Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ale przeciez wypalanie DPFa nie ma wplywu na dodanie wiekszej dawki EOLYS, wiec powinno go byc tylko tyle ile potrzeba. Jak pamietam w Citroenach sterownik dodaje EOLYS na podstawie zmiany ilosci paliwa w zbiorniu liczonej po otwarciu klapki. DPF moze sie wypalac codziennie, ale nie skutkuje to wstrzyknieciem wiekszej ilosci dodatku do zbiornika. Albo...
To nie jest przekaźnik pompy paliwa, a sterownik dodatku do paliwa
Witajcie. Wymontowałem Thermo Top C z fiata ducato pracującego jako dogrzewacz ponieważ wogólnie nie chciało działać. Sterownik jest analogowy. Kilka chwil temu sprawdziłem go na stole i po podaniu +12 na pin 3 (X1) silnik rusza. W tym czasie napięcie na pompe obiegu cieczy i pompke paliwa jest podawane. W instrukcji doczytałem że były tez wersje z...
Witam Auto przyjechało w trybie awaryjnym. Z diagnostyki wyszło błąd "Przeciążenie czujnika różnicy ciśnień spalin DPF". Po regeneracji wymuszonej i wyzerowania stanu FAP auto jeździło prawidłowo 10 dni. Ponownie błąd "przeciążenie czujnika różnicy ciś. spalin" oraz zapchany filtr. Czujnik sprawdzony na pinie sygnałowym zmiana napięcia przy zmianie...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Witam, od kilku dni próbuje znależć usterka w moim clio 3 1.6 16v benzyna. Samochód po zapaleniu pracuje normalnie ale po rozgrzaniu sterownik przestaje dawać sygnał na 1 i 4 wtryskiwacz, brak sygnału na wyjściu sterownika. Teraz napisze co już zrobiłem. -Wymieniłem sterownik -pozamieniałem wtryskiwacze -wymieniłem świece -wymieniłem przepustnica -sprawdziłem...
jeśli zauważasz ten fakt że rośnie spalanie bo się DPF włączył to myślę że nie ma sensu robić diodki ale jeśli ci tak bardzo zależy żeby mieć to sobie zrób diodkę jeśli autko jest przeznaczone na krótkie trasy to masz problem bo na pewno będzie problem z wypalaniem DPF bo wypalenie zajmuje około 20 - 30 minut jazdy i obrotach 2500 - 3000 obrotów więc...
Już dałem radę. Miałem poprzestawiane parę opcji w BSi, nie działał mi komputer pokładowy - wskazanie chwilowego zużycia paliwa 0,00km/h i zasięg zawsze 2000km. Nie mogłem tego zwalczyć ale dało się. Nie dział mi ogranicznik prędkości ale doszedłem do wniosku że to mój sterownik silnika jest ubogi o tę opcję, więc wyłączyłem ogranicznik w opcjach BSI...
Peugeot 407/2005r/1,6hdi/9hz mam ma warsztacie peugeota w którym przywracam filtr dpf . W aucie jest oryginalny sterownik silnika ale nie ma sterownika dodatku , kable wiszą , wtyczki poobcinane . Auto nie kopci , jest moc ale musi być też dodatek do paliwa , zanim to skompletuje i ogarnę auto będzie używane i muszę ręcznie dodać dodatku do paliwa ,...
Ja bym to tak poskładał w całość: wystąpił problem z czujnikiem klapki wlewu paliwa, spowodowało to zaprzestanie dodawania dodatku do paliwa który obniża temp. wypalania filtra. Sterownik probował wypalić filtr podnosząć temperatruę spalin, jednak nie był w stanie ze wzgledu na brak dodatku w paliwie. Auto musialo pokonac dluzszą trasę na uruchomionym...
JAki sterownik silnika???
Tiaa , tylko wszystkie wyliczenia oparte są o dane ze zliczenia ilości tankowanego paliwa . Spotkałem już auta gdzie czujnik wlewu paliwa był po prostu wylogowany, sterownik nie dokonywał wyliczeń, a wymieniono czujniki , turbinę ,przepustnicę EGR . NIKT w 5 warsztatach nie przejrzał danych rzeczywistych. Dobrej zabawy
Witam, wiem że ten temat był poruszany kilka razy ale nie otrzymałem ostatecznej informacji o problemie. Peugeot 307 2.0 HDI FAP SW 2004. Od czasu do czasu samochód przechodzi w tryb awaryjny. Błędy: P14460 Ilość Additiv - odchyłka dawki zadanej P14353 System zasilania additiv rząd 1 - nieprawidłowe działanie P04024 System recyrkulacji spalin -za duży...
Witam, mam problem z autem jak w opisie. Otóż posługując się komputerem diagnostycznym PPS nie mogę przeprowadzić wymiany filtra fap i ustawić uzupełnienia dodatku do paliwa. W kalkulatorze silnika są dwa błędy - jeden dotyczy nie zasilanego przekaźnika świec żarowych, drugi dotyczy zaworu EGR przy wyłączaniu zapłonu Nie wiem czy te dwa powyższe błędy...
Pełny zbiornik tego dodatku wystarcza na jakieś 150-200 tys. km nie wiem więc czy po przejechaniu kilkuset km będzie widać jakąś różnicę. Pojedyncza "dawka" to ok 1 ml. Dodatek jest dodawany do paliwa po tankowaniu! Sterownik musi "zobaczyć" otwarcie wlewu paliwa i być w stanie obliczyć różnicę poziomu paliwa w momencie otwarcia i zamknięcia wlewu paliwa...
Witam. Auto i problem jak w temacie. Czyli nieszczęsny błąd P1435. Napiszę co już zostało zrobione. Wyczyszczony FAP, dodatek do paliwa uzupełniony (poziom 3/4 zbiornika), liczniki wyzerowane, czujnik w korku paliwa sprawdzony. Błąd P1435 oznacza zakłócenie komunikacji CAN na lini sterownik silnika- sterownik dodatku. Sprawdziłem połączenia między sterownikiem...
Co do przebicia filtra to mija się z celem ponieważ takie ustrojstwo jak czujnik ciśnienia różnicowego wykryje za dużą różnicę ciśnień między wlotem a wylotem i zapali kontrolki z FAP'a i check engine. A co do nie zapchania się FAP'a to kolega się myli. Mówimy o PSA nie o VW tutaj ważna jest budowa poszczególnych komórek wkładu ceramicznego. Sadza czy...
Witam mam taki problem samochód jak zimny bardzo źle się uruchamia. Silnik zaskoczy zgaśnie a po kilku próbach zaczyna działać z wypadaniem zapłonów.Wymieniona cewka nie pomogła . Sprawdzone ciśnienie paliwa wydaje się być dobre. Po odpięciu czujnika wału silnik nie odpala(zdrowy objaw) jednak elektronika nie wykryła tego jako błąd.Sprawdziłem na oscyloskopie...
Niestety nie jestem zbyt zadowolony ale może to wynikać z tego że moc pieca jest z mała do mojego domu. Piec jest mało pojemny a wziąłem i tak kilka kW mocniejszy niż w planach ale zbyt często muszę do niego dorzucać. Powiedzmy że jak zarzucę go do pełna o 22 to nie ma szans żeby się paliło chociażby do 6 rano. Czyszczenie go jest też dość problematyczne....
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
Witam . Piszę tutaj , ponieważ jesteście moją ostatnią deską ratunku . Pacjent to seat cordoba 1.9tdi 90km AHU . Pewnego dnia po prostu już nie odpalił po postoju . Pierwsza myśl ? Podłączamy tester i patrzymy . Co jest ? Zero Błędów . Dalej wstępne oględziny elektryki , przekaźniki , stan paliwa , drożność filtra . Wszystko w porządku .Czas na kolejne...
Czujnik przy korku wlewu ma wpływ na ilość dozowanego dodatku do paliwa i jest potrzebny do prawidłowego działania układu FAP. Chociaż jest wielu użytkowników samochodów PSA którzy mają uszkodzony ten czujnik nawet o tym nie wiedzą i filtr cząstek się nie zapycha, ja bym go wymienił ale niema to bezpośredniego wpływu na wyświetlanei się komunikatu "antypollution...
Płyn się skończył kupiłem wlałem i próbowałem adaptować tylko nie chce się połączyć. Pompka działa bo jak odtworzę bak i zamknę to buczy. Dodano po 1 Poszukałem w komputerze pokładowym i jest jeszcze taki błąd. Sterowniki dozowania dodatków do paliwa błędy w komunikacji (obecny). I mam jeszcze korek wlewu paliwa otwarty.
Adaptacja w ECU i pompce dodatku? To mogą być dwa osobne sterowniki
Potencjalne przyczyny Uszkodzony zawór sterujący wysokiego ciśnienia paliwa. Po wymianie wykonać adaptacje zaworu N276 - czyli jakby nauczyć go podstawowej wartości ciśnienia. Ross Tech nazywa to - reset fuel pressure regulator valve. Zanieczyszczony lub zapchany filtr paliwa: Ogranicza on przepływ paliwa, co może prowadzić do wzrostu ciśnienia w innych...
Tam w ogóle jest czujnik poziomu? Wg mnie jest pompka, ewentualnie wyjście na czujnik klapy wlewu paliwa. Masz jakiś numer błędu? Może nie widzi ile jest paliwa?
Nie mogę doszukać się schematu pokazującego rozmieszczenie wtyczek i przewodów w tym sterowniku. Problem dotyczy dodatku do paliwa . Zespolona pompa trzy przewody , zasilanie sprawdzone i muszę jeszcze sprawdzić przewód nr 2 który wchodzi do tego sterownika który jest w kabinie. Kolor przewodu może i by zaprowadził, ale to auto na F więc może być różnie....
Nom ma rację. A zmienny sygnał z sondy na poziomie kilku Hz (w dodatku qasi prostokątny) bierze sie z : 1Pojemności pomiędzy przepustnicą a sondą lambda. Sondy są w różnych miejscach o jasne jest ze im dalej od kolektora wydechowego tym dłuższe czasy odpowiedzi 2. Sondy przeważnie mają wąskie pasmo pomiarowe i w związku z tym sterowniki paliwa (czy...
Mam podobny problem z AdBlue w C4 Grand Picasso - błąd P20E8 00 (niepoprawne ciśnienie AdBlue) Początkowo objawiało się to chwilowymi zapaleniami lampki "Urea" oraz błędami towarzyszącymi (błędne napięcie z czujnika paliwa oraz błąd napięcia sterownika dodatku Eloys). Po wymuszeniu w DiagBoxie testu ciśnienia okazywało się, że wynosi ono 6 barów więc...
W Twoim przypadku błąd P0641 może być przyczyną różnych usterek związanych z paliwem lub dozowaniem dodatku do paliwa. W pierwszej kolejności sprawdź korek paliwa czy nie jest pęknięty, jeśli jest sprawny to jest potrzebna dokładna diagnoza układów zasilania paliwem i dodatku do paliwa. Następnie sprawdzenie napięć referencyjnych w sterowniku. Jeżeli...
Tak jeżeli będzie zapłon dodatek będzie dodany- skąd sterownik ma wiedzieć czy tankujesz czy tankowałem czy będziesz tankował? Pamiętaj że ruch wskazówki też jest opóźniony więc twoje otwarcie klapki dla sterownika znaczy że lejesz paliwo do zbiornika i ciup 7 ml płynu.
bez podłączenia pod komputer ciężko odpowiedzieć,przyczyn może być dużo podobny miałem przypadek okazało się zimny lut sterowniku pompy
1. Silnik w aucie najpierw straci moc, a w dalszej konsekwencji stanie (przestanie odpalać) z powodu całkowitego zapchania FAP-a (filtr cząstek stałych). Dodam że samochód czasami dziwnie szarpie jak się gazu dodaje na obrotach około 2-3tys. Na razie, to komputer zapewne załącza tryb awaryjny (ograniczenie do 2500 obr/min + wyłączenie turbo), pozwalający...
Sterownik znajdował się za skrzynką z bezpiecznikami przed nogami kierowcy. Dostęp był trudny ale możliwy. Jednak okazało się ostatecznie, że jest on sprawny. Winna okazała się być wiązka, która przekazuje sygnał RCO do pompki znajdująca się między samą pompka fap, a kostką pod siedzeniem pasażera / pod kanapą na zbiorniku paliwa. Po rozebraniu kostek,...
Uzupełnienie dodatku kodujesz w sterowniku silnika oraz w sterowniku FAP, ciężko mi tak z pamięci napisać jak to się konkretnie nazywa. Wjedź w dział "Repair" (w polskiej wersji to jest przetłumaczone jako "naprawa" ? ) i zrób screen jakie tam są możliwości.
Witam ! Miałem podobny problem w Bravie 1.2. Po dolaniu do baku dodatku do paliwa dla usunięcia wody. Samoczynnie przestawiły się parametry w sterowniku. W teście na examinerze sygnalizowane było to jako dostawanie się lewego powietrza. Ustawienie parametrów zlikwidowało problem.
Dodam, że gazownik proponował też ewentualnie wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa w trakcie jazdy tylko nie wiedział, czy ten bezpiecznik jest podłączony pod samą pompę czy pod coś jeszcze. Co o tym sądzicie Gazownik podłączał gaz pod kompa i coś tam sprawdzał , na pewno czy ma opcje, że sam dorzuca BP (wyszło, e nie - mimo, żw poprzedni właściciel samochodu...
Panowie breja jest wszędzie w zbiorniku a filtr paliwa wygląda jak po spaleniu w dodatku przyczyniło się to do awarii sterownika pompy.
Problem dotyczy FAPu w Peugeocie 307 2.0HDi. W pamięci sterownika zapisane są następujące błędy: p1435 - system dodatku do paliwa, dysfunkcja p1441 - ECU dodatku do paliwa p1446- czujnik poziomu dodatku do paliwa p0380- obwód świec żarowych 01205 - brak opisu Sprawdziłem zbiornik na płyn dodatku i jest on jeszcze w okolo 1/3 pełny. Czy to już jest za...
Kupowanie ogrzewania tak po kawałku to słaby pomysł. Mało jest informacji na ten temat co z czym pasuje. pompka wody zwykle jest wbudowana w piec. Kaseta sterująca też znajduje się w piecu. Timer montowany do kabiny musi być odpowiedni, żeby współpracował ze sterownikiem. Pompka paliwa musi być odpowiednia do pieca, żeby ilość paliwa była odpowiednia....
Witam Wszystkich! Mam problem w 407 2.0 HDI 2005r 138 FAP BVA z modułem domieszkowania paliwa ADDGO3 Magneti Marelli. Niestety FAP zaczął się zapychać w dość szybkim tempie (z 40 do 60% w miesiąc), a diagnostyka pokazuje błąd w kalkulatorze dodatku: CEAC -Usterka sterowania pompy domieszkowania oleju napędowego. PRZYCZYNA -Miejscowy. Charakterystyka...
W dodatku silnik diesla można łatwo przerobić na używanie LPG czy nawet CNG, wystarczy "pilotowa" dawka ON, resztę energii może dostarczyć niemal dowolne paliwo ciekłe lub gazowe. "Łatwo" to jest spore nadużycie. Instalacja z tzw. dawką pilotującą jest niezwykle skomplikowana. Idzie tam kilka sterowników nadzorujących proces podawania ON a cała instalacja...
Kilkanaście miesięcy pisałem o problemie mojej Toyoty Avensis T27 kombi z silnikiem diesla 2.0 D4D. Pojawiały się co jakiś czas alarmy "CHECK PARKING BRAKE SYSTEM" i "check VSC". Odczyt błędów w komputerze wykazał dwa błędy: "P062D - nieprawidłowe działanie obwodu sterownika wtryskiwacza paliwa 1" i "P1604 - wadliwe działanie rozruchu". Mechanicy sugerowali...
Witam dziękuje za informację Auto dziś ożyło. Została sprawdzona wiązka od sterownika do wtryskiwaczy i egr . Dziś po podłączeniu do kompa pokazuje błedy: od zaworu turbiny pompa wstępna paliwa pompa dodatku paliwowego mechanik ma szukać czy nie ma gdzieś przetartego kabla do pompy paliwa
A dlaczego był wyprogramowany DPF? Auto straciło moc czy inny powód. Może DPF jest zatkany? Wtyczka z EGR wypięta? W tym aucie jest DPF czy "mokry" FAP? A może chodzi o dodatek do paliwa i auto przechodzi w tryb serwisowy?
Witam Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego...
Immo nie blokuję pompy paliwa. Jeżeli nie rusza pompa to albo sterownik albo sama pompka pada. Pompka startuje zawsze po podlaczeniu do niej napiecia. Zostala w dodatku przeczyszczona. To co wymiguje emulator immo ma zwiazek z tym czy pompa ruszy czy nie.
1 kiedy zmieniano filtr paliwa? 2 można sprawdzić świece i kable WN jeśli wypadają zapłony 3 może to wina kiepskiego paliwa (jeśli to zdarzyło się tylko po ostatnim tankowaniu) 4 można spróbować dodatki do paliwa usuwające wodę z paliwa i czyszczące wtryski
Pytałem pod kątem technicznym, dpf ... innych tego typu. Miałem mały kwas w serwisie, zaprowadziłem auto na naprawę wspomagania a podczas odbioru i próby uruchomienia przywitał mnie mało przyjemny komunikat "coś o krytycznym błędzie silnika i ADblue". Warsztat że takie auto przyprowadziłem, po Burzliwej wymianie zdań, przyszedł elektryk żeby zdiagnozować,...
kalkulator dodatku paliwa pompa dodatku paliwa poziom dodatku
programowanie motoroli serwis naprawa maszyna wywołać positiv
samsung ue46d5500 restart dawkownik energii amica
Sony CP1 HCD-CP1 – kondensator podtrzymania pamięci 0,1F 5,5V GoldCap wymiana Pioneer PD-107 kalibracja serwo, RF, focus – procedura i wskazówki serwisowe