A to dobre pytanie. 65 i 86 to sterowanie przekaźnika. Zazwyczaj plus pojawia się po stacyjce, więc podanie plusa na ten pin bezpośrednio nic nie uszkodzi. Jednak jeśli podasz plus na pin sterowany minusem przez ECU przy włączonym zapłonie lub np. otwartych drzwiach( które czasem też uruchamiają pompę paliwa} najprawdopodobniej uszkodzisz sterownik...
Scalenie zduplikowanego wątku Panowie elektronicy i nie tylko. Mam silnik z zabezpieczeniami krańcowymi, który wysuwa się i chowa w zależności od biegunów, jakie się przyłoży (plus i minus lub odwrotnie). Mam sterownik WiFi z możliwością włączenia L1 i L2. Mam dwa zasilacze. Aby zasilacze zadziałały (plus z jednego zasilacza połączony z minusem drugiego...
A ja bym spróbował inaczej. sterownik silnika oparty na HG7881 - jest tego trochę na allegro - zapewni bipolarne sterowanie i do tego generator pwm na ne555 albo dwa. Dobierając częstotliwości i wypełnienia można uzyskać różne efekty bez programowania. Wszystko z gotowych modułów po parę złotych. Jak się spodoba można iść w jakiś procesorek może digispark...
Można tak - będą zasilane mostkiem. Można połączyć jak te przy przewodzie sieciowym - będą zasilane prądem przemiennym a sterownik będzie można wyrzucić. Kolega przelutuje jeden przewód i sprawdzi. Można lutować bliżej mostka. Jak kolega sprawdzi omomierzem, to punkt 0 jest połączony z minusem mostka. Punkty 2 i 3 są dołączane do plusa mostka elementami...
Pierwsze co leci w tym aucie po zwarciu plusa z minusem to sterownik silnika. Sprawdź czy jest iskra i czy pompa paliwa pracuje po przekręceniu kluczyka na zapłon.
https://obrazki.elektroda.pl/1377174400_... Sprawdzenie samochodu z pompą czy to VP44 czy VP30 zaczynamy od sprawdzenia napięcia zasilania. Tylko nie miernikiem a żarówką 12V 55W taką ze świateł przednich H4, H7. Odłączmy kostkę zasilającą pompę wtryskową od sterownika i w zaznaczone plusem i minusem na zdjęciu otwory wkładamy kable...
Posiadam sterownik który włącza odbiornik minusem a więc odbiornik jest cały czas podłączony do plusa a druga jego noga jest podłączona do sterownika którego max prąd wynosi 150mA Do tej pory zamiast prądożernych przekaźników stosowałem mosfety jak na zdjęciu poniżej ale tym razem chciałbym sterować mosfetem przy uzyciu minusa, niestety nie wiem jak...
Domyślam się, że przy zasilaniu 12V napięcie na wyjściu sterownika może być od 0V do +12V względem minusa zasilania, a od -12V to 0V względem plusa zasilania. Dokładnie tak. Wyobraźmy sobie, że do wyjścia sterownika podłączamy opornik (np. 1k), i drugi jego koniec podłączamy albo do minusa, albo do plusa zasilania. Czy napięcie na wyjściu (mniejsza...
wtrysk zasilany jest plusem ,a sterowany minusem ,czyli w przypadku braku plusa na wtryskiwaczu to nie wina sterownika.
Jeśli podłączyłeś pod któryś kanał, to teraz powinieneś używać tego koloru na pilocie (B - blue, czyli niebieski). Pilot jest na podczerwień o ile pamiętam (kiedyś takie montowałem i był problem z przesyłem), spróbuj centralnie go w czujnik podczerwieni na kontrolerze skierować i wcisnąć ten kanał, pod który podłączyłeś, bo plusa z minusem chyba nie...
Witam Mam takie pytanie mam sterownik do oświetlenia kabiny samochodu STOW-2 jest to sterownik full tz. "STOW-2 Sterownik czasowy oświetlenia wnętrza samochodu STOW-2, jest urządzeniem regulującym oświetlenie kabiny. Przy projektowaniu tego układu wzorowano się na podobnym pracującym np: w samochodach AUDI A-4, A-6, A-8. 1/ Wyłączenie oświetlenia wewnątrz...
Witam. Zakupiłem taśmę led RGB https://obrazki.elektroda.pl/8456754600_... Chciałem podłączyć ją do samochodu i w związku z tym musiałem rozebrać sterownik, by podpiąć się bezpośrednio do plusa i minusa omijając zasilacz 230 V. Podłączyłem się do żarówki podświetlania nóg we wnętrzu i by sprawdzić czy świeci styknąłem 2 kabelki do dwóch...
W 306 nie ma żadnego przepłukiwania listwy po wyłączeniu stacyjki. Cewka przekaźnika od pompy ma plusa po stacyjce więc sterownik samym minusem nic nie zwojuje. Po wyłączeniu silnika po upływie pewnego czasu następuje tylko przesterowanie regulatora biegu jałowego i tyle. Bosch i Marelli trudno uwalić ale SL96 cieszą się wątpliwą renomą. Nic nie wiemy...
Jedynie co możesz sprawdzić to połączenia. szczególnie masy! Wtyczki rozpiąć i popsykać jakimś kontaktem. Strasznie lakoniczne informacje dajesz. Co to znaczy "choinka kontrolek" ? A może większość z nich ma się zaświecić? Czyżby wcześniej się nie świeciły? Sterownik raczej nie pada sam od siebie. Nie pomyliłeś plusa z minusem podpinając akumulator?
źródło MOSFET-a do minusa zasilania, dren poprzez żarówkę do plusa - to jest prawidłowo; masa CD4017 musi być połączona z minusem zasilania, sterowanie ma iść na bramkę, i jeśli stosujesz diody tak, jak narysowałeś, to od bramki opornik kilka kilo do masy.
Niestety sterowanie masa i zanikiem masy nie dziala. Jest mozliwosc sterowania jedynie otwieraniem na tym przewodzie przez podanie masy. Zamykanie przez podanie plusa tez nie dziala - powoduje to uszkodzenie silownika :( (czesci odpowiedzialnej za sygnalizacje czy drzwi otwarte czy nie). Podlaczylem sterowanie silnikiem przez dodatkowy sterownik centralnego...
Witam, Mam sinik 1.8 16V D9 (6FZ), sterowanie Sagem, 2001r. Mam instalację gazową. Po tym jak spaliły mi się dwie cewki, myślałem że to jest przypadek. W okazyjnej cenie kupiłem kolejne dwie, w tym jedną jako zapas woziłem w bagażniku. Dwa tygodnie temu, po tygodniu postoju na parkingu samochód nie odpalił. Silnik kręci, chwilami tak jakby chciał odpalić,...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
1) Prawdopodobnie pod kierownicą, ale to nie na 100Procent 2) samo okablowanie nie będzie pasować na pewno na kostkę ale przewody da się spiąć z nowym sterownikiem. BX 10 to prosty sterownik( plus,minus,zamyk,otwier, no i wyjście na kierunki.
do sterownika dochodzi plus i minus i plus po stacyjce i cany ale aby pojawił sie plus po stacyjce to sterownik musi wysterować przeaznik w bcm popatrz na schemat i pomyśl .
sterownik przy pompie plus i minus na kostkę i powinno hulać Jeśli sterownik uszkodzony podpiąć silnik pod światła stop i po problemie
Minus akumulatora do "B-" a plus do "B+" a "P-" do sterownika silnika. Na minusie akumulatora będzie jeden kabelek cienki (0) a drugi gruby (B-) i to samo z plusem (13) i B+ https://obrazki.elektroda.pl/5557721000_... .
A grzałka w końcu jakim napięciem jest zasilana bo piszesz o plusie i minusie?
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Możesz do minusa albo do plusa. Jeżeli chcesz do wejścia podawać plus to COM dajesz do minusa. I odwrotnie.
Według schematu wentylator 12V zasilany jest zasilaczem 24V, więc chyba ma prawo się popsuć. Sterownik LED ma wspólny plus a minus sterowany PWM, co dla diod jest OK, ale wentylator potrzebuje zasilania napięciem stałym około 12V, a sterowanie obrotami ma innym przewodem.
Ja nigdy nie stawiam, zawszę diagnozuję problem. Wypnij pompkę (wtyczkę) z sterownika, podłącz ją na krótko do akumulatora.(Nie pomyl plusa z minusem) Zamiast pompki podłącz żarówkę 5W do sterownika. Uruchom webasto. Jak ruszy i będzie działać masz uszkodzony sterownik.
Wszystkie drzwi zamyka? Stawiam na zwarcie w przelotkach. Sterownik podaje na przemian plus i minus na silniczki w drzwiach, tak, żeby kręciły się raz w prawo raz w lewo.
Dmuchawa sterowana plusem czy minusem? Ten sterownik podaje plus czy minus?
Dzięki za porady. Jak zrobie to napisze. Z tego co napisałeś wnioskuję, że jednak sam chcesz to zrobić. No cóż, jeżeli tak to mała podpowiedź. Widzę, że nie wiesz jak ustawić punkty lutownicze, więc zamiast tego zamontuj diody na zielonym i niebieskim i nimi odseparuj spoczynkowy minus ze sterownika. Czyli bardziej po ludzku kup dwie diody np. 1N4002...
To silnik BLDC, w nim nie ma plusa i minusa tylko trzy fazy. Aby ruszył potrzebuje sterownika.
Witam. Do silników dochodzi plus i minus i sygnał sterowania prędkością obrotową PWM (w silniku jest elektronika sterująca) ,często plusy przy sterownikach są powypalane i jest dylemat jak to podłączyć ponieważ sterownik mierzy prąd silnika i nie da się podłączyć z innego miejsca .
Więc spróbuj jeszcze z diodą (tą dużą ze zdjęcia). podłącz ją szeregowo (katodą do sterownika) a za nią wstaw kondensator 2200uF/25V plusem do diody a minusem do kabla minusowego. [syntax=bash] + ------|>|------- |+ aku === sterownik | - ------------------ [/syntax]
Czy rzeczywiście akumulatory są połączone szeregowo? Pierwszy aku plus na plus sterownika a minus na plus drugiego akumulatora, minus z drugiego aku na minus sterownika.
85-masa ze sterownika, wyjście ze sterownika na klapę 86- plus (z jakiegos bezpiecznika) 30-minus,masa pojazdu 87- do siłownika klapy
Podłącz jak mówi instrukcja, fotokomórkę, która ma dwa zaciski (TX) podłączasz pod zasilanie, zaciski ZF+ i ZF- na centrali, fotokomórkę, która ma 4 zaciski (RX) to jej + i - podłączasz jak tą pierwszą, zachowaj polaryzację, plus do plusa, minus do minusa, dodatkowo jej N podłączasz pod ZF -, a C pod WFK.
W Golfie 3, przy oryginalnym centralnym pneumatycznym wpina się zdalne sterowniki czy alarmy w przewody: zamykanie - szary i otwieranie - zielony, wówczas chodzi ładnie i problemów brak. Na tych przewodach występuje PLUS w chwili pracy i także po podaniu plusa ze sterownika zewnętrznego układ działa jak sterowany kluczykiem. Nie wiem natomiast jak podaje...
Emiter tranzystora BC211 i dołączone trzy styki zewnętrzne to zapewne minus zasilania. Odcięty przewód to będzie plus. Kolektor BC211 to minus wyjścia.
Możliwe że w sterowniku zimne luty są. Trzeba by go przejrzeć. A plus i minus na module są?
Po włożeniu przekaźnika napięcie na dwóch stykach cewki wynosi tyle co akumulator. Czyli nie działa sterowanie cewki. Jeżeli przy włożonym przekaźniku na cewce masz napięcie akumulatora to jak sterowanie nie działa? Coś źle odpisujesz albo mierzysz do masy każdy pin osobno. Po włączeniu zapłonu pompa ma się na chwilę uruchomić i nie ma nic do tego...
odłącz akumulator złącze minus (-) zawsze odłączając minus potem plus, a podłączając najpierw plus potem minus - istotne dla sterowników. Kolejność ze względu na możliwość zwarcia- jak najbardziej, ale ze względu na sterowniki? Prosimy o wyjaśnienie,
Uniwersalny sterownik muszę skonfigurować na impuls plusem bądź minusem - może podpowiesz, co wybrać? Sterownik uniwersalny musi być połączony w konfiguracji +/- do bezpośredniego sterowania siłownikiem. Czyli trzeci schemat z przykładowej instrukcji. http://obrazki.elektroda.pl/1242310200_1... Sprawdź, czy masz u siebie taką opcję....
Alarm z Ali za 40 PLN, przyszedł razem z przejściówką, lecz ona nie pasowała, więc alarmu do plusa wiązki wyświetlacza (po stronie sterownika) minus wcięty w wiązkę, a plus po stacyjce (po kliknięciu odblokowania na alarmie) do plusa wiązki wyświetlacza (po stronie wyświetlacza). Nic więcej nie grzebałem, po zamontowaniu alarmu nie włączała się, więc...
Jeszcze raz sprawdziłem dokładnie napięcia i wygląda to tak, a więc jeśli wtyczka zasilająca odłączona jest od sterownika, to napięcie pomiędzy plusem a minusem wynosi 240 V, pomiędzy uziemieniem a plusem 240 V, a pomiędzy uziemieniem a minusem 40 V. Po podpięciu do sterownika pomiędzy minusem a plusem jest 40 V, pomiędzy uziemieniem a plusem 240 V,...
To jest sterownik modelarski podłączany do odbiornika rc. Czarny minus, czerwony plus, na białym muszą występować impulsy o szerokości od 1ms do 2ms z częstotliwością około 50Hz. Sterownik po pierwsze ma zabezpieczenie przed ruszeniem silnika (trzeba zjechać drążkiem "gazu" na minimum). Po drugie może mieć różne funkcje które się programuje poprzez...
Sprawdź co się dzieje ze sterowaniem przekaźnika, plus po zapłonie i minus ze stera, stawiam na zanikający minus z sterownika :|
Witam :) Moj problem polega na tym , ze zrobilem sterownik , ktory ma wspolny plus a potrzebuje taki , ktory ma wspolny minus http://obrazki.elektroda.pl/3404734600_1... Chcialo by sie komus taki schemat mi namalowac , ktory bedzie dzialal z tasma ze wspolnym ze minusem ?
Gdy jest wpięta kostka do płyty, podanie napięcia na piny plus i minus tylko iskrzy, a silnik nie chodzi. Bo przekaźniki w sterowniku "trzymają" silnik zahamowany (zwarty + i - silnika), swoimi zabawami mogłeś uszkodzić przekaźniki.
jak to polaczyc a do sieci to plus i minus Do jakiej sieci??? Podłączasz zasilanie odbiornika pod prawy zacisk od STOP i lewy zacisk od PP.
silniki od szyb nie maja masy ani plusa zależy w którą sronę chcesz podnieśc lub opuścic szybę to podajesz plus lub minus to robi sterownik mozesz podłaczyć bez sterownika ale muszą być porzadne wyłączniki np od sarego peugota od audi śię nie nadają bo są za delikatne silnik od szyb pobiera ok 20 a
sterowanie minusem plusa zamiana plusa minusem zwarcie plusa minusem akumulatorze
renault regulator napięcia renault układ lm358 przyłącze bezpiecznik
ustawienie lodówki bosch ustawienie lodówki bosch
How to Change Color on Philips Hue, LIFX, Govee, Kasa, Wiz, Nanoleaf, Merkury, Tuya, LED Bulbs Uszczelka drzwi zamrażarki Bosch LG Whirlpool – naprawa niedomykających się drzwi, regeneracja i wymiana