Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Witam. Ostatnio dla potrzeb brata, który prowadzi warsztat samochodowy wykonałem specjalny mikroprocesorowy sterownik do sprawdzania wtryskiwaczy gazowych (może kogoś zainteresuje). Układ umożliwia wygenerowanie ściśle określonej liczby obrotów z ustawianym czasem otwarcia wtryskiwacza oraz przy ustawianej prędkości obrotowej, dzięki czemu można sprawdzić...
No to jak napisałem. Dodatkowo w zaworze jest czujnik położenia i to pewnie sterownik sapie o napięcie z czujnika. Ma być 5v ,masa i trzeci to "zwrot " do sterownika.Trzpień może i się wysuwa ale ważne jest to co widzi sterownik. Masz tester by to sprawdzić?
https://obrazki.elektroda.pl/5644950100_... Witam Szanownych Kolegów z Elektrody, Mam przyjemność zaprezentować autorski projekt testera diagnostycznego przeznaczonego dla samochodów FSO Polonez. Mam nadzieję, że niniejsza prezentacja wniesie odrobinę koloru na forum, które od dłuższego czasu tonie w szarej serii artykułów o ponownym...
Niestety nie :( Ciągle to u mnie nie rozwiązany temat. Ale ciekawe spostrzeżenie, hmm, zobaczę jutro rano na zebranym zbiorze danych :) Dzięki :)
Czemu niby nieopłacalne ? Za tyle co zapłacisz za naprawę drugiego auta nie kupisz , a to jeśli jest sprawne to zakodowanie sterownika , choć nie wiem czemu wstawiasz nowy sterownik zamiast użyć oryginalnego ? Tak na prawdę wystarczyło podpiąć tester i zakodować wszystko od nowa .
Nie rób na wariata. Sterownik silnika żyje i ma zasilania skoro na chwilę odpala. Tester powinien się połączyć po K-line. Problemu szukaj w szybkim CAN. Być może zasilanie zegarów leży o czym świadczył by brak kontrolek. Schematy w dłoń i jazda. Zmierz też rezystancję między CAN - H i CAN -L. Powinno być koło 60 omów.
Sprzedawca dobrze powiedział. Miernik ten wskaże ilość przetransportowanej energii do telefonu, ale pokaże to dla napięcia USB 5V, np. 5000mAh. Tę wartość będziesz musiał pomniejszyć o straty na układzie pomiarowym i straty na wewnętrznej ładowarce telefonu (np. 20%), a następnie skonwertować wynik na 3.7V, dla którego zwykle podawana jest pojemność...
http://obrazki.elektroda.pl/8292356400_1... Ciągle powtarza się kwestia wykorzystania starych matryc LCD jako niezależnych wyświetlaczy. Ostatnio rozejrzałem się po pracowni , a tam kilka nienaprawialnych starych laptopów, padniętych płyt nie opłaca się naprawiać ale matryce powinny być OK. Oczywiście czy warto ? to dwuskładnikowe zagadnienie....
Kolego (at)tomaszg78 , (at)robokop ma rację, potrzebujesz sprzętu i co najważniejsze wiedzy. Abs to nie tylko czujniki. Jest jeszcze sterownik ABS, połączenie z ecu silnika, zasilania, przewody, tarczki z ząbkami. Jeżeli po odłączeniu zasilania kontrolka ABS gaśnie a po przejechaniu odcinka się zapala to wskazuje na .....raczej dobre czujniki. Chcesz...
Witaj kiedyś miałem podobny przypadek tylko nie pamiętam czy ten błąd FR się wyświetlał. Wyświetlało się kierowcy Awaria hamulca silnikowego pisałeś o tym wyżej zdiagnozowałem sterownik EDC i zleciłem wymianę siłownika AGR kolega wymienił kierowca wyjechał z warsztatu i po chwili dzwoni kierowca Man stracił moc jeszcze gorzej niż na starym co się okazało...
Citroen C5 X7 2010 2.0hdi wyświetliło Serwis i "Airbag(s) or pretensioner seat belt(s) faulty". P0362 kontrolka neutralizacji poduszki powietrznej pasażera. rezystancja zbyt niska Kontrolka pasó... Bezpośrednia odpowiedź - To nie jest usterka „kostek pod fotelem”. Kod, który widzisz jako „P0362”, w PSA odpowiada zazwyczaj błędowi 7362: obwód kontrolki...
Żle rozumujesz. Ogólnie problem polega na tym że ten sterownik potrzebuje pełnego zasilania L i N a nie jak ten poprzedni - jemu wystarcza N przez żarówkę. Najpierw trzeba przy lampie sprawdzić ile jest przewodów. Jak będą trzy to znaczy że jeden to N a pozostałe dwa to takty z wyłącznika. Jeżeli instalacja jest wykonana w takim standardzie ( oszczędnym)...
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
Czujnik obrotów wału nie powoduje tylu usterek, a tu są błędy całego osprzętu (co prawda sam nie wiesz do końca jakie są).Ja bym podmienił sterownik silnika, jest sporo używanych i w dobrej cenie.Z wymianą w tym modelu nie ma problemu, wystarczy dopasować go do immo, zwykły tester ogarnie,nie potrzebny pin.
Dziwne, jak sterownik zwiera do masy na wszystkich, i cewka ma zasilanie to leży cewka. Ale już niby zmieniałeś. To tyle z teorii. Teraz żeby wiedzieć dokładnie co się dzieje na pierwotnym potrzebny jest oscyloskop. Do tego tester i zrobić test wykonawczy. Nie jest wykluczone uszkodzenie ECM ale jest to dziwne.
Nic kolega nie napisał w jakich okolicznościach wystąpiła usterka. Czy działało i przestało czy ktoś coś robił tak zostało? Pierwszą rzeczą jaką należy sprawdzić to czy są odpowiednie i sprawne żarówki. Następnie jak wygląda przedni SAM bo to najprawdopodobniej on podaje zasilanie na przednie postojówki. Mogę jutro dokładnie sprawdzić w pracy na schemacie...
Przed porannym odpaleniem podłączyć vaga czy jakiś tester i sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Dwa jak kolega wyżej napisał- kąt wtrysku.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Cześć Pawle. Poodpinaj serwa nawiewów i zobacz czy wywali błędy. Miałem meśka gdzie sterownik nie mówił o niesprawnym serwie ( może mój tester nie potrafił zapytać) a zacięta była klapa obiegu. Blokowało wszystkie klapy i klimę.
Skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, trzeba podpiąć tester i zdiagnozować. O ile się połączy, sterownik mogł pòjść spać. Przy braku komunikacji deski ze skrzynią tak podświetla, przynajmniej taki przypadek miałem w Audi, a to rodzina Skody.
czy np. urządzenia diagnostyczne mają taką opcję jak odczyt pamięci i jaka pamięc w tym modelu. Tester diagnostyczny ( np HHT) ma opcję skonfigurowania tego sterownika, wyświetla wersję hardware, software, ale nie pokazuje jak atam jest pamięc, bo po co, i nie zczyta z niej wsadu.
Dlatego napisałem i Techstreamie bo jest najbardziej rozpowszechniony, poczytasz ten sterownik jeszcze , chińskim x431 launch, koreańskim carman scan 2 i podobne , może jeszcze KTS ale nie próbowałem no i oczywiście serwisówka Inteligent tester II.
Bo tester diagnostyczny to tylko pomóc w szukaniu usterki a nie urządzenie które pokazuje ci dokładnie co jest zepsute. Należy sprawdzić okablowanie oraz czy sterownik realizuje podgrzewanie sondy.
proszę o jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zrobić zanim zacznę wymieniać wtryski , silnik , lub zanim stoczę tego vana z urwiska . Podłączyć jakiś tester i sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas odpalania , czy jest synchronizacja , czy sterownik widzi obroty wału itd. i oczywiście czy są jakieś błędy zapisane.
Czyli zakładasz źle podpiętą taśmę?Mogło to zabić sterownik Dodano po 4 22V raczej go zabiły mimo dobrze podpiętej taśmy.Podjedź do kogoś kto ma pewny sprzęt lub wyślij komuś i sprawdzi czy czyta.Lub tester diagnostyczny podłącz po pinach tylko.
To jest tester wtryskiwaczy a nie sterownik silnika. Dlatego kąt wtrysku, jego początek i koniec nie ma znaczenia większego. Przy takim założeniu można użyć biblioteki TimerOne w celu uzyskania odpowiedniego sygnału PWM. Zgodnie z informacjami podanymi w pierwszym poście, inicjacja timer'a mogłaby wyglądać następująco: [syntax=c]#include <TimerOne.h>...
Witam Tutaj inna wersja płytki: https://obrazki.elektroda.pl/1643140700_... W wolnej chwili postanowiłem rozrysować schemat urządzenia ,ale skupiłem się na części wykonawczej testera LED. Reszta to zasilanie STMa dokonującego pomiaru napięcia i prądu (tego nie ma na schemacie). Sterownik prawdopodobnie to BP283X bo to cała seria. Pozdrawiam.
Sharan, Alhambra i Galaxy to jedno dziadostwo co posiada ten sam rodzaj ogrzewania. Prawdopodobnie u Ciebie jest Eberspacher D3WZ. Niestety nie zdiagnozujesz go przez VAGa, a jedynie przez tester zegarowy lub interfejs. Niestety ten model ma to do siebie, że po 5 nieudanych próbach odpalenia blokuje się sterownik i tylko serwis z w/w sprzętem może je...
Pytanie jest nieścisłe,bo urządzenie wystepuje jako Tech 1 i Tech 2.Pierwszy obsługuje modele od 1987 do 1997,drugi od 1997. Tech 1 jest urządzeniem przypominającym roztyły kalkulator,tech 2 wygląda poważniej.Co te urządzenia potrafią?To co przewidział producent oprogramowania sterownika .Oczywiście takie cechy jak "odczytaj kody,skasuj kody" pomijam...
Pompa na stół i powiedzą czy winna jest tylko elektronika sterująca pompy lub czujnik, czy mechaniczne zużycie pompy, na kompie ciężko sprawdzić czujnik obrotów pompy. Najlepszy oscyloskop, ale kto dzisiaj ma go na wyposażeniu. Sterownik sam ma problem z odczytem prędkości obrotowej wałka(gdzie powinna wynosić połowę obrotów silnika) i stąd błąd. Kiedyś...
Najlepiej jak byś na testy zakupił jakiś odbiornik Elmesa i wspomniany tester (najlepiej u tego samego sprzedawcy), wtedy oprócz przetestowania innego odbiornika oszacujesz jaki jest poziom zakłóceń w twojej okolicy. Ja u siebie miesiąc temu też miałem problem z pilotami i zasięg spadł do kilku metrów. Sterowanie bramy mam zrealizowane przez sterownik...
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
witam po pierwsze ogrzewanie hydronik to produkcja eberspacher a nie webasto i da się je diagnozować tym interfejsem w czasie rzeczywistym ale nie da się zrobić testu sterownika co do schematu i softu to soft jest na forum a schemat interfejsu do webasto jest w necie w sumie bardzo podobny inny temat to tester sterowników ale póki co to na tym zarabia...
Prawdopodobnie to sterownik UEC ,dlatego podłącz tester i sprawdź błędy.
https://obrazki.elektroda.pl/3666007400_... Dziś na tapecie znajdzie się dzwonek do drzwi o nazwie kodowej MIK64, który nabyłem dawno, dawno temu, nie wiedząc do końca nawet, co to jest. Niedawno osoba, od której go wtedy kupiłem odezwała się do mnie z prośba o zbadanie go z uwagi na całkowity brak informacji w sieci, więc postanowiłem...
Witam Mam urządzenie do testowania wytrzymałości mechanicznej narożników okiennych firmy Stürtz Elumatec model Eckenprüfgerät/Corner Tester SE-CT. ------------- Problem polega na : 1. Cały czas lub w spoób przerywany wyświetla się "E" (ostatnia cyfra po lewej stronie wyświetlacza Ledowego 4 pozycyjnego. Mimo tego można go programować używając 3 przycisków...
DPF był wyciągany do umycia, przy tej okazji spradzony był jego stan i wszystko jest na swoim miejscu, przewody też były sprawdzane, poza tym widać reakcję przy pomiarach multimetrem. Zastanawiam sie dlaczego sterownik widzi tylko wartości 0, 128.5, 257 itd, a nic pomiędzy nimi. jeżeli nie widzi innych wartości to wina czujnika lub sterownika ,czujnik...
Hallo, ale po co mierzyłeś napięcie fazowe? Tzn. masz jakiś plan, jakiś pomysł, do czego Ci ten pomiar potrzebny? Przecież miernik, ze swoją bezwładnością, pokaże Ci zmieniający się wielokrotnie w ciągu sekundy pomiar pomiędzy 36 V a 0 V, czyli jakąś uśrednioną wartość, nie bardzo wiem do czego potrzebną. To samo jest z Hallami, żeby takie rzeczy mierzyć,...
Dzieki.... napisze wiec do testera ponownie. Jaja, jaja jaja. Mam zostac bez kotla na zimie? Bo do tego sie to sprowadza. U mnie testuje Pt52 czeski i juz po nich jade (bo bugi i tak ma ten sterownik) w glowie a tu ze tester dal ciala? Na sterowaniu bez krzywych (wylaczone w sterowniku) wszystko wyglada na to ze dziala. A z krzywymi (sterownik czeski...
frydz5 - T7-H: Cóż można z daleka podpowiedzieć? Nie spotkałem jeszcze kompletnego schematu, ale ze zdjęć (dzięki!) sporo widać - można posiłkować się rozwiązaniami z T7/TC1 oraz ... nie pamiętam, gdzie widziałem podobne zasilanie. Pytanie zasadnicze, czy urządzenie padło samo z siebie, od kiepskiego zasilacza, (kopiącego) złącza USB nieuziemionego/niezerowanego...
Zaczerpnięte z różnych zakamarków Internetu: Polecam pewną modyfikację dotyczącą testera (przetestowane na modelu T7). Aby zmniejszyć prąd pobierany w trybie czuwania. U mnie przed modyfikacją prąd pobierany z akumulatorka wynosił 0.2 mA. Po dodaniu rezystora 33k między wyjściem stabilizatora 5V a masą układu prąd w czasie czuwania spada do ok 15uA....
zmierzyłem napięcie zasilania i sterownik podaje tylko 0,02 V, a nie 0,45 V To teraz sprawdź jakie napięcie wystawia sterownik na drugą sondę.Bo bias voltage dla sond nie jest "sztywny " i nie zawsze wynosi 450mV. mierzyłem przy samym sterowniku, przy wtyczce i to samo pokazywał tester po włączeniu zapłonu Musisz jeszcze wykluczyć wiązkę ,a dodatkowo...
Witam... Do lampy, 4 żarówki Napiszę tak: producenci i handlowcy stosują różne triki i opisy czasem nawet niezgodne z "nomenklaturą techniczną czy elektryczną" aby sprzedać jak najwięcej swoich wyrobów i nie dojdziesz w łatwy sposób jaki zamiennik będzie odpowiedni. Ogólnie to sam musisz wpisać w GOOGLE i nikt tego za Ciebie nie zrobi aby tracić czas,...
Witam do skrzyni podłączone manometry, ciśnienia ok, udało mi się ściągnąć kogoś z komputerem kalibracja nie powiodła się błąd nr5. Gdy był podłączony komputer to próbowałem ruszyć do przodu lub tyłu i ciągnik nie ruszył z miejsca brak błędów odpięcie wtyczki komputera diagnostycznego spowodował powrócenie jazdy. Była możliwość skorzystania z programu...
Dzień Dobry Od jakiegoś czasu, po blisko 20 latach przerwy, wróciłem do majsterkowania i elektroniki i muszę przyznać, że zafascynowały mnie dzisiejsze możliwości jakie oferuje się hobbystom. Dostępne dla amatorów technologie, dostęp do wiedzy i możliwości zaopatrzenia się w narzędzia i materiały są zupełnie inne niż przed laty. Ostatnich kilkanaście...
Użytkuje kilka lat kocioł Mini-Max , montowałem kilka rożnych Termeta i jak do tej pory była tyko jedna awaria(wszystkich kotłów) po 3 latach padł sterownik zresztą szybko , sprawnie i za darmo został naprawiony w Tester (producent sterowników). Zużycie gazu wyregulowanego kotła też jest ok. ze sterowaniem pracy kotła też nie ma problemu , jest sporo...
Czy ktoś się orientuje, czy można przetestować taki sterownik na stole, używając testera np. Autel lub podobnych? Jeśli to możliwe, to jak powinien wyglądać układ testowy? Czy można się "dostać" do modułu po magistrali CAN bez ECU z danej marki? Czy może ktoś już zbudował taki tester lub jest jakieś urządzenie komercyjne? Dzięki za wszelkie sugestie.
Jest obraz w tym znaczeniu, że panel LED wyświetla zawartość, dźwięk działa normalnie, natomiast podświetlenie matrycy nie działa. Wyświetlany obraz można zobaczyć np. po podświetleniu ekranu latarką. Teraz dobrze, najczęściej uszkodzone diody LED, przerwy między listwami i czasami sterownik podświetlenia. W takich przypadkach pomocny jest tester podświetlenia,...
tester sterownik tester sterownik termet tester gutmann
generator metex wiatrak domowy uruchomienie zasilacza sucho
szlifierka parkside bateria macallister
Naprawa programatora Bosch SMS 2422 – timer, moduł elektroniczny, typowe usterki Sagem S2000 ECU Pinout, Wiring Diagram, and Faults for Peugeot, Citroën, Renault