Zwarty triak sterujący silnikiem.
Kod F01 - sprawdź kostkę silnika czy nie ma wilgoci powodującej zwarcie, łącznik J9 na płycie modułu i ewentualnie triak sterujący silnikiem.
Uszkodzony triak w module sterującym silnikiem.
Zwarty triak sterujący silnikiem w module
Błąd który sygnalizuje pralka wskazuje na uszkodzenie triaka sterującego silnikiem, ten kondensnator zamontuj z powrotem, to jest filtr przeciwzakłóceniowy.
Na mojej płycie jest u góry 3,3kΩ , na dole 100Ω Sprawdź kostkę silnika na zalanie i prądniczkę tachometryczną czy generuje napięcie sprzężenia zwrotnego. Wspomniany triak steruje obrotami silnika głównego pralki.
Wymień triak sterujący silnikiem - BTB-?
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Miałem bardzo podobny przypadek z pralka Beko WBF 6006 uszkodzony był moduł sterujący silnikiem. Dokładnie uszkodzony był jeden z rezystorow przed triakiem.
Przed tobą dużo pracy i zdobywania wiedzy z zakresu elektroniki. Przecież chcesz wszystko zrealizować na układzie mikroprocesora - zastąpić programator mechaniczny , a więc i odmierzanie odpowiednich interwałów czasowych pracy silnika . Jeżeli chcesz stosować tranzystory to musisz nimi sterować przekaźnikami . Silnik pracuje przy napięciu sieciowym...
do dnia dzisiejszego nie potrafię zrozumieć zasady działania silnika od pralek (skąd te różne prędkości) Prędkościami silnika steruje triak, pomierz wszystko w silniku (uzwojenia), zobacz szczotki. Tu masz link jak sprawdzić silnik poza pralką http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... ja nie dysponuję autotransformatorem poradziłem sobie zwykłym...
Sprawdź/wymień triak sterujący obrotami silnika.
Czyli na praniu dostaje na parę sekund pełnych obrotów ? jeśli tak to zwarty triak sterujący pracą silnika na module
Witam. Jaki jest symbol triaka sterującego pracą silnika 2 pralce Samsung Ecobuble 7 kg, model WF70F5E0W2W/EO? Nie mogę odczytać symbolu.
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Witam. Do sprawdzenia silnik-szczotki ,tacho i ewentualnie triak i moduł sterujący
Sprawdź czy nie dostał zwarcia triak sterujący silnikiem programatora (schemat na str. 8, silnik oznaczony jako TIM)
Witam, może poprostu triak sterujący pracą silnika ma zwarcie ? Jeżeli dobrze pamiętam ten triak to jakiś BTB , spróbuj zmienić go na nowy, wydatek rzędu 5 zł. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
Nie uszkodzisz silnika. Martwiłbym się tylko o triak. :-) Dałeś snubber?
Ale to procesor steruje triakiem od silnika poprzez tranzystory. To jest raczej nie wykonalne bo by pan musiał przeprogramować procesor.
Moduł chwilami "nie widzi" pompy. Wtedy pojawia się f07. Musisz sprawdzić wszystkie złącza od pompy jak i samą pompę - możliwe, że przerywa w niej termik silnika. Sprawdź na module triak pompy i jego sterowanie.
https://obrazki.elektroda.pl/6837376400_... Wielkie wielkie Dzieki za pomoc. Problem rozwiązany. Triak lekko ztiuningowany przez szwagra. Pralka hula jak tralala. Wymiana triaka sterującego silnikiem. Pzdr
Ponadto pomierzył bym jeszcze triaka sterującego silnikiem, skoro motor wyrywał się na obroty, no i oczywiście wyżej wspomniane 2 przekaźniki i naprawa połączeń.
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
Poszukaj zimnych lutów, szczególnie przekaźnika. A triak można by wymienić pro forma.
Słuchaj blokada drzwiczek to nic innego jak zamek elektromagnetyczny z zapadką sprawdzenie raczej poprzez pomierzenie rezystancji multimetrem na przejście lub w też w inny sposób czy napięcie dochodzi do zamka pomiar napięcia woltomierzem . Bo może być tak ze zamek elektromagnetyczny nie zamyka zapadki i sterownik modułu procesor widzi jako otwartą...
Silnik załączany jest przekażnikiem. Więc do sprawdzenia przekażnik i jeżeli nie ma prądu na wejściu przekażnika to szukanie dalej wgłąb jeśli jest a nie ma na wyjściu to sterowanie przekaźnikiem do sprawdzenia czy pojawia się napięcie załączania jakie ma być pisze na przekażniku 9 lub 12V. Sterowany triakiem to triak do sprawdzenia. Zaznacz miejsce...
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
Problemem może być upływność na triaku sterującym silnikiem. Rozwiązanie - wymiana triaka.
Skoro na jednej działa, to czemu miałoby na drugiej nie działać? W takim razie przełóż moduł nazad i zobaczymy co będzie. Możesz też swój sprawdzić w tamtej pralce. E51 w każdym papierze do electroluxa mówi o niezgodności triaka sterującego silnikiem na PCB.
czy nie robi się przerwa na cewce tacho Jeśli mnie pamięć nie myli to przerwa w obwodzie tachoprądnicy w tej pralce powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. Tam jest silnik dwubiegowy - jeśli zarówno na rewersach i na wirówce są tylko maksymalne obroty to podejrzany jest triak (zwarty) lub jego sterowanie.
Na wirowaniu ten sam problem? Sprawdź grzałkę, niektóre modele miele że spaloną grzalką nr startowały silnika. Do sprawdzenia moduł, przekaźniki i triak sterujący. Sam silnik oczywiście po pomiarach i uzwojenia są sprawne?
Witam. Krzywkę się po prostu ściąga.Z powrotem będzie pasować tylko w jednym położeniu . U mnie po wymianie triaka sterującego pompą pralka działa . Dla pewności usuń kostkę na pompie i zobacz czy silnik nie jest spalony przez wyciek .
Sprawdź elektronikę, konkretnie triak sterujący silnikiem.
W tej pralce nie ma silnika szczotkowego,jest silnik indukcyjny sterowany poprzez falownik znajdujący się na module .... U Ciebie uległa uszkodzeniu cewka elektrozaworu prania zasadniczego w konsekwencji uszkadzając triaka sterującego Q11 lub Q12(nie pamiętam dokładnie który to bo nie mam przed sobą modułu) Triaka łatwo namierzysz znajduje się w pobliżu...
Witam. Błąd F5 to problem z odpływem wody, F6 to brak podgrzewania wody. Z opisu kolegi można wywnioskować, że problem tkwi w module sterującym lub silniku pralki. Możliwe, że uszkodzeniu uległ triak sterujący silnikiem. Czy tak czy owak czeka kolegę demontaż silnika i modułu. Wyraźne zdjęcia tych podzespołów zamieścić na forum.
Kod błędu E52. Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku i triak sterujący silnikiem.
Sprawdz triaka sterującego silnikiem
Ja bym sprawdził triak silnika .Błąd E-22 mówi również o zwarciu triaka sterującego pracą silnika głównego.
Trzeba wymienić triaka sterującego pracą silnika.
Jeżeli silnik w tej pralce jest sterowany elektronicznie to może być uszkodzony triak
To raczej wygląda na zwarty triak sterujący silnikiem.
Triaki smd od AGD sterują małymi mocami, elektrozawory (kilka W), pompami (około 30 - 35W), blokadą drzwi (maks. kilka W). Typowo jest tam triak 0.8 - 1A i taki wystarczy. Do silnika byłby 12 - 16A, ale to już nie smd tylko w obudowie 220.
Jeżeli zawór był wymieniony to znaczy że co się stało z poprzednim(uszkodził się mechanicznie czy elektrycznie?), przyczyn należy szukać nadal na płycie programatora,posprawdzaj jeszcze raz wszystkie połączenia i ścieżki,co do silnika jeżeli by był uszkodzony to by nie kręcił na rewersach(wolne obroty).Można jeszcze sprawdzić triak który steruje silnikiem...
Według mnie masz uszkodzonego triaka (jest źle wysterowany) sterującego silnikiem. Przy wyższym prądzie bramki jakiego wymaga wirowanie triak pracuje prawidłowo a przy niższym jakie wymagane jest przy pracy prania nie wysterowuje tego triaka. Prawdopodobnie masz BTA12/60 wymień na BTA lub BTB 16/600.
To pozostaje tylko triak sterujący silnikiem.
Sprawdź na module triaka sterującego silnikiem
Co do pralki . To albo stara z przełączaniem obrotów silnika przez programator. Albo pralka na pełnym falowniku. Jak będzie sterowanie silnika on off na triaku. To zapomnij o tym że ta pralka będzie ci pracowała.
Uszkodzony był triak sterujący silnikiem.
Moim zdaniem jak najbardziej da się sterować silnikiem komutatorowym za pomocą triaka i uP. Silniki komutatorowe stosuje sie w elektronarzędziach i sprzęcie AGD. W wiertarkach najczęściej jest prosty regulator obrotów oparty na triaku i jak najbardziej działa taka regulacja obrotów. W niektórych rozwiązaniach silniki komutatorowe zasila się napięciem...
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Jeżeli "padła" pompa to co ma z tym wspólego moduł. Jak dochodzi zasilanie do pompki i słychać że się zaciera to silnik pompy do wymiany.Sam silnik to koszt ok. 38zł. Triak steruje obrotami rewersyjnymi silnika. Pozdrawiam
Prawdopodobnie triak sterujący silnikiem wysiadł.
co jeszcze sprawdzić? Mój poprzednik napisał coś w sterowaniu silnikiem. Idź tym tropem, sprawdź/wymień triaka silnika i elementy od procesora do elektrody sterującej triaka.
Triak kupiony pralka naprawiona.Temat zamykam
Witam Pompą steruje triak a nie przekaźnik , (silnik jeśli poszło zwarcie) też sterowany jest triakiem i przekaźnikami należy tam szukać
Wymieniłem w module triak BTB16-600BW i pralka działa prawidłowo - wiruje pod obciążeniem. Kondensatora rozruchowego nie ma bo całe sterowanie silnikiem jest z modułu za pomocą triaków i przekaźników.
http://www.pralkoporadnik.pol.pl/ -w zakładce ,,dokumenty,, są schematy.Prędkość regulowana jest triakiem.
Teraz w następnej kolejności będzie wskazany pomiar triaka sterującego silnikiem. Mógł kolega wspomnieć temu elektronikowi, który wymieniał triaka blokady i rezystory o tym, że silnik pralki nie pracował to od razu wymienił by i ten element.
Wężem spustowym położonym płasko po podłodze do niskiego naczynia Dzięki za radę, spróbuję. Dlaczego? Dokonałeś jakichś przeróbek? Nie nie przerabiałem. Dawałem już raz programator do naprawy, wtedy dziabnięty był triak sterujący silnikiem.
Nie podłączaj silnika bezpośrednio pod 230V bo ten silnik jest sterowany przez układ z triakiem i przy podłączeniu pod 230V może się uszkodzić tachometr z tyłu silnika. Ja do sprawdzenia silnika używał autotransformatora i zawsze zaczynam od 30V i stopniowo podnoszę napięcie do max 100V.
Kiedyś ktoś pytał o sterowanie silnikiem pralki automatycznej,a to jest układ oparty na TDA1085C i triaku BTA24 600CW.
Niestety problem w tym, że przekaźniki odpowiadają za ruchy rewersyjne i musiały by uszkodzić się oba naraz skoro silnik ani drgnie. Problem leży albo w uszkodzonym programatorze(jego stykach), albo triaku sterującym pracą silnika.
Przyczyną niestety może być również uszkodzenie sekcji tachogeneratora na module sterującym. https://obrazki.elektroda.pl/6926021100_... (at)daniel40 zatem lepiej to sprawdź i sam triak silnika i jego sterowanie (popraw ewentualne zimne luty) :D
Menu serwisowe jest: https://www.youtube.com/watch?v=3U6lnAgW... Czyli wszystko działa, drzwi się blokują, pobiera wodę, wypuszcza tylko jak włączysz wirowanie, to działa przez chwilę i się wyłącza. Silnik i co się z tym czasem dzieje? Błędu nie pokazuje? Z jakiegoś powodu silnik przestaje pracować, zapewne ginie sterowanie na triaka.
Sprawdż czy grzałka nie ma przypadkiem przebicia ,co może być przyczyną spadku napięcia. Wtedy może szaleć przekaznik załączający silnik lub triak sterujący tym przekażnikiem.
Moduł sterujący silnikiem, zawsze warto przejrzeć, bo uszkodzenie triaka, często widać gołym okiem, a zwykle do poprawienia są lutowania większych i grzejących się elementów. Warto też sprawdzić kondensatory elektrolityczne w zasilaniu.. ja wymieniam profilaktycznie, na dobrej jakości, bo to tylko kilka złotówek. Możliwe że nieco wysunęła się tachoprądnica...
Czym mogę zastąpić triak BTB16-700BW? Triak jest od pralki ELECTROLUX. Odpowiada za sterowanie silnikiem. Jest on lutowany do radiatora. BTB16-700BW GK068 VU CHN 022 Mam dostęp do triaka 700V 16A TO-220AB STM BTB16-700SW. Będzie pasować?
Nic w niej więcej do wysterowania nie widzę. W najbiedniejszej pralce: - pompa spustowa wody - dwa zawory wody - do kierowania strumienia w odpowiednie miejsce podajnika proszku - czujnik zamknięcia drzwi - grzałka - dwa wejścia z czujnika poziomu wody (presostatu) - brak wody, ilość wody odpowiednia, za dużo wody - sterowanie zamkiem drzwi - dwa przekaźniki...
Ten silnik ma uzwojenia na komutatorze zasilane przez szczotki i 2 uzwojenia na obudowie silnika, które wytwarzają sztuczne pole magnetyczne, czyż nie tak? Rozumiem że trzeba podłączyć zasilanie do uzwojen obudowy 220V i autotransformator do szczotek silnika. Niebardzo chce mi się wierzyć, czy tych 2 uzwojeń nie spale. Silnik ma kostke 6-tke 2 wtyki...
Triak jest przyczepiony do radiatora
Silnik sterowany jest napięciowo - możesz używać napięcia stałego bądź jak w oryginale przemiennego (triak). Połączenie uzwojeń dla różnych prędkości jest jedno (szeregowe), chyba że chcesz zmienić kierunek obrotów, wtedy będziesz musiał użyć dwóch przekaźników. Pytanie stąd, że pralka nie działa, i zastanawiam się nad przerobieniem jej na PLC, ale...
Pozostaje sprawdzić płytkę modułu w tym stan lutów na przekaźnikach silnika,a jeśli to jest o.k. to także triak sterujący silnikiem.Triak na ogół ma wbudowaną diodę,lub rezystor,wiec zwykle jest trudny do zdiagnozowania i najlepiej wymienić na nowy(w IIIRP to koszt kilka zł).W większości modułów jest to BTB16/700,lub BTB16/600,może też być zastąpiony...
Kolego spokojnie, daj go jakiemuś ogarniętemu elektronikowi, najlepiej mającemu pojęcie o jednym i drugim , jak jest tam bufor to spokojnie moduł do uratowania, nawet jęśli procek uwalony, wystarczy z identycznego modułu, przelutować procek. Przebity triak jest jak urwany zawór wali pełną moc na silnik , bez względu na sterowanie, do tego przeważnie...
Zakłócenia w poborze wody sugerują sprawdzenie układu hydrostatu.Jeśli dmuchnięcie w przewód napotka na opór,musisz oczyścić od dołu do góry ze szlamu i przedmuchać ponownie. Jeśli zakłócenia w pracy nie ustąpią trzeba będzie przejrzeć dokładnie moduł, a zwłaszcza obwód triaka sterującego silnikiem łącznie z samym triakiem.
W takim razie do sprawdzenia są szczotki silnika, przekaźniki zmiany kierunku obrotów i lutowania, szczególnie triaka sterującego silnikiem.
Co do silnika, to nie wiadomo, lecz przy delikatnym praniu lub namaczaniu będen kręci się 25 obr/min, przy normalnym 53 obr/min. Przy, wyważaniu wsadu roóżnie, ale z regóły sa podwyższone ok. 58obr/min. Sygnały z pradnicy tacho też się zmieniaja zależnie od ilości prania, a nawet w czasie działania od różnego ułożenia się prania i nierównych obrotów...
Sprawdź triak sterujący silnikiem, czy nie jest zwarty.
Triak ten steruje obrotami silnika głównego pralki.
Uszkodzony triak sterujący silnikiem na module . Pozdrawiam.
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku. ....i triak sterujący silnikiem, czy nie zwarty.
Witam Sprawdź elektronikę (triak sterujący silnikiem) oraz tacho Pozdrawiam
Jeśli rusz pełnymi obrotami , to masz zwartego triaka sterującego silnikiem na module
OK, w następnej kolejności do sprawdz. prądniczka tacho silnika, triak sterowania silnika, a na końcu sterowanie triaka. Acha, być może jeszcze przekaźnik - o ile jest.
Halotron sprawdzony, generuje niewielkie napięcie podczas ręcznego obracania osi silnika. także, raczej jest dobry. Bardziej mi podpada triak sterujący silnikiem, będę musiał go podmienić.
Przelutować programator na zimne luty. Parę przypadków miałem gdzie na triaku sterującym silnikiem były pęknięte luty i objawy takie jak u Ciebie.
Walnięta cewka tacho, uszkodzony magnes, niewłaściwy magnes (dwa typy o różnej biegunowości, bo ktoś sobie założył inny, ingerując w urządzenie), lub walnięty hallotron w silniku. Widzisz, że gadamy, jak głuchy ze ślepym? A Ty czepiasz się Bogu ducha winnego triaka i jego otoczenia na module sterującym. Proszę zmienić pierwszy post i podać E- nr urządzenia....
Podłącz ten silnik pod 230V AC, jeżeli będzie ok, to sprawdź przekaźniki od zmiany obrotów, a na koniec podstaw nowy triak sterujący silnikiem na module.
Z racji, że model pralki jest leciwy to może i coś znajdziesz w czeluściach internetu, ale ogólnie gdy nastały elekroniczne moduły sterujące w pralkach to schematy przestały być dostępne. Po prostu podmień triak silnika i zobaczysz efekt a materiału o błędzie F01 w pralkach Indesit znajdziesz sporo na forum.
podaj nr serwisowy taki na 8 to pogadamy powinna wyświetlać F7 a oznacza to zwarty triak sterujący silnikiem
nie naprawiałem tego modelu ale na twoim miejscu sprawdziłbym przyczynę przepalenia (czym steruje ten triak ) częste przyczyną przepalenia to uszkodzona blokada drzwi zwarcie w silniku lub uszkodzona grzałka
Witam Poszukuję zamiennika triaka MAC12M. Steruje on silnikiem w module z pralki (SAV 55X5738). Kupiłem zamiast niego już BT139, ale "nie puszcza" napięcia na silnik.
We współczesnych pralkach sterownik silnika nie ma optotriaka; sterowanie triaka jest synchronizowane siecią, ale już w procesorze, a nie w układzie wykonawczym. Izolacja galwaniczna jest realizowana mechanicznie, tu użytkownik nie ma fizycznej możliwości kontaktu z układem elektrycznym.
Zacznij od sprawdzenie tacho na silniku (pękał magnes) jak tacho ok.to sprawdź triaka na module sterującego silnikiem (może jest zwarty)
Witam! Podaj wiecej szczegółów , jaki jest typ modułu sterującego silnikiem?Spr.Ci pomóc.
Tachometr to zwykła prądniczka, która im większe obroty tym większe napięcie produkuje, służy do ustalania (weryfikowania) obrotów zadanych przez procesor i to właśnie procesor steruje triakiem przez sygnał impulsowo- fazowy i to triak wysyła do silnika odpowiednie napięcie do silnika.
Zanim zaczniesz wymieniać wszystkie podzespoły to podmień triaka sterującego silnikiem , nie napisałeś jaka pralka
nie sądzę ,nie spotkałem się z takim przypadkiem, jeśli masz taki sam sprawny moduł możesz porównać wartości elementów sterujących triakami ,może tam coś znajdziesz i skupił bym się tu na triaku i obwodach sterujących silnikiem.
Witam. Sprawdź prądnicę tachometryczną i magnes I jeszcze triak sterujący silnikiem, czy nie zwarty.
pralka triak sterować silnik sterować triak triak sterować silnik
silnika roweru piekarnik programator antena peugeot partner
Mercedes Actros MP3 – wymiana ECU, komunikat CODE, brak rozruchu po zmianie komputera i pastylki Tata Indigo Marina – lokalizacja czujnika uderzeniowego SRS i wyłącznika bezwładnościowego