Sprawdź przewody podciśnieniowe sterowania turbiny.
Szkoda wypinać nawet kostki ze sterownika. Najpierw sprawdź rozrząd.
Jeśli w sterowniku masz błąd synchronizacji wałka rozrządu to znaczy, że jak przyjechałeś wieczorem to zaparkowałeś auto na biegu zamiast na hamulcu ręcznym. Tak było??? Niestety, ale najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd przy próbie uruchomienia silnika.
Jak rozrusznik kiepski to spadek napięcia jest w sieci czego nie lubią sterowniki
Generalnie miały problem z EEPROMem i sterowaniem wtryskiwaczy. Może prościej będzie kupić używkę, chyba,że to kwestia ambicji.
Oj ten napęd w tym dźwigu nie raz dał mi popalic najlepiej nie tykać jak chodzi po zerwanym pasku ustawia sie "sterownik" jak rozrząd w samochodzie inaczej nie domyka lub inne rzeczy sie dzieją :P
17748- Czujnik położenia wału korbowego/rozrządu 462- Sterownik pamięci fotela, tył (J522)
Audi A3 8P 1.9 TDI 2005 r. Sterownik. Jakie piny odpowiadają za czujnik położenia wałka rozrządu?
To masz dwa sterowniki uszkodzone?
Witam 3 miesiące temu kupilam opel corsa c 2000r. Przy zakupie właściciel powiedział że samochód skacze, dławi sie,( robi takie kangurki) ponieważ trzeba wymienić poduszkę silnika. Po zakupie pojechałam do mechanika, gdzie okazało się że poduszka jest ok. Zostaly wymienione filtr oleju i powietrza wymieniony olej wyczyszczone świece orax wymieniona...
Czy zamiast blokad od strony skrzyni nie można by dać uniwersalną blokadę do silników 16v ? Czyli ustawić na GMP , zablokować wałki i wymienić pasek (?) Wg mnie tak, w jaki sposób zablokujesz wal, jest nieistotne. Ważne by go zablokować w odpowiednim położeniu. U mnie wszyskie moje blokady powodowały przesunięcie wału o pół zęba. I skończyło się że...
Sprawdź wiązkę przewodów od wtrysków do ECU , jeśli przewody sprawne to rozbierz ECU i posprawdzaj czy nie ma zimnych lutów. Idź gdzie indziej doradzać - każesz laikowi sprawdzać zimne luty w sterowniku, gdzie za PCB robi folia na aluminiowej płycie. Usterka jest najprawdopodobniej standardowa - uszkodzona cewka zapłonowa - nie będą palić obydwa cylindry...
Kompresja, lpg, błędy sterownika, rozrząd.
Witam Mam problem z Fordem transitem 2.2 w dieslu 2013 rok odpala na 3,4 sekundy i gaśnie został sprawdzony sterownik silnika rozrząd został wymieniony czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu silników brak błędów w silniku. W ABS jest błąd sterownika silnika na linii can przyjrzana cała instalacja od sterownika do wszystkich czujników...
Określa sygnał o położeniu wału korbowego(w tym przypadku za pośrednictwem wałka rozrządu) potrzebny sterownikowi silnika do ustalenia optymalnego sygnału wtrysku paliwa oraz momentu zapłonu(to tak powierzchownie).Brak sygnału z tego czujnika = brak pracy silnika.pozdr.
nic sie nie zmienia kreci i zalewa go. A sterownik zgłasza błędy odpiętych czujników? Rozrząd na pewno jest dobrze ustawiony?
Witam szanowne grono, cruze silnik z20d1 2013r nie odpala na podpiętym czujniku wałka rozrządu, po wypięciu wtyczki i kilku obrotach wału auto pali, na pracującym silniku gdy podepnę wtyczkę pojawia się błąd p0341, sprawdzone kable od czujnika do sterownika, nowy czujnik oryginalny zero poprawy. sterownik nie zapisuje żadnego błędu. gdzie szukać problemu...
Jest w bloku silnika, patrz po przewodach. Kostka trzy pinowa jak i na czujnik rozrządu.
Przy tych błędach to jasne, że nie zapali. Odczytaj synchro oscyloskopem z obu czujników i porównaj ze wzorcem. Albo zły czujnik, albo rozjechany rozrząd. Sterownik ma widzieć obroty.
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Jak dla mnie to jednak wygląda na rozrząd. Sterownik rozpoznaje sygnał ale traktuje go jako niewiarygodny, czyli brak synchronizacji pomiędzy walem korbowym a walkiem rozrządu. Wszystko ma być ustawione jak bozia przykazała bez żadnego mazania po kołach bo "wcześniej było ok i chodził".
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Poszukaj kogoś z Clipem , niech odpyta sterownik i dokładnie przejrzy stany
Na obudowie rozrządu. Vcds odczyta tylko numer części sterownika (ECU). Inny kod silnika wiąże się przeważnie że zmianą wiązki elektrycznej i sterownika silnika. Czasem wystarczy zmianą mapy w sterowniku.
Wymiana modułu BSI rozwiązała problem.
Dla tego numeru nadwozia figuruje sterownik 8200859243 a to jest Nagares FGPR/8-12 i według dostępnych w internecie informacji pin 5 to GND czyli masa . A najlepsze jest to ze w schematach dla tego vin ten przewód jest podłączony do sterownika wtrysku i jednocześnie do masy dla czujnika położenia wałka rozrządu . Czyli masa dla tych dwóch elementów...
O ile pamiętam sterownik silnika jest po prawej stronie na nadkolu. Rozrząd również z prawej... Przyjrzałbym się wiązce idącej z silnika do komputera. Taka mała sugestia.
P042F - to powoduje kontrolkę silnika na desce i oznaczać może zablokowany zawór EGR w pozycji zamkniętej. U0418 - układ hamulcowy, komunikacja z nim kuleje, albo sam sterownik, albo wiązka A jak nie wiesz czy to było przed wymianą rozrządu to teraz nie ma co zgadywać. Przy wymianie rozrządu ciężko tu coś uszkodzić z układem hamulcowym. EGR też jest...
Tak,w sterowniku czysto,rozrząd też sprawdzony jest O.K
Sterownik silnika drogi kolego. Standardowa usterka.
Rozrząd ,okablowanie,sterownik. Same zgadywanki i zero diagnozy. Może by tak sprawdzić zasilanie czujnika ,przebieg sygnału itd? W takim stanie ci oddali auto czy sam robiłeś?
Może Vivid WorkshopData , zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kół, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta.
Po napisaniu postu kliknij przycisk PISOWNIA, i będziesz mógł zadbać o błędy oraz interpunkcje. Zdania zaczynamy dużą literą. Pokaże Ci. Wracając do tematu, na które cylindry nie pracuje patrząc od rozrządu? Błędy jakieś sterownik zgłasza? Podciśnienia na miejscu? Zamieniałeś miejscami wtryskiwacze oraz cewki? Jak wyglądają świece po odpaleniu i około...
Sprawdzić zasilania na sterowniku, sprawdzić rozrząd. Sprawa będzie jasna.
Raz, potrzebne są blokady, dwa po wymianie trzeba ustawić początek tłoczenia, znam wymieniaczy, którym samochód nawet nie zapalił (sterownik odcina wtrysk poza zakresem synchronizacji wał-wałek)
Czujnik wału , czujnik walka , sterownik silnika , przeskoczył rozrząd , może wiązka gdzieś poszła , odczytaj komputer
Jeżeli niema synchronizacji rozrządu sterownik blokuje rozruch ot i wszystko.
Tylko dlaczego? Wymieniane było niecałe dwa lata temu To po dwóch latach nie miało prawa się popsuć? Pewnie zamek w kole nie trzyma i sterownik próbuje zniwelować przesunięcie kątowe wałka. Odłącz czujnik wałka i sprawdź pracę silnika, jak sterownik przestanie sterować zaworem VVT to masz odpowiedź.
Witam. W zał. schemat okablowania sterownika silnika i "pinologia" gniazd dla silnika x18xe1 w Opel Zafira.
w pugu cylinder nr.1 jest od strony skrzyni biegów. czujnik na rozrządzie informuje sterownik o synchronizacji wałka rozrządu. napisz jaki to slnik'
Witam Zakupiłem samochód i mam problem z błędem o oznaczeniu p0341 czujnik położenia wałka rozrządu niezrozumiały sygnał. Samochód pali i jeździ jednakże przy odpaleniu musi chwilę dłużej pokręcić. Jak już odpali chwilę przcuje na obrotach 850 a pożniej sam podnosi je sobie na 970. Czujnik jest nowy okablowanie nowe (wtyczka i kable do sterownika) rozrząd...
Diagnoza padła na sterownik silnika. Czekam na 2
Witam w moim sterowniku Sirius 32 S110037000A padło sterowanie elektrozaworu przestawiacza faz rozrządu pin 64 (sterowanie masą) ponoć nie opłacalna naprawa, więc muszę kupić inny sterownik w którym trzeba zdekodować immo. U mnie immo działa bez problemu, czy wystarczy przelutować pamięć flash tą AM29F200.... żeby w nowym sterowniku mieć działające...
Wiązka nowa od sterownika do czujnika rozrząd będę sprawdzał tylko powinien być błąd czujnika wałka a niema jak odpali to chodzi dobrze
Przy odpowiednim zasilaniu ,masie ,jaki sprawnej komunikacji CAN, nie widzę nic innego jak sam sterownik . Wiązkę jak i wtryski już sprawdziłeś niby. Co ma do tego rozrząd? I dlaczego 2 a nie np 4 jak to wina rozrządu? :lol:
Sterownik Simtec 1-22 2-4 3-2
Pasek zmieniony,rozrząd ustawiony na znaki i to samo.Tylko teraz znów pokazuje czujnik wałka rozrządu.zdjecie dołączone Dodano po 46 https://obrazki.elektroda.pl/9138888900_... Dodano po 51 Nie wiem l,prowadzić nowe przewody od wtyczki rozrządu walka do sterownika komputera? Dodano po 7 Ok patrzyłem wartości oporności na wtyczce od...
Witam. Może być kilka problemów. Począwszy od uszkodzonego czujnika "stop" Problemy z wtryskiwaczem/wtryskiwaczami. Pompa wysokiego ciśnienia - to bym tu obstawiał. Czujnik obrotów wałka rozrządu Sterownik turbosprężarki Zapchany filtr paliwa też opcja godna sprawdzenia Awaria czujnika podciśnienia Ale podpięcie pod komputer to podstawa szukania. Pozdrawiam.
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
Kolego wszalka007 fajne te zdjęcia ale : same zdjęcia nie załatwiają sprawy - czy wykonałeś czynności związane z czyszczeniem wspomnianych przeze mnie switch-ów ( tak widzę są trochę inne niż opisywałem) ale sprawa ich wyczyszczenia jest nadal ważna. Ze zdjęć wynika, że w mechanice są aż trzy czujniki elektryczne/elektromechaniczne - dwa na REEL-ach...
Witam, skoda octavia 1.6 AKL + LPG, na zimno dług kręcę rozrusznikiem i wyskakuje błąd czujnika wału, 3 różne czujniki podmienione, wiązka przedzwoniona, sterownik Siemens, rozrząd sprawdzony. Co to może powodować ?
A koledze zawór dawki w pompie to się nie przytarł?
Auto jak w temacie. Iskra jest na wszystkich czterech świecach, wtryski chodzą, są impulsy, paliwo jest podawane, bo po chwili kręcenia śmierdzi paliwem.Świece mokre. Pompa chodzi. Sprężanie na garach około 9 kg/cm2. Immo się dezaktywuje. Auto kręci rozrusznikiem i nic. Po chwili kręcenia czuć paliwo, ale nawet na moment nie zapali. Auto staneło nagle....
Za dlugi lancuch i napinacz go nie napina. Dlaczego ? Moze slabej jakosci lancuch, moze napinacz. Albo zle dobrana uszczelka pod glowica. Ile glowica zostala splanowana i jaka uszczelka zostala zalozona ? Sa tam zmienne fazy rozrzadu ? Ile auto ma prezjechane ? Walkow nie poprzekrecalo podczas uderzenia o tlok ? Bo rozumiem ze tak sie stalo. Nie ma...
Co do tego błędu z cz. wałka rozrządu, to albo sterownik silnika zagnił w środku, albo rozrząd coś masz źle założony. Ale nie, bo jak piszesz czasem było lepiej, to nie rozrząd. Najbardziej podejrzany jest sterownik, miałem już taki przypadek. Zamontowali go w takim miejscu, że płakać.
Możesz spróbować. Bo podłączenie to mały problem tylko nie wiem czy fazy rozrządu będą się pokrywały dla sterownika z avu. Albo możesz przełożyć koło rozrządu i obudowę rozrządu i czujnik z avu.
Wiem jak wygląda rozrząd w tym silniku. Jak sterownik widzi obroty to nawet przy źle złożonym rozrządzie iskra powinna być, więc to raczej problem w sterowniku.
sprawdz tez ten peszel ktory jest miedzy motorem a sterownikiem czesto kable sie tam przecieraja od tego peszla
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
Silniki wizualnie podobne ale różniące się diametralnie między sobą. Silnik XER ma koła zmiennych faz rozrządu zaś XE1 nie. Z tego będzie wynikać inny sterownik silnika + inna wiązka. Nie to że jest to niemożliwe do wykonania ale na pewno nie podejdzie P&P
to masz dwie kolejne opcje. albo pompa (sterownik) lezy albo rozrząd padł
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
Sygnał z halla na pinie sterownika A 36 prawidłowy? Ile lat lub przebiegu ma ten silnik?
Ciśnienie po regeneracji równe na wszystkich cylindrach ? . Sprawdzone czy jest iskra na wszystkich cylindrach .Miałem przypadek że sterownik nie sterował iskrą na wszystkie cylindry . Poza tym wałek sprawdzony rozrząd ustawiony poprawnie ?
Czujnik temperatury płynu niedomaga? Zawyża na ciepłym tj. obniża dawkę rozruchową. Ew. wyjąć wtyczkę z czujnika temp. sterownik powinien wejść w tryb awaryjny i odpalić na defaultowych parametrach.
Jaki w ogóle ma być algorytm sterowania rozrządem?
Kolego damdam proszę czytać ze zrozumieniem. To nie jest komputerowa wymiana rozrządu. Po wymianie rozrządu należy wprowadzić do sterownika wymiane. Inaczej auto będzie wariowalo tak jak przed wymiana rozrządu. I to nie są bzdury a własne doświadczenie z 1.4 i 1.6 vti
A odepnij czujnik położenia wałka na chodzącym silniku. Jeśli bedzie normalnie pracować to znaczy, że ten czujnik tak jak w mercedesie ważny jest tylko przy odpalaniu samochodu. Sterownik sprawdza synchronizacje rozrządu ( poprawcie mnie jeśli się mylę) i jeśli nie ma odczytu z tego czujnika nie odpali, ale po odpaleniu pracować bez tego sygnału pracować...
A jakieś zabezpieczenie alarm, dokładań itp. Może temperatura to przypadek. Jak już zgaśnie przy tych 90 °C, podłącz VCDS i w parametrach sprawdź, czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. Odepnij złącza sterownika i zobacz, czy nie zgniły piny. Jak będzie ok, to go podmień na drugi.
Sprawdź zawór przestawiacza czy pyka jak i na rezystancję.Sprawdź czy jest pewne połączenie ze sterem .Jak i zaworu wysokiego ciśnienia..Jak ok, rozrząd pewny,to spaprana robota pompy albo sterownika nie wiem .I weź proszę nie rozbieraj stera bo nic tam nie znajdziesz.
Przyczyny mogą być cztery. Uszkodzony czujnik, uszkodzone okablowanie, uszkodzony sterownik silnika lub niedbale wymieniony rozrząd.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Po odłączeniu czujnika rozrządu sterownik diagnozuje poprawnie Nie ma błędu niezgodności czujników tylko wskazuje sam czujnik rozrządu Po odłączeniu czujnika wału również prawidłowo interpretuje Przy odłączeniu czujnika wału silnik zapalił ale na ok. 30s miał podwyższone obroty i sam zgasł. Nie udało się już tego powtórzyć
>21437386 dzięki czyli trzeba zakodować . Może pomóc to choć nie koniecznie ale gdzie indziej nie ma już szukać problemu raczej części wszystkie nowe Dla F30 co najwyżej trzeba zrobić aktualizację oprogramowania. Ingerencja w opcje wyposażenia dotyczy aut z przednim napędem(silnik montowany poprzecznie). Tam należy wybrać opcję wymiana głowicy w...
Sterownik Multec , 30 pomylona z 15/po kluczyku/ , ale wszystko gra. Sprawdz co pisałem wyżej.
Kolego skoro widzi sterownik obroty i czas wtrysku i nie ma błędu wałka rozrządu to masz uwalony sterownik.
Temat jest nieopłacalny. Wiązki kabiny, silnika,sterownik silnika, obudowa kół rozrządu, sprzęgło zamach, wał napędowy i programowanie wszystkich sterowników. Nie wiem kto by się w to załadował. Koszt myślę roboty będzie krążył około 10-12 tysi netto
Tak wymiana rozrządu uszkodziła sterownik silnika.Zmień może mechanika?
Rozebrałem sterownik nie widać żadnej wody
Jak nie ma błędów w sterowniku silnika to zostaw rozrząd w spokoju. Katalizator jest czy jest wypruty?
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
W Mercedesach olej idzie z elektromagnesów zaworów zmiennych faz rozrządu do sterownika silnika, w MAN-ach po wiązce od wtryskiwaczy. W jakimś samochodzie miałem też olej w zegarach, poszedł z czujnika ciśnienia, tylko już nie pamiętam co to było, na pewno nie Opel.
Ktoś kombinował z tym sterownikiem. Wydaje mi się ze nie pozostaje ci nic innego jak podmiany na inny pewny. Rozrządu się nie czepiamy, takie przestawienie nie ma wpływu.
Co było w sterowniku bo chyba mam ten sam problem ?
Pamięć zapisała błąd P 1601 przekaznik do zasilania napieciem +30V nieprawidłowy sygnał Oraz 1314 na sterowniku ABS Myślałem że to może czujnik położonia walka rozrządu ale po odpięciu problem się powtórzył . Problem pojawił się ok miesiąca po naprawie stacyjki (dodam że raczej kostka nie była wymieniana)
A transponer wkluczyku jest?
Witam! Mam pytanie jak się skończył temat ? Mam podobny problem i myślę ze jest problem z źle ustawionym rozrządem( ewentualnie naciągnięty). Sterownik przecież w momencie zapalania nie steruje zmiennymi fazami rozrządu.
Prześwietliłem przewody od czujnika do ecu i są sprawne. Piny w ECU to 8, 52 i 58 Sterownik magneti marelli. Nie wiem dlaczego jest błąd czujnika wałka rozrządu.
Błędów może nie widzi choć to mało możliwe ale jakie parametry? Ciśnienie paliwa na listwie kiedy nie chce zapalić, obroty silnika jakie widzi sterownik, temperatura cieczy jaką widzi sterownik. Czujnik walka rozrządu sprawdzony?
Został rozrząd bo sterownik raczej nie.
Wałek od mx jest inny. Dodano po 12 Masz dwie "opcje.Albo założyć cewki "na sztukę" aby ecu je widział. Albo przekodować wszystkie sterowniki pod nr win innego dafa o identycznej konfiguracji poza hamulcem mx :)
Problem tkwił w sterowniku silnika i czujniku wałka rozrządu. Cała impreza kosztowała 200pln Zregenerowano podzespoły i jest ok.
Tak mam, jest ono w pierwszym poście. Dziś zrobiłem trasę z 20km i po powrocie w sterowniku błąd DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.
Zrobione, nie było zasilania na czujnik wałka rozrządu, sterownik nie podstawiał, zasiliłem go z gałęzi 5V, a dokładnie z odpowiedniej nóżki pamięci 24c04, nie podstawiał też napięcia na ELAB, poszło z plusa za stacyjką.
Rozrząd albo sterownik poleciał.
W załączeniu schemat sterownika silnika i ABS.
Jeszcze jedna ważna sprawa, co było robione przed Tobą? Rozrząd, uszczelki pod głowicami....?
bo ogólnie podczas kręcenia aparatem nie ma żadnej reakcji. Tak ma być, sterownik sobie sam ustawi prawidłowo. Regulacja jest tylko do ustawienia palca, na wprost odpowiedniego styku w kopułce i co zatem idzie właściwym miejscu dla sygnału z rozrządu. Sterownik bierze sygnał z czujnika na wale, ten w aparacie pracuje jako "czujnik walka rozrządu".
sterownik wałka rozrządu sterownik walka rozrządu hałas rozrządu
montaż drzwi zmywarka predom łucznik schemat elektryczny hydrauliki
czujnik walka rozrządu kable antenowe
Pralka nie pobiera wody, proszku ani płynu - trzy linie na wyświetlaczu Modele magnetofonów kasetowych Yamaha: przegląd i ceny