Owszem temat wałkowany ale w kontekście KOMPUTER POKłADOWY (bardziej info o aucie, informacje, spalanie itd.) a nie sterownik realizujący założone działania, grzebałem po wyszukiwarce ale efekty jak wyżej (wcześniej nie rozpisywałem się o tym) pozdrawiam/mpaolos
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Podwójny, dwie cewki, dwa obwody niezależnie sterowane. Styk 5, sterowanie wspólny, zapewne "-". 8, 9 sterowanie.
Masę do masy, plus do plusa, najlepiej do takiego obwodu, gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, a sterowanie do żarówki pozycyjnej.
Wygląda na przekaźnik. Zwykle w samochodach światła dzienne podłączone są właśnie poprzez przekaźnik i po uruchomieniu świateł mijania tamte gasną. Widać że jest jakiś błąd w ich sterowaniu i ja bym to właśnie sprawdził
ogółem chodzi o to ,że musisz podłączyć pod chalogeny bo chcesz sterować te światła przełącznikiem o tych chalogenów?
Musisz zastosować dodatkowy przekaźnik, tak aby światła postojowe sterowały tym przekaźnikiem.
światła dzienne załączane są z przycisków na liczniku -może przestawiając zegarek lub wyświetlanie temperatur niechcący wyłączyłeś
Przy takim podłączeniu po wyłączeniu postojówek paliłyby się non stop te do jazdy dziennej. Podpinasz plus zasilania dziennych w miejsce gdzie jest napięcie po zapłonie. A sterowanie przekaźnika pod postówki.
Jak masz przekaźnik to na 30 stały plus przez bezpiecznik, 87 wyjscie na światła do jazdy dziennej, 85 sterowanie przekaźnika pozycyjne,86 sterowanie przekaźnika zapłon +15. A styk 87a wolny . Po włączeniu zapłonu przekaźnik zwiera i podaje + na dzienne,po włączeniu postojowych puszcza i wyłacza dzienne.
Może masz nie tę opcję sterowania, np TOYOTA ma sterowanie od strony masy.
Kiedyś podłączałem w W210 pod bezpiecznik w skrzynce z napięciem po stacyjce a sterowanie na przewód lampy od pozycji. Resztę już robił automat.
Włącz normalne światła i zobacz czy się dzienne włączą. Jeśli tak to + plus świateł dziennych należy podłączyć do 87 a 87a zostawić wolny. Jeśli nic się nie swieci, to trzeba sprawdzić, czy światła nie są sterowane masą, bo zdarzają się już takie przypadki w samochodach.
Jest to astra h i komputer zarządza światłami bo jak się jakaś żarówka spali to informuje mnie o tym która żarówka i jaka. Nic nie namieszałem, opisałem w pierwszym poście, że sam zrobiłem sterowanie do świateł dziennych. Bo sam chciałem by światła dzienne włączały się z 10-cio sekundową zwłoką ale dopiero po uruchomieniu silnika. Więc zrobiłem to na...
Witam Faktycznie były zaśniedziałe styki. Ciekawostką jest, że w tym modelu światła dzienne zapalają się dopiero po wyłączeniu hamulca postojowego - ręcznego. kiedy dźwignia hamulca jest podniesiona światła dzienne się nie zapalają. Bardzo dzięuję za pomoc
Dzisiaj dodatkowo pojawiły się takie błędy, masa tych świateł jest przykręcona do karoserii a + jest niezależny na lewa i prawa lampe, wspólny dla pozycji/dziennych. Światła sterowane są napięciem, światła pozycyjne świecą, w momencie przełączenia na dzienne występują błędy pilotowania, a jak odłączę wtyczki pojawia się błąd sterowania światłami. Mam...
w zakupionych chińskich lampach dziennych. jest problem bo nie trawią napięcia powyżej 13v. Zrób wcześniejsze testy podłączając te lampy bezpośrednio do aku na pracującym silniku. Jeśli się mylę to lampy zaliczą test. Jest jeszcze możliwość że lampki będą działały dobrze jeśli napięcia na żółtym będzie równe napięciu na czerwonym. W takim przypadku...
Znaczy ręczny (a raczej jego kontrolka) jest sterowany masa. Trzeba to jakoś odwrócić?
Kiedyś spotkałem się że w wersji skandynawskiej Opla Kadetta serii E były światła dzienne i one świeciły połową mocy. Jak mi mówił właściciel auta sterowane one były przekażnikiem . Na moją logikę to po zmniejszeniu natężenia i mocy powinno to wydłużyć trwałość żarówek .
Światła są sterowane przekaźnikiem, nie mam świateł dziennych ani czujnika oświetlenia. Zakłócenia są też niezależne od ustawionej jasności podświetlania zegarów
Dioda była wpięta - właściwie to wykorzystałem część kitu AVT1710 - automatyczny włącznik opóźniający. Zaprogramowany układ usunąłem. Zauważyłem że tranzystor załącza przekaźnik już przy napięciu 0,7V - i takie rozwiązanie również było dla mnie dobre. Voytaschec - bardzo dobre pytanie, które nakierowuje mnie na przyczynę "PUF". Przekaźnik, o którym...
podświetlenie nie jest uzależnione od natężenie światła tylko sterowane światłami pozycyjnymi. Najlepiej aktywować światła dzienne to podświetlenie nie będzie przygasało.
Patrząc na schemat to światła mijania i nie tylko te światła sterowane są plusem.
Przekaźniki zmiany świateł. Światła działają na zasadzie, że gdy jedne zapalasz tamte gasną itp. Jest to sterowane za pomocą przekaźnika.
Są dwie szkoły - kupujesz światła ledowe dzienne bez sterowania i dokładasz przekaźnik - światła do jazdy dziennej po załączeniu świateł głównych muszą się wyłączyć (muszą być homologowane i zamontowane według kryteriów zawartych w przepisach na odpowiedniej wysokości i nie wystające poza obrys pojazdu oraz przejść bez problemu przegląd techniczny)...
Witam. Co ostatecznie było przyczyną awarii?Czy winny był moduł sterujący LED?
Podobny moduł montowałem w Fiacie grande Punto, oraz w Toyocie Awensis ( tu z odwrotnym sterowaniem czyli minusem zamiast plusa )i żaden błąd nie wyskakiwał skontaktuj sie ze sprzedawca, o ile dobrze podłączyłeś.
Nie podał Kolega jaki to samochód. W starszych wozach - można. Nie można, gdy światła są sterowane przez "komputer".
Załóż dodatkowy przekaźnik sterowany ze świateł pozycyjnych i powinno być ok.
Witam. Mam dziwny problem. Zamontowałem w samochodzie światła dzienne DRL. Moduł steruje światłami przeciwmgielnymi.... auto fabrycznie zostało wyposażone w czujniki parkowania przód i tył. W momencie kiedy świecą światła dzienne, dwa czujniki z przodu od prawej strony szaleją i widzą przeszkodę, jak zmienię na światła mijania, to czujniki działają...
Ale podepnij kontrolkę (lub miernik) pod "-" akumulatora, a 2gą końcówkę kontrolki do kostki od żarówki świateł. Czy na wyłączonych światłach kontrolka świeci? Jeśli tak jest to na światłach jest zawsze plus zasilania a odłączana jest masa. Dość standardowe w starych japończykach rozwiązanie. W takim systemie sterowania światłami sterownik świateł dziennych...
Witam! Szukam schematu jak podpiąć światła do jazdy dziennej po przez przekaźnika, ale gdy jest zaciągnięty hamulec ręczny światła się nie włączają, hamulec sterowany minusem jak dobrze pamiętam :) Szukałem schematu i nie mogę znaleźć :( Z Góry Dziękuję za pomoc :)
Tak z ciekawości. Czy te światła miały homologację dla Kolegi auta?
mam identyczny problem - założyłem światła dzienne LED, takie z 5cioma diodami, podłączyłem zgodnie z instrukcja i fabryczne radio (opel vectra c) przy włączonych dziennych strasznie szumi. macie jakieś pomysły co z tym zrobić? czytałem w innym temacie o podobnych zakłóceniach przy CB - zastosowano filtr przy radiu, przy lampach i skrócono maksymalnie...
Diagnosta miał rację bo masz osobne postojówki. Tak jak pisałem tylko tester i przekodować. Możesz też zrobić tak - odszukać moduł od tego wynalazku i zmienić sterowanie na takie że po włączeniu postojówek te dokładane gasną.
No i wszyscy szukali mega skomplikowanych ukladow a wystarczylo w odpowiednia strone wstawic najzwyklejsza DIODE! Dziekuje wszystkim za chec pomocy.
Te reflektory LED to światła dzienne, drogowe czy doświetlacz bliskich odległości?
O ile się nie mylę to światła w Tico są sterowane minusem z wyłącznika świateł. Plus jest chyba po zapłonie poprowadzony na stałe. No chyba że tak jest z pozycją. Coś tam jest przekombinowane- jak kumplowi zakładałem dzienne kojarze, że musiałem przekaźnik dołożyć, żeby zmienić polaryzację.. Sprawdź bezpieczniki. Przekaźniki o ile występują w tym aucie...
Witam! Zgodnie z przepisami dodatkowe światła dzienne powinny działać "same", tzn., że gdy włączysz światła pozycyjne, te do jazdy dziennej powinny zgasnąć. Napięcie sterujące na moduł podaj z plusa po zapłonie przez przekaznik dwupozycyjny. Z lampy przedniej wez plus z pozycji na sterowanie przekaznikiem, czyli jeżeli załączysz pozycje, to automatycznie...
Jak sie uprzesz podłącz plus zamiast do aku to pod +15. Właśnie po kluczyku ma oznaczenie 15 pisałem wcześniej Zobacz sobie wyłącznik czasowy ewz-10 z poloneza i z nim po kombinuj jak się tak upierasz na to doświetlanie abo poszukaj gdzieś plusa który pojawia się po włączeniu webasto i podłącz go pod ten kabel co idzie od modułu dziennych do świateł...
W Kia Picanto 1-generacji, należy zamontować brakujący siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy. Dodatkowym pilotowym sterownikiem centralnego zamka sterujesz wtedy ten dołożony siłownik a oryginalna instalacja "załatwia" pozostałe drzwi.
Napisałeś coś zupełnie innego, wynikało z tego, że sterownik zapala światła sterowany PWM lub jakimś przebiegiem prostokątnym. Gasi światła zaś przebieg liniowy, niezależnie od napięcia.
Mam jeszcze takie pytanko w tym temacie - znalazłem żarówki H8 w wykonaniu diodowym. Czy coś takiego sprawdzi się w tym aucie ? Czy sterownik nie będzie wyświetlał że jest coś nie tak z żarówką i czy będzie nią dalej właściwie sterował (przełączanie z trybu światło pozycyjne na tryb światło dzienne) ?
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
Zapewne są to światła, które po napięciu w instalacji oceniają czy silnik pracuje czy nie, i poniżej 13V się wyłączają. W niektórych samochodach (tam, gdzie alternatorem steruje komputer) takich świateł nie powinno się instalować.
A czy to nie spowoduje tego że światła do jazdy dziennej będę wyłączone bo będzie dostawało zasilanie na białym (sterowanie) przewodzie?
Wszystko sterowane jest "informatycznie", bez PP2000 albo Lexii nie podchodź.
Musisz podpiąc się równolegle jakąś kontrolką pod jedno ze świateł dziennych - lewe lub prawe. Można również usunąc moduł i podłączyc światła w taki oto sposób:+świateł dziennych do + pojawiającego się po zapłonie lub po uruchomieniu silnika ,-świateł dziennych do + świateł pozycyjnych(o ile światła pozycyjne są sterowane +).W przypadku takiego rozwiązania...
Pewnie schemat do mijania sterowanych plusem a lanos ma sterowanie masą. Podłącz pod pozycyjne i powinno zadziałać.
Na jednym z forum hondziarzy pewien użytkownik CRV-ki opisał tę usterkę. Trochę trudna naprawa bo trzeba wymontować tablicę bezpieczników wewnątrz samochodu. Na spodniej stronie płyty uszkodzeniu ulega element, którego gość nie mógł określić z powodu zwęglenia. Jego znajomy elektronik zamontował w to miejsce diodę i to rozwiązało problem. Wygląda to...
Posprawdzaj najpierw połączenia w reflektorach. Jeśli wszystko dobrze, kostka, przewody, żarówki, bezpieczniki, to sterowaniem światłami steruje przekaźnik na module GEM z tego co wiem.
Zobacz, światła drogowe masz sterowane masą!
Dokładnie. Przekaźnik na plusie do lampy, i sterowanie przekaźnika z postoju. Lepiej by było jakby dało się sterownik naprawić.
Witam, mam zamiar zrobić u siebie automatyczne światła wraz z dziennymi . Zabierając sie za to zobaczyłem , ze światła mijania są sterowane oddzielnie za pomocą dwóch bezpieczników . W schemacie (miejsce zaznaczone czerwonym kółkiem) wychodzi tylko jeden przewód do załączania ich. Czy mostkując je nie dojdzie do zwarcia ? Jak najlepiej zrobić, aby podłączyć...
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Hej w motocyklu zrobiłem sobie dodatkowe instalacje, posiadam światła led do jazdy dziennej załączane po przekaźniku i włączniku na kierownicy który zasila przekaźnik, dodatkowo posiadamy ledy spoot które wspomagają światła długie, sa sterowane z pinu 12v żarówki H4 Chciałbym osiągnąć taki efekt by przy załączeniu drogowych zapalały sie również światła...
Myślę że sam przekaźnik będzie miał możliwość dwojakiego połączenia automat (np z kontrolki ładowania) i za pomocą pstryczka elektryczka aby dało się spiąć oba akumulatory w momencie gdy będę tego chciał. Co do kontrolki ładowania to chyba padł pomysł gdyż po wyłączeniu silnika kontrolka zgaśnie a akumulatory się połączą. Najlepsze rozwiązanie po chyba...
Co się dzieje jak podłączysz tylko +12V i masę ? Sterowania z postojówki nie podłączaj. Czy teraz też gasną ?
pod maska szukalem dzisiaj na kazdym kablu i kostce,wszedzie napiecie,zapalniczka jestw srodku i bezpieki a tam sie przebic to masakra,tymbardziej ze w schowku nie mam jak wsadzic kabla ,za wasko... 15 sterowanie sielinkiem gdzie to dokladnie znajde.dzieki
Zasilanie po drugiej pozycji na stacyjce poprzedzone bezpiecznikiem 5A (czerwony przewód) Masa na akumulator (czarny przewód) na lampy są doprowadzone dwie pary przewodów (biały, czarny) Sterowanie do świateł pozycyjnych. Po włączeniu świateł pozycyjnych, światła do jazdy dziennej gasną. A wszystko to jest obsługiwane tym automatem: http://obrazki.elektroda.pl/3141901300_1...
Witam. Ma dwie nozki gdzie podpinasz plus i minus .(to jest sterowanie) jutro jak bede mial taki w recach to napisze pod co masz podlaczyc.
A może masz automatyczne światła dzienne zaaktywowane ? :) Wszystko jest sterowane z BSI, ale przekaźniki od mijania są w BM34 (BSM) pod maską. A świecą ci z tyłu pozycje i podświetlenie deski się zmienia ?
Nic z tego, przełącznik steruje światłami za pomocą parametrów masowych, to nie stary passat, że można podpinać sobie różne świecidełka
czy to jest zdrowe dla układu? Będzie działać w starszych samochodach, gdzie nie ma układów kontroli żarówek. Zastosuj zwykły przekaźnik sterowany napięciem na żarówce postoju i zasilanie po przekręceniu stacyjki w roli automatu.
Tak. To co narysowałeś, to dokładnie przekaźnik B (ten drugi) i tak ma być właśnie podłączony. W układzie z dwoma przekaźnikami punkty 85 i 87 z Twojego rysunku trzeba wpiąć w przecięcie przewodu zielonego od św. pozycyjnych do przekaźnika A z rysunku w pdf. Wtedy przekaźnik A steruje pracą dziennych jak w opisie z pdf-a, a przekaźnik B, wyłącza dopływ...
Światła dzienne drl są sterowane w tym modelu pośrednio z modułu BCM (moduł sterowania nadwozia) więc warto się zastanowić czy ryzykować jego uszkodzenie i ewentualne spore kłopoty (wymiana , kodowanie immo itp.). Piszę tak tylko informacyjnie bo miałem już okazję wymieniać BCMy i bez MDI z aplikacją tis2web będzie ciężko.
Witam. Chciałbym zrobić sobie samemu światła do jazdy dziennej ze świateł drogowych. Coś takiego jak stosuje BMW. Na alledrogo można kupić taki moduł pod nazwą SD2. Moje pytane to jaki zastosować tranzystor na wyjściu aby sterować PWMem ściemnianie? Pozdrawiam, CIKO
Jeśli LEDy się zaświecają mimo że świeci postojówka - to Twój tok rozumowania jest błędny i żadna separacja optyczna niczego nie zmieni. BCM może odciąć zasilanie z postojówki ale nie może w cudowny sposób zaświecić LEDów. Możesz podjąć próbę przełączenia przewodu sterującego świateł dziennych z postojówek na zasilanie świateł dziennych (czyli zasilanie...
To jest auto z 2000r., bezmux i nie ma tam opcji świateł dziennych. Znalazłem na schemacie taki opis, ale tak są nazwane światła mijania. Pisząc -12V chodziło mi o oczywiście o masę. Obie kontrolki sterowane są masą?
DRL - daytime running lights - światła do jazdy dziennej. Nie wiem jak jest to realizowane ale w opcjach kodowania modułu świateł jest opcja "PWM control" czy coś podobnego
Poszukuję informacji jak włączyć światła do jazdy dziennej, auto posiadają fabryczne lampy z pełnym podłączeniem do wszystkich żarówek, w tym do tych do jazdy dziennej, ale niestety światła się nie załączają, czujnik zmierzchu działa, światła mijania zaświecają się, działa doświetlanie zakrętów, żarówki od jazdy dziennej sprawne , świecą - sprawdzone,...
Kolego ja celuje tak to co steruje swiatłami mijania jest uwalone według mnie.A ten cały moduł automatycznego zapalania swiateł mijania lub dziennych z allegro wywal.
Sprawa prosta led niewłaściwie sterowane. Powinny być sterowane napięciem +15 i napięciem 58 czyli postojówki.
Chciałem sobie zamontować fajne ładne światła led do Suzuki Jimny . chciałem aby świeciły po zapaleniu i gasły gdy zgaszę silnik. Znalazłem plusa po zapłonie idzie do silnika sterowania świateł. Super zaświecają się automatycznie gdy zapalam gasną gdy gaszę auto. Ledy moje mają 3 przewód sterujący biały . Gdy tam jest podane +12V to gasną. A gasnąć...
Witajcie, W dniu dzisiejszym zakładałem światła dzienne do firmowego Ducato. Jako, że nie są to pierwsze światła jakie montowałem dziwi mnie ich zachowanie. Otóż podłączyłem zestaw świateł LED poprzez przekaźnik rozwierny pod światła pozycyjne oraz pod pojawiające się po załączeniu napięcie ze skrzynki bezpieczników pod maską. W chwili gdy w aucie nie...
Mam Evoque z 2013 roku z lampami xenon i dzienne diodowe. Chciałbym założyć reflektory xenon poliftowe, ale o ile w starych lampach potrafię na stołe wysterować światła dzienne i pozycyjne o tyle w nowych lampach jakbym nie próbował podłączyć to ani dzienne, ani pozycyjne nie wystartują. Po podaniu napięcia na piny w kostce; biegnie ono do drivera w...
Po włączeniu zapłonu napięcie rośnie - w żadnym z samochodów nie pozostawało 12V Pierwsze słyszę. Przy włączonym zapłonie: + po stacyjce - 14,4V Czy kolega nie odróżnia stanu włączonego zapłonu od stanu uruchomionego silnika? Zatem proszę spróbować jechać z włączonym zapłonem bez uruchomienia silnika. taki sposób podłączenia jest nieprawidłowy bo DRL...
Witajcie. Grzebie już w tym drugi dzień, wydaje się, że sprawa prosta a tu zonk. Zainstalowałem sobie światła dzienne LEDowe jako dodatkowe. Zasilanie dałem po stacyjce (choć to nie jest dobry wybór) a kabelek sterujący (u mnie ma ściemniać LEDy po załączeniu mijania) podłączyłem pod postojówkę. No i zaczęła się jazda. Zrobiła się dyskoteka / miganie...
Dobra, świetnie, ale jak działa ten moduł? Chodzi mi o to, że w polskim prawie światła dzienne(drl) załączają się automatycznie po przekręceniu stacyjki, a wyłączają się po włączeniu pozycyjnych. Niestety ten moduł 30%mocy nie ma homologacji, więc chciałbym aby dzienne świeciły razem z pozycyjnymi, a po włączeniu swiateł mijania czy drogowych rozłączało...
Odbiornikiem będzie lampa do auta a właściwie led w niej zastosowany do jazdy dziennej gdzie w oryginale swiatlo dzienne świeci światłem mocnym a przy włączeniu świateł mijania przygasa. Sama lampa jest tak wysterowana właśnie ze steruje tym moduł zasilania który podaje napięcie z częstotliwością pow 170hz. Lampa led jest włożona do auta w którym była...
Witam. Mam problem z podłączeniem świateł dziennych. Zamontowałem je w miejscu przeznaczonym na światła przeciwmgielne, ale jest problem z podłączeniem. W komorze silnika nie ma możliwości wpięcia pod przewód prądowy (+) sterowany ze stacyjki. Więc chyba będę musiał ,, jechać" z przewodem aż do stacyjki. Czy dobrze rozumuję. Może ktoś ma jakiś inny...
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max natężenie prądu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A -...
I o taką mi odpowiedź chodziło. ELM się nie łączył nie dla tego że mam za mają wiedzę bo robili to w serwisie forda. Też znalazłem informację o bezpieczniku nr 135 który steruje światłami dziennymi. Poszukam i sprawdzę czy działa. Jeśli nie pojadę do innego serwisu wyłączyć to z kompa.
Tak. Ustawiasz dawkę, która jest przeliczana na kąt obrotu serwomechanizmu. Następnie odstęp między kolejnymi dawkami (z interwałem minutowym). To jest jeszcze stara wersja oprogramowania. Dorobiłem teraz ustawianie innej dawki dla każdego z pięciu karmników (takie dostałem zalecenia od zleceniodawcy projektu). Natomiast interwały czasowe są ustawianie...
Ja myślałem już o tym jak to zrobić lecz chyba to nie będzie dobre rozwiązanie.Proponuje dać przekaźnik o odpowiedniej obciążalności sterować go przewodem na który jest podawane +12V po przekręceniu kluczyka a sam przekaźnik podłączyć do świateł dziennych i tylnich oczywiście trzeba dać odpowiedni bezpiecznik. Tym sposobem nie trzeba by przerabiać instalacji,...
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max nat pradu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A - Ogrzewanie...
Podepnij ten układ po stacyjce. W niektórych autach napięcie to wyłącza się na czas rozruchu. W ten sposób uzyskasz światła dzienne w oparciu o reflektory mijania.
Możesz dołożyć przekaźnik sterowany ze świateł pozycyjnych, po włączeniu pozycyjnych przez czujnik zmierzchu przekaźnik odetnie zasilanie DRLów, dzienne nie będą udawać pozycji i wyeliminujesz zbędną choinkę na aucie.
Ma czujnik tzw nasłonecznienia. Nie jest to typowy czujnik zmierzchowy. Komputer wykorzystuje go do zmiany podświetlania zegarów (w słońcu jaśniej podświetla zegary) i do sterowania klimatyzacją. Ale nie ma możliwości w tym roczniku fabrycznej konfiguracji włączania świateł dziennych. Ja chce zamontować czujnik zmierzchowy zewnętrzny i szukam miejsca...
Tak jak pisze "Multimek" nie wiemy o jakie światła chodzi ale poczytaj sobie tematy na temat świateł dziennych i ich sterowaniu. Można znaleźć kilka ciekawych rozwiązań na elektrodzie i w razie potrzeby odpowiednio zaadoptować. :)
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Marian11: Z tego co piszesz wynika, iż obwód główny tego przekaźnika jest normalnie zwarty, a po podaniu napięcia na obwód sterowania następuje przegrupowanie styków, tak? Czyli obwód główny włączamy na światła pozycyjne biorąc stamtąd zasilanie, a sterowanie dajemy na w obwód świateł mijania. Dobrze myślę? Co w takim razie z światłami długimi? Jak...
Witam Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak: pin 85 - masa pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych pin 30 - plus 12v z alternatora pin 87a - plus ze świateł dziennych pin 87 - niepodłączony I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego...
Obowiązkowo muszą się włączać tylne swiatła pozycyjne (wyjątkowo kretyński przepis) ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby właczone były również przednie światła pozycyjne i oswietlenie zegarów. Nie tak trudno zrealizować takie połączenia.
Skoro dalej zostajesz przy swoim to sprawdź najpierw czy możesz wymienić żarówki w kierunkach na LED. Jeśli nawet nie masz układu sprawdzania przepalenia żarówek to kierunki mają własny detektor i mrugać będą 2x szybciej pomimo że wszystkie się palą. A to przecież widać bez zaglądania do klosza. Wtedy w komplecie muszą być rezystory do równoległego...
Witam Mam pytanie w związku z podłączeniem do żarówki samochodowej instalacja 12v, mianowicie chciałbym do jednej żarówki w oryginalnej instalacji podłączyć drugie zasilanie, dokładnie chodzi o światła dzienne sterowane przez automat. Poniżej prosty schemat. http://obrazki.elektroda.pl/9300258900_1... 1. oryginalna instalacja z plusem...
Raczej P 206 nie przewidywał nigdy oddzielnych świateł dziennych. Czyli funkcją światła dzienne realizowano przez włączenie świateł mijania. Zatem dodatkowe światła nie będą sterowane w ramach standardowej instalacji samochodu. Ale przecież w przypadku świateł LED jest to sprawa łatwa jeśli dopuszczamy załączenie po włączeniu zapłonu. Trochę więcej...
Za zasilanie obd odpowiada bezpiecznik nr 15 . a bezpiecznik 29 Wielofunkcyjna jednostka sterująca – funkcje: system antykradzieżowy, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, elektryczne szyby, światła awaryjne, reflektory, podgrzewana szyba tylna, podgrzewana szyba przednia, oświetlenie wnętrza, monitorowanie pasów bezpieczeństwa, przekaźnik...
Koledzy pomóżcie. Zamontowałem w moim manie tga światła do jazdy dziennej na 24v. Masę podłączyłem i przewód do sterowania do postojówek również. Mam tylko pytanie? Gdzie najlepiej podłączyć przewód zasilający ledy? Muszę znaleźć taki przewód na którym pojawia się prąd po przekręceniu kluczyka. Gdzie znajdę taki przewód? Błagam o pomoc
Ok. Przeanalizowałem co tak na prawdę bym chciał od systemu. Poglądowy rzut mieszkania. http://i.snag.gy/p3MP1.jpg POKÓJ 1. (pracownia, przy wejściu) 1 przełącznik światła 2 przyciski 3 puszki każda po 2 gniazdka elektr. 1 puszka 4 gniazdka 2 puszki 2xLAN 1 puszka TV * czujnik temperatury wewnętrzny * czujnik temperatury zewnętrzny * sterowanie światłem...
światła dzienny światła dzienny dzienny światła światła dzienny
yamaha filtr paliwo wentylator chłodnicy scenic sprawdzić tętnienia oscyloskopem
amica awm612d zaparzacz nivona
Podłączenie elektryczne domofonu Ritto 7630 - jak to zrobić? Ford Kuga nie odpala - akumulator, rozrusznik, immobiliser