Weź idź do salonu Husqvarny, obejrzyj sobie 543RS. To jest oryginał japoński, zmodernizowany przez Husqvarnę. Kosztuje ok. 3000 zł, ale od kilku lat sprzedawany jest w promocji, bo nikt tego nie chce kupić, gdyż za bardzo odbiega klasą od kos profesjonalnych w tej samej klasie pojemności w całości zaprojektowanych przez Husqvarnę. Wszystkie te kosy...
Przyczyn może być wiele a teraz można tylko gdybać. Może to być nawet nadmierny luz na tłoku w cylindrze. Tak silnik będzie trzymać kompresje. Tłok z za dużym luzem może się klinować i cylindrze i zacierać w miejscach podparcia. Dlatego np. w wysilonych silnikach 2T motocyklów krosowych trzeba często wymieniać tłoki jeśli nie chce się uszkodzić cylindra...
Nic nie zrobisz, kolega miał dwie piły łańcuchowe Husqvarny i obie szlag trafił. Piły oddał do serwisu w Żywcu. Oddali rozebrane (w częściach). Diagnoza - nadmierne używanie. Zmienił na Stihl i tnie dalej i sobie chwali.
MIałem podobnie z ms250, zatarty tłok wymieniłem najtańszy na aukcji, cylinder jest utwardzany lekko zeszlifuj ten nalot z aluminium naniesiony z tłoka powinien się uratowc. U mnie po takich naprawach chodzi 7 lat. Dodano po 2 Jak odpali to dawaj mieszankę 1:25 na dotarciu.
Witam, Tak się złożyło ze mam zatarty silnik w pilarce Stihl 025. Pilarka mimo swojego wieku nie była mocno eksploatowana - wykonywała prace domowe. Silnik został zatarty gdyż przez nie uwagę został wlane czyste paliwo zamiast mieszanki. Do momentu zatarcia z pilarka nigdy nie miałem żadnych problemu, wszystko działało jak należy. W związku z powyższym...
Jak był zapieczony tłok to silnik był zatarty pokaż zdjęcie jak wygląda gładź cylindra (w dobrej rozdzielczości), cylinder i tłok pewnie do wymiany.
Witam Widzę że na tym forum jest sporo życzliwych użytkowników Zakupiłem Stigę Villa z takim silnikiem MODEL 286707 TYPE 017201 CODE 9502014E - pewnie od nieuczciwego sprzedawcy... Jest taki problem - coś zagruchotało w silniku praktycznie na sam koniec pierwszego koszenia. Szybko wyłączyłem silnik. Po chwili odpaliłem ponownie (bez problemu) ale ewidentnie...
Problem jak w temacie, a teraz szczegóły. Po dość długim czasie wziąłem się za skręcanie owej piły po awarii (ułamał się kawałeczek zabezpieczenia sworznia tłoka w czasie pracy i zmasakrował środek). Kupiłem zestaw Meteora (bo ponoć jakiś poziom jakości to trzyma) i po przykręceniu cylindra nie da się zrobić pełnego obrotu wałem. Dopatrzyłem się że...
Cylinder ani tłok nie mają rys tzn. że silnik nie jest zatarty , odpowietrznik też jest sprawny , szczelna też powinna być bo są nowe oringi na wale oraz jest uszczelniona pastą czerwoną do silników no i dobrze pracuje na biegu jałowym bez wachań obrotów. Dodano po 2 A przecież na poprzednim gaźniku dobrze pracowała, poza tym że paliwo leciało do filtra...
Ja tak z glupia frant zapytam,ta piła to miała filtr powietrza założony? Bo wygląda jakby chodziła na mieszance benzyna z pyłem. Tak, miała oczywiście filtr oryginalny. To ciekawe bo w serwisie nie zająknęli się o tym. Wręcz przeciwnie, uznali że taki silnik to i wióry przemieli. To już jakiś punkt zaczepienia... Dodano po 16 Moja chinska pilarka za...
Sprawdź czy kosa posiada iskrę i sprawną świecę zapłonową czy odpala po zalaniu paliwa na tłok lub do skrzyni korbowej przez gaźnik (czy krótkotrwale załapie), następnie kolejno stan cylindra (czy nie jest zatarty czy ma kompresję - opór rozrusznika ręcznego), wszystkie połączenia gaźnik cylinder, wężyki paliwa. Obejrzyj dokładnie uszczelniacze wału,...
Jeżeli pilarka na wolnych obrotach pracuje , a po dodaniu gazu gaśnie , to silnik nie jest zatarty . Przyczyną może być zatarta prowadnica , która stawia opór gdy sprzęgło , zaczyna ciągnąć łańcuch (łatwo sprawdzić, łańcuch powinieneś ruszyć ręką bez problemu) , lub zatkana dysza gaźnika (trzeba ją przeczyścić , a najlepiej cały przedmuchać sprężonym...
Co było przed zgaszeniem jej ostatni raz? Przypadkiem sznurek startera nie wplątał się w mechanizm? Zdejmij starter i spróbuj obrócić wałem, jeżeli będzie cały czas jednakowy opór to masz zatarty silnik.
Jeżeli na cylindrze są jakieś ślady to niedobrze. Pół biedy gdy jest to aluminium z tłoka, które można usunąć, jednak bez zrobienia tego w niedługim czasie silnik się zatrze na amen. Zrób wyraźne zdjęcie tego co widać przez okienko wydechowe. Piszesz, że było wlane niewłaściwe paliwo, co masz na myśli?
Czerwony olej Stihl to akurat niska półka, z tego co pamiętam minerał JASO FB. Ten silnik nie powinien się zatrzeć nawet na Mixolu w stosunku 1:25, choć minimalna zalecana klasa oleju to API TC (czerwony semisyntetyk z Orlenu).
No ale co rozumiesz przez "padł silnik"? Zatarł się, nie wytrzymało uszczelnienie, czy co?
Jak złożysz tyle silników co ja i będziesz miał trochę certyfikatów to pogadamy.
Druga śrubka oznaczona H służy do ustawiania maksymalnych obrotów silnika i jej wkręcanie powoduje wzrost obrotów maksymalnych. Trzeba uważać aby nie przekroczyć górnej granicy obrotów dla silnika i nie zatrzeć go. Do regulacji jest niezbędny obrotomierz, ale w praktyce śrubka nie powinna był wykręcona mniej niż 3/4 obrotu jest to w miarę bezpieczne...
Zostaw w spokoju ten silnik usterka nie ma nic wspólnego ze szczelnością, szukaj usterki gdzie indziej bo nie wiem co to za "charakterystyczny dźwięk" może już ją zatarliście.
Stihl to juz nie to samo co kiedys od kiedys (2-3lata temu) przerzucicli prawie cala produkcje do Chin :/ Osobiscie bez dwoch zdan wolalbym Echo / Shindaiwa'e W tej klasie nie produkują. Myślałem o 501 do gałęziówki, ale jak poczytałem opinie to się zdziwiłem. Większość pił zatarty silnik przed upływem 2 lat, te które rzeczywiście pracowały a nie stały...
Jest takie spore prawdopodobieństwo. Ja zawsze mieszankę lałem z kanistra po oleju silnikowym i było ok a brat pod moją nieobecność (2m-ce) zalewał z kanistra po płynie do spryskiwaczy "bo miał dziubek" plastik się jakoś rozpuszczał i zasyfił gaźnik a do tego pierścienie się skleiły z tłokiem i silnik zatarty. Serwis stwierdził winę mieszanki i tak...
Sam twierdzisz, że dałeś "popalić" pilarce, więc miała prawo ulec uszkodzeniom. Sprawdź, czy nie pękł wał (miałem taką w naprawie) i aby to sprawdzić przytrzymaj koło magnesowe a drugą ręką obracaj wewnętrzną częścią sprzęgła odśrodkowego. Zwróć też uwagę, czy jakieś "obce ciało" nie wpadło do pilarki i nie blokuje jej. Sprawdź mocowanie cewki WN i...
Trudno ocenić na odległość, sprawdź czy świeca zalana. Czy mogło być tak że kosiarka jest dwusuwowa a ty zamiast mieszanki z olejem wlałeś czystej benzyny? Mógł zatrzeć się silnik.
A ja sądze że zatarłeś silnik. A ja sądzę, że się mylisz.
Nic się nie odkłada poza normę, smarowanie jest lepsze i mogę bez obaw ją męczyć i się po wyżywać, oczywiście z ostrym łańcuchem :D. Nigdy nie wykręcałem świecy z tego powodu, świeca jest fabryczna, jak ciąłem stu letnią chatkę to wiesz jaki był pył i do tego glinka na ścianach MS180 ma marny filtr powietrza), no i było gorąco, ms180 pociąłem doszczętnie...
Jeżeli łańcuch generuje drgania, to będzie wyzwalać hamulec. Wyciek oleju to standard, dlatego pisałem wcześniej o konieczności włożenia w nią pieniędzy na start. Ktoś to podłapał oferując specjalna kuwejtkę pod pilarkę. Połączenie wężyka w karterze trzeba wkleić lub zrobić patent z wężykiem (opisywałem już na elektrodzie). Następnie wymiana świecy...
Pilarol to jest olej do smarowania łańcucha/prowadnicy. Śrubę/dyszę regulacyjną H wykręcaj aż silnik zacznie czwórkować na pełnym gazie i zaczną spadać obroty maksymalne silnika. Następnie załącz hamulec łańcucha i miarowo dodawaj gazu. Jeżeli silnik będzie sprawiał wrażenie duszenia się wraz z większym otwieraniem przepustnicy, wykręć śrubę regulacyjną...
Pożyczyłem kosę spalinową w firmie która naprawia i pożycza sprzęt.Koszt to 80 zł za dobę plus 400 zł za uszkodzenie. Czy jest możliwe zatarcie silnika kosy firmy stil po 2 godzinach pracy, jeżeli mieszanka jest prawidłowa,jak sprawdzić czy to jest prawda.
Każdy silnik można zatrzeć. Jeżeli będziesz robił przerwy w koszeniu i używał dobrego oleju, to będzie działać .
Pęknięte przewody paliwowe mogą powodować takie objawy lub uszkodzony zaworek w pompce paliwa. Może to być również wynik nieumiejętna regulacja gaźnika, która w przypadku wysokoobrotowych silników może mieć kosztowne skutki (zatarci silnika). Kolor nalotu na świecy powie czy brakuje jej paliwa czy powietrza.
Moim zdaniem w najgorszym przypadku silnik już dawno jest zatarty, kwestia rozszerzenia się materiału po nagrzania się podczas pracy, a druga sprawa - to smarowanie głowicy. Chodzi o tą odlewną część przy nożu - ja też się smaruje, może po prostu silnik niema siły uciągnąć bębna / noża bo głowica jest sucha? Tym bardziej że, ta kosa dużą mocą nie dysponuje.
Po zakupie przewodów i filtra niestety dalej to samo. Oddałem do oficjalnego serwisu STIHL'a. Okazało się, że z oryginalnego gaźnika po ostatnim czyszczeniu wypadła jakaś gumka taka bardzo mała, który zmieniała tor pobierania paliwa. Doszedł jeszcze jeden problem (ale to akurat z ostatnim zatarciem silnika, który miał miejsce dzień po tym jak napisałem...
Nie robiłem nic z gaźnikiem. I tak jak pisałem podczas koszenia zjeżdżałem przodem z krawężnika. i po chwili zaczął wariować. zaciągnąłem kosiarkę do garażu i po obejrzeniu świecy stwierdziłem że paliwo może być kiepskie po zimie. I wtedy przekręciłem ją na bok. odkręciłem śrubkę w "odstojniku" ale nie dłubałem w samym gaźniku. I dopiero później przeczytałem...
Witam.Nie zatarł się przypadkiem w niej cylinder?Ódkręć tłumik i przez okienko wydechu sprawdź w jakim stanie jest gładź cylindra i tłoka,oraz pierścienie.Jeśli są rysy albo ślady przypalenia,to silnik masz przegrzany,wymiana cylindra i tłoka.Możesz też mieć nieszczelną piłę,uszczelniacze wału się rozsypały.Po odkręceniu sprzęgła będziesz miał pod sprzęgłem...
A więc tak, też nie poddaje się na starcie. Zabrałem się wczoraj za pilarkę. Rozebrałem podstawę filtra i okazało się na starcie, że oring w podstawie filtra jest totalnie zniszczony/zużyty. W ogóle za co odpowiada ten oring? Nie pamiętam czy wspominałem, ale pilarkę kupiłem na allegro. Ma ona wiele nowych elementów. M.in. gaźnik, wygląda on na nowiutki....
Mam piłę spalinową Stihl MS 251, coś nie chciała zapalić więc dałem do serwisu. Po rozbiórce silnika stwierdzili, że jest zatarty z powodu przegrzania. Do tego do wymiany prowadnica. Piły używam kilka razy w roku, zwykle jednorazowo max godzinę ale faktycznie ostatnim razem jej nie oszczędzałem. Do serwisu mam zaufanie, raczej nie chcą bezczelnie naciągnąć....
W serwisie na pewno sprawdzili szczelność silnika więc misa korbowa odpada, a moim skromnym zdaniem wina tkwi w tulejce pod gaźnik lub łączniku gumowym, jeszcze mogą być membrany gaźnika. Ale oczywiści jeśli była sprawdzona szczelność silnika. Są też świece które dostają głupawki, albo jest duża przerwa na module. Częstym powodem gaśnięcia na biegu...
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
Witam. Może piszę nie na temat,ale zatarcie zatarciu nie równe. Zatarła mi się pilarka Stihl MS 440.Rozebrałem ją,co się okazało ? Tłok na sworzniu pracuje na łożysku igiełkowym.Łożysko jest z każdej strony chronione podkładką dystansową.Jest to może też ograniczanie luzu żeby korbowód za bardzo nie pływał.Jedna z tych podkładek się rozleciała i -zablokowała-...
Właśnie podkręciłem i pilarka dostała większych obrotów na jałowym i nie gaśnie. Jednak naczytałem się na temat regulacji gażnika i regulacją można zatrzeć silnik, ze względu na możliwość uzyskania zbyt ubogiej mieszanki, a tym samym mniejszego smarowania. Dlatego jeszcze raz pytam, czy regulowanie tą śrubą wpływa na skład mieszanki.
Na tłoku to mogłeś widzieć na denku rysy, a to nic złego. Gdybyś napisał na głazi cylindra to co innego. Gładzi tłoka przez otwór świecy nie dojrzysz. Jak targasz za linkę to czujesz wyraźnie opór kompresji? Jeśli czujesz takie przeskakiwanie to dobrze. Gaźnik najlepiej niech w Shtilu ci wymienią to od razu wyregulują dawkę i obroty. Przypominam dwusów...
Witam serdecznie. No i niestety, doszło do najgorszego: mój silnik uległ zatarciu. Jechałem nawet nie szybko i w pewnym momencie było głośne i bardzo wyczuwalne „brzdęk”, tak jakby ktoś stuknął metalem o metal. Dolny pierścień pękł i zahaczył o krawędź okna w cylindrze wyrywając tą krawędź i powodując zatarcie. Najprawdopodobniej najpierw...
Kolega Grzegorz_madera troszkę minął się z prawdą. :D Może moja wiedza jest zbyt mała, ale użytkuję pilarki itp. maszyny od 20 lat i w instrukcjach obsługi zawsze pisano, że tymi śrubkami reguluje się skład mieszanki tak żeby był optymalny. W instrukcji STIHL piszą, żeby nie zubażać zbytnio mieszanki bo może spowodować to zatarcie silnika z powodu...
Otóż wspomniany wyżej Stihl MS180 po dzisiejszym czyszczeniu (gasł gdy dodawałem mocno gazu) gaźnika ma piękne wysokie obroty, nie gaśnie - ale jak odstawię na chwilę to gaśnie. W silniku przez okienko wydechu widać nagar na tłoku ale tłok jest ładny i kompresja nie wydaje się zła. Śruba do regulacji LA zdziwiłem się ma lewy gwint i zrobiłem wg. schematu...
Używam mieszaniki 1:25 (paliwo biore z orlenu a olej leje stihl)-więc nie ma na co narzekać. Jest to silnik 2 suw 1,2KM (to nie jest glebogryzarka tylko opiełacz). Przy odpaleniu musze się troche namęczyć,ale to zależy kiedy ostatnio była odpalana. Gdy odpale i wsadze ją w ziemie i zaczynam prace jest dobrze i ma moc ale po troszeczku traci moc i potem...
Stihl ma bardzo dobry olej do 2-paków pod względem jakości (kupuj zawsze w litrowym pojemniku bardziej się opłaca). Zawsze jest lepiej zrobić trochę bogatszą mieszankę bo nie zaszkodzi niż wlać za mało oleju i zatrzeć silnik. Proporcja najlepsza 1:25 czyli na 1 litr benzyny lejesz 40ml oleju.
Witam, mam pilarkę STIHL 018 z 1999 roku. Przebieg praktycznie zerowy, bo przez te lata pracowała może 3-4 dni w roku zaledwie 2 lub 3 godziny. Problem jaki się pojawił to fakt, że silnik nie trzyma obrotów jałowych, a po szybkim dodaniu gazu słychać charakterystyczny dźwięk duszenia się silnika. Jeżeli gaz dodaje z wyczuciem, to powoli wchodzi na obroty,...
Witam. Mam spory problem z moją wykaszarką Stihl FS55 . Wcześniej pracowała bez zarzutu, jednak gdy próbowałem ją wczoraj uruchomić, najpierw miałem trudności z odpaleniem silnika, potem gasła przy wchodzeniu na wyższe obroty. Pomyślałem, że później podreguluję trochę mieszankę i zacząłem z nią pracować. Popracowałem 5-10 min i w pewnym momencie wyłączyła...
Regulacje silnika zostaw serwisantowi, kosa musi być specyficznie ustawiona na słuch, i w razie wątpliwości obroty można porównać z tabelami, jak ją sam ustawisz, to albo zatrze się nagarowo, albo na sucho czyli albo za bogato albo za ubogo, w przypadku kos trzeba się wstrzelić idealnie na max obrotach w pomiędzy moment czterotaktu a czystej pracy,...
Nie bulwersuj się na ojdyra.Ja mam o nim naprawdę wysokie zdanie,i zresztą zasłużył na nie.Człowiek ma czasami różne dni,szczególnie przy pracy z ludźmi.Mi też nieraz ręce opadają..Np.gdy przychodzi klient z zatartą piłą i na informację że ją zatarł i naprawa będzie droga słyszę tekst "No panie ale ona wczoraj działała normalnie.."Wczoraj działała a...
Witam szanownych forumowiczów. Od dawna już mam problem z piłą spalinową Stihl. Jak odpalam ją na zimnym silniku to jako tako pracuje, ale jak tylko się rozgrzeje to od razu gdy nacisnę na gaz to gaśnie. Jak pulsacyjnie naciskam delikatnie i wejdzie na obroty to tnie jak szalona a jeśli upuszczę jej gazu i będzie chodzić no wolnych obrotach to już kolene...
Oj specjaliści, oj fachowcy. Każdy silnik spalinowy wymaga dodarcia czy to samochodowy, motocyklowy, kosiarki, modelarski itd. Można sobie tu wymyślać, cudować, filozofować, ale jakość obróbki materiałów tłok, cylinder,sworzeń tłokowy,korbowód,wał korbowy,pierścienie, nie była nigdy idealna i nie będzie (chociaż jest coraz lepsza). I do tego właśnie...
stihl zatarty zatarty stihl zatarty silnik
celestion beyma silnik klapa nawiew passat pamięć wewnętrzna pełna
sprawdzanie silnika omomierzem lampa solarna ogrodowa
Czy rekuperator Vaillant recoVAIR 350/3 ma złącze eBUS? Perkins – usuwanie zerwanego gwintu po czujniku oleju, naprawa Helicoil, Time-Sert