Zgadzam się że szkoda wkładać jakiegoś chinola za 100 zł. Z tego co wiem to Stihl nie produkuje sam cylindrów czy tłoków tylko zaopatruje się u takich producentów jak: MAHLE, KOLBEN SCHMIDTi ostatnio GILARDONI (Italy), którzy dodatkowo nabijają logo STIHL. W związku z powyższym czy ktoś wie gdzie mogę kupić cylinder + resztę cześci jednego z w/w producentów...
Przyczyn może być wiele a teraz można tylko gdybać. Może to być nawet nadmierny luz na tłoku w cylindrze. Tak silnik będzie trzymać kompresje. Tłok z za dużym luzem może się klinować i cylindrze i zacierać w miejscach podparcia. Dlatego np. w wysilonych silnikach 2T motocyklów krosowych trzeba często wymieniać tłoki jeśli nie chce się uszkodzić cylindra...
Co było przed zgaszeniem jej ostatni raz? Przypadkiem sznurek startera nie wplątał się w mechanizm? Zdejmij starter i spróbuj obrócić wałem, jeżeli będzie cały czas jednakowy opór to masz zatarty silnik.
MIałem podobnie z ms250, zatarty tłok wymieniłem najtańszy na aukcji, cylinder jest utwardzany lekko zeszlifuj ten nalot z aluminium naniesiony z tłoka powinien się uratowc. U mnie po takich naprawach chodzi 7 lat. Dodano po 2 Jak odpali to dawaj mieszankę 1:25 na dotarciu.
Nic nie zrobisz, kolega miał dwie piły łańcuchowe Husqvarny i obie szlag trafił. Piły oddał do serwisu w Żywcu. Oddali rozebrane (w częściach). Diagnoza - nadmierne używanie. Zmienił na Stihl i tnie dalej i sobie chwali.
Jak złożysz tyle silników co ja i będziesz miał trochę certyfikatów to pogadamy.
Jak był zapieczony tłok to silnik był zatarty pokaż zdjęcie jak wygląda gładź cylindra (w dobrej rozdzielczości), cylinder i tłok pewnie do wymiany.
Stihl to juz nie to samo co kiedys od kiedys (2-3lata temu) przerzucicli prawie cala produkcje do Chin :/ Osobiscie bez dwoch zdan wolalbym Echo / Shindaiwa'e W tej klasie nie produkują. Myślałem o 501 do gałęziówki, ale jak poczytałem opinie to się zdziwiłem. Większość pił zatarty silnik przed upływem 2 lat, te które rzeczywiście pracowały a nie stały...
Jest takie spore prawdopodobieństwo. Ja zawsze mieszankę lałem z kanistra po oleju silnikowym i było ok a brat pod moją nieobecność (2m-ce) zalewał z kanistra po płynie do spryskiwaczy "bo miał dziubek" plastik się jakoś rozpuszczał i zasyfił gaźnik a do tego pierścienie się skleiły z tłokiem i silnik zatarty. Serwis stwierdził winę mieszanki i tak...
Nie robiłem nic z gaźnikiem. I tak jak pisałem podczas koszenia zjeżdżałem przodem z krawężnika. i po chwili zaczął wariować. zaciągnąłem kosiarkę do garażu i po obejrzeniu świecy stwierdziłem że paliwo może być kiepskie po zimie. I wtedy przekręciłem ją na bok. odkręciłem śrubkę w "odstojniku" ale nie dłubałem w samym gaźniku. I dopiero później przeczytałem...
Witam.To co zamieściłeś to są zdjęcia samego cylindra.Na moje oko cylinder,tłok i pierścienie do wyrzucenia.Posprawdzaj też stan uszczelniaczy wału,a najlepiej wymień je i łożyska wału na nowe.Nie robi się samej góry silnika nie wymieniając dołu.Nowy cylinder,tłok,pierścienie czyli większe sprężanie.A większe sprężanie to większe obciążenie dla już...
Nic się nie odkłada poza normę, smarowanie jest lepsze i mogę bez obaw ją męczyć i się po wyżywać, oczywiście z ostrym łańcuchem :D. Nigdy nie wykręcałem świecy z tego powodu, świeca jest fabryczna, jak ciąłem stu letnią chatkę to wiesz jaki był pył i do tego glinka na ścianach MS180 ma marny filtr powietrza), no i było gorąco, ms180 pociąłem doszczętnie...
Pęknięte przewody paliwowe mogą powodować takie objawy lub uszkodzony zaworek w pompce paliwa. Może to być również wynik nieumiejętna regulacja gaźnika, która w przypadku wysokoobrotowych silników może mieć kosztowne skutki (zatarci silnika). Kolor nalotu na świecy powie czy brakuje jej paliwa czy powietrza.
Po odkręceniu tłumika można zobaczyć czy pilarka została zatarta, jeżeli pracowałeś bez oleju dodawanego do paliwa. Jeżeli nie było oleju do smarowania łańcucha i prowadnicy to nie ma to nic do pracy silnika . Jeżeli pilarka nie jest zatarta to zmień paliwo na inne stosując olej stihl 1:50 . :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Pilarol to jest olej do smarowania łańcucha/prowadnicy. Śrubę/dyszę regulacyjną H wykręcaj aż silnik zacznie czwórkować na pełnym gazie i zaczną spadać obroty maksymalne silnika. Następnie załącz hamulec łańcucha i miarowo dodawaj gazu. Jeżeli silnik będzie sprawiał wrażenie duszenia się wraz z większym otwieraniem przepustnicy, wykręć śrubę regulacyjną...
Mam piłę spalinową Stihl MS 251, coś nie chciała zapalić więc dałem do serwisu. Po rozbiórce silnika stwierdzili, że jest zatarty z powodu przegrzania. Do tego do wymiany prowadnica. Piły używam kilka razy w roku, zwykle jednorazowo max godzinę ale faktycznie ostatnim razem jej nie oszczędzałem. Do serwisu mam zaufanie, raczej nie chcą bezczelnie naciągnąć....
Moim zdaniem w najgorszym przypadku silnik już dawno jest zatarty, kwestia rozszerzenia się materiału po nagrzania się podczas pracy, a druga sprawa - to smarowanie głowicy. Chodzi o tą odlewną część przy nożu - ja też się smaruje, może po prostu silnik niema siły uciągnąć bębna / noża bo głowica jest sucha? Tym bardziej że, ta kosa dużą mocą nie dysponuje.
A więc tak, też nie poddaje się na starcie. Zabrałem się wczoraj za pilarkę. Rozebrałem podstawę filtra i okazało się na starcie, że oring w podstawie filtra jest totalnie zniszczony/zużyty. W ogóle za co odpowiada ten oring? Nie pamiętam czy wspominałem, ale pilarkę kupiłem na allegro. Ma ona wiele nowych elementów. M.in. gaźnik, wygląda on na nowiutki....
W serwisie na pewno sprawdzili szczelność silnika więc misa korbowa odpada, a moim skromnym zdaniem wina tkwi w tulejce pod gaźnik lub łączniku gumowym, jeszcze mogą być membrany gaźnika. Ale oczywiści jeśli była sprawdzona szczelność silnika. Są też świece które dostają głupawki, albo jest duża przerwa na module. Częstym powodem gaśnięcia na biegu...
Cylinder ani tłok nie mają rys tzn. że silnik nie jest zatarty , odpowietrznik też jest sprawny , szczelna też powinna być bo są nowe oringi na wale oraz jest uszczelniona pastą czerwoną do silników no i dobrze pracuje na biegu jałowym bez wachań obrotów. Dodano po 2 A przecież na poprzednim gaźniku dobrze pracowała, poza tym że paliwo leciało do filtra...
No ale co rozumiesz przez "padł silnik"? Zatarł się, nie wytrzymało uszczelnienie, czy co?
Używam mieszaniki 1:25 (paliwo biore z orlenu a olej leje stihl)-więc nie ma na co narzekać. Jest to silnik 2 suw 1,2KM (to nie jest glebogryzarka tylko opiełacz). Przy odpaleniu musze się troche namęczyć,ale to zależy kiedy ostatnio była odpalana. Gdy odpale i wsadze ją w ziemie i zaczynam prace jest dobrze i ma moc ale po troszeczku traci moc i potem...
Zostaw w spokoju ten silnik usterka nie ma nic wspólnego ze szczelnością, szukaj usterki gdzie indziej bo nie wiem co to za "charakterystyczny dźwięk" może już ją zatarliście.
Witam. Mam spory problem z moją wykaszarką Stihl FS55 . Wcześniej pracowała bez zarzutu, jednak gdy próbowałem ją wczoraj uruchomić, najpierw miałem trudności z odpaleniem silnika, potem gasła przy wchodzeniu na wyższe obroty. Pomyślałem, że później podreguluję trochę mieszankę i zacząłem z nią pracować. Popracowałem 5-10 min i w pewnym momencie wyłączyła...
posłuchaj mnie teraz uważnie są 4 przyczyny tego 1 to zatarta 2 to nieszczelna 3 zabity gaźnik 4 przepustnica od ssania nie domyka się teraz posłuchaj mnie dobrze Odkręć przystawkę z filtrem i włącz tryb ssania przepustnica się musi zamknąć do końca jeśli nie to delikatnie podegnij cięgno jeśli jest ok to wyjmij gaźnik i od dolnej jego części wykręć...
Po zakupie przewodów i filtra niestety dalej to samo. Oddałem do oficjalnego serwisu STIHL'a. Okazało się, że z oryginalnego gaźnika po ostatnim czyszczeniu wypadła jakaś gumka taka bardzo mała, który zmieniała tor pobierania paliwa. Doszedł jeszcze jeden problem (ale to akurat z ostatnim zatarciem silnika, który miał miejsce dzień po tym jak napisałem...
Sprawdź czy kosa posiada iskrę i sprawną świecę zapłonową czy odpala po zalaniu paliwa na tłok lub do skrzyni korbowej przez gaźnik (czy krótkotrwale załapie), następnie kolejno stan cylindra (czy nie jest zatarty czy ma kompresję - opór rozrusznika ręcznego), wszystkie połączenia gaźnik cylinder, wężyki paliwa. Obejrzyj dokładnie uszczelniacze wału,...
Dla mnie wygląda to po prostu na skutek zakatowania silnika. Co rozumiesz przez zakatowanie? Pracowała maszyna i miała robotę wykonać. Nie podołała wyzwaniu. Myślę że wielu jest pilarzy traktujących swój sprzęt gorzej i cieszą się nim dłużej niż miesiąc. Zakupiłem więc pilarkę Handy rg4114 w markecie. Niestety pilarki typu kopia Zenoah G3800 są za...
Witam, mam pilarkę STIHL 018 z 1999 roku. Przebieg praktycznie zerowy, bo przez te lata pracowała może 3-4 dni w roku zaledwie 2 lub 3 godziny. Problem jaki się pojawił to fakt, że silnik nie trzyma obrotów jałowych, a po szybkim dodaniu gazu słychać charakterystyczny dźwięk duszenia się silnika. Jeżeli gaz dodaje z wyczuciem, to powoli wchodzi na obroty,...
Nie bulwersuj się na ojdyra.Ja mam o nim naprawdę wysokie zdanie,i zresztą zasłużył na nie.Człowiek ma czasami różne dni,szczególnie przy pracy z ludźmi.Mi też nieraz ręce opadają..Np.gdy przychodzi klient z zatartą piłą i na informację że ją zatarł i naprawa będzie droga słyszę tekst "No panie ale ona wczoraj działała normalnie.."Wczoraj działała a...
Okazało się że tłok i tuleja były zatarte. Ktoś lekko szurną tuleję na honownicy, tak że silnik odpalał i dało się kosić. Tłok ma Φ 35, Gdzie znajdę jakiś używany?, może być coś używanego. Myślałem że może od stihl fs 120 będzie pasować, ale tam tuleja w tłoku jest niżej. http://obrazki.elektroda.pl/9726663900_1... http://obrazki.elektroda.pl/9147102900_1...
Przez takie sytuacje mocno spada opinia o marce tych pilarek. Widać stopienie denka tłoka od wysokiej temperatury spalin oraz zatarcie płaszcza spowodowane zerwaniem filmu olejowego w wysokiej temperaturze. To są typowe objawy przy zatarciu silnika 2-mix z techniką ładunku uwarstwionego. Cylinder raczej będzie nadawać się tylko do wyrzucenia (zerwany...
Mam pytanie ponieważ ostatni oferowano mi piłę Stihla prowadnica 50cm, moc bodajże 5KM za 500zł a po pewnym czasie negocjacji sprzedający szedł do 200zł. Jednak jej nie kupiłem, ponieważ nie wiedziałem co to tak naprawdę jest. Może ktoś miał z nimi doświadczenia. I wie co to jest? Z góry dzięki za odpowiedzi. 1) Tych którzy interesują się "okazjami"...
Czerwony olej Stihl to akurat niska półka, z tego co pamiętam minerał JASO FB. Ten silnik nie powinien się zatrzeć nawet na Mixolu w stosunku 1:25, choć minimalna zalecana klasa oleju to API TC (czerwony semisyntetyk z Orlenu).
Trudno ocenić na odległość, sprawdź czy świeca zalana. Czy mogło być tak że kosiarka jest dwusuwowa a ty zamiast mieszanki z olejem wlałeś czystej benzyny? Mógł zatrzeć się silnik.
Jeżeli na cylindrze są jakieś ślady to niedobrze. Pół biedy gdy jest to aluminium z tłoka, które można usunąć, jednak bez zrobienia tego w niedługim czasie silnik się zatrze na amen. Zrób wyraźne zdjęcie tego co widać przez okienko wydechowe. Piszesz, że było wlane niewłaściwe paliwo, co masz na myśli?
Pożyczyłem kosę spalinową w firmie która naprawia i pożycza sprzęt.Koszt to 80 zł za dobę plus 400 zł za uszkodzenie. Czy jest możliwe zatarcie silnika kosy firmy stil po 2 godzinach pracy, jeżeli mieszanka jest prawidłowa,jak sprawdzić czy to jest prawda.
Każdy silnik można zatrzeć. Jeżeli będziesz robił przerwy w koszeniu i używał dobrego oleju, to będzie działać .
Kolega Grzegorz_madera troszkę minął się z prawdą. :D Może moja wiedza jest zbyt mała, ale użytkuję pilarki itp. maszyny od 20 lat i w instrukcjach obsługi zawsze pisano, że tymi śrubkami reguluje się skład mieszanki tak żeby był optymalny. W instrukcji STIHL piszą, żeby nie zubażać zbytnio mieszanki bo może spowodować to zatarcie silnika z powodu...
Na tłoku to mogłeś widzieć na denku rysy, a to nic złego. Gdybyś napisał na głazi cylindra to co innego. Gładzi tłoka przez otwór świecy nie dojrzysz. Jak targasz za linkę to czujesz wyraźnie opór kompresji? Jeśli czujesz takie przeskakiwanie to dobrze. Gaźnik najlepiej niech w Shtilu ci wymienią to od razu wyregulują dawkę i obroty. Przypominam dwusów...
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
Właśnie podkręciłem i pilarka dostała większych obrotów na jałowym i nie gaśnie. Jednak naczytałem się na temat regulacji gażnika i regulacją można zatrzeć silnik, ze względu na możliwość uzyskania zbyt ubogiej mieszanki, a tym samym mniejszego smarowania. Dlatego jeszcze raz pytam, czy regulowanie tą śrubą wpływa na skład mieszanki.
stihl zatarty zatarty stihl zatarty silnik
kopci przyspieszaniu proces powershell sprawdzić stator silnik
nivona napęd blank check error
TCL 283M20 AU501 Power Supply IC Pinout & Pin 5 VCC Voltage Details Zamiennik akumulatora LGABHE2185 R002A026A5 HEL – Samsung 25R, Murata VTC5, Molicel P26A, LG HG2