Jak chcesz, to na próbę zresetuję ci elektronikę via internet przez TeamViewer, ale musisz mieć EV2300 i program dla bq20z75 od TI. To tyle. Za większą ilość musisz resetów musisz zapłacić, takie życie.
zanurkuj pod kierownice wisi tam blisko sciany grodziowej
Elektryka jest przyczyną. Na początek odłącz sterownik wentylatorów koło akumulatora.
Wtyczka od wtryskiwacza jest dwupinowa - jeden pin to plus po zapłonie, drugi idzie do sterownika silnika do pinu 51. Ten po zapłonie to pewnie będzie koloru czarnego lub czarny z jakimś paskiem - zobacz czy jest tam 12V na pracującym silniku. Drugi przewód trzeba sprawdzić odpinając wtyczkę sterownika silnika (na odłączonym akumulatorze) i zobaczyć...
Sprawdź omomierzem element oznaczony na płytce F1. Ma mieć opór 0 omów. Jest to bezpiecznik. Oczywiście pomiary z odłączonym akumulatorem.
Jak pisałem w tym modelu może nie być potwierdzenia dźwiękiem. Jak w blokach pomiarowych sterownika klapy (adres 6D) widać przyciski to problemem jest raczej sterownik. Można też odłączyć akumulator.
Idziesz do sklepu i dobierają czujnik do danych auta. Kupuje się tej samej marki co jest oryginał. Z tego co pamietam to tam jest czujnik indukcyjny. 2 przewody ida do sterownika silnika a jeden to ekran. Zanim kupisz czujnik to sprawdź ciągłość przewodów do ECU, nie miernikiem tylko żarówka np 21W - sterownik silnika odłączony po odpięciu akumulatora...
Sterownik Simens Simos. ECU - cewka 71 - 1 78 - 3 Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78. Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze. Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej. Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
KIA ( shuma, sepia, clarus) pozbawiona zasilania na czas dłuższy niż 12 godzin z regóły wyprogramuje sobie immobiliser. bernidi -nie przekręcaj mi nicka.
Witam, Wtryskiwacze nawet są w porządku. Parownik pewnie Alaska i obsługuje realnie 90KM. Przy spokojnej jeździe będzie ok. Sterownik szału nie robi :) Po odłączeniu akumulatora nie musisz nic regulować. Najważniejsze pytanie jest czy gazownik ustawiał gaz na drodze czy regulacja skończyła się tylko na kalibracji.
Da się to zrobić bez utoryzowanego serwisu. Kess V2 jest w stanie odczytać ten sterownik po OBD, potem np. Winols, wyszukiwanie ręczne mapy wolnych obrotów w 2D, edycja, wgrywanie i po robocie. Zaletą tej metody jest to,że będzie to zmiana ,,trwała" , bo po zmianie obrotów testerem po odłączeniu akumulatora prawdopodobnie sterownik wróci do nastawów...
Podaj na silnik 24V, zobaczysz czy sprawny. oczywiście po odłączeniu od sterownika. Ja wstępnie testowałem akumulatorem 12V
Odłącz akumulator później sterownik i nic się nie stanie.
Jeśli sprawny akumulator - tydzień postoju nie powinien stanowić problemu. Może masz niekontrolowany pobór prądu. Wyłącz wszystkie odbiorniki, w szereg z zasilaniem podłącz amperomierz i sprawdź czy nie ma przepływu prądu.... Odłączenie akumulatora powoduje reset pamięci adaptacyjnej sterownika, co może po ponownym podłączeniu i uruchomieniu silnika...
Dziękuję bardzo, już bardziej zaczynam rozumieć ten cały temat, lecz sytuacja z akumulatorem wydaje mi się, że może być coś innego. Gdy mierzę z wyjść baterii, wychodzi mi wynik 30,4 V. Gdy podłączam do sterownika prędkości oraz próbuję hulajnogę włączyć przyciskiem, chwilowo zapalają się diody i gasną. Po tym, mierząc wyjście baterii podpiętej jeszcze...
Więc zrobiłem ten układ bo nie dawało mi to spokoju już i jest tak: Przy odłączonym aku impulsy nie występują ( są minimalne wachania lecz nie wykrywalne dla mych celów) po podłączeniu aku. impulsy maja częstotliwość 100hz. Napięcie wyjsciowe to od 1,5V dla 5A do 2,5V dla 120A. W chwili odłączenia aku. ustępują i wracają do stanu niskiego a napięcie...
Nie podałeś producenta/modelu hulajnogi. Jaki był błąd na wyświetlaczu ? Wygląda na zwarcie w sterowniku więc należy odłączyć go natychmiast od akumulatora. Trzeba otworzyć sterownik i zrobić ostre zdjęcia to pewnie ktoś pomoże.
Odłączenie akumulatora nie ma wpływu na błędy sterownika airbag - przyczyna leży gdzieś indziej . Pozostaje odczyt dtc.
Skoro czujnik temperatury wymieniony to pozostaje sam sterownik wentylatorów oraz czujnik ciśnienia klimatyzacji. Można to dosyć łatwo sprawdzić, na noc odłącz wtyczkę z czujnika ciśnienia klimy. Jeżeli rano akumulator będzie rozładowany to pozostaje do sprawdzenia sterownik wentylatorów. Wstań trochu wcześniej aby mieć czas na naładowanie w razie czego...
Sterownik daj do elektronika który się tym zajmuje lub wyślij do firmy. Odłącz akumulator wymontuj sterownik, bez niego nic ci nie wystrzeli.
Jeśli to gniazdko ładowania jest bezpośrednio do baterii podłączone to raczej zwarcie nie powinno nic uszkodzić oprócz samej baterii. Spróbuj jeszcze całkiem odłączyć sterownik od akumulatora i zostaw go tak na kilka godzin , jak to nie pomoże to niestety więcej Ci nie pomogę , trzeba obejrzeć i pomierzyć wszystko. Jeśli nie masz odpowiedniej wiedz...
Sprawny sterownik z całą pewnością trzyma nastawy i nie wymaga ponownej kalibracji, śmiało odłączaj.
Ja bym wymienił ogniwa tylko tak żeby nie odłączyło się napięcie od sterownika.
Ten pomysł z diodą nie do końca jest dobry - włoży ją na odwrót i nie będzie świecić. Tutaj musi być poprawną polaryzacja, czyli anoda do plusa, katoda do minusa. Widać że brakuje masy na przekaźnik 109. Patrzyłeś czy przewód podający masę ze sterownika silnika na cewkę tego przekaźnika jest sprawny? Najprostsza rzecz to odpiąć wtyczkę sterownika silnika...
sterownika nie odpinałem odłączyłem tylko akumulatory
Odłącz akumulator, odłącz złącze przy sterowniku silnika i podłącz akumulator -jeżeli bez sterownika pompa będzie chodziła cały czas to szukaj w instalacji. Sprawdź wszystkie masy na złączu sterownika i plusy.
Bezpieczniki masz w desce przy lewych drzwiach. Jak wyjmowałeś sterownik silnika to odłączyłeś akumulator czy wyjmowałeś go na podpiętym akumulatorze?
Po odłączeniu ogniw nie zablokuje się sterownik?
Witam wszystkich. Chce zrobić sobie zasilacz na 12v do podtrzymania sterownika w samochodzie podczas odłączenia akumulatora. Ciężko jest to zrobić? Może macie jakieś schematy?
A np. w Astrze II już wszystkie szyby mają automatykę (nawet tylne), tylko trzeba pamiętac o "zaprogramowaniu" sterownika szyb po odłączeniu akumulatora.
Usterka akumulatora to pierwsza rzecz do zweryfikowania, tak samo dotyczy to akumulatora w sygnalizatorze, jeśli jest samozasilany. czy po odłączeniu akumulatora „na dziko” coś mogło się stać ze sterownikami? Nie; jedyne, co może polecić to data i czas, ale to można ustawić w menu użytkownika. Twoja centrala to DSC, ale klawiatura (PK1555)...
Auto fabrycznie było pozbawione fotela pasażera. I co nadal nie ma? Komputerem wpisujesz konfiguracje sterownika poduszek, co jest a czego nie ma.
Gdy pisałem ten post wpadło mi do głowy z tym odłączaniem akumulatora. Jutro to sprawdzę. Może spadek napięcia spowodował błędy z kierownicą i tym przekaźnikiem. Ten czujnik temperatury i zablokowany sterownik były przed odłączeniem akumulatora i spawaniem ( wykręcałem na spawaka śrubę z sanek silnika )
Problem rozwiązany, sterownik widział klucz i nadawny sygnał przez niego. Odłączony akumulator na 30 minut pomógł. Pozdrawiam Marcin
To coś źle sprawdzasz albo mierzysz napięcie na pracującym silniku. Wtryski mają mieć +12V (plus) z akumulatora poprzez przekaźnik i podawana masę ze sterownika silnika. Jeżeli mierzysz na pracującym silniku lub na rozruszniku to masz cały czas masę na tym co leje. Ściągnij wtyczkę z wtryskiwacza. Zobacz czy masz 12V pomiędzy jednym z tych przewodów...
Zasilił am pompę sygnału 1 przekaźnika po włączeniu zapłonu pompa zaczyna pracować Niestety auto nie odpala po przekręceniu zapłonu brak kontrolki silnika i świec żarowych auto kręci ale nie odpala Niestety nie posiadam na miejscu komputera żeby go podłączyć i zobaczyc podczas mojej pracy sterownik był odłączony przez tydzień akumulator również Czy...
Odłączenie akumulatora raczej nie powinno zresetować centralki gazowej To, że odłączenie akumulatora raczej nie powinno zresetować sterownika, to ja też o tym wiem - bo w programie Bingo-M jest specjalna zakładka "Reset" służąca do resetowania sterownika i przywracania ustawień fabrycznych. Ja jednak muszę mieć 100% pewności, że odłączenie akumulatora...
Wymontowanie akumulatora z wcześniejszym dołączeniem drugiej baterii w celu podtrzymania pamięci. Akumulator naładowany i ponownie założony do auta bez straty pamięci sterowników.
Rozwalona mapa wtrysku PB. Jaki masz sterownik gazu? Jak wygląda mapa wtrysku gazu odczytana ze sterownika, jakie masz wtryskiwacze i jaki przebieg na LPG. Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz, zapal, wyłącz gaz na amen przyciskiem zrób 100km powiedz co się dzieje. Wypadanie zapłonu świadczy o usterce wtrysku gazu. Pewnie Valdemary pod maska. Pozdrawiam
Hura! Pokonałem ten U1118. Nie czekając na Twoją podpowiedź. Trochę to trwało, żeby było bezpiecznie. Odłączyłem akumulator, odczekałem 15 min. Rozłączyłem kilka razy wtyki od sterownika hybrydy. Podłączyłem akumulator, błąd nie daje się skasować. Znów odłączyłem akumulator, odczekałem i rozebrałem część deski, żeby się dostać do BSI. Na "chłopski rozum"...
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Witam. Poszukuje schematu lub jakiejkolwiek informacji na temat tzw. "Antyreset PODTRZYMANIE ECU przy wymianie akumulatora". Urządzenie to oferowane jest na popularnym portalu aukcyjny w cenie 60 do 80 zł. Według mnie jest to dość wygórowana cena za wtyczkę OBD2 dwa zaciski krokodylowe i .... no właśnie czy jest tam jakaś elektronika? Patrząc w specyfikacje...
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Witaj, prawdopodobnie każde drzwi będą miały własny sterownik, spróbuj odłączyć na chwilę akumulator, to na początek.
Wystarczy jak odłączysz zasilanie sterownika LPG od akumulatora lub wyjmij bezpieczniki,a jeśli chcesz całkiem usunąć instalację to najlepiej po kabelkach od sterownika do lutów i odłączać po kolei.
kolezanko nie chodzi mi o odłączenie akumulatora, a oto ze mechanik który to robił, pewnie odłączył akumulator i sterownik gazu przeszedł w ustawienia fabryczne i teraz trzeba go od nowa konfigurować (rpm - sygnał słaby)
...bo nie znasz zasady działania układu regulacji mieszanki w sterowniku benzyny ani w sterowniku LPG, nie rozumiesz też na jakiej zasadzie sterownik zgłasza błędy ani czym one na prawdę są. Nie musisz tego wiedzieć, powinien to natomiast wiedzieć Twój mechanik. Usterkę sondy lambda jednoznacznie można stwierdzić tylko przez porównanie odczytu z ECU...
Wymiana kompletu tzn kluczyk puszka immo sterownik silnika załatwi sprawę, odłączyć akumulator potem założyć nowy komplet i auto powinno odpalić.
Pewnie rozjechała się mapa paliwowa w sterowniku silnika. Odłącz na chwile akumulator, powinno pomóc.
W przypadku "soft resetu" sterownika klimatyzacji chodzi o próbę zresetowania jego działania bez potrzeby wymiany sprzętu. Odłączenie akumulatora na około 10-15 minut, a następnie ponowne podłączenie. Pozwoli to na reset sterowników. Adaptacja za pomocą VCDS lub innego oprogramowania diagnostycznego, zresetowanie ustawień sterownika klimatyzacji oraz...
Odłącz akumulator, naładuj go, i podłącz ponownie, sterownik lubi się zawieszać, sam tak maiłem. Jak już podłączysz naładowany akumulator naciśnij ręczny żeby się zaciski zamknęły, później noga na hamulec i znów naciśnij, zaciski powinny się otworzyć.
Jak spawali to pewnie nie odłączyli akumulatora i mogli uszkodzić sterownik
Na początek zamontuj register na śrubkę, pierwsza generacja instalek i obserwuj pracę silnika krokowego podpiętego do sterownika. Jeśli pracuje "otwiera i zamyka" tomoże da się coś z tego zrobic.
Proponuje odpiąć sterownik silnika (wcześniej odłącz akumulator) i podać napięcie na w złączu ECU na sterowanie przekaźnika - w ten sposób będziesz miał 100% pewność że nie jest to wina przekaźnika czy instalacji - chyba że przekaźnik w ten sposób nie zadziała.
W A8 znajomy miał tak po zmianie akumulatora. Sterownik odłączył radio i navi bo uznał to za zbędne, ze względu na niski stan akumulatora aby niepotrzebnie go nie obciążać. Po wymianie akumulatora podłączył do kompa w celu dokonania zapisu ze aku jest nowy i wszystko zaczęło funkcjonować poprawnie
Dioda Schottky uniemożliwi przepływ prądu do baterii B. Bateria A zacznie być ładowana tylko że w momencie wykrycia różnych napięć MCU może odłączyć baterię A i w ten sposób upali się sterownik silnika. Widać ten sprzęt nie jest stworzony pod system odzysku energii.
Najprawdopodobniej bo kilkakrotym odłączeniu akumulatora sterownik zgubił nastawy. Podłączenie interfejsu i korekta pomogła. Idealnie reguluje pod wskazania sondy. Dziękuję za pomoc.
Stawiam na zakodowany sterownik po odłączeniu ogniw , na nowych nie wystartuje.
Najważniejsze to nie odłączaj wtyczki na załączonym zapłonie ! A najlepiej to odłącz akumulator (wyłącz wcześniej auto oczywiście) poczekaj kilka minut , odłącz wtyczkę od ABS obejrzyj dokładnie gniazdo jak i wtyczkę, możesz lekko prysnąć jakimś "kontakt-spray", podłącz wtyczkę , akumulator i zobacz efekty. Możliwe, ze przy odłączeniu akumulatora wyskoczą...
Wtyczka przepływomierza 6 pinowa z 5 przewodami. 1 - +5V z EDC 2 - masa z EDC 3 - +12V w czasie pracy silnika 5 - masa 6 - sygnał ilości przepływu dla EDC Zmierz czy na zapalonym silniku masz 12V pomiędzy 3 i 5 oraz czy jest 5V pomiędzy 1 i 2. jeżeli jest to sprawdzić ciągłość przewodu pomiędzy pinem 6 przepływomierza a pinem 13 sterownika silnika (EDC)....
W sterowniku silnika po każdorazowym odłączeniu akumulatora wywala błąd : Utrata zachowanej pamięci. Dodano po 2 Myślę nad wymianą sterownika od 1.6 tylko proszę podpowiedzcie mi jaki to będzie numer sterownika dla silnika 1.6 k7m 745 ????
Z tego powodu odłączył akumulator, sterownik silnika odpiął i alternator, bo musiał go zdemontować. Podejrzewam że ten Twój klient zrobi to ale w innej kolejności: ''Odkręcał alternator zrobiło się zwarcie, pomyślał odkręcę akumulator. Po całej robocie auto nie odpalało więc odłączył sterownik nie wiadomo po co! ;) To tylko moja wizja sprawy.
Tak EEC IV. Połączyłem obudowę sondy z szarym przewodem, sprawdziłem omomierzem i jest przejście, opór zerowy. Zresetowałem sterownik (odłączyłem na noc akumulator). Pojeździłem i nadal to samo - błąd sondy. Już nie mam pomysłów. Na wyłączonym silniku błąd 28, na włączonym błąd 38.
Graniczy z cudem żeby sterownik stracił klucze po odłączeniu akumulatora ale jest to możliwe. Zapisane błędy wskazują na to że klucze nie są zapamiętane w sterowniku silnika. PATS znajduje się w kluczyku i w sterowniku silnika. Podjedź do ASO niech sprubują zakodować klucze, bo sam tego nie zrobisz.
Ogniwa nie muszą być tej firmy ale pewnie wysoko prądowe tylko może być problem że sterownik po odłączeniu baterii do wymiany nie wykryje akumulatorów bo jest zabezpieczony żeby taniej tego nie regenerować.
Chłopaki kod 55 to brak zasilania z akumulatora(permamentnego) Błąd pojawia się gdy brak jes +12V na pinie nr1 w sterowniku,czyli spalony bezpiecznik 3Amperowy lub odłączenie akumulatora co właśnie czynisz.
Nie wiem jak to w Hondach jest ale w Fiacie Punto jeśli jest poduszka i sterowanie radia w kierownicy to przy kierownicy jest taka taśma połączeniowa, która niestety lubi się przetrzeć (to jest zbudowane jak potencjometr - w jednej części są ścieżki przewodzące, w drugiej ślizgi, które się po nich przesuwają)... to by uzasadniało padnięcie najpierw...
tylko on nie odłączył akumulatora do końca - jest tam napięcie 2V nawet gdy bateria jest odłączona od sterownika
Jaką masz instalację lpg? Domyślam się, że mieszalnikową. Odłącz akumulator, sterownik wykasuje wartości wyuczone. Czy usterka na benzynie nadal występuje? Jakieś błędy ? Auto widziało ostatnio mechanika? Problem występuje od kiedy?
Zablokowany sterownik przez immobiliser. Częste, jak stała np. z odłączonym akumulatorem.
Wszystkie bezpieczniki wewnątrz auta, jak i pod maską, mam sprawdzone i są dobre. Poprzedni właściciel twierdzi, że mógł się wykodować sterownik drzwi, bo przy wymianie nie odłączył akumulatora. Czy istnieje taka możliwość? Czy mógł tym zabiegiem spalić moduł komfortu lub jakiś inny odpowiedzialny za wszystko, co jest związane z wyposażeniem pojazdu?
Napis to jeszcze raz tym razem w sposób zrozumiały. Bo Odłączyłem panel klimatyzacji problem się skończył. Więc? Odłączyłem sterownik poduszek ale problem pozostał
nie chcę odłączać akumulatora bo po zaniku zasilania komputer zapomina to czego się ,,nauczył" i mi jakiś czas wariuje silnik dopóki się nie nauczy. To coś masz nie tak albo "źle" odłączasz ten akumulator. Wszystkie ustawienia sterownika silnika są trzymane w pamięci nieulotnej, jedynie przed odłączeniem akumulatora trzeba dać szanse sterownikowi je...
Naładuj akumulator do pełna. Usterka może występować gdy jest słaby akumulator i sterownik blokuje zapłon ale jak go odpalisz trochę się podładuje i później jest dobrze. Jednak odłączenie skutkuje tym że jak wyżej sterownik buntuje się i mówi NIE podam paliwa i wtedy dajesz mu Plaka silnik zaskoczy napięcie wyższe wędruje do aku i ECU i jest dobrze.
Panowie czy to prawda ze mozna kasowac tylko 50 razy bledy ? Nie, tak jak koledzy wyżej zauważyli - jest 50 miejsc do zapisu historii kasowań, po wypełnieniu historia nie jest już zapisywana jednak kasować można po staremu, do oporu. A czy odlaczenie akumulatora tez sie zalicza do takiego kasowania bo slyszalem ze czasami tez pomaga przy tym bledzie...
Jeśli się nie mylę to możesz odłączyć akumulator żeby sterownik zgubił adaptację, tzn zrób to przed odpaleniem na zimno, wystarczy 30s bez zasilania.
Z tego co mi wiadomo to autko ma kody migowe wymigaj je sobie i będziesz pewien błędów w komputerze. Czytanie kodów błędów: 1. Wyszukać zacisk F (Ak+), aby zlokalizować pozostałe zaciski. Kody błędów2. Przyłączyć zacisk A do zacisku B wtyczki diagnostycznej. 3. Włączyć zapłon. 4. Kody błędów są wyświetlane na lampce ostrzegawczej na tablicy przyrządów....
czy udało się rozwiązać problem? mam ten sam przypadek, tylko u mnie stało się to po skasowaniu błędu wtryskiwacza. Podczas obserwacji parametrów silnika wyskoczył błąd. Został skasowany i od tej pory przełącznik zapala się na ok. 10 sek. Po tym czasie wszystko umiera, zero kontaktu z przełącznikiem i centralką. Dodano po 11 już nieaktualne, narazie...
Sterownik LPG BRC BLITZ to topór :) jedyne w nim sterowanie to manual. A reset jaki można przeprowadzić to reset centralki Pb w aucie przez odłączenie akumulatora na ok godzinkę. powodzenia
Jeśli bym z paneli zmniejszył napięcie na 14,4 to by nie było problemu, bo wtedy ładowało by akumulator do 14,4 a potem samo by kończyło. Chyba zrobię to na PWM. A co jeśli bym ładował tymi 18V? Żeby sprawdzić napięcie na akumulatorze przy ładowaniu 18V, to muszę na moment pomiaru odłączyć panele od akumulatora?
Wszystko zależy od prostownika jaki się stosuje.Lepiej jednak odłączyć co najwyżej zresetujesz sterownik lub radio. Jednak są samochody w których po odłączeniu akumulatora możesz wzywać serwis.(ale za około 200zł są urządzenia które zakładając na akumulator kontrolują stan napięć nawet przy spawaniu.)
Witam mam problem z passatem B5 kombi 1.9 TDI świruje mi wskaźnik paliwa i prędkościomierz mianowicie raz wskazuje prawidłowo a raz pokazuje rezerwe a prędkościomierz raz działa raz nie w czym problem może być a jedynie co robiłem to wyciągałem silnik i odłączylem sterownik silnika nic po za tym ihedynie akumulator odłączyłem co może być
Mała uwaga - na czas podłączania sterownika z alarmu do centralnego zamka odłącz akumulator lub przynajmniej pompę centralnego zamka.
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
Było grzebane przy sterowniku, fatalnie wywalone immo sterowane centralnym. Jeśli nie to wygląda na gubiące się zasilanie na sterowniku. Zobacz dla pewności kostkę stacyjki.
Wygląda jak byś coś NCS em namodził w sterowniku Air Bag. A próbowałeś kolejny raz odłączyć zasilanie?
z ciekawości (jestem laikiem w tym temacie) - chodzi o elementy systemu bezpieczeństwa rozproszone w różnych miejscach samochodu, w których zaszyty jest np. VIN? Mniej więcej. W mercedesach są moduły SAM, takie lokalne BCM (body control module), komputery odpowiadające za sterowanie wyposażeniem samochodu, które komunikują się za pomocą magistrali...
jak przyłożysz obciążenie do każdego, co się stanie 🤔 Skoro napięcie spadnie to odłączy mniej ważne obwody. Prawidłowo.
Chyba dałoby się to wykonać. Widziałem tam 2 kable wychodzące od akumulatora do sterownika więc chyba sobie poradzę odłączyć i podłączyć na stole nie jest to zbyt skomplikowane 😂 Dodano po 4 Na tej stronie, z której wziąłem. Sterowniki do kompa koleś odliczał piny od górnego lewa 7, 13, 23, 29 nie wiem czy to jest ok
Nigdy tego nie sprawdziłem na 100%, ale w 323 po odłączeniu aku trzeba było troche poczekać, aż sterownik "wstanie". Rozumiem że mówimy o co najmniej dwudziestoletnim aucie.
Silnik był myty kiedy był włączony Co to za poroniony pomysł? szukam jakiejś wskazówki Może jedna - silnik myje się wyłączony i najlepiej z odłączonym akumulatorem, po myciu trzeba odczekać ze 2h zanim się włączy zapłon... 0601 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - zła suma kontrolna Prawdopodobnie "zabiłeś" sterownik silnika ale spróbuj odłączyć...
wydaje mi się, że zwarcie zrobiło się po rozlutowaniu płytki.(piny do około) Sterownik był naprawiany ponieważ nie odpowiadał po odłączeniu akumulatora
Nic się nie uaktywni, istotny jest kod w sterowniku/został usunięty/
Przede wszystkim zachowa ostrożność nie manipuluj przy niczym przy włączonym zapłonie . Jeśli chcesz odkręcić odłączyć sterownik wyłącz zapłon i odepnij akumulator . Jeśli na włączonym zapłonie sterownik upadnie albo czymś w niego mocno stukniesz możesz być świadkiem głośnego BUM ! .
witam.mam problem dotyczący mojego auta mianowicie pali sie kontrolka silnika symbolizujaca awarię elktryki.po podłączeniu pod komputer okazało sie ze to błąd nr 65 czyli Potencjometr Co Za Słaby Sygnał.układ wtryskowy to Bosch Motronic 4.1wymieniłem potencjometr,wyregulowałem i nic.posprawdzałem połączenia,kostki,przemierzyłem przewody od potencjometru...
Witam !!!! Mam pytanie. Czy po wymianie sondy lambda w w\w aucie potrzebne jest jakieś ustawienie ( regulacja ) sterownika silnika do nowej sondy ??? A może wystarczy zwykły reset przez odłączenie akumulatora???
21 to zasilanie z akumulatora. Tutaj po odłączeniu sondy sterownik nie pokaże błędu braku sygnału z sondy lambda.
Co do odpalania na kable przy rozładowanym akumulatorze. Spotkałem się z takim przypadkiem, nie pamiętam już w jakim modelu auta (bodajże jakiś dostawczak / van), że w sytuacji, gdy akumulator się rozładował w samochodzie poniżej jakiegoś zaprogramowanego napięcia sterownik blokował możliwość odpalenia nawet po naładowaniu / podłączeniu prądu z drugiego...
Napiszę coś dla innych skoro auto sprzedane. Ktoś może trafić w moje rozwiązanie. Miałem identyczny problem (ten sam silnik) i przy próbach odpalania zajeżdżałem akumulator do prawie zera. Przypadkowo na zapalonym silniku oparłem się o wtyczkę do sterownika i auto zgasło. Odłączyłem akumulator wypiąłem obie wtyczki spryskałem kontaktem i przedmuchałem...
Może trzeba pojeździć autem, żeby się porządnie dogrzało....? Miałem kiedyś Hondę Civic 1.4 z podobnego rocznika i tam także były problemy z obrotami przez pierwsze kilka kilometrów po zresetowaniu komputera, czyli po np odłączeniu akumulatora. Po jakimś czasie jak sterownik silnika "nauczył się", przyjął wszystkie dane z czujników i silnik pracował...
radio odłączenie akumulator odłączenie akumulator satel mondeo odłączenie akumulator
przepływomierz odpowiada laguna klapa bagażnika czujnik pozycji fotela
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Funkcja transformatora EEL w spawarce Brak świateł drogowych w Fordzie Mondeo MK4 - diagnostyka