Witam kolegów Pozwolę sobie na parę słów komentarza od siebie mimo, że nie jestem jakimś tam specjalistą od przekaźników i styczników. Na forum są osoby bardziej zorientowane niż ja w tym temacie. Zauważyłem, że sprawa stosowania przekaźnków w obwodach przełączających zasilanie (ale nie sterujących, gdzie występują małe prądy) często jest dla wielu...
Taki przełącznik to może być np. przekaźnik elektromagnetyczny z conajmniej jedną parą styków przełączalnych. Taki układ ma trzy styczki (jedna wspólna) i przekaźnik nie pobudzony zwiera jeden obwód, a rozwiera drugi. Po pobudzeniu następuje przełączenie obwodów środkowym stykiem Myślę, że trzeba będzie jednak skomplikować układ Np. w obwodzie czujnika...
Beemki z tych lat są rzeczywiście "inne" z tym sterowaniem centrala. Niedawno robiłem trójkę z 93 i pomimo, że spodziewałem się innego sterowania wyszło inne. Ci bawarczycy chyba losowali gdzie jakie dadzą :D Drzwi będą na brązowo/szaro/zółtym (przednie lewe), brązowo/niebiesko/zółtym (przednie prawe), brązowy/czarny (tylne lewe i prawe) na zielonej...
Co to za przełącznik, i jak działa?
Witam, próbuję rozwiązać problem w samochodzie mojego klienta - Peugeot 3008 1.6 VTi, przebieg 130000 km. Kupił go zepsutego i teraz chce go naprawić. Problem polega na tym, że silnik zmiennych faz rozrządu nie działa po uruchomieniu silnika. Diag mówi mi błędy P101A, P1030, P1062 i P1025. Próbowałem wymienić oba czujniki wałka rozrządu, ustawić rozrząd...
(at)ElektrodaBot Wydaje mi się, że mój post trafił do złego działu. Co prawda ogólnie dotyczy on sterowania silnikiem kurtyny antywłamaniowej, ale problem z tym sterowaniem jest bezpośrednio związany z przekaźnikami elektromagnetycznymi i w tym dziale nigdy (zapewne) nie doczekam się odpowiedzi. Szybka odpowiedź 1. Tak, sprzętowa blokada realizowana...
Zweryfikowałem przekaźniki 644: 1. przekaźnik napięcia zasilania (15) - J329 (na cewce 61,1 Ω, załącza się przy 6 V, rozłącza przy 2,7 V) 2. przekaźnik przełączający dla styku X - J59 (na cewce 61 Ω, załącza się przy 5,6 V, rozłącza przy 1,9 V) https://obrazki.elektroda.pl/7129603200_... Przekaźniki wyglądają na dobre, bezpiecznik nr...
wszystko zostało sprawdzone jeszcze raz. Zauważyłem że nie słychać po przekręceniu kluczyka żeby załączała się pompa i wskazówka pokazująca obroty silnika lekko drga przy próbie odpalenia Wprowadzenie Dziękuję za dodatkowe informacje. Brak dźwięku pompy paliwa po przekręceniu kluczyka oraz drganie wskazówki obrotomierza to istotne symptomy, które mogą...
Witam. Miałem Taki sam problem. Jestem posiadaczem Forda mondeo mk3 2.0l z 2002roku. Ostatnio rozładowywał mi się akumulator i to w ciągu jednej nocy. Zacząłem szukać na różnych forach i nie wiele znalazłem. Postanowiłem samemu znaleść przyczynę i zacząłem szukać. Po kilku dniach już miałem dość. Podpinałem amperomierz i miałem cały czas pobór prądu...
(at)pcnet Tam też patrz na foto :) czy tylko na przekaźnikach? https://obrazki.elektroda.pl/3472186400_...
witam (c8 2.0 hdi 2005r) mój problem polega na tym że na wyświetlaczu jest komunikat engine fault immobiliser i samochód nie pali , przez pewien czas odpalał na kilka minut czasami na godzinę potem gasł teraz w ogóle nie pali , może ktoś miał podobny problem lub ktoś potrafi to naprawić .Podłączony komputer nie łączy się ze sterowaniem silnika (jestem...
Witam Dzięki za podpowiedzi. 1. Dziś sprawdzę kod silnika 2. Na placka będę dopiero sprawdzał, przepustnicę też sprawdzę. 3 Myślę że jednak ustaliłem to sterowanie przekaźnika bo jak napisałem na cewkę idzie tylko 3 V. 4. Jak dam zworkę w przekaźnik to pompa pracuje, ciśnienie jednak nie wiem jakie jest bo trzeba będzie skombinować manometr. Cały czas...
Bardzo dziękuję za odpowiedź wypróbuję to dzisiaj. Mama nadzieję, że nic nie spalę już. Widziałem już takie rozwiązania tylko sądziłem, że jeśli silnik rolety na stałe podłączamy pod zero to na jednym z wyjść sterowaniem silnika pojawia się faza i jeśli takie wyjścia sterownika podłączymy pod wejścia sterowania drugiego sterownika to faza która pojawia...
Witam, W Peugeocie 508 po odpaleniu samochodu, na kilka sekund, pojawia się napis "usterka silnika". Po podłączeniu Diagboxa odczytałem następujące błędy (których nie da się skasować): Błąd BSI: B162C 11 -> Usterka spójności między sterowaniem i stanem przekaźnika plusa akcesoriów. Błąd kalkulatora silnika: U1124 Sieć LIN -> Brak komunikacji z urządzeniem...
Witam, samochód to Alhambra przedlift, 2000 rok produkcji, 1.9 tdi 110KM, silnik AVG, klimatyzacja automatyczna Climatronic. Mam problem ze sterowaniem sprzęgłem elektromagnetycznym sprężarki. Najprawdopodobniej wina leży w przekaźniki oznaczonym symbolem 168. Niestety nie udalo mi się znaleźć bezpośredniego zamiennika, nowy z ASO zbyt drogi względem...
Błędy w BSI takie jak w tytule : B1003 00 usterka telekodowania B162C 11 usterka spójności między sterowaniem i stanem przekaźnika plusa akcesoriów. Błędów nie da się usunąć diagnoxem. O co może chodzić? Ktoś coś? Proszę o pomoc
8v?podaj kod silnika ,a jak zasterujesz masą to działa pompa?jak tak to pewnie było cos z odcinaniem pompy na gazie,lub ster silnika leży
Przekażnik 167 to przekażnik pompy paliwa. Skoro masz pompkę mechaniczną w korpusie silnika to pewnie masz drugą (podającą - elektryczną) w zbiorniku paliwa. I teraz musisz to posprawdzać czy jest ta pompka w zbiorniku. Jeśli jest to przyczyny są takie: - przytkane sito pompy - początek awarii pompy (zaciera się czy coś takiego) - wygrzany przekażnik....
Witam Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy paliwa. Po włączeniu stacyjki pompa nie podaje paliwa. Sprawdziłem bezpiecznik 18 jest OK, przekaźnik 103 (R12) jest też OK tzn jak podłączyłem napięcie na końcówkę 86 i masę na 85 to przekaźnik zadziałał (styk 30, 87 zwarty) oczywiście po jego wyjęciu. Nie mam schematu ale zauważyłem, że pompą paliwa steruje...
Sterowania nie ma a jak moze byc przyczyna ? bo chyba nie uszkodzenie jakiegos z czujnikow silnika bo na 2sekundy powinno pomimo wszystkiego uruchomic pompe
Spróbuj zastosować przekaźnik bistabilny ze sterowaniem impulsowym. Mikroprzełącznik będzie dawał impuls sterujący na cewkę przekaźnika a ten, swoim stykiem będzie zwierał i rozwierał odpowiednie piny w układzie. Podtrzymanie będzie realizował przekaźnik bistabilny. Jest tylko pytanie, czy takie nagłe zmiany obrotów nie zaszkodzą silnikowi.
Na tym przekaźniku nie ma cały czas napięcia tylko w czasie pracy silnika i przez 2-3 sek po włączeniu kluczyka i to nie zawsze tylko po tym jak rozrusznik pokręci silnikiem.Jak chcesz sprawdzić czy pompka jest OK to podłącz zasilanie do styku 87 przekaźnika i uruchom auto, jeśli pracuje tzn że masz problem z przekaźnikiem jeśli nie to sprawdź pompkę...
Dzięki za informacje, faktycznie przekaźnik półprzewodnikowy się nadaje idealnie. Że sterowaniem DC nie będzie problemu. Teraz pytanie. Lepiej kupić jeden przekaźnik trójfazowy czy trzy pojedyncze? Pojedyncze są od 25zl czyli 75 zł za komplet. Trójfazowe zaczynają się od 100zl. Czy jest jakąś różnica oprócz ceny? Co z zabezpieczeniami? Bo na aukcji...
Schemat podłączenia pilota ze zmiana biegunowości. Jedyny problem jaki moze się pojawić to gwałtowne chamowanie silnika w przypadku wyłączenia się obu przekaźników. Jest to silnik pradu stałego więc w przypadku wyłaczenia obu przekaźników zostana zwarte oba wyjścia silnika http://obrazki.elektroda.pl/5636102200_1... Dodano po 1 Poniżej...
do odpalania nic,ale może być przyczyną tego że auto gaśnie podczas jazdy.zauważyłem dziś że nie było przekaźnika o nr.109 w polu nr 3 deski bezpiecznikowej. włożyłem taki jak powinien być i coś się chyba polepszyło bo auto już nie gaśnie podczas jazdy ale w dalszym ciągu pompka paliwa jest podpięta na krótko. jak podłączę zasterowanie przekaźnika pompki...
Zobacz czy na każdą ze świec jest wyjście, a przekaźnik załącza? przekaźnik zalącza każdą ze świec, przy wyjściu z przekaźnika jest prąd i przy każdej ze świec tak samo Dodano po 8 Nie mam dostępu do używanego czujnika - nowy niecałe 300pln SKĄD TY WZIĄŁEŚ TA CENĘ???? 30 zł to tak (góra 50) - ale nie TRZYSTA! Poza tym on nie ma związku z układem świec....
Według opisu stąd: "Bęben wykonuje ruchy piorące: 12s z prędkością około 53 rpm, 3s przerwy. Ruchy wykonywane są naprzemiennie w prawo i w lewo" Czyli coś z sterowaniem jest nie tak. Jeśli to możliwe proszę o łopatologiczne wyjaśnienie tego co wyżej dzi_dziuś napisał: Najpierw czy na bramce tranzystora sterującego przekaźnikiem pojawia się odpowiednie...
Z tego co się doczytałem to jest 1 czujnik ciśnienia. Co się tyczy ilości oleju w komorze korbowej sprężarki było tylko 8cm oleju (spuściłem korkiem spustowym) także dobrze myślałem że jest za mało, dolałem do 120cm PAG 46 w komorze korbowej a reszt 30cm jest w układzie. Tylko mam jeszcze ten problem że wyskakuje błąd P0530 wymieniłam czujnik ciśnienia...
Ok, przejrzałem płytkę, zmontowałem jeszcze raz. Silnik się odzywa! (wreszcie) ale kręci się tylko w lewo, tzn. w trybie 'układania prania' (?). Nie ma znaczenia czy to wirowanie czy zwykły program. Bęben robi kilka obrotów w lewo, następuje cyknięcie przekaźnika po którym zazwyczaj następowało zasadnicze kręcenie bębnem w prawo, ale zamiast tego jest...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
Przekaźnik ma za zadanie przekazanie dużych prądów z zasilania do odbiornika, wtedy przez włącznik nie idzie duży prąd. Załóżmy, że masz przekaźnik jak na rysunku ale bez końcówki 87a. Tylko 30, 87, 85, 86. Do 30 podłączasz zasilanie (czyli u Ciebie plus po stacyjce jak pisałeś), na 87 powinno być napięcie po zadziałaniu przekaźnika, 86 to zasilanie...
Witam Kolegów. Mam problem z dość dziwną usterką w aucie taty. Po zabawie z flagą na Euro przestała działać elektryczna szyba lewy tył. Szybą nie da się sterować ani z konsolki kierowcy ani z przełącznika w drzwiach. Milczy totalnie, nie słychać żadnego klikania przekaźnika ani pracy mechanizmu. Dzisiaj rozebrałem boczek i oczom moim okazał się widok...
Jak w tytule: Galant E52/model 93-97/manual Usterka o tyle oryginalna, że trudna do wykrycia - dlatego temat tutaj poruszam. Sporadycznie , z zasady po zgaszeniu silnika, ginie prąd w niemalże całej instalacji. Resetuje się zegarek, radio, nie działa oświetlenie kabiny. Po ponownym włączeniu stacyjki zasilanie pojawia się tylko w gnieździe zapalniczki,...
Może tak https://obrazki.elektroda.pl/9732192500_...
(at)Xlaik https://obrazki.elektroda.pl/2425894600_... Ustawiasz tryb C albo D, zależy co Ci pasuje. Masz tam cykliczne wykonywanie.
Witam wszystkich uprzejmie. Jak w temacie, posiadam samochód marki BMW E36 z silnikiem M50b20 na vanosie. Samochód kupiłem niedawno, z zamiarem amatorskiego ścigania, więc mam w planie kilka modyfikacji na które pozwala mi mój portfel. Jednak napotkałem problem, którego nie potrafię obejść. Samochód posiadał 2 niestandardowe zabezpieczenia antykradzieżowe,...
No to ja mam pytanie dla miłośników zasilania silników poprzez przekaźniki. W imię czego produkuje się zarówno styczniki jak i przekaźniki? Nigdzie nie napisałem żeby silnik zasilać przez przekaźnik, co najwyżej przez stycznik modułowy, dla mocy 100W powinien wystarczyć, a jest dużo mniejszy od stycznika DILM9 lub LC1D09. Silniki zasilam tylko przez...
https://obrazki.elektroda.pl/3577983800_... 1. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1 2. Przekaźnik układu klimatyzacji 3. Przekaźnik sterowania silnika 4. Przekaźnik pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji 5. Przekaźnik rozrusznika 6. Przekaźnik pompy skrzyni biegów 7. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy...
Ten przyciski START jest chwilowy czy na stałe? Bo jak chwilowy to musi być zrobione podtrzymanie przekaźnika.
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Czy taki przekaźnik będzie dobry? http://obrazki.elektroda.pl/1636728300_1... Mógłby być w takim układzie: http://obrazki.elektroda.pl/3538946300_1... Warunek taki, że układ przekaźnika i odbiornik (silnik) zasilane są z tego samego źródła, bo oba styki zwierne mają jeden biegun wspólny. Równolegle do cewki klasycznie...
Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.
Do silnika napewno nie idzie i napewno wraca do sterowania bo silnik jest sterowany przekaźnikami. Zobacz że kable od silnika dochodzą do sterownika tam są 2 lub trzy przekaźniki od sterowania silnika. Dodano po 1 W silniku masz jeszcze krańcówki sprawdz je najpierw.Jak są padnięte to miłej wymiany. ;-)
Po włożeniu przekaźnika napięcie na dwóch stykach cewki wynosi tyle co akumulator. Czyli nie działa sterowanie cewki. Jeżeli przy włożonym przekaźniku na cewce masz napięcie akumulatora to jak sterowanie nie działa? Coś źle odpisujesz albo mierzysz do masy każdy pin osobno. Po włączeniu zapłonu pompa ma się na chwilę uruchomić i nie ma nic do tego...
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Szkoda, że nie włączyłeś trybu serwisowego by ustalić dokładny błąd. Ten przekaźnik będzie od sterowania silnikiem.
Witam Silnik sprawdziłem po za pralką,działa prawidłowo. Po nabraniu wody grzałka grzeje,ale w regulatorze obrotów brak sterowania przekaźnikami załączającymi silnik. Czyżby uszkodzony był regulator?Co mogę jeszcze sprawdzić? A może coś nie tak ze sterownikiem? Proszę o pomoc.
Zrozumienie zasady działania w dużym stopniu zależy od sposobu narysowania schematu. W wielu przypadkach wystarczy tylko przerysować schemat "po swojemu". https://obrazki.elektroda.pl/1892733100_... Może ten rysunek/schemat pracy nawrotnej silnika pomoże rozwiązać problem. Przekażnik A ma swoje styki a1, a2, a3 Przekażnik B ma swoje...
Wygląda dobrze, NO są razem połączone bo i na schemacie są razem podłączone do Vcc. 2 i NC też są podłączone do GND jak i na schemacie. Na początku myślałem, że masz w lewym przekaźniki 1 z NO połączone, ale to pewnie wina ustawienia przekaźnika. Tylko nie wiem czemu bawisz się w płytki? nie lepiej użyć przekaźników w podstawkach mocowanych na listwę?...
schemat sterowaniem przekaźnika silnika przekaźnika termicznego silnika sterowaniem szyby
nivona wyjęcie zaparzacza wykrywacz metalu przewodów czujnik eteru
daikin altherma condor radiomagnetofon
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 - Gaśnięcie silnika i kontrolka trakcji Linde elektryczny – błąd T-312 i T-421: enkoder, napięcie, diagnostyka wózka widłowego