Podstawa prawidłowej pracy to regularne czyszczenie pieca, okolice paleniska nie są tu wyjątkiem.Niedopalenie paliwa świadczy o tym ,że piec nie spala paliwo prawidłowo. Powodów może być kilka od zatkanych otworów napływu powietrza w samym palenisku, złej mocy nawiewu po zbyt częste podawanie paliwa. Ważne aby obserwować płomień czy jest prawidłowy....
Witam klienci którzy palą owsem najczęsciej sami go sobie sieją. Można palić inne ziarno, ale uzyskuje się mniejszą moc poprze mniejszą kaloryczność. Owies ma 15-17MJ/kg. Owies pali się bardzo fajnie, popiołu jest z niego około 7%, przy dobrze ustawionym kotle trzeba oprozniac popielnik 1 raz na 24h lub 1 raz na 48h, Zasobnik na paliwo w tym kotle zaczyna...
PS. Znalazłem dwa "smakowite" wpisy na profilu ekologów z DAS: https://www.facebook.com/DolnoslaskiAlar... Ograniczenie zużycia węgla w ciepłownictwie indywidualnym zmniejszy problemy polskiej elektrenergetyki i zmniejszy uzależnienie od węgla z importu Zważywszy na model polskiej energetyki,...
Kolejny przykład jak na siłe montuje się niepotrzebne sterowniki i dmuchawy do prostych kotłów, które najlepiej działają bez dmuchaw. W kotle górnego spalania palimy od góry. Palenie od dołu to ogromne straty i (nie)świadome trucie siebie i innych. Przy paleniu od dołu rozgrzewa się cały zasyp do kilkuset stopni ( choc pali sie tylko jego cześc od dołu)...
które z powodu braku powietrza nie spala się, Skąd to założenie skoro rzekomo nie było tam klapy gaszącej? Macie racyję! Istotnie, ile rozwiązań tyle przypadków - nie założyłem takiej opcji. Natomiast miałem na myśli silniki z wtryskiem mechanicznym gdzie listwa w ustawia sekcje na zerowy wydatek. Podczas hamowania silnikiem regulator wraz z innymi...
Jeśli posiadasz Techa z PID to masz do wyboru jakie paliwo kociołek ma spalać ja też mam ten sterownik i spala sie swietnie jesli zapakujesz drewno to do rana na pewno nie wytrzyma, wybierz paliwo jakie spalasz gdyż wtedy piecyk reguluje temp spalin a wegiel spala sie w wyższej temperaturze niz drewno więc pewnie z tąd te problemy :D
Myśle że nikt nie poda Ci dokładnych informacji jak ustawić piec bo to raczej niemożliwe.Dużo zależy od paliwa,warunek podstawowy suche paliwo,suche nie podsuszone bo grozi to wybuchem i pożarem.Aby prawidłowo ustawić piec trzeba samemu posiedzieć i obserwować jak spala się paliwo i w miare zwiększać lub zmiejszać czas podawania,czas przerw itd. Nie...
Witam Hehehe :) w końcu ktoś poruszył temat tych pieców ;) z optymalnym dobrem nastaw jest duży problem... sami go mamy - ten sam piec.... Ogólnie sterownik tego pieca jest dość ułomny :> u nas działa z termostatem pokojowym - mniej spala węgla przez to... Teraz tak... Co do samych spadków temp to chyba logiczne że zawsze będą... a teraz pytanie czy...
Po pierwsze kocioł stałopalny ma najwyższą sprawność, kiedy grzeje z mocą nominalną. Czyli jeżeli masz kocioł 12kW to on uzyska najwyższą sprawność przy mocy 12kW. Zatem najlepszym rozwiązaniem jest duża ilość wody w instalacji. Dzięki temu kocioł może spalić cały wsad i oddać ciepło wodzie w krótkim czasie, a ta stopniowo oddaje do ciepło do otoczenia...
robertododo Można w nim spalać węgiel koksujący (czyli mocniejszy, tłustszy) a nawet sam koks, przy czym paliwo koksowe charakteryzuje się większa bezwładnością tzn. trudniej go przy gasić oraz trudniej z tego przygaszenia z powrotem rozgrzać. Sterownik sobie z tym poradzi, jeśli ustawisz max. went. na nieco wyższą wartość maksymalną, powiedzmy 70%....
Generalnie kotły z podajnikiem (tzw. retorta) mają wadę. Żar z paleniska może się cofać do kolana podajnika a nawet do zasobnika opału. Ważne jest, aby żar na ruszcie utrzymywał się wysoko nad kolanem podajnika. Ideą konstruktora jest, aby węgiel spalał się na pierścieniu z blachy. Wtedy opał wypychany z podajnika wysypuje się i spala. Sama idea jest...
Co do gazu się wypowiem. Mazda MX-5 1993. Spala benzyny w trasie około 9 litrów. Gazu 10,5. Przy 2750zł za instalację koszta zwróciły mi się w pierwszym roku od instalacji (benzyna 5.20 gaz 2.10) po około 12-13k kilometrów. Latem na PB jedzie 500m. Zimą do 2km. Faktem natomiast jest to, że przy spalaniu 5pb i 7lpg instalacja będzie się zwracać 2-3x...
Witam wszystkich ponownie:D.Zastosowałem się do porad p.Staszka i to moje spostrzeżenia:założyłem ręczną regulacje zamiast silniczka krokowego ,jeżdziłem naprawde ekonmicznie max100km/h obroty silnika do 3tyś ,a przy dystrybutorze 11l gazu na 100 .Jzada c cyklu mieszanymz przewagą trasy coś za dużo ????? w między czasie wymiłem termostat bo temperature...
Witam, jestem nowa na forum ale mam problem z regulacją kotła (z poprawnym ustawieniem sterownika do kotła CO) Moje dane: Mieszkanie 70m2, stare budownictwo, dom (bliźniak) nieocieplony, okna plastikowe, kocioł CO 12,5kW SKID Ryszard Kowalski (http://www.kotlykowalski.pl/) + zbiornik CWU o pojemności 100 litrów, sterownik do kotła Yeti firmy Domer (http://www.domer.pl/regulator-temperatu...
Tak ciekawostka: Załóżmy że posiadamy samochód który hamując silnikiem spala 0 /100 km Jadąc z prędkością 70 km/h spala 6/100 km Na biegu jałowym spala 2 litry na godzinę Prędkość początkowa wynosi 70 km/h Mamy taką sytuację: http://obrazki.elektroda.net/26_12341862... Jadąc od punktu O do punktu A samochód hamuje silnikiem i zakładamy że...
Witam serdecznie. Mam problem z instalacją stag 300 w vectrze B. Posiadam instalacje około pół roku.Wszystko współpracowało w jak najlepszym porządku. od jakiegoś miesiąca borykam się z problemem ponieważ podczas jazdy zamiast gazu spala mi Pb mimo że jest włączony na gazie. Samochód na wolnych obrotach zachowuje się poprawnie. Gdy jest włączony na...
Ja bym radzil ECU Mastera... zamiast SMT6... choc by z tego powodu ze na wyjsciu jest przetwornik digital/analog - a nie jak w smt6 wyjscie PWM ktore nie dziala zbyt liniowo. Kolejna sprawa to interpolacja w EcuMaster ktora duzo daje. To akurat moje spostrzezenia po analizie softu i hardware tych swinek... Ale bylo juz wspomniane ze swinka raczej odpada....
Bingo, nie, nie zależy mi jakoś specjalnie na podajniku - tym bardziej, jakby paliło się dość długo, bez ciągłego podkładania do niego. W takim razie, skoro masz z tą firmą dobre doświadczenie, to może poleciłbyś mi coś bez podajnika? Bo chcę naprawdę dobrej firmy, już mam dosyć szukania - jeszcze się natknę na jakiś szajs i będzie. Ale obowiązkowo...
(at)Grzegorz511 nie żebym coś negował, jestem po prostu ciekawy, ale możesz wytłumaczyć jakoś bliżej "bojler działa jak kaloryfer,który zamiast powietrza ogrzewa wodę" tzn. jakie znaczenie dla ogrzewanej wody ma to w którą stronę porusza się płyn w wężownicy? Czy chodzi o to że "ciężej" pchać wodę do góry? Bo wydawało mi się że jak się pacha do góry...
Hehe bez obrazy kolego jannaszek ale Twój post zabrzmiał trochę jak malkontenctwo 80 letniej babki nad tym, że jej nowa pralka ma coś poza jednym przyciskiem włączania do prądu.. :D a kiedyś to się prało na tarze i też było dobrze tylko ludzie teraz są zepsuci i leniwi.... :!: Czemu sobie nie ułatwiać życia i nie unowocześniać urządzeń skoro można ??...
Tak, zuzlowanie jest powodowane duzym nadmuchem. Podobnie dzieje sie w paleniskach kowalskich gdy kowal wlaczy dmuchawe. tak kombinuje jakie bylo by kozystniejsze ustawienie tego kotla, ale nic mi tu nie pasuje, bo te wszystkie ustawiania to o D... rozbic. Kociol na paliwo stale powinien chodzic caly czas tylko z rozna iloscia paliwa, a tego u ciebie...
Przy instalacji sekwencyjnej jeśli auto spala dwa paliwa to raczej sterownik jest uszkodzony,wrzuć zdjęcia instalacji lub podaj jakąś nazwę producenta.
Wygląda na to że zacina się tłok dawki lub kąta w pompie wtryskowej więc szykuje się jej regeneracja. Spróbuj jeśli chcesz zastosować środek do czyszczenia układ paliwowy np liquidmoly i nowy filtr paliwa.
Wypalenie DPF polega na tym że w chwili gdy zaczyna się proces, sterownik silnika zwiększa dawkę paliwa wtryskiwanego do silnika. Gdy przerwiemy proces to paliwo jest nie spalone, czyli trafia do oleju, lub po ponownym odpaleniu nie spalone do dpf. Czyli samochody wyposażone w DPF najlepiej się sprawdzają w trasach. Do jazdy po mieście to porażka, czyli...
odpowiedzialny za włączenie jest przekażnik , i sygnał z sterownika- komputer.
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
/quote] Tak, sterowanie klapami w pełni "analogowe", :)[/quote] Nie jest to przerost formy nad treścią, nie wystarcza dmuchawa? Jakie spalanie/powierzchnia domu i będziemy wiedzieć, jakie oszczędności: ) Kolega uzyskał? Wzrost temperatury, to nie tragedia, sterownik wyłącza, lub wypycha paliwo, by zgasić - gorszy jest FUUUCHH. Nie zdarzył się?
Tak prosto to nie ma. Możesz mierzyć czas otwarcia jednego z wtryskiwaczy albo w niektórych sterownikach był sygnał zbiorczy czasu wtrysku na MID-a (komputer pokładowy - funkcja spalanie). Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Jak chcesz aktualną moc...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Tu trzeba zrobić diagnostykę a nie wymianiać na pałę. Podłączyć komputer sprawdzić co widzi czujników sterownik silnika.
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Jak na razie problem stoi w miejscu jednakże są pewne poszlaki odnośnie sterownika gdyż gaz jest sterowany elektronicznie . Dodatkową poszlaką jest to że , bez gazu czyli podczas "toczenia się" pokazuje spalanie 2l/100 km czego nie powinno być bo wtenczas paliwo nie jest podawane . Więc albo błąd związany jest z nieprawidłowym wyświetlaniem wartości...
Nie we wszystkich silnikach były montowane wtryskiwacze rozruchowe. Sprawdź czy przez wężyk podciśnieniowy nie leci paliwo z regulatora ciśnienia do kolektora ssącego. Zobacz też czy nie zacina się klapa w przepływomierzu w tym weżyku podciśnieniowym właśnie mam paliwo czyli rególator ro wymiany? A na jakiej podstawie sterownik pokazuje ile paliwa...
W Brazylii leją nawet 95% i silniki żyją. Zmiany są w układzie zasilającym- kaloryczność nowego E85 to około 70% kaloryczności benzyny, a auto spalają w przybliżeniu o 20% więcej tego paliwa.
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Skoro kolega godzi się na duże koszty to ja proponuję wstawić sekwencję - cały set od staga czyli R02 + W03 choć łatwiej jest wstawić barracudy a wyjdzie niewiele drożej. Zero strzałów, zero emulatorów AEBowych które nie wiadomo co robią, dobre spalanie przy braku spadku mocy na oby paliwach.
Od czego zależy moc tego ustrojstwa? Patrząc na oferty, piece np. 5kW i 8kW wyglądają niemal identycznie, inny sterownik i pompa paliwa? W zasadzie moc zależy od ilości spalanego paliwa i ilości powietrza. Te 8kW można między bajki włożyć, chińczyk mocno przyfantazjował. Analogią jest tu silnik spalinowy, jeśli mamy np. 60KM z 1l pojemności to przy...
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Czyli do węgla pozostanie dmuchawę, a w przypadku palenia drewnem będę musiał dostawać lufę do pieca i przekręcić miarkownik.. W sumie i do węgla lepiej jak by był ten miarkownik. Dmuchawa i sterownik naprawdę nie daje żadnych istotnych korzyści przy jakimkolwiek paliwie spalanych w śmieciuchu. Sterownik z dmuchawą daje bardzo dużo w kotle podajnikowym,...
Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym...
Układ EBS w pełni sprawny do ustalenia z jaką siłą ma hamowac auto bierzepod uwage zużycie okładzin hamulcowych, jesli któryś czujnik jest uszkodzony układ ebs nadal jest uzbrojony i elektronicznie ustala siły hamowania ale nie bierze pod uwage wtedy zużycia okładzin , sam uszkodzony czujnik nie ma wpływu na siłe hamowania. Zastanawia mnie fakt iż auto...
Posiadam Skodę Octavię 1999 rok z silnikiem benzynowym 2.0 AQY. W aucie jest instalacja LPG. Ostatnio podczas zatrzymania np.: przed przejściem dla pieszych, mocno czuć paliwo, zarówno na benzynie jaki i na gazie. Zaobserwowałem większe zużycie paliwa. W sterowniku zapisały się poniższe błędy: 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow...
Konie wymagają paszy. Nie ma paliwa nie ma mocy. Jest paliwo jest moc. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.
Nie masz przypadkiem lejących wtrysków i nadmiar paliwa nie spala się w kolektorze . Podepnij oscyloskop do wtrysków i sprawdź czy przypadkiem nie ma problemu ze sterownikiem może on otwiera wtryski w trakcie 4 suwu (wydech ) i paliwo po prostu ląduje w kolektorze gdzie się spala .
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
W dużym uproszczeniu tak. W całości to trochę bardziej skomplikowane, bo do załączenia procedury wypalania trzeba spełnić kilka warunków, jednakże jeśli nie jest poprawnie wyłączony w sofcie DPF to ta procedura się uruchamia, paliwo się leje do cylindra, spływa po ściankach, rozrzedza olej... A bywają sterowniki, w których "gotowce" nie działają(bo...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
jeździj na odpietym, ale zobacz czy nie będzie więcej palił bo po odpięciu MAFa sterownik nie widzi ile powietrza zasysa silnik i nie może dostosować odpowiedniej dawki paliwa, więc może dawać dużo żeby silnik pracował - tak w skrócie.
Czy podczas hamowania silnikiem silnik nie spala paliwa? Czy sterownik wtedy nie podaje impulsow na wtryskiwacz? Slyszalem ze dopiero uruchamia jak spadnie np ponizej 2000 obrotow.
Ile taki silnik spala benzyny(?), czy innego paliwa? Zbudowałeś do niego jakiś sterownik?, pozd
http://obrazki.elektroda.net/89_12322923... U mnie piec wygląda inaczej (j.w.). Jest to dolne spalanie, pierwsza przegroda jest zasypywana, a spalanie następuje na początku w drugiej a później w drugiej i pierwszej przegrodzie na dole. Jak napalę drewnem a później zasypię miałem to zaczyna kopcić z drzwiczek z paleniska i z zasypowych. Pomimo, że...
Wymiana poszczególnych części z nadzieją że to pomoże to słaby sposób na oszczędzanie. Zrobiłeś jakąkolwiek diagnostykę? Podłączyłeś chociaż woltomierz w celu sprawdzenia napięcia ładowania? Musisz sprawdzić dlaczego sterownik leje za dużo paliwa, czyli podejrzeć bieżące parametry. Jak lubisz wymieniać na ślepo to, tak jak pisał przedmówca, wymień sondę...
Mechanik zdiagnozował do wymiany sterownik silnika reszta układu jest sprawna. Samochód pali na dotyk sprężanie O.K a rura czarna bo przelewa paliwo. Próbował wgrać nowego softa ale nic to nie dało bo sterownik nic nie przyjmuje.
Nie listwę tylno ciśnienie paliwa na niej. Skoro taki był błąd w liczniku tzn że masz odczytać błędy w liczniku. Gdyby licznik nie miał komunikacji ze sterownikiem silnika to silnik by nie odpalił bo trzymałoby immo. Kupiłeś auto z takim problemem? LPG jest? Coś robiłeś i tak się stało?
Samochód jednak pali normalnie, natomiast komputer pokładowy pokazuje wyższe spalanie niż jest w rzeczywistości. Według mechanika, wymieniony sterownik (używany, nowe nie są dostępne) mógł pochodzić z wersji z większym zbiornikiem paliwa, stąd błąd.
Co do tej przerwy na świecy to niech kolega powie jak to zrobić przy kilku elektrodach. Ja jeżdżę od 30 lat na LPG i nigdy nie zmieniałem przerwy i nie miałem z tym problemów. Moim zdaniem w tym silniku powinna być sonda szerokopasmowa. Ty pokazujesz pracę sondy dwustanowej która zazwyczaj jest za katalizatorem. Może przez to nie możesz znaleźć pierwszej...
Na listwie wtryskowej cały czas masz paliwo , którego ciśnienie reguluje reg.ciśnienie tam zamontowany. Wtryskiwacze z tąd pobierają paliwo , ale musi je coś otworzyc / nie ciśnienie paliwa/ , dlatego mają w sobie zamontowanę cewkę , która po kluczyka otrzymuje +12V , a przerywaną masę /minus/ ze sterownika silnika /ECU/ . Kluczowanie , to nic innego...
Pieklorz to na pewno nie jest paliwo dla świeżaka. Zresztą od dawna polecany Retopal kupiony w tym roku też spieka, a zawsze spalał się na popiół papierosowy. Czarna Perła tu mogłaby być lepsza, ale to nie jest polski węgiel. Zamień się z sąsiadem na kilka worków i porównajcie. A jak wygląda zapotrzebowanie na ciepło wg tej strony? http://cieplowlasciwie.pl/...
Pomiędzy czarny przewód sondy a mase podłacz miernik i sprawdz czy napięcia sie zmieniaja na ciepłym w zakresie od 0,2 volta bardzo uboga do 06 volta bardzo bogata ia tak sały czas powinno skakac. Tak dla wyjasnienia sonda nie bada składu spali a ich temperature i na tej podstawie sterownik dobiera wartosci skałdników mieszanki (paliwo, powietrze)....
Masz właśnie odpowiedź na VAGu gdzie szukać. Lambda steruje dawka paliwa.
Witam, Mam następujące zapytania. Szukam czegoś takiego jak "przepływomierz z miernikiem spalania" który można podłączyć do przewodu paliwowego tzn chce zrobić sobie wyświetlacz aktualnie spalanego paliwa z możliwością podliczenia np po trasie lub 100km. Może znacie jakieś dobre sterowniki alarmu z możliwością podłączenia do niego centralnego zamka...
Możesz spróbować zmienić rodzaj paliwa, ale jeśli paliwem jest drzewo to najrozsądniej jest ustawić na ten rodzaj opału, sterownik dobierze odpowiednio moc nawiewu itd. Jeśli zasypiesz węglem jak najbardziej zmień rodzaj paliwa!. Nie potrafię powiedzieć jak w zależności od rodzaju paliwa zachowuje się sterownik (siła nadmucha itd.), ale myśląc logicznie...
U mnie w corolli na wolnych obrotach - 642 i temperaturze 88 st.C, uchylenie przepustnicy TP = 15%, a MAF = 2g/s. Na temat wartości sond trudno się wypowiedzieć, bo nie wiem czy to jest wartość chwilowa czy jakaś uśredniona. Jeżeli uśredniona to mieszanka paliwowa jest bardzo uboga i sterownik wydłuża czasy wtrysku. Jeżeli sonda pracuje niewłaściwie,...
Większa dawka spala się dłużej Gdyby spalała się dłużej, to miałbyś ją przeciągnietą na suw wydechu - rzygało by ogniem do turbiny. Na zbyt wysoką temp ma wpływ zbyt mało tlenu w mieszance za późny wtrysk, za niska kompresja, Czy aby na pewno? Za mało tlenu - reakcja zostaje zahamowana, następuje spalanie nie całkowite. Temperatura spalin zależy od...
Wymieniono zespół pompy z czujnikami, zrobiono kalibrację, teraz pracuje równo i nie gaśnie, ale spalanie paliwa wzrosło, około 11 litrów zamiast 8, błędy: P062B (sterownik wtryskiwaczy, za niskie napięcie zasilania) oraz błąd typu: nieprawidłowe dławienie we wszystkich czterech dyszach. W czym jeszcze może być problem?
Pomiary, jaką temperaturę widzi sterownik i inne podobne. Termostat trzyma 88 a nie 98 ale pomylić sie każdy może. Kolejna sprawa to koła, sprawdź czy każde lekko się obraca. Minimalny opór związany z zapieczeniem może powodować takie kwiatki. Kolejne to może być cpn, paliwo kiepskie.
Tu nie chodzi paliwo, ale raczej o regulację kotła. Przykręcając przepływy na grzejnikach w kotle sterowanym , prawdopodobnie możesz nie wymusić obiegu wody na ten felerny grzejnik, bo może zadziałać regulacja (sterownik) i zmniejszy się spalanie(temp. częstotliwość podawania paliwa, włączanie wentylatora itp.)< ale spróbować warto, może akurat ruszy...
Chodziło mi o hamowanie silnikiem i tak wówczas silnik w teorii jest zgaszony (nie spala paliwa) a sterownik silnika dba aby włączyć wtrysk paliwa w odpowiednim momencie bezpośrednio przed kompletnym zatrzymaniem auta i naciśnięciem sprzęgła lub naciśnięciem gazu aby wznowić jazdę. Po to są te wszystkie czujniki a sam sterownik potrafi się "uczyć" styl...
Tak się zastanawiam,czy ciągnąć Cię za język o każdy detal, czy dać sobie spokój ze ścieraniem literek na klawiaturze. Napięcie ładowania wcale nie za duże, więc może i spalanie w normie. Ile pali, jakie trasy, jakie ładunki, jaki kierowca, jaki magnes, jakie paliwo, jaka naczepa. Jakim programem skanowałeś? bo jakoś nie wierzę żeby chciażby z ABS`u...
"Ssanie" było przy gaźnikach a na wtrysku sterownik sam dawkuje paliwo między innymi jak jest zimny to wzbogaca mieszankę i niestety na takich trasach to normalne, że Ci więcej spali
Odpowiedź dla (at)BC109 . Widzę, że polemika z Tobą to jak kopać się z koniem. Podajnik podaje paliwo przez 4s (w moim kociołku) i dawka paliwa (groszku) to ok. 9g (9 gram !!!). Co chcesz odbierać przy tak małej ilości paliwa (jeszcze raz 9 gram !) ??? Skoro nie masz bladego pojęcia o spalaniu węgla w kotłach z podajnikami, to po ca zabierasz głos ?...
Potwierdzam bogato spala,oj bogato. zastanówmy się dlaczego sterownik tyle paliwa daje? możliwe że za mało powietrza dostaje?
Czyli nie da się go zastąpić jakiś małym urządzeniem które da sygnał, że spalanie stukowe nie wystepuje? - Ciagle wyskakuje ten błąd od tego czujnika i jak wyskoczy to auto zaczyna źle pracować - dużo gorzej i chcę koniecznie zasymulować komputerowi (sterownikowi), że wszystko jest OK- mimo ,że być może nie jest (np. kicha paliwo poniżej 95 oktan)....
re: trans-serwis: Ustawiałem już u róznych mechaników chyba 3 krotnie i nic to nie dało. W VAG COM grupa 0 poz.2 Sprawdzam po odebraniu od mechaników na swoim laptopie i VAG COMmie Po debraniu od każdego z mechaników pokazywał inną wartośc ale nie przynosiło to większych efektów. a. Najgorzej zapalał gdy ta wartoś wynosiła pomiędzy 30 - 70 b. Obecnie...
Skoro jest wywalony krokowy, to centralka nie ma jak sterować dawką gazu. Pytanie jak sterownik benzyny czyta sondę i jak jest w centralce gazu ustawiona jej emulacja, Jeżeli sterownik wtrysku podczas jazdy na gazie będzie widział ubogą mieszankę to będzie podnosił czas wtrysku paliwa do górnej granicy regulacji. I po przełączeniu z gazu na paliwo będzie...
Problem w tym że ten czujnik ma konkretne zastosowanie mierzy temperaturę powietrza w kolektorze dolotowym co wpływa na ustalanie mieszanki paliwowo powietrznej na tą chwilę jest tak że w komputerze widać jak by czujnik nie był podłączony a temperatura jest stała 19,5 stopnia (czy silnik zimny czy ciepły) co wpływa niekorzystnie ilość spalanego paliwa...
Do Jaro 353. Mam pytanko. Po takim tygodniowym nastawianiu parametrów sterownika co powiesz o czasch nastawuw w zależności do gatunku węgla. Jakie masz relacje czasów przedmuchu do podawania. Gdzieś kiedyś znalazlem, że powinno to być 3:1. Czyli np: 30sek podawania i 90sek przerwy a nadmuchem. Czy tobie też tak wychodzi? Może jednak dajesz dluższy...
Silnik który nie jest dogrzany nie ma sprawności nominalnej więc spalanie jest wyższe. W sterowniku HDI są korekty dotyczące ciśnienia doładowania jak i dawki paliwa w zależności od temperatury silnika, powietrza zasysanego, powietrza w dolocie, temperatury paliwa, temperatury oleju, ciśnienia atmosferycznego. Aby tych różnic nie było musiałbyś podgrzać...
Witam ok niech będzie,ja dorobiłem adapter,który zakładam w miejsce czujnika ciśnienia paliwa i podłączam do niego owy czujnik a z boku adaptera manometr jest to przydatne gdy pada sterownik i wywala błędy o ciśnieniu paliwa czy choćby sam czujnik przekłamuje i tak jak w Twoim przypadku także miało by to zastosowanie wartość była by bardziej wiarygodna.Co...
1. Inne wskaźniki zachowują się normalnie. Ustawienia są zapisywane. 2. Nic nie wiem o aktualizacja w tym samochodzie, raczej ich nie było. 3. Jest zamontowana instalacja LPG, kupiłem już z zamontowanym gazem. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszą przyczyną braku zapisywania trybu „M” (manualnego wyświetlania średniego spalania)...
zdejmij kapelusz z filtrem powietrza odpal auto i zobacz czy po przejściu na gaz wtryskiwacz benzynowy podaje paliwo. Jeżeli tak to sterownik gazowy nie rozcina wtrysku benzynowego. Możesz też odpalić auto i przejść na gaz a następnie zdjąć kabelek "+" z cewki elektrozaworu na reduktorze. Jeśli samochód będzie pracował to na pewno wtryskiwacz paliwa...
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Kaziu ma rację to czujnik temperatury. Niestety jeżeli założyłeś zamiennik to i tak będzie lipa. Wtryskiwacze wtedy leją ile się da a sterownik myśli że mocno zimno i dolewa benzyny.
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. A jakie masz wątpliwości w tej materii? Wg mnie ważne, aby manometr był wpięty w przewód między pompą i listwą wtryskiwaczy. Obejrzałem załącznik i wg mnie ten skok chwilowy ciśnienia...
Jak sama nazwa wskazuje "mierzy przepływ" powietrza w tym przypadku. Do ilości pobranego powietrza dopasowana zostaje dawka paliwa by stworzyć prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną. Czym zajmuje się już komputer. Ale po co zgadywać co jest uszkodzone, odczytanie sterownika da odpowiedź na wiele pytań. Skontaktuj się ze mną może będę mógł pomóc
Witam Mam problem z Clio II 1.2 16V z 2002 r spalanie wynosi ok 17L/100KM do tego dymi na czarno. Na początku Clio paliło ok 9 l dość sporo, ale było używane tylko do bardzo krótkich odcinków więc stąd takie spalanie. Później chciałem wymienić EVAP (zawór odpowietrzania par paliwa) ponieważ świecił mi się check, ale auto normalnie jeździło. Po tej wymianie...
Sondę wykręciłem i obejrzałem. Była lekko czarna z jednej strony. Generalnie reaguje na spaliny. Jak wcisnę pedał przyspieszenia, przez chwilę skacze do 0.9V a potem spada do 0.7V. Jak gwałtownie puszczę pedał, to pokaże na chwilę 0V. Czuć paliwo z wydechu. Nie wiem, czy oscyluje. Pewnie nie. Zastanawia mnie jeszcze potencjometr. O ile dobrze myślę,...
Sonda lamba jest sprawna. Byłem z nim przedwczoraj u gazowników (co prawda nie cieszą się dobrą opinią ale tylko oni w Poznaniu mają kabel do tego sterownika) coś tam po podłączał i niby zrobił, powiedział że powinien mniej spalać. A jeszcze wcześniej kupiłem silniczek krokowy i próbował sam go wyregulować ale niestety do tego jest potrzebna elektronika....
emulator sondy lambda niema żadnego wpływu na jazde i spalanie na LPG jest założony tylko poto żeby niewprowadzać błędów do ecu (sterownik silnika) żeby niepracował wtrybie awaryjnym wtrakcie przełaczenia na paliwo trzeba by było gasić silnik żeby ecu się skasował i powrócił do pierwotnych ustawień ,bo jadąc na LPG sonda nieumie odczytać składu mieszanki...
Witam wszystkich. Posiadam UNO 1.4 B+G na jednopunktowym wtrysku paliwa i instalacje gazową która przełącza na gaz po wejściu silnika na odpowiednie obroty. W instalacji gazowej występuje silnik krokowy sterowany sterownikiem sondy lambda. mam pytanie : Czy jest możliwe że wtrysk paliwa puszcza benzynę w trakcie pracy na gazie??? Sterownik gazu nie...
czy wadliwe działanie sondy lambda naprawdę może zwiększyć spalanie o blisko 100% Tak, sonda Lambda ma zasadnicze znaczenie dla pracy silnika i ilości zużywanego paliwa. Ponadto proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tak jak napisali koledzy, do dobraj diagnozy potrzebny jest mechanik co zna VAG. Trzeba ocenić na podstawie wskazań,...
Walczyłem z tym problemem tygodniami. Może mój przypadek nie jest taki sam ale usterka ta sama. Kupiłem używana pompę do mojego 2.2 dti. Zrobiłem klona sterownika ze starej pompy. Spalanie na jałowym 3litry i spadało do 2. Po podpięciu do kompa dawka 20mg na suw. W pompach psg5 czy to psg16 sterownik jest skalibrowany z pompa na stole probierczym. Każde...
Renault Master 2.5 dCi 115 km, brak mocy, max prędkość 100 km, nowe wtryski, pompa wtryskowa, regulator paliwa, map sensor, czujnik ciśnienia paliwa, zawór na szynie, czujnik położenia wału i wałka, nowy rozrząd zrobiony na blokadach, parametry podczas jazdy to paliwo 1340 bar, turbo 2.3 bar, żadnych błędów, brak kagańca, brak białego i czarnego dymu,...
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Spalanie stukowe nie jest zjawiskiem w pełni poznanym. Wiadomo że wysoka temp mieszanki powietrzno paliwowej i odpowiednie wysokie ciśnienie sprężania w cylindrze spowoduje samozapłon, nawet bez potrzeby iskry. Ciśnienie sprężania wzrasta nawet od dużego nagaru, a nagar może być ponieważ wcześniej auto spalało dość dużą ilość oleju. Temp spalin wzrasta,...
Przede wszystkim co ten kocioł ogrzewa (rodzaj ogrzewania - kaloryfery żeliwne, grzejniki stalowe/aluminiowe, podłogówka?), jak długo trwa pełen ruch tłoka, jak rozumiem jest w sterowniku jakiś pseudo pid który odpowiada za dozowanie paliwa? Ogółem jako użytkownik tłokowca mogę powiedzieć tylko tyle, że one z natury szybko zarastają, ale efekt można...
A co ma wspólnego ilość podawanego (spalanego) opału z komunikatem o braku opału w zasobniku ??? Jeżeli zasobnik posiada jakiś czujnik ilości paliwa to tam szukaj przyczyny ew czy z poziomu sterownika nie ma kasowania komunikatu o niskim stanie paliwa
Witam serdecznie. Wczoraj założyłem do swojego Clio licznik z komputerem pokładowym. Podpiąłem wszystko zgodnie z zaleceniami wyczytanymi na forum i mam pewien problem. Mianowicie nie wyświetla mi żadnych danych odnośnie spalania tj. chwilowe, średnie, zasięg oraz zużyte paliwo. Próbowałem już resetowania, odłączania akumulatora itd. i nic nie pomaga....
Przyczyn może być wiele: - sonda lambda - świece - filtr paliwa - filtr powietrza - aktualizacja oprogramowania sterownika silnika - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - za niskie ciśnienie w układzie zasilania paliwem Co do tej pory wymieniłeś?
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
spala paliwo komputer komputer spala paliwo czujnik spala paliwo
obudowa ekranu telewizora sharp service bezpieczniki licznikowe
izopropanol termopasty amica daw7123dcb
HLY-7006R – hybrydowy wzmacniacz operacyjny do Meratester V640, zamienniki TL081, OPA134 Czarny dym po dodaniu gazu – przyczyny w silnikach Diesel i benzyna, diagnostyka OBD, DPF, EGR