jeśli nalepka na sterowniku jest czytelna to szukaj takiego samego jeśli będzie z tym kłopot to szukaj od 1.6 z takimi samymi złączami jakie są u ciebie ale tu nie ma gwarancji że będzie pracował poprawnie
Sprawdź przestrzeń na nogi po prawej stronie. Na prawym słupku pod schowkiem. Obok sterownika silnika - różowy.
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
C14NZ a C16NZ to różne sterowniki,różnice np w tym że 14 ma aparat hallotronowy,16 magnetoindukcyjy w wewnętrznym modułem. Do wymiany wiązka silnika,sterownik
Mickmaster - najlepiej sprawdzić , czy na pinie B6 sterownika masz cały czas masę. To dla sterownika Multec dla silnika X16SZ , a dla silnika C16NZ na pinie A1. Masa powinna być tylko na chwilę po włączeniu kluczyka , a potem w czasie kręcenia i pracy silnika.Jest inaczej - zwarty sterownik przekaznika w ECU. Może być przywarcie tego przewodu do masy.
Taka vectra pracuje sobie normalnie na biegu jałowym, zero błędów, nagle obroty podnoszą się na 1200, zrywa komunikację z techem i za chwilę znowu jest normalnie. Tech jakby trochę za wolno odswierzał wartości zmierzone. Sterownik silnika się popsiuł?
Albercik tutaj nie masz racji. Na gazie sonda lambda oczywiscie PRACUJE. Sygnal z emulatora podawany jest do komputerka samochodowego, natomiast komputerek gazowy na podstawie odczytow z sondy lambda steruje dawka gazu... No właśnie tak jak pisałem wyżej od II generacji wzwyż odczyty lambdy są brane pod uwage ale nie miałem 101% pewności. Wiem że jak...
Witam potrzebuje pilnie schematy elektryki silnika pierwszy to opel c14nz drugi również opel c16nz chodzi dokładnie od sterownika do poszczególnych podzespołów czujników itp. z góry dziek. i pozdrawiam.....
Hm, silnik C16NZ. Zazwyczaj taką anomalię powoduje sterownik.
pasowało by sprawdzic czy sterownik "widzi" obroty silnika.
Zapłon 10stopni przez zwrotem tłoka, TPS (czujnik położenia przepustnicy) informuje sterownik silnika o kącie otwarcia przepustnicy. A kontrolka z obrysem silnika się nie świeci na desce rozdzielczej ?
Masz uskodony sterownik silnika, standard w C16NZ. Mozesz go wymienić, a możesz i naprawić, naprawa to tylko godzinla roboty. Ale nie pytaj mnie jak, nie powiem, po co?
Czy dobrze rozumię? odłączyłeś sterownik silnika i silnik pracuje?
Sterownik silnika
silnik C16NZ ma najbardziej wadliwy sterownik silnika(komputer) na swiecie.Kadet 16i jest jedynym samochodem ,w ktorym najpierw podejrzewa się sterownik a potem inne sprawy. Jesli chodzi o sondę to odepnij wtyczkę od niej i zmierz napięcie w stronę sterownika -powinno wynosić ok 0,45V,jeśli jest ok 1V to sterownik(jedno z wielu uszkodzeń sterownika)....
poszukuję w celach dydaktycznych uszkodzonego sterownika silnika MULTEC najlepiej z C16NZ (chętnie podjadę w rejonie śląska) tel:601-40-60-86
Witam. Mam pytanie, może ktoś spotkał się z takim zachowaniem-Opel Astra F '92, silnik c16nz. Sterownik silnika zgłasza błąd, którego nie ma-brak sygnału sondy lambda (sygnał mierzony wewnątrz układu, poprawny). Ostatnio silnik wyraznie ma problemy z zapalaniem (ma lpg) aż w końcu wogóle nie da się go zapalić. Na lpg nie ma żadnych problemów. Zaznacze,...
A widziałeś tam coś takiego jak czujnik położenia wału?k.p.basik sprawdz czy sterownik silnika nie jest zalany wodą.
Kolego, jak masz silnik C16NZ ( bo jak widzę to tajna informacja, nie podałeś) to szukaj drugiego sterownika.
Odciąłem przewód i podłączyłem miernik i zaraz za sterownikiem też zwiera do masy nawet przy przekręconym kluczyku, więc w zasadzie pozostaje tylko sterownik silnika. W poniedziałek podmienię.
Nie. Wiązka silnika jest inna, inny jest też sterownik silnika ( komputer).
Uszkodzony sterownik silnika, to swojego rodzaju standard w tym modelu
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa. Zasilania i masy sterownika silnika (komputera) . Przy uszkodzeniach występujących losowo i sporadycznie, czasami trzeba podpiąć pajączek żarówek ,żeby dojść do ładu. Co do rozładowywania akumulatora to zmierz natężenie prądu bez kluczyka. Często radio rozładowuje.
Mam vectre z 90r. 1.6i silnik C16NZ i sterownik GM Multek. Czy moze mi ktos jasno powiedziec jaki soft bedzie dzialal do tego auta i jakis opis interfejsu? Chcialbym jakis sprawdzony sposob bo nie mam zbyt nerwow zeby bawic z wieloma softami i w lutowanie kilku interfejsow.
Jeżeli C16NZ to może to być wina sterownika.
Nie masz tam za wiele do sprawdzania na silniczku tylko cztery piny tzn dwa obwody sprawdź ciągłość obwodów do sterownika silnika ,a po za tym powinny być jakieś błędy .
Nie ma potrzeby pomiaru kompresji, bo nie tam problem. Zobacz jakie masz napięcie na sondzie (kabel fioletowy), jak jest po zapaleniu cały czas około 1096mV to sterownik będzie łapał błąd za bogatej mieszanki. I teraz jest taka sprawa, że rzeczywiście coś jest nie tak, albo uwalony jest sterownik. Jak kopci na czarno, to zdejm pokrywę z korpusu i zobacz...
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz.
Jeśli to jest prawdziwa II generacja to sonda ma duże znaczenie. Ale co tam w ogóle masz to nie wiadomo, napisałeś tylko że parownik LR a o sterowniku nic.
C16NZ.. Nie chcę Cię martwić, ale możliwe że masz uszkodzony sterownik silnika, niestety ale w tym modelu sa one liche
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika
Proste jak drut w cewce. Bo jeżeli rocznik 95 i 1,6 8V to albo silnik C16SE albo X16SZ. Jeżeli C16SE to jest duże prawdopodobieństwo że sterownik jest z immo,jeżeli X16SZ to na 100%,tak że przełozenie sterownika który biegał w innym samochodzie jest bezcelowe jeżeli się nie posiada techa. Maluteńkie prawdopodobieństwo że tam będzie C16NZ,a choćby i...
Myślałem, że jeden czujnik jest od wentylatora a drugi od sterownika i ten od sterownika również wskazuje temperaturę. Jak ustawić TPS? Nic nie mogę znaleźć dla tego modelu..
W oplu był jeden silnik który miał potencjometr CO Był to silnik ze sterownikiem MULTEC E16NZ Ale potencjometrem ustawiało się tylko CO na biegu jałowym. Nie wnikałem jak było w czasie jazdy ale silnik spalał tyle samo co C16NZ który miał już lambde.
A sterownik silnika jest taki sam ? Chyba nie , może podzespoły z punktu widzenia mechaniki pasują ale z elektryką będzie gorzej
niestety,bo C14NZ ma zaplon hallotronowy,zaś C16NZ magnetoindukcyjny,z wewnętrznym modułem. Więc jest inny sterownik (pinologia) i instalacja. Może przełozyc wałek rozrządu,albo głowicę? :)
no pewnie że trzeba wymienić wiążke silnika. I sterownik, NZ jest z rozdzielaczem, SZ ma układ z iskrą traconą.
myślałem że ktoś miał podobny problem,na jednym forum powiedziano mi że sterownik silnika jest do wymiany pewien koleś miał tak jak ja i wymienił komputer i hula mu autko.
Ten wymieniony modul jest nowy, czy uzywany? Kluczuje prad cewki? Wychodza z niego impulsy do sterownika?(oczywiscie w momecie, jak nie chce zapalic) Jak nie, to ten nowy modul tez jest ubity.
Trzeba sterownik wprowadzić w tryb ustawiania zapłonu. Testera pewnie nie masz, więc zapal silnik, niech się zagrzeje do temperatury ponad 80 st, zewrzyj styki AB gniazdka diagnostycznego i zapal silnik. Wtedy zostanie zablokowana funkcja regulacji kąta zapłonu przez sterownik. Aparat przeglądnij.
Witam jestem tu nowy.Mam problem z oplem astrą 1.6i c16NZ.Wymieniłem kopułkę,przewody wysokiego napięcia,modół i cewkę w aparacie,czujnik temperatury ten do sterownika,świece.Cewka wysokiego napięcia sprawdzona jest ok.Problem jest taki że auto nie miało iskry na popych paliło teraz po wymianie iskra jest. Auto pali ale w czasie jazdy a tagże na postoju...
Pokazuje dalej kod błędu 33 Zapisane błędy możesz usunąć tylko przez ocięcie zasilania dla sterownika. Jeśli tak zrobiłeś w ogóle nie powinien ponownie go wywalić dopóki nie uruchomisz silnika.
Sprawdź cewkę zapłonową i sterownik silnika.Dochodzi w ogóle paliwo sprawdź czy działa pompka. Wlepić kolejne ostrzeżenie?
Paliwa nie podaje bo pompka nie chodzi. Sprawdzę jeszcze zasilanie sterownika tylko muszę znaleźć które to piny. Przyczyną był zerwany przewód, z tyłu za silnikiem. Teraz kontrolka silnika zapala się i gaśnie. A silnik odpala. Dziekuje za pomoc
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
Witam, posiadam Opla Astre 1,4 (C14NZ), 1992 rok z kopułką zapłonową. Uszkodzeniu w ostatnim czasie uległ silnik. Po oszacowaniu kosztów naprawy stwierdziłem iż bardziej opłacalna jest wymiana silnika. Drugim silnikiem miałby być silnik z Opla Astry 1,6i C16NZ 75Km 1994 r. z modułem zapłonowym. Napewno trzeba zmienić sterownik (ECU), a co z wiązką elektryczną?...
Sprawdz energie iskry przed kopółką i po.Najleoiej podłącz świece zaraz za cewką niech ktoś pokręci rozr.a potem po kopółce i porównaj.Jak będzie różnica trzeba sprawdzić palec i kopółke. Dodano po 6 Uszkodzenie nadajnika impulsów w aparacie sterownik wykrywa o ile pamiętam KOD 42 wtedy silnik tempieje przechodzi w tryb awaryjny i pali sie kontrolka.
do Pitera - te silniki tak mają zimą.. na zimnym silniku ma jakby podniesione obroty (inny skład mieszanki) jak cały czas jedziesz to sterownik nie pilnuje obrotów i nie przestawia silnika krokowego. Dopiero jak się zatrzymujesz to stwierdza" coś za wysokie obroty" i obniża je do około 900 Mam pytanko: moja astra F C16NZ Pb+LPG 1992r ostatnio trochę...
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
Sterownik sam wsunie tyle ile potrzeba,nawiasem mówiąc dziwię się że to czyścicie,opli robie 4-5 dziennie i jak do tej pory nie musiałem czyścić w żadnym.
Witam. Od strony mechanicznej, to nie wiem, ale pamiętaj - inny sterownik, inny osprzęt, inne liczniki, inne okablowanie. Zobacz (porównaj) oba sterowniki (rys.) dla tych siników. http://obrazki.elektroda.pl/7898511200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4269255900_1...
Witam Dołączę się do wątku,ponieważ mam identyczny problem jak autor tego tematu,a mianowicie wymieniłem wszystko co związane jest z układem zapłonu(łącznie z podstawieniem sterownika)i nic,trzeci tydzień z tym walczę i powoli wymiękam.Opel Astra 1,6 92 silnik C16NZ.Proszę o jakieś wskazówki.Pozdrawiam
Weź się nie ośmieszaj. Gdzie tam pisze o falowaniu? Nigdzie. Poza tym żadnym oplu falowanie obrotów nie jest spowodowane silniczkiem krokowym, to tylko totalne lamery tak sądzą. Mistrzu. sterownik nie jest w stanie tak szybko poruszać trzpieniem, aby było falowanie, szybka reakcja silnika na wzrost lub spadek prędkości obrotowej polega na zwiększeniu...
witam sprawa wlasciwie jak w temacie, samochod na gazie pracuje bez zarzutow, instalacja gazowa z sterownikiem autronic al600. Na benzynie natomiast od czasu do czasu gasnie po wcisnieciu sprzegla podczas dojezdzania np do skrzyzowania. Ale gasnie o tyle ciekawie ze podczas gdy mam obroty np. ok 2500 i wciskam sprzeglo momentalnie zapalaja sie kontrolki,...
Tak jak kolega napisał wyżej do c16nz jest tego masa bez immo , kup sterownik przed 95 rocznikiem i będziesz miał ok . Dodano po 59 lub kupić komplet skoro przełożyłeś z instalacją , sterownik plus czytnik +pestka . taniej nic nie wykąbinujesz .
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
Witam! Opel Astra F 1.6i C16NZ 92 r LPG Parę dni temu Astra przestała odpalać. Wymieniłem cewkę zapłonową, moduł i kopułkę. Działa, ale pojawił się kolejny problem. Otóż na zimnym silniku (czasem podczas dłuższej jazdy po mieście zdarza się także) samochód szarpie tak jakby wypadały mu zapłony. Dodam, że od dłuższego czasu borykałem się z problemem...
co do ERG to to co masz zrobione wystarczy. Podejrzewam po prostu że jeżeli masz czujnik walnięty to silnik, gdy jest gorący może dostawać zbyt bogatą mieszankę i to może być przyczyną jego gaśnięcia. sprawdzałeś jakie błędy widzi sterownik? http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Dodano po 18 sprawdź też ciśnienie sprężania i czy zapłon masz na...
Mam taki problem Opel Kadett 1.6 silnik c16nz i nieszczęsna centralka lpg firmy Voila którą trzeba ustawiać po każdym rozłączeniu akumulatora (voila plus już nie miała tego efektu ale do rzeczy). Ma ktoś sposób na zaprogramowanie jej po odłączeniu akumulatora? wiem że trzeba wyjąć na chwile bezpiecznik potem włożyć i odpalić auto na bence potem trzymając...
Witam Borykam się już ok. pół roku z problem podwyższonych obrotów po uruchomieniu silnika. Dzieje się tak do czasu aż silnik osiągnie wyższą temperaturę (ok 60stopni) wtedy po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu obroty spadają i jest ok przez cały czas. Obroty oscylują na poziomie 1500obr/min. Do tej pory wymieniłem, sprawdziłem praktycznie cały osprzęt...
momik nie bardzo rozumiem tego co napisałeś .......... chyba żeby zczytać kody trzeba zewrzeć A i B w złącze ALDL pod maską , przekręcic kluczyk na zapołon a wtedy rozpocznie sie wywoływanie kodów usterek jakie zapamiętał komputer ? jak sobie wyobrażasz wywoływanie kodów na pracującym silniku Ten multec nie wywala błędu braku sygnału RPM,na wyłączonym...
Jak zależy Ci tak na pisowni to dodajcie moduł sprawdzania pisowni przed wysłaniem postu (niech nie pozwoli wysłać postu przed sprawdzeniem) ,a wracając do tematu informacje baraka są ciekawe i pierwsze co zrobię to spytam się gazownia czy po przełączeniu na gaz mój moduł gazowy symuluje prace sondy lambda ,choć nie wyświetla mi się żaden błąd ,a chyba...
oznaczenie silnika jest potrzebne... jest to część nr silnika.... np. C16NZ, X16XZ itp... a sparwdzić to mozesz w bardzo prosty sposób.. mianowicie gdy samochód Ci zgaśnie odkręć korek paliwa i słuchaj czy nie będzie słychać jak zasysa powietrze(nie powinno zasysać)...albo po prostu odkręć korek i bez korka pojeźdź trochę... pozdrawiam C16NZ. Tak zrobie...
Objętość wtryskiwanego paliwa zależy od ciśnienia na listwie, czasu wtrysku, temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym i jeszcze kilku innych parametrów . Jeśli więc myślisz że jakakolwiek kalibracja lepsza niż 10-20% jest możliwa pomiarem jednego parametru to szczerze zapomnij . W zasadzie więcej parametrów można odczytać diagnostycznie...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
tu jest stary aparat zapłonowy jak w Kadecie - także nie wiem czy ten moduł będzie ok, ale chyba powinien być ok :) ... w sumie nie rozbierałem aparatu, mam kilka wykręconych na złomie to w razie czego cały przekładam :) Chyba bingo...moduł... Wielkie dzięki... 🤔 Mam nadzieję bo póki co kręci i odpala... Pozdrawiam i bardzo dziękuję Dodano...
Czytałeś, nie wiesz co i nie wiesz gdzie.Nie zamierzam wpadać w daremną polemikę i tłumaczyć nie wiadomo ile razy na tym forum i nie wiadomo po co zasad działania układów wtrysku paliwa z czujnikiem tlenu. Miernik cyfrowy średnio nadaje sie do pomiaru sondy lambda - raz ze względu na ograniczone próbkowanie, a dwa że pomiary dokonywane przez taki miernik...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Witam i podłączam się do dyskusji. Mam zbliżony problem przy wersji 8V. Może mój post nic nie wniesie ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami. Pacjent: Opel Astra F 1600cm, 8V, 75KM, silnik C16NZ A dzieje mi się podobnie. Zarówno zimny jak i nagrzany silnik (choć na nagrzanym bardziej) szarpie i pracuje nie równo. Przy dojeżdżaniu do świateł i wrzucaniu...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Witam serdecznie, mam problem z moim Oplem Astrą , jest to silnik 1.6 8V o oznaczeniu C16NZ, samochód w czasie jazdy podczas wrzucenia na bieg jałowy , schodzi stopniowo na obroty, tzn. spadają do 1500 np. i po kilku sekundach do właściwych, no ale to akurat mały problem przy drugim, który momentami powoduje że po dodaniu gazu silnik potrafi zgasnąć....
Witam, Jestem początkującym w temacie oprogramowania WinOLS i mam problem. Ponieważ skopiowałem zawartość EPROMu z pamięci MEMCAL, która jest przeznaczona do pojazdu Opel Kadett E silnik C16NZ z automatyczną skrzynią biegów. Wydaje mi się, że znalazłem pierwszą mapę pod adresem 0x8B, ale nie jestem tego w 100% pewien. Posiadam rozkodowany plik definicji...
Witam posiadam opla corse b 94r. fabrycznie był silnik c14nz uległ on niestety poważnej usterce która mnie zmusiła do wymiany silnika za okazyjną cenę kupiłem silnik c16nz wraz z całym osprzętem również ze sterownikiem silnika cewką aparatem zapłonowym kopułka itd mechanik który podmieniał silnik powiedział ze nie ma sensu zmieniać instalacji elektrycznej...
Witam. Od pewnego czasu w mojej astrze mam taki problem, mimo że dogrzeje silnik, nie chce się przełączyć na gaz. Kontrolka od gazu miga, lecz mimo to po przygazowaniu do 2000obr/min (jak zawsze działało) tak teraz nie chce się przełączyć. Po przełączeniu awaryjnym (przez przytrzymanie przełącznika), wszystkie elektrozawory "cykają" lecz auto gaśnie....
Czujnik temp. silnikaGdy pojawił się problem, że silnik nierówno pracował, pod obciążeniem był wyraźnie słaby i nawet zdarzało się że gasł to poprzedni właściciel wymieniał przewody WN i świece gdyż były takie objawy wskazujące na słabą iskrę szczególnie na przedostatnim i ostatnim cylindrze. Pozatym w okresie letnim było ok a jak temp spadła w zimie...
silnik c16nz sterownik silnika c16nz silnik c16nz astra
wymiana łożyska pralce siemens alpine wyłącza piecyk wybrać
wizjer smart regulator ładowania
Worx Landroid M 20V 3A – rzeczywiste napięcie zasilacza, pomiary, tolerancje, polaryzacja Winners wideodomofony – producent, dystrybucja, zamienniki, Eltcrac, Korea, Chiny