Mam pytanie jak wysterować na krótko obrotomierz samochodowy? Chodzi o to coś do czego przyczepiona jest wskazówka, taki jakby obrotowy elektromagnes nastawny ;P Jest tam 4 piny, po dwa dla każdej z cewek. Jeśli podam napięcie na jedną z cewek można sterować wskazówką do 3 tys. obrotów zmieniając napięcie do mniej więcej 3.3V. Jeśli w tym samym czasie...
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
Witam Można "przełożyć " zegary ( choć prawdopodobnie w wiązce elektrycznej może brakować przewodu odpowiedzialnego za sterowanie obrotomierza , ale to nie problem by samodzielnie go dołożyć ) Ważne też jest by zegary pochodziły również z benzynowej Vectry 1,6 . Robiłem onegdaj taką przekładkę w Oplu Omedze ( brak dodatkowego przewodu w wiązce ) i Fordzie...
https://obrazki.elektroda.pl/6383859800_... Chodzi mi o ten czujnik , czy on steruje obrotomierzem młocarni na wskaźniku przy kierownicy?
Ja to robiłem tak że do wyjścia mini jack karty dźwiękowej komputera dołączyłem tranzystor NPN , baza przez rezystor 1kΩ do kanału L lub P, masa z jacka do emitera i do masy GND obrotomierza, kolektor do wejścia obrotomierza.
Kolego twój przebieg z D+ wygląda jak W do sterowania obrotomierza podmień regulator. To jest Ford więc gdzie mierzyłeś D+.
Witam. temat do zamknięcia, zbudowałem sterowanie ze stronki o obrotomierzach, jak ktoś będzie zainteresowany mogę podesłać linka (str w języku angielskim).
Zegary od BMW (chyba od E30 w górę) mają to do siebie że prędkościomierz jest sterowany elektronicznie (impulsator). Obrotomierz oczywiście to też licznik impulsów. Więc dalej to już z górki dla wprawnego elektronika.
Witam, jak z mikrokontrolera mega328 3,3V wyciągnąć wyjście binarne podające niskoprądowy sygnał do innego układu z zakresie 0V/12V? Chcę z tej atmegi sterować obrotomierzem reagującym na impulsy ok 12V
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Licznik w ciągniku, wygląda na to że steruje obrotomierzem.
raczej to by mogło sterować obrotomierzem.
Potrzebujesz nowy typ chociaż z tym to jak sobie ktoś nazwie. Z tyłu ma mieć wyjścia na 3 kable. 2 konektorki i 1 na kluczyk 8mm. W środku tego obrotomierza jest potencjometr którym można wyrególować wskazanie. Wydaje mi się że powiniem pasować jakikolwiek obrotomierz sterowany z alternatora ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. Z polskich były...
Witam, Do przewodów cewki nic nie podłączaj po spalisz zegary. sterowanie obrotomierz odbywa się za pośrednictwem jednego przewodu (426) który musisz doprowadzić do jednej kostki i tyle. Nie pamiętam która to kostka ale wiem że będziesz musiał zmodyfikować kostkę bo fabrycznie w to miejsce gdzie sterujesz obrotomierzem jest podpięte coś innego.
Dzięki Piotrek. Jak jest sterowany obrotomierz? Impulsami?
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Do sterowania obrotami silnika 1.7 Isuzu Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik?
mozna wlozyc tylko trzeba dociagnac sterowanie obrotomierza, czyli impulsowanie z cewki bierz sie do dziela
Mikrokontroler musi sterować obrotomierzem cyfrowym, analogowym, ma reagowac na włączyniki odpowiadajace za nastawy obrotów.
Czołem Wypatroszyłem obrotomierz lumel ze stara 742, zostawiając tylko mechanizm wskazówki. I tak się zastanawiam czy dobrze nim steruje bo jakoś dziwnie buczy zależnie w jakim położeniu jest wskazówka. Z arduino podaje sygnał pwm przez rezystor 10k na bramkę tranzystora npn. Na kolektorze mam owy licznik zasilany z 5v. Emiter do masy. Dałem kondensator...
Witam, posiadam vw t3 po swapie na 1.9 tdi. Potrzebuje schemat licznika a dokładnie obrotomierz nie chce się obudzić, ścieżki popalone częściowo już naprawione wszystkie kontrolki oraz wskaźniki od temperatury i paliwa działają, obrotomierz ma być sterowany przez wyjcie z uzwojenia alternatora. Ma ktoś pomyśl gdzie wpiąć ten sygnał? https://obrazki.elektroda.pl/4434669700_...
To tylko bajer... przełącza sterowanie obrotomierza z cewki na generator testowy, lub wręcz nie całego obrotomierza a jedynie jego ustroju.
Alternator wymieniony Dodano po 4 Jak się ktoś zna tak jak ja to na tym forum nie otrzymam informacj w jaki sposub brotomierz dostaje sygnał pozdrawiam. Dodano po 2 Jaki moduł steruję obrotomierzem
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
???????? a z jakiego miejsca jest sterowany obrotomierz??????? świece i kable podmieniałem mam wrażenie że cewkę odcina cós wcześniej ale kompa i czujnik podmieniałem
Dzięki za chęci. Już sobie poradziłem metodą prób i błędów. Znalazłem na wyjściu z komputera który to jest pin i kabel odpowiadający za sterowanie obrotomierzem. Podłączyłem i o dziwo działa. Ale jeszcze raz dzięki za chęci.
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
Chodzi o to, że jak wyciągnę licznik z kokpitu to z tyłu po stronie obrotomierza jest gniazdo na kostkę z dwoma pinami jednakże samej kostki tu nie widzę. Może być tak, że ktoś zmieniał licznik i po prostu dał zamiast od starego modelu z zegarem, nowy bez zegara a z obrotomierzem. Jak stwierdzić jednoznacznie, że nie ma żadnego mechanizmu, który steruje...
nie znam schematu ale może być ten obrotomierz sterowany z alternatora:D
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
Pewnie jest wyjscie z ECU na obrotomierz W P12 sterowanie i dane są w całości na CAN.
Już testowałem. Walczę z problemem drżącej wskazówki od obrotomierza. Generalnie zegarem już steruje ale im wyższe obroty tym większe drgania wskazówki. Myślę że w przyszłym tygodniu dokończę.
Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
Przeglądam schemat elektryczny Astry I i wychodzi mi że sygnał na obrotomierz podawany jest z komputera. Ja mam 1.6i 8V z 1992 r i miał fabrycznie zamontowany. Jednakże podczas prób z różnymi programami do komputera wyszło że są programy które nie sterują obrotomierza ( silnik pracował prawidłowo ale nie działał obrotomierz) na co chciałbym zwrócić...
Witam,widziałem parę asterek f i mogę podsumować temat w większości diesli był alternator delco (dotyczy to silnika opla),one tak jak i te od isuzu (hitachi) mają sterowanie obrotomierzem ,a bosch tego nie miał(przynajmniej ten w oplach),dla tego bosch był montowany w benzyniakach
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
pod fajke mówisz hhhhmmm, jak masz szczęście to go nie spaliłeś, + - z aku musi iść a sygnał z cewki, ale od strony sterowania cewką
Ten czujnik o którym piszesz w pierwszym poście jest od sterowania obrotomierzem.
Witam. Zaczynam przygodę z programowaniem i mam takie pytanie. Chce zrobić program na atmege8 który będzie odbierał dane przez port com RS-232 i przetwarzał je na sygnał PWM który będzie sterował obrotomierzem. Jak powinien wyglądać taki program, jakimi funkcjami powinien być sterowany i czy da się napisać to w bascomie? Z góry dziękuje za pomoc. Jeśli...
Porada dla osób z podobnym problemem - Winowajcą na ogół okazuje się bezpiecznik przy przekaźnikach który wygląda na dobry, a nie jest. W moim przypadku nie było sygnału z ECU z pinu 23, sygnał ten załącza przekaźniki oraz steruje obrotomierzem. Uszkodzona okazała się kość w sterowniku, leży obok pamięci eprom, kwartowa, przy złączu ECU. Układ wymontowałem...
kupić licznik z obrotomierzem, dać sterowanie i patrzeć czy działa.
Jak podłączyć obrotomierz (ciągnik renault 9514)?. Przy obrotomierzu są 4 piny . W alternatorze jest "pin czy też wyjście" oznaczony "R". Czy owe wyjście " R"(dodam iż jest na nim napięcie ładowania" steruje jakoś obrotomierzem?? Jeśli tak to jaki jest to sygnał?? Może orientuje się ktoś??
Dlatego pytam,kto by to zrobił i za ile-tak aby działało-wiem że temat był wałkowany,ale interesuje mnie cena za wykonanie,aby wszystko działało prawidłowoi dodatkowo, na co zwracać uwagę,kupując zegary z obrotomierzem-czy mogą być od b4?Podobno sterowanie obrotomierzem inne jest w b3 a inne w b4 Dodano po 1 są widzę tez takie przystosowane do komputera...
Witam wszystkich interesujących się tym tematem. Pojawił mi się dziś problem z moim autkiem bmw 528 mianowicie zaczął szwankować obrotomierz i ekonomizer. Autko jeździ prawidłowo i nie odczuwam żadnych szarpań itp. tylko obrotomierz raz wskazuje prawidłowo a po chwili pyknie jakiś przekaźnik pod licznikiem i obroty spadają do 0 a potem znowu wskakują....
Sygnał PWM z definicji ma stałą częstotliwość, jeśli chcesz generować sygnał o zmiennej częstotliwości to nie jest to PWM, a np. PDM. Do sterowania obrotomierzem/prędkościomierzem nie potrzebujesz drivera PWM o prądzie max. kilkunastu amperów. Skoro chcesz regulować potencjometrem, to dlaczego nie możesz użyć NE555? Wystarczy Ci wyjście typu otwarty...
Według schematu W Vectrze A z silnikiem 1.6i C16NZ sygnał do sterowania obrotomierzem wychodzi bezposrednio z komputera. W Kadecie z tym silnikiem sterowanie było brane z cewki zapłonowej. Ignacy
Wtyczka wentylatora: P1 do masy, P2 do +12V, P3 to tachometr (zazwyczaj 2 impulsy na obrót, otwarty kolektor (zastosuj pull up)), P4 to wejście PWM (25kHz, napięcia w standardzie TTL, możesz je bezpośrednio połączyć z pinem PWM mikrokontrolera). Przykładów programowania mikrokontrolera masz w internecie multum, np. http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
tylko że kable od oświetlenia też są w głównej wiązce i za bardzo nie ma ich jak od niej oddzielić . To przełożyć całą kompletną wiązkę a jeżeli dojdzie jakieś jakieś nowe "oprzyrządowanie" (np.licznik o którym pisałeś) to dopłożyć dodatkowe kable. Ja do swojej 900-setki dokładałem cały centralny zamek, obrotomierz, elektryczne sterowanie położeniem...
Witam mam pytanie odnośnie obrotomierza w jetta 2 czym jest sterowany czy to jest czujnik halla?
tak, o to chodziło. Zależność miedzy częstotliwością a OCR2 powinna być liniowa? Bo układ steruje obrotomierzem i niestety wskazania jego nie są liniowo zależne od „f” a powinny. W samochodzie są liniowo zależne od częstotliwości impulsów z cewki. Podejrzewam, że wypełnienie 50% wprowadza nieliniowość w obrotomierzu. Jak mogę zmniejszyć...
Rezonator jest typu ZTT trzy piny ceramiczny.Natomiast układ steruje wskazówką obrotomierza i silniczkiem krokowym liczydła sygnał bpobiera z alternatora
To nie jest żaden cyfrowy sygnał. Sygnału cewki lepiej nie ruszaj jak nie chcesz mieć z nią problemów. Bierz ten co idzie na obrotomierz. Pin B13 ECU, biały przewód.
Nie wiem co na ten temat powiedzą inni koledzy ale gdyby tak uprościć trochę ten układ ? Może by wykorzystać tylko pierwszą część schematu ze strony 2-giej ten żółty schemat. W sumie ma on fajną zaletę wejście sterowane napięciem 0,9-3,4V a tu niema problemu ze sterowaniem układu ponieważ nasze prądnice przy wzroście obrotów zwiększają napięcie i w...
Testowałem tez dzielnik na CD4027 jednakże efekt jest podobny. Pokaż schemat dzielnika. Czy za dzielnikiem jest jakiś układ uśredniający (całkujący) ? Pozdrawiam. ża dzielnikiem są zegary, w zegarach idzie do układu z oznaczeniami (VDO 007 ADS C0311), później pewnie do głównego układu, który steruje obrotomierzem oraz pozostałymi elementami zegarów)....
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Możesz zatem wyjaśnić jak to działa? sądziłem że jeśli gniazdo diagnostyczne, po podłączeniu do niego urządzenia diagnostycznego (prosty interfejs na telefon) pokazuje obroty, to sygnał dochodzi do tego gniazda i mogę to wykorzystać do sterowania obrotomierzem... . Tak jak to zresztą jest w schemacie. Domyślam się że sygnał (impuls) idzie bezpośrednio...
Cieżko wytłumaczyć ale spróbuje Przekaźnik ma dwie nóżki cienkie i dwie grube. Te cienkie to są os cewki czyli masa i sterowanie a te dwie grube sa prądowe czyli od skrzynki bezpiecznikowej i do pompy. Ty podłączasz do jednej z cienkiej nóżki tam gdzie dochodzi sygnał sterujacy miernikiem sprawdź gdzie jest masa. Do którego przekaźnika podłączysz sterowanie...
Jest możliwość włożenia licznika z e-klasy 1997/8 250td jest to silnik om605 więc prędkość będzie pewnie ze skrzyni biegów jak w ta którą mam zamiar włożyć Nie. Wszystko po W124 ma już szybkosciomierz elektroniczny sterowany sygnałem z ABS. E-klasa 97/98 z OM605 też będzie miała elektronicznie sterowaną pompę, więc jej obrotomierz też będzie potrzebował...
Temat rozwiązany obrotomierz sterowany jest z 22 pinu sterownika uszkodzeniu uległ sterowni a dokładnie zimny lut na sterowniku.
W TDI obrotomierz jest sterowany z ECU, na podstawie informacji z alternatorai czujnika obrotów silnika; a połączenia mają być po prostu sprawne.
Witam. Trochę się nie jasno określiłem. Więc jest to silnik w Karmann Ghia taki jak w garbusie sterowanie cewką jest przerywaczem w aparacie zapłonowym, który zwiera do masy, ja zastąpiony mam ten mechaniczny przerywacz modułem elektronicznym ale to nic nie zmienia w sterowaniu obrotomierza, który jest sterowany impulsami bezpośrednio z tego przerywacza...
OK. Postaram się to jakoś sprawdzić. A może mnie ktoś utwierdzić w stwierdzeniu, iż obrotomierz sterowany jest bezpośrednio sygnałem z alternatora?
sterowany jest z komputera
no dobrze jak mniejsze napięcie to bedzie sie wolniej kręcił prąd 6 a też no problem lm317+szeregowy tranzystor i tyle gorzej z tym napuięciem ..... :? ja myśle że trzeba by zrobić coś w podobie do zasady działania kolorofonu ale to tylko pomysł to jest tak dać na kolektor tranzystora + z akumulatora na emiter tego tranzystora + wiatraczka a na baze...
Witam Wszystkich po przymusowej przerwie urlopowej i wracam do tematu. Na urlopie spotkałem motocyklistę z takim samym obrotomierzem jak mam ja. Jego motocykl to V-star 650 - ma układ zapłonowy DualFire, czyli iskra na swiecy wystepuje za każdym razem, gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt). Jakież było moje zadowolenie gdy zobaczyłem na własne oczy...
Moim zdaniem obrotomierz jest sterowany impulsem.Ciekawie by to wyglądało z linką.Co ciekawe w tym samochodzie nawet prędkościomierz jest sterowany impulsatorem który jest na skrzyni!
Przeglądając schematy w książce o Polonezie doszedłem do tego, że w Boschu obrotomierz sterowany jest z kompa, a nie z cewki. Czy wobec tego powinienem spróbować go podpiąć do cewki ? Czy pin cewki opisany jako "sterowanie prądem uzwojenia pierwotnego" będzie odpowiedni do tego ?
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
podobno gdzies przy alternatorze jest koncowka do podpiecia obrotomierza....
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Witam kupiłem wkońcu nowe zegary do mojego sunny 2.0DLX i podczas czyszczenia tych zegarów zauwazyłem ze jak ruszymy wskazówke predkościomierza to zawsze wraca na swoje miejsce(spręzynka) a jak ruszam wskazówke obrotomierza to jest ona luźna tzn moge ja sobie ustawić na końcu skali i niewróci ona do początku tak jak wskazówka predkościomierza. I tu...
Witam po przerwie, wymiana fototranzystora pomogła, obrotomierz działa bardzo ładnie jednak to nie koniec problemów. Lampa błyskowa wydaje z siebie na tyle słabe błyski że jest bezużyteczna. Układ lampy nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, steruje nią kontaktron załączany magnesem na kole zamachowym. Ów kontaktron został wymieniony bo pękła szklana...
witam jeżeli jest to licznik od takiego samego auta tylko bogatsza wersja, to wystarczy wpiąć go do kostek i wszystko działa. może być konieczność wymiany czujnika ciśnienia oleju na taki który steruje wskażnikiem ciśnienia oleju
Wszystkie układy obrotomierzy steruje się podłączając układ do przerywacza, skąd zbiera się impulsy do układu elektronicznego. Układy były publikowane na elektrodzie.
Kolego podłącz pin z zegarów sterujący obrotomierzem z 1 pinem z ECU z tego samego pinu jest sterowana cewka zapłonowa i w twoim modelu z tego miejsca brało się sygnał dla obrotomierza. Sygnał ten powinieneś podłączyć przewodem ekranowanym by wyeliminować zakłócenia.
To mam inne pytanie. Czy da się dorobić inny układ pod te parametry które wyżej wymieniłem aby sterował tylko samym obrotomierzem (dokładnie chodzi o tą część wypinaną). Są w nim 4 takie piny które sterują wychyleniem wskazówki. Czy byłoby w stanie dorobić taki dość nieskomplikowany układzik? Oczywiście tarcza do zmiany ( zakres do 10000obr/min)
To zegary z jakiejś biednej wersji, wyższe wersje miały obrotomierz, ale z kolei "golas" nie miał wskaźnika temperatury. Kontrolki są sterowane po CAN i wymagają obecności stosownych sterowników i zalogowania ich w konfiguracji CAN. Kontrolki dotyczące nieobecnych lub nieaktywnych modułów są nieaktywne.
MCU - Komputer. Obrotomierz jak i ekonomizer jest sterowany komputerem odp. za prace silnika
witam mam problem z autem, w czasie jazdy przestaje pracować obrotomierz i zapala się uszkodzenie silnika, samochód staje się słaby. usterka występuje gdy silnik się rozgrzeje, gdy ostygnie wszystko wraca do normy. mam pytanie , co steruje pracą obrotomierza, jaki czujnik i gdzie go szukać? pozdrawiam Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Kolego leszcz 72 chyba pomyliło ci się z czymś innym,ł34 licznik motogodzin jest napędzany z nadajnika.Nadajnik jest przykręcony nakrętką na klucz 24 z prawej strony silnika,przy zmienniku o numerze 38 0036 05 001.Wyjścia to 3 wsuwki 31 środkowa to masa,M (GS) to obrotomierz,SZ(ZO)to licznik motogodzin.Nadajnik to sterowanie masą za pomocą 3 platyn.Zegar...
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
Probowałeś pisać do autora tego filmu? Zapewne jest tu urzyty mikrokontroler i ukłądy peryferyjne które sterują wskazówkami .
To na odpalanie auta nie ma wplywu. A obiawy ktore opisujesz sugeruja zanikajace zasilanie / mase sterownika silnika. Albo sterownik silnika sie konczy. Jezlei jest klima, to tam jest osobny sterownik wentylatorow, ktory sie komunikuje ze sterownikiem silnika. Jezeli z jakis przyczyn ta komunikacja sie nie powiedzie, to wlacza wiatraki cala naprzod....
Przy takiej ilości kroków w oryginale był pewnie sterowany mikrokrokami.
Dokładnie tak - w tym miejscu jest wywołanie funkcji, która pobiera z serial dane i po przeliczeniu steruje serwem. Teraz to już masz z górki. zmodyfikuj tylko kod - żeby nie było wywołań do LCD (liquidCrystal)
Posiedziałem trochę nad tymi wsadami i zrobiłem coś takiego, że do mojego wsadu z tej starszej wersji licznika przepisałem wartości sterowania obrotomierzem z tego nowszego wsadu, auto jeździ, obrotomierz działa jak powinien ale po 50km pojawiła się na FISie ikonka od niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy, tak więc jednak coś tam musiał namieszać tamten...
Po przekładce silnika nie ma obrotomierza. W c20ne obrotomierz był sterowany zielonym przewodem który szedł do samych zegarów. jakiego przewodu mam szukać aby wpiąć się w zegary z instalacji c16nz.
B+ to wyjście prądowe, W wyjście z jednej cewki służy do sterowania obrotomierzem w dieslu ,D+ wyjście zasilania regulatora napięcia i kontrolkę ładowania, DF wejście napięcia z regulatora na szczotki
może ktoś przynajmniej ktos wie jaka jest pinologia tego układu Sn29736P bo nigdzie nie moge znaleźć noty katalogowej tego małego scalaka, a potrzebne mi to do rozszyfrowania wejść na układ sterowania obrotomierzem od fiata REGATA.
Wtryski i cewki są sterowane napięciem 12-13V i po podłączeniu do ich obwodów wyzwalających/sterujących obrotomierz nie pracuje, po podłączeniu do czujnika wałka/wału zasilanego 5V obrotomierz pracuje ale pokazuje zawyżone odczyty stąd mój wniosek że obrotomierz dostaje zbyt wysokie napięcie i nie jest w stanie odczytać sygnału.
Tutaj to pewnie sterowanie cyfrowe po CAN, a sam wskaźnik to serwomechanizm... dać się da, tylko trzeba zrobić od zera całe sterowanie wskaźnika.
Driver wtrysku jest zamienny, ale czasem brakuje tranzystorka smd do sterowania obrotomierza z 23 pinie. I o dziwo w punto bez obrotomierza nie jest przeciąnięty ten przewód od ECU. I montując obrotomierz należy o przeciąqnąć i obsadzić wtyczkę , lub przykręcić pod śrubkę . A tak oqulnie to siadają drivery wtrysku czasem bez powodu.
Jeśli dobrze pamiętam to w tym silniku nie potrzeba kondensatora. Cewka zapłonowa jest sterowana bezpośrednio ze sterownika Bosch Motronic M 1.5 bodajrze pin nr 1 w sterowniku (z niego też sterowany jest obrotomierz). Do tego właśnie przewodu należy bezpośrednie podłączyć przewód brązowy z centralki BINGO. Drugi przewód na cewce zapłonowej to zasilanie....
ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza i obrotomierza. No więc nad tym się skup - skąd ma zasilanie deska...
Nie, nie ma. Ma podobne funkcje, ale rozrzucone po kilku sterownikach. Akurat sterowanie częścią świateł, w tym kontrola żarówek, jest w obrotomierzu... Odpiąłem tylne lampy, przednie lampy, halogeny, lampy w klapie, problem jak był tak sobie jest. Więc winnym jest obrotomierz! Przelutowałem driver sterujący p.mgielnymi z innego obrotomierza, i dalej...
Oczywiście że różne S-zasilanie kontrolne ,L-kontrolka. P- obrotomierz, D- sterowanie kontrolką przez sterownik.P
gdyby było tak jak mówisz to zapewne nie działałby prędkościomierz (a jest OK). więc sądzę że obrotomierz jest sterowany elektronicznie. wiem że napęd prędkościomierza jast z linki ponieważ już kiedyś miałem z tym problem. nie wiem jaki jest schemat działania obrotomierza.
obrotomierz sterować lublin obrotomierz obrotomierz iveco
25pt4423 dławik płyta indukcja electrolux renault laguna przycisk
ładowanie akumulatora rowerze pradnica amerykanka
Trzecie światło stop nie działa w Seacie Leon 2000 Wireshark nie wyświetla interfejsów sieciowych - przyczyny i rozwiązania