3) bateria - tutaj jest chyba najprościej, bo tylko włożyć i zalutować ? czy inaczej byście zrobili ? Podłączenie akumulatorów do układu w sposób uniemożliwiający ich szybkie odłączenie to duży błąd. Jakkolwiek zespół zasilający jest wyposażony w BMS zapewniający m. in. rozłączenie w razie zwarcia to tak się nie robi. Zawsze musi być możliwość szybkiego...
Jak chcesz, to na próbę zresetuję ci elektronikę via internet przez TeamViewer, ale musisz mieć EV2300 i program dla bq20z75 od TI. To tyle. Za większą ilość musisz resetów musisz zapłacić, takie życie.
Ale po co to odłaczanie? Sugerujesz jakiś upływ w samochodzie? Nie ma auta które na postoju nie pobiera prądu bo nawet głupi zegar, pamięć radia czy sterownik silnika pobiera prąd, mały ale pobiera a reszta to SKM 1964 już napisał. Myślę że jeśli aku sprawny to odłączenie aku od auta jest najlepszym wyjściem, najmniej kłopotliwym i najzdrowszym dla...
http://obrazki.elektroda.pl/2649533100_1... Kolejna przeróbka tej samej latarki, tym razem sterownik w pełni liniowy + 5 poziomów mocy. Ze względu na niewielką ilość miejsca na układ, mikrokontroler jest tu niemal niezbędny, jednak postanowiłem coś sklecić po staremu. :) Zasilanie akumulator 18650, LED Cree XM-L, sterowanie wygodnym...
Laptop toshiba satellite L40 nie chce się włączyć po zamknięciu go. Po wyłączeniu laptopa ten nie chce się właczyć muszę odłączyć zasilacz poczekać chwilę wpiąć go ponownie i dopiero wtedy uruchamia s... Bezpośrednia odpowiedź Najczęstszą przyczyną opisanych objawów w Satellite L40 jest zablokowanie układu zasilania/EC (Embedded-Controller) przez resztkowe...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Naładuj akumulator do pełna. Usterka może występować gdy jest słaby akumulator i sterownik blokuje zapłon ale jak go odpalisz trochę się podładuje i później jest dobrze. Jednak odłączenie skutkuje tym że jak wyżej sterownik buntuje się i mówi NIE podam paliwa i wtedy dajesz mu Plaka silnik zaskoczy napięcie wyższe wędruje do aku i ECU i jest dobrze.
(...) czniku kontrolka ESP https://obrazki.elektroda.pl/8613701200_... https://obrazki.elektroda.pl/9784162400_... https://obrazki.elektroda.pl/6185719400_... Jutro montuje nowy przepływomierz Bosch i wykonam wszelkie Resety i adaptacje (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Silnik Ford Mondeo 2.0 TDCi...
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Można odłanczać akumulator tylko nie na długo. Pozdrawiam
Witam wszystkich-mam taki problem z Audi A4 b6 1.8 T 2004r -moje pytanie ;czy jeśli odłączę akumulator(wstawie np t.zw hebel) czy nie zresetuje to jakichś ustawień komputera(błędy czy jakieś inne oprócz radia i zegara, które trzeba kasować przez VAG?Auto jest wyposażone w instalacje gazową ,nowy akumulator wytrzymał tydzień -czy taki Hebel to dobry...
Dzięki kolego za podpowiedz autko stało 5 tygodni po czym odpaliło bez problemu. Przejechałem 5 metrów zgasiłem. Chciałem odpalić za 5 minut i już się nie udało. kręcił aż padł akumulator. Też tak myślałem na początku ale na obydwu kluczykach jest to samo. Odłączyłem akumulator na 2 dni i nic to nie pomogło. Poza tym czy pompa paliwa by się załączyła...
Witam wszystkich mam problem z wspomaganiem kierownicy VW Caddy 2005 blaszak 1.4 16v PB/LPG Wspomaganie cały czas pracuje co powoduje rozładowanie akumulatora. po wyjęciu kluczyka z stacyjki i zamknięciu auta cały czas pracuje w sensie kierownica chodzi lekko Jak odłączę akumulator i go podłączę to wspomaganie nie włączy się do momentu przekręcenia...
kolezanko nie chodzi mi o odłączenie akumulatora, a oto ze mechanik który to robił, pewnie odłączył akumulator i sterownik gazu przeszedł w ustawienia fabryczne i teraz trzeba go od nowa konfigurować (rpm - sygnał słaby)
Witam. Problem z rozładowaniem akumulatora dotyczy w Audi A6 C6 2005 silnik 2.7tdi- automat Auto stoi tydzień czasu. Odpala bez problemu. Tego samego dnia odpala kilkakrotnie i zostaje zaparkowane na 4 godziny. Już nie odpala- kontrolki stukają, nie ma prądu. Odpala na kablach od innego auta. Kolejny przypadek: Auto odpala bez problemu, jedzie na zakupy-...
No i jak, coś się wyjaśniło? Mam podobną hulajnogę u siebie w serwisie i problem taki sam. Hulajnoga bez obciążenia kręci kołem (wiadomo, że trzeba to koło najpierw poruszyć, żeby zaczęło się kręcić) ale pod obciążeniem wyłącza się. Podłączenie zasilania na sekundę pozwala na ponowne uruchomienie hulajnogi. Wyjąłem akumulator (składa się z 24 aku 18650)...
Witam, realizuję projekt, w którym wykorzystywany jest sterownik B&R serii X90 (seria mobilna dedykowana do automatyzacji systemów autonomicznych). Sterownik działa w zakresie 9-30 VDC. Maszyna ma być połączona z traktorem, czerpiąc z niego zasilanie. Pierwsze testy wypadły pozytywnie, jednak w momencie rozruchu obserwuję za duży spadek do ok. 8.0-8.5...
Oj nie. Jest wiele pomylonych pojęć. Kolega virus3 napisał - ON-GRID czyli pod 230V z synchronizacją z siecią a nie UPS. Jest wiele tanich inwerterów , gdzie chińczycy piszą 230V ale to sa inwertery - raczej UPS pod akumulatory pracujące na OFF-GRID. Przebieg jest prostokątny o wartości skuteczne 230V spadający do 160V w wielu przypadkach jak sprawdzałem....
witam mam ten sam problem posiadam crx del sola D16y8 ,ta sama instalacja Zenit na niebieskiej listwie.Prawdopodobnie przyczynom jest niedobieranie właściwej mieszanki paliwa przez komputer pomimo ze działa sonda,co za tym idzie zła mapa paliwa.Nie można ustawić prawidłowo mapy gazu pod złą mapę paliwa i z tąd problem z falującymi obrotami na gazie.przyczynom...
Znalazłem taki post. Jutro spróbuję. "Temat postu: Wspomaganie i moje doświadczenia. ----------------------------------------... Witam. Postanowiłem je opisać, bo może komuś będą pomocne. Sam szukałem dziś informacji na ten temat. Choć żaden z postów jaki udało mi się trafić nie odwzorowywał mojej sytuacji, to jednak...
zanurkuj pod kierownice wisi tam blisko sciany grodziowej
Elektryka jest przyczyną. Na początek odłącz sterownik wentylatorów koło akumulatora.
Wtyczka od wtryskiwacza jest dwupinowa - jeden pin to plus po zapłonie, drugi idzie do sterownika silnika do pinu 51. Ten po zapłonie to pewnie będzie koloru czarnego lub czarny z jakimś paskiem - zobacz czy jest tam 12V na pracującym silniku. Drugi przewód trzeba sprawdzić odpinając wtyczkę sterownika silnika (na odłączonym akumulatorze) i zobaczyć...
Wolny wtyk zostaw w spokoju, sterownik go nie wykorzystuje. Odłącz akumulator i trzymając wciśnięty przycisk załączania hulajnogi podłącz akumulator - jaki efekt ?
Jeśli sprawny akumulator - tydzień postoju nie powinien stanowić problemu. Może masz niekontrolowany pobór prądu. Wyłącz wszystkie odbiorniki, w szereg z zasilaniem podłącz amperomierz i sprawdź czy nie ma przepływu prądu.... Odłączenie akumulatora powoduje reset pamięci adaptacyjnej sterownika, co może po ponownym podłączeniu i uruchomieniu silnika...
Sprawdź omomierzem element oznaczony na płytce F1. Ma mieć opór 0 omów. Jest to bezpiecznik. Oczywiście pomiary z odłączonym akumulatorem.
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
Idziesz do sklepu i dobierają czujnik do danych auta. Kupuje się tej samej marki co jest oryginał. Z tego co pamietam to tam jest czujnik indukcyjny. 2 przewody ida do sterownika silnika a jeden to ekran. Zanim kupisz czujnik to sprawdź ciągłość przewodów do ECU, nie miernikiem tylko żarówka np 21W - sterownik silnika odłączony po odpięciu akumulatora...
Da się to zrobić bez utoryzowanego serwisu. Kess V2 jest w stanie odczytać ten sterownik po OBD, potem np. Winols, wyszukiwanie ręczne mapy wolnych obrotów w 2D, edycja, wgrywanie i po robocie. Zaletą tej metody jest to,że będzie to zmiana ,,trwała" , bo po zmianie obrotów testerem po odłączeniu akumulatora prawdopodobnie sterownik wróci do nastawów...
Witam, Wtryskiwacze nawet są w porządku. Parownik pewnie Alaska i obsługuje realnie 90KM. Przy spokojnej jeździe będzie ok. Sterownik szału nie robi :) Po odłączeniu akumulatora nie musisz nic regulować. Najważniejsze pytanie jest czy gazownik ustawiał gaz na drodze czy regulacja skończyła się tylko na kalibracji.
Skoro czujnik temperatury wymieniony to pozostaje sam sterownik wentylatorów oraz czujnik ciśnienia klimatyzacji. Można to dosyć łatwo sprawdzić, na noc odłącz wtyczkę z czujnika ciśnienia klimy. Jeżeli rano akumulator będzie rozładowany to pozostaje do sprawdzenia sterownik wentylatorów. Wstań trochu wcześniej aby mieć czas na naładowanie w razie czego...
Jak odłączysz jedną fazę od mostka 3-f (takiego, który ma trzy wejścia oraz wyjścia + i -), to nie masz dwóch faz, tylko jedną! Tzn jednego sinusa. Nie wiadomo czym są tak naprawdę te prądy i napięcia, o których piszesz, a które pokazuje regulator. Zrób tak jak przedpiścy proponują: podłącz mostek 3f i akumulatory. Do tego amperomierz i woltomierz....
Jak pisałem w tym modelu może nie być potwierdzenia dźwiękiem. Jak w blokach pomiarowych sterownika klapy (adres 6D) widać przyciski to problemem jest raczej sterownik. Można też odłączyć akumulator.
Podaj na silnik 24V, zobaczysz czy sprawny. oczywiście po odłączeniu od sterownika. Ja wstępnie testowałem akumulatorem 12V
Odłączenie akumulatora nie ma wpływu na błędy sterownika airbag - przyczyna leży gdzieś indziej . Pozostaje odczyt dtc.
Usterka akumulatora to pierwsza rzecz do zweryfikowania, tak samo dotyczy to akumulatora w sygnalizatorze, jeśli jest samozasilany. czy po odłączeniu akumulatora „na dziko” coś mogło się stać ze sterownikami? Nie; jedyne, co może polecić to data i czas, ale to można ustawić w menu użytkownika. Twoja centrala to DSC, ale klawiatura (PK1555)...
Auto fabrycznie było pozbawione fotela pasażera. I co nadal nie ma? Komputerem wpisujesz konfiguracje sterownika poduszek, co jest a czego nie ma.
Najważniejsze to nie odłączaj wtyczki na załączonym zapłonie ! A najlepiej to odłącz akumulator (wyłącz wcześniej auto oczywiście) poczekaj kilka minut , odłącz wtyczkę od ABS obejrzyj dokładnie gniazdo jak i wtyczkę, możesz lekko prysnąć jakimś "kontakt-spray", podłącz wtyczkę , akumulator i zobacz efekty. Możliwe, ze przy odłączeniu akumulatora wyskoczą...
Więc zrobiłem ten układ bo nie dawało mi to spokoju już i jest tak: Przy odłączonym aku impulsy nie występują ( są minimalne wachania lecz nie wykrywalne dla mych celów) po podłączeniu aku. impulsy maja częstotliwość 100hz. Napięcie wyjsciowe to od 1,5V dla 5A do 2,5V dla 120A. W chwili odłączenia aku. ustępują i wracają do stanu niskiego a napięcie...
Odłącz akumulator później sterownik i nic się nie stanie.
Ten pomysł z diodą nie do końca jest dobry - włoży ją na odwrót i nie będzie świecić. Tutaj musi być poprawną polaryzacja, czyli anoda do plusa, katoda do minusa. Widać że brakuje masy na przekaźnik 109. Patrzyłeś czy przewód podający masę ze sterownika silnika na cewkę tego przekaźnika jest sprawny? Najprostsza rzecz to odpiąć wtyczkę sterownika silnika...
Rozwalona mapa wtrysku PB. Jaki masz sterownik gazu? Jak wygląda mapa wtrysku gazu odczytana ze sterownika, jakie masz wtryskiwacze i jaki przebieg na LPG. Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz, zapal, wyłącz gaz na amen przyciskiem zrób 100km powiedz co się dzieje. Wypadanie zapłonu świadczy o usterce wtrysku gazu. Pewnie Valdemary pod maska. Pozdrawiam
Raczej alternatory są sprawne, tylko inteligentne inaczej ładowanie w nowych samochodach z systemem start-stop doprowadza do wykończenia akumulatora, który wytrzymuje zwykle trzy lata, max pięć. Uszkodzenie alternatora powinno pozostawić błędy w sterowniku silnika, a odłączenie wtyczki powinno doprowadzić do pracy alternatora ze stałym napięciem i zapalenie...
Wyjmij akumulatory i próbuj je ratować, co do sterownika odłącz od paneli fotowoltaicznych bo może ulec uszkodzeniu ja słońce zaświeci, lub jest uszkodzony i to on spowodował tak znaczne rozładowanie akumulatorów, tego nie wiemy jak na razie.
Dziękuję bardzo, już bardziej zaczynam rozumieć ten cały temat, lecz sytuacja z akumulatorem wydaje mi się, że może być coś innego. Gdy mierzę z wyjść baterii, wychodzi mi wynik 30,4 V. Gdy podłączam do sterownika prędkości oraz próbuję hulajnogę włączyć przyciskiem, chwilowo zapalają się diody i gasną. Po tym, mierząc wyjście baterii podpiętej jeszcze...
Nie podałeś producenta/modelu hulajnogi. Jaki był błąd na wyświetlaczu ? Wygląda na zwarcie w sterowniku więc należy odłączyć go natychmiast od akumulatora. Trzeba otworzyć sterownik i zrobić ostre zdjęcia to pewnie ktoś pomoże.
Przede wszystkim zachowa ostrożność nie manipuluj przy niczym przy włączonym zapłonie . Jeśli chcesz odkręcić odłączyć sterownik wyłącz zapłon i odepnij akumulator . Jeśli na włączonym zapłonie sterownik upadnie albo czymś w niego mocno stukniesz możesz być świadkiem głośnego BUM ! .
Wtyczka przepływomierza 6 pinowa z 5 przewodami. 1 - +5V z EDC 2 - masa z EDC 3 - +12V w czasie pracy silnika 5 - masa 6 - sygnał ilości przepływu dla EDC Zmierz czy na zapalonym silniku masz 12V pomiędzy 3 i 5 oraz czy jest 5V pomiędzy 1 i 2. jeżeli jest to sprawdzić ciągłość przewodu pomiędzy pinem 6 przepływomierza a pinem 13 sterownika silnika (EDC)....
Sprawny sterownik z całą pewnością trzyma nastawy i nie wymaga ponownej kalibracji, śmiało odłączaj.
Jeśli to gniazdko ładowania jest bezpośrednio do baterii podłączone to raczej zwarcie nie powinno nic uszkodzić oprócz samej baterii. Spróbuj jeszcze całkiem odłączyć sterownik od akumulatora i zostaw go tak na kilka godzin , jak to nie pomoże to niestety więcej Ci nie pomogę , trzeba obejrzeć i pomierzyć wszystko. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedz...
Dioda Schottky uniemożliwi przepływ prądu do baterii B. Bateria A zacznie być ładowana tylko że w momencie wykrycia różnych napięć MCU może odłączyć baterię A i w ten sposób upali się sterownik silnika. Widać ten sprzęt nie jest stworzony pod system odzysku energii.
Ja bym wymienił ogniwa tylko tak żeby nie odłączyło się napięcie od sterownika.
Problem rozwiązany, sterownik widział klucz i nadawny sygnał przez niego. Odłączony akumulator na 30 minut pomógł. Pozdrawiam Marcin
Na początek zamontuj register na śrubkę, pierwsza generacja instalek i obserwuj pracę silnika krokowego podpiętego do sterownika. Jeśli pracuje "otwiera i zamyka" tomoże da się coś z tego zrobic.
Sterownik daj do elektronika który się tym zajmuje lub wyślij do firmy. Odłącz akumulator wymontuj sterownik, bez niego nic ci nie wystrzeli.
Witam Jak się tak wszystko przeczyta to każdy ma trochę racji i w sumie, aby się w 100% uchronić przed zniszczeniem czegokolwiek w aucie to najlepiej jest unikać spawania, parkowania pod liniami wysokiego napięcia lub w pobliżu rozdzielni czy falowników/inwerterów. Systemy elektroniczne w pojazdach i nie tylko zwykle projektowane są w ten sposób aby...
W przypadku "soft resetu" sterownika klimatyzacji chodzi o próbę zresetowania jego działania bez potrzeby wymiany sprzętu. Odłączenie akumulatora na około 10-15 minut, a następnie ponowne podłączenie. Pozwoli to na reset sterowników. Adaptacja za pomocą VCDS lub innego oprogramowania diagnostycznego, zresetowanie ustawień sterownika klimatyzacji oraz...
Odłącz akumulator, odłącz złącze przy sterowniku silnika i podłącz akumulator -jeżeli bez sterownika pompa będzie chodziła cały czas to szukaj w instalacji. Sprawdź wszystkie masy na złączu sterownika i plusy.
sterownika nie odpinałem odłączyłem tylko akumulatory
Po odłączeniu ogniw nie zablokuje się sterownik?
Odłącz akumulator na noc,jeśli wszystko jest ok to po tym zabiegu powinno ruszyć.
Hura! Pokonałem ten U1118. Nie czekając na Twoją podpowiedź. Trochę to trwało, żeby było bezpiecznie. Odłączyłem akumulator, odczekałem 15 min. Rozłączyłem kilka razy wtyki od sterownika hybrydy. Podłączyłem akumulator, błąd nie daje się skasować. Znów odłączyłem akumulator, odczekałem i rozebrałem część deski, żeby się dostać do BSI. Na "chłopski rozum"...
Bezpieczniki masz w desce przy lewych drzwiach. Jak wyjmowałeś sterownik silnika to odłączyłeś akumulator czy wyjmowałeś go na podpiętym akumulatorze?
Witam, mam problem z Oplem Combo. Na podtoju sterownik EPS ( wspomaganie) pobiera prąd, ok. 0,5A, przez co rozładowuje się akumulator. Ponadto na przemian zaświeca się i gaśnie kontrolka EPS powodując brak wspimagania. Odłączyłem silnik od sterownika i wtyczkę sterowania, pomomo tego prąd jest pobierany przez sterownik. Natomiast gdy odłączę wtyczkę...
Gdy pisałem ten post wpadło mi do głowy z tym odłączaniem akumulatora. Jutro to sprawdzę. Może spadek napięcia spowodował błędy z kierownicą i tym przekaźnikiem. Ten czujnik temperatury i zablokowany sterownik były przed odłączeniem akumulatora i spawaniem ( wykręcałem na spawaka śrubę z sanek silnika )
Odłączenie akumulatora raczej nie powinno zresetować centralki gazowej To, że odłączenie akumulatora raczej nie powinno zresetować sterownika, to ja też o tym wiem - bo w programie Bingo-M jest specjalna zakładka "Reset" służąca do resetowania sterownika i przywracania ustawień fabrycznych. Ja jednak muszę mieć 100% pewności, że odłączenie akumulatora...
Wymontowanie akumulatora z wcześniejszym dołączeniem drugiej baterii w celu podtrzymania pamięci. Akumulator naładowany i ponownie założony do auta bez straty pamięci sterowników.
To coś źle sprawdzasz albo mierzysz napięcie na pracującym silniku. Wtryski mają mieć +12V (plus) z akumulatora poprzez przekaźnik i podawana masę ze sterownika silnika. Jeżeli mierzysz na pracującym silniku lub na rozruszniku to masz cały czas masę na tym co leje. Ściągnij wtyczkę z wtryskiwacza. Zobacz czy masz 12V pomiędzy jednym z tych przewodów...
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Witam wszystkich. Chce zrobić sobie zasilacz na 12v do podtrzymania sterownika w samochodzie podczas odłączenia akumulatora. Ciężko jest to zrobić? Może macie jakieś schematy?
Odłącz akumulator, naładuj go, i podłącz ponownie, sterownik lubi się zawieszać, sam tak maiłem. Jak już podłączysz naładowany akumulator naciśnij ręczny żeby się zaciski zamknęły, później noga na hamulec i znów naciśnij, zaciski powinny się otworzyć.
Panowie czy to prawda ze mozna kasowac tylko 50 razy bledy ? Nie, tak jak koledzy wyżej zauważyli - jest 50 miejsc do zapisu historii kasowań, po wypełnieniu historia nie jest już zapisywana jednak kasować można po staremu, do oporu. A czy odlaczenie akumulatora tez sie zalicza do takiego kasowania bo slyszalem ze czasami tez pomaga przy tym bledzie...
z ciekawości (jestem laikiem w tym temacie) - chodzi o elementy systemu bezpieczeństwa rozproszone w różnych miejscach samochodu, w których zaszyty jest np. VIN? Mniej więcej. W mercedesach są moduły SAM, takie lokalne BCM (body control module), komputery odpowiadające za sterowanie wyposażeniem samochodu, które komunikują się za pomocą magistrali...
Zasilił am pompę sygnału 1 przekaźnika po włączeniu zapłonu pompa zaczyna pracować Niestety auto nie odpala po przekręceniu zapłonu brak kontrolki silnika i świec żarowych auto kręci ale nie odpala Niestety nie posiadam na miejscu komputera żeby go podłączyć i zobaczyc podczas mojej pracy sterownik był odłączony przez tydzień akumulator również Czy...
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Napis to jeszcze raz tym razem w sposób zrozumiały. Bo Odłączyłem panel klimatyzacji problem się skończył. Więc? Odłączyłem sterownik poduszek ale problem pozostał
A np. w Astrze II już wszystkie szyby mają automatykę (nawet tylne), tylko trzeba pamiętac o "zaprogramowaniu" sterownika szyb po odłączeniu akumulatora.
odłącz akumulator złącze minus (-) zawsze odłączając minus potem plus, a podłączając najpierw plus potem minus - istotne dla sterowników. Kolejność ze względu na możliwość zwarcia- jak najbardziej, ale ze względu na sterowniki? Prosimy o wyjaśnienie,
Odłącz na 10 min akumulator jeśli usterka ponownie wystąpi ... do programowania TBM - flash wewnętrzny, jeśli flash się nie uda to TBM do wymiany.
nie chcę odłączać akumulatora bo po zaniku zasilania komputer zapomina to czego się ,,nauczył" i mi jakiś czas wariuje silnik dopóki się nie nauczy. To coś masz nie tak albo "źle" odłączasz ten akumulator. Wszystkie ustawienia sterownika silnika są trzymane w pamięci nieulotnej, jedynie przed odłączeniem akumulatora trzeba dać szanse sterownikowi je...
Nie wiem jak to w Hondach jest ale w Fiacie Punto jeśli jest poduszka i sterowanie radia w kierownicy to przy kierownicy jest taka taśma połączeniowa, która niestety lubi się przetrzeć (to jest zbudowane jak potencjometr - w jednej części są ścieżki przewodzące, w drugiej ślizgi, które się po nich przesuwają)... to by uzasadniało padnięcie najpierw...
Stawiam na zakodowany sterownik po odłączeniu ogniw , na nowych nie wystartuje.
Witaj, prawdopodobnie każde drzwi będą miały własny sterownik, spróbuj odłączyć na chwilę akumulator, to na początek.
Wymiana kompletu tzn kluczyk puszka immo sterownik silnika załatwi sprawę, odłączyć akumulator potem założyć nowy komplet i auto powinno odpalić.
VCDS lite lub VAG COM 409.1 ale raczej zmiana nie będzie trwała (po dłuższym odłączeniu akumulatora wróci do normy). Czasem opcja nie jest dostępna W wersji Lite i trzeba mieć Pełnego VCDS (program + interfejs). Aby to zrobić na stałe trzeba by grzebać w mapie sterownika silnika (chiptunning). [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie. 2. Odłącz prostownik po naładowaniu. 3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj. 4. Sprawdź napięcie na akumulatorze. 5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik. Czy nie najprościej podpiąć tester i sprawdzić błędy w sterowniku odpowiedzialnym? Bardzo...
Wystarczy jak odłączysz zasilanie sterownika LPG od akumulatora lub wyjmij bezpieczniki,a jeśli chcesz całkiem usunąć instalację to najlepiej po kabelkach od sterownika do lutów i odłączać po kolei.
Pewnie rozjechała się mapa paliwowa w sterowniku silnika. Odłącz na chwile akumulator, powinno pomóc.
Sprawdź zasilania na sterownikach. Może masa gdzieś padłą.A jak zasilania są ok to odłącz po kolei kasety, może któreś ecu zwiera can-y i sypie całą komunikację.[/center]
Jak spawali to pewnie nie odłączyli akumulatora i mogli uszkodzić sterownik
A na pewno ci BMS odcina może sterownik silnika odłącza. Nie ma nic w logach BMS o odłączeniu, parametry też ok. Może daj sobie na wyjściu BMS żarówkę 12V 5W czy zgaśnie jak odłączy silnik.
Najprawdopodobniej bo kilkakrotym odłączeniu akumulatora sterownik zgubił nastawy. Podłączenie interfejsu i korekta pomogła. Idealnie reguluje pod wskazania sondy. Dziękuję za pomoc.
Witam. Poszukuje schematu lub jakiejkolwiek informacji na temat tzw. "Antyreset PODTRZYMANIE ECU przy wymianie akumulatora". Urządzenie to oferowane jest na popularnym portalu aukcyjny w cenie 60 do 80 zł. Według mnie jest to dość wygórowana cena za wtyczkę OBD2 dwa zaciski krokodylowe i .... no właśnie czy jest tam jakaś elektronika? Patrząc w specyfikacje...
Odłącz noxy, możliwe, że 1 robi zwarcie i sterownik się zabezpiecza, i sprawdź, czy pojawi się napięcie. Jak to nie, to sprawdź bezpieczniki za akumulatorami i zasilanie do sterownika ACM.
Jeżeli podwyższone obroty utrzymują się w czasie gdy samochód się jeszcze toczy,a zaczynają spadać po całkowitym zatrzymaniu, to jesze jeden eksperyment może coś wyjaśnić. Powinien tam być czujnik prędkości pojazdu. Taki łącznik na lince szybkościomierza przy skrzyni biegów. Zdejmujemy wtyczkę z niego i jazda próbna. Tylko uwaga ,sterownik zapisze kod...
witam,widziałem kilka razy,a póżniej wymieniałem spalony sterownik ogrzewania eberspacher po spawaniu czegoś w samochodzie.więc przy spawaniu bezwzględnie należy odłączyć klemę lub zapiąć na akumulator urządzenie zapobiegające przepięciom ,
CAN odpowiada za komunikację między sterownikami, jej lepiej nie zwierać Użyj trzech oporników ok. 10 Ω Zewrzyj przez 3-torowy przekaźnik (ewentualnie 3 przekaźniki z jedną parą styków): CAN L przez opornik 10 Ω z CAN H oraz CAN L przez opornik 10 Ω do masy i CAN H przez opornik 10 Ω do masy odcięcie zasilania po "15" sterownika...
jak przyłożysz obciążenie do każdego, co się stanie 🤔 Skoro napięcie spadnie to odłączy mniej ważne obwody. Prawidłowo.
Z tego powodu odłączył akumulator, sterownik silnika odpiął i alternator, bo musiał go zdemontować. Podejrzewam że ten Twój klient zrobi to ale w innej kolejności: ''Odkręcał alternator zrobiło się zwarcie, pomyślał odkręcę akumulator. Po całej robocie auto nie odpalało więc odłączył sterownik nie wiadomo po co! ;) To tylko moja wizja sprawy.
Z tego co mi wiadomo to autko ma kody migowe wymigaj je sobie i będziesz pewien błędów w komputerze. Czytanie kodów błędów: 1. Wyszukać zacisk F (Ak+), aby zlokalizować pozostałe zaciski. Kody błędów2. Przyłączyć zacisk A do zacisku B wtyczki diagnostycznej. 3. Włączyć zapłon. 4. Kody błędów są wyświetlane na lampce ostrzegawczej na tablicy przyrządów....
radio odłączenie akumulator odłączenie akumulator satel mondeo odłączenie akumulator
scania listwa paliwowy doładować komuś konto telewizor blaupunkt oprogramowanie
bosch pue631bb2e rocky horror ws504
Gdzie kupić układy CAC HD 02A i SDG HD 03AR? Mikrofala Samsung wyzwala bezpieczniki - przyczyny i rozwiązania