Nie dyskutuj tylko poskładaj tacho.
Tak na żywca był palony, czy jakoś go do tego przygotowałeś? Być może pierścienie stoją. Nalej mu nafty do cylindrów na dobę, może puszczą
Jasne, póki co jeszcze nie pompowałem zbiornika. Na tą chwilę jest zrobione 5 godzin bez zaworów, około 3-4 godziny z zaworami w tym częściowe obciążenie. Przyznam, że niespecjalnie jestem zadowolony z szczelności olejowej 2 stopnia. Cylinder jest ok, nic się złego nie stało. Pierścienie całe jednak ciągle wypycha olej. Zastanawiam się czy to po szlifie...
Trzeba by zajrzeć do cylindra czy nie stoją pierścienie musi być przecież jakaś przyczyna kiepskiego palenia i braku mocy
pierścieni w żadnym przypadku nie dotykaj. To żart, bo nie łapię? Silnik mocno przegrzany, na panewkach przypalony olej (mineralny), spod głowicy hula wiatr, więc pierścienie raczej stoją. Głowica zwalona, korbowody odkręcone, więc niewielki wysiłek wymagany do pełnej weryfikacji. Wyciągaj bo tłoki też oberwały.
Pierścienie stoją.
Nie, bo nie jest lutowany. Po prostu się przerwał. Musisz go przylutować, albo kupić nową "obsadę pierścieni do zwijacza" (jeżeli to ta wersja zwijacza). http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Tak też mogło się stać. Przewód jest zgrzewany do pierścienia. Tam też można szukać przerwy. Taki pierścień można zakupić...
Jeżeli wkropisz mu paliwa nad tłok i odpali to szukaj przyczyny w zasilaniu paliwem. Olej, który wlałeś nad tłok już dawno się wypalił, a dlaczego nie zasysa mieszanki... Trudno napisać. Zaczynał bym od przemycia gaźnika i sprawdzenia szczelności połączenia gaźnik cylinder, dalej jak silnik długo nie był odpalany, może stoją pierścienie i jest za mała...
Przy tak niskim ciśnieniu przychodzi na myśl autodekompresator, ale ten silniczek go nie posiada. Według źródeł internetowych, ciśnienie powinno wynosić 180–200 psi (produkcja indyjska, więc złe jednostki). Trzeba było na zdjętej głowicy sprawdzić czy zawory są szczelne i nie są wypalone. Wzrost ciśnienia przy próbie olejowej wskazuje że problemem mogą...
Ewidentnie spala olej. Przyczyn może być kilka, pierścienie stoją od nagaru, marne uszczelniacze zaworów, dziurawa turbina...
Nie było problemów dopiero po wymianie dwóch pierścieni Nie wiem co się stało ale pierścienie nie som zatarte No, to po co była wymiana pierścieni?
Zapieczone pierścienie na tłokach, też mogą być przyczyną. Pierścienie stoją w miejscu, nie zgarnając oleju a tłok sobie ciśnie ten olej na świece. Przez co świeca zalana, zapłonu nie ma i ot co? Wypada w nim zapłon, i koniec balu.
Odpowiem co do pierścieni . Nie mogło tak się stać jak piszesz bo. Cylinder w 4T nie ma kanałów tylko cały równy , więc pęknięcie pierścienia nie zablokuje silnika . Co najwyżej spadnie ciśnienie . Koła magnetyczne posiadają punkt bazujący /klin . To podstawa do ustalenia zapłonu , więc nie marwt się że go źle założysz .
Ten chinol kwalifikuje sie na skup metali kolorowych. Stoi na pierścieniach albo silnik, do ustalenia w 5 sekund chwytając za wentylator. Ale to i tak zużyty trup.
Pierścienie na tłokach stoją.
Prawdopodobnie masz rację, sprzęt trochę stał nie ruszany. Chociaż z pękniętym pierścieniem byłby pewnie problem z odpaleniem, prawda?
Sytuacja II to taka gdzie generator po prostu stoi.
Co się stało z pierścieniami maskującymi? Wokół wszystkich głośników powinny być aluminiowe pierścienie - czy Twoje zespoły nie są czasem czymś w rodzaju składaka? Jeśli tak, to czy jest tam oryginalna zwrotnica?
Miałem taki silnik, oleju trochę brać będzie. Ale tu to dla mnie albo pierścienie stoją albo ich nie ma.
Mi właśnie w silniku po remoncie tak się stało z pierścieniami. A jesteś pewien, że pierścienie są prawidłowo założone ? Nie przepalona ropa, może być zły kąt wtrysku, rozrząd też prawidłowo złożony?
W najlepszym przypadku bedzie jakis problem z odmą a w najgorszym trzeba by sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Możę pękł pierścień coś sie stało z tłokiem albo tuleją i dmucha olejem w odme.
Tylko ta rysa jest wyraźna i niewyczuwalna pod palcem, ale jak przesunę po gładzi (lekko aby nie porysować) szczelinomierz to leciutko zahacza o nią. Przytarcia faktycznie nie widziałem. O zgrozo. Kompresją jest OK, 16,5 i 17Bara. Ktoś mi powiedział, że jak było mało oleju (bo na skutek uszkodzonego simeringu zostało około 1.5l mogły napuchnąć tłoki...
No bo za cholerę nie czaję co się mogło pierścieniom stać?Ale jak będę miał chwilę czasu wyciągną tłoki o obejrzę te pierścienie,bo nie będę co chwilę głowicy zwalał.Tyle dobre że silnik prosty i szybko się to demontuje. :D
Na razie pali. Jak będę miał ten dostęp do kanału to zobaczę. Powiedzcie mi czy jest sens zdejmować głowicę? Chodzi mi raczej czy coś mogło się stać pierścieniom? MikeC piał o pustych kasatorach. Ale nie pisał czy kwalifikują sie wtedy do wymiany? Ja ani razu w drodze nie słyszałem zaworów, teraz też nie słyszę. Jeszcze coś mnie ciekawi, a nawet dwie...
Czyli rozbierałeś silnik TYLKO po to by wymienić pierścienie? Co się stało ze starymi? Jakoś to słabo .
Tak uszczelnia metalowy pierścień na specjalnej tulejce. Pierścień zdaje się stoi w miejscu rozparty o korpus a tulejka zaiwania razem z wirnikiem i ośką. Tu chyba wszystko zależy od grubości pierścienia i szerokości rowka w tulejce. Generalnie szczelne to to nie jest, ale póki ma olej to będzie trybić. Stopni tam też za dużo nie może być, bo ma podwójne...
Tak jak pisał leonov: najpierw pokręć wałem czy nie złapało pierścieni, ale jak stało w suchym pod dachem to pewnie nie, zapewne trzeba będzie rozebrać, wymyć i przedmuchać gaźnik, kranik, zbiornik paliwa, może się też okazać, że simeringi wału stwardniały i przepuszczają, wtedy ciężko będzie odpalić albo i wcale nie odpali - dobrze było by je wymienić
Wyjęcie silnika, demontaż wału korbowego. Weryfikacja zużycia płaszczyzny z którą współpracował pieścień, bo dlaczegoś przecież wypadł. Najprawdopodobniej szli wału /o ile jest jeszcze co/. I montaż. Co warsztat to cena, ale przy takiej robocie mało nie będzie. A co może się stać? Brak pierścienia- darcie wału o karter silnika- silnik się rozleci.
Chłopie, a co Tobie z tego, że na kole są zęby? Są na pewno. Wycięte w stalowym pierścieniu, osadzonym na żeliwnym kole zamachowym. Ten pierścień czasami pęka, wtedy rozrusznik kręci tylko nim, a koło zamachowe stoi w miejscu.
Mogą być zapieczone pierścienie (to kopcenie), skoro on z doskoku jeździł to nie jest wykluczone że pierścienie stoją. Zamiast go robić po kawałku lepiej całego wypatroszyć i wszystko obejrzeć, w maluchu szkoda czasu na zgadywanie. Dużo powiedział by wygląd świec.
Ja też tak twierdzę że musiało by być oberwanie chmury ale to się zdarza raczej max 2 razy w sezonie a nie codziennie żeby zalać wodą ale inni twierdzą inaczej U mnie czasem ciągniki stoją na deszczu i potem nie mam problemów z wodą lejącą się z komina
Niczego podobnego nie kupisz za 6k. a jeszcze możesz dołożyć 4k jak będziesz miała pecha. Dołóż te 4k do remontu i będzie pani zadowolona. Olej może brać przez wytarte uszczelniacze zaworów jeżeli kopci na niebiesko po odpaleniu. Jeżeli w czasie jazdy, to albo pierścienie stoją zaklejone nagarem i pomoże płukanka albo już się skończyły i to już większy...
Jedyne co się mogło stać (ale nie musiało) to przegrzanie tłoków, pierścieni, cylindrów - skutek częściowe zatarcie, porysowanie tłoków :D + przegrzanie głowicy. Nie będę komentował picia alkoholu przy naprawie czegokolwiek.
Witam. Sprawdz przewód paliwa! W tym modelu masz pół profesjonalną budowe silnika na dzielonym cylindrze, zdejmij sam cylinder, obejrzyj tłok i pierścień, moze stoi w tłoku. Dół silnika czyli wał korbowy zalej paliwem tak by nie przelac poza blok, i sprawdz czy nie ubywa to paliwo przez uszczelniacze wału. W gazniku sprawdz prace zaworu iglicowego,...
Sytuacja jest nieciekawa, ponieważ brak ciśnienia na tłoku. Trzeba rozbierać silnik. Po całej naprawie opiszę co się stało. Obstawiam pęknięte pierścienie albo dziura w tłoku.
No to tak jak pisze kolega wyżej. Mogą być pierścienie ale równie dobrze może ci podlewać wtryskiwacz w momencie jak stoi. Trzeba wyciągnąć listwe wtryskiwaczy zasilić paliwem z ciśnieniem ok 4 bar otwierać wtryskiwacze elektryczne i patrzyć czy po zamknięciu nie przecieka.
Dzień dobry, nie odzywałem się chwilę ale musiałem sprawdzić kompresję i aż zaniemówiłem zamówiłem nawet nowy miernik aby potwierdzić stąd brak odpowiedzi przez 3 dni kompresja na 1 i 3 cyl wynosi 5-6bar a na 2 i 4 2bary jest to stanowczo za mało zastanawiam się czy próbować robić płukankę bo możliwe że pierścienie stoją czy oddać silnik do remontu
Od dawna tak masz, ciągnik czasami nie stał na dworzu podczas deszczu? Olej jak idzie przez pierścienie to przeważnie leje się z kolanka, nie wydmuchuje go górą.
Ok wiem że olej jest straszno czarny!! A orientujecie się jaki jest koszt planowania głowicy?? A mogło coś się stać z korbowodami,lub pierścieniami ?
darfur5 jeżeli nie masz pojęcia o dziku to proszę nie wypowiadaj sie. Bo to nie ma sensu, i jak to pokazał m789, i ci to udowodnił są pierścienie. Stoją one sztywno w karterach a wał po nich trze. Remontowałem już sporo silników jedno i wielocylindrowych 2T i we wszystkich były simmeringi, dzik jest dla mnie nowością i jego pierścienie. tzok przeszukałem...
A jakiej firmy propnujecie pierścienie ?? bo mam do wyboru Polskie Niemieckie i Włoskie ?? prosze o szybką odpowiedż bo auto stoi rozebrane .
To zależy co się stało w silniku. Może pierścienie poszły i bierze olej, albo prowadnice zaworów. Chyba lepie wstawić cały silnik od jakiego rozbitka.
Rozwali dół jak luz na wale jest taki, że ręka wejdzie :D Trzeba sprawdzić luz i porównać z dopuszczalnym. Jak się mieści to nic sie stać nie powinno.
Czy jak ruszasz z miejsca na zimnym masz zwyczaj dawać mu duże obroty? Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach jeżeli za niskie się okaże znaczy to że pierścienie olejowe stoją i dopiero jak się nagrzeje jest lepiej a czarny dym to zbyt duża dawka paliwa w danym momencie która nie została dopalona. Płukanka silnika powinna pomóc.
Ja nie jestem mechanikiem więc swoich łapek tam nie włożę :) Nastąpił postęp, po zmierzeniu ciśnienia okazało się że nadal niskie jest na 2 i 3 cylindrze. To pewnie pierścienie stoją. Natomiast komunikacja z ecu nadal raz jest a raz jej nie ma, czary mary, pewnie coś z kablami.
Pod klawiaturą sucho, uszczelniacz koła pasowego nowy, jest zapocenie, w sumie od zawsze, od strony sprzęgła. Silnik nie rozebrany także luzów nie sprawdzę. Chciałbym dopytać jakie mogą być przyczyny i czy naprawa jest opłacalna. Robocizna moja, ale komplet pierścieni to 200 zł, z tłokami 400 zł. Planowanie głowicy przekroczy wartość maszyny. Olej...
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy. Zrobią to w każdym serwisie za przysłowiową "flachę". Będziesz wiedział na czym stoisz. Jeżeli masz kamerkę inspekcyjną możesz sprawdzić gładzie cylindrów bez rozbierania silnika. Może być tak, że wymienisz pierścienie i będzie ok. Tak miałem z octavią ale na gazie.
Pierścienie luźno się obracają czy stoją?
Widziałeś kiedy pierścienie olejowe zawalone nagarem i wszelkiej maści syfem? No to jak widziałeś to nie powinieneś wypisywać takich głupot że nafta cokolwiek rozpuści... Jak pierścienie stoją od nagaru to znaczy że tam już silnika nie ma. Żeby to wyczyścić czasami trzeba się nieźle napocić i naskrobać więc kolega kkknc ma rację że nafta tu nic nie...
a ten silnik co kupiłeś nie stał długo ??? może pierścienie olejowe się zapiekły na tłokach i terz ssie olej , jak możesz ściągnij rurę wydechową za katalizatorem i sprawdź czy nie ma oleju w wydechu , jak będzie to na wszelki wypadek sprawdź dolot powietrza i zobacz czy turbina nie rzuca
Co mogło się stać? Tłoki wytarte i pierścienie cienkie jak żyletki.
Ty to masz wymagania, prędzej będzie namierzyć Świętego Mikołaja na biegunie niż znaleźć te dane do Chińczyka. Silnik to 186FA, problemem jest pęknięty tłok w bardzo ciekawy sposób, bo na pierścieniach poprzecznie i tu następuje dociekanie, bo generator ma 181 godzin roboczych, tam nie ma problemu z doszczelnieniem. Celowo nie pisałem dlaczego i po...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Jeśli długo stał to mogły się zablokować pierścienie w nagarze. Niektórzy proponowali w takim wypadku wlanie po kilka cm nafty do cylindrów ale nie wiem czy to działało. Najbardziej miarodajny będzie pomiar kompresji i tzw próba olejowa.
Jeśli miałbyś brać któryś z tych wzmacniaczy to bierz technicsa wydaje się być lepszym i mocniejszym wzmacniaczem, co do wyjęcia oryginalnych b-r w kolumnach to odkręć głośnik niskotonowy i spróbuj wypchnąć b-r od środka mi to się udało i nie zdziw się jak ci odleci srebrny pierścień od otworu bo może się tak stać ale potem wystarczy go podkleić
górne pierścienie to jeszcze by można się skusić, może się uda ale już dolne jak stoją, są zabetonowane to nie ma szans usunąć tego syfu, dosłownie betonu z tak drobnych kanalików w tłokach, w pierścieniach smarujących a co z sprężynkami...potem puscic ten syf z olejem do wałków, popychaczy, filtr też nie wszystko złapie... najlepiej sprzedać szybko...
Nie przejmuj się, są takie co stoją blisko 40 lat. ;) https://obrazki.elektroda.pl/4574357800_...
Pierścienie silnika mogą rdzewieć, gdy nie są zabezpieczone olejem, a sprzęt stoi w wilgotnym miejscu. Jeśli zostaną natłuszczone, korozja pierścieni nie zagrozi pilarce.
Ubytek ogromny. 3 możliwości są przy założeniu że nie wylewa się polej pod spód: -głowica - uszczelniacze zaworowe skończyły swój żywot - wnioskuję że wymieniłeś silnik na taki gdzie nie wiadomo ile stał bez oleju - pierścienie olejowe stanęły słupem albo już się zużyły - turbina zregenerowana w najtańszy sposób - włożono najtańszy chiński rdzeń lub...
Moim zdaniem to nie była wina zapchanego filtra, wymienialiście ten oring na kruszcu pompy, zasysającego. Wina opadającego podnośnika to wina konstruktorów fakt w jednym opada w innym mniej, ale też opada. :D Jak chcesz żeby nie opadał to tłok byś musiał oddać do chromowania mechanik zapewniał mnie ,że wtedy to tydzień może stać z maszyną podniesioną...
po kilku dniach nie uruchamiania silnika stały pierścienie. Takie coś nazywa się złom.
Jeżeli błąd czujnika mu wraca po włączeniu zapłonu (auto cały czas stoi) to problem raczej w czujniku lub jego instalacji (przerwany obwód) a nie w braku odczytu prędkości. Gdyby nie czytał z pierścienia to by błąd pojawiał się dopiero podczas uchu auta.
Dziś to sprawdzę.. A mozliwe jest, że przy dobrej kompresji zatarł się silnik i coś stał się z cylindrem/tłokiem/pierścieniami? Czy dobra kompresja wyklucza awarie tych elementów?
Można uszkodzić kartę, lutownica nie jest uziemiona i może sobie przez wyjście karty prąd popłynąć, w najgorszym wypadku mógłbyś nawet płytę główną uszkodzić - jednemu mojemu koledze tak się stało. Rozkład Jacka czubek - lewy kanał pierścień - prawy kanał obudowa - masa Rozkład DIN-a (od strony lutowania, od prawej): - lewy kanał - prawy kanał - masa...
Tylko że w sklepach nie ma dostępnych części ruchomych tylko część stała (pierśćień)
Panowie może ktoś naprawiał reduktor obrotów do tego ciagniczka, kupiłem za grosze cały wirnik z tym reduktorem ale stoi na łożyskach reduktor jak oni to upchali tam niewiem jak to ugryźć wyjąłem pierścienie zabespieczajace dostałem się do uszczelniaczy wyjąłem ale dalej niewiem co robić
Ale kochani pola magnetyczne się zmieniają bo jest wirujący pierścień i on robi tą zmianę pól w zależności od fazy w jakiej znajduje się wewnętrzny element , bo gdyby stał ten zewnętrzny pierścień to faktycznie układ sił był by w równowadze.
Wiecie co się stało??? odkręciłem dzisiaj cylinder żeby sprawdzić pierścienie na tłoku,i co sie okazało??? Łożysko igiełkowe które jest przy tłoku się rozsypało. Wie ktoś jaka mogła być przyczyna????
Witam. Miałam przyjemność pracować z takimi silnikami, stosowane były w zakładzie do napędzania wytłaczarek PCV. Ten mały silniczek służy do napędzania pierścieni na komutatorze, na pierścieniach są zamontowane szczotki - to ich główna wada, ścieranie się szczotek, jest ich tam cała "masa", dlatego wymieniono je w firmie na silniki w komplecie z przemiennikiem...
Rozebrałeś to już kolego? Skoro ciągnik stał nieużywany parę lat, to może przyłapało pierścienie na tłokach. Może uda się je uruchomić - tłoki do nafty na dwa dni i delikatnie próbuj. Jeśli się uda, to złożyć wszystko jak było i będzie chodzić. Przy okazji oceń/pomierz stan tulei.
Witam mam problem otóż wsk 125 po jednorazowym odpaleniu i krótkiej jeździe nie odpala a silnik się blokuje jakby był zatarty . Kupiłem ją tydzień temu i stało się tak od razu po przywiezieniu jej poprzedni właściciel wymienił tłok i pierścienie .Nie mam pojęcia co mogło się stać z silnikiem wcześniej z żadnym oldtimerem nie miałem problemów tego typu.
Test kompresji łącznie z próbą olejową powinien dać odpowiedż co się stało z zaworami w głowicy lub z pierścieniami tłokowymi .
dzięki za odpowiedź. Ściągnąłem górny pierścień i stoję. Czyli mógłbyś dalej krok po kroku objaśnić dalsze czynności by dojść do dolnego pierścieni bo rzeczywiście jest urwany od niego przewód.
Okazało się ze u mnie musi być 7 ogniw gdyż 9 i 8 była kolizja na zaworach. Po złożeniu rozrządu zmierzyłem kompresję i okazało się ze I - 20, II - 15, III - 12, IV - 20. Po zdjęciu głowicy i próbie pierścieni naftą okazało się ze na II i III zleciało dość szybko a I i IV ok. Zawory na głowicy trzymały. Wyciągam silnik na stół i wymieniam także panewkę...
Wymień pierścienie.Jeśli nie robiłeś takich rzeczy zleć to komuś , bo trzeba to solidnie zrobić.Zdjąć stare pierścienie i nałożyć nowe (a raczej wprasować całość) tak rzeby osiadły na tej samej wysokości i nie było bicia(centrycznie).Może być taki przypadek ,że jak wirnik stoi zwarcia nie ma a jak się kręci to siła odśrodkowa będzie powodowała zwarcie....
- EGR zaślepiony - silnik rozebrany : * tłoki stoją równo (korbowody proste) * pierścienie ok (zgarniające też ) * uszczelniacze zaworowe ok ( i wymieniono przy okazji na nowe) Pożyczyłem od kolegi audi a3 1,9 tdi tylko że na przepływce BOSCH z zamiarem że przełożę piny od sterownika i sterownik i sprawdzę w ten sposób . Kolega jeździ autem ponad rok...
Teraz to tylko wymiana skrzyni biegów cię ratuje na nowej skrzyni może będzie dobrze . Półoś nie może być na sztywno w zakresie skrętu koła musi mieć wyczuwalny luz wzdłużny , posadowienie zespołu napędowego jest ważne , stan zużycia satelitów i sworznia , luz trzeba sprawdzać gdy auto stoi na kołach . Czasami wystarczało wymienić zabezpieczenie - ma...
Nie wiemy co kolega nawywijał.Jeśli przegrzał silnik że aż poszła uszczelka to co stało się z tłokami i pierścieniami?Myślę że tu jest problem.Do tego zrobiona głowica wzmogła apetyt na olej.Mimo wszystko nie wierzę w 4 litry na 20 km,bo tyle to on benzyny nie powinien spalić.
jak tuleja nie porysowana od pękniętego pierścienia to śmiało można same pierścienie wymienić, oczywiście tłok trzeba wyczyścić porządnie z nagaru. to nie jest silnik z formuły 1, tylko technologia przedwojenna Panewki też warto wymienić, tylko nie wiadomo czy to nominał czy któryś już szlif... no i uszczelniacz tulei też do wymiany Nominał ;) tak...
Sprawdź ciśnienie na garach w szczególności tam gdzie była ta świeca zużyta. Identyczny miałem przypadek w golfie 4 i wina była w pierścieniach zapiekły sie ponieważ auto stało jakiś czas w Niemczech.
Kupiłem nową wykaszarkę a przy tej chcę sprawdzić co się stało z kompresją. Czy odkręcenie czterech śrub w cylindrze wystarczy do zdjęcia cylindra i założenia pierścieni?
Witam. Mam problem z silnikiem w Lagunie 1,8 strasznie stuka, gdy pracuje pod obciążeniem np, gdy się rozpędzam czy wyprzedzam. Z rana gdy go odpalam stuk jest głośniejszy niż później tzn jak się rozgrzeje. Zaczęło się od tego, że silnik pojechał jakiś czas bez oleju. Rozebrałem silnik okazało się, że pierścień stał na 4 cylindrze. Wymieniłem wszystkie...
Drugie koło leci samo przy odpięty drążku a to łożysko jak powinno być w zwrotnicy tak jak teraz tym otwartym do góry Osobiście nie słyszałem o kierunku montażu koszyczka. Niektóre firmy robią zabudowany z dwóch stron. Bardziej tutaj jest ważny kierunek pierścieni ponieważ jeden jest na wcisk a drugi wchodzi luźno. Zasada jest zawsze taka że pierścień...
Ostatnio zaczął mi się blokować kluczyk w stacyjce w moim Audi A4 B5 1.6 ADP — jakby nie odskakiwał i ciężko go wyjąć. Planuję wymienić wkładkę stacyjki. Mam też pytanie dotyczące immobilizera — zastanawiam się, co by się stało, gdybym odłączył pętlę (pierścień) immobilizera, czyli cewkę wokół wkładki stacyjki, która jest połączona dwoma cienkimi przewodami....
Ale rozrząd wymieniasz, bo już się zbliża termin, pompa oleju padła? Sprzęgło, jak się kończy, to fakt, trzeba zmienić, ale żeby rozbierać sprawny silnik po to, żeby dostać się do pierścieni i wymyć je z nagaru? Nie rozumiem. Jakby silnik np. długo stał i nie miał kompresji, bo zapiekły się pierścienie, to owszem, ale jak nie ma z nim żadnych problemów...
Korbki brakuje :D . Model, nie wiadomo czy działający, prądnicy. Nie widać wyprowadzeń uzwojenia. Jezeli ma komutator to prąd stały, jeżeli pierścienie ślizgowe to przemięnny.
Nom kolego w oplu corsie C to samo się stało środek świecy wypadł i na tym cylindrze zapiekło pierścienie, tłok i pierścienie do wymiany i wszystkie zaworki bo pociągło do pozostałych cylindrów. Same części około 2000zł
E tam, ten dół stał, trzeba by go oczyścić i wtedy dopiero robić testy. Pierścienie mogą się delikatnie w rowkach klinować.
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Niestety nie mam dostępu do dokumentacji czujnika, jest to najbardziej standardowy niemagnetyczny czujnik 3 pinowy stosowany w większości quadów. Są jeszcze magnetyczne czujniki, ale skoro u mnie zlicza obroty magnesów to czujnik jest niemagnetyczny. Przerobiłem zdjęcie z sieci aby pokazać która część magnesu (bez względu czy neodymowy, czy zwykły z...
Co wy za remonty ludzie robicie - wymiana samych pierścieni bez szlifu (nie chciałoby mi się rąk brudzić i narzędzi zużywać) Niech mi który napisze jak wygląda otwór w cylindrze który już swoje przejechał, okrągły jest? raczej nie. A nowy pierścień jest okrągły, wniosek prosty No cóż, kwestia dyskusyjna, każdy robi taki remont na jaki go stać. szlif...
Pytanie: Co taniej wymienisz, katalizator czy silnik? Jeśli dolejesz oleju w rozsądnycj ilościach i do małej ilości benzyny to nic się stać nie powinno. Tak czy siak cos oleistego musi naoliwić pierścienie prze jakimkolwiek poruszeniem silnika, więc i tak się dostanie do katalizatora.
Sprawdź pierścienie blokujące (tzw. segera) od góry i od spodu. Ciśnienie powinno przesuwać tłok w dół razem z siłownikiem, objaw z filmu wskazuje jakby pierścień górny nie trzymał, przesuwa się wtedy tylko tłok siłownika (ten plastikowy) a siłownik stoi w miejscu.
No i co się stało z tym silnikiem? Moim zdaniem nie było tragedii. Przerabiałem to. Masz zapieczone pierścienie na tłokach i tyle. Użyj jakiejś płukanki plus czegoś na tłoki i powinna zwiększyć się kompresja. Dla potomnych - nafta daje radę, ale trzeba rozebrać silnik i zostawić na 12 h. Lepsze są płukanki, bo szybko działają, ale pamiętajcie szukać...
Aleksander_01: ja w podobny sposób wykończyłem silnik 1.5 w Kadecie - holowaniem Evasiona gdzieś z okolic Ryk do Lublina (bo kupiłem z urwanym rozrządem za tysiaka) i temperatura w Kadecie była cały czas OK, olej też się nie zaświecał, ale miał strasznie ciężko i już dojeżdżając do Lublina zaczął poddymiać na niebiesko, a kolejnego dnia przy odpalaniu...
Mistrzuniu, myślisz że to o co pytasz jest tak proste, że da się zawrzeć w pigułce jednego czy kilku postów - gołym okiem sobie poradzisz? Blokowi silnika nic się nie stało, tłoki mogły zostać zniekształcone i zaklinować pierścienie. Trzeba by wyjąc i pomierzyć. Głowice? Pewnie że są różne wersje, każdy silnik ma swoją. Twoja ma być w każdym szczególe...
Witam Może pomogę ) Ten efekt można uzyskać łącząc ze sobą 2 identyczne silniki pierścieniowe (takie które mają wyprowadzone na zewnątrz uzwojenia stojana (3-6 przewodów) i wirnika przez 3 pierścienie(stąd nazwa)) łącząc równolegle do sieci oba stojany (oczywiście fazy mają być takie same) - oraz łącząc z sobą pierścienie (pierścień 1 z pierwszego silnika...
Przecież tu się nic nie stało, kupisz tylko nową tarczkę i wymienisz. Musisz odkręcić tę centralną śrubkę, blokując np morsem te pozostałości. Po odkręceniu wyciągasz na zewnątrz uszkodzoną tarczkę. Teraz musisz wyjąć pierścień segera (wewnętrzny), po wyjęciu powinno zejść koło pasowe wraz z łożyskiem. Po fotkach widać że można to zrobić nie wyciągając...
Nie mam gdn 20/35.Wiem widziałem wymiary i powinna pasawać ale o to chodzi że nie chce wejść głębiej na karkas bo na przeszkodzie stoi taki dziwny pierścień z gumy czy czegoś takiego (klej usunąłem a tego sie nie da usunąć,chyba żę zniszczyć cewke)
Zbaczając z tematu... mam 2 mazdy z 92 roku. Pierwsza ma poniżej 100 tys. przebiegu (historia w kraju od 8 lat - zrobiła niecałe 40 tys. od tego czasu), stan lakierniczy i oryginalny rozrząd który był na silniku potwierdzał by tą teorię. Druga 200 tys. potwierdzone pieczątkami przeglądów w ASO do okolic 2015 roku - potem auto bardzo mało jeździło i...
hamulce stoją żeliwne pierścienie pierścienie osadcze
buderus logamax płyta główny zasilacz przegrzanie carens silnik
sterownik kolektorów słonecznych sterownik kolektorów słonecznyvh
Cuisinart Kettle CPK-17: Problemy z płytą grzewczą i PCB Podłączenie PMS7003 do Arduino GIGA - Programowanie i Komunikacja