Jeśli to ma być sklep z akumulatorami to przede wszystkim tester musi obsługiwać systemy BMS, czyli umożliwiać kodowanie akumulatorów w sterownikach samochodów. Warto byłoby się również wyposażyć w porządny (taki z aktywnym obciążeniem) tester akumulatorów i układów ładowania.
W nowych samochodach napięcie ładowania może oscylować w okolicach 13V, jeżeli akumulator jest sprawny i sterownik tak zadecyduje. Zmieniając akumulator, to powinno się aktywować tą zmianę w sterowniku samochodu.
Skoro są 2 silniczki po 45W i jeden od skrętu jakiś mniejszy to przyjmuję 120W/12V=10A i taki jest bezpiecznik za aku. Moduł 10A znalazłem gorzej z płytką sterownika nie chcę czegoś wymieniać na oślep bo mogę być w plecy.
Witam to masz uszkodzone radio. Swoją droga co za p..... tak resetuje sterowniki . NIEWOLNO uruchomić samochodu bez akumulatora ani odczepiać go podczas pracy . Alternator bez akumulatora może wytworzyć sporo wyższe napięcie w instalacji co się kończy uszkodzeniem elektroniki w samochodzie.Kiedyś w Koszalinie w pewnej firmie tak uruchomiono nowy ciągnik...
Nie bardzo rozumiem co robi ta Twoja centralka poza możliwością zdalnego zatrzymywania. Są takie regulatory PWM które poza regulacją prędkości zmieniają również polaryzację i za ich pomocą możesz sobie przełączyć kierunek jazdy a do zdalnego zatrzymywania wykorzystać najprostszy przekaźnik że sterowaniem radiowym. Ja niedawno kupiłem taki sterownik...
Jeśli można zapytać; Co chcesz dzięki temu zyskać? Autko (sterownik) przewidziane jest na zasilanie 6V. Silniczki 12V będą dużo mniej wydajne, jeśli w ogóle sterownik je uruchomi.
To nie wygląda jak odbiornik zdalnego sterowania tylko jak moduł wykonawczy załączania silnika. edit: Nie wiem jak mogłem że nie zauważyć przewodu antenowego i cewki - przyznaję się do błędu.
W Twojej wypowiedzi istotne jest "na razie". W razie wypadku lub wykroczenia zainteresują się... A mój sterownik może robić niezły "overvolting" z akumulatora 48V.
Chce zrobić sobie zasilacz na 12v do podtrzymania sterownika w samochodzie podczas odłączenia akumulatora. Na początek znajdź odpowiedzi na parę pytań: Jaki zasilacz? Sieciowy? Czy patent z pomocniczym akumulatorem? Jaki prąd pobiera sterownik? Na jak długo chcesz odłączać akumulator?
Jeżeli samochodzik jest wyposażony w akumulator 12V to wystarczy zwykły sterownik uniwersalny centralnego zamka od samochodu wystarczy tylko drobna modyfikacja, na znanych portalach aukcyjnych jest tego mnóstwo https://obrazki.elektroda.pl/5400261400_...
Witam! Sterownik instalacji jest podłączony w instalację bezpośednio do akumulatora. Drugi przewód zasila (włącza) instalacje po przekręceniu stacyjki. Wszytsko działa ok. Tyle że w trybie nieksploatowania samochodu sterownik bierze 0,3A co powoduje ubytki w akumulatorze. Samochód jest użwany sporadycznie. Czy podpięcie wyłącznie kabli "po stacyjce"...
pewnie trzeba to w ASO przeprogramować Nie pewnie a zapewnie. Masz rację w tym co piszesz. Należy to radio zaprogramować do danego samochodu. O ile zostało wylogowane w innym...
Dodatkowo zainstalowany pilotowy sterownik centralnego zamka nie będzie kolidował z wcześniej zamontowanym alarmem. Jednak jeżeli alarm jest uszkodzony, rozważ jego usunięcie. Zawsze istnieje niebezpieczeństwo przypadkowego odcięcia zapłonu w najmniej oczekiwanym momencie. Przede wszystkim jest to możliwe zimą - przy rozładowaniu akumulatora.
Posiadam auto Nissan Almera N16. W nim zainstalowany jest gaz STAG. Niestety sterownik gazu po wyłączeniu samochodu pobiera prąd z akumulatora i go rozładowuje. W czym leży przyczyna tego problemu ? Czy cały sterownik trzeba wymienić ?
Witam, mam problem z odpowiedzią na pytanie: "Czy można odłączyć akumulator od samochodu posiadającego sterownik silnika? W przypadku gdy nie można jakie będą skutki odłączenia?" W internecie nic nie mogę znaleźć na ten temat! Żadnego powiązania Sad Z góry wielkie dzięki za odpowiedź!
Akumulator jest na złom, podłącz dobry akumulator i 12 V i sprawdź. Sterownika na razie nie ruszaj bo prawdopodobnie jest w 100 % sprawny. Możesz użyć do próby akumulator z samochodu - NIE pomyl +/-.
Samochód to Volvo XC90 mam go od początku i zawsze tak było. No to moze nadeszła pora wymienić akumulatory?
Może Kolega narysuje poprawnie schemat, bo ten schemat to jakiś dziwoląg w dziwnym samochodzie co ma dwa akumulatory.
Takie autka są i na 6V i na 12V ( w zależności od ilości walających się silników w chinach). Mam coś takiego 2X 6V równolegle. Ten ma pojedynczy przewód do łączenia szeregowego co zauważył kolega powyżej więc jest na 12V i akumulatory są źle połączone. No więc jak powinny? Tak https://obrazki.elektroda.pl/8835267700_... Dodano po 7...
Miałem podobny problem z samochodem ROVER i przyczyną była sterownik silnika który doił aku po wyłączeniu stacyjki
Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje. Masz inteligentny system ładowana akumulatora. Nowy akumulator został wpisany do sterowników w samochodzie? Samochód nie był po kolizji/stłuczce/wypadku?
z ciekawości (jestem laikiem w tym temacie) - chodzi o elementy systemu bezpieczeństwa rozproszone w różnych miejscach samochodu, w których zaszyty jest np. VIN? Mniej więcej. W mercedesach są moduły SAM, takie lokalne BCM (body control module), komputery odpowiadające za sterowanie wyposażeniem samochodu, które komunikują się za pomocą magistrali...
Wymieniłeś sprawny sterownik na sprawny, dałeś do naprawy sprawny silnik. Nie prościej kupić za 30zł multimetr i zmierzyć napięcie na akumulatorach i sterowniku podczas jazdy? Jaki ten moduł 12s masz? Samochody elektryczne mają najczęściej wysokonapięciowe instalacje. Wózek golfowy ma pewnie instalacje 36v ale za to pobiera znacznie większy prąd. Pewnie...
To, że sterownik ustawia takie a nie inne napięcie wynika z tego, że uważa on iż należy maksymalnie ładować akumulator. Decyzję taką podejmuje na podstawie albo zaliczania prądu ładowania/rozładowania i wynika mu, że pobrano np 2x Ah, a doładowano 1/2x Ah. Drugą możliwością jest wykrywany prąd ładowania na kłamie minusowej akumulatora, który świadczy...
Wszystko zależy od jakości prostownika jakiego używasz do ładowania ale bezpieczniej jest odłączyć akumulator od instalacji samochodu a reset sterownika w tym aucie nic nie zmieni.
Chcę założyć przekaźnik na zasilaniu sterownika LPG, wyzwalany po zapłonie dopiero, czyli po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon podawane jest napięcie na sterownik LPG? Jaki przekaźnik kupić i jak to ogarnąć - samochód dużo stoi i odkąd założyłem LPG to po około miesiąc-półtora totalnie rozładowuje akumulator. AI: Podaj proszę markę i model samochodu...
Co do odpalania na kable przy rozładowanym akumulatorze. Spotkałem się z takim przypadkiem, nie pamiętam już w jakim modelu auta (bodajże jakiś dostawczak / van), że w sytuacji, gdy akumulator się rozładował w samochodzie poniżej jakiegoś zaprogramowanego napięcia sterownik blokował możliwość odpalenia nawet po naładowaniu / podłączeniu prądu z drugiego...
Czy istnieją sterowniki takie jak PLC przemysłowe ale przeznaczone dla samochodów, które można zasilać z akumulatora pojazdu ?
samochod juz jezdzi . okazalo sie ze przypiekl sie sterownik silnika
Czy muszę kupować za kilkadziesiąt tysięcy magazyn energii ze sterownikami itp itd? Twój falownik wymaga zapewne dedykowanego akumulatora, więc musisz kupić taki jaki sprzedaje producent falownika.
Witaj. Jeżeli akumulator naładujesz nawet powyżej 90% jego pojemności to po włożeniu do samochodu on jest rozładowywany prądem potrzebnym na podtrzymanie pracy sterowników, które muszą być pod napięciem, immobilizera, radia itd. Po odpaleniu samochodu regulator napięcia podaje do instalacji napięcie 14,4V, które zasila wszystkie sterowniki, oświetlenie...
czy udało się rozwiązać problem, mam identyczny w takim samym samochodzie
Cześć wszystkim, Mam problem z samochodem opel corsa c 1.3cdti 2006. Mój problem to, gdy na zewnątrz jest zimno to samochód ma podwyższone wolne obroty, a gdy robi się ciepło na zewnątrz to wraca do normy. Zauważyłem również dziwne lekkie wibracje w samochodzie w szczególności jak trzymam kierownicę. A też kilka miesięcy temu wymieniłem rozrząd, mam...
W samochodach Audi kodujesz tylko pojemność, firma nie ma znaczenia. Sterownik zarządzania energią obchodzi tylko ile Ah ma akumulator. Oczywiście nie ma kodów na wszystkie pojemności ale z tego co pamiętam to niektórzy kodują najbliższą wyższą pojemność. Pozdr
Nic się nie stanie, wielokrotnie podłączam prostownik na czas odczytu/zapisu sterownika i wszystko jest ok.
Bezpiecznik od gniazda zapalniczki? Jaki masz akumulator?
Witam. Poszukuje schematu lub jakiejkolwiek informacji na temat tzw. "Antyreset PODTRZYMANIE ECU przy wymianie akumulatora". Urządzenie to oferowane jest na popularnym portalu aukcyjny w cenie 60 do 80 zł. Według mnie jest to dość wygórowana cena za wtyczkę OBD2 dwa zaciski krokodylowe i .... no właśnie czy jest tam jakaś elektronika? Patrząc w specyfikacje...
Zakładam ze systemy/zamki itp są sprawne Podłącz diagnoskop (najlepiej SD) i odczytaj stan zamków - jaki widzi sterownik samochodu.
Witam, poszukuję pilota do samochodu akumulatorowego. Sterownik wygląda na bardziej rozbudowany niż te sprzedawane na internecie, może ktoś wie jaki pilot może zadziałać? Sterownik ma w oznaczeniu 27M więc podejrzewam częstotliwość 27Mhz. Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/1804003900_... https://obrazki.elektroda.pl/9939030300_...
Witam Serdecznie Mam problem z tym sterownikiem , to znaczy wszystko bylo wporzadku do czasu odlaczenia akumulatora od samochodu , teraz sterownik zachowuje sie jak by byl martwy nie swieci kontrolka przy zmianie z benzyny na gaz napiecia wszystkie posprawdzalem jest napiecie stale 12V z akumulatora a takze 12V po stacyjce probowalem takze podlaczyc...
W linku jest silnik bezszczotkowy. Wymaga on odpowiedniego sterownika. Nie zadziała po prostym podłączeniu do akumulatora.
No dobra, po całym dniu męczarni wyszło, że pin w kostce był wygięty (dopiero było widać, jak wykręciłem sterownik od silnika). Udało się wyprostować. Do tego znalazłem urwany przewód w wiązce od sterownika do środka samochodu (pod akumulatorem) - naprawiony. Przepustnica wykręcona, wygląda czysto, przykręcona z powrotem. Teraz po włączeniu zapłonu...
wyłącza się po jakiś dwóch metrach, odpala Przy akumulatorach powinien być bezpiecznik bimetaliczny. Co z nim ? Ta ,,duodioda" to dioda zwrotna silnika, jakby ja przebiło, w ogóle by nie ruszył. W tych sterownikach uszkadzają się często przekaźniki, tez warto by je sprawdzić.
To jest sterownik wentylatorów a znajduje się pod akumulatorem (ciut przed nim bliżej przodu auta) z lewej strony podłużnicy (patrząc od przodu samochodu) i jest przykręcony 2 śrubami. Widok od spodu komory silnika : http://obrazki.elektroda.pl/6892543300_1... Widok z boku w komorze silnika : http://obrazki.elektroda.pl/1998148400_1...
Dziękuję za odpowiedź. Akumulator ma podtrzymywać sterownik na atmega328p, który pobiera ok. 60mA, więc raczej wystarczy.
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Cześć. Próbuję stworzyć urządzenie oparte o Arduino, które będzie się łączyć z interfejsem OBDII samochodu i pobierać interesujące mnie dane po K-Line (ISO9141). Znalazłem przykłady jak odczytać prędkość, temperaturę płynu, ale potrzebowałbym odczytać napięcie akumulatora (zmierzone przez sterownik). Czy ktoś może wie czy da się odczytać to napięcie...
Wygląda na nie naładowany akumulator. Jakim miernikiem sprawdzałeś akumulator? To że napięcie jest prawidłowe na zaciskach akumulatora nie oznacza że jest sprawny. Do akumulatorów służą specjalne przyrządy pomiarowe mierzące napięcie na akumulatorze pod dużym obciążeniem jakim jest przepływ prądu przez rezystor w przyrządzie. Cykanie jak nazywasz na...
Może i ja tak przerobię kurnik. Pomogłem trochę sobie. Są jeszcze siłowniki do otwierania drzwi samochodu za pomocą centralnego zamka. Mają krotki skok i nie są zbyt mocne, ale może komuś się przydadzą do czego innego?
Jeśli działa przez dłuższy czas, to może. Ładowanie cykliczne ma wyglądać tak, że po osiągnięciu określonego napięcia kończymy ładowanie. Ciekawe jak to rozwiążesz w samochodzie. Dokładnie tak jak napisałem w #2 (Honda). W aucie jest zamontowany czujnik poboru prądu przez instalację auta, więc sterownik ładowania zna rozpływ prądów.
Podejrzenie padło na radio, bo od momentu kupienia auta, po 10/15 min siedzenia na samym zapłonie słuchając muzyki auto nie chciało odpalać. Dodatkowo raz czy dwa razy odłączyłem całkowicie radio i ten cały Canbus decoder od samochodu i magicznie akumulator wytrzymywał dłużej na zapłonie. Wszystkie sterowniki są sprawne, sprawdzałem co jakiś czas. Kable...
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Witam. Mam dwa pytania odnośnie sterownika do samochodu zabawki. Podmienilem akumulator żelowy 12V 10ah na Lion. Niestety po dwóch przejazdach spalił się sterownik. Sterownik to dokładnie taki model jak w innym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Dziwi mnie w ogóle fakt spalenia tego sterownika. Czy to jest możliwe w ogóle,...
Podepnij zasilanie do modułu bezpośrednio z akumulatora. W tym samochodzie nie ma żadnego modułu zapłonowego. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Cewki zapłonowe są sterowane bezpośrednio ze sterownika wtrysku. Proponuję też czytać uważnie temat bo wyraźnie pisze wyżej, że zasilanie na cewce jest...
To prawda, ale to nominalne pojemności. Jaka jest efektywna pojemność akumulatora który posiada autor, tego nie wiemy. Nie wiemy też na ile łatwo dałoby się zaadoptować istniejący BMS do naszych potrzeb - jeśli nie da się, to znowu pozostaje kwestia doboru takiego sterownika. Czasem może się okazać że taniej jest sprzedać sprawny akumulator trakcyjny....
Witam. Mogą być wypalone styki główne zabudowane w wyłączniku elektromagnetycznym załączające rozrusznik do pracy a nawet zawieszona jedna ze szczotek w szczotkotrzymaczu, lub zużyte szczotki rozrusznika. Sprawdź mocowanie przewodu ujemnego od akumulatora do karoserii samochodu czy nie nastąpiła korozja na połączeniu.
Cześć, Mercedes SL generacji R230 posiada dwa akumulatory. Pierwszy (G1/4), startowy, odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie za rozrusznik i znajduje się pod maską pojazdu. Drugi (G1) znajduje się w bagażniku i odpowiedzialny jest za całą elektronikę pojazdową. Jeśli chodzi o ładowanie, to akumulator tylny jest ładowany bezpośrednio z alternatora, natomiast...
Wiesz wziąłbym do testów, bo mam ok 40 akumulatorów padaków w różnym stanie. Niepewny akumulator w dzisiejszych samochodach, to takie samo ryzyko wpadki jak dziurawa gumka. Uwalenie wsadów sterowników nie wart jest tych pseudo zaoszczędzonych 300zł na nowy akumulator który w sprawnym samochodzie spokojnie 5 lat oblata.
Witam udało wam się dojść końca z tym problemem bo.mam to samo już pół samochodu rozebralem i nie mam już mocy do niego
A chodzi o uruchomienie tego sterownika, w instrukcji, którą znalazłem brakuje opisu większości parametrów. Tak mam ten sterownik, ale jeśli nie ten to inny. Najpierw chciałbym się o nim jak najwięcej dowiedzieć. Przeszukałem już wszystko co możliwe i obawiam się że sam z miejsca tym nie ruszę. Może powiem o co konkretnie chodzi, chodzi o nietypowe...
Rozrusznik być może jest dobry. Sprawdź bezpieczniki bo widziałem taki przypadek. Odpinanie akumulatora to w ostateczności bo niektóre samochody blokują sterownik na amen i kabel pod OBD trzeba wpinać. Można by 'na krótko' zmusić rozrusznik aby zakręcił ale bez współpracy sterownika to ryzykowne.
Jeżeli ma S&S oraz obroty ponad 1000 i ładowanie na max to niestety ale komputer stwierdził iż akumulator jest już do wymiany. Ja wiem że zaraz autor odpisze "ale przecież rano super kręci rozrusznikiem", ale niestety tak mają zakodowane w sterownikach. Wymienisz aku i wszystko wróci do normy. Oczywiście ten "zużyty" akumulator może spokojnie pracować...
Witam. Audi A6 C6 3.0 TDI 2008r przedlift automat. Po 4 dniach postoju samochód wysypał błędami i nie dało się go odpalić czy wrzucić neutral na skrzyni biegów. Próba odpalenia na filmie. Vcds mówi że nie może się połączyć ze sterownikami silnika, skrzyni biegów, ABSu, Airbagu, hamulca postojowego i zasięgu świateł. Z innymi pozycjami się łączy i sypie...
Już jestem po falstarcie - skasowałem post 17 sierpnia, ponieważ przeoczyłem "trzy kable z wiatraka". Przemyślałem Twój problem od nowa i to, co wymyśliłem skonsultowałem ze znajomym energoelektronikiem. Jego referencje: pracuje jako serwisowiec napędów falownikowych w spółce, której właścicielem jest Rockwell Automation Inc. Owe "trzy kable" świadczyłyby...
Posprawdzaj kodowania i adaptacje w mmi może ktoś już tam patrzył i druga rzecz czy auto ma może keyless go czyli krótko mówiąc anteny w klamkach bo może kluczyk uszkodzony i tu jest problem. Czy przyczyną tego błędu może być uszkodzony któryś mikrostyk w stacyjce. Czasami mam problem z otwarciem samochodu pilotem.
Przecież to to jest zasilane 5 paluszkami. Czyli znamionowo 7,5V. A auto zasila to 10,8V. Więc wracając napięciem do znamionowego nie obniżysz parametrów samochodu. Podejrzewam że to zbyt prosty (tani) sterownik by miał regulację.
Jak gubi się napięcie to dzieją się różne dziwne rzeczy w samochodzie, nie działają sterowniki, pojawiają się głupie błędy. Trzeba zmierzyć jakie napięcie faktycznie dochodzi z akumulatora do silnika, sterowników itd. Dotyczy to też masy.
Witajcie, ale numer po takim czasie odkopaliście temat. Opisze jak to zostało rozwiązane u mnie. Zapewne już wiecie że to ustrojstwo to układ ładujący akumulator tylko wtedy gdy jest rozładowany. Oczywiście po odpaleniu samochodu i "pociągnięciu" porcji energii do zakręcenia rozrusznika akumulator potrzebuje ładowania. Przez paręnaście minut jest ładowany...
Myślę że 150 dni postoju samochodu, mało komu się przydarza. A słyszeli o samorozładowaniu akumulatora ? 150 dni to nawet wyłączony nie postoi :D
Muszę się temu dokładnie przyjrzeć . Noty katalogowej diody też nie znalazłem może dioda pełni funkcje zabezpieczającą przepięciową .Dioda zenera to raczej nie jest. Zasilanie +12 pojawia się po przekręceniu kluczyka to informacja że samochód jest odpalony wtedy lodówka w kamperze jest zasilana z alternatora. Problem jest taki że, po zgaszeniu samochodu...
Z tym odłączaniem akumulatora w celu ochrony elektroniki, chodzi głównie o wpływ pola EM na działającą (zasilaną) elektronikę. Np. spawając w pobliżu wiązek elektrycznych można wzbudzić w nich napięcie, które będzie odebrane jako sygnały sterujące co z kolei może spowodować nieprzewidzianą reakcję sterownika. Efekt podobny w skutkach do próby odpalenia...
Ale czy nie może w takim wypadku dojść do problemu również jeżeli sterownik będzie dokręcony do pompy? Jeżeli będzie słaba masa na silniku to w przypadku przykręconego sterownika do karoserii samochodu będzie ona lepsza bo przecież akumulator jest połączony bezpośrednio minusem do blachy. Chodzi mi bardziej o to, czy sterownik będzie funkcjonował będąc...
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
I to niewiele pomoże, takie są prawa fizyki, zawsze jeżdżąc w dzień na swiatłach w mieście będziesz miał niedoładowany akumulator, tak samo zawsze przy rozruchu silnika będą spadki napięcia w instalacji, mniejsze lub większe ale będą, zawsze też od rozrusznika czyli silnika wielkiej mocy (rzędu kilowatów i stosunkowo prymitywnego) będą spadki napięcia...
Witam Mam problem z bmw e60 sedan 2004r. Mianowicie po rozpakowaniu akumulatora do zera w samochodzie powstały takie problemy... - wycieraczki samochodu żyją własnym życiem -obrotomierz silnika skacze raz zero raz jakąś wartość - kontrolną poduszek miga - brak reakcji na gałkę idrive - centralny przestał działać - zawieszają się przyciski np. grzanie...
Trzeba sprawdzić czy w momencie w którym nie chce zapalić sterownik "widzi" obroty silnika Tu jedna uwaga, sterownik rozpoznaje obroty wału dopiero powyżej 200rpm, jeśli podczas rozruchu z jakiegoś powodu (rozrusznik, akumulator, połączenia) wał korbowy nie osiąga wymaganej prędkości to silnik nie zapali
Kolega jeździ roburem, czy maluchem z prądnicą? Żaden współczesny, sprawny samochód nie ma tak rozbieżnego napięcia, Napięcie przy rozruchu samochodu możesz zmierzyć miernikiem. Więcej jak 10V nie będziesz miał. Natomiast przy załączeniu ładowania przez regulator występuje skok napięcia, bo akumulator może i rezystancję wewnętrzną ma małą, ale impedancję...
U mnie objawy sa inne... Ale jednym z podejrzanych również jest ten modul. Jesli jest jakis sprytny sposób na zdiagnozowanie go to bardzo proszę o podzielenie się. U mnie auto, tak jakby nie uruchamia sie do końca... Błędów brak (jedynie od napiecua odniesienia sondy lambda), a auto odpali ale zachowuje się jakby komputer lub coś innego blokowalo uruchomienie...
ok dzięki mam nadzieje ze wszystko się uda, a jeśli chodzi o masę to musi to być masa akumulatora czy może to być kawałek obudowy samochodu ?
Witam. Zostałem poproszony o pomoc w montażu dodatkowego akumulatora w Mercedesie Sprinterze 910 z 2019r. Pytanie czy jest to możliwe bez podłączenia komputera. Akumulator jest jak widzę "obczujnikowany" zapewne ze sterownikiem podłączony zapewne do komputera samochodu i obawiam się że to uniemożliwi podłączenie dodatkowego akumulatora. Teraz właściciel...
Aha czyli nie ma wzrostu np do 14v tylko spadek? Wzrost do 14V jest później, jak rozhulasz silnik a akumulator osiągnie pełne naładowanie.
witam troszkę odkopie temat... zakupiłem takie buggy (używane) i w ogóle to nie chce jechać( nawet sam bez pasażera) ... pani ktora mi go sprzedała powiedziała , że akumulatory są do wymiany i , że dlatego tak słabo jedzie... pytanie mam czy do testów moge podpiąć akumulator od samochodu??? czy po podpięciu obrazu popali styki i sterownik??
Szkoda mi tej opcji trochę bo lubię słuchać radia bez kluczyka :) W pozycji 0 jest to jeszcze akceptowalne, ale jeśli radio uruchamia się dopiero w pozycji 1 czyli na zapłonie to jakaś masakra - w tym momencie zaczynają pracować wszystkie, czyli kilkanaście sterowników w samochodzie, pobór prądu to kilka amper, akumulator szybko pada, nie posłuchasz...
Normalnie tryb awaryjny to tak koło 35V czyli uszkodzony. Do zczytania czy są zapisane błędy od "wspomagacza" rozruchu . Sterownik (robię) da radę zrobić. ps. szaman. Co do zabudowy, to patrz wyżej, bo ja potwierdzam - stare akumulatory zamontowano w trakcie sprzedaży samochodu i się porobiło. Co do sterownika jak coś, to PW.
Eureka!!! Ponieważ mechanikowi nie udało się uruchomić samochodu oraz uzyskać połączenia ze sterownikiem silnika musiałem znaleźć czas by zająć się tym problemem. Z Waszą pomocą udało mi się poszerzyć swoją wiedzę na tyle by móc spróbować rozwiązać problem. Trochę się przeraziłem jak zobaczyłem wnętrze samochodu. Po za tym, że wszystko rozebrane to...
Dlaczego robisz taki ciężki samochód? Mój będzie ważył 700 -800kg wraz z akumulatorami i 2 osobami. Zastosowane są 2 silniki bezszczotkowe prądu stałego o mocy 1,5kW Będzie można kupić u mnie zraówno silniki jak i sterowniki - chyba że interesuje cię cały samochód :-) pzdr Leszek
DFM - digital field monitor, Nowa wersja - z CAN. Jeżeli jest takowa - to masz problem - musi być podłączona do sterownika ECU samochodu. Nie wiem, jak ten alternator zachowa się bez CANu. Znalazłem jeszcze w internecie po numerach taki opis tej wtyczki gdzie jeden pin to L, a drugi to DFM - digital field monitor, czy jeśli by tak było, to dalej podpinamy...
Jakiś dołożony alarm/zabezpieczenie nie siedzi przypadkiem? Jest alarm, ale działa poprawnie i jest rozbrojony tzn. w trybie serwisowym. Bardziej zastanawia mnie to, że są różne objawy i różne rodzaje zachowań samochodu. Może dziwnym zbiegiem zdarzeń padła akurat jakaś wiązka. Może ktoś wie który przekaźnik odpowiada że zasilanie sterownika?
Moim zdaniem, trzeba dobrze się zastanowić, czy warto podłączać takie urządzenie do rozruchu silników nowszej generacji. Do rozruchu silników z klasycznym przerywaczem stykowym można jak najbardziej, tylko że takich samochodów już prawie niema. Podłączenie takiego urządzenia do samochodu, czy ciągnika z zaawansowaną elektroniką, to prawie stuprocentowa...
+ klemy na 2 sekendu to swiatła swieca i auto nie gaśnie. POMOCYYYYYYYYYYYYYY Chłopie !!! Co Ty robisz. Za chwilę będziesz piasać jak naprawić w samochodzie sterownik zapłonu, komputer, radio ...
Witam. Moje autko to Fiat Punto II 1.2 16V - 2000 rok. Akumulator w samochodzie odpinam, gdyż z auta korzystam tylko w weekendy, a przy takim korzystaniu lubił się często rozładować (będąc podpiętym). Od jakiegoś czasu mam problem ze świecącą kontrolką poduszek powietrznych. Pierwsze, co zrobiłem, to nabyłem tani kabel diagnostyczny, którym odczytałem...
PC_maniak To powiadasz że alternatory też "wydelikatniały" i te 100A czy 150A które siedzą w bogatszych autach tez traktują akumulatory magicznymi algorytmami? Nawet nie wiesz, ile masz racji. Alternatory sterowane z ECU silnika lub sterownika elektryki nadwozia, inteligentne klemy, wpisywanie wymiany akumulatora do menedżera zarządzania energią. Dzięki...
Dokładnie podbija napięcie, w instalacji zaczyna się pojawiać 16 17 18 a nawet 19V. Co już jest za wysokim napięciem. Do tego dochodzi tylko jedna dioda na wyjściu najczęściej. Przy słabym akumulatorze przestaje on pełnić funkcję kondensatora to zmienne napięcie dostaje się do instalacji. Przy czym amplituda będzie większa niż 25-30V. Więc większość...
Panowie elektryk znalazł przyczynę , Padł sterownik który jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora tak mi powiedział teraz czekam na odbiór samochodu
Mogę tylko otworzyć z bliska. najbliżej lewych drzwi (od kierowcy) i mówię ze to tylko czasami a jak to zrobię to już jest lipa. Nie mam pojęcia gdzie mam odbiornik. Wiem ze sterowniki są pod kołem awaryjnym w bagażniku i dużo kabelków jest tez tam gdzie akumulator w bagażniku po prawej stronie.
A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany Wyobraż sobie,że w dwóch smochodach są zbiorniki paliwa o różnych pojemnościach w jednym 100 l w drugim 60 l.Oba zużywają po 15 l dzienne.To ile paliwa trzeba dolewć?Identycznie jest z akumulatorami. A do roboty masz 10 kilometrów a wracając stajesz przy dwóch...
Dronach nawodnych ?? To sie raczej nazywa UWV ( Unmanned Water Vehicles). Zasilanie akumulatorowe dziala jak zasilanie akumulatorowe we wszystkich pojazdach (skuterach, samochodach EV, etc). Akumulator stanowi ,,zbiornik" , żródło energii elektrycznej, zasilajace silnik napędzający śrubę zewnetrzną lub pędnik strumieniowy. Co do reszty, to wiele o napędach...
Wniosek taki, nie kupuj tego typu rowerów. Problemy zbliżone do samochodów. Kupiłem sobie rower z silnikiem DC, zblokowany z pedałami. Zalety: - proste sterowanie - brak komunikacji akumulatora ze sterownikiem - awaria przerzutek nie wymusza wymiany silnika i odwrotnie Wady: - brak odzysku energii Zasięg ok. 30 km. Używany, 1000 zł.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
To czy wystarczy 10000uF zależy od poboru prądu przez ów sterownik. Musisz jednak pamiętać o "separacji" przez diodę zasilania sterownik, kondensator - reszta samochodu, żeby inne odbiorniki nie rozładowywały kondensatora podtrzymującego.
dobra akumulator samochodu akumulator samochodu dzieci akumulator litowy samochodu
internet zawiesza krótkie przewody spawalnicze schemat hulajnoga elektryczna
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Citroen C5 1.6 HDI - Błąd 1352 i rozładowujący się akumulator Bezpiecznik termiczny w myjce ciśnieniowej Kärcher K2