Zdejmij koło i nadkole PL. Jeśli podłączyłeś fejsik i masz defekt przekaźnika, to i tak najpierw sprawdź świece żarowe, następnie sprawdź czy idzie do niego sterowanie,a na końcu wymieniaj.
Trzeba zmienić w sterowniku silnika typ świec na 7V
Jażeli sporadycznie działa to mogą być styki nadpalone pod sterownikiem świec żarowych (duże prądy)
Opis wyprowadzeń i informację na temat sterownika świec Renault. BRE 5-12
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
on masuje prawda? Jesli tak, to co za problem wziąć impuls z którejs działającej i dorobić układzik i masować niedziałające?
Sprawdz pod akumulatorem.
Bezpośrednio steruje tym sterownik silnika z pinu 14 na pin B1 przekaźnika.
Mocowania starszego f8q są troche inne niz w dci. Bedzie trochę rzezby. Poza tym musisz pomysleć o pedale gazu ze starszego (linka) wskażnikach na desce rozdzielczej i sterowniku grzania świec ze starszego.
sterownik Opla czy Renault?
grzanie na krutko jest myślałem już żeby zrobić dodatkowy włącznik świec ale jakby klient zapomniał się i za długo podgrzewałby świece to mógłby je spalić doszedłem metodą prób i błędów . Okazało się że jest to brak masy na sterowniku świec
Chłopie masz diagnozę ze sterownikiem silnika czy nie? Kontrolka od świec to także kontrolka z ECU jak nie zapala się znaczy w 99% brak zasilania sterownika silnika.
Może za ciepło jest teraz by sterownik załączył świece. Odepnij czujnik temp i sprawdź czy wtedy świece zaczną grzać
Sterownik byl uwalony. Który sterownik - świec, silnika, ABS?
Jak podasz masę na sterownik świec to auto zapali?
Błędy sugerują, że nie masz świec żarowych, bo sterownik ma zwarcie.
Źle Ciebie zrozumiałem,myślałem że w sumie tyle biorą prądu.To sprawdzałeś na wykręconych czy jak są w silniku .Dziwne że na drugim sterowniku też ten objaw.Ja k zamieniałeś miejscami przewody 1-3 z 2-4 ,to nadal nie grzeją 1-3?,czy wtedy 2-4.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Kostka B M3 i M4
https://obrazki.elektroda.pl/2547510600_... R11 to przekaźnik od grzałek nurkowych. FM12 to bezpiecznik świec żarowych.
Wystarczy machnąć przed czujnikiem kluczem płaskim. Z Twojego opisu wnoszę, że czujnik masz jednak sprawny. Bląd w pomiarze sygnału wynika z marnej jakości samego urządzenia pomiarowego. Poszukaj emulatora immo, może być w sterowniku sinika i zobacz jakie diody się na nim świecą.
Sterownik świec, jest chyba za lampą, ale nie pamiętam dokładnie którą, chyba od pasażera.
Czy na sterowniku świec masz plus, masę i sterowanie?
Nie docgodziprad na swiece żarowe w renault master 2007r sterownik świec wymieniony
Sprawdź świece i sterownik od świec żarowych czy daje prąd.
To jest kontrolka o błędzie w układzie wtryskowym. Pierwsza sprawa to konkretną diagnostyka i clipem radzę żeby sie nie orobic później na darmo. Ogólnie masz problem z przepustnica, kablami, wtyczka, lub sterownikiem silnika. Jeśli okaże się że sterownik pisz na priv pomogę. Ale na początek diagnostyka i po koleji. Przepustnica wtyczka kable sterownik....
Raczej B0670, błąd kontrolki poduszki powietrznej. Problemy z połączeniem sterownik poduszek - licznik, lub uszkodzenie licznika albo brak kontaktu przy kontrolce wyłączenia poduszki pasażera, tego ostatniego nie jestem pewien czy nie jest inny błąd. CHyba, że czytałeśw sterowniku silnika, wtedy masz jeszcze do sprawdzenia sterownik świec żarowych.
Oczywiście świeca nie żyje.P
Witam. Mam problem ze sterownikiem świec żarowych w moim renault clio II 1.9d. Po diagnostyce wyszlo ze jest uszkodzony moduł sterownika świec żarowych NAGARES BRE/6-12 (grzanie świec wyłącza sie po ok 3,5 min niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Czy ktos z kolegow ma moze rozpiske wyprowadzeń tego sterownika? Albo jakieś namiary gdzie...
Sprawdź dokładnie wiązkę i wtyczki sterownika,masę rama silnik itd pod kątem śniedzi,przetarcia i obluzowania.
Napięcia brak. Mierzyłeś to na tych odciętych końcówkach przy ECU? Jeśli tak to teraz zmierz jeszcze na pinie 9 i 8 przy sterowniku świec i daj znać.
Dziękuję za szybką odpowiedź, może pojechać na diagnozę komputerową jeśli ten typ auta ma jakieś wejście, żeby sprawdzić czy to na pewno wtryski, tylko jak tu jechać jak auto nie chce odpalić. Pozdrawiam. Dodano po 40 A czy może to być sterownik świec żarowych?
Ok. A temat zasilania ich ze sterownika świec tj. 12 V przez PWM należy przeprogramować na mniejsze zasilanie, żeby nie spalić nowych? Bo podobno (tak wyczytałem na forach) była na to kiedyś jakaś akcja przywoławcza w Renault.
Mam ten sam problem z tym że mam prąd na sterowniku z akumulatora 12,6 V jest przejście z świec na sterownik po przekręceniu stacyjki dochodzi prąd na sterownik11,6 V lecz nie mam prądu na świecach uszkodzony sterownik czy jakiś czujnik temperatury czy może jeszcze coś innego
Sprawdź napięcie na świecach, okaże się czy grzeją.
Jak się nie mylę to obok skrzynki z bezpiecznikami powinien być moduł wentylatorów. Jeden taki duży jest to sterownik świec żarowych a drugi mniejszy od wentylatorów.
Przy zaciągniętym cięgnie,wastegate powinien być cały czas zamknięty. I nie powinien się ruszać podczas dodawania gazu bo po co? Sterownik powinien go zluzować przy np przeładowaniu. Na takiej zasadzie działa turbina w łoplach DTI o ile dobrze kojarzę.
Wydaję mi się że skoro nie wykrywa ecu to auto nie odpali. Faktycznie kontrolka od świec się nie zapala.
TDI nigdy nie było w renówkach. A ile czasu świece grzeją w rzeczywistości, jaką temperaturę płynu widzi sterownik silnika?
W jaki sposób sprawdzić potencjometr gazu? Wszystkie świece wykręcałem, sprawdzałem na krótko podpinając pod aku i grzeją, chociaż nie wiem, czy takie sprawdzenie wystarczy. Błąd świec można usunąć, jednak po rozruchu samochodu pojawia się ponownie. Czy możliwe, że padł sterownik grzania świec? Czy można to w jakiś sposób sprawdzić?
czyli sterownik podaje + na świece nic bardziej mylnego. Masa zamyka sie poprzez.pozostałe. Brakuje głównego zasilania na przekaźniku świec. Czyli rozumiem że przewody do sterownika i z sterownika na świece są do wymiany ?
to jest renault sterowanie wychodzi z sterownika
1 jeżeli nie wyciągasz wniosków z tego co sam napisałeś 2 nie zamierzasz zmieniać świec To co ci powiedzieć? Że fejsiki są za tanie? Jak sprawdzać świece pisałem kilka razy... Sprawdziłeś chociaż czy masz założone prawidłowe?
Uszkodzony sterownik świec, są w nim dwa przekaźniki, jeden na świece cyl. 1-4 a drugi na 2-3
Zgadza sie sterownika silnika brak. przekaznik swiec na scianie grodziowej.
Wymieniłem wczoraj świece na NKG Platinum przejechałem ok 60km na benzynie i gazie na razie bez problemów. Co dziwne stare świece (zakładane ok 7tyś km temu) wyglądały niemalże jak nowe) Po przejechaniu jeszcze większego dystansu wypowiem się ponieważ dzisiaj w nocy jadę po siostrę do Paryża także mam nadzieje, że auto mnie nie zawiedzie. Ok wtorku...
Procedura volvo; Przekręć kluczyk pięć razy do położenia jazdy za piątym razem pozostaw włączony zapłon kierunkowskazy świecą się naciśnij przycisk w pilocie kierunkowskazy zgasną na około 1 sekundę aby pokazać że przyjęto nowy zdalny sterownik. Poprawiłem. ArturAVS.
No i wszystko jasne. Przewód o którym mowa jest z klamrowany z przewodem ładowania alternatora i rozrusznika w wiązce kabli nad skrzynią biegów. Dziękuje za zainteresowanie . Temat zamknięty.
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
Ten bezpiecznik wkłada się na chwilę by wywołać kody migowe. podczas normalnej eksploatacji ma go tam nie być. A świeca załączana jest przez sterownik silnika w zależności od temp. silnika
Proponuję wymienić świece lub sprawdzić odstęp elektrod. Powinien być 0,8...1mm.
Sprawdzić jeśli faktycznie jest to od świec czy którąś nie sprawna lub sterownik ich.
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika,może odczytuje wyższą temperaturę niż jest i przez to sterownik załącza świece na zbyt krótki czas.
Silni w aucie to F8Q. Rok produkcji 2000. Po wymianie pompy wtryskowej z Lucas Epic na mechanicznego boscha pojawił się problem z ciągłym grzaniem świec(sprawdzane woltomierzem). Sterownik świec był podmieniany i nic to nie dało.
Musisz sprawdzić czy masz komunikacje z FCIOM. Częsta przyczyna to po prostu padnięty sterownik FCIOM.
Tranzystor w sterowniku
Walizka na pewno lyknie ten sterownik
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania.
mam to samo ale u mnie nie zaświeca się nawet kontrolka świec żarowych ??
Natomiast po przekręceniu kluczyka na zapłon - nie gaśnie lampka immo Brak komunikacji między pętlą a sterownikiem immo.
Miałem w traficu podobną sytuację wszystko ok świece nowe sterownik nowy a auto ciężko pali. Co było przyczyną? A no to że ktoś założył świece na 12v a sterownik jest na 7v i cały problem z głupoty powstał pozdrawiam
Od tego czy świeca ci w ogóle grzeją przez jaki czas jaką temperaturę widzi sterownik czy paliwo ci nie schodzi. Może ci już pompa wtryskowa siada nastawni się zaciera.
Zakładasz zaślepkę świece grzeją cały czas, zdejmujesz grzeją normalnie ? w sterowniku jeszcze nie robiłeś EGR off ?
1,9 dci ma kod F9Q, https://obrazki.elektroda.pl/9782786300_... 1 - Regulacja silnika 2 - Przekaźnik świec żarowych, ale jak sterownik nie ma prądu to nie da sygnału na przekaźnik. A i poniżej bezp 10A pierwszy zielony jest od przekaźnika, też vwarto sprawdzić.
witam możę to złosliwość rzeczy ale najpierw sprawdz te świece,możę 1padła i sterownik to sygnalizuje,a jak nie to kostki pod kokpitem
Po włączeniu zapłonu na przewodzie od rozrusznika przy stacyjce pojawia się napięcie dopóki sterownik nie wyłączy świec żarowych .
Kolego po pierwsze zobacz czy z ecu wychodzi sterowanie na świece.
Wiesz co nie doczytałem całej wiadomości, ale a tego co piszesz masz problem z grzaniem świeć i czujnikiem temp.. A to jest powiązane ze sobą, bo jeżeli silnik nie osiągnie temp 60 to świecę grzeje na przemian 1,3 i 2,4. Sprawdź czy sterownik świec nie dostaje napięcie( na cienkich przewodach) przy wyłączonym zapłonie. WSedług mnie jest to czyjnik temperatury.
Tylko do świec szybkiego grzania nie załóż sterownika od tych wolnych bo będzie za długo grzał i świece szybko szlag trafi
Witam mam problem mascott 110cdi 2.8 żarzy się kontrolka świec auto nie odpala brak komunikacji z sterownikiem po podaniu masy na przekaźnik wykonawczy ten w kabinie kontrolka świeci normalnie i można odpalić auto komunikacja clipem wraca błędy na sterowniku to DF002 i DF021 czujnik temp. paliwa i czujnik temp. wody auto ciężko odpala bo nie widzi tych...
Witam. Ze źródeł innych z poza tego forum dowiedziałem się że tak ma być. Tak jest dobrze ponieważ niektóre piny są i tak nie wykorzystane w tym sterowniku. Pozdrawiam.
Ciśnienie jest w normie Oleju nic nie ubywa O dym jest siwy i czuć taka spalona ropę wtryski są ok .Może być problem w jakimś sterowniku który podaje za dużo paliwa na zimnym silniku?
Kontrolka sygnalizuje błąd w sterowniku, trzeba podłączyć komputer diagnostyczny i odczytać czego on dotyczy
Witam, potrzebuję schemat podłączenia sterownika świec żarowych do laguny 2.2d
witam, kolego mógłbyś powiedzieć coś dokładniej które, przewody miałeś przerwane mam ten sam problem, brak kontrolki świec, rozrusznik nie kręci, z ecu niema podłączenia, pomóż proszę
Uruchomiłem to auto. Była przez kogoś łatana wiązka po spaleniu. Mam pytanie i jeszcze problem ze świecami żarowymi. Błąd permanentny, nie ma tu sterownika, tylko przekaźnik z ECU i cały czas P0380 (przekaźnik świec żarowych zwarty do +12V ) przekaźniki sprawne i podmienione. Jak w tym aucie to jest robione ? ma ktoś wycinek schematu ?
z ddt DDT jest dobrym środkiem do trucia much. Renault diagnozuje sprzętem NXR bądź Clip
Najrosądniej będzie jechać do mechanika żeby ci to naprawił jak ty nie umiesz. Byłem u mechanika kazał wymieniać po kolei świece, przekaźnik, filtr paliwa a wcześniej za pomacanie kabli wziął 50zł więc wolę coś popsuć a się samemu nauczyć. Poza tym sprawdziłem wiązkę - przewodzi prąd od samego sterownika świec. Sterownik nie daje napięcia na jeden...
Napięcie na podstawowych czujnikach Wał/wałek Pompa Czujniki na listwie cr Prąd, ciągłość jest? Prąd na świece dochodzi? Bezpieczniki przekaźniki sprawdzone?
a moze cos ze stacyjką ? cos nie łączy i co raz podaje sygnał do sterownika swiec ze właczony zapłan
Masz zamienić kable WN oraz 3 pinowe kostki pomiędzy cewkami, jak dalej nie będzie iskry na tych samych świecach to problem tkwi w wiązce lub driverze cewki w sterowniku
odczytaj kody błedów zarejestrowane w sterowniku, moze czujnik temp. wariuje
No skąd musi dawać więcej przecież same wiatraki klimy ciągnął 30 amper, + sterowniki, + wentylator dmuchawy, +światła + radio . Akumulator 75Ah
Jeśli potrafisz, to rozłącz złącza pomiędzy peryferiami a sterownikiem samochodu. Spryskaj sprejem typu Kontakt i połącz złącza ponownie. W samochodach francuskich z takim stażem jest to typowa przypadłość.
Jeżeli się zaświeciło, to sterownik musiał zarejestrować błąd. Zrób diagnostyke komputerową i będziesz wszystko wiedział.
Nie są ciekawe.Brakuje Mu ciśnienie paliwa jakie wymaga sterownik a że ciśnienie to nie zostaje osiągnięte, dla tego pod obciążeniem "wywala" błąd
Temat rozwiązany a mianowicie brakowało masy na sterowniku, korozja auto śmiga .Dziękuje
Po odpięciu czujnik temperatury płynu chłodzącego sterownik silnika powinien pokazywać -40 st.C. ( chyba że się mylę). W komputerach diagnostycznych są takie pomocne komendy np. włączenie przekaźnika świec żarowych i można zobaczyć czy podaje napięcie, albo można zobaczyć stany czy przekaźnik jest włączony . Co z tymi rzeczami :?:
wykręć świece oraz cewki i zobacz jaka będzie iskra na 1-4 i porównaj z 2-3. Jeżeli zauważysz różnice to wiązka do sprawdzenia jak będzie dobrze to drugi sterownik. Aha i odpinaj po kolei wtryski jak silnik pracuje zobacz czy aby na pewno będzie taka sama reakcja.
Sąda do palenie nic nie ma. Błędy Niech sobie czyta, wartości bierzące co pokazują. Obroty ciśnienie paliwa. Co widzi sterownik. Chociaż jak jest iskra to widzi obroty. Czy na pewno wtryskiwacze dostają napięcie i są kluczowane. Rozrząd i kompresja jak wygląda.
Wymieniłem przekażniki zaworu sterownika paliwa pompy wtryskowej wtryskowej i sterownika świec żarowych oraz czujnik temperatury silnika i wszystko działa więc problem rozwiązany ... Zamykam temat..
Witam, potrzebuje pomocy w naprawie meganki. Na wolnych obrotach nierówno pracuje,któryś cylinder kuleje lub cylindry-sam nie wiem Sprawdzone i podmienione i wymienione: świece, cewki na beru i inne, czujnik wału Kompresja 13,5 -14,3 Dodatkowa masa na silnik Jutro podciągnę masę do pinów sterownika 3, 28, 33
A na jakie cewki zmienieś i czy podmieniałeś świece zapłonowe? Były przypadki że te elementy potrafiły zakłółcać pracę sterownika skrzyni biegów i silnika.
Wymiana cewek nic nie pomoże jeśli nie ma zasilania do nich ze sterownika. Sterownik tego auta jest dosyć wrażliwy. Sprawdzałeś czy idzie ci iskra ze wszystkich świec? Nic o tym nie piszesz. Wyjmij wszystkie świece, połóż je na silniku i podłącz je do tych cewek (wcześniej łącząc gwint każdej ze świec z masą silnika), kręć rozrusznikiem a ktoś niech...
Witam, mam problem z masterem 2.3 dci 150 koni. Podczas pracy na wolnych obrotach czuć lekkie falowanie, jakby nim delikatnie trzęsło. Podmienione wtryski, przepływka, przepustnica, map sensor, dalej to samo. Samochód jeździ normalnie, nie ma żadnego problemu. W sterowniku błąd od świec żarowych, ale tych od podgrzewania płynu. Po odłączeniu np. przepływomierza...
1.9 dti. 98km komputer pokazuje błąd potencjometra gazu wymieniłem nawet wtyczke i kable, sterownik sprawdzony przez elektryka jest ok, najgorzej jest z rana,
Odnośnie skrzyni biegów: Kontrolki przód i tył migają powoli kiedy dźwignia jest ustawiona w położeniu neutralnym. Przy przełączaniu na przód lub tył, tylko jedna kontrolka powinna powoli migać, a gdy wodziki w skrzyni zostaną ustawione na pozycji, to kontrolka powinna świecić cały czas. Gdyby przełączenie wodzików trwało za długo (ok. 1–1.5 sekundy)...
no ale nie wiadomo czego się czepić? Raczej pewne jest to że to coś na tych grubych kablach. Wtryski są niby OK mam podejrzenia że to może coś z grzanie świec bo ten ostatni sterownik padł chyba na grzaniu (włączony zapłon tylko był)
gienek 1000 . 6 cienkich przewodów -to przewody sterujące. Temperatura przed uruchomieniem silnika ,po uruchomieniu , i inne informacje. Kol.rbiegan pytał o polaryzację "grubych przewodów". Jest inaczej ? Następna bzdura w kontekście opisywanego modelu pojazdu i zastosowanego w nim sterownika świec żarowych Dodano po 1 Wydaje mi się, że przekaźnik...
Komputer nie wykazuje błędów. Pali na dotknięcie, po chwili falują obroty, rusza bardzo dobrze i dziura, nie ma przyspieszenia, przy wciśnięciu gazu do oporu rwie do przodu a przy lekkim gazie znów dziura. Wymieniono cewkę, świece, przewody, regulacja zaworów, wymiana przepustnicy i czujnika wału. Po tym niewielkie różnice w obrotach ale problem pozostał....
sterownik świeca renault kangoo sterownik świeca żarowy renault sterownik świeca renault master
volvo silnika sterownik pompy głębinowej amplyvox elite schemat
Sony XR-65X94J – brak diody LED, telewizor nie uruchamia się, zasilacz STBY 0V Samsung MM-E330 NN – sterowanie pilotem, piloty zamienne, funkcje IR