Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
To co "wydłubałeś", to struktura hybrydowego grubowarstwowego układu scalonego napylanego na podłożu ceramicznym - a właściwie już jego truchło.
aby nie generowało błędów po załączeniu zapłonu Sterowanie rozrusznikiem - działa w każdej wersji silnika.
Tam lepiej zastosować CAŁE sterowanie silnika jak w oryginale. Minimum to sterowanie zapłonem. Roboty przy tym niezbyt wiele.
Witam. Mam problem z BMW 3L E46 N54 wypadanie zapłonu na 5 cylindrze po wyżej 6tys.obr i chodzi już na 5 cylindrów po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu działa już dobrze do momentu przekroczenia 6tys.obr blad jaki jest to 1f DEM -moduł sterujący silnikiem aktywacja zapłonu w cylindrze 5 . F2 moduł sterowania silnikiem przerwa zapłonu cylindrze.5. Świece...
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Ale dziwne że silnik stały na 230v. Przecież masz na silniku napisane "rectified 230V", co tłumaczy się jako wyprostowane 230V. Znaczy wystarczy mostek prostowniczy. Dobra rada - zamiast typowego mostka prostowniczego radzę użyć 4 diod w układzie Graetza, ale użyć diod szybkich. W tych zastosowaniach diody wolne pod wpływem zakłóceń z silnika lubiły...
Czujnik halla to jest czujnik obrotów i położenia silnika, na jego podstawie sterownik steruje wtryskiem i zapłonem. Przepustnica w tych autach ma w sobie mały układ scalony i czasem sie rozprogramuje nie wiadomo czemu i wtedy trzeba ją ustawić od nowa to znaczy zrobić adaptacje
Bezpiecznik IG2 (20A) odpowiada za zabezpieczenie: Sterowanie silnikiem, zapłon, system uruchamiania przyciskiem, system immobilizera silnika, system blokady kierownicy.
W renówce jest klika modeli wyłączników szyb które wyglądają "tak samo" a różnią się budową ( szyby impulsowe i zwykłe) i pinologią ( od różnych modeli samochodów) - wróć do starych przełączników. Rozbierz przełącznik główny od kierowcy i polutuj wypalone luty na mikro przełącznikach. Moduł szyby na silniku drzwi kierowcy jest TYLKO od tego silnika...
Napięcie podtrzymuje przekaźnik który sterowany jest przez komputer wtrysku przez kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu.
jezeli sa dwa przewody to jest odzielne urzadzenie sterujace prace na biegu jałowym i oddzielne do sterowania zapłonu a zawór jest sterowany bezposrednio z tego zespolu wyglada jak duzy przekaznik zawór jest serowany przebiegiem prostokatnym
Prościej zapewne będzie naprawić sterownik, komputer steruje wyprzedzeniem zapłonu, w zależności od obrotów i obciążenia silnika.
Goral220 , nie szukaj czujnika na wale , bo go nie ma , wszystkie są w zespole aparatu zapłonowego. Przeczytaj jeszcze raz post nr. 8 w części o sygnale z ECU (komputera silnika , sterownika ) i tam sprawdź czy jest sygnał sterowania na moduł zapłonu (bez odpinania wtyczki) i wszystko będzie jasne; jak będzie sterowanie (migać będzie LED ) to siedzi...
To działa trochę inaczej. Z tego co wiem to przekaźnik podmienia rezystancję, chyba tak zeby pokazać pusty zbiornik, a później włącza realny poziom paliwa. I jest to odczytane po włączeniu zapłonu. Później komputer steruje wskazówka względem spalania wziętego z sterownika silnika. Realny poziom paliwa go nie obchodzi. Podczas jazdy możesz odpinać pływak...
Właśnie o przepinanie wyprowadzeń wirnika mi chodziło. Mostek H by podpinał raz tak, a raz tak, w zależności w którą stronę by się miało kręcić. Dodatkowo będę musiał tam wrzucić regulację prędkości obrotów oraz regulowany soft start. Regulację prędkości dało by się pewnie zrobić pwm na triakach, co do regulowania soft startu jeszcze nie wiem. Jeśli...
al700 steruje emulatorem, zobacz czy źle nie włożyłeś bezpoiecznika i czy znów nie jest spalony.
Jaki masz sterownik: Ke III Jetronic , czy KE Jetronic. Prawdopodobnie 3 pinowy to dwa czujniki temp. , jeden dla sterownika silnika , drugi do zespołu sterowania zapłonem. Ten górny , może być od wentylatora chłodnicy.
Sterowanie cewki idzie z modułu zapłonu, który też jest pod kopułką a sygnał moduł dostaje ze sterownika silnika. Moduł i cewka jest zasilany 12V po drodze jest bezpiecznik.
Witam. Postanowiłem pobawić się z mikroprocesorem i stworzyć odcięcie zapłonu na podstawie obrotów silnika. Sam algorytm już mam, lecz nie wiem co wybrać na sterownik; na początku myślałem, że przekaźnik, lecz byłby zdecydowanie za wolny (impuls potrafi przechodzić 6 tysięcy razy na minute). Dlatego padło na tranzystory i tutaj zaczyna się problem....
Do sterowania silnikiem: IRF830 lub IRF840 I do sterowania PWM z atmegi + wtórnik chyba by był potrzebny, ale głowy nie dam. Proponuję najpierw jakieś testy przy niższym napięciu i pwm ;) Doświadczalnie wszystko wyjdzie na jaw. I napięcie na silniku ma być stałe, nie zmienne! Jeśli nie ruszy, to tylko przez regulację kąta zapłonu.
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
To nie aparat ma sterować podciśnieniem, a podciśnienie aparatem. Wcześniejszy zapłon prędzej wkręci silnik na obroty. Podciśnieniem steruje przepustnica.
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
Możesz jaśniej ? Możesz w końcu napisać jakie masz oznaczenie silnika lub podać numery ECU ? ...czy wszyscy mają zgadywać? Nie szukam gotowca (...) (...) proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam. Na przykładzie sterownika Bosch EDC17 C74, Np: A038 Czujnik rozrządu Halla – sygnał A057 Czujnik liczby...
W osprzęcie tego silnika nie ma modułu zapłonu. Cewki mają układ elekterniczny / tranzystor ster./ sterowany bezpośrednio z ECU - pin 10,11,23 i 24. IB , to właśnie baza tranzystora. Elektronik reszte wie! "Moduł" , to coś dokładane , zignoruj go , daj 15 na cewki. Wyprzedzaniem i odwrotrnie steruje ECU , na podstawie kilku sygnałów z czujników.
Ziko, może napisz co kombinujesz, i gdzie, będzie łatwiej. Musi oddziaływać na dźwignię przepustnicy, czy może być inaczej-np poprzez powietrze dodatkowe? Zauwaz też, że obrotami biegu jałowego ( w szerokim zakresie) możesz regulowć poprzez zmianę bazowego puktu wyprzedzenia zapłonu. Błażej ma też rację, np układ SAS ze starych VW
Tylko jeden problem (to było dawno). Z tego co pamiętam silnik 600 ma inne kąty wyprzedzenia zapłonu a elektroniczny zapłon od 650, sterowany obrotami i podciśnieniem może pogorszyć pracę silnika. Jeszcze proponuję rozejrzeć się za dodatkiem do benzyny dla starych samochodów wymagających benzyny ołowiowej. Może gdzieś jeszcze coś takiego jest dostępne.
Do:grzesiek8134 Pisałem, że wymieniłem pompkę, filtr paliwa i kable WN. Instalacja gazowa ok, i paliwowa też. Nic nie pisałem o wymianie, napisałem sprawdzić!!!! Może się zapowietrzać! "Na gazie zaraz parownik marznie" a nie powinien!!!!!!!!!!!! "dla ciebie taki silnik to kosmiczna technologia, bo w takim silniku zapłonem steruje komputer" Nawet silnik...
Witam, potrzebuje schematu elektryki, autko jak w temacie blad P0685 niskie napięcie przekaźnika glownego, przekaznik sprawnu, napiecie na gnieździe 11,3V. Jezeli ktos może doradzić od czego zacząć poszukiwania brakujących voltow bede wdzięczny. Ten przekaźnik jest zasilany napięciem stałym( bez zapłonu) poprzez bezpiecznik F3 20A, sterowany jest bezpośrednio...
Jak już było wspomniane za pewne zmieni się kąt wyprzedzenia zapłonu, chyba że jest jeszcze czujnik podciśnienia w dolocie. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby na pracującym silniku na LPG pobawić się "klapką", jeśli steruje tylko dawką benzyny to nie będzie różnicy w pracy silnika, jeśli steruje również kątem zapłonu to zacznie prychać i zgaśnie. Odpowiedź...
Tak jest to silnik z peugota jak przelaczyc to sterowanie na przepustnice
Bzdury już w drugim zdaniu opisu: Silnik nie posiada układu zapłonowego, zapłon następuje w wyniku sprężenia mieszanki jak w silniku diesla. Bzdura bo w silniku Diesla nie następuje sprężanie mieszanki. No ale przynajmniej prostują w trzecim zdaniu: Nie ma jednak układu wtryskowego - paliwo jest mieszane z powietrzem przed zassaniem do cylindra. Tyle...
Tylko tam występuje podciśnieniowe sterowanie przyspieszeniem zapłonu a w hondzie jest elektroniczne sterowanie
Czujnik temperatury silnika podłączany do sterowania silnika znajduje się pod rozdzielaczem zapłonu jeżeli jest uszkodzony możne podawać nieprawidłowe dane oraz powodować ze silnik będzie pracował na tzw.ssaniu
No ale system podgrzewania całości .. wraz z odcięciem płynu... hmm pomijając koszta zupełnie chyba fajny pomysł.. Do tego regulacja pracy silnika na gazie za pomocą przełącznika Econo/Normal/Sport.. hehe sterowanie zapłonem (elektroniczny zapłon w silniku gaźnikowym) + fajne gaźniki webera.. i taki dajmy na to polonezik mógłby być niezłym eksperymentem.....
Vitxx Jeśli zewnętrznie jest taki sam to bierz i śmigaj ,ważne by miał podciśnieniowy korektor zapłonu tzw. UFO bo te silniki są na prostym wtrysku tzn. sterownik steruje tylko wtryskiem natomiast zapłon masz przyśpieszany i opóźniany mechanicznie przez korektory w aparacie zapłonowym . Dlatego szukaj żeby miał UFO , gaźnikowe silniki 1.0-1.3 po 86...
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Nie zmienia sie bo zaplon sterowany jest elektronicznie przez sterowbik silnika
witam podlacz oscyloskop na przewody sterujace wtryski sprawdz cz jest sterowanie . 1 z wpienta kostka czujnika cisnienia 2 i bez wpientej kostki3spr czujnikpolozenia walu czy sa impulsy
Za zasilanie pompy odpowiada 47 bezpiecznik to jest czwarty rząd od dołu,pierwszy po prawej sprawdzić gniazdo czy nie wypalone.Pompa jest sterowana z EDC poprzez przekaźnik 25837 trzeci od dołu pierwszy po prawej i działa trzy sekundy po włączeniu zapłonu oraz podczas pracy silnik.
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Kiedyś proste gaźnikowce robiły po 500tys przebiegu i więcej. Bardzo mało takich silników było. Elektroniczne sterowanie zapewnia silnikowi dużo lepsze warunki pracy, niż niedoskonały mechaniczny gaźnik i mechaniczne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu. Silnikowi z ołowiu precyzyjne sterowanie czymkolwiek w niczym nie pomoże. Kolega nie orientuje...
Witam ja myśle że może to byc czujnik obrotu wału lub czujnik hala nie pamientam jak to dokładnie tam jest u ciebie w silniku sterowanie zapłonem ale dzieje sie tak żę przy owym uszkodzeniu czujnika spadek napięcia powoduje zanik iskry
Część nowych silników benzynowych jest przystosowana do paliw 98 oktanowych. Pozwala to na zmniejszenie spalania z zachowaniem mocy czy wzrost mocy przy zachowaniu spalania. Do naszych silników tylko 95. Ma to związek z zapłonem który jest stały, nie sterowany komputerowo. Poza tym że 98 jest "mocniejsza", ma dodatki smarujące, konserwujące, pluczące,...
Jak sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika. Odłączasz akumulator, odłączasz przekaznik, odłączasz sterownik silnika. Bierzesz żarówkę np 21W i jeden zacisk żarówki podłączasz do plusa akumulatora, drugi biegun żarówki podłączasz pod styk DI w gnieździe przekaźnika, bierzesz kawałek przewodu i z gniazda sterownika silnika...
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Przecież światła postojowe sterują tymi swiatłami bez włączonego silnika po włączeniu zapłonu problem jest po włączeniu silnika.
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Jeżeli silnik z 99 to nie ma tam rozdzielacza a zapłonem steruje moduł.
Tak masą , plus 12 V jest na stałe po przekręceniu kluczyka na zapłon. Sterowanie podczas kręcenia silnikiem.
ustawienie dynamiczne kąta wyprzedzenia zapłonu lampa pod sterowanie cewki. 10 +- 2 stopnie oczywiscie nagrzany silnik, obroty biegu jałowego
To tam oryginalnie był przepływomierz a nie tylko czujnik podciśnienia? Bez tego będzie działać, lambda nie ma żadnego wpływu na sterownie zapłonem. Bez przepływomierza czy MAP też będzie działać, tyle że w trybie awaryjnym (ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu). Ciśnienie oleju jest do deski, nie do komputera, podobnie jak jeden z czujników temperatury....
Generalnie chodzi o to, że podanie impulsu WN na świece wiąże się z powstaniem zakłóceń w instalacji elektrycznej pojazdu. Zdarza się, że zakłócenia takie mają wpływ na inne odbiorniki, jak np: w poście: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Odkłócanie świec jak dobrze pamiętam ma na celu niwelowanie w/w efektu pojemnością...
Nie są to >pierdoły< , jak sam widzisz.Masz jakieś pojęcie o tym , to sam sprawdz ,przy próbie odpalania na ciepłym. > czy jest sterowanie na pinie nr.5 modułu zapłonu, nie myl z czujnikiem, > czy jest napięcie 12V na cewce WN , > czy pali sie lapka kontrolna silnika, > sprawdz , czy włącza się przekaznik pompy paliwa , kolor khaki....
Impulsem, bo to krokowy. W małym zakresie prędkość obrotową steruje wyprzedzeniem zapłonu, w większym zakresie krokami tegoż krokowca. Dodatkow przy hamowaniu silnikiem go zamyka zdajesię..
Masz brak styku w układzie komputera sterowanie cewką zapłonu tego zalanego, zimny lut.
Najczęściej pompką steruje komputer sterujący silnikiem. Pommpka jest załączana na chwilkę po przekręceniu zapłonu, a potem dopiero gdy otrzyma sygnały o obracuniu silnikiem ( np. z zapłonu). Są jednak rozwiązania gdzie zasilanie na pompke idzie tylko przy obracjącym się silniku. Nie wiem - może w polonezie jest jakoś inaczej.
Tak sobie tu piszecie ale pomijacie jeden aspekt czy silnik w którym chcecie wykonać korekte zapłonu wyposazony jest w CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO bo jeżeli tak to zapomnijcie o korektach zapłonu bo i tak komputer wprowadzi sam korekte a w skrajnych przypadkach zatrzyma silnik
Wasnie tak. Wtrysk (w pelni) sekwencyjny, wiec i zaplon rowniez.
A kontrolka od silnika świeci po włączaniu "zapłonu"?
Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału...
Mogą być szklanki (szklanka) lub jest za wczesny zapłon. Dochodzi w tym momencie do tzw. spalania stukowego co obiawia się charakterystyczną pracą silnika (odgłosy stukania). Pozdrawiam. KOLEGO W LAGUNIE ZAPŁONEM STERUJE KĄPUTER!!!
Problem jest w sterowaniu pracą silnika. Odczyt błędów, np. wypadanie zapłonu lub problem z przepustnicą. Choć dziwne, że aż tak osłabia działanie hamulca.
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
Schemat układu Sterowania silnikiem AFT
Jest to podwójny przekaźnik , który ma aż 15 pinów. Piny 4,5,6 i 13 zasilają podwójną cewkę , wtryski oraz pompę . Cewka przekaźnika sterowana jest masą ze sterownika silnika na pin 7 poprzez wyłącznik bezwładnościowy. Jest jeszcze taki myk ,że po włączeniu zapłonu , sterownik z pinu 13, poprzez diodę zasila cewkę przekaźnika z pominięciem tego nieszczęsnego...
Mocowanie będzie pasować co do reszty to różnią się znacznie ten od gofera II ma regulatory wyprzedzenia zapłonu odśrodkowy i podciśnieniowy a ten od golfa III ich nie ma bo monomotronic sam steruje wyprzedzeniem zapłonu natomiast digijet steruje jedynie wtryskiem a zapłonem aparat i dlatego zakładając go do golfa dwójki pozbawisz silnik automatycznej...
Obydwa są to jednopunktowce (SPI) Ten u góry ma inne sterowanie zapłonem. Ma jedna cewkę zapłonową i rozdzielacz , ten poniżej ma moduł zapłonowy bezrozdzielaczowy.Chcąc wymienić silniki musiałbyś też sterowniki silnika przekładać, wiązki elektryczne tego układu itp.
Coś kolego mieszasz. Przekaźnik ten zasila 2 pompy paliwowe jak i wtryskiwacze. Sterowany jest z ECU - czyli na cewkę przekaźnika idzie plus po stacyjce a z drugiej strony dostaję masę z ECU. Jest on sterowany masą z ECU - pin 3 z ECU. Więc brak plusa ze stacyjki lub brak masy z ECU. ECU poda masę prze jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu. Później wysteruje...
Ciekawe ... Sprawność takiego silnika będzie się miała nijak do sprawności silnika elektrycznego. Spróbował bym z normalnymi elektromagnesami walcowymi ale niech nie przyciągają tłoków tylko odpychają - wystarczy wstawić w tłok magnes. Elektromagnesy musiały by być zasilane wysokoprądowymi impulsami z kondensatorów (coś jak coilgun tylko mniejszej mocy)....
Wał korbowy silnika spalinowego 4-suwowego wykonuje 2 pełne obroty na 1 cykl pracy, w którym występuje 1 zapłon. Z tego wynika ilość impulsów w czasie, jaka jest generowana dla obrotomierza. Czyli dla prędkości 3000 rpm, mamy 50 obrotów na sekundę, lub 25 impulsów zapłonowych w cylindrze. Jeżeli silnik ma 4 cylindry, to zazwyczaj sygnał dla obrotomierza...
Jeśli układ rozgrzał się do 160°C to trzeba sprawdzić dlaczego tak się stało. O ile dobrze widzę, ten bezpiecznik jest w obwodzie bramki tranzystora MOSFET-N, więc jego prąd powinien być na poziome kilku mA. Jeśli przyczyną problemu jest ten układ to polecałbym sprawdzić wszystkie luty oraz elementy, a w szczególności te 3 diody i ewentualnie wymienić...
Krótko-ten moduł będzie chodził bez sterownika silnika, ale kąt wyprzedzenia zapłonu będzie sterowany tylko w funkcji obrotów. Maksymalne wyprzedzenie 26 st. przed zz. Tak że silnik nie będzie miał nalezytej dynamiki. Jeżeli ten inny pojazd to jakaś lekka własna konstrukcja (plażowiec, ciągniczek) może tyle wystarczyć.
Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Póki użytkownik nie odpowie to ni więcej w tym temacie. Warto jedynie by poinformować w temacie postu dokładnie o jaki typ silnika chodzi oraz jak wygląda sterowanie zapłonem, pompą paliwa,wtrysku etc. Jak wygląda aparat zapłonowy i gdzie jest umiejscowiony (ile ma gniazd) ? Na razie tyle. Śledzę temat jutro.
Przepraszam z post pod postem, mam pytanie czy da jakoś odejść żeby został sterownik ecu podłączony ale nie podpięty czujnikami do silnika czujnik temperatury, tps, wtryskiwacz, sonda lambda czy da to rade sterować w ogóle w jakiś sposób zapłonem. A może jest jakaś możliwość żeby przeprogramować ecu aby zmieniało nastawy zapłonu wraz ze zmianą obrotów.
Co się dzieje gdy wlejemy 95 do auta wymagającego 98? Spalanie stukowe, chyba że opóźnimy zapłon. Przy czym przy wysokim stopniu sprężania to może nie wystarczyć. Teraz tak, współczesne auta mają czujnik spalania stukowego, Twoje też ma. W takim aucie komputer silnika steruje kątem zapłonu w zakresie, na jaki pozwala oprogramowanie. No właśnie najczęściej...
Swego czasu męczyłem sie z takim sterowaniem. Ostatecznie wybralem sterowanie fazowe, można było w miare dobrze regulowac prędkośc w 40 stopniach. Trzeba tylko dobrać mapy zapłonu triaka. Sterowanie grupowe znacznie odciąża procesor, ale silnik nie ma już takiej "kultury pracy"- pojawia sie właśnie stukanie, szarpanie...etc
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Witam Po włączeniu zapłonu nie pokazuje mi kontrolki elektroniczne sterowanie silnika(check engine),mam pytanie czy ta kontrolka ma swój bezpiecznik bo oprócz tego wszystko jest.
Astra 97', silnik X16SZR. Wiem, że Quad Driver Module (błąd P1640-nieobecny) jest w ECU i steruje zapłonem, myślę; w ogólnym schemacie nie mam QDM, więc siedzi w sterowniku silnika
Sygnał o obrotach silnika, pochodzący z centralki elektronicznej sterowania wtryskiem i zapłonem. Zestaw wskażników odbiera taki sygnał i steruje przyrządem licznika kilometrów za pożrednictwem silnika krokowego, obracającego się zgodnie z kierunkiem obrotów zegara, sterowanego z elektronicznego obwodu. Poszczególne wskażniki odzyskują kroki ewentualnie...
Po włączeniu zapłonu napięcie rośnie - w żadnym z samochodów nie pozostawało 12V Pierwsze słyszę. Przy włączonym zapłonie: + po stacyjce - 14,4V Czy kolega nie odróżnia stanu włączonego zapłonu od stanu uruchomionego silnika? Zatem proszę spróbować jechać z włączonym zapłonem bez uruchomienia silnika. taki sposób podłączenia jest nieprawidłowy bo DRL...
Raczej ecu silnika źle steruje cewką. Jeśłi nie ma osobnego modułu zapłonu. Trzeba po schemacie sprawdzić.
Witam jak w temacie Audi a3 2000rok kod silnika ASV 1,9TDi nie grzeją świece żarowe. Przekaźnik 103 pod kierownicą od świec żarowych nie ma sterowania podczas włączenia zapłonu sterowany jest masą z komputera silnika (ECU), przewód prześwietlony z małej wtyczki ECU pin 42 do tego właśnie przekaźnika jest przejście. Najciekawsze jest to że sterowanie...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Cześć, Polo 9n, 2004r, 1.4 HB Mam taki bardzo dziwny i jak dotąd przeze mnie niespotykany problem. Sterowanie szybami od strony kierowcy przestaje działać po włączeniu silnika. Zdemontowałem włącznik i zmierzyłem kostkę miernikiem. Po włączeniu zapłonu - na dwóch przewodach pojawia się 12V i szyby działają normlanie, Po włączeniu silnika - na wcześniejszych...
Tak chodzi o ten zawór. Zastanowiłem sie poważnie i naprawde nie wiem w jaki sposób w tym silniku może być realizowana stabilizacja obrotów :D . Poprzez regulację punktu zapłonu raczej nie. Nie ma tam czegoś takiego, poza tym digijet nie steruje KWZ.
Samochodowego interfejsu diagnostycznego nie posiadam, aczkolwiek mam zamiar się w niego zaopatrzyć. Tak, jak pisałem prawidłowa praca silnika samochodu jest bardziej wrażliwa na mieszankę paliwową gazowo-powietrzną w przypadku niedomagania ze strony układu zapłonowo-wtryskowego niż na mieszankę benzynowo-powietrzną. W przypadku mojego samochodu, po...
Witam ponownie. obmyśliłem już formę układu. Mianowicie miałby on zadanie sterować zapłonem w silniku syreny. Sa tam 3 cylindry, fazy pracy są przesunięte o 120*. Wszystko miałoby się odbywać w ten sposób: Czujnik magnetorezystancyjny pozyskany z fiata 126p/cc dawał by sygnał na układ. w jednym obrocie wału dał by 3 syganły (3 magnesy na tarczy wału)...
Update - wymieniłem wszystkie łatwo dostępne uszczelki na silniku i wypadanie trochę się uspokoiło, ale pogarsza się w deszczowe dni. Podejrzewam sterowanie zapłonem - czy wie ktoś, jak to jest rozwiązane w ECU Bosch ME 2.0? Oglądałem zdjęcia w Internecie, ale nie widzę żadnego oczywistego sterownika świec.
W tym silniku wtryskiem i zapłonem steruje ECU. Wszystko musi być podłączone tak jak było w aucie. Jeżeli to Digifant to tam nie było zbędnych elementów poza zaworem odprowadzania par paliwa ;-). Schematy zamieszczone wyżej są do Siemensa czyli wtrysku sekwencyjnego, a kolega ma pewnie Digifant czyli grupowy.
Rozrusznik sprawdzałeś, działa poprawnie? Przewody, sterowanie.
Tak na szybkiego to w workshopie jest napisane, żeby wpierw sprawdzić: - wtryskiwacz, - świece, - cewkę. Ja miałem tak, że wsadziłem nowe świece ale jedna mi pękła przy dokręcaniu bo miałem kiepski klucz. Pewien byłem że to nie świece bo przecież nowe wsadziłem. Dopiero jak wykręciłem je sprawdzić to się okazało, że jedna ma pęknięcie, po wymianie na...
Jak to jest DOHC to bardzo wytrzymaly napewno lepszy niz zetec.Sprawdz kody bledow zaroweczka. Myślę że tu jest jakiś problem z elektryką a konkretnie z kątem wyprzedzenia zapłonu WTRYSKOWY JEDNOPUNKTOWY UKŁAD ZASILANIA Silniki 1,4 dm3 (typu F6F oraz F6G) są wyposażone w jednopunktowy wtryskowy układ zasilania (Weber CFI) zintegrowany z układem zapłonowym...
Tak ,tylko,że ja bym chciał ogólnie mniej więcej wiedziec jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w zależnosci od obrotów, dla podobnego silnika, nie szukam mapy konkretnego modelu silnika.
..źródłem zakłuceń jest sam triak i należałoby przeanalizować dogłębnie układ regulacji a nie odkłócania. . Wiadomo że triak a nie grzałka. W doprowadzeniu "sieci" trzeba wstawić filtr tłumiący zakłócenia symetryczne i niesymetryczne, a resztą bym się nie martwił. Fazowo to chyba nie da się sterować triakiem tak by nie siał 8O , mozna to osiągnąć przez...
sterowanie zapłonem megane sterowanie zapłonem kontrolki silnika zapłonem
electrolux odkurzacz schemat skaner microtek kompresor sprężarki ursus
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Regulacja linki napędu noży Honda HF2213 – ustawienie luzu, objawy złej regulacji, wymiana Renault Master 3 DF569 – zbyt niskie ciśnienie doładowania, diagnostyka, typowe usterki