduł zapłonowy w sobie, trzeba tylko zobaczyć czy po odkręceniu podwójnych cewek jest możliwość zamontowania aparatu zapłonowego PS. mam wiązkę z komputerem i chyba też cały kolektor z wtryskiem z uno 1.0 2000r na 2 cewkach podwójnych, ja tam bym to uruchamiał na wtrysku bo gaźnik to porażka..
Nie tak szybko z ECU . Odłącz sterowanie wtryskiwacza , wtedy w czsie uruchamiania zobacz czy dalej leje paliwo. Jest taka też mozliwośc , że masz przywarcie do masy sterowanie wtryskiem.
Powiem Ci, że w sumie nawet bez schematu. Pod komputerem wywala ten sam błąd po próbie startu (common rail ble ble ble). Wiadomo, że chodzi o to, że uruchamiam motor, a wtryski nie podają paliwa, bo odcięte jest zasilanie, albo sterowanie(i stąd te błędy).
To nie za wiele sprawdziłeś. Jak check świeco to teoretycznie zasilanie ECM jest. Załóżmy że jest to są dwie opcje. Sterownik nie uruchamia przekaźnika(pompa /wtryski) bo np zgnił kabelek sterujący. A druga opcja to faktycznie coś z czujnikiem wału co powinieneś sprawdzić na początku.
Dzięki , jest mi to pomocne bo konstruuję uproszczony sterownik tego zaworka do mojego zabytkowego auta. Aż 50Hz zacznę od tej częstotliwości. Jeszcze jedno pytanko czy jak przekręcisz zapłon w stacyjce na włączony, ale bez uruchamiania silnika to ten zaworek "pyka" tzn jest sterowany?
ale czujnik wału podłączony jest edisa i dopiero edis daje impulsy do komputera i ten uruchamia wtryski,czli jest taka możliwośc że edis uszkodzony steruje paliwem,ale iskry nie będzie . Dobrze myślę?
W Multipli były stosowane dwa rozwiązania jeśli chodzi o ECU 1) Sterownik Marelli IAW 4GF steruje jednocześnie wtryskami benzynowymi oraz gazowymi w zależności od wybranego rodzaju paliwa, otwiera zawory butli oraz włącza i wyłącza pompę benzyny, silnik uruchamiany zawsze z gazu, rozwiązanie do połowy roku 2001 Reset adaptacji powoduje skasowanie nastaw...
Sprawdź czy po załączeniu stacyjki 'idzie' pompa paliwa przez około 3 sekundy - bez uruchamiania silnika - jeśli tak to zasilanie i sterowanie pompą jest ok. Żeby zdiagnozować wtrysk w tym aucie potrzebna byłaby tzw. walizka XR25 lub nowsza NXR - ale takie rzeczy mają tylko serwisy autoryzowane.
Zazwyczaj ECU steruje masą wtryski. Jeśli na tych przewodach pojawi się zieleń i masa ,to wystarczy aby wtrysk pracował.
Naprawiam klientowi KIA Sportage i mam ten sam problem co Adam. Samochód nie zapala. Uruchamiając rozrusznik pompa paliwa działa, czujnik wału korbowego też działa, natomiast brak sygnału do cewek zapłonowych, a na wtyskiwaczu sygnał pojawia się tylko jeden raz. Jestem ciekaw Adamie jak ten problem rozwiązałeś.
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
To silnik fullgrupa, więc nie ma sterowania poszczególnych wtryskiwaczy benzyny - nie szukaj :) . Jeśli spiąłeś do kupy sterowanie wtrysków lpg to masz sterowanie fullgrupowe gazu i nie ma znaczenia jaki sposób sterowania w sterowniku wybierasz bo każdy impuls uruchamia wszystkie wtryskiwacze. Kalibracja z taką instalacją nie przejdzie i trzeba ręcznie....
Jak rozumiem LUCAS DPC?- jeśli tak to piszę A czy dochodzi do niego podciśnienie tą rurką gumową? jeśli nie to na początek posprawdzaj poprawność podłączenia tych przewodów podciśnieniowych, a dzieje się tak że czujnik temp daje sygnał do sterownika a ten za pomocą przetwornika owtiera podciśnienie do rurki połączonej z tą dźwignią od rozruchu na zimno-...
Czyżbyś ten silnik trzymał ma kolanach? Domyślam się, ż e jest zamontowany w jakimś samochodzie gdzie znajduje się sterownik silnika. A to on steruje wtryskiwaczami przeważnie przez podawanie masy. Skoro w czasie rozruchu wtryskiwacze nie podają ani kropli to jak uruchamia się silnik? Chyba niezbyt dokładnie opisujesz sytuację.
odp1. w zależności od typu auta blokadę podłącza się w układ: - pompy wtrysku paliwa, - zasilania cewki zapłonowej, - przekaźnika rozruchowego uruchamiającego rozrusznik, tutaj nie koniecznie chyba że martwimy się o akumulator, nie znam tego auta więc sam musisz zdecydować jeśli to auto ma wtrysk to pompa jeśli nie zasilanie cewki. odp2. różowy przewód...
Pomysł narodził się dawno, ale nie było czasu na realizację. Chcę to zorganizować najprostrzym sposobem, mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. Planuję zastosowanie wtrysku od poloneza (wtryskiwacz, komputer i wymagane czujniki), jest to najłatwiejsze do zdobycia. Ze schematu...
gaz jest nie wymagający , nie musi mieć ciepło a uruchomienie najpierw na benzynie ma oszczędzać membrany.Sprawdź stacyjkę,działa to tak że podaje 12V na uzwojenie zawóru gazowego otwierając go, to 12V uruchamia też emulator wtrysków odcinając wtryski.Może przez chwile działa jedno i drugie.Może po wyłączeniu silnika wyłącza się dopiero wtrysk lub załącza...
Saab 900, rocznik 1997 2,0 benzyna 1000km po zakupie i 200km po założeniu instalacji lpg nie można go uruchomić, przez sterownik lpg acon agis M210 przy próbie rozruchu widać prędkość obrotową silnika, podciśnienie w kolektorze, czy ciśnienie gazu jednakże nie pokazuje czasów wtrysku benzyny z EKU. wymieniony czujnik położenia wału korbowego na nowy....
Witam, dzisiaj kolejny dzień eksperymentów. Pompa wymieniona, egzemplarz ze Strażackiej. Filtr paliwa wymieniony. Efekt - tak jak się nie uruchamiała K11 tak się nie uruchamia. Sprawdzałem sterowania na poszczególnych wtryskach - dioda pulsuje a wtryski się nie otwierają. Podpiąłem na zewnątrz inną listwę do zasilania paliwem, paliwo także. Na początek...
Witam Działanie instalacji gazowej jest tak skonstruowane że gaz jest magazynowany w zbiorniku w stanie ciekłm a następnie w parowniku zmienia się jego stan skupienia z ciekłego na lotny czemu towarzyszy duży pobór ciepła który musi być dostarczony przez ukłąd chłodzenia silnika inaczej cały parownik zamarznie nie dotyczy to ukłądu wyższej generacji...
Trudno się kolego powstrzymać od uszczypliwości jeżeli na forum specjalistycznym widzi się diagnozę "walnięty przekaźnik na komputer" lub radę "spróbuj na fleka". Tak w ogóle to widzę, że poziom merytoryczny tej dyskusji szybko zaczyna zmierzać w dół - począwszy już od pytania z którego trudno się początkowo zorientować czy chodzi o diesla czy benzynę....
Samochód Renault Clio II 98r silnik 1,2 typ D7F sterowny przez sterownik Sagem Safir2 (35pin) auto bez centralnego zamka. Objawy : 1.Brak sterowania silnikiem krokowym wolnych obrotów. 2.Prawdopodobnie nie steruje także wentylatorem ("prawdopodobnie" bo do wrzenia go nie grzałem ale przy sporo nagrzanym silniku się nie uruchamia). 3.Świeci się lampka...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Od kilkunastu dni jestem posiadaczem tempry 1,6 i.e. z instalacja gazową. Nie mam zasilania " - " ze strony komputera sterującego, jest odcięcie przekaźnikiem wtrysku "+"przy pracy na gazie, sprawne. Po podłaczeniu na "krótko" z akumulatora wtrysk uruchamia się. Wiem , że steruje wtryskiem komputer( sterownik) - u mnie zdaje się pr. Lanci. Nie...
sterowanie wtryskiem paliwa komputer sterowanie wtryskiem nissan sterowanie wtryskiem
prosty wzmacniacz mikrofonowy spalić lutownica pioneer impedancja
mikrokomputer cobra1 napęd bramy przesuwnej
Kody błędów w wózku widłowym Manitou ME315 Jak przypisać numer do klawisza szybkiego wybierania w Philips D260?