Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Podstawowe różnice: Jetronic steruje tylko wtryskiem paliwa. Motronic steruje wtryskiem i zapłonem.
Oczywiście by zastosować wtrysk paliwa trzeba by pewnie przeprojektować komorę spalania, wtrysk, z którym miałem do czynienia (nie wiem od jakiego modelu był bo znalazłem na szrocie) rozpylał paliwo na naprawdę drobną mgiełkę. Przy dopracowaniu sterowania (ja zastosowałem zwykły timer 555 i układ wykonawczy na jakimś Mosfecie) można by na pewno uzyskać...
Do andrzej104 Największy problem mam ze sterownikiem , aby zaczynał podawać gaz po zwiększeniu obrotów a wyłączał na jałowym bo gaśnie silnik Jaki masz motor z czego (jakich elementów zkleciłeś instalację)? Kolega kidu22 podpowiedział nam żeby wtryskiwacz gazu wysterować generatorem impulsów PWM a PWM sterować czujnikiem ciśnienia doładowania. Podglądałem...
Naprawiam sobie myjkę EHRLE gorącowodną. Pompa paliwa też jest napędzana z silnika dmuchawy. Ze schematu wynika że dmuchawa z pompą paliwa i iskrownikiem pracuje razem z silnikiem pompy wodnej, natomiast elektrozawór jest załączany przez termostat, czujnik przepływu wody, czujnik poziomu oleju opałowego i moduł elektroniczny realizujący opóźnione załączenie...
Opisany objaw świadczy ,że zapala tylko po podaniu paliwa przez wtrysk rozruchowy. Odkręć jeden wtryskiwacz , włóż do butelki i popatrz czy rozpyla paliwo. Rozruchowy wtrysk sterowany jest elektrycznie i pobiera paliwo niezależnie od wtrysków zasadniczych.
Polecam zapoznanie się ze sterowaniem wtryskiwaczy w silnikach Common rail
Hejka Problem może być spowodowany uszkodzoną sondą lambda lub problemem z układem sterowania wtryskiem paliwa. Sonda lambda jest elementem, który monitoruje ilość tlenu w spalinach i przesyła te informacje do sterownika silnika, który na podstawie tych danych reguluje ilość wtryskiwanego paliwa. Jeśli sonda jest uszkodzona lub przewody prowadzące do...
Są specjalne ,,uchwyty z igłą",które wielkiej szkody nie czynią, nie przesadzajmy z tymi uszkodzeniami wiązki, to nie prom kosmiczny.
te MR 11215 to nie wiem nie robie w mercach ale edc to napewno sterowanie wtryskiem paliwa
wytlumaczy ktos, jak jest sterowany benzynowy bezpośredni wtrysk paliwa??
Trzeba by sprawdzić czy jest sterowanie wtryskami ,albo małą probówka , albo probówka LED. Może być paliwo najprędzej a może mechanicznie stoją, ale jak wcześniej odpalał to wątpię.
czy jest jakaś procedura przy wymianie oleju w przypadku silnika z łańcuchem rozrządu. Głównie chodzi mi o napięcie siłownika Dużo samochodów ma łańcuch rozrządu, i niema tam żadnych procedur przy wymianie oleju dotyczących napinacza łańcucha. Sam jestem w posiadaniu takiego modelu (dotyczy łańcucha rozrządu) Bo olej zawsze wymieniam sam. Jedyne co...
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Swiece to nie,nie w tych temperaturach. Ciśnienie na listwie jak buduje to podstawa. Potem sygnały wał/wałek ,sterowanie wtryskami ,dawka paliwa temperatura. Także jak widzisz jest co sprawdzać.
Przekaznik R1 steruje układem wtrysku,bezpiecznik nr.10 -20A pompa paliwa.
Tak, podstawa ciśnienie paliwa. Sygnały wał wałek, napięcie podczas kręcenia, sterowanie wtryskami. A jak tobie czy mechanikowi się nie chce nic sprawdzać to chociaż test sond przy WOT. Rozumiesz w ogóle co z tego?
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Blokada kierownicy siada. Bez niej nie masz prąd na sterowniku silnika a to on steruje pracą rozrusznika.
Iskra, sterowanie wtryskami, pompa paliwa-co działa, co nie działa?
Oznaczenie DF jest to wyjście do elektronicznego układu sterującego wtryskiem paliwa .DF wyjście z regulatora multifunkcyjnego .
A jak nie bedzie widzieć, to znaczy, że steruje wtryskiem paliwa oraz zaplonem na podstawie GPSu, albo astrolabium. Co za bzdury. Gdyby dla założyciela watku byłoby to takie oczywiste, to by nie zakładał tego tematu
Otóż mam problem nie działa mi tak jakby sterowanie wtrysków. Paliwo podaje a nie chce odpalić. Wie możne ktoś co jest grane?
Masz wtrysk jednopunktowy,który jest sterowany elektrycznie.Podczas pracy na gazie ,napięcie do wtrysku jest odcinane przez centralkę gazu,by nie leciało paliwo i gaz rownoczesnie.Musisz posprawdzać gdzie jest wcinka do instalacji.
Czujnik położenia wału? On steruje wtryskiem paliwa i jeżeli jest przy kole pasowym to najpewniej on zostaje zalany i unieruchamia auto.
Witam. Napisałeś Dawkowanie paliwa i tak jest ciągłe i regulowane jedynie poprzez wielkość podciśnienia w kolektorze dolotowym i to by się zgadzało ale w przypadku gażnika (może być też z sondą, a zwłaszcza w starszawych suzuki), natomiast przy wtrysku nie ma innej możliwości jak tylko sterowanie ilością paliwa poprzez długość impulsu elektrycznego...
Witam, a na czym polega to manualne zamknięcie obwodu pompy? Masz przekaźnik rozebrany i zwierasz styki? Czy wtedy słychać pompę paliwa? Piszesz, że na plaku odpala, czyli sterowanie wtryskami jest.
Witam, czy ktoś podziliłby się schematem instalacji elektrycznej sterującej wtryskiem paliwa i turbosprężarką w aucie VW Golf IV, rok produkcji 2000, 1,9 TDI ? Pozdrawiam
Pompa paliwowa jest sprawna , pompa wtryskowa też. To dlaczego na krućcach nie ma paliwa ? Moim zdaniem to sterowanie listwą.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Opór oporem, najpewniej podmienić że sprawnego, chyba że masz oscyloskop i możesz skonfrontować sygnał wału i wałka, w tym przypadku wtrysku sterującego. Sprawdź jeszcze przewody do wtrysków czy nie są beczki pozagniatane. Jeszcze jedno. W puszcze sterownika jest bezpiecznik 10A zasilania zaworu stop, dawki paliwa i zaworu wyprzedzenia wtrysku, sprawdź...
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
Mam pytanie czy można wymienić moduł sterujący wtryskiem paliwa z innego samochodu ( z tego co wyżej pisałem dawcy) Rozrząd wymieniony ale nie jest za dobrze bo samochód stracił strasznie moc ciężko nim przyspieszyć , czym to może być spowodowane ?
Skąd pewność że to wtryski elektromagnetyczne a nie piezo? Jak piezo to 12 V nic nie da ani nie uszkodzi o ile podawałeś przy odpiętej wtyczce. Sprawdź rezystancje cewek, jak kilka ohm to masz elektromagnetyczne i możesz podawać tam te swoje 12 V, jak rezystancja jest w okolicach 20 kOhm to piezo i ich tak nie wysterujesz. Potrzeba tutaj ok. 80 V. Może...
to znaczy ze cykl zapłonu jest ze soba zsynchronizowany . elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa. podanie precyzyjne paliwa -sprezenie podanie iskry i nastepuje zapłon . całym cyklem steruje elektronika .
Przewody powrotne a wtryskach , sprawdź vagiem wtrysk sterujący ten z kabelkiem.
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
A co to delphi ? :D Opiłki możliwe. Nie wiadomo tez czy steruje wtryskami ,wiemy że paliwo dochodzi.
Może ale musisz sprawdzić czy jest sterowanie wtryskami! Jeśli jest sterowanie a wtryski nie puszczają paliwa to prawdopodobnie jest niskie ciśnienie, a jeśli nie ma sterowania to pompę zostaw w spokoju.
Filozofii to tam żadnej nie ma. Sekwencyjny wtrysk, każdy wtryskiwacz sterowany osobno. Przy wykryciu anomalii, system odcina sterowanie, dla uniknięcia zalania katalizatora.
Chciałbym zrobić układ, który będzie mierzył czas między impulsami, a na bazie tego będzie rozdzielał sygnał idący do listwy wtryskowej na 4 wtryskiwacze. Da się zrobić ale uwierz mi, wolał byś to zrobić na mikrokontrolerze, poza tym musiał byś modyfikować czasy impulsów sterujących wtryskami, paliwo które podaje wtryskiwacz przy zamkniętym zaworze...
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
98043686 8 19 185 ZAWÓR, STEROWANIE CIŚNIENIA, POMPA WTRYSKU PALIWA, ZESTAW Z17DTH Dodano po 21 DCRS300120
Witam, Poszukuję schematu do ECU Sagem S2PM - 380 jest on podobny do S2000 lecz mają pewne różnice. Muszę znaleźć na płytce element odpowiadający za sterowanie wtrysku paliwa. Najlepiej by było mieć cały schemat:) http://obrazki.elektroda.pl/6038884500_1...
Witam sprawdz po przekreceniu stacyjki brazowo czerwony z A12 z kompa powinno byc sterowanie przekaznika od pompy paliwa jak nie masz to mozliwy alarm jezeli nie to d...pa zbita.Pozdrawiam
Co to może być? Opętał go zły duch. Albo odprawisz egzorcyzmy albo sprawdzisz podstawy jak iskra,paliwo(pompka)sterowanie wtryskami,błędy itp.
Chodzi o elektrozawór ciśnienia paliwia - a gdzie to się znajduje przy filtrze paliwa, czy na listwie wtrysków ? Regulator na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia sterowany bezpośrednio z ecu odpowiednim współczynnikiem
wtrysk paliwo sterować elektroniczny system sterować wtrysk paliwo sterować paliwo
volvo silnika toshiba satellite zasilanie żaluzje sterowanie
ariva reset bateria parkside styki
Nissan Qashqai J11 P0037 – błąd grzałki sondy lambda B1S2, objawy, przyczyny, diagnostyka Citroen Jumpy 2.0 HDI 2013 - Kod błędu P1442, brak mocy