Podciśnieniowy zawór przekaźnikowy sterowanie zaworem EGR , sterowany elektrycznie
Nie każde wyprogramowane EGR dopuszcza odłączenie zaworu, wiele crdi przestaje sterować turbina po odłączeniu zaworu EGR mimo spłaszczenia histerezy.
Raczej ze sterownika silnika
To co pokazujesz na zdjęciu to nie zawór a elektrozawór który steruje zaworem EGR poprzez podciśnienie. Błąd tyczy się zaworu EGR a nie tego elementu. Jak sam widzisz tutaj opis błędu jest dość ubogi. Przyczyną może być np zablokowany zawór, nagar w dolocie, przepływomierz lub w przypadku podciśnieniowego np przerwany wężyk podciśnienia. Zacznij od...
Proszę. Zasuwaj po oscyloskop.
Kolego, ale kostka którą pokazałeś na fotce to nie jest żadna kostka zaworu, tylko sterowanie EGR. Nic się nie ma do uruchamiania silnika.
P0405... sterowanie zaworu EGR.
Jeśli dobrze pamiętam to ten plastikowy element na drugim zdjęciu jest właśnie filtrem powietrza, gdzie dokładnie to ma być zamontowane - nie pamiętam. W każdym razie ma tam być ciśnienie atmosferyczne. Nie ma tam być podciśnienia, ten EGR jest sterowany elektrycznie.
Witam w moim T4 silnik się strasznie muli, przy 80 na 5 biegu ciężko go wrzucić na obroty. Sprężarka rusza dopiero około 3 tyś obrotów gdzie wcześniej było to po 2 tyś obrotów. Po wypięciu wtyczki zasilania od zaworu EGR silnik całkiem inaczej pracuje tzn. ma moc szybciej się rozpędza. Przez to stwierdzam ze problem jest ze sterowaniem tego zaworu,...
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
Możliwe że pomoże w 50%, pozostałe 50% może być uszkodzony zawór sterujący EGR-em, może być rozszczelniony układ podciśnieniowy, a może być uszkodzona pompa vacu, która ma za małą wydajność i brakuje podciśnienia na sterowanie zaworu EGR.
Ale nie nie, żebyśmy się dobrze zrozumieli :) Ja nie piszę o zaworze EGR że mi się zacina bo ten zdaje się działać poprawnie. Przynajmniej na PID-ach z jazdy widać że adaptuje się szybciutko do wartości oczekiwanych przez sterownik silnika. U mnie jest problem z zaworem obejściowym chłodnicy EGR bo ten się nie otwiera albo nie zamyka, nie wiem o czym...
Z tym Euro 5 to przesadziłeś ale generalnie masz rację przepływomierz pozwala sterownikowi określić i sterować ilością spalin i sterować zaworem EGR.
Wymieniłem regurator który steruje zaworem EGR,i to nic nie pomogło.
P0404- sterowanie zaworu egr P0335- czujnik obrotow silnika Na swiezo ostatnio byly kasowane ale dzisiaj sie pokazaly spowrotem.
Po prostu odłączyłeś Kolego sterowanie zaworu EGR. Zyskałeś na mocy. Może tak zostać, ale na przegląd podłącz :).
...jeden steruje zaworem EGR, drugi klapami "przeciwdymowymi" - który czym to sobie "idąc po rurkach" dojdziesz. Jest jeszcze trzeci, który steruje zaworem obejścia turbiny.
P0641 Obwód odniesienia 5 V 1 dostarcza napięcie 5 V do czujnika położenia pedału przyspieszenia (APP) 2, czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji, czujnika położenia przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin (EGR), czujnika położenia łopatki turbosprężarki, czujnika położenia pedału sprzęgła (CPP) i czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych...
Wszystkie samochody po roku 2000 musza miec elektronicznie sterowany zawor EGR. Na ogol wszystkie samochody je mialy w latach 90, sterowane na wakum.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
właśnie tu jest ból bo nie pokazuje żadnego błędu :?:a z tego co mi mówili to ten sterownik jest także odpowiedzialny za sterowanie zaworkiem podciśnienia umieszczonego na kolektorze ssącym a ten z kolei za sterowanie zaworem EGR który u mnie nie działa prawidłowo.Jeśli ominę rurkami zaworek na kolektorze to wtedy zadziała EGR.
witam, mam taki problem z masterem 3.0 ze nie ma siły, jest taki zamulony ze nie da sie jezdzić. podłaczyłem clipa i pokazuje błędy DF272 - obwód sterowania zaworem egr oraz DF209 obwód czujnika pozycji zaworu egr. macie jakieś pomysły na to albo ktoś juz miał takie coś? z góry dziekuje za odpowiedz
Witam ponownie Moja przeprawa z egr zakończyła się wymianą komputera silnika w którym padło sterowanie zaworu egr. Po wymianie kompa i ponownym montażu emulatorka kontrolka zgasła .Przejechane 2500 km i mam nadzieję że temat egr zakończony. Pozdrawiam.
problem rozwiązany nie było styku we wtyczce cewki sterującej zaworem EGR. bez tego ciśnienie w kolektorze dolotowym nie przekroczy ciśnienia atmosferycznego.
...i nie są to "trzy zawory EGR" lecz trzy elektrozawory (zawory solenoidowe) sterujące podciśnieniem, z których tylko jeden steruje zaworem EGR. Do autora - j/w plus sprawdź świece żarowe. P.S. Widziałem jak ktoś na Allegro sprzedawał tenże elektrozawór podciśnienia jako zawór EGR ;) :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Instalacja uszkodzona od sterowania zaworem egr.
Pompa wtryskowa Boscha z immobilizerem ma na sobie moduł elektroniczny sterujący zaworem gaszenia silnika. Trzeci przewód to komunikacja z centralką immobilizera. Dodano po 10 Aha. Mam nadzieję że wiesz który element na pompie wtryskowej to elektrozawór gaszenia. Silnik 2.8 idtd miał jeszcze na pompie wtryskowej potencjometr na dźwigni dawkowania (gazu)...
czy moze byc taka sytuacja ze ten EGR jest wadliwy? Wadliwą pracę EGR nie musi powodować sam zawór, może być uszkodzony pociśnieniowy elektrozawór sterujący gruszką EGR-a. Także przepływka MAF (czujnik przy filtrze powietrza) odpowiada za sterowanie zaworem EGR. I elektrozawór i czujnik wymienia się łatwo i szybko - na twoim miejscu poszukałbym na...
Zawór N75 (nie wiem jak jest w A6) prawdopodobnie znajduje się przed podszybiem. Od niego wychodzą 3 przewodziki ciśnieniowe. Na tym zdjęciu nr 1 to N75: http://obrazki.elektroda.net/77_12240565... a tak wygląda na osobności: http://obrazki.elektroda.net/53_12240566... Jest jeszcze zawór N18, taki sam tylko z czarnym łepkiem. Generalnie...
Przepływka w tym silniku służy w zasadzie do sterowania zaworem egr . Jeżeli wszystko jest sprawne ECU tak steruje zaworem egr aby wskazanie przepływomierza zbliżyło sie do wymaganych 280mg/str. Przy zablokowanym kanale egr wartość ta powinna wynosić na wolnych obrotach 480mg/str. Wartość 550 to tryb awaryjny. Można podać sygnał z pinu 4 do pin 5 wtyki...
rurka podcisnienia ktora steruje zaworem EGR. caly splot tych rurek znajduje sie w poblizu reflektora po stronie pasazera. bo calego mechanizmu EGR jeszcze nie ruszalem, ale mysle ze wkrotce sie tym zajme :) . wystepuje jeszcze jedem problem odnosnie zapalania na zimnym silniku dzieje sie cos takiego, ze gdy uruchamiam silnik to po chwili zgasnie. zeby...
Witam, nie wiedziałem gdzie umieścić tego posta więc wstawiam obok podobnych zapytań. Próbuję naprawić końcówkę mocy w ECU Astry F z silnikiem X14XE odpowiadającą za sterowanie zaworem EGR. Niestety tranzystor ma na sobie tylko 4272 a pod spodem M 735. Nie mam pojęcia czy to NPN czy PNP lub inny, nigdzie w internecie nie mogę znaleźć zadnego PDFa. Może...
Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz...
WSZYSTKO OK. Prześledź sterowanie zaworu EGR, do puki nie wciśniesz gazu na tyle aby EGR się zamknął, nie ma doladowania, dopiero jak sterowanie egr spadnie do 5 % i ten się zamknie, to wzrasta doładowanie, normalne, spaliny lecą do kolektora a nie na turbo, aby się upewnić, zdejmij i zaślep wężyk od EGR (podciśnieniowy) i spróbuj wtedy zlogowac grupę...
Sterowanie zaworem EGR może być pneumatyczne i elektryczne. Może być i tak, że masz zawór sprawny a układ sterujący nim ma usterkę, przecież zmieniłeś na inny a usterka pozostała. Nie będzie to może porada właściwa, ale od Ciebie zależy jak ostatecznie postąpisz. Na znanym portalu są w sprzedaży "zaślepki", które montuje się w zamian za podkładkę pomiędzy...
Nie ma EGR zlikwidowane całkowicie i zaślepione wyjście z kolektora wydechowego. A co w takim razie z zaworem N239, który sterował EGR i pośrednio wpływ na zawór N18 i dalej na N75? Jak wygląda kwestia wężyków, bo ewidentnie jakby któryś był niepodłączony i brak podciśnienia?
Natomiast co do tych elektrozaworów to tuja jest ciekawa sytuacja. Dlaczego? Dlatego, że jak kupiłem to auta to zawór który steruje klapami zawirowań w ogóle nie był podpięty. I silnik działał "normalnie" Bo bez klap silnik działa normalnie - w sumie można je nawet usunąć fizycznie z kolektora. Z wyjścia pompy VACUM szło na zawór od turbo i tutaj na...
Nie wiem czy ktoś się tutaj znajdzie aby łopatologicznie bezpłatnie poprowadził Cię za rączkę. Każdy dochodził do czegoś spędzając dużo godzin przed monitorem wypijając przy tym galony kaw. Jedyne co mogę Ci napisać to trzeba znaleźć histerezy sterowania zaworem egr i je wyłączyć oraz dtc. Jak to w Volvo bywa również dtc błędów po programowych. Pozdrawiam.
Nowy czujnik sprawdzałem jeździłem z testerem i patrzyłem czy pokazuje to samo co na zegarach, a jeżeli chodzi o zawór n75 to u mnie takowego nie ma jest taka czarna centralka (sry za brak fachowej nazwy) z której wychodzi 6 podciśnieniówek 1 do pompa vac 2 obudowa filtra 3 sterowanie turbosprężarki 4 akumulator podciśnienia 5k klapa gasząca silnik...
Jak sprawdzales przeplywke ? Posprawdzaj sterowanie turbina oraz zaworem EGR ,w celu sprawdzenia egr najlepiej go zaslepic ,jezeli bedzie z nim cos nie tak to po tym zabiegu auto odzyje
Bardzo prosty.Nie mam rysunku ale mogę opisać bo znam na pamięć.Z vakuum pompy gruby przewód plastikowy czarny do serwa chamulców.Po drodze wychodzą z niego cienkie króćce do podłączenia poszczególnych zaworów.Przewód prowadzący do zaworu regulacji doładowania jest przyłączony do tłumnika podciśnienia dopiero po nim jest podłączony do zaworu w miejsce...
Plus powinien byś stały i tam przyłóż zarówkę nie miernik. Masa idzie do sterownika . Sterownik steruje zaworem masą modulacją PWM. Bez sensu ta twoja diagnoza. A tak w ogóle to byś pokazał ten egr ile tam idzie kabelków?
Kody których nie wypisałem są mało istotne, więc nie wklejam opisu. BSC 18 Komunikacja z tachografem (TCO) Opis Komunikacja z tachografem (TCO) została przerwana. COO 570 Komunikacja z tachografem Opis Komunikacja między koordynatorem a tachografem została przerwana. Przyczyna Przyczyny usterki mogą być następujące: •Usterka w obwodzie żółtej...
Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
Bo w innych modelach steruje jeszcze cewką zaworu EGR, jak robisz test modułu QDM to cewka kłapie.
potrzebuje informacji jak sprawdzić elektrozawór od sterowania zaworem egr i jakie sygnały do niego dochodzą (napięcie i wartość czy coś takiego . po czyszczeniu kolektora błąd nadal wywala. egr nie dziurawy. Jutro posprawdzam wężyki. co może być przyczyną jeszcze ? Przepływka ?
To silnik AEF z pompą na linkę, jeśli instalacja paliwowa jest szczelna, świece grzeją to powinien odpalać baz łaski, sprawdź czy po dłuższym postoju nie cofa się paliwo w przewodach, pod maską przy podszybiu są dwa elektrozawory do podciśnienia jeden od sterowania zaworem EGR, drugi steruje dawką i momentem wtrysku na pompie na zimnym silniku (coś...
Nie ma żadnego pomiaru podciśnienia. Podciśnienie jest potrzebne do dwu rzeczy - napędu serwa hamulców, sterowania zaworem EGR i częściowo turbiną.
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
P1826-problem z przekaźnikiem świec żarowych,P1814-obwód sterowania zaworem EGR,p1801 nie znam.
Ma wpływ, jeśli rozrusznik kręci, a silnik nie odpala. Nie. Kalkulator zajmuje sie tylko wyprzedzeniem wtrysku i sterowaniem EGR. Nie ma nic wspolnego z zaworem stopu.
Witam! Leon 1.6 16V 105kM r2003 ECU magneti marelli 036 906 034 DS Potrzebny schemat obwodu pomiaru prędkości, oraz obwodu sterowania zaworu EGR. Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
stary odgrzebany post jednak przynajmniej u mnie wiem gdzie leży przyczyna, po zaślepieniu wężyka podciśnienia od puszki zaworu EGR objawy znikają, wynika z tego, że błąd leży w sterowaniu zaworem EGR, jeździłem tak i nie szarpał na równomiernych obrotch nic, dziś podłączyłęm na próbę i problem wrócił.
Nie wiesz jakiego maksymalnego prądu możesz się spodziewasz to mierzysz prądy poszczególnych zaworów i je sumujesz. Wystarczy zmierzyć rezystancje cewek zaworów i prądy obliczyć. Chcesz przełączać elektrozawory z częstotliwością do 500Hz Chyba chodzi o to aby dzięki PWM i bezwładności mechanicznej oraz elektrycznej (indukcyjność) osiągnąć częściowe...
Nie rozumiem dlaczego czepiasz się mechaniki skoro masz błąd sterowania zaworu EGR(elektryczny zaworek podający podciśnienie). Sprawdź ciągłość przewodów od ecu do zaworu, szukaj przetarć itp. Te zawory rzadko uszkadzają się elektrycznie.
witam zawory w sharanie są za zbiorniczkiem płynu chłodzącego są 3 sterowania ciśnieniem doładowania,zaworem EGR,dodatkowej przepustnicy
Witam. Panowie potrzebuję konkretnej porady. Jeżdżę Accordem 05 z silnikiem K20 wyposażonej w nieszczęsny zawór EGR. Wymieniłem ostatnio kolektor ssący na zupełnie inny. Problem polega na tym, że ten nowy kolektor nie posiada kanału na dolot spalin, który sterowany jest zaworem EGR. Zawór ten zaślepiłem, pracuje on na "sucho" , wyciąłem otwór aby mógł...
Ale kombinujesz. Podaj podciśnienie na grzyba i zobacz jak ecm widzi przeplyw. Jak ok to co będziesz czyscil i po co? Po drugie to sprawdź podciśnienie przed zaworem sterującym. Wystarczy ominąć zawór i sprawdzić czy grzyb otwiera . Nawet nie trzeba manometru. jak dalej nie działa to sam zawór lub sterowanie Z ECM
http://obrazki.elektroda.pl/2951793600_1... Tylko to jest schemat ciśnieniowy bo w AGR podciśnienie steruje tylko uchylaniem się zaworu EGR i klapy gaszącej a przecież nie o nie Ci chodzi.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Ten zawór steruje otwarciem/zamknięciem klapki dopływu spalin przy chłodnicy EGR.
Przepustnice ma, test elementów w diagbox robiłem i pracują ładnie, na jedenj przepustnicy był delikatnie zielony pin. Niestety dalej zostają dwa błędy P0409 i P0490 odnośnie zaworu EGR. Dzięki za schemat, wszystkie kable od egr do ecu sprawdzone, nie wystawia zasilania na sterowanie zaworem, na potencjometr 5v.
Tu raczej wiązka czy wtyczka kompa do przejrzenia . Błędy od zaworów sterującego EGR , sterowania turbo N75, wtrysku sterującego oraz czujnika temperatury. Ja bym zaczął od prześwietlenia wiązki od tych elementów do ECU plus ewentualne masy jak i główna masa silnika.
Może coś pomieszane jak sterownik był przeprogramowany na FAP OFF, i nie ma przez to kmunikacji z ESP/ABS, przed wywaleniem FAP były problemy z ESP/ABS. Ten błąd P0405 to obwód sterowania zaworem EGR, zawór sprawdzałeś, sprawdzałeś ciągłość obwodu z wtyki sterownika. Czy ten błąd był przed wywaleniem FAP. EGR-em możesterować i sprawdzić, np podczas...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Witam Wydaje mi sie ze temat byl juz poruszany wielokrotnie i przy LT-kach i przy golfach, ale ja nie moge swojego rozwiazac. W moim LT wystepuje spadek mocy a konkretnie turbina wylacza sie po osiagniecu pewnej predkosci (obrotow). Jesli tylko nie jedzie sie autem szybko. Jezdzac po miescie nie ma problemu moge uzywac auta 12 godzin i jest ok. Jak...
Witam , Po diagnostyce CDIF-3 były błędy P1826 Obwód przekaźnika świec żarowych - skasowany i nie wyskakuje P1814 Obwód sterowania zaworu EGR - skasowany i nie wyskakuje P1822 - niskie ciśnienie w układzie ?- skasowany i nie wyskakuje P1802 Czujnik temperatury powietrza - po skasowaniu wyskakuje ponownie P1806 Obwód czujnika przepływu powietrza - po...
Wygląda na przeładowujące turbo przy pełnym obciążeniu. Jeśli pamięta fabryke to w nim mimo wszystko bym upatrywał problemu. Ew. Wykręcić je i dac do sprawdzenia (o ile ktoś bedzie chciał sprawdzać a i tak zregenerować od razu). Dziwne jednak że dopiero przy takiej predkości pojawia się bład. Do tej predkości przy np. niskich obraotach 3 biegu i "but...
Nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat - pewnie więcej osób zajrzałoby tam. Z pod maski ktoś wyrzucił komputer i założył samą pompę z starego DTL, czy cały silnik?(prowadzenie węża od turbo górą czy z boku głowicy?) Pewnie całego sterowania zaworem u dołu pompy nie będzie w Astrze G Wentylator włączył się trochę za szybko powinien chyba powyżej...
. ECU steruje to tak - rys. (jałowa praca silnika). http://obrazki.elektroda.pl/8042134400_1... Witam. Chciałbym się podłączyć do tematu. ECU tak steruje na biegu jałowym ale którym zaworem? Sterującym EGR czy aktuatorem turbo? Mam podejrzenie ale potrzebuje się upewnić.
Skoro po wyjęciu bezpiecznika nie ma zmiany w pracy zimnego silnika to nie działa układ korektora wtrysku zimnego silnika! "puszka" jak to określasz, która jest na pompie to czujnik położenia dźwigni przyspieszenia....a dokłądniej potencjometr. W silniku TCI (96r) steruje TYLKO elektrozaworem zaworu EGR.
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Proponuję aby najpierw ustalić jaki masz silnik ( Dtl dth) Rodzaj sterowania zaworem EGR (podciśnieniowe , elektryczne) jakie błędy zapisane w systemie. W zależności od błędów odczyt odpowiednich parametrów bieżących. Taki algorytm postępowania pomimo pozornej komplikacji daje większe prawdopodobieństwo szybkiej i długotrwałej naprawy niż wymiana podzespołów...
Jak jest dziurawa membrana to to w chwili wysterowania zaworu spada podciśnienie w układzie sterowania....i wtedy.....
EGR jest sterowany przez ECU, podciśnienie "napędzające" siłownik zaworu EGR jest brane z kolektora i przez elektrozawór podawana na siłownik zaworu EGR. Co do usterek: - UPG: test na obecność spalin w płynie chłodzącym - przedmuch między cylindrami/nieszczelne zawory/pierścienie: kontrola ciśnienia sprężania + "próba olejowa"
Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
N75 to ten w metalowej obudowie, czarny plastikowy jest to N18 od sterowania zaworem EGR, wypięcie wtyczki od N75 niczego nie wniesie - co innego gdybyś miał inny N75 na podmiankę w celu sprawdzenia, jedź do elektromechanika posiadającego odpowiedni sprzęt diagnostyczny a najlepiej z laptopem aby mógł zrobić logi dynamiczne w trakcie jazdy autem.
E, B zasilania zaworu i potencjometru. C - ślizgacz A - sterowanie zaworem D końcówka potencjometru.
No to masz już punkt zaczepienia,usterka tego czujnika może unieruchomić silnik. Sprawdzić to możesz odłączając go i próbując odpalić. Elektro zaworek za zdjęciach odpowiedzialny jest jeśli się nie mylę za sterowanie zaworu recyrkulacji spalin. Zapewne zblokował się lub uszkodziła się membrana i ktoś w ten sposób próbował coś zaradzić. Zależnie od pozycji...
A co z egr? Sprawdzałeś?
Błąd p0401 za mały przepływ przez EGR. Jak EGR wydaje się sprawny to przytkane mogą być rurki od niego lub jeżeli jest chłodnica EGR. Błąd p0299 to ciśnienie doładowania- nie osiągnęło zadanego poziomu. Tu trzeba by sprawdzić turbo ,sterowanie turbo, szczelność dolotu i zaworu EGR. Ja sprawdził bym jeszcze przepływomierz bo on może powodować oba błędy.
Witam trez mam dziwny problem z zaworem egr nie jest wogule sterowany cewka i potencjometr jest sprawny mierzylem w czym mam szukac usterki .Pomocy pozdrawiam
No, trochę Kolega nie doczytał wcześniejszych postów i nie zauważył, że to gaźnik. Dałem sobie spokój z tym elektrozaworem, jego zaślepienie nie wnosi żadnych zmian. Do czego on służył w tym układzie zasilania, tego nie wie nikt :). Podobne urządzenia występowały w Renault i służyły do sterowania zaworu EGR przy jednopunktowym wtrysku. Jutro zostanie...
Zawór zawiera wewnątrz elektromagnes i potencjometr odczytujący jego położenie, jest płynnie sterowany przez komputer. Możesz go uchylić podając 12V. Najszęściej EGR się zapieka, dlatego nie można podnieść grzybka, próbuj podważać śrubokrętem Pzd
Otwarty ale na stałe podawanie podciśnienia na siłownik zaworu EGR. Łatwo sprawdzić jak zachowuje się N18 : na pracującym na wolnych obrotach silniku N18 nie jest sterowany tylko przez pierwsze 2 minuty od momentu uruchomienia silnika i wtedy mechaniczny zawór EGR jest uchylony, po tym czasie jest włączany impuls sterujący N18 co powoduje zamknięcie...
Tak, ale po wywaleniu układu sterującego zaworem EGR ,czyli węzyków podcisnieniowych ew. elektrozaworu ktory puszcza podcisnienie do EGRu i ten się otwiera .Jezeli sam zawór EGR ktory jest przykręcony między dwoma kolektorami ,uległ uszkodzeniu i zablokował sie w pozycji "otwarty"to spaliny cały czas dostaja sie do kolektora ssacego nawet jak sterowanie...
(at)darek1007 Fajnie, że próbujesz pomagać, ale widziałeś kiedyś ten silnik? Tam nie ma ani klap w kolektorze, ani sondy lambda bo to zabytek na rzędowej pompie wtryskowej ubrany w trochę nowego sprzętu. EGR też się w nim nie zapycha, bo jest dość przemyślane. Skupiłbym się najpierw na rozwiązaniu problemów z podciśnieniami, bo sterują one m.in. wysokością...
Komputer wykazał EGR bo "widzi" nadmierną ilość spalin w układzie wydechowy w związku z tym wali błędem. Przejrzyj całe sterowanie układem dolotowym oraz zaworem EGR. Nie sugeruj się diagnozą czasami usterka jest na ssącym a komputer wali błędem na wydechowym czyli w tym wypadku EGR-a. Oczywiście układy muszą byc szczelne tak jak koledzy wcześniej pisali...
Dzisiaj polaczylem oba przewody podcisnienia idące do zaworów sterujących przepustnicami, wykluczając przepuszczanie tych zaworów podczas pracy i szarpanie się tylko pogorszyło. Wymienię zawór sterowania turbo, chociaż zaczynam myśleć że to nie jest powód jeżeli przy wypiętym egr i odłączonym podcisnieniu do obu zaworów problem znika. Czytałem już kilka...
Polo z 2001 wiec pewnie silnik z serii B... zresztą jeśli to ten z foto to EGR taki jak w 1.6 BCB + 2 katalizatory i przepustnica elektryczna. Jeśli byłby to starszej generacji czyli A... to EGR jest sterowany podciśnieniem- wystarczy zdjąć i zaślepić wężyk od strony kolektora i działa - sam tak mam zrobione w AHW.
Sorry, nie doczytałem i napisałem gdzie sterowanie :D, colin ma racje prze.........
Dzień dobry, Pisze nowy post ponieważ długo czytałem o podobnych problemach na forum i nie znalazłem tam rozwiązania na mój problem. Chodzi o to, że auto czasami jedzie kawałek (1-2km) prawidłowo a czasem już po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny. Po podłączeniu OP-coma pokazuje dwa błędy P0400-5A oraz P0622-02. W samochodzie wymieniony został zawór...
kolego robokop , skoro masz pojęcie i już wklejasz te zdjęcia to wyjaśnij wszystkim zasade działania zaworu EGR i jego sterowanie , pozostawiam ci pole do popisu
Ten błąd dotyczący EGRa ma najczęściej przyczynę brakiem podciśnienia sterującego zaworem EGR (jeśli nie jest elektryczny) lub zaklejony nagarami kolektor dolotowy, który ogranicza przepływ powietrza. Przy dużym przebiegu kolektor w tym silniku wygląda jak na foto. https://www.facebook.com/digitech.chiptu...
Witam, Jestem już po sprawdzeniu auta na komputerze, błędy jakie się pojawiły to: P0404 - Sterowanie zaworu EGR P0101 - Przepływomierz P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza P1671 - Regulator ciśnienia paliwa Błąd P0110 pojawił się dlatego że sprawdzałem auto z odpiętym przepływomierzem ponieważ błąd...
Problem rozwiązany. Jak odkręciłem plastikową osłonę silnika zauważyłem iż obok zaworu EGR jest coś co nim steruje (nie wiem jak się to fachowo nazywa) i okazało się iż wypadło z zaworu EGR co spowodowało iż zawór był cały czas otwarty. Po założeniu wszystko działa jak należy. Temat uważam za zamknięty.
Obserwując ładowanie w czasie jazdy parametry rzeczywiste z żądanymi się pokrywają, nie ma też opóźnień z dochodzeniem ciśnienia do żądanego.Uszczelki na Egr wporządku. Walnięta była membrana sterująca zaworem egr ale to już wymienione.
Poleć sobie po wężykach i od razu będziesz wiedział który zawór steruje turbiną a który egr.
sterowanie zaworem kulowym sterowanie zaworem proporcjonalnym ręczne sterowanie zaworem
alarm ds512 opalarka grzeje deska rozdzielczy iveco
creative audigy sb0090 prexer instrukcja
BASCOM-AVR INKEY budowanie stringów, obsługa UART, echo, buforowanie, przerwania Audi A8 D3 4.0 TDI 2004 – kodowanie modułu drzwi VCDS, soft coding, adaptacja szyb