Tak, w Polstarterze.
Oj to chyba rejon permanentnych uszkodzeń alternatora. Zatem sprawdź jak wygląda optycznie i elektrycznie stojan i obudowa. Chociaż rozumiem , ze przy wymianie należało to zrobić. Stojany lubiły rdzewieć i uszkadzać resztę. Trzeba raczej założyć tradycyjne rozwiązanie, czyli występowanie diod wzbudzenia (takie małe). Jednak dalej coś mi nie pasuje w...
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Chyba że jak się dołoży śmigła to wiatr sobie z tym radzi... Tylko w czasie huraganu.
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Chodzi mi dokladnie oto w jaki sposob jest rozwiazany problem regulacji napiecia.Znajomemu padlo ladowanie w suzuki .Regulator napiecia i prostownik sa w jednej "kostce" - swoja droga bardzo malej jak na element ktory musi spelniac dwie funkcje i do tego dzialajacy ze stosunkowo duzymi pradami. Zastanawiam ,czy nie daloby sie dolaczyc zewnetrzny prostownik...
Witam! Mam problem bo alternator nie chce ładować. Sprawdziłem diody- są one w porządku (wskazują każda po 416). Następnie szczotki... też są jeszcze dobre. Pozostaje jeszcze regulator napięcia. No tak ale gdzie on jest? Podejrzewam, że się odkręcił i wypadł. Mam takie pytanie: Czy powinien on być podłączony w miejsce na wsuwkę z oznaczeniem R? (załączam...
Cześć! nabyłem okazyjnie od dziadka obok za przysłowiową butelkę dobrej whisky ursusa c360 - Traktor od nowości u niego - papiery wszystko sprawne silnik skrzynia po remoncie i podobno instalacja elektryczna. Wszystko chodzi (światła itp) ale dziadzio mówił że problemy z ładowaniem ( nie ładuje) wymieniłem od razu stacyjkę (zaznaczam że PIN nr 57 był...
Proszę o schemat elektryczny ładowania może ktoś wie jaki tam jest regulator napięcia z czego wzięli alternator.Brak ładowania niewiem z czym to się JE.
Witam Potrzebuję naprawić ładowanie w bardzo prostej instalacji. Alternator służy oczywiście do ładowania akumulatora i zasilania kilku żarówek 12v. Wymontowałem alternator, ale nie mam pojęcia jak go sprawdzić bo nigdzie nie znalazłem opisu pinów. Wie ktoś co to za alternator, albo gdzie szukać zamiennika? https://obrazki.elektroda.pl/7506868000_...
Witam, mam problem z alternatorem który będzie zamontowany na pojeździe RC Diy. Napędzany bedzie silnikiem od kosiarki B&S 3,5 km. Problem jest taki że przy podłączonym alternatorze jak na zdjęciach alternator chyba przed wzbudzeniem stawia bardzo duży opór. Sprawa wygląda tak, że znajomy elektryk mi tak zaproponował połączyć ze względu na inna ilość...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Są tacy co mają dobre efekty... nie widziałem co sam tam skleciłeś kolego, pewnie jest w 2. części 2. części, której jeszcze nie przeczytałem. Do alternatora wsypiesz bardzo mało miedzi Może ktoś kto ma pojęcie powie czy można te stojany skleić? raczej o to czy będzie sie trzymało nie martwię się, ale klej pomiędzy stojanami będzie izolatorem czy to...
To typowa przypadłość kilkunastoletnich alternatorów Magneti-Marelli w starych Fiatach (wybitnie Punto 1 generacji). W celach naukowych można próbować to naprawiać (czyszczenie, szlify, zabezpieczenie antykorozyjne) jak ktoś jest zadeklarowanym majsterkowiczem, albo lepiej wymienić, byle na oryginał, nie zamiennik, bo później są problemy ze zdobyciem...
Na bank pęknięta obudowa, spuchnięty stojan alternatora
2 stojany uszkodzone z powodu wysypania się łożysk. 0123 320 041 0123 320 036 Mają te same rozmiary różnią się miejscem wyprowadzenia 6 kabelków. Naprawić raczej nie da się. Można gdzieś nabyć w cenie do 100zł +VAT :)
Czyli stojany w tych 2 alternatorach są identyczny a różnica mocy maksymalnej wynika z uzwojenia wirników? Po lewej stojan z alternatora 60A https://obrazki.elektroda.pl/7232698500_...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Bo te lucasy są liche. -słabe mostki -z tyłu łożyskowanie na złożeniu wałeczkowym -gniją stojany
To tak, stojany były do 65A
O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń...
Wytłumaczenie jest proste, wymuszone chłodzenie alternatora to po pierwsze,po drugie prąd rozkłada się na trzy fazy, a po trzecie jest to prąd max jaki alternator jest w stanie oddać, a nie ciągły przy jakim może pracować bez nadmiernego wzrostu temperatury. Pracowałem kiedyś w przewijalni, nawijało się stojany alternatorów zwykłym DNE, takim samym...
Mam taki pomysł: wziąć dwa stojany od alternatora złączyć ze sobą nawinąć drutem o średnicy 1mm 3 fazy i założyć to do alternatora z orginalnym wirnikiem. To może coś zmienić??
w tego typu alternatorach bardzo sporadycznie siadaja stojany ja stawiam tylko na regulator napięcia
Oczywiście że normalne dla normalnego alternatora gdzie przy włączeniu świateł i dmuchawy nie ma większej różnicy niż bez obciążenia a nie 13.25V. Stojany w tych alternatorach mają cieńszy drut , nie miedź nieraz mniej zwoji itp.P
To znaczy na czymś takim, co od góry przypomina cienki pasek folii kilkukrotnie owinięty wokół jarzma? Da się.
Zgadza się że nieco zmieniamy temat, ale nie chcę zakładać nowego tematu typu "pytanie o alternator..." OK, podsumujmy fakty: stojan A115-34b fi=1mm, co daje przekrój 0,8mm2, stojan BISa fi-1,12mm; przekrój około 1mm2. Stojany wzajemnie zamienne. Wynika z tego że i średnica wirników musi być taka sama. Prośba do Kolegi Viper555 o opisanie wymaganych...
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Czyli jak to rozumieć - wszystkie stojany nawijane sa w ten sam sposób - 6 wyprowadzeń. Kojarzone potem w mostku. Obejrzałem sporo alternatorów 6G z katalogu WAI. "Rozebrałem" je na cześci. Stojan się powtarza wiele razy!!! A jeszcze są przecież inne serie, których nie sprawdzałem. Całe masa. I pewnie też używaja tych stojanów. Czy na to jest rada,...
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Odciąć flexem i ponownie naciąć gwint. Plus nowe koło. I zaspawać . Ogólnie brak czesci do tego szajsu
Przyjacielu mój drogi- ten samochód ma dwa typy alternatorów-bosch i valeo. Częściej valeo. One nie miały typowej przypadłości znanej z alternatorów magneti marelli albo denso, dlatego, że żelazny pakiet blach nie ma kontaktu z aluminiową tarczą łożyskową. W specjalizacji masz "elektryka, elektromechanika, elektronika samochodowa",mam nadzieję, że...
Jak nie ma w ogóle kontrolki mógł paść regulator. Sprawdz na krótko czy kontrolka zaświeci się
Ale one mają stojany nieskojarzone, może być gwiazda, jeżeli trzy pierwsze wyprawdzenia mostka są zwarte i tam idą początki faz. I zdaje się tak tam jest, Valeo chodzą w trójkącie.
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Rozpołów alternator, odkręć tą nakrętkę szóstkę, wybij śrubę i dokładnie przeczyść papierem ściernym płytę diod plusowych w miescu gdzie kontaktuje łeb śruby. Tak samo przeczyść pilniczkiem łeb śruby. Całość mocno skręć. Do sprawdzenia diod trzeba odczepić przynajmniej dwa końce stojana.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Alternator Lucas.Uzwojenie stojana jest skojazone w trójkąt.
Dziękuję za szybką odpowiedź. Sprawdzę, jak będę miał chwilę.
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
Czyli jedno uzwojenie zajmuję 1/3 obwodu stojana? Czy uzwojenia są przeplatane? Ewentualnie inaczej. Ile cykli pełnej sinusoidy jednej cewki przypada na jeden obrót alternatora?
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Tu masz serwisówke do swego skutera. http://www.motorscooterguide.net/Manuals... Jest tam między innymi schemat alternatora z którego wynika ze jest to układ 3~połączony w gwiazdę. Środek gwiazdy jest izolowany od masy pojazdu. Początki uzwojeń są wyprowadzone w postaci białych przewodów i łączą się z takimi samymi regulatora...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
(at)jerry1960 (at)balonika3 potwierdzam, wirnik już "napiera" na stojan. Alternator napuchł od rdzy stojana i przesunął się. To woda spod prawego koła go załatwia. Typowa usterka fiatów.
Kolego (at)andrzej20001 z stojana alternatora wychodzi 4 przewody- 2 + 2 wyjścia. Jak założyć 12 diodowy?
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
350-500W kolba da rade.
Wlutuj się pod jeden wąs stojana. Trzeba rozpołowić alternator.
Wirnik o stojan
stojany elektryczne agregaty stojany przezwajanie stojany
biała napis czarny ekran podpiąć rozrusznik dmuchać ciepłym powietrzem
technics instrukcja obsługi technics instrukcja obsługi
Brother DCP-150C: Komunikat "nie moż. czyś." - Rozwiązania Porównanie kotłów Pereko Qmpell Evo 12 kW i Kostrzewa Twin Bio NE 12 kW