Koledzy mam problem ze stralisem natomiast podczas jazdy wyświetli się błąd EDC 2F i po chwili na komputerze na TEXie wyskoczy błąd sterownik geometrii turbiny.Co to może być podpowie ktoś?
Cześć, Pytanie tak jak w temacie - mam Berlingo w wersji z silnikiem 1.6 HDi 90KM o oznaczeniu 9HX. Samochód ma już swój przebieg (215 tysięcy, ale głównie po mieście, krótkie trasy), więc zapewne już niedługo pojawi się problem z turbiną. Sam stan mechaniczny silnika jest idealny, wszystko jest robione na bieżąco, bez oszczędzania. Zastanawiam się,...
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Cześć posiadam A4 B6 z silnikiem 1.9 AWX, problem wygląda tak, że z dołu jest niedoładowanie turbiny, a przy wysokich obrotach przeładowanie turbiny. Ktoś może wie co jest nie tak? Ewentualnie co zmienić w sterowniku silnika bo brakuje mi już pomysłu. Jest zrobiona mapa na 160km. i w każdej chwili mogę ją edytować. Turbo od nowości te same, w ostatnim...
Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
Zamontuj turbo bez geometrii. Dorobienie sterownika dość złożony temat, a mechanicznie bez elektroniki będzie kiepsko i bez sensu. [url=]
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Witam, wyskoczył mi komunikat zaraz po odpaleniu - ograniczenie mocy zbyt wysoka Emisja spalin, usterka silnika. Po połączeniu komputera wykazało błąd : uszkodzony silnik sterowania turbiny. Elektryk powiedział że turbo do regeneracji, zaczerpnalem innych Podpowiedzi, które brzmiały tylko serwis. Więc mam pytanie czy obejdzie się bez serwisu? Czy jest...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Wstawić zawór N75, trochę różni się kolektor. Poziom trudności : Optymalny Koszt: 100-150 zł za sterownik turbina 300-400 Do sprawdzenia. Ale po wtryskach najlepiej turbo potem mapę ale fajnie też będzie 216+ mapa koszt 750(w moim przypadku) z tego do 120 kM podkręcisz + jakiś tam moment oBr.( nie napisze bo nie sprawdzane a konie to w przybliżeniu...
Witam. Chciałbym włożyć turbinę bez geometrii do Golfa. Autem jeździ tata i niestety czyszczenie geometrii to dwa lata spokoju (50 tyś km) i problem powraca(kłania się PSJ). Chciałbym ten temat zamknąć raz na zawsze i włożyć turbinę od AGR. Chodzi mi o pomoc w weryfikacji gratów potrzebnych do operacji. Czy turbo, kolektor wydechowy, pierwsza rura wydechowa...
pierwsze na co trafiłem to była strona, od której myślę wielu zaczynało (nie mam wystarczającej ilości punktów, żeby podawać jakiekolwiek linki :/). Podrzuciłem nieco punktów - tu nie miejsce na zgaduj - zgadulę... Ogólnie założenie jest takie, że podstawowym celem turbiny będzie wspomaganie CO. (Ten temat będzie pewnie wyodrębniony jako osobny wątek...
Uściślij co według ciebie oznacza "otwarta turbina" ? Po uruchomieniu silnika elektrozawor podaje podciśnienie na siłownik regulujący geometrią turbiny(kierownica) i taki stan trwa do momentu gdy sterownik na podstawie odczytu ciśnienia doładowania stwierdzi że pora to zmienić-reasumując masz typowe objawy zatartej kierownicy.
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : zależy jaki masz silnik czy 110 KM o oznaczeniu AFN czy 90...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
ale jaki błąd?i jakie sterowanie turbiny?czy przy turbinie jest ECU i wtyczka elektryczna ?jeśi jest to turbo z turbocharger control unit to takie elektryczne sterowanie zmienną geometrią to masz uszkodzony ten sterownik oczywiscie jesli wiazka ok a nastawów nie zrobisz nawet jak wymienisz na nowy bo trzeba specjalnym przyzadem to zrobic w polsce tylko...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny, co w konsekwencji przeładowuje silnik i sterownik...
Po tych logach mogę powiedzieć tylko tyle, że turbo przeładowuje i to na maksa ale nie z winy źle wyregulowanej sztangi skoro mechanik widzi jej ruch w dół i górę (skok około 1,5 cm) na biegu jałowym i wolnych obrotach zdejmując i zakładając na gruchę wężyk podciśnienia. Zmienna geometria ma tendencję do zacinania się w pozycji maksymalnego doładowania...
Z moich pomiarów i obserwacji wynika, że w tym silniku położenie dźwigni VNT nie zależy od różnicy między oczekiwanym a mierzonym ciśnieniem (co wydawałoby się logiczne), lecz od obrotów silnika i pozycji pedału przyspieszenia (i nawet jeśli turbina nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, sterownik nie próbuje tego korygować). W pozycji spoczynkowej (wysunięta...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
w internecie wyczytałem że winowajcą może być sterownik turbiny tylko nie mam pojęcia gdzie go szukać w internecie nic nie znalazłem nawet nie wiem jak ten czujnik wygląda Dodano po 4 czy odpowiedzialny może być sensor położenia zmiennej geometrii turbosprężarki ?
Witam wszystkich, Od powrotu z urlopu ( trasa około 1000 km) w moim vw zrobiło się znacznie głośniej przy uchylonym oknie a nawet przy zamkniętym słyszę turbinę siła dźwięku narasta oczywiście wraz z prędkością obrotową silnika. Myślałem że pewnie już duży luz na wałku - zdemontowałem turbinę luz poprzeczny minimalny max 1 mm , wzdłużnego w ogóle nie...
dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię I jechać nie będzie. Zmienna geometria jest inaczej sterowana. Wróć do oryginału albo szukaj sterownika, co obsługuje VNT.
Ogólnie jak sterownik "każe" zbijać ciśnienie a ono nie schodzi ,to zostaje N75 ,zapieczona geometria,źle ustawione cięgno gruchy,albo (wątpliwe) złe turbo.
Usunięcie DPF w tym silniku musi być powiązane z przeprogramowaniem sterownika silnika, inaczej auto będzie regularnie wchodziło w tryb awaryjny. Uszkodzona geometria gorącej strony świadczy o pęknięciu kolektorów wydechowych (przypadłości tych silników) Jeżeli chodzi o sprawdzenie błędów w sterowniku, to w MB do sensownych ich odczytów trzeba posługiwać...
Zanim wyciagniesz turbine sprawdz funkcjonowanie ukladu zmiennej geometrii kanalow dolotowych (SWIRL). Uszkodzenie tego ukladu skutkuje defektem w sterowniku "zbyt wysokie cisnienie doladowania". Charakteystyczne dla tej usterki jest twoje spostrzezenie ze defekt wystepuje przy duzym obciazeniu na trasie. Pozdrawiam
turbo zaczyna przeładowywać powyżej 3300 RPM, podczas jazdy przy większym obciązeniu silnika skończy się to trybem awaryjnym i odczuwalnym spadkiem mocy, zacierają się łopatki zmiennej geometrii turbiny.
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Masz silnik o mocy 90 KM ale nie podałeś jego oznaczenia a sęk w tym, że występują w nim zarówno zwykłe turbosprężarki jak i ta ze zmienną geometrią kierownic spalin - dotyczy to silnika o oznaczeniu AHH więc musisz podać jaki tam u Ciebie siedzi bo od tego zależy jak należy podejść do problemu z regulacją ciśnienia doładowania. Błędy należało skasować...
Jaki producent aut stosuje turbosprezarke o zmiennej geometrii??? Co do komplikacjii VNT w benzynowym silniku ,brak turbodziury i E30 316i wyrywa od 2 tys jak mocny diesel a pompuje do 2,7 bar -atm ,a na dodatek taka turbina kosztuje cztery stowy. Wstawie tu link do filmu PORSCHE z dwiema turbinami VNT, przyspiesza w 3,4 sec
Bo obecnie auto jeździ ale co to za jazda w trybie awaryjnym. SDI nawet jak sprawne to jeździ jak w trybie awaryjnym. A to co kolega chce zrobić to nazywa się papractwem. Jak już montować turbinę, wymieniać wtryski to i trzeba dobrać sterownik do turbinki( ze zmienną geometrią lub bez) i niech to działa jak należy.(90-cio konne tdi)
Witam dołączam do tematu, mam problem z podobnym silnikiem AUY w Seacie Alhambra. Silnik jest po remoncie głowicy i po naprawie turbo. Mimo Chiptuningu (150 koni) Wolno się wkręca z dolnych obrotów. Mechanik od turbo mówi, że zrobił wszystko jak należy. Widzę w logach, że turbo w dolnych obrotach nie do końca ładuje. Według VCDS wysterowanie turbo chyba...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
A zmienna geometria turbiny się nie przycinać? Lub problem z przepustnicą
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
A co chcesz uczynić w tym aucie. To dość trudny sterownik do nauki. Turbina delikatna na blaszkowej geometrii. Masz DPF?
Blow off w tym aucie służy tylko i wyłącznie wydawaniu dziwnych dźwięków i/lub podnoszeniu ego właściciela. Cała reszta zawarta jest w poście kolegi domexa32. Za regulację ciśnienia odpowiada sterownik i albo wastegate albo zmienna geometria łopatek turbiny.
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
Witam!!! mam Passata 1,9 tdi 90ps i mam ten sam problem. Na warsztacie wymienił mi przepływomierz i twierdził że to przyczynna ale nie. Prawdopodobnie to turbina wymaga regeneracji. Pozdrawiam wszystko zależy jaką masz turbinę, w 90 % turbina nie wymaga regeneracji a jedynie demontażu i przeczyszczenia pierścienia i kierownic zmiennej geometrii łopatek...
Jezu, jadę do Anglii i zbiję tam majątek, macie narzędzia, żeby przeczytać auto, a nawet nie wiecie jak to zrobić, wleź w 011 i zrób loga podczas jazdy, ocenimy różnicę pomiędzy ciśnieniem oczekiwanym przez sterownik. a otrzymywanym ze sprężarki. Ponadto zrób loga z 003, także podczas jazdy I jeszcze wprowadź sterownik w BS w obu grupach, zobaczysz...
Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.
Witam Serdecznie !! Odświeżę temat, mianowicie mam problem z moją Laguna II 1.9 DCI 2002 120 KM, silnik kompletnie nie ma mocy, brak kodów w sterowniku co najlepsze, i nawet dymka nie puści przy wciśniętym pedale gazu do podłogi. Auto było podpinane pod AUTOCOMA. Więc zaczynając 1. Dwa różne odczyty w "ciśnienie doładowania" a "ciśnienie w kolektorze...
Witam kolegów. Modół sterujący geometrią zmienną turbiny naprawiony, ale pojawił się nowy dziwny problem. A mianowicie przy odpalaniu na zimnym i na gorącym silniku wszystko jest ok auto pracuje normalnie żadnych błędów jest moc i ogólnie jest spoko, ale przy odpalaniu jak silnik ma od 30 do 80 stopni miga sprężynka i niema mocy. Co może być przyczyną?...
Czesc .Ale macie pomyslow panowie .Karzdy ma po czesci racje .Moze byc wszystko jak jest opisane . Ale nie na tym polega naprawa autka ,gosc sobie nie poradzi . PODJEDZ do kogos z wagiem czy wasem co tam maja i zmierz cisnienie doladowania podczas jazdy bieg 3 i trzy tysiace obrotow , w 01 czyli silnik , wartosci rzeczywiste i kanal chyba 10 o ile pamietam...
"Byłem z tym u mechanika i coś tam wymieniał jakiś sterownik czy cuś przy turbinie...... " Wydaje mi się, że tutaj należy szukać rozwiązania tej zagadki w swoim modelu posiadasz turbosprężarkę sterowaną podciśnieniem, posiada zmienną geometrią, która być może od nagromadzonego nagaru przycinała się powodując brak pracy w pełnym zakresie tym samym nie...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Witam mam problem z moim autkiem. Zapala się wcześniej wspomniany check engine i auto traci moc. przejedzie się parę kilometrów tak ok 10 i błąd znika jak zniknie to auto ma z powrotem moc puści się nogę z gazu tzn jak dojeżdżam do skrzyżowania to z powrotem się zapala i auto nie ma mocy. na głównym ekranie wyświetla reduced power jak powtórzy się ten...
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
typowy dla TDI przypadek wchodzenia silnika w tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbiny, z całą pewnością nie siedzi w nim silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek więc czyszczeniem turbiny nie ma sobie co zawracać głowy, najczęstszą przyczyną są przetarte wężyki ciśnieniowe oraz eelktrozawór N75 sterowania zaworem upustowym...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
W poliftowych zawieszenie jest też z Carismy z tym że coś zostało zmienione od tych z przed liftu (np wahacz jest trochę inny-zmienili rozstaw osi chyba). Zawieszenie wielo-wahaczowe na stalowych elementach (nie aluminiowych ja w VW czy audi które kosztuje...)-elementy nie są drogie. Ceny też zależą od firmy , np. kupiłem klocki i tarcze -przód-zapłaciłem...
Witam Mam takie same problemy jak Wy Audi idzie do 120/h i pada juz wszystkie wyzej wynmienione elementy przez poprzedników wymienilem lub sprawdziłem i dalej lipa moze ktoś cos podpowie? Kolego bialy-a co to jest dolny sterownik? Pozdrawiam Dodano po 9 jest to Audi a3 Silnik 1.9 tdi 2001 ASV z turbina o zmiennej geometrii. Rozebrałem turbine w marcu...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Witam, problem nasilał się stopniowo, auto traciło moc podczas przyśpieszania na 5 biegu bo przyśpieszało najdłużej. Dzisiaj trochę podiagnozowałem, w zaworku od turbiny troszkę oleju, filterek na zaworku drożny, geometria porusza się w pełnym zakresie bez zacięć. Problem jest tylko z zakresie wyżej wymienionej prędkości obrotowej gdzie ciśnienei utrzymuje...
Witam, Posiadam w pełni sprawnego B180 z automatyczną skrzynią biegów. Po 8 latach użytkowania nie opłaca mi się go sprzedawać a chciałbym mieć więcej mocy. Chciałbym przerobić go na B200, który różni się tylko turbiną i kolektorem wydechowym. Niestety sprawa się komplikuje, ponieważ ja mam westgate a nowa turbina ma zmienną geometrię, więc trzeba zmienić...
Ja bym poszukał w necie a tak na szybko . 1.Większe ciśnienie paliwa nawet do 1600bar 2. Kilka sekwencji wtrysku na jeden cykl. 3. Turbina ze zmienną geometrią co przekłada się na większa wydajność. 4. Nowe mapy w sterowniku. 5. Po przejechaniu większej ilości kilometrów droższe naprawy lub po wlaniu nie właściwego paliwa. 6.Jak zwykle części będą inne...
być może wąż jest pęknięty (sprawdz to).Traci moc ponieważ rzeczywiste ciśnienie doładowania jest inne niż żądane i sterownik przechodzi w tryb awaryjny.Jeśli dolot jest szczelny może być problem ze sterowaniem geometrii turbiny.
Sterownik widzi doładowanie lub przeładowanie i z tego powodu odłącza prace turbiny. Bez podłączenia komputera będziesz szukał miesiac i nie wiadomo czy znajdziesz. Teraz nie wiadomo czy problem z powodu przeładowania czy niedoładowania. Może być problem w podciśnieniu, dziurawa grucha, uszkodzony N75, zacinającą się geometria. Moim zdaniem to nie wina...
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
witam. potrzebuje rozwiazania do sterowania turbiny vnt20. mam pod nia podłaczona gruszke podcisnieniowa. wykonany mam już układ K8004 zakupiony czujnik mpx wszystko podłączone pod vac(podcisnienie) i kolektor dolotowy. mimo tego wydaje mi sie że uklad nie bedzie dzialał jak trzeba... prawdopodobnie odwrotne faza przy wyjsciu na n75 sterownik. bo sterownik...
wpisz w wyszukiwarkę google hasło "notlauf" a wszystkiego się dowiesz; określenie "Golf IV 1.9 TDI" niewiele mówi gdyż silników 1.9 TDI jest cała gama, w znalezionych w wyszukiwarce postach wiele się pisze na temat czyszczenia kierownic zmiennej geometrii turbiny ale nie dotyczy to silnika o oznaczeniu AGR gdzie jest zwykła turbina i nie ma w niej zmiennej...
Witam wszystkich, jestem tu nowy lecz mam bardzo ważna sprawę, mam toledo 1.9 tdi z turbina bez zmiennej geometrii, turbina niestety wyzionęła ducha. I tu pada pytanie, czy mogę włożyć turbinę ze zmienna geometria i podłączyć zawór n75 ? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki jak go podłączyć. Nie chodzi mi o podłączenie podciśnień tylko o elektroniczna...
To prawda rzadko, kiedy wadliwy przepływomierz zostaje odnotowany jako błąd w pamięci sterownika zwłaszcza, że najczęstszą jego awarią są błędy we wskazaniach a nie jego fizyczne uszkodzenie (zwarcie do masy). Ponieważ praca przepływomierz ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym sterowaniu turbiną oraz układem podciśnienia zalecam testy w czasie jazdy...
wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie...
dziugi oto instrukcja robienia logowania silnika: Diagnostyka silnika właściwa. Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. poprzez odczyt błędów; 2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych: a. w tzw. próbie statycznej; b. w tzw. próbie dynamicznej. Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje: 1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika...
Witam. Golf IV alh 90KM z przebiegiem 200tys. Macie już wszystkie dane panowie.Ciekawy jestem co powiecie bo problem poważny dość jest. Mianowicie gdy stoi przez całą noc to rano tragedia jest z odpaleniem. Trzeba kręcić aż pojawi się paliwo w wężyku za filtrem paliwa przed pompa nie wspomnę ze założyłem zaworek zwrotny który nic nie daje bo po nocy...
po co zamieniasz te zaworki one nie działają tak samo są inne mimo że podobne ,masz numery części widać przecież . Jak masz błąd regulacja ciśnienia doładowania wartość przekroczona to 99 procent turbina do wyczyszczenia fil2006 bardzo Cię cenię i lubię czytać Twoje wypowiedzi i dlatego napiszę trochę nie po Twojemu - zaworki może zmieniać bo obydwa...
Turbo nie reaguje na to co zapodaje sterownik silnika za pomocą N75. Czy turbo zapieczone czy sama sztanga siłownika podciśnienia przy turbo ciężko stwierdzić gdyż mechanik ma dziwne reakcje. Niby sztanga wymieniona ale w jaki sposób. Nie da się wymienić samej sztangi bez gruchy, ultradźwiękami to sobie można ... Po pierwsze : - przy turbo można wymienić...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Witam Proszę czytajcie pierwszy post , końcówki wtrysku po pierwszym wypaleniu zostały wymienione , [ tak teraz na tych wypalonych tłokach nawet nie można ich przebić ] po tym remoncie auto zrobiło się słabe , zrobione około 1000 km.[ paliwo dolewane nowe ] , w celu ożywienia zamieniony sterownik geometrii turbiny [ z takiego samego auta , które jeździ...
:arrow: artur3554: w/g Ciebie na serio z powodu zablokowanych "kierownic" turbiny nie dało by się autem ruszyć, pominę już fakt, że w tym aucie jest turbina o stałej geometrii (to 1.9 TDI AHU). Klapy gaszącej (przepustnicy) też nie ma więc nie mogła się zaciąć. Przepływomierz nie jest podłączony do żadnego bezpiecznika ani przekaźnika tylko do sterownika...
Witam. W moim lt (AHD 102KM) pada turbina (straciła wyważenie i lekko przyciera w jednym miejscu) i obawiam się, że umrze w najmniej odpowiednim momencie. Chcę ją wymienić i pomyślałem o wsadzeniu na jej miejsce turbiny z motoru ANJ 109KM. Wiem, że 109 ma zmienną geometrię i jest sterowana podciśnieniem. Pierwsze co przychodzi do głowy to: - instalacja...
Nie wiem jaki ma przebieg auto, ale możesz trochę popracować nad turbiną, a konkretnie na sprawności zmiennej geometrii łopatek.Jednym sposobem jest sprawdzenie czy cięgno ,które wychodzi z tzw. gruszki i wykonuje ruch w kierunku turbininy-z powrotem,przy zgaszonym silniku i wciskając go ręcznie chodzi gładko bez zacięć tam i z powrotem.Czując jakieś...
Witam, chciałbym sprawdzić sterownik turbiny scanii XPI Euro 5, czy ktoś wie jak to zrobić ? Błąd który się pokazuje w EMS to 5771, mechaniczne zatarcie zmiennej geometrii, turbina była rozebrana i czyszczona po zamontowaniu nic się nie zmieniło.
Witam, utrata mocy po kilku minutach jazdy, po wyłączeniu i odpaleniu znowu jest kilka minut dobrze( idzie do 4500 obr/min), później samochód nie wkręca się wyżej niż 3500 obr/min , wymienione następujące części: EGR (EGR z czujnikiem położenia), zawór podciśnienia EGR (N18), czujnik MAP ( ciśnienie i temperatura zamontowany w intercoolerze), ślizgi...
Kolego elektryk502 po pierwsze sterowniki w premiumce są z volvo, sprawdziłem to na premium 2007 rok dxi. Powiedz co za bzdury piszesz że turbosprężarka nie ma łopatek a co ma wiaderka?Pewnie chodzi ci o zmienną geometrię i nie o łopatki tylko kierownicę.Niestety ta którą diagnozowałem posiada i co więcej ci napisze że przypuszczam skoro sterownik jest...
Na podcisnienie jest egr, wezyki sa dobre przeczyszczony zawor ktory nim steruje. Turbina jest sterowana sterownikiem elektrycznym ktory zostal podmieniony. Ciegno od geometrii turbiny pracuje bardzo lekko.
Sprawdź czy geometria turbiny chodzi bez zacięć. Przy doładowaniu które osiąga twoja turbina, wdmuchuje olej do sterownika, bo żadna opaska na tym wężyku w środku nie utrzyma takiego ciśnienia, a olej tam jest z rury doładowania silnika.
Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :) Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy: -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa.. -auto łapało tryb serwisowy, jak...
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Witam, dołacze sie do tematu. Mam Audi A3 8L 2001r. 1.9 TDI PD 96KW (130km), 2 miesiace temu dawalem turbo do regeneracji bo zmienna geometria szalala i wchodzil w tryb awaryjny czasami. Po zrobieniu turbo dzialalo te 2 miesiace i zaczely dziac sie dziwne rzeczy. Rano na zimnym silniku, auto smigalo jak zawsze mialo moc i przyspieszenie bez problemu...
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
zbycho01 niestety nie rozwiązałem tego problemu. Ja fabrycznie nie nie mam DPF-a. Czy w obu masz takie same turbiny? Bo wychodziły KKK i Garrett w tych silnikach 3.0. Ja mam wrażenie czy nie jest problem z fabryczną mapą w sterowniku że ona jest tak bardzo bezpiecznie dla silnika napisana(takie moje przemyślenia ale mogę się mylić).Po zamianie turbiny...
witam mam taki problem,auto jak w temacie z 2015 roku trzy cylindrowy Vag common rail,kompletny brak mocy,w chodzi na obroty do max 1800, brak jakichkolwiek błędów stałych,przy dłuższym przytrzymaniu na obrotach pojawia się błąd p0402 egr flowing. EGR czysty zamknięty,zresztą probowałem nawet zaślepiać żadnego lewego powietrza,po odpięciu egr ,przepływki,czy...
Panowie co Wy za herezje piszecie, co ma przepływka do zmiany geometrii turbiny?? Czemu niby nie miało by być ciśnienia doładowania, jakby go nie było to ten samochód prawdopodobnie by kopcił jak stary IKARUS. Jeżeli kolega pisze, że w okolicach 3 tyś. obr/min silnik traci moc to wskazuje to jednoznacznie na problem z N75 lub kierownicami sprężarki...