Gdzie szukać przyczyny?, bo ten błąd nie zawsze wyskakuje, ale jak wyskoczy to nie można odpalić silnika. Witaj tu masz troszkę więcej informacji. P0606 Procesor jednostki sterującej pracą silnika/mechanizmem napędowym Sprawdzić następujące podzespoły: Jednostka sterująca pracą silnika Wykonaj wszystkie kroki diagnostyki 1: Sprawdzić łączność na wtyku...
Dzięki , jest mi to pomocne bo konstruuję uproszczony sterownik tego zaworka do mojego zabytkowego auta. Aż 50Hz zacznę od tej częstotliwości. Jeszcze jedno pytanko czy jak przekręcisz zapłon w stacyjce na włączony, ale bez uruchamiania silnika to ten zaworek "pyka" tzn jest sterowany?
Najprościej podłączyć pod komputer diagnostyczny i odczytać błąd. Zapewne sterowanie przekaźnikiem uruchamiającego pompę i zasilający niektóre elementy układu (cewki wtrysk evap rezystor sondy itp)
Posiadam Mercedesa 124 E z silnikiem 2.3 (Benzyna) z jednopunktowym wtryskiem. Kiedy samochód jest zimny wszystko jest ok ale z chwilą kiedy się zagrzeje następuje takie coś:Odpalam samochód i ruszam wygląda tak jakby się zalewał nie chce wogóle wejść na obroty strasznie się muli Mercedes W124 230E ma wielopunktowy , mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronic....
Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne. I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat. Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby...
Nie tak szybko z ECU . Odłącz sterowanie wtryskiwacza , wtedy w czsie uruchamiania zobacz czy dalej leje paliwo. Jest taka też mozliwośc , że masz przywarcie do masy sterowanie wtryskiem.
To nie za wiele sprawdziłeś. Jak check świeco to teoretycznie zasilanie ECM jest. Załóżmy że jest to są dwie opcje. Sterownik nie uruchamia przekaźnika(pompa /wtryski) bo np zgnił kabelek sterujący. A druga opcja to faktycznie coś z czujnikiem wału co powinieneś sprawdzić na początku.
Komputer nie steruje wtryskami. Najlepsze jest to, że nikt nie ma pojęcia o tym, co pokazuje ten błąd. Za niskie napięcie to jest jasne, ale czujnik nr 3 – gdzie on jest i za co on odpowiada?
a nie prościej założyć aparat zapłonowy ze starszego Uno? on ma moduł zapłonowy w sobie, trzeba tylko zobaczyć czy po odkręceniu podwójnych cewek jest możliwość zamontowania aparatu zapłonowego PS. mam wiązkę z komputerem i chyba też cały kolektor z wtryskiem z uno 1.0 2000r na 2 cewkach podwójnych, ja tam bym to uruchamiał na wtrysku bo gaźnik to porażka..
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Zazwyczaj ECU steruje masą wtryski. Jeśli na tych przewodach pojawi się zieleń i masa ,to wystarczy aby wtrysk pracował.
Powiem Ci, że w sumie nawet bez schematu. Pod komputerem wywala ten sam błąd po próbie startu (common rail ble ble ble). Wiadomo, że chodzi o to, że uruchamiam motor, a wtryski nie podają paliwa, bo odcięte jest zasilanie, albo sterowanie(i stąd te błędy).
Żaden samochód z pośrednim wtryskiem paliwa, jednopunktowym, wielopunktowym, obojętnie, nie ma czujnika ciśnienia paliwa i nie steruje pracą pompy, tzn nie reguluje elektronicznie ciśnienia paliwa, od tego jest regulator mechaniczny, zamontowany na listwie wtryskowej, w filtrze paliwa lub w zbiorniku. Pompa jest uruchamiana na ok 3 sek po włączeniu...
Układ jest bardzo prosty. Najważniejszym jest zbiornik ciśnieniowy, wykonany z grubościennej rury stalowej o średnicy 150mm i wysości 200mm, z wspawanymi denkami. W górnym denku jest wspawana cienka rurka sięgająca dna zbiornika, jest też gwintowany korek z umocowaną szybkozłączką do kompresora. Przez korek nalewam arvę i łączę z kompresorem. Cienką...
ale czujnik wału podłączony jest edisa i dopiero edis daje impulsy do komputera i ten uruchamia wtryski,czli jest taka możliwośc że edis uszkodzony steruje paliwem,ale iskry nie będzie . Dobrze myślę?
Sprawdź czy po załączeniu stacyjki 'idzie' pompa paliwa przez około 3 sekundy - bez uruchamiania silnika - jeśli tak to zasilanie i sterowanie pompą jest ok. Żeby zdiagnozować wtrysk w tym aucie potrzebna byłaby tzw. walizka XR25 lub nowsza NXR - ale takie rzeczy mają tylko serwisy autoryzowane.
W Multipli były stosowane dwa rozwiązania jeśli chodzi o ECU 1) Sterownik Marelli IAW 4GF steruje jednocześnie wtryskami benzynowymi oraz gazowymi w zależności od wybranego rodzaju paliwa, otwiera zawory butli oraz włącza i wyłącza pompę benzyny, silnik uruchamiany zawsze z gazu, rozwiązanie do połowy roku 2001 Reset adaptacji powoduje skasowanie nastaw...
gaz jest nie wymagający , nie musi mieć ciepło a uruchomienie najpierw na benzynie ma oszczędzać membrany.Sprawdź stacyjkę,działa to tak że podaje 12V na uzwojenie zawóru gazowego otwierając go, to 12V uruchamia też emulator wtrysków odcinając wtryski.Może przez chwile działa jedno i drugie.Może po wyłączeniu silnika wyłącza się dopiero wtrysk lub załącza...
Witam, dzisiaj kolejny dzień eksperymentów. Pompa wymieniona, egzemplarz ze Strażackiej. Filtr paliwa wymieniony. Efekt - tak jak się nie uruchamiała K11 tak się nie uruchamia. Sprawdzałem sterowania na poszczególnych wtryskach - dioda pulsuje a wtryski się nie otwierają. Podpiąłem na zewnątrz inną listwę do zasilania paliwem, paliwo także. Na początek...
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
Czyżbyś ten silnik trzymał ma kolanach? Domyślam się, ż e jest zamontowany w jakimś samochodzie gdzie znajduje się sterownik silnika. A to on steruje wtryskiwaczami przeważnie przez podawanie masy. Skoro w czasie rozruchu wtryskiwacze nie podają ani kropli to jak uruchamia się silnik? Chyba niezbyt dokładnie opisujesz sytuację.
Pomysł narodził się dawno, ale nie było czasu na realizację. Chcę to zorganizować najprostrzym sposobem, mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. Planuję zastosowanie wtrysku od poloneza (wtryskiwacz, komputer i wymagane czujniki), jest to najłatwiejsze do zdobycia. Ze schematu...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
To silnik fullgrupa, więc nie ma sterowania poszczególnych wtryskiwaczy benzyny - nie szukaj :) . Jeśli spiąłeś do kupy sterowanie wtrysków lpg to masz sterowanie fullgrupowe gazu i nie ma znaczenia jaki sposób sterowania w sterowniku wybierasz bo każdy impuls uruchamia wszystkie wtryskiwacze. Kalibracja z taką instalacją nie przejdzie i trzeba ręcznie....
Jeżeli masz nowe auto to wtryskiwacz jest sterowany tranzystorem typu MOSFET o znikomej rezystancji złącza, więc daruj sobie uruchamianie wtryskiwacza przez tranzystor, a śmiało bezpośrednio do zasilacza lub akumulatora. Trzeba pamiętać że wtryskiwacz pracuje impulsowo więc nie należy zbyt długo go zasilać. Jeżeli zechcesz to mogę umieścić schemat układu...
Saab 900, rocznik 1997 2,0 benzyna 1000km po zakupie i 200km po założeniu instalacji lpg nie można go uruchomić, przez sterownik lpg acon agis M210 przy próbie rozruchu widać prędkość obrotową silnika, podciśnienie w kolektorze, czy ciśnienie gazu jednakże nie pokazuje czasów wtrysku benzyny z EKU. wymieniony czujnik położenia wału korbowego na nowy....
Znalazłem taką informację na forum skody: W ostatnim okresie trafiło mi się kilka Skodzianek TDi które miały trudności z rozruchem gorącego silnika. Nie wiem czemu problem pojawia się właśnie co roku w okresie jesienno zimowym. Te nasilenie problemu właśnie w tym okresie wydaje mi się dziwne. Może warunki atmosferyczne maja na to wpływ .... choć wydaje...
Witam . Mam problem z seicento 900 . Zaczyna szarpać gaśnie i nie chce odpalić . Jak zgaśnie traci iskrę i sterowanie wtryskiem . Jakieś impulsy z czujnika położenia wału dostaje ponieważ przy kręceniu rozrusznikiem uruchamia przekaźnik i włącza pompę . Dzisiaj było pierwszy raz gorzej auto szarpało 2 sekundy bez zasilania i znowu 2 sek ciągnie , dotelepałem...
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
To bez znaczenia jaki kod błędu. jest jasny komunikat blad kalibracji wtryskiwacza czwartego cylindra bez względu czy to clip czy inny interfejs. Na tym cylindrze korekta jest n poziomie 1,700, 1800 pozostale cylindry ok 0,500 pytanie brzmi co moze powodować blad braku kalibracji czy uszkodzone ecu ,czy uszkodzony cylinder i slabe ciśnienie? czy ma...
Witam. Mam problem z uruchomieniem samochodu. Pojawiają mi się błędy p0201 wtryskiwacz cylindra 1 Układ otwarty stały. I tak ze wszystkimi wtryskami (od1 do 4) Również p0443 Sterowanie zaworem odsysania par paliwa Układ otwarty. Wymieniona została cewka i pompa paliwa w zbiorniku. Jakieś pomysły? Wiem że te Odsysanie par paliwa może powodować ten problem,...
Jak rozumiem LUCAS DPC?- jeśli tak to piszę A czy dochodzi do niego podciśnienie tą rurką gumową? jeśli nie to na początek posprawdzaj poprawność podłączenia tych przewodów podciśnieniowych, a dzieje się tak że czujnik temp daje sygnał do sterownika a ten za pomocą przetwornika owtiera podciśnienie do rurki połączonej z tą dźwignią od rozruchu na zimno-...
witam, silnik hdi jest sterowany troszke inaczej niż zwykły disel, po pierwsze nie ma znaczenia jak jest ustawiona pompa wysokiego ciśnienia ponieważ ona ma za zadanie tylko wytworzyć wysokie ciśnienie nawet do 1600 bar, wczasie rozruchu musi być min.260bar, natomiast pracą steruje kalkulator wtrysku poprzez sygnały z czujników, predkości wału korbowego...
odp1. w zależności od typu auta blokadę podłącza się w układ: - pompy wtrysku paliwa, - zasilania cewki zapłonowej, - przekaźnika rozruchowego uruchamiającego rozrusznik, tutaj nie koniecznie chyba że martwimy się o akumulator, nie znam tego auta więc sam musisz zdecydować jeśli to auto ma wtrysk to pompa jeśli nie zasilanie cewki. odp2. różowy przewód...
Auto domyślam się masz na wtrysku benzyny. W tym przypadku steruje też on, a raczej daje sygnał do sterownika wtrysku benzyny. Dlatego też czasem jest iskra, a nie ma wtrysu. Ostatnio miałem taki przypadek, tylko, że gość miał też auto na gaz i na gazie chodził, za to nie uruchamiał się na benzynie. Wiadomo mrozy i gość musiał kupić moduł. Moduł na...
Po jeździe na gazie i całonocnym postoju przy pierwszym uruchomieniu chwilę popracuje i gaśnie. Drugi raz uruchamiam i juz jest dobrze, pracuje normalnie. Mówią żeby kończyć jazdę na benzynie ale próbowałem i to nic nie daje. Czy problem jest w podawaniu paliwa, pompa zawsze startuje na 2 sek po włączeniu zapłonu więc powinna pompować, wydajność swoją...
Zagadaj do kolegi Kamcio o instrukcje, on ma te cewki opanowane do perfekcji. Cewka od timingu tzn od regulacji kata wtrysku. Nie wiem czy to dobry pomysl zamieniac wtyczki od zespolu 1-3 do 4-6 bo komputer da impuls na cewke nie w tym momencie wg mnie. Jezeli kopci ze wszystkich to albo masz rownoczesnie uwalone cewki od cylindrow 1-3 i 4-6, uwalone...
Dawno tu nie zaglądałem, jednak dzisiejszy przypadek zbija mnie z nóg. Pacjent to Espace 4 2005r z silnikem niestety 1,9DCI. Auto zaczęło przerywać w czasie jazdy, wjechało na stację paliw, zatankowano i już nie uruchomiono. Od razu piszę, że w zbiorniku jest ropa (sprawdziłem) Błedy w diagnozie to tylko sterowanie świec żarowych. Parametry rozruchu:...
Może stacyjka... tzn. "kostka stacyjki"? Sikają w końcu te wtryski jak kręcisz rozrusznikiem czy nie? Lambda ani "silniczek krokowy" nie mają nic do uruchamiania silnika, najwyżej wystarczyłoby lekko uchylić przepustnicę (dodać gazu) przy rozruchu. IAW-Scan2 niczego sam nie testuje, opcje z grupy testy służą do testowania, ale to operator programu ma...
Znalazłem taki opis ale dotyczy on chyba silnika 1.5 z 3 świecami. Cholera gdyby ktoś posiadał taki opis dotyczący 2.5 dci z 4 grzałakami. GRZAŁKI NURKOWE. Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie. W celu...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Kiedyś analizowałem zagadnienie pomiaru zużycia paliwa/gazu do silnika benzynowego z wtryskiem. Pomiar miał polegać na mierzeniu czasu otwarcia wtrysków. Zakładając, że w komorze wtrysków jest zawsze stale ciśnienie(w przybliżeniu) czas otwarcia wtrysków jest wprost proporcjonalny do wtryśniętego paliwa. Specjalnie nie trzeba ingerować w instalacje...
W różnych obrotach silnika wtrysk nr 2 non stop niewłaściwa wartosc. Czy po tych operacjach mechanicy zakodowali od nowa wtryskiwacze w pamięci komputera sterującego? Jeżeli tego nie dokonali, nic dziwnego, że masz spalanie detonacyjne. Powodem może też być "lanie" wtryskiwacza, czego z jakichś powodów nie wykryto w serwisie. W tym miejscu pada ostrzeżenie,...
Na podstawie opisu objawów (szarpanie na zimnym silniku jak przy braku paliwa, lżejsze na ciepłym, błąd P1167, cofanie się paliwa po zgaszeniu i powstawanie bąbla przed pompą), problem wydaje się związany z układem paliwowym, konkretnie z wprowadzaniem powietrza do systemu niskiego ciśnienia. To powoduje niestabilne ciśnienie paliwa, co ECU wykrywa...
problem jest z odpalaniem punciaka, swieci mu kontrolka wtrysku, gdy się przełącza z gazu na benzynę przez kilka sekund, ta sama kontrolka też zaczyna swiecieć, gdy chce odpalić punciaka i nie uda mi się to po kilku sekundach. Jak myślicie mam do wymiany komputer silnika? Odczytaj błędy ale prawdopodobnie będzie coś z instalacją gazową- odcinaniem...
dino777 tu masz racje z tym uzbrajaniem pompy. Byłem przed chwilą sprawdzić jaki jest bezpieczny czas nie pracowania pompy tak aby silnik bez uzbrajania odpalił. Dokładniej: Odpaliłem silnik (pompa się uzbrajała jakieś 10s) następnie zgasiłem. Po czasie 15 min odpaliłem silnik (bez włączonej pompy paliwa) czyli układ nie zdążył się jeszcze zapowietrzyć...
Gazownik podłączył sondę, ja odłączyłem do testu. Nie ma to wpływu na występujący błąd. Robiłem taki test: - praca na LPG, w programie Omegas w zakładce "diagnostyka" wyłączyłem wtryski LPG (czyli praca na benzynie) - odłączyłem zasilanie elektrozaworu LPG i sterowanie wtrysków LPG (wszystko na pracującym silniku) - w takiej konfiguracji przejechałem...
Witam! Kiedyś miałem Poldka 92r. na wtrysku multeca-GM i z gazem. Również bez sondy lambda, ponieważ był bez katalizatora! Gniazdo ALDL było położone przy komputerze, tam jest jeszcze (chyba) 4 bezpieczniki - bez których auto nie bedzie poprawnie lub wcale chodzić. Co do pracy na paliwie - silnik bedzie miał problemy przy uruchamianiu, gdy masz wciśnięty...
Nie wiem co za fora czytasz i co użytkownicy tam palą ale towar mają dobry. W tej bajce jest trochę prawdy ale nie w przypadku Twingo.W przedliftowych Lagunach2 i Megankach/Scenicach2 z xenonami przy lewym przednim wahaczu był czujnik ugięcia zawieszenia w którym siedział moduł sterujący siłownikami pozycjonującymi wiązki xenonów, leciało do niego...
Widać na reduktorze masz czujnik temperatury. Więc jak koniecznie chcesz zapalać na gazie, to trzeba zadziałać żeby czujnik (a raczej układ sterujący) myślał, że jest upał. W zależności od czujnika temperatury: jeżeli jego oporność rośnie z temperaturą - z czujnikiem włączyć w szereg opór, jeżeli oporność maleje - wpiąć równolegle do czujnika opór (bocznik)....
sterowanie wtryskiem paliwa komputer sterowanie wtryskiem nissan sterowanie wtryskiem
lodówki bosch opinie niebieski ekran radio samochodowe sharp ustawień fabrycznych
pomiary magazyny pomiary magazyny
Kenwood KRC-434 – instrukcja serwisowa, schemat, gdzie pobrać PDF, eServiceInfo, AnalogAlley TL1451 – schemat aplikacyjny, typowe zastosowania, przetwornice push-pull, CCFL, dual buck