Marcys - czytaj RM-a i zrób to na logikę. I2C b. ladnie pracuje z DMA. Zobacz sobie poradnik kolegi szczywronka (jak uzywac generalnie DMA). W pierwszych próbach nie kombinuj z double buffer itp. Jezeli jestes sprawny w C to zzajmie Ci to z próbami godzinkę w najgorszym razie.
Witam. Łącze ze sobą IMU na MPU6050 po I2C z stm32f100rb. I2C jest skonfigurowane, funkcja testowa komunikacji zwraca pozytywną wartość. 60 razy na sekundę wywołuję sobie funkcję : [syntax=c]void mpu6050_updateQuaternion() { int16_t ax = 0; int16_t ay = 0; int16_t az = 0; int16_t gx = 0; int16_t gy = 0; int16_t gz = 0; double axg = 0; double ayg = 0;...
W moim kodzie jest (w zasadzie będzie bo to testy na razie) dużo skoków i odczytywania stałych z pamięci. Rozumiem działanie waitstat-ów, których zadaniem jest "dopasowanie" wolniejszej pamięci Flash do szybkiego rdzenia, pobierającego dane z większą szybkością niż ta na to pozwala. Niestety dalej nie bardzo rozumiem działanie instrumentu prefetch...
Nie możesz zmieniać adresu źródłowego dla DMA podczas transferu. Jeżeli nie używasz podwójnego buforowania, a chcesz zmienić bufor/obszar, z którego DMA ma pobierać dane, to należy zatrzymać DMA, zaczekać na potwierdzenie (bit DMA_EN == 0), zmienić adresy, ilość bajtów do transmisji i na nowo wystartować transfer. Łatwiej pewnie będzie użyć Double Buffer...
Kod wygląda tak jak sugerujesz, najpierw właczam wszystko w SPI, potem strumienie. Obsługę przerwań pomijam, tam nic się nie zmieniło, tylko czyszczę flagi i macham pinami testowymi. [syntax=c]//////////////////////////////... // odczytuje pamięć przez DMA // Parametry: nic // Zwraca: kod błędu ////////////////////////////////////////...
Witam, Tak jak w temacie mam problem z poprawnym dzialaniem TIM2/3/4/5 w polaczeniu z DMA1. W moim projekcie jeden z powyzszych timerow skonfigurowany jest jako slave w trybie GATED (z wykorzystaniem wejscia ETR), po wyzwoleniu na jednym z kanalow generuje PWM (PWM1), oraz na kolejnym kanale wykorzystuje tryb porownywania do wysylania requestow DMA...
double buffering rozwiąże tylko problem z jednoczesnym wyświetlaniem, jednak zdecydowana większość ciekłokrystalicznych wyświetlaczy graficznych ma tak żałosne odświeżanie, że jak chcesz zmieniać na nim parametry całościowo częściej niż nawet co sekundę to będzie smużył
Newsy – czemu nikt nie napisał że STM32 ma interfejs kamery DCMI? Piny idealnie pasują do wyjścia ADV7280. Jest też tryb "embedded synchro", bardzo ważny, bo ADV jest kompatybilny z ITU 656 i http://obrazki.elektroda.pl/5966179600_1... Także jest 8-bit embedded synchro, to czego potrzebuję – do podłączenia 8 pinów data i...
(at)Piotrus_999 Przceież to czym piszesz to jest właśnie ring/double/ping-pong/bounce buffer/s.
(at)BlueDraco: Zgadzam się z Tobą i też się zastanawiam na czym polega ta dziwna maniera polecania zabytkowych, 8-bitowych AVR'ów? Pomijając ich ograniczenia strukturalne, za każdym razem wchodząc na Forum widzę problemy typu: jaki programator, programator nie działa, błędy zapisu, program jest dobry, a jednak nie działa... i tysiąc tego typu problemów...
Witam, napisałem mini-programik na odczytywanie wartości prądu z dwóch kanałów ADC i zapisywanie ich przez DMA. Po wciśnięciu przycisku rozpoczyna się pojedynczy pomiar z dwóch kanałów ADC1. Po pierwszym wciśnięciu przycisku wartości zapisywane w tablicy są poprawne, jednak po następnych wciśnięciach przycisku wartości te nie zmieniają się. W manualu...
Program działa, ledy się świecą. Oto kody: stm32f4_discovery_lcd.c : [syntax=c] #include "stm32f4xx.h" #include "stm32f4_discovery.h" #include "stm32f4_discovery_lcd.h" #include "fonts.c" /** (at)addtogroup Utilities * (at){ */ /** (at)addtogroup STM32F4_DISCOVERY * (at){ */ /** (at)defgroup stm32f4_discovery_LCD * (at)brief This file includes the LCD...
Lutowanie BGA (a stosowne ARMy chyba tylko w takich są obudowach) Dementuję takie pogłoski. Przykładowa płytka STM32F429-DISCO. Ma prawdopodobnie wszystko co potrzebuje autor tego tematu, kosztuje śmieszne pieniądze. Na pokładzie 64Mbit SDRAM, więc wystarczy na wiele ekranów. Alpha blending + overlay (obraz statyczny + dynamiczny) robi sprzętowo. Sercem...
W wyglądzie powinno działać. Radzę kupić debuggera. Ponieważ łatwiej jest pracować. https://ru.aliexpress.com/item/ARM-Emula... To prawda, że istnieją ustawienia niuanse https://www.segger.com/nxp-lpcxpresso.ht... ale warto.
Hm w cubie pewnie jest, ale jakoś nie jestem w stanie tego przezwyciężyć. Poziomy abstrakcji są fajne ale zupełnie niepotrzebnie pożerają zasoby uC. Moje urządzenie z kodem keila oczywiście odnajduje USB natomiast ten sam kod "przystosowany" (zmiany polegały głównie na dopasowaniu do standardu gcc) na atollicu ten kod nie działa. Czy oby tylko linker...
Niestety tutaj nic się nie da poradzić. Bez double bufferingu (czyli tego drugiego bufora) będzie migało. No chyba że narysowanie nowej wskazówki i w ogóle całego tła procesor zdążył by zrobić pomiędzy wyświetleniami kolejnych klatek. Może pokaż rysunek tła i wskazówki. Jeżeli wskazówka ma dostatecznie małą powierzchnię to jest jeszcze jeden sposób...
Ja mam poprawnie działający I2C z DMA. Wklejam jeśli jeszcze jest Ci potrzebny, jak nie może ktoś inny skorzysta. Konfiguracja I2C ( standardowo) [syntax=c] void Config_I2C() { I2C_InitTypeDef I2C_InitStruct; RCC_APB1PeriphClockCmd(RCC_APB1Periph_I2... ENABLE); I2C_InitStruct.I2C_ClockSpeed = 400000; I2C_InitStruct.I2C_Mode = I2C_Mode_I2C; I2C_InitStruct.I2C_DutyCycle...
Witam serdecznie Kolegów! Aktualnie jestem w trakcie pisania gry typu labirynt z kulką na procesor ARM STM32F103VCT6. Wszystko mam pięknie i ładnie obsłużone (symulacja odbić od powierzchni płaskich, detekcja kontaktu z otworami) no ale zostało jeszcze najważniejsze - symulacja odbić kulki od kantów prostokąta. I tu niestety zaczynają się schody. Z...
Mam mały problem z DMA podczas pracy z DCMI. nowydamian-a . Zwiększa wskaźnik na bufor i ponownie włącza DMA. Różnica jest w tym że resetowanie wskaźnika mam w przerwaniu od DCMI. Dzięki temu każda kolejna ramka obrazu powinna zaczynać się od pozycji zerowej bufora (obraz zawsze powinien być w tym samym miejscu, nawet jak po drodze któraś rama straci...
W sumie w trybie 8-mio bitowym możliwe że by poszło (double buffering), bo pamięci jest na obraz 18-to bitowy. Oczywiście pod warunkiem że wtedy pamięć jest wykorzystywana jako 8-mio bitowa. Nie wgłębiałem się. Najgorzej jak nadal jest 18-to bitowa a konwersja 8-->18bitów jest robiona w locie podczas zapisu do tej pamięci. ten lcd jest wogóle jakiś...
https://obrazki.elektroda.pl/4768835200_... Introduction to the course In order to understand what kind of device we will be designing today, let's first briefly recall what soldering stations generally are, and how they differ from each other. The entire lower price segment of such equipment, as you might guess, is captured by Chinese...
Witam, Od pewnego czasu przestawiłem się z AVR na STM32, zbudowałem sobie proste ramię robota na 5 serv + sterownik Maestro od pololu, wszystko ładnie śmiga. Tydzień temu kupiłem sobie takie Gamepad: http://botland.com.pl/joystick/2560-game... . Chciałem za pomocą tego pada sterować ramieniem. I już na 1 kroku...
double stm32 stm32 double float double stm32
amplituner pioneer kolumna wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 aparat zacina telefon
wymiana linki hamulca wymiana linki hamulca
Bezpieczniki tylnych prawych świateł w Mercedesie W204 CDI220 2009 Telewizor LG nie włącza się za pierwszym razem pilotem