Obserwuj palenisko czy spalanie nie zachodzi zbyt głęboko, bo co sezon będziesz wymieniał wypalonego ślimaka. Nie traktuj moich nastaw zbyt dosłownie - mamy inne piece i paliwo.
/quote] Tak, sterowanie klapami w pełni "analogowe", :)[/quote] Nie jest to przerost formy nad treścią, nie wystarcza dmuchawa? Jakie spalanie/powierzchnia domu i będziemy wiedzieć, jakie oszczędności: ) Kolega uzyskał? Wzrost temperatury, to nie tragedia, sterownik wyłącza, lub wypycha paliwo, by zgasić - gorszy jest FUUUCHH. Nie zdarzył się?
Tu trzeba zrobić diagnostykę a nie wymianiać na pałę. Podłączyć komputer sprawdzić co widzi czujników sterownik silnika.
Wypalenie DPF polega na tym że w chwili gdy zaczyna się proces, sterownik silnika zwiększa dawkę paliwa wtryskiwanego do silnika. Gdy przerwiemy proces to paliwo jest nie spalone, czyli trafia do oleju, lub po ponownym odpaleniu nie spalone do dpf. Czyli samochody wyposażone w DPF najlepiej się sprawdzają w trasach. Do jazdy po mieście to porażka, czyli...
Jeśli posiadasz Techa z PID to masz do wyboru jakie paliwo kociołek ma spalać ja też mam ten sterownik i spala sie swietnie jesli zapakujesz drewno to do rana na pewno nie wytrzyma, wybierz paliwo jakie spalasz gdyż wtedy piecyk reguluje temp spalin a wegiel spala sie w wyższej temperaturze niz drewno więc pewnie z tąd te problemy :D
Nie nie ma żadnych błędów, jedyne jakie były to po zakupie zatankowany był 95 i wyskakiwały błędy spalania stukowego, po wykasowaniu i odpaleniu wyskakiwały ponownie, oczywiście błędy były tylko zapisywane w pamięci sterownika - nie zapalała się kontrolka check na desce, paliwo wyjeździłem leje PB98 i od tego czasu odpukać żaden błąd się nie pojawił...
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Przecież to całkiem inne paliwo - dużo wyżej granica spalania stukowego, mniejsza wartość opałowa. Żeby sterownik nie latał w kosmos z czasami wtrysku, trzeba by zwiększyć ciśnienie. I od razu mówię - wybij sobie z głowy, że szkłem tyłek podetrzesz - nie da się tanio gazu do auta włożyć. Masz ryzyko albo zniszczenia silnika, albo spalenia auta.
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Skoro kolega godzi się na duże koszty to ja proponuję wstawić sekwencję - cały set od staga czyli R02 + W03 choć łatwiej jest wstawić barracudy a wyjdzie niewiele drożej. Zero strzałów, zero emulatorów AEBowych które nie wiadomo co robią, dobre spalanie przy braku spadku mocy na oby paliwach.
Jak na razie problem stoi w miejscu jednakże są pewne poszlaki odnośnie sterownika gdyż gaz jest sterowany elektronicznie . Dodatkową poszlaką jest to że , bez gazu czyli podczas "toczenia się" pokazuje spalanie 2l/100 km czego nie powinno być bo wtenczas paliwo nie jest podawane . Więc albo błąd związany jest z nieprawidłowym wyświetlaniem wartości...
Czyli do węgla pozostanie dmuchawę, a w przypadku palenia drewnem będę musiał dostawać lufę do pieca i przekręcić miarkownik.. W sumie i do węgla lepiej jak by był ten miarkownik. Dmuchawa i sterownik naprawdę nie daje żadnych istotnych korzyści przy jakimkolwiek paliwie spalanych w śmieciuchu. Sterownik z dmuchawą daje bardzo dużo w kotle podajnikowym,...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Myśle że nikt nie poda Ci dokładnych informacji jak ustawić piec bo to raczej niemożliwe.Dużo zależy od paliwa,warunek podstawowy suche paliwo,suche nie podsuszone bo grozi to wybuchem i pożarem.Aby prawidłowo ustawić piec trzeba samemu posiedzieć i obserwować jak spala się paliwo i w miare zwiększać lub zmiejszać czas podawania,czas przerw itd. Nie...
Wygląda na to że zacina się tłok dawki lub kąta w pompie wtryskowej więc szykuje się jej regeneracja. Spróbuj jeśli chcesz zastosować środek do czyszczenia układ paliwowy np liquidmoly i nowy filtr paliwa.
Nie we wszystkich silnikach były montowane wtryskiwacze rozruchowe. Sprawdź czy przez wężyk podciśnieniowy nie leci paliwo z regulatora ciśnienia do kolektora ssącego. Zobacz też czy nie zacina się klapa w przepływomierzu w tym weżyku podciśnieniowym właśnie mam paliwo czyli rególator ro wymiany? A na jakiej podstawie sterownik pokazuje ile paliwa...
Proszę podać nazwę pieca. Warto też zrobić oględziny popiołu bo łatwiej zdiagnozować problem .Czy paliwo nie ma spieków,czy jest spalane w całości itd.
Nie masz przypadkiem lejących wtrysków i nadmiar paliwa nie spala się w kolektorze . Podepnij oscyloskop do wtrysków i sprawdź czy przypadkiem nie ma problemu ze sterownikiem może on otwiera wtryski w trakcie 4 suwu (wydech ) i paliwo po prostu ląduje w kolektorze gdzie się spala .
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Paliwo chłodzi się do chłodzenia pompowtrysków. Paliwo chłodzi się na powrocie do baku by nie uszkodzić dość czułych czujników w baku a nie pompowtrysków (jak słusznie zauważył kolega jorge83 ) bo przy PD gdzie paliwo jest podawane do komór spalania pod wysokim ciśnieniem jego temperatura gwałtownie wzrasta, tak samo jest przy pompach VP44 gdzie sterownik...
Ja mam tutaj wątpliwości czy aby na pewno DPF został usunięty poprawnie, bo jeśli nie to sterownik może np. wejść w tryb wypalania i zalewać paliwem... Jak stan oleju na bagnecie?
BRC masz ze sterownikiem ? jaki silnik 1.6 16V ? Problem jest taki , że odpalać powinien jak w sekwencji najpierw na benzynie apotem lpg. Ponieważ zawartość tlenu do spalania nieco się rożni.1.6 16V 105 kM mama taki w Leonie i nie zakladalem gazu. Jak silnik jest odpalany to przepustnica ustawia się sama automatycznie. potem jak podziała z 2 do 5 min...
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
padł sterownik i podawał cały czas paliwo temat do zamknięcia dzieki
Konie wymagają paszy. Nie ma paliwa nie ma mocy. Jest paliwo jest moc. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.
Od czego zależy moc tego ustrojstwa? Patrząc na oferty, piece np. 5kW i 8kW wyglądają niemal identycznie, inny sterownik i pompa paliwa? W zasadzie moc zależy od ilości spalanego paliwa i ilości powietrza. Te 8kW można między bajki włożyć, chińczyk mocno przyfantazjował. Analogią jest tu silnik spalinowy, jeśli mamy np. 60KM z 1l pojemności to przy...
W dieslu przy za bogatej mieszance jest wyższa temperatura spalania, Tylko że sterownik oblicza paliwo na podstawie przepływomierza i ciśnienia doładowania. Będzie więc obcinal dawki póki parametry będą w widełkach. Później przejdzie w tryb awaryjny. Musiały by pompki podlewać, wtedy rzeczywiście bez Turbo mógłby się przegrzewać. Sprawdź korekty.
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym...
Mechanik zdiagnozował do wymiany sterownik silnika reszta układu jest sprawna. Samochód pali na dotyk sprężanie O.K a rura czarna bo przelewa paliwo. Próbował wgrać nowego softa ale nic to nie dało bo sterownik nic nie przyjmuje.
Kolejny przykład jak na siłe montuje się niepotrzebne sterowniki i dmuchawy do prostych kotłów, które najlepiej działają bez dmuchaw. W kotle górnego spalania palimy od góry. Palenie od dołu to ogromne straty i (nie)świadome trucie siebie i innych. Przy paleniu od dołu rozgrzewa się cały zasyp do kilkuset stopni ( choc pali sie tylko jego cześc od dołu)...
Pomiędzy czarny przewód sondy a mase podłacz miernik i sprawdz czy napięcia sie zmieniaja na ciepłym w zakresie od 0,2 volta bardzo uboga do 06 volta bardzo bogata ia tak sały czas powinno skakac. Tak dla wyjasnienia sonda nie bada składu spali a ich temperature i na tej podstawie sterownik dobiera wartosci skałdników mieszanki (paliwo, powietrze)....
Może być tak że nie dostaje wystarczająco powietrza do komory spalania czyli przepływka oszukuje i sterownik zmniejsza tym sposobem paliwo bo sonda wykrywa że za bogato? Tylko czy to ma się do tego że na zimnym silniku ma braki mocy i przerywa?
Sprawna sonda generuje napięcie w zakresie 0-1V, wartości powyżej 0,5V sterownik interpretuje jako bogatą mieszankę. Teraz wyobraź sobie uszkodzoną sondę, która co prawda reaguje na zmianę składu mieszanki, ale napięcie na niej nie przekracza 0,4V, ecu cały czas "podlewa" paliwo aby wzbogacić mieszankę, a sonda pokazuje "ubogo". Taka sytuacja powoduje...
zbigmaz1 - kosmos. :D :D nie no, fajnie. ;) Jak wam idzie w ogóle spalanie? Konkretnie chodzi mi głównie o te kotły Witkowskiego, bo blisko do nich mam to nie byłoby problemu z ewentualnym dowozem i montażem. Macie jakieś porównanie co do spalania? Czy w każdych piecach jest tak samo? Ja się na tym średnio znam, a nie chciałbym bankrutować na opale....
Witam, Twój piec początkowo nie idzie na pełnych obrotach dmuchawy-prawidłowo. Te ogrzewania są bardzo czułe na właściwy skład mieszanki, zarówno chodzi o paliwo jak i obroty dmuchawy. Czy dmuchawa chodzi cicho, lekko i bez zacięć - charakterystycznych dla przytartych łożysk? Te dmuchawy dość często wymieniamy. Dodatkowo sprawdź czy rura ssąca powietrze...
jeździj na odpietym, ale zobacz czy nie będzie więcej palił bo po odpięciu MAFa sterownik nie widzi ile powietrza zasysa silnik i nie może dostosować odpowiedniej dawki paliwa, więc może dawać dużo żeby silnik pracował - tak w skrócie.
Piec 2014 paliwo ma 28-30MJ zawór steruje tylko podłogówką Sterownik to http://kotlystalopalne.com.pl/wp-content... A dmuchawa podobna do tej poniżej z linku i klapka zwrotna jest otwarta cały czas (podczas palenia drzewa pracowała i zamykała dopływ powietrza) https://encrypted-tbn1.gstatic.com/image...
które z powodu braku powietrza nie spala się, Skąd to założenie skoro rzekomo nie było tam klapy gaszącej? Macie racyję! Istotnie, ile rozwiązań tyle przypadków - nie założyłem takiej opcji. Natomiast miałem na myśli silniki z wtryskiem mechanicznym gdzie listwa w ustawia sekcje na zerowy wydatek. Podczas hamowania silnikiem regulator wraz z innymi...
Sinus dziękuję, bardzo pomocna instrukcja i nie tylko dla mnie :) Paliwo może grawitacyjnie dochodzić, czy trzeba wtłaczać np. strzykawką? Jeżeli nagrzewnica ruszy to znak, że cały układ spalania jest sprawny? Oraz przy takim uruchamianiu omijamy całkowicie sterownik?
Gdyby czasy wtrysków mogły być takie same to nie byłoby trzeba nic kalibrować. Inne paliwo, inne dysze no i gaz ma mniejszą wartość energetyczną - ma go palić 10-20 % więcej niż benzyny i to nie jest też wykres liniowy dla mnożnika. Trzeba od nowa kalibrować i zweryfikować ustawienia sterownika. Co do spalania - odpowiada za to sterownik silnika. Jeśli...
http://obrazki.elektroda.net/89_12322923... U mnie piec wygląda inaczej (j.w.). Jest to dolne spalanie, pierwsza przegroda jest zasypywana, a spalanie następuje na początku w drugiej a później w drugiej i pierwszej przegrodzie na dole. Jak napalę drewnem a później zasypię miałem to zaczyna kopcić z drzwiczek z paleniska i z zasypowych. Pomimo, że...
Układ EBS w pełni sprawny do ustalenia z jaką siłą ma hamowac auto bierzepod uwage zużycie okładzin hamulcowych, jesli któryś czujnik jest uszkodzony układ ebs nadal jest uzbrojony i elektronicznie ustala siły hamowania ale nie bierze pod uwage wtedy zużycia okładzin , sam uszkodzony czujnik nie ma wpływu na siłe hamowania. Zastanawia mnie fakt iż auto...
jest możliwość pracy sterownika na PB mimo odznaczonego "wyłącz przy pierwszym".niezależnie od odznaczenia lub nie sterownik przy wyłączaniu wtrysków musi podawać jakieś paliwo(jeśli wszystko sprawne).
Skasowałeś korekty. Zbierze je od nowa. Nie wiem na ile deptanie kierowcy wpływa na korekty tu niech się wypowie osoba znająca ten sterownik. Sterownik dobiera paliwo do pozostałych parametrów - otwarcia przepustnicy przepływu powietrza, wskazaniom sondy lambda, temperatury, obciążenia, obrotów itp wchodzi w grę jeszcze VVTi i kąt wyprzedzenia zapłonu...
Witam klienci którzy palą owsem najczęsciej sami go sobie sieją. Można palić inne ziarno, ale uzyskuje się mniejszą moc poprze mniejszą kaloryczność. Owies ma 15-17MJ/kg. Owies pali się bardzo fajnie, popiołu jest z niego około 7%, przy dobrze ustawionym kotle trzeba oprozniac popielnik 1 raz na 24h lub 1 raz na 48h, Zasobnik na paliwo w tym kotle zaczyna...
Pieklorz to na pewno nie jest paliwo dla świeżaka. Zresztą od dawna polecany Retopal kupiony w tym roku też spieka, a zawsze spalał się na popiół papierosowy. Czarna Perła tu mogłaby być lepsza, ale to nie jest polski węgiel. Zamień się z sąsiadem na kilka worków i porównajcie. A jak wygląda zapotrzebowanie na ciepło wg tej strony? http://cieplowlasciwie.pl/...
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
Posiadam Skodę Octavię 1999 rok z silnikiem benzynowym 2.0 AQY. W aucie jest instalacja LPG. Ostatnio podczas zatrzymania np.: przed przejściem dla pieszych, mocno czuć paliwo, zarówno na benzynie jaki i na gazie. Zaobserwowałem większe zużycie paliwa. W sterowniku zapisały się poniższe błędy: 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow...
emulator sondy lambda niema żadnego wpływu na jazde i spalanie na LPG jest założony tylko poto żeby niewprowadzać błędów do ecu (sterownik silnika) żeby niepracował wtrybie awaryjnym wtrakcie przełaczenia na paliwo trzeba by było gasić silnik żeby ecu się skasował i powrócił do pierwotnych ustawień ,bo jadąc na LPG sonda nieumie odczytać składu mieszanki...
Witajcie. Posiadam u siebie kocioł c.o. zakupiony około 3-4 lat temu, a więc raczej jeszcze w bardzo dobrym stanie, i chciałbym do niego zamontować dmuchawę wraz z odpowiednim sterownikiem. Oto przekrój mojego pieca: http://obrazki.elektroda.pl/2702058100_1... Myślę że dmuchawę zamontował bym w dolnych drzwiczkach tzw komory popielnika,...
Na listwie wtryskowej cały czas masz paliwo , którego ciśnienie reguluje reg.ciśnienie tam zamontowany. Wtryskiwacze z tąd pobierają paliwo , ale musi je coś otworzyc / nie ciśnienie paliwa/ , dlatego mają w sobie zamontowanę cewkę , która po kluczyka otrzymuje +12V , a przerywaną masę /minus/ ze sterownika silnika /ECU/ . Kluczowanie , to nic innego...
Odświeżam temat. Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Dodano po 39 : Zauważyłem na komputerze że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że na biegu jałowym ciśnienie na listwie...
Witam serdecznie. Wczoraj założyłem do swojego Clio licznik z komputerem pokładowym. Podpiąłem wszystko zgodnie z zaleceniami wyczytanymi na forum i mam pewien problem. Mianowicie nie wyświetla mi żadnych danych odnośnie spalania tj. chwilowe, średnie, zasięg oraz zużyte paliwo. Próbowałem już resetowania, odłączania akumulatora itd. i nic nie pomaga....
1. Inne wskaźniki zachowują się normalnie. Ustawienia są zapisywane. 2. Nic nie wiem o aktualizacja w tym samochodzie, raczej ich nie było. 3. Jest zamontowana instalacja LPG, kupiłem już z zamontowanym gazem. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszą przyczyną braku zapisywania trybu „M” (manualnego wyświetlania średniego spalania)...
Witam. Szukam sterownika pieca centralnego ogrzewania ogrzewanego paliwem stałym. Sterownik ten mialby za zadanie otwieranie klapki dolotu powietrza do komory spalania przy niskiej temperaturze, ktorą kontrolować mialby czujnik umieszczonu przy rurze z wypływającą wodą. A dokladnie chodzi o to, ze rano kiedy piec wygasa mogłby samoczynnie sie otworzyc...
(...) mam ten problem ,auto po tamtej zimie przestało odpalać dopiero przy pomocy płakać wchodzi na obroty chodzi do 3 tyś obrotów max i zaraz pojawiają się kontrolki czerwony silniczek miga i gasnie po czym jak zimny odpali sam czasami ale i tak po jakimś czasie gasnie ręce mi opadają proszę expertow o pomoc Witam serdecznie na forum elektroda.pl,...
To jest temat rzeka. Nikt nie poda Ci gotowych nastaw. Dużo zależy od ciągu komina i jakości ekogroszku a nawet temperatury w płaszczu wodnym. Proponuję kupić niewielką ilość ekogroszku z kilku miejsc i eksperymentalnie zmieniać nastawy kotła. Jeśli osadza Ci się sadza to sądzę że okresy pracy wentylatora są za krótkie lub przerwy za długie lub jest...
Przy instalacji sekwencyjnej jeśli auto spala dwa paliwa to raczej sterownik jest uszkodzony,wrzuć zdjęcia instalacji lub podaj jakąś nazwę producenta.
Nie. Jeśli przepływomierz jest uszkodzony to zwykle jego odpięcie powoduje lepszą jazdę, bo sterownik przyjmuje najgorszy możliwy scenariusz, czyli kiepskie paliwo, mróż i pewnie coś jeszcze. Ale auto jedzie. Przy czym spalanie zwykle jest wyższe. Masz możliwość podpięcia auta pod komputer czy musisz jeździć na diagnostykę?
Pomiary, jaką temperaturę widzi sterownik i inne podobne. Termostat trzyma 88 a nie 98 ale pomylić sie każdy może. Kolejna sprawa to koła, sprawdź czy każde lekko się obraca. Minimalny opór związany z zapieczeniem może powodować takie kwiatki. Kolejne to może być cpn, paliwo kiepskie.
Czujnik temperature w tym silniku to dwa czujniki w jednym -jeden podaje dane na zegary,drugi do sterownika silnika.Znaczy to ze złe wskazania na liczniku nie mają wpływu na prace silnika.Sprawdzić to można przy pomocy interfejsu diagnostycznego porównując temperatura podawaną na zegary z trmperaturą silnika w ECU.Czujnik tylko oryginalny z ASO-zamienniki...
Do MMATULEK - tak uważam że to jest stan normalny bo kocioł z górnym spalaniem jest trudno sterować. Paliwo pali się metodą przepalania i jeżeli jest dużo żaru (ognia) to trudno o stabilną temperaturę na kotle. posi221 dobrze kombinujesz
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
W Brazylii leją nawet 95% i silniki żyją. Zmiany są w układzie zasilającym- kaloryczność nowego E85 to około 70% kaloryczności benzyny, a auto spalają w przybliżeniu o 20% więcej tego paliwa.
Możesz spróbować zmienić rodzaj paliwa, ale jeśli paliwem jest drzewo to najrozsądniej jest ustawić na ten rodzaj opału, sterownik dobierze odpowiednio moc nawiewu itd. Jeśli zasypiesz węglem jak najbardziej zmień rodzaj paliwa!. Nie potrafię powiedzieć jak w zależności od rodzaju paliwa zachowuje się sterownik (siła nadmucha itd.), ale myśląc logicznie...
Tak się zastanawiam,czy ciągnąć Cię za język o każdy detal, czy dać sobie spokój ze ścieraniem literek na klawiaturze. Napięcie ładowania wcale nie za duże, więc może i spalanie w normie. Ile pali, jakie trasy, jakie ładunki, jaki kierowca, jaki magnes, jakie paliwo, jaka naczepa. Jakim programem skanowałeś? bo jakoś nie wierzę żeby chciażby z ABS`u...
Czyli nie da się go zastąpić jakiś małym urządzeniem które da sygnał, że spalanie stukowe nie wystepuje? - Ciagle wyskakuje ten błąd od tego czujnika i jak wyskoczy to auto zaczyna źle pracować - dużo gorzej i chcę koniecznie zasymulować komputerowi (sterownikowi), że wszystko jest OK- mimo ,że być może nie jest (np. kicha paliwo poniżej 95 oktan)....
"Ssanie" było przy gaźnikach a na wtrysku sterownik sam dawkuje paliwo między innymi jak jest zimny to wzbogaca mieszankę i niestety na takich trasach to normalne, że Ci więcej spali
Do wymiany świecy czy sitka, najlepiej wymontować puknąć młoteczkiem w śrubki i porządnym torx 20 i 25. Taki z marketu czy targu z pewnością się ukręci. Chaa ...żeby to był torx ,niestety łebki śrub na krzyżaczek ,jedna ,dwie próby i po łebkach ,zostaje jeszcze potraktowanie łebków śrub dorobionym z wiertła przecinakiem ,jak nie zerwie to tylko wiertarka...
Tu nie chodzi paliwo, ale raczej o regulację kotła. Przykręcając przepływy na grzejnikach w kotle sterowanym , prawdopodobnie możesz nie wymusić obiegu wody na ten felerny grzejnik, bo może zadziałać regulacja (sterownik) i zmniejszy się spalanie(temp. częstotliwość podawania paliwa, włączanie wentylatora itp.)< ale spróbować warto, może akurat ruszy...
ciśnienie robocze to takie jakie masz w czasie normalnej jazdy. Dlaczego ? Bo jak faktyczne jest niższe to stag obliczy poprawkę i wydłuży czas wtrysku. Warto mapy i mnożnik doprowadzić do wartości zalecanych przez producenta bo wynika to z badań laboratoryjnych optymalizujących prace instalacji lpg. Czas wtrysku ma być jak najbardziej zbliżony do czasu...
Witam wszystkich. Istotą bufora nie jest "grzanie w nim wody", lecz gromadzenie nadwyżki energii (ciepła), której nie potrafi w danym momencie "skonsumować" układ grzewczy. Po co to robić i generować koszty? Odpowiedź jest bardzo prosta - dla ochrony kotła przed zbyt szybką korozją. Kilka słów o samym spalaniu pyrolitycznym (zgazowaniu) drewna. Tzw....
Silnik który nie jest dogrzany nie ma sprawności nominalnej więc spalanie jest wyższe. W sterowniku HDI są korekty dotyczące ciśnienia doładowania jak i dawki paliwa w zależności od temperatury silnika, powietrza zasysanego, powietrza w dolocie, temperatury paliwa, temperatury oleju, ciśnienia atmosferycznego. Aby tych różnic nie było musiałbyś podgrzać...
Trociny już wypalone :) Ogólne wrażenia: - Bardzo niska wartość opałowa, a przy tym temperatura wody. W moim przypadku niemożliwe osiągnięcie temperatury powyżej 40-45°C. - Szybko się wypalają, dając przy tym niewiele energii. Cały zasyp kotła wypalał się w ok. 2 godziny. - Generują ogromne ilości dymu, który jest mocno wybuchowy, o czym się przekonałem...
Odpowiedź dla (at)BC109 . Widzę, że polemika z Tobą to jak kopać się z koniem. Podajnik podaje paliwo przez 4s (w moim kociołku) i dawka paliwa (groszku) to ok. 9g (9 gram !!!). Co chcesz odbierać przy tak małej ilości paliwa (jeszcze raz 9 gram !) ??? Skoro nie masz bladego pojęcia o spalaniu węgla w kotłach z podajnikami, to po ca zabierasz głos ?...
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Kup ten EGR i nie kombinuj bo emulator może oszuka sterownik , ale nie oszuka rzeczywistości . Jak zamiast spalin w cylindrze będzie powietrze to proporcja paliwo / powietrze jest nieprawidłowa bo jest zbyt dużo powietrza (tlenu) ten w temperaturze spalania jaka panuje w komorze spalania jest na tyle chętny do reakcji spalania że spali się z materiałem...
Mam małe doświadczenie jeżeli chodzi o kotły na paliwo stałe bo zapewne o taki tu chodzi, ale z tego co widziałem nie da się utrzymać temperatury wody na idealnie jednakowej temperaturze. Wachnięcia 5-10 stopni w/g mnie są w "normie". Zależy ona bowiem nie tylko od samego wsadu czy sterownika, ale również od zładu wody w całej instalacji, pojemności...
Postaram się podać kilka kontrargumentów przeciwko zwolennikom wprowadzenia norm dla kotłów. Czy jeżeli wprowadzimy normy emisji spalin dla samochodów, dla których badania będzie się prowadzić przy założeniu zakładanego stylu jazdy kierowcy (określona liczba obrotów silnika), to zmniejszymy tą emisję, gdy kierowcy ignorować będą zalecenia wskaźników?...
A dzwoni ona przy jednostajnej jeździe. Błedów brak, ale zaskakująca jest jedna rzecz-jakkolwiek sterownik odbiera puls spalania stukowego ( na ekranie Techa widać że zlicza pulsy) to nie robi korekcji tylko i wyłacznie w 4 cylindrze. Zrobiłem test migawkowy, przeglądnąłem 250 klatek, klatka po klatce, i wszędzie było opóznienie zapłonu w cylindrach...
Sonda lamba jest sprawna. Byłem z nim przedwczoraj u gazowników (co prawda nie cieszą się dobrą opinią ale tylko oni w Poznaniu mają kabel do tego sterownika) coś tam po podłączał i niby zrobił, powiedział że powinien mniej spalać. A jeszcze wcześniej kupiłem silniczek krokowy i próbował sam go wyregulować ale niestety do tego jest potrzebna elektronika....
Polska to biedny kraj więc paliwo to u nas nie istnieje rynku i nie są sprzedawane pojazdy do niego przystosowane. Natomiast jest ono intensywnie promowane przez Unię. Praktycznie wszystkie nowe modele pojazdów osobowych mają wersje silnikowe "flex fuel". Tak naprawdę to pochodzi ono z Ameryki, gdzie spirytus kukurydziany był jednym ze sposobów dotowania...
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. A jakie masz wątpliwości w tej materii? Wg mnie ważne, aby manometr był wpięty w przewód między pompą i listwą wtryskiwaczy. Obejrzałem załącznik i wg mnie ten skok chwilowy ciśnienia...
Do Jaro 353. Mam pytanko. Po takim tygodniowym nastawianiu parametrów sterownika co powiesz o czasch nastawuw w zależności do gatunku węgla. Jakie masz relacje czasów przedmuchu do podawania. Gdzieś kiedyś znalazlem, że powinno to być 3:1. Czyli np: 30sek podawania i 90sek przerwy a nadmuchem. Czy tobie też tak wychodzi? Może jednak dajesz dluższy...
Skoro jest wywalony krokowy, to centralka nie ma jak sterować dawką gazu. Pytanie jak sterownik benzyny czyta sondę i jak jest w centralce gazu ustawiona jej emulacja, Jeżeli sterownik wtrysku podczas jazdy na gazie będzie widział ubogą mieszankę to będzie podnosił czas wtrysku paliwa do górnej granicy regulacji. I po przełączeniu z gazu na paliwo będzie...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Nie oddam na reklamację, ponieważ był wymieniany tylko sterownik pompy, a dodam jeszcze, że na odpalonym silniku z wężyków przelewowych w ogole nie leci paliwo. Nieprzepalona ropa dymi z tłumika i przez to dużo spala.
pracuje idealnie na odłączonej sondzie,więc tak samo będzie chodzić na gazie,nie zauwazyłem zeby zwiększymy sie czasy otwarcia wtryskiwaczy przy odlaczonej sondzie wiec wlasnie to ten odczyt ( w ms) jest pobierany przez sterownik gazowy i wedlug tych wartosci podawany jest gaz przez wtryskiwacze gazowe,czyli teoretycznie powinno być ok na gazie. Niestety...
Po pierwsze w silnikach nie ma żadnego spalania wybuchowego. To jest kontrolowany proces... Nie mieszaj silników z zapłonem samoczynnym i opon do dyskusji na temat sprawności energetycznej silników z zapłonem iskrowym o marnym wysileniu. Bądź poważny... W miarę wzrostu obciążenia ponad przewidziane optymalne, stosunek produktów spalania ciepło/moc na...
robertododo Można w nim spalać węgiel koksujący (czyli mocniejszy, tłustszy) a nawet sam koks, przy czym paliwo koksowe charakteryzuje się większa bezwładnością tzn. trudniej go przy gasić oraz trudniej z tego przygaszenia z powrotem rozgrzać. Sterownik sobie z tym poradzi, jeśli ustawisz max. went. na nieco wyższą wartość maksymalną, powiedzmy 70%....
Witam, - jeżeli do D3WZ włożyłeś sterownik od D5WS musiałeś przekablować złącze przyłączeniowe do sterownika - czy tam nie ma błedu? - D3WZ wyjście na pompę ma na pinie 4 a D5WS na 3 i 4. Nie jestem pewien poza tym powodzenia tego rozwiązania, a mianowicie czy aby komora spalania od D3 przerobi prawidłowo zadaną ilość mieszanki paliwo/powietrze przez...
Sondę wykręciłem i obejrzałem. Była lekko czarna z jednej strony. Generalnie reaguje na spaliny. Jak wcisnę pedał przyspieszenia, przez chwilę skacze do 0.9V a potem spada do 0.7V. Jak gwałtownie puszczę pedał, to pokaże na chwilę 0V. Czuć paliwo z wydechu. Nie wiem, czy oscyluje. Pewnie nie. Zastanawia mnie jeszcze potencjometr. O ile dobrze myślę,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
zresetuj do nastw fabrycznych , żadnych wzbogaceń ,żadnego grzebania w mapach. WQtdy dopiero autokalibracja i ocena sytuacji. Prawidłowo skonfigurowana instalacja działa prawidłowo już tylko po autokalibracji. Korekty wzbogacenia i korekty map po obrotach dokonuje się w czasie jazdy obezrwując działanie sondy lambda, ciśnienia i czaasy wtrysków. Zrobiłeś...
Podpiąłem drugi palnik (używany) na zewnątrz. Włączyłem tankowanie na jakieś 10s. Wykonałem odpalenie żarnika, paliwo zaczęło się palić. Paliwo dochodzi świeca rozpala. Dmuchawa powietrza do spalania działa. Nie mam możliwości wyjęcia pieca całkowicie z auta, auto używane co dzień. Z tego co wyczytałem na forum o Rover'ach: Jeżeli szum ustaje po 4 minutach...
zdejmij kapelusz z filtrem powietrza odpal auto i zobacz czy po przejściu na gaz wtryskiwacz benzynowy podaje paliwo. Jeżeli tak to sterownik gazowy nie rozcina wtrysku benzynowego. Możesz też odpalić auto i przejść na gaz a następnie zdjąć kabelek "+" z cewki elektrozaworu na reduktorze. Jeśli samochód będzie pracował to na pewno wtryskiwacz paliwa...
panowie podaje sprawdzony montaż należy zamontować z obu stron boków paleniska najlepiej profile stalowe 20x50 mm muszą być przyspawane wystarczy punktowo na całej długości na środku bocznych ścian paleniska, przed montażem wywiercić rzędowo po 3 otwory f5 na całych długościach profili otwory na zewnętrznych ściankach rzędy co 5 cm góry profili zamknąć...
Witam ok niech będzie,ja dorobiłem adapter,który zakładam w miejsce czujnika ciśnienia paliwa i podłączam do niego owy czujnik a z boku adaptera manometr jest to przydatne gdy pada sterownik i wywala błędy o ciśnieniu paliwa czy choćby sam czujnik przekłamuje i tak jak w Twoim przypadku także miało by to zastosowanie wartość była by bardziej wiarygodna.Co...
Jestem krótko po instalacji kotła elektrycznego Elmet( ma 15 lat ale grzeje)niestety fabryczne sterowniki okazały się mieć zbyt wysoka temp.minimalna (10oC) i zastosowałem sterownik nowszej generacji. Ze względu na fakt iż użytkuje dom w trybie weekendowo-wakacyjnym (160m2+30m2 piwnicy) w okresie zimowym aby nie spuszczać wody z układu wody utrzymuje...
spala paliwo komputer komputer spala paliwo czujnik spala paliwo
radio hitachi hamulec grzać wymiana czujnika renault
toshiba 37av501p honda android
Kod błędu P1693-00 w Ford Custom - obwód sterowania turbo Oleo-Mac 937: Wzrost obrotów po obróceniu na bok